"עשב פלאי המחיה מתים, עפר פלאי שהופך לחרבות, אבנים טובות ומרגליות, ניסים פלאיים, ברכות מופלאות ושמות קודש קבליים" ועוד ועוד ועוד, בעצם כתי"ק ה'כף החיים'!
קונטרס שלם ומושלם מתחילתו ועד סופו, כולל מספור הדפים (מדף א' ואילך) וכולל הכותרות בראשי העמודים. הכל בעצם כתב יד קדשו של מרן רבי יעקב חיים סופר בעל 'כף החיים' מגדולי פוסקי ומקובלי המזרח. [בגדד, שלהי המאה ה-19].
כתב היד שלפנינו הינו המהדורה הראשונה של אוטוגרף הספר 'ישמח ישראל' – ספרו של בעל ה'כף החיים' על סדר פרשיות התורה. מעיון בכתב היד ניתן לראות כי לפחות במהדורה הראשונה של כתב היד, כתב הכף החיים את חידושיו על כל אחת מפרשיות התורה – כקונטרס נפרד בפני עצמו (עם ספירת דפים עצמאית וכו'), כנראה לצורך דרשות השבת המפורסמות שלו בבגדד. לפנינו הקונטרס השלם כולו על פרשת שופטים.
בקונטרס שלפנינו מופיעים באורח יוצא דופן פסוקי ברכה, מדרשים פלאיים, ברכות נדירות ועוד ועוד. להלן מדגם מייצג מתוך הקונטרס המכיל מאות שורות ואלפים רבים של מילים: "וגנותי על העיר הזאת להושיעה"; "זכה ונעשה לו נס וניצול"; "עשב פלאי שמחיה מתים"; "עפר פלאי שהופך לחיצים וחרבות"; "שיעשו לך נסים"; "יוצאין למלחמה – ונוצחין"; "למען תחיה בעולם הזה"; "שיעשו לך נסים"; השם הקדוש "אבגית"ץ"; "מבטלת גזרת מיתה מעליו ומעל בניו" ועוד ועוד.
מלבד ערכו ההיסטורי של כתב היד שלפנינו, כאוטוגרף ספרו וכתב יד קדשו של אחד ומיוחד מגדולי פוסקי ומקובלי המזרח, הרי שערכו הסגולי של כתב היד שלפנינו רב לאין שיעור. כידוע כתבי ידם של גדולי הדורות מכל העדות החוגים שימשו ועדיין משמשים בכל תפוצות ישראל כקמיעות בדוקים ומנוסים לשמירה ולהצלחה, בפרט כאשר תוכן כתב היד עוסק באותו עניין הנצרך לקמיע: שמירה, רפואה או פרנסה וכן על זה הדרך. כתב היד שלפנינו עוסק כאמור בענייני ניסים פלאיים ומלא בפסוקים ובמילות ברכה ועשירות וסגולתו רבה עד מאוד. אולם חשיבות יתירה יש לכתב היד שלפנינו, בהיותו עוסק בפרשת שופטים ולכן רובו הניכר עוסק בפסוקי ובענייני דיינים ושופטים ואזהרות לדיינים שלא ישאו פנים ולא יעוותו את הדין ולכן סגולתו העצומה לזכות בדין למי של"ע עומד בפני משפט קשה!
בהקדמה לספר ישמח ישראל כותבים נכדי המחבר אודות שני המהדורות של כתב היד שכתב ה'כף החיים', ואת ההשתלשלות הפלאית של כתב היד שנעלם למשך שנים רבות ואז התגלגל בחזרה לידיהם בדרך מופלאה. לפנינו המהדורה הראשונה של כתב היד, הזהה כמעט לחלוטין לנדפס בספר לאחר פטירתו, מלבד שינויים קלים המגלים לנו שמדובר במהדורה הראשונה של כתב היד.
הגאון והמקובל רבי יעקב חיים סופר [תרכ"ז – תרצ"ט], פוסק הלכה ומקובל. נולד בבגדאד ונסמך להוראה על ידי ראש גולת בבל בעל ה'בן איש חי'. עלה ארצה בשנת תרס"ד, כאן הצטרף ללומדי הקבלה בישיבת רחובות הנהר, והיה תלמיד חבר לרבי חיים שאול הכהן דוויק. את חיבוריו כתב בעליית בית הכנסת "שושנים לדוד" לדוד, שם שהה רוב שעות היממה. חיבור הנודע 'כף החיים' הוא חיבור גדול על שלחן ערוך אורח חיים כעין ה'משנה ברורה'.
[20] עמ', מתוכם [15] עמ' כתובים. 13.5X21 ס"מ. כתיבה אוטוגרפית עם תיקונים והגהות בגוף כתב היד. דיו משובח על גבי נייר משובץ ומשובח שנשמר לאורך השנים במצב מיטבי. כתיבה מזרחית רהוטה ונאה ביותר בכתי"ק ה'כף החיים'.
מצב טוב-טוב מאוד. מעט כתמי זמן. דפים נפרדים. לא כרוך.