הדפסת סטנסיל עם איורים, התייחסות ערה למאורעות התקופה וקורות גרעין 'געתון' טרם התגבש לקיבוץ 'נאות מרדכי'. הגדה נדירה וחד פעמית שיצאה בין חברי הגרעין.
ההגדה פותחת בטקסט המאזכר את קרבנות החורבן: 'מדם עולל וישיש וכבוד גויות תרשיש קדושות שנפלות חללות…', הטקסט של 'מה נשתנה' מבטא את הכמיהה לחופש: 'בכל הלילות נתונות מחשבותיהם ודאגותיהם של כל ישראל למלחמת קיומם. הלילה הזה געגועיהם ומחשבותיהם של ישראל…בזכרם גאולתם בעבר ובכמיהה לגאולתם בעתיד שתקום ותכון… אין דור בישראל אשר לא ידע בוז וחרפת עבדים… ואין דור בעצמו, שבקרבו לא התעורר הרצון לחיי חופש וכבוד…'.
מופיעים מספר קטעים מעניינים המתייחסים לקורות חברי הגרעין ולכמיהתם להתגבש לקיבוץ: 'בשנים שקדמו נפגשו חברי קבוצנו מפזוריהם בכל חלקי הארץ לשבת אחים גם יחד, הרי השנה אנו מסובים לסדר ב ש נ י מחנות. בכל לילי פסח הקודמים ישבנו כש'משארותינו צרורות על שכמינו' בצפיה למעשה המכריע בחיינו, להתישבות. השנה תקענו יתד באדמות החולה, בה נבנה בית ומשק לנו ולילדנו, מקלט לנדחי ישראל. ובלבות המסובים בשני המחנות תקוה אחת: בשנה הבאה לשבת יחד בנאות '. ויהי בחדש חשון בשמונה לחדש, נתקבלו לכפר בלום אנשים מכל ישובי הגליל ואתם חברי געתון העולים לרשת את גדתו השמאלית של הירדן ולהקים ישוב חדש בשם 'נאות מרדכי'… לאורם של פנסי נפט התנהלה ראשית העבודה… העבודה התנהלה בקדחתנות ולא נפסקה גם כשהתחילה היריות הראשונות. עם בקר פרצה קטטת מקלות על האדמות הגובלות בכפר זויה ושנתרבו היריות נתרבו הפצועים במחננו. שלמה בנטוב נפצע בשדה ומת בדרך מפצעיו. שלמה בן יהודה נהרג במחנה. עם ראשית היריות נתרכזו העובדים בעיקר בהקמת ביצורים ובמלוי שקי חול ומשהגיעה המשטרה ולאחריה הצבא עמד יסוד המחנה על תלו ונחרש השטח העיקרי…'.
כמו"כ מופיע טקסט מקורי מאת יצחק שלו תחת הכותרת 'להולכי במים רבים – תפילה' על משקל שירת הים, ועוד.
כב עמ'. 21 ס"מ. מצב טוב. כריכה אחורית מנותקת חלקית.