אמנות יהודית

מספר פריטים: 174

סנן פריטים

בחר קטגוריות להצגה
בחר קטגוריה
נמכר
פריט מספר 1
מכירה 131
מגילת שיר השירים מאויירת. אותיות גדולות במיוחד. כתיבה אמנותית על קלף

מגילת שיר השירים כתובה בידי סופר אמן על קלף. מאויירת בעיטורי זהב ואיור נאה בכל עמודה.

"אמר רבי עקיבא: כל הכתובים קודש, ושיר השירים – קודש קודשים" (מסכת ידים, ג', ה')

מגילת קלף מהודרת ויפהפייה, כתובה בידי סופר אמן, מומחה וירא שמים, בכתיבה אשכנזית – 'כתב בית יוסף', באותיות גדולות ומרשימות, בדיו נוצץ ומבריק, על גבי קלף בהיר ומשובח. כשרה ומהודרת לקריאה בציבור בברכה.

בקהילות אשכנז נקראת מגילת שיר השירים בבתי הכנסת, בברכה, בשבת החלה במהלך שבעת ימי הפסח, בהתאם למנהג הכללי במסורת האשכנזית לקרוא בכל אחד משלושת הרגלים מגילה המתאימה לאווירת החג. בקהילות אחרות נהגו לקרוא את מגילת שיר השירים בשביעי של פסח, או בתום ליל הסדר או בתפילת ערבית של השבתות של ספירת העומר. כמו כן, בחלק מקהילות ישראל (בעיקר בקהילות החסידים ובני עדות המזרח) נהוג לקרוא מגילה זו בכל יום שישי, קודם קבלת שבת, זאת הודות לתפיסת חכמי הקבלה כי יום השבת בכללו, וליל שבת בפרט, הוא זמן של קירוב וייחוד מיוחדים בין עם ישראל לקב"ה.

סגולות "שיר השירים" (מקורות: הזוהר הקדוש, חז"ל, מעם לועז, כף חיים, אהבת חיים):

* סגולה עצומה לקרוא את "שיר השירים" בכוונה ומכל הלב במשך 40 יום רצופים,

ולבקש בכל יום לאחר הקריאה בקשה אחת (דומה), ובטוח שהבקשה תתקיים, בדוק ומנוסה.

* סגולה לאם שבניה מתקשים בלימוד התורה הקדושה שתקרא "שיר השירים" יום יום ותבקש שהקב"ה יאיר את עיני בניה בתורה.

* כל הרפואות שבעולם מרומזות וכלולות ב"שיר השירים" והוא מועיל לכל מי שזקוק לרפואה.

*הקורא "שיר השירים" בכל ערב שבת בנועם ובזמרה מובטח לו שימחלו לו כל עוונותיו שחטא במשך כל אותו שבוע.

*האומר "שיר השירים" בכוונה ובדקדוק אותיותיו, ניצל מדינה של גיהנום.

*סגולה ידועה למציאת בן זוג/בת זוג במהרה, למי שקורא את "שיר השירים" במשך 40 יום ברציפות בקול ובהטעמה.

*סגולה נפלאה לשלום בית שיקראו הבעל והאישה את "שיר השירים".

*הקורא "שיר השירים" בכל יום זוכה ליראת שמים.

רוחב הקלף 32 ס"מ. 14 שורות.

מצב חדש.

מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $5,000 -
$7,000
נמכר: $2,976

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 2
מכירה 131
'פיטום הקטורת' על קלף ענק. כתיבה אמנותית מרשימה

"יכתוב פרשת הקטורת על קלף או גוויל בכתב אשורית כספר תורה… דהקטורת מעשיר ומובטח לו דלא יופסק פרנסתו, ותמיד יהיה לו פרנסה טובה וכלכלה ברווח ולא בצמצום". (כף החיים, סימן י"ז אות י"ח)

מגילת קלף גדולה ומרשימה, כתובה בידי סופר אמן, מומחה וירא שמים, בכתיבה אשכנזית – 'כתב בית יוסף', בדיו נוצץ ומבריק, על גבי קלף בהיר ומשובח. מתאימה לתליה כקישוט וסגולה בסלון הבית, בעסק או בבית כנסת.

סגולת פיטום הקטורת במקורות: בזוהר הקדוש (ויקהל דף רי"ח ע"ב) הפליג בשבח אמירת פיטום הקטורת וזו לשונו: אמר רבי שמעון, אי בני הוו ידעין כמה עלאה עובדא דקטורת קמי קודשא בריך הוא, הוו נטלי כל מילה ומילה, והוו סלקין לה עטרה על רישיהו ככתרא דדהבא וכו'. לפי ספר הזוהר וספרות המנהגים, אמירת פיטום הקטורת היא סגולה לעצירת מגפה, על פי הכתוב (ספר במדבר, פרק י"ז, פסוקים י"ב-י"ג): "וַיִּתֵּן אֶת הַקְּטֹרֶת, וַיְכַפֵּר עַל-הָעָם. וַיַּעֲמֹד בֵּין-הַמֵּתִים, וּבֵין הַחַיִּים, וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה". לאור זאת ועוד, כתב רבי חיים פלאג'י בספר כף החיים (סימן י"ז אות י"ח): "יכתוב פרשת הקטורת על קלף או גויל בכתב אשורית כספר תורה ויקרא בו ויעשה לו סגולה, דהקטורת מעשיר ומובטח לו דלא יופסק פרנסתו ותמיד יהיה לו פרנסה טובה וכלכלה ברווח ולא בצמצום."

בספר סגולות ישראל כונסו 11 סגולות באמירת פרשת הקטורת:

א. מבטלת מגפה וחלאים רעים.

ב. ינצל משעבוד מלכויות.

ג. הברכה מצויה במעשה ידיו.

ד. ינצל מדינה של גיהנום.

ה. מבטלת הקליפות והחיצונים וסטרא אחרא.

ו. מבטלת הכישופים

ז. מבטלת הרהורים רעים.

ח. נוחל שני עולמות עולם הזה והעולם הבא.

ט. מסלק הדינים מעליו.

י. ימצא חן וחסד בעיני כל רואיו.

יא. מסוגלת לעושר.

[1] יריעת קלף משובח, 55X90 ס"מ. 2 עמודות, 21 שורות בעמודה.

מצב: חדש.

מחיר פתיחה: $500
הערכה: $1,300 -
$1,800
נמכר: $744

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 3
מכירה 131
סוחר מזרחי. איזידור קאופמן 1853-1921

רישום עפרון על נייר. 30X38 ס"מ. חתום בתחתית הרישום.
נתון בתוך מסגרת עם פספרטו. מצב טוב-טוב מאוד.
נמכר כמו שהוא.

מחיר פתיחה: $10,000
הערכה: $20,000 -
$30,000
פריט מספר 4
מכירה 131
שבתאי צבי. תחריט מקורי, 1670 בערך

תחריט מקורי של שבתאי צבי שר"י.
דמותו נוטה לצד ימין ובתוך מסגרת אמנותית. בתחתית התחריט כתוב בצרפתית:

Le Vray Portraiet de Sabetha Sebi Roy des Juifs né en la ville de Smirne en Asie aagé de 40 Ans

בתרגום חופשי: דיוקנו של שבתי צבי הרב של היהודים מהעיר סמירן בן 40 שנה.
תחריט זהה מוצג במוזיאון הבריטי ומספרו: O, 2.134. (ראה תחריט נוסף מאותה סדרה בפריט הבא).
[1] דף נייר משובח. 19X27 ס"מ. התחריט עצמו 228X161 מ"מ.
מצב טוב מאוד.

דמותו של שבתי צבי נצרבה בתודעה הלאומית של עם ישראל כ"גדול משיחי השקר". עובדה זו נעוצה בעיקר בהיקף העצום של התנועה השבתאית שהקיפה את העולם היהודי כולו, ובשנים הרבות שארכו עד שנשכח זכרה מהעם ופסקו מאמיניה.

מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $2,000 -
$3,000
נמכר: $1,240

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 5
מכירה 131
נתן העזתי. תחריט מקורי, 1679

תחריט מקורי של נתן בנימין לוי המכונה נתן העזתי.

דמותו נוטה לצד שמאל ובתוך מסגרת אמנותית. בתחתית התחריט כתוב בצרפתית:

"Le Vray Portraiet de Nathan Levi Nouveau Prophete des Juifs, né en la ville de Gasa"

ובתרגום חופשי: דיוקנו של נתן לוי הנביא של היהודים מהעיר עזה.

תחריט זהה מוצג במוזיאון הבריטי ומספרו: O, 6.189.

[1] דף נייר משובח. 19X27 ס"מ. התחריט עצמו 228X162 מ"מ.

מצב טוב מאוד.

ביוגרפיה מאתר ויקיפדיה:

אברהם נתן בן אלישע חיים הלוי אשכנזי, המכונה נתן העזתי (ה'ת"ד, 1643, ירושלים – י"א בשבט ה'ת"ם, 12 בינואר 1680, סקופיה), היה מקובל תושב עזה, נביאהּ של התנועה השבתאית ואחת מהדמויות המרכזיות בה.

אברהם נתן אשכנזי נולד בירושלים, אביו היה הרב אלישע חיים אשכנזי ששימש כשד"ר הקהילה הירושלמית למרוקו. למד בישיבת בית יעקב של רבי יעקב חגיז. בהיותו כבן עשרים, נישא לבתו של שמואל ליסבונה, עשיר יליד דמשק שהתגורר בעזה, ועבר גם הוא להתגורר בעזה. לאחר נישואיו ניהל חיי פרישות, היה נחשב לבעל ידע תורני. עסק רבות במיסטיקה ובקבלה ולדבריו פקדו אותו חזיונות נבואיים רבים. הוא החל מתפרסם כעושה נפלאות וכ"מתקן נשמות", ושמו החל יוצא בארץ ישראל ובמצרים.

בשנת 1665 הגיעו השמועות על אודותיו למצרים, בה שהה שבתי צבי בחצרו של הג'יליבי (ראש יהודי מצרים) רפאל יוסף, שר האוצר המצרי. רפאל יוסף שלח שליחים על מנת לתהות על קנקנו של עושה הנפלאות, ומשקיבל מהם חוות דעת נלהבות, מיהר שבתי צבי עצמו לבקר אצל העזתי על מנת למצוא תיקון לנפשו המעונה. לפגישה זו, שהתקיימה בחודש אייר ה'תכ"ה (1665), הייתה השפעה מכרעת על שניהם, כאשר העזתי שכנע את שבתי צבי באמיתות משיחיותו. העזתי סיפר לשבתי צבי כי בחודש אדר (חודשיים קודם לכן) חווה התגלות נבואית ברורה, שבה נראתה לו דמותו של שבתי צבי עצמו ונאמר לו כי איש זה הוא "משיח ישראל". חוויה נבואית זו תוארה מאוחר יותר בידי נתן באיגרותיו בפרוטרוט, ותומצתה בידו במשפט: "כה אמר ה' הנה מושיעכם בא שבתי צבי שמו, יריע אף יצריח על אויביו יתגבר".[1]

בעוד שבתי צבי שב לירושלים, שממנה המשיך במסעו לאיזמיר עיר הולדתו, הכריז העזתי על שבתי צבי כמשיח, ובהשפעת איגרותיו, שנשלחו לכל תפוצות ישראל, נגרפו ההמונים בהתלהבות משיחית. העזתי ריכז סביבו תנועת תשובה המונית, שכללה מעשי סיגוף ותשובה רבים. בהוראותיו הישירות נדפסו סדרי "תיקון" רבים שכללו תפילות ותחינות למאמיני שבתי צבי. רבים ביצעו מעשי תשובה קיצוניים, ואף מכרו את רכושם כהכנה לעלייתם לארץ ישראל, ורק מעטים הרהיבו עוז להטיל ספק בדבריו.

נתן נשאר בעזה כל ימי פריחת השבתאות וכל ימי שבתו של צבי במאסרו הראשון, אך ב-1666 נאסר שבתי צבי בפקודת הסולטאן העות'מאני ונאלץ לבחור בין מוות להמרת דתו. שבתי צבי בחר בהתאסלמות, ועם ההמרה יצא נתן את עזה בדרכו לטורקיה כשהוא דבק באמונתו שלהמרת הדת היו טעמים מיסטיים. במהלך חורף תכ"ז הגיע העזתי לבורסה ולאיזמיר, שאליה נכנס למרות ניסיונותיהם של רבני העיר למנוע אותו מכך, וריכז סביבו את מאמיני שבתי צבי. לאחר תקופה קצרה ניסה העזתי להיכנס לאדריאנופול, על מנת להיפגש עם משיחו, אך מנהיגי העיר מנעו ממנו את הכניסה והוא נדד ברחבי אסיה הקטנה והבלקן וריכז סביבו את מאמיני שבתי צבי סביב הטיעון כי להמרת הדת היו טעמים קבליים נסתרים וכי שבתי צבי יופיע שנית ויגאל את עם ישראל. הוא עצמו התנגד בתוקף לדרישתו של שבתי צבי להתאסלם, והורה לתלמידיו להתרחק ככל האפשר מ"אמיר"ה" (כינויו של ש"צ בקרב מאמיניו, ראשי תיבות של "אדוננו מלכנו ירום הודו" ופרפרזה על הכינוי "אמיר המאמינים" של הסולטאן) בשעות ה"הארה" (הפירוש המיסטי שניתן להתקפי המאניה דפרסיה) שלו, בנימוק כי בשעות ההארה "כל הנמצאים לפניו הוא רוצה להכניסם בדת ישמעאל".

העזתי אף נדד לאיטליה והגיע לוונציה, לליוורנו, לרומא, לאנקונה ולכל הקהילות החשובות. בכל מקום ריכז סביבו בסתר את מאמיני שבתי צבי, למד עמהם קבלה, וחיזק את רוחם. כלפי חוץ לא ניהל העזתי שום תעמולה, ואף הכחיש את אמונתו.

במהלך שנת ה'תכ"ט (1669) שב העזתי לטורקיה, ונפגש עם שבתי צבי באדריאנופול. לאחר מכן השתקע בעיר קסטוריה (כיום בצפון יוון), והוסיף לנדוד ברחבי תראקיה והבלקן ולחזק את מאמיניו.

לאחר מותו של שבתי צבי ביום הכיפורים ה'תל"ז (1676) שקע העזתי בדיכאון עמוק וסירב להשיב לפניותיהם של מאמיניו התוהים. הוא נטש את קסטוריה והתיישב בסופיה שבבולגריה. כעבור שנתיים של שתיקה החל להפיץ את הרעיון כי שבתי צבי כלל לא מת אלא "התעלם באורות העליונים" וישוב ויתגלה במהרה, רעיון זה פותח בידי תלמידיו שמואל פרימו (סופרו של שבתי צבי), ישראל חזן ושמואל גנדור.

נתן העזתי נפטר ונקבר בסקופיה (כיום בירת מקדוניה) בי"א בשבט ה'ת"ם (12 בינואר 1680), וקברו היה מוקד לעולי רגל שבתאים. אחדים מכתביו הרבים נשמרו בכתבי יד, בהם "ספר הבריאה" ו"דרוש התנינים". בשנת 2019 התפרסמה מהדורה מדעית ל"ספר הבריאה" בידי חוקר השבתאות ליאור הולצר, בהוצאת הספרים "הולצר ספרים". המהדורה מבוססת על עשרות כתבי יד שהשתמרו בארכיונים ברחבי העולם, וכוללת פרק מבוא וניתוח לספר. את המהדורה התחיל פרופ' חיים וירשובסקי, אולם נפטר במהלך העבודה.[2]

חוקרים וחכמים רבים מייחסים לנתן העזתי את הספר המוסרי-קבלי האנונימי "חמדת ימים".[3]

מסופר בספר רוחות מספרות[4] שבשנת 1911 רוחו של נתן העזתי באה אל רבי יהודה פתיה לבקש תיקון, ורבי יהודה פתיה תיקן את נשמתו מן חטאיה הרבים, והביא לה מנוחת עולמים.

מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $2,000 -
$2,500
נמכר: $1,240

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 19
מכירה 139 חלק א'
הרמן שטרוק - 'הבדלה'. תחריט חתום

יהודי מתבונן בציפורניו לאורו של נר ההבדלה. לפניו על השולחן גביע יין ומגדל בשמים. תחריט מעשה ידי האומן הרמן שטרוק.

בפינה השמאלית התחתונה חתימת האומן (בעיפרון).

הרמן שטרוק [1944–1876], בכיר האומנים היהודים שעלו לארץ, אשר תרם יותר מכל אומן אחר לפיתוחה של אומנות הגרפיקה בארץ ישראל ומעמד של כבוד שמור לו בחיי התרבות של ישראל. נולד למשפחה אורתודוקסית בברלין, כבר בראשית דרכו כאומן נתפרסם לאחד מחשובי האמנים היהודים בגרמניה בעקבות יצירת התחריט המפורסם של דיוקן תיאודור הרצל ['דיוקן תיאודור הרצל'] לאור התרשמותו העמוקה מדמותו של הרצל בעקבות פגישתם של השניים בוינה ב-1903. בשנת 1908 פרסם ספר בשם 'אמנות התחריט' שפירט את הליך הדפסת התחריטים, הספר זכה להצלחה גדולה והפך את מחברו לשם המוביל בתחום יצירת תחריטים בעולם האמנות בכלל. בין תלמידיו נמנו שאגאל, מקס ליברמן, יוסף ישראלס. שטרוק היה פעיל ציוני נלהב, ובשנת 1922 עלה לארץ ישראל ובנה את ביתו על הכרמל. אך המשיך לבקר מדי שנה בסטודיו שלו בברלין, עד לשנת 1933, השנה שבה החל לעסוק בארץ ביסוד 'בצלאל' החדש.

17X23 ס"מ. נתון בתוך מסגרת פספרטו ועץ ומחופה בזכוכית 41X34 ס"מ.
מצב טוב מאוד.

מחיר פתיחה: $150
הערכה: $300 -
$500
פריט מספר 20
מכירה 139 חלק א'
הרמן שטרוק - 'בר מצווה'. תחריט חתום

נער בר מצווה עטוף בטלית ומעוטר בתפילין, ברקע סטנדר וסידור. תחריט מעשה ידי האמן הרמן שטרוק. בפינה השמאלית התחתונה חתימת האמן (בעיפרון).

הרמן שטרוק [1944–1876] , בכיר האומנים היהודים שעלו לארץ, אשר תרם יותר מכל אומן אחר לפיתוחה של אומנות הגרפיקה בארץ ישראל ומעמד של כבוד שמור לו בחיי התרבות של ישראל. נולד למשפחה אורתודוקסית בברלין, כבר בראשית דרכו כאומן נתפרסם לאחד מחשובי האמנים היהודים בגרמניה בעקבות יצירת התחריט המפורסם של דיוקן תיאודור הרצל ['דיוקן תיאודור הרצל'] לאור התרשמותו העמוקה מדמותו של הרצל בעקבות פגישתם של השניים בוינה ב-1903. בשנת 1908 פרסם ספר בשם 'אמנות התחריט' שפירט את הליך הדפסת התחריטים, הספר זכה להצלחה גדולה והפך את מחברו לשם המוביל בתחום יצירת תחריטים בעולם האומנות בכלל. בין תלמידיו נמנו שאגאל, מקס ליברמן, יוסף ישראלס. שטרוק היה פעיל ציוני נלהב, ובשנת 1922 עלה לארץ ישראל ובנה את ביתו על הכרמל. אך המשיך לבקר מדי שנה בסטודיו שלו בברלין, עד לשנת 1933, השנה שבה החל לעסוק בארץ ביסוד 'בצלאל' החדש.

17X22 ס"מ.

מצב טוב מאוד.

מחיר פתיחה: $150
הערכה: $300 -
$500
פריט מספר 21
מכירה 139 חלק א'
זאב רבן. משה רבינו מוצפן בביתו 3 ירחים. חתום פעמיים

ציור צבעוני מרשים. צבעי אקוורל על נייר. 20X20 ס"מ.
חתום בצד ימין למטה: ז. רבן
חתום פעם שניה על הפספרטו בצד שמאל למטה: Z / RABAN
מצב טוב מאוד. ממוסגר.

מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $2,000 -
$3,000
נמכר: $2,480

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 22
מכירה 139 חלק א'
זאב רבן - סקיצה מקורית יפהפיה "בצלאל ירושלם". חתום

מתווה מעוצב יפהפה, עבור בית הספר הנודע לאמנות "בצלאל ירושלים". המתווה עשוי מוטיבים יהודיים ופרחוניים. נרשם בדיו ועפרון על גבי נייר. ירושלים, [לפני 1929].

בתחתית הסקיצה רשם האמן את הכתובת המפורסמת "בצלאל ירושלם" כחלק מהמתווה, ובשולי הדף הטביע האמן את חותמתו "זאב רבן – ירושלם".

[1] דף נייר נתון במסגרת פספרטו. מידות: 21.5X10 ס"מ בקירוב. כולל הפספרטו: 33.5X22 ס"מ.
מצב טוב-טוב מאוד. מעט כתמים.

מחיר פתיחה: $100
הערכה: $150 -
$200
פריט מספר 23
מכירה 139 חלק א'
רוכל יהודי בגטו לודז' - דוד דז'ינצרסקי [1913-1980]

שמן על קנבס. לא חתום.

24X34 ס"מ. כולל מסגרת: 30X40 ס"מ בקירוב. מצב טוב. פגמים קלים במסגרת.

דוד דז'ינצרסקי [1913-1980] נולד בלודז' למשפחה חרדית. בזמן שהנאצים פלשו לפולין דוד גויס לצבא הפולני, נפל בשבי הגרמני ובנס הצליח לברוח לרוסיה. לאחר המלחמה גילה שאימו מתה ברעב בגטו, אולם אביו, אחיותיו ואחיו נותרו בחיים בדרך נס. לאחר השואה עלה ארצה בשנת 1949. בציוריו של דז'ינצרסקי מודגש המוטיב של הווי החיים היהודי לפני המלחמה. הוא מעולם לא למד ציור בצורה פורמלית והדבר ניכר היטב בציוריו, בטכניקה הנאיבית משהו, שבה הוא מצייר. האנשים מעוותים, לא לגמרי פרופרציונליים לגודל הבתים. הדבר נובע גם מהעובדה שהוא ניסה לצייר את נקודת מבטו של ילד, שהעולם מתנשא מעליו. בנוסף לציוריו אלו, דז'ינצרסקי צייר גם סדרות ציורים שעסקו בהווי החיים בגטו ובמחנות. בניגוד לציוריו הקודמים שעמדו אצלנו למכירה ועסקו יותר בהווי החיים היהודי לפני המלחמה שנצבעו בגווני צהוב עליזים, ציור זה הו ציור שעוסק ביהודים במהלך המלחמה, הוא נעשה כתקריב לדמות וגווניו הכלליים הם נוגים יותר.

דוד הקפיד לא לצייר מתצלומים, ולדבריו צייר את ציוריו על סמך זכרונו בלבד. ציוריו נחשפו לציבור הרחב דוקא בשנותיו המאוחרות, בתערוכה שהתקיימה בבית אריאלה בתל אביב, ובמקומות שונים בארצות הברית. נפטר בברוקלין בגיל 67.

מחיר פתיחה: $100
הערכה: $250 -
$300
נמכר: $136

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 24
מכירה 139 חלק א'
יהודי בגטו לודז' - דוד דז'ינצרסקי [1913-1980]

שמן על קנבס. חתום בצד ימין למטה.

28X21 ס"מ. כולל מסגרת: 36X43.5 ס"מ. מצב טוב מאוד.

דוד דז'ינצרסקי [1913-1980] נולד בלודז' למשפחה חרדית. בזמן שהנאצים פלשו לפולין דוד גויס לצבא הפולני, נפל בשבי הגרמני ובנס הצליח לברוח לרוסיה. לאחר המלחמה גילה שאימו מתה ברעב בגטו, אולם אביו, אחיותיו ואחיו נותרו בחיים בדרך נס. לאחר השואה עלה ארצה בשנת 1949. בציוריו של דז'ינצרסקי מודגש המוטיב של הווי החיים היהודי לפני המלחמה. הוא מעולם לא למד ציור בצורה פורמלית והדבר ניכר היטב בציוריו, בטכניקה הנאיבית משהו, שבה הוא מצייר. האנשים מעוותים, לא לגמרי פרופרציונליים לגודל הבתים. הדבר נובע גם מהעובדה שהוא ניסה לצייר את נקודת מבטו של ילד, שהעולם מתנשא מעליו. בנוסף לציוריו אלו, דז'ינצרסקי צייר גם סדרות ציורים שעסקו בהווי החיים בגטו ובמחנות. בניגוד לציוריו הקודמים שעמדו אצלנו למכירה ועסקו יותר בהווי החיים היהודי לפני המלחמה שנצבעו בגווני צהוב עליזים, ציור זה הו ציור שעוסק ביהודים במהלך המלחמה, הוא נעשה כתקריב לדמות וגווניו הכלליים הם נוגים יותר.

דוד הקפיד לא לצייר מתצלומים, ולדבריו צייר את ציוריו על סמך זכרונו בלבד. ציוריו נחשפו לציבור הרחב דוקא בשנותיו המאוחרות, בתערוכה שהתקיימה בבית אריאלה בתל אביב, ובמקומות שונים בארצות הברית. נפטר בברוקלין בגיל 67.

מחיר פתיחה: $100
הערכה: $250 -
$300
נמכר: $211

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 25
מכירה 139 חלק א'
ארתור שיק. איורים למגילת אסתר. פריז, 1925. מהדורה ביבליופילית ממוספרת

Le Livre D'esther. איורים מאת ארתור שיק, בהוצאת L'edition d'art H. Piazza, פריז, [1925].

מגילת אסתר בעברית ובתרגום לצרפתית, 20 איורים צבעוניים מאת ארתור שיק.

עותק מספר 489 מתוך 775 עותקים ממוספרים.

50, [2], LXXVI, [8] עמ', 22.5 ס"מ.

מצב טוב מאוד. כריכת קרטון מקורית. שוליים לא חתוכים.

מחיר פתיחה: $400
הערכה: $800 -
$1,000
נמכר: $595

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 26
מכירה 139 חלק א'
תחריט גדול - פורטרט יהודי, על פי אדמה בושארדון. [צרפת, המאה ה-18 בערך]

תחריט נחושת – TÊTE DE JUIF [ראשו של יהודי], על פי Edmé Bouchardon. בושארדון (1698-1762) נחשב לאחד מגדולי הפסלים הצרפתיים.

נדיר מאוד.

55X40 ס"מ.
מצב טוב. כתם מים ישן. כתמים. מעט בלאי בשוליים.

מחיר פתיחה: $100
הערכה: $300 -
$500
נמכר: $124

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 27
מכירה 139 חלק א'
רקמה בעבודת יד - דיוקן גדול הדור רבי עקיבא איגר. גרמניה, המאה ה-19/20

דמות דיוקנו של גדול הדור הגאון רבי עקיבא איגר בעבודת רקמה צבעונית נהדרת. גרמניה, המאה ה-19/20.

מעשה הרקמה כולו בעבודת יד ונעשה על פי ציורו המפורסם בעת כיהן כרבה של פוזנא.

נתון בתוך מסגרת עץ חדשה. 37X30 ס"מ.

מצב טוב מאוד.

מחיר פתיחה: $300
הערכה: $500 -
$700
נמכר: $682

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 28
מכירה 139 חלק א'
כיסוי בד למצות - הדפס ליטוגרפי צבעוני - גרפיקה בצלאל. [פלשתינה, המחצית הראשונה של המאה ה-20]

כיסוי בד מיוחד לליל הסדר, עם שלושה תאים לשלושת המצות. חתום "דפ' גרפיקה בצלאל, ירושלים ארץ ישראל".

בחזית הבד נדפס ציור נאה של הכותל המערבי, עם הכיתוב "שבעת ימים מצות תאכלו, לשנה הבאה בירושלים". מסביב דוגמאות גאומטריות.

גודל מקסימלי (ללא הפרנז'ים): 35 ס"מ בערך.
מצב בינוני. סימני שימוש רבים. נקב במרכז הבד, עם פגיעה בציור הכותל. קמטים ובלאי. חסרים פרנז'ים רבים.

מחיר פתיחה: $100
הערכה: $200 -
$250
נמכר: $136

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 29
מכירה 100
C. Ostersetzer (ברודי 1850 בערך - וינה 1914). רב בתפילה

רב בתפילה.
תאור: שמן על בד. 16×21 ס"מ. מסגרת 23×28 ס"מ. חתום בצד שמאל למטה.
מצב: פגמים זעירים בודדים. מצב טוב מאוד.

מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $3,000 -
$4,000
נמכר: $3,416

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 29
מכירה 106
ציור שמן מעשה ידי המקובל רבי יהודה פטילון- 'הצייר הקדוש'

שמן על קנווס חתום- מעשה ידי המקובל הקדוש רבי יהודה לאון פטילון 'הצייר הקדוש'.
חכם יהודי מזקני העיר רכון על מקלו לצד שער העיר, ברקע נשקפת אשה וסל על ראשה ומראה בנייני העיר.
ציורים של המקובל הר' פטילון בהם דמויות אנשים הינם נדירים מאד שכן בעבודותיו בדרך כלל צייר מראות נוף ללא דמויות.
המקובל רבי יהודה ליאון פטילון [נפטר חשון תשל"ה] היה ידוע כבעל מופת ובקי גדול בעולם הגלגולים והנשמות. התפרנס בעבודתו כצייר, ונתקרא על שם מלאכתו "הצייר הקדוש".
גודל: 36×33 ס"מ. נתון במסגרת עץ: x3841 ס"מ.
מצב: טוב מאד.

מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $2,000 -
$3,000
נמכר: $5,612

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 29
מכירה 139 חלק א'
נרתיק לטלית ותפילין. רוסיה, 1905-1911

צמד נרתיקי קטיפה. הקטן בצבע סגול עשוי לתפילין עם רקמת השנה 1905 וברווז וצבי. הנרתיק הגדול בצבע אדום ושימש לטלית. השנה רקומה 1911 עם דוגמה פרחונית ומגן דוד. לפי מנהג אשכנז טלית גדול מניחים לאחר החתונה וכך גם כאן. כפי הנראה התחתן כ 6 שנים לאחר הבר מצווה בהיותו בן 19.
הנרתיק הגדול 24X28 ס"מ.
הנרתיק הקטן 22X16 ס"מ.
מצב בינוני. קרעים קלים בבטנה וקטיפה משופשפת.

מחיר פתיחה: $100
הערכה: $150 -
$200
נמכר: $124

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 30
מכירה 100
(Alois Heinrich Priechenfried (1867-1953. דיוקן רב

תמונת רב, עטוף בטלית. חתום.
תאור: שמן על בד. 33×41 ס"מ. נתון בתוך מסגרת עץ מרשימה 54×63 ס"מ. חתום בצד ימין למעלה.
מצב: סריטות קלות. מצב טוב-טוב מאוד.
פרוביננס: נמכר בסוטביס במכירת יודאיקה בתאריך 17 לדצמבר 2013, פריט מס' 65.

מחיר פתיחה: $10,000
הערכה: $12,000 -
$15,000
פריט מספר 30
מכירה 106
דיוקן. טימור צאקו Timur Tsaku נ. 1972

ציור שמן על עץ. האמן הסופר-ראליסטי המפורסם צאקו. ישראל, 2006 בערך.
מפרט: ציור שחור-לבן, 53X73 ס"מ, כולל מסגרת עץ 85X104 ס"מ. עם חתימת האמן.
מאפיינים ייחודיים: יצירת אמנות היפר-ראליסטי, דמוית-תצלום ומעוררת השתהות, שצוירה בטכניקה ייחודית ביד האמן טימור צאקו (Timur Tsaku).
רקע: צאקו נולד בשנת 1972 בטשקנט שבאוזבקיסטן. לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר לאמנויות, למד במכללה במגמת במאי תאטרון, ולימד ציור ורישום באקדמית טשקנט לאומנות ולתאטרון. בשנת 1991 החל לצייר בישראל את אחת מסדרות הציורים החשובים שלו, "חיות הקודש" ["The God’s Angels"]. ציורים אלו, פרסמו את שמו בעולם האמנות, ובמיוחד בקרב קהל הציירים הראליסטים בארה"ב. בשנת 2001 הוא שב לישראל על מנת ליצור אמנות בהשראה תנ"כית. בשנת 2006 הוא החל בציור סדרת דיוקנאות של צדיקים יהודים ["Tsadikim"], תוך שהוא מתפרסם כרב אמן מדהים ומוכשר בתחום ציורי הפורטרטים. ציוריו מתאפיינים בסגנון היפר-ראליסטי, ומשקפים שילוב ייחודי של כושר יצירתי, הרכבים בשחור-לבן וטכניקה מדהימה של דיוק בפרטים הקטנים. הדמויות בציוריו תופסות את רוב שטח התמונה, כאשר ברקע מופיע נוף אבסטרקטי. ציור האנשים והחיות שהוא מצייר, באמצעות מכחול "triple zero" וזכוכית מגדלת, נראים כמעט כצילומים. הוא מפגין טכניקה ווירטואוזית המצליחה לשקף באופן מעורר השתהות את הייחודיות של האנשים המצוירים, אופיים ומצב רוחם. עבודותיו הם כה ייחודיות עד שניתן לזהות את היוצר מיידית. ציוריו מעוררי פליאה, ומהווים שילוב של היפר-ראליזם וסוראליזם. החל משנת 2011 הוא הוזמן לצייר את דיוקנו של בוריס ילצין, והמשיך בציור הדיוקנאות הרשמיים של מדינאים רוסים רבים. יצירותיו מוצגות בגלריות לאומנויות היוקרתיות ביותר בארה"ב, באוספים מובחרים בישראל ובאוספים פרטיים של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ראש ממשלת רוסיה דימטרי מדבדב, ושל נכבדים רוסים נוספים.
מצב: טוב מאוד.

מחיר פתיחה: $15,000
הערכה: $30,000 -
$40,000
פריט מספר 30
מכירה 139 חלק א'
שטיח נאה - סמל 'מגן דוד'. פרס/בוכרה, ראשית המאה ה-20

שטיח צמר צבעוני, במרכזו מופיע סמל 'מגן דוד' ובתוכו "ציון". סגנון עבודה האופייני לאזור פרס או בוכרה.

גודל מקסימלי (כולל פרנזים): 61X59.5 ס"מ.
מצב טוב. סימני שימוש וכתמים. פרימה בשול השמאלי.

מחיר פתיחה: $100
הערכה: $200 -
$250
נמכר: $124

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 31
מכירה 139 חלק א'
צמד סכיני כסף (ידיות) לחלות שבת. גרמניה, ישראל

סכין עשויה ידית כסף 800 חתום כתר ירח. כיתוב : ברכת ה היא תעשיר. מצדו השני לך אכל בשמחה לחמך. אורך 29 ס"מ. מצב בינוני.
סכין עשויה ידית כסף. חתום ביר 925. כתוב: ברכת ה היא תעשיר.
אורך: 32 ס"מ. מצב טוב.

מחיר פתיחה: $150
הערכה: $250 -
$300
נמכר: $186

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 32
מכירה 139 חלק א'
גביע כסף לקידוש, עם צלחת ומכסה תואמים. עירק, שנות ה 50

גביע כסף כנראה לא חתום עם צלחת לקידוש. על פני הגביע חריטה עדינה עם האותיות י. ש. מסבתה.

גובה 7.5 ס"מ.

צלחת תואמת עם חריטת מגן דוד במרכזה. קוטר 12.5 ס"מ.

מכסה לגביע, ובראשו מגן דוד. משקל כולל 145 גרם.

מצב: מצב טוב, מעיכות ושריטות קלות.

מחיר פתיחה: $150
הערכה: $300 -
$400
נמכר: $186

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 33
מכירה 139 חלק א'
קופת צדקה. כסף חתום. גרמניה, המאה ה 19

קופת צדקה עשויה כגביע קטן עם ידית ומכסה. חתום כתר ירח 800.
עיטורים נאים בגוף הקופה. גובה: 9 ס"מ. קוטר 5 ס"מ.
מצב טוב. ציר המכסה שבור.

מחיר פתיחה: $100
הערכה: $300 -
$500
נמכר: $236

המחיר כולל עמלת קונה

התחל להקליד ע"מ לקבל תוצאות רלוונטיות

שאלה על פריט

ג'וזף נוימן, שמן על עץ, Eine schwierige stelle jewish scholars, סוף המאה ה19?

תנאי בית המכירות

הדרכה למבקרי התערוכה ומשתתפי המכירות הפומביות כולל תקנות ונוהל.

ווינרס מכירות פומביות בע"מ להלן החברה עורכת בזה תצוגת פריטי יודאיקה שונים, אשר התקבלו מאנשים שונים אשר הסכימו להעמיד את הפריטים החשובים לרשות הקהל להסתכלות עם אפשרות לרכישתם במכירה פומבית שתתקיים עם סיום התערוכה.

 

*היות ובאתר הבית של ווינרס ישנה אפשרות למתן הצעות מוקדמות ולראותן, במקרה של שוויון בהצעות מוקדמות ההצעות שניתנו באתר הבית של ווינרס גוברות על פני הצעות שנתקבלו באתרים אחרים.

1 . לנוחיות המבקרים הוצאנו לאור קטלוג זה עם הסברים מפורטים בליווי תמונות. המידע בקטלוג מבוסס על הערכת מומחי החברה אולם האחריות

הבלעדית על בדיקת הפריטים מוטלת על הרוכש. שמור על הקטלוג כעל מלווה אישי לכל ימי התערוכה והמכירה. אנו לרשותך בכל שאלה, ספק וברור.

ניהול המכירה ותנאיה:

2 . המכירה עצמה תנוהל ע"י אדם מנוסה הבקי בנוהלי המכירות פומביות. אנו מבקשים מכל המבקרים והאורחים במכירה הפומבית לצייד את עצמם

בידע המתאים. לאלו שאינם בקיאים בנושא זה אנו ממליצים לפנות אלינו בימי התערוכה או לפניה ולקבל מאיתנו את המידע הדרוש.

3 . עצם ההשתתפות במכירה הפומבית וקבלת "מספר רכישה" מאיתנו מהווה אישור והסכמה כי ידועים למקבל המספר. התקנות, הנוהל, התנאים

והנהוג בתערוכות ובמכירה פומבית שלנו ובכל בעיה וספק, באם יתעוררו, בשעת המכירה או לאחריה, עקב רכישת פריטים מסוימים, ינהג הרוכש או

הרוכשת וכן הנהלת החברה כעורכי המכירה, לפי הנהוג והמקובל אצלנו.

4 . היות והחברה אינה אלא עורכת התערוכה והמכירה ואינה בעלת הפריטים עצמם לכן מוסכם ומותנה בזאת כי בכל מקרה, לא תהיה אחריות החברה כלפי הרוכשים אלא עד העברת הכספים לידי המוכרים- בעלים ולכן, באם הועבר כבר התשלום שהתקבל מהרוכש ליד הבעלים, אזי אף אם תלונתו או טענתו של הרוכש תהיה מוצלחת, אנו נעשה כל מאמץ והשתדלות להשיב את כספו של הבעלים. אך לא תהיה כל התחיבות מצידנו לכך, וכן לא ננהל הליכים משפטיים לשם החזרת כספים לרוכשים לאחר שהועברו לבעלים. אולם נסכים למתן האישורים המתאימים מצידנו לרוכש כדי שיוכל לנהל הליכים משפטיים נגד הבעלים.

5 . עם קבלת "מספר רכישה" מאיתנו באופן אישי או טלפוני, מסכים ומתחייב הרוכש לא לתבוע באופן אישי או בתביעה משפטית בכל מקרה של נזק או טעות בתיאורי הפריטים את החברה. כל טענה או תביעה לאחר העברת הכספים לבעלים הנה אך ורק כלפי הבעלים.

מחירים והערכות:

ההשתתפות במכירה מתבצעת באחת מהאפשריות הבאות: א. ע"י הופעת הרוכש\ת בעצמו באולם ב. בא כוחו ג. ע"י הצעות טלפוניות או בכתב, המייפות את כוחה של הנהלת החברה לרכוש עבור המזמינים פריטים שונים ד. דרך האינטרנט.

6 . משתתף המופיע כבא כוחו של אדם אחר, מחייב את עצמו ואת שולחו באותה מידה, ויחויב לעמוד בעצמו בתשלומי רכישותיו עבור משלחו ואנו נראה בו כ"רוכש" לכל דבר, ונוכל לפנות אליו או אל שולחו כדי לממן את הרכישה, לפי ראות עינינו.

7 . באם נקבל הזמנה טלפונית או בכתב לפריט מסוים, נשתדל לפעול למען האינטרס של המזמין כאילו היה הוא בעצמו באולם. אולם, אין התחיבות מצידנו להשיג עבורו את הפריט.

8 . אין התחיבות לקבל כל הצעה שהיא לרבות הגבוהה ביותר וזאת אף אם הרוכש או מיופה כוחו נמצא באולם ומשתתף אישית במכירה.

9 . המכירה עצמה מנוהלת בהכרזת דולרים של ארה"ב. אולם התשלום בפועל מתקבל בשקלים לפי חישוב הדולר בשער אשר יוכרז עליו בפתיחת המכירה או ביום התשלום (הגבוה מבינהם), או בדולרים של ארה"ב.

10 . א. על כל תשלומי הרוכשים עד $500,000 לפריט מתווספים 24% עמלה. מעל $501,000 לפריט מתווספים 20%. על כל התשלומים יש תוספת מע"מ על העמלה. תוספות אלו הינם חלק בלתי נפרד מהצעת המחיר המתקבל ע"י מנהל המכירה בשעת המכירה וכל ההתחייבות והמשתמע מהן חלות גם על האחוזים.

ב. תושב חו"ל יהא זכאי לפטור מן המע"מ רק במידה והפריט שרכש ישלח לחו"ל ע"י החברה ללא אחריותה ובכפוף להוצאת רשימון יצוא משרותי המכס. הרוכש ישא בכל העלויות הנילוות.

11 . א. צ'יקים בנקאיים או צ'יקים אישיים מתקבלים בהסתייגות עד לביצוע התשלום בפועל ע"י הבנק.

ב. תשלום במזומן, בצ'קים או בהעברה בנקאית מהארץ הם ללא עמלה. תשלום בצ'קים )מחו"ל( או כרטיסי אשראי )מהארץ( יחויבו בתוספת של 1.5% .

העברה בנקאית מחוץ לארץ תחויב בתוספת של 1.5% מהסכום, מינימום 30$ . תשלום בכרטיסי אשראי מחו"ל יחויב בעמלה של 3% . כל החיובים הנ"ל אינם תלויים בתאריך הגביה וכפופים להיתר עיסקה.

2 1 . ליד כל פריט נמצאת הערכת המומחים שלנו. נא להתייחס אל ההערכה רק כאל הצעה בלבד, אין כל הבטחה שהפריטים לא ימכרו מתחת למחיר הנמוך המופיע בהערכה ואין כל בטחון שהמחיר לא יעלה ואפילו בהרבה על המחיר הגבוה. סעיף זה אינו גורע מהגנתנו העקבית על מחיר המינימום של בעל הפריט, הגנה זו מתבצעת על ידינו בדרכים מקובלות והנראות לנו. לצורך זה נרשם גם מחיר הפתיחה ליד הערכה.

פעמים ואנו מקבלים פריטים אשר הבעלים קבעו להם מחיר פתיחה נמוך ביותר, אנו מצידנו קובעים את ההערכה מבחינה מקצועית, לכן אנו רושמים את מחיר הפתיחה, המבוקש ע"י הבעלים אך רושמים גם את ההערכה שלנו, שהיא לפעמים גבוהה בהרבה ממחיר הפתיחה.

13 . הרוכש (לרבות אדם שרכש את הפריטים שלו שהוא העמיד למכירה) או בא כוחו יוציא את הפריט שנרכש בהקדם האפשרי. אנו מבקשים להופיע תוך 7 ימים, לשלם ולהוציא את הפריטים ומכל מקום בשום אופן לא לאחר יותר מ- 14 יום. כעבור 14 יום החברה תשמור לעצמה את הזכות לגבות 5$ לפריט ליום, דמי שמירה ואחסון ו/או לבטל את המקח בצורה חד צדדית, בלי לוותר על זכות התביעה של העמלות.

14 . משלוח הפריטים אל בית הרוכש, מתבצע על אחריותו הבלעדית, ובדרך שתיראה לנו. כל הוצאות משלוח וכו' על חשבון הרוכש.

15 . הרוכש ישלם על רכישותיו לפני הוצאת הפריטים ממשרדי החברה.

16 . לידיעת הבעלים: אין אנו אחראים לביצוע בפועל של התשלומים אשר התחייבו הרוכשים לשלם בשעת המכירה. כל התחיבות של הרוכשים אשר לא תבוצע בפועל, ניתן את כל הגיבוי לבעל הפריט ]לשעבר[ לגבות את התשלומים המגיעים לו. אך לא ננהל בפועל הליכים משפטיים כנגד רוכשים,

אלא נשתדל בכל הדרכים הנראות לנו כגון עיקול כספים של רוכשים באם נמצאים אצלנו, או חפצים שלהם וכדומה, אך איננו מתחייבים לעקל כספים וכדומה.

17 . למרות כל האמור מסכימים הרוכשים והמוכרים לראות בנו כצד משפטי לכל דבר במקרה ונעמוד על זכותנו הניתנת לנו בזה, לנהל הליכים משפטיים ולנקוט בכל דרך מקובלת אחרת כנגד צד שאינו עומד באיזהו שהיא מהתחייבויותיו.

18 . אנו משאירים לעצמנו את הזכות להודיע בע"פ או בכתב, עד שעות המכירה, על שינויים בסעיפים דלעיל או הוספת שונות באם יהיו כאלו.

19 . בכל מקרה של שינוי, תוספת או השמטה בתרגום לאנגלית, הנוסח העברי קובע.