מערכת כלי כסף אוסטרו הונגרית, כוללת מגש, קנקן לקפה, קנקן לתה, קנקן לחלבשמנת וכלי לסוכר.
משקל כולל 3692 גרם. כסף חתום 835.
מצב טוב מאד.
מדליה מוזהבת שניתנה ע"י לישכה מס 71 של הבונים החופשיים בצפון לונדון, בהוקרה לנשיאת הלשכה פרידה באקנר (Freda Buckner).
על החזית חקוק מגן דוד ובתוכו לחיצת יד מסונית כשמסביב חרוט "North London Ladies Lodge No 71". על גב המדליה חרוט " Presented to sister Freda Buckner for services rendered as President during the years 1936-1938". המדליה יוצרה ע"י L. Simpson &co. יצרני אביזרים מסוניים מלונדון.
10 ס"מ, נתון בקופסה המקורית.
מצב טוב מאד.
חרב קצינים טקסית, תוצרת wkc. ידית ומגן ידית מוזהבות, להב פלדה, בתחתית הלהב חריטות סמלי הצבא הסורי, חיל הים הסורי וחיל האוויר הסורי. לפי עדות המשפחה, החרב ניתנה לקצין ישראלי בתום מלחמת ששת הימים מאת קצין סורי שבוי.
אורך כולל 93 ס"מ.
נתונה בנדן מפואר.
מצב טוב מאד.
עט כדורי תוצרת קרטייה, מהדורה מוגבלת ממוספר 4251.
14 ס"מ, נתון בנרתיק המקורי עם המסמכים המקוריים.
מצב טוב מאד.
עט נובע תוצרת קרטייה, מהדורה מוגבלת ממוספר 8537.
14 ס"מ, נתון בנרתיק המקורי.
מצב טוב מאד.
שרשרת סנטר לכלות תימניות ביום חתונתן. משובצת אבנים.
קוטר 44 ס"מ, אורך 15 ס"מ. מצב טוב מאד.
תקופות ומקומות שונים.
* זוג גביעים.
* 10 כפות.
* מזלג אחד.
* 2 כפיות.
משקל כולל: 510 גר.
מצב כללי טוב. מעט מעיכות והשחרה.
* שיר השירים, עם ציורים ע"י יצחק ונחמה חזין, בהוצאת החברה הממשלתית למדליות ומטבעות. עותק מס' 15 מתוך 999.
כריכת עור עם מטבע זהב במרכז. מצב חדש.
* תפלת הדרך, הוצאה אומנותית. מילר, ירושלים. כריכת עור עם מטבע זהב במרכז. מצב חדש.
* הגדה של פסח – "שירה חדשה". הגדה אמנותית בעיצוב ייחודי עם מטבע כסף רקוע. הגדה אמנותית בעלת צורה מיוחדת, עם איורים צבעוניים מהגדות עתיקות ועם תרגום לאנגלית. הכריכה והדפים בצורת חצי מצה, והמפתח בתצורת מצה. כריכת עור עם מטבע כסף במרכז. מצב חדש.
* קופסה למגלת אסתר, עם טסי כסף מעוטרים. גובה 35 ס"מ, כל צלע כ 9 ס"מ.
טקסים ומנהגים דתיים. מאת פיקארט ובהרנרד. המהדורה הצרפתית הראשונה. פריז, 1741.
יצירתו המונומנטאלית של פיקארט בשפה הצרפתית, טכסים ומנהגים דתיים של עמי העולם, עם תחריטים מאת Bernard Picart. סט שלם! 7 חלקים. מהדורה ראשונה. 239 תחריטים יפהפיים בדף מלא על גבי נייר עבה, חלקם פרושים על גבי שני דפים. בנוסף עשרות דפי כותרות עם תחריטים ובצבע דיו אדום ושחור.
יצירת מופת מאת ברנהרד פיקאר, אשר זכתה לכינוי "הספר אשר שינה את פני אירופה". כפי שכותרת הספר רומזת, ספרים אלו ביקשו לאגד בתוכם את המנהגים והטכסים בכל הדתות המוכרות בעולם. למעשה, עבודתם הניחה את היסודות לחקר הדתות והשפיעה רבות על ייצוגם של דתות העולם במערב.
היצירה או "פיקאר" כפי שנודע על ידי רבים, שברה את כל המוסכמות המקובלות בתחום. היא הציגה את כל הדתות, אפילו את של עובדי האלילים, באופן שווה ולא שיפוטי. היא ביקשה לקדם סובלנות דתית על ידי כך שהראתה את התוצאות הלא רצויות של הפנאטיות, לדוגמא ע"י תמונות גרפיות במיוחד של הוצאות להורג ועינויים. לעומת זאת היצירה שיבחה את הדתות, כגון האסלאם, שהיו סובלניים לאחרים.
פיקאר הקדיש ביצירה זו מקום רב ליהודים ואף פתח בהם את יצירתו, וזאת בזמן שהאנטישמיות באירופה היתה נפוצה ביותר. יצירה זו מציגה את מנהגי היהודים באופן סימפטי ואוהד וכוללת תחריט מפורסם, המתפרש על שני דפים, של "פורים" בבית הכנסת באמשטרדם ויצירות נוספות אודות מנהגי היהודים, סוכות, פסח, ברית מילה, חתונה, סדר קבורה ועד.
מסתבר שפיקאר הכיר היטב את הקהילה היהודית באמשטרדם ואף הכין עבורם תחריט לספר "תיקון סופרים".
למרות שהספרים הוחרמו על ידי הכנסייה, הם יצאו לאור בארבע שפות (צרפתית, אנגלית, הולנדית וגרמנית) ונמכרו ב 4000 עותקים. הספרים זכו להתעניינות מחודשת בשנים האחרונות על ידי חוקרי דתות.
מצב טוב מאוד.
תחריט המתאר את הפלת חומות יריחו ע"י עם ישראל בכניסתם לארץ ישראל, נלקח מDictionnaire historique et critique de la Bible, המילון התנ"כי מאת אוגוסטין קלמט. התחריט ע"י Lebas.
בתחתית נרשם: Ordre de la Marche de l'Armee d'Israel Autour de Jericho: Renversement de cette Ville, le Jour de la Septieme Marche. Josue. VI.
30X44 ס"מ.
מצב טוב, סימני זמן וסימני קיפול, התחריט עצמו במצב טוב מאד.
*תחריט, joppe, c1686
*תחריט, tiberias, c1685
*תחריט, de stadt rama ten western van jeruzalem, tusschen lydda en joppe, c1712
*תחריט, schects van den berg carmel.
*תחריט, Puinhoopen en Overblyfselen Van Tiberias, אמסטרדם 1700 בערך.
*ליטוגרפיה, vue de jafa, engelman, 1788.
*ליטוגרפיה, jenin, רוברטס, 1840 בערך.
*ליטוגרפיה, סבסטיה, רוברטס 1844
*ליטוגרפיה, hebron and machpelah, simpson
*ליטוגרפיה, ancient buildings in st jaen d'acre, 1838
*ליטווגרפיה, walls of st jaen d'acre, next the sea, 1838
*ליטוגרפיה, bazzar at jaffa, 1837.
*ליטוגרפיה, syrie moderne jeffe
*ליטוגרפיה, רוברטס, port of tyre.
*ליטוגרפיה, רוברטס jaffa 1843
*ליטוגרפיה, רוברטס, ruins of the church of saint john, 1844.
*ליטוגרפיה, der jordan.
*ליטוגרפיה, aussicht vom berge carmel.
*ליטוגרפיה, der sinai.
*ליטוגרפיה, berg und kloster sinai
*ליטוגרפיה, lydda.
*ליטוגרפיה, jaffa-joppa c1780
גדלים ומצבים שונים.
*Thomas Salmon – The City of Jerusalem. 1744 , תחריט.
*ליטוגרפיה צבעונית, Jerusalem innere ansicht beym jetzt verschütteten Teiche von Bethesda 1840.
*bethlehem lytho.
*jerusalem, lytho.
*the fountain of job, roberts 1855 lithography
*Veue de la Ville de Rama Situee a l'Occident de Jerusalem, Entree Lydda et Joppe, Calmet, Augustin 1728. תחריט.
*The Holy Land – The Mount of Olives and Jerusalem from the north east. 1840
גדלים ומצבים שונים.
שלוש בובות – ציור (חתום) מאת ג'ני לוסטיגר (נ. 1929).
ג'ני לוסטיגר נולדה בבריסל, בלגיה בשנת 1929, עלתה לישראל בשנת 1971. כיום היא גרה בירושלים. את תמונותיה ניתן היה לראות בכמה תערוכות בארץ ובחו"ל.
שמן על בד מוצמד למסגרת עץ. 73X60 ס"מ.
מצב טוב מאוד.
אם ובנה – ציור חתום ומתוארך (1973) מאת ג'ני לוסטיגר (נ. 1929).
ג'ני לוסטיגר נולדה בבריסל, בלגיה בשנת 1929, עלתה לישראל בשנת 1971. כיום היא גרה בירושלים. את תמונותיה ניתן היה לראות בכמה תערוכות בארץ ובחו"ל.
שמן על בד מוצמד למסגרת עץ. 81X54 ס"מ.
מצב טוב מאוד.
ציירת – ציור חתום ומתוארך (1973) של ג'ני לוסטיגר (נ. 1929).
ג'ני לוסטיגר נולדה בבריסל, בלגיה בשנת 1929, עלתה לישראל בשנת 1971. כיום היא גרה בירושלים. את תמונותיה ניתן היה לראות בכמה תערוכות בארץ ובחו"ל.
שמן על בד מוצמד למסגרת עץ. 90X70 ס"מ.
מצב טוב מאוד.
קופסת טבק מלבנית, עשויה בקווים ישרים ומינימליסטיים בדוגמה מחורצת. על מכסה קופסת הטבק פלאק אמייל מאויר בעבודת יד יפהפיה של חזית בית הכנסת המרכזי בברלין. כסף חתום 900 ML. פנים מוזהב.
הציור המיניאטורי מצוייר בפירוט רב. פריט מוזיאוני נדיר.
בית הכנסת החדש (בגרמנית: Neue Synagoge, נויה זינאגוגה), נבנה בין השנים 1859–1866, והיה אחד מהמבנים המפוארים ביותר בברלין בשלהי המאה ה-19. המבנה תוכנן על ידי האדריכל אדוארד קנובלאוך ופרידריך אוגוסט שטולר. בית הכנסת נחנך בשנת 1866 בנוכחות קנצלר גרמניה אוטו פון ביסמרק. עלות הבנייה הגיעה ל-705,000 טאלר, סכום בלתי נתפס. בית הכנסת החדש, הינו מהיחידים ששרד את 'ליל הבדולח' (הלילה שבין ה-9 וה-10 בנובמבר 1938), כאשר קצין משטרה נאצי שהיה במקום הכריז שבית הכנסת הוא אתר היסטורי מוגן ושלף את אקדחו, כשהוא מצהיר שהוא שומר על החוק הדורש הגנה על המקום. לאחר נפילת חומת ברלין, החלו עבודות שיקום בית הכנסת שנמשכו בין השנים 1988–1993. בסיומן שוקמה חזית המבנה וכיפתו, אך אולם התפילה המקורי לא שוקם.
קופסת הטבק: 7X4 ס"מ. פלאק האמייל 4X4 ס"מ.
מצורפים: תחריט וציור של בית הכנסת המפואר.
מצב טוב מאוד.
"וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת לֹא יִשָּׂא גוֹי אֶל גּוֹי חֶרֶב וְלֹא יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה" (ישעיהו ב, ד)
אגרטל עשוי מתרמיל פגז של תותח שנאסף בשדה הקרב במלחמת העולם הראשונה. עבודת בצלאל – בית-מדרש לאמנות. ירושלים, 1918. האגרטל נעשה לזכר שחרור ירושלים, ומעוטר בתמונות המקומות הקדושים.
האגרטל עשוי פליז ונחושת, בעבודת-דמשק יפהפיה ומרשימה ביותר, של שיבוץ וחריטה. בראש האגרטל כתובת היקפית: "לזכר שחרור ירושלים כ"ד כסלו תרע"ח" (הכתובת מציינת את כיבוש ירושלים על ידי הבריטים ושחרורה מידי התורכים). שתי תמונות מעטרות את האגרטל: תמונת 'מקום המקדש' (הר הבית) ותמונת 'קבר רחל'. בחלקו התחתון של האגרטל: דמויות חיות ואשכולות ענבים בשילוב הכתובת: "בצלאל ירושלם". בתחתית האגרטל חריטת הקדשה פרטית: "מזכרת ממשפחת לוז ירושלם".
אמנות 'Trench Art' – ייצור מזכרות וחפצים דקורטיביים משיירי תחמושת שנאספה בשדה הקרב. הינה תופעה שהתפשטה באירופה ובמזרח התיכון, עם תום מלחמת העולם הראשונה. בשנת 1918, לאחר שירושלים נכבשה בידי הבריטים משליטת העות'מנים, יזם בוריס שץ מייסד 'בצלאל' בירושלים, ייצור מזכרות ציוניות מתרמילי פגזים, כדי להתגבר על המשבר הכלכלי בו היה נתון הישוב היהודי בשל המלחמה וב'בצלאל' החלו לאסוף תרמילי פגזים עשוים פליז. הם השתמשו בטכניקות מעולם הצורפות והיודאיקה, בעיקר 'מלאכת דמשק': טכניקת עיטור בה משובצת מתכת רכה (נחושת או כסף) במתכת קשה (פליז או ברונזה). שץ שאף ליצר תרבות חזותית עברית, שתשרת את הלאום העברי ותהיה בעלת סגנון עברי ארצישראלי – 'אמנות לאומית' שמטרתה לעורר ולחזק ברוכשים את הזיקה הציונית לארץ ישראל. מזכרות אלו יועדו למכירה בעיקר ליהודים אירופאים בעלי ממון וזיקה ציונית. נציין אנקדוטה, כי השימוש בפגזים אלו עורר את חשדם של הבריטים שב'בצלאל' נאגרים מצבורי נשק, ובשנת 1922 הם פרצו למוסד וזרעו הרס במקום. בעקבות האירוע, עיצב זאב רבן דלתות חדשות ואלה ניצבות עד היום בכניסה לבית האמנים. (ראה גם: 'בצלאל, ירושלם' מבחר מאוסף אלן סליפקה במוזיאון ישראל, מאת חיה בנז'מין. ירושלים, 2008).
גובה 28 ס"מ. קוטר 8 ס"מ. מאחורי האגרטל פרטי המפעל הגרמני? שייצר את הפגז, ושנת הייצור (1914). מצב טוב מאוד.
"וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת לֹא יִשָּׂא גוֹי אֶל גּוֹי חֶרֶב וְלֹא יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה" (ישעיהו ב, ד)
אגרטל עשוי מתרמיל פגז של תותח שנאסף בשדה הקרב במלחמת העולם הראשונה. עבודת בצלאל – בית-מדרש לאמנות. ירושלים, 1918. האגרטל נעשה לזכר שחרור ירושלים, ומעוטר בתמונות המקומות הקדושים.
האגרטל עשוי פליז ונחושת, בעבודת-דמשק יפהפיה ומרשימה ביותר, של שיבוץ וחריטה. בראש האגרטל כתובת היקפית: "לזכר שחרור ירושלים כ"ד כסלו תרע"ח" (הכתובת מציינת את כיבוש ירושלים על ידי הבריטים ושחרורה מידי התורכים). שתי תמונות מעטרות את האגרטל: תמונת 'הכותל המערבי' (הר הבית) ותמונת 'מגדל דוד'. בחלקו התחתון של האגרטל: דמויות חיות ואשכולות ענבים בשילוב הכתובת: "בצלאל ירושלם". בתחתית האגרטל חריטת הקדשה פרטית: "מזכרת ממשפחת לוז ירושלם".
אמנות 'Trench Art' – ייצור מזכרות וחפצים דקורטיביים משיירי תחמושת שנאספה בשדה הקרב. הינה תופעה שצמחה בעיקר באירופה ובמזרח התיכון, עם תום מלחמת העולם הראשונה. בשנת 1918, בוריס שץ, מייסד 'בצלאל' בירושלים, יזם ייצור מזכרות ציוניות מתרמילי פגזים כדי להתגבר על המשבר הכלכלי בו היה נתון הישוב היהודי בשל המלחמה. לאחר שירושלים נכבשה בידי הבריטים משליטת העות'מנים, החלו ב'בצלאל' לאסוף תרמילי פגזים עשוים פליז. הם השתמשו בטכניקות מעולם הצורפות והיודאיקה, בעיקר 'מלאכת דמשק': טכניקת עיטור בה משובצת מתכת רכה (נחושת או כסף) במתכת קשה (פליז או ברונזה). שץ שאף ליצר תרבות חזותית עברית, שתשרת את הלאום העברי ותהיה בעלת סגנון עברי ארצישראלי – 'אמנות לאומית' שמטרתה לעורר ולחזק ברוכשים את הזיקה הציונית לארץ ישראל. מזכרות אלו יועדו למכירה בעיקר ליהודים אירופאים בעלי ממון וזיקה ציונית.
נציין אנקדוטה, כי השימוש בפגזים אלו עורר את חשדם של הבריטים שב'בצלאל' נאגרים מצבורי נשק, ובשנת 1922 הם פרצו למוסד וזרעו הרס במקום. בעקבות האירוע, עיצב זאב רבן דלתות חדשות ואלה ניצבות עד היום בכניסה לבית האמנים. (ראה גם: 'בצלאל, ירושלם' מבחר מאוסף אלן סליפקה במוזיאון ישראל, מאת חיה בנז'מין. ירושלים, 2008).
גובה 28 ס"מ. קוטר 8 ס"מ. מאחורי האגרטל פרטי המפעל הגרמני? שייצר את הפגז, ושנת הייצור (1916). מצב טוב מאוד.
אגרטל מרשים ביופיו, עשוי פליז משולב בכסף ונחושת ב'עבודת דמשק' מרשימה.
האגרטל עשוי בעבודת יד אמן עשירה של עיטורי ערבסקות משולבים בפתגם העברי "הזמן קצר והמלאכה מרובה".
גובה: 14 ס"מ. קוטר מירבי כ-18 ס"מ. מצב טוב.
מתקן לנר שבת בצורת 'נחש הנחושת'.
הנחש עשוי ברונזה בשילוב כסף ונחושת ב'עבודת דמשק' מרשימה של עיטורי ערבסקות משולבים בכתובת "שבת קודש". לשון הנחש ניתנת לשליפה על ידי הברגה ובתוכה נועצים ככל הנראה את הנר.
גובה: 23 ס"מ. מצב טוב.
"…עד שהבנק אנגלא-פלסטינה הכין על ידו (-על ידי שערי תורה) ארון על פי תוכנית הארונות האירופאים בפורמאט גדול והם מלאי רצון מטוב המלאכה…" (אגרות הרב קוק).
קופת צדקה עשויה ברזל עבה שהייתה מחוברת לקיר חיצוני ברחוב לצורך איסוף תרומות. בעלת מנגנוני נעילה. ללא המפתח. בחזית קופת הצדקה חריץ לשלשול המטבעות ולוחית מתכת הנושאת כיתוב "בית המלאכה בשערי תורה יפו ת"ו". יפו, ראשית המאה ה-20.
שערי תורה הוא מוסד צבורי מתקופת העלייה הראשונה, אשר הוקם על ידי היישוב הישן בשכונת נוה שלום יפו ב-1890 ופעל עד מלחמת השחרור ונסגר וננטש עקב המלחמה. באחת מאיגרותיו כותב הרב קוק אודות בית המלאכה: "אותם שיש להם נטייה למלאכה יתלמדו איזה שעות ביום בבית המלאכה, אשר כבר הועמד עמנו פה במוסד 'שערי תורה' שזה מקרוב אשר נוסד, ערך שנתיים ועתה הוא עומד במדרגה כזאת עד שהבנק אנגלא-פלסטינה הכין על ידו ארון על פי תוכנית הארונות האירופאים בפורמאט גדול והם מלאי רצון מטוב המלאכה" (אגרות הראי"ה, אגרת קמ"ו, י"ז סיוון תרס"ח).
29X26X26 ס"מ.
מצב טוב. מעט כתמי חלודה.
מנורת בית כנסת עשויה מתכת. ארץ-ישראל?
מנורת-זיכרון לתלייה בבית הכנסת עשויה שלושה חלקים המתחברים על ידי ארבעה מוטות מעוצבים. חלקה העליון העשוי כחרוט, וחלקה התחתון, מעוטרים בעבודת חריטה ותבליט משולבים בנקבי תאורה, בסגנון אמנות איסלאמית עממית. בחלק המרכזי כתובת הקדשה: "זאת נדבו ההורים הכואבים ר' יהודה ליב נ"י וזוגתו מרת סאשע ענדרמאן תחי' לזכרון עולם עבור נשמת בניהם הבחור משה איסר ע"ה ונשמת הבתולה חנה ע"ה". כתובת ההקדשה עשויה אף היא בעבודת מגזרת אמנותית, כך שהנר הדולק בתוכה מאיר את כתובת ההקדשה באש תמיד.
גובה מירבי: 28 ס"מ. קוטר מירבי: 28 ס"מ. זוג שרשראות תליה.
מצב טוב. מעט מעיכות וקילופי צבע. אחד ממוטות הנעילה פגום.
פרוכת לארון קודש. עשויה שני סוגי בד תפורים יחד. ככל הנראה מזרח אירופה, תרס"ח [1908].
במרכז הפרוכת קטיפה זהובה, ובמרכזה כתר תורה ורקמת מגן דוד עם כתובת הקדשה: "ז.נ. ר' משה ב"ר אליעזר קולאקאוסקי וזוגתו גאלדה שי', תרס"ח". חלקה העליון של הפרוכת נכפל למעין פרוכת נוספת, קטנה יותר ובשוליה גדילים.
כ-200X130 ס"מ. לולאות לתליה.
מצב טוב.
* כרזה "מה טובו", נכתב בשנת תרמ"ב (1882) ע"י נתן בן אהרון משה לייב. 46X33 ס"מ. אמסטרדם?
* כרזה "מה טובו", נכתב ע"י אליעזר בן יצחק מעזישט(?). 33X46 ס"מ.
* כרזה "מזרח", גדול ומעוטר, עם עשרת הדברות בתוך כתר ומוטיבים נוספים. 48X62 ס"מ.
מצב כללי טוב.
הדרכה למבקרי התערוכה ומשתתפי המכירות הפומביות כולל תקנות ונוהל.
ווינרס מכירות פומביות בע"מ להלן החברה עורכת בזה תצוגת פריטי יודאיקה שונים, אשר התקבלו מאנשים שונים אשר הסכימו להעמיד את הפריטים החשובים לרשות הקהל להסתכלות עם אפשרות לרכישתם במכירה פומבית שתתקיים עם סיום התערוכה.
*היות ובאתר הבית של ווינרס ישנה אפשרות למתן הצעות מוקדמות ולראותן, במקרה של שוויון בהצעות מוקדמות ההצעות שניתנו באתר הבית של ווינרס גוברות על פני הצעות שנתקבלו באתרים אחרים.
1 . לנוחיות המבקרים הוצאנו לאור קטלוג זה עם הסברים מפורטים בליווי תמונות. המידע בקטלוג מבוסס על הערכת מומחי החברה אולם האחריות
הבלעדית על בדיקת הפריטים מוטלת על הרוכש. שמור על הקטלוג כעל מלווה אישי לכל ימי התערוכה והמכירה. אנו לרשותך בכל שאלה, ספק וברור.
ניהול המכירה ותנאיה:
2 . המכירה עצמה תנוהל ע"י אדם מנוסה הבקי בנוהלי המכירות פומביות. אנו מבקשים מכל המבקרים והאורחים במכירה הפומבית לצייד את עצמם
בידע המתאים. לאלו שאינם בקיאים בנושא זה אנו ממליצים לפנות אלינו בימי התערוכה או לפניה ולקבל מאיתנו את המידע הדרוש.
3 . עצם ההשתתפות במכירה הפומבית וקבלת "מספר רכישה" מאיתנו מהווה אישור והסכמה כי ידועים למקבל המספר. התקנות, הנוהל, התנאים
והנהוג בתערוכות ובמכירה פומבית שלנו ובכל בעיה וספק, באם יתעוררו, בשעת המכירה או לאחריה, עקב רכישת פריטים מסוימים, ינהג הרוכש או
הרוכשת וכן הנהלת החברה כעורכי המכירה, לפי הנהוג והמקובל אצלנו.
4 . היות והחברה אינה אלא עורכת התערוכה והמכירה ואינה בעלת הפריטים עצמם לכן מוסכם ומותנה בזאת כי בכל מקרה, לא תהיה אחריות החברה כלפי הרוכשים אלא עד העברת הכספים לידי המוכרים- בעלים ולכן, באם הועבר כבר התשלום שהתקבל מהרוכש ליד הבעלים, אזי אף אם תלונתו או טענתו של הרוכש תהיה מוצלחת, אנו נעשה כל מאמץ והשתדלות להשיב את כספו של הבעלים. אך לא תהיה כל התחיבות מצידנו לכך, וכן לא ננהל הליכים משפטיים לשם החזרת כספים לרוכשים לאחר שהועברו לבעלים. אולם נסכים למתן האישורים המתאימים מצידנו לרוכש כדי שיוכל לנהל הליכים משפטיים נגד הבעלים.
5 . עם קבלת "מספר רכישה" מאיתנו באופן אישי או טלפוני, מסכים ומתחייב הרוכש לא לתבוע באופן אישי או בתביעה משפטית בכל מקרה של נזק או טעות בתיאורי הפריטים את החברה. כל טענה או תביעה לאחר העברת הכספים לבעלים הנה אך ורק כלפי הבעלים.
מחירים והערכות:
ההשתתפות במכירה מתבצעת באחת מהאפשריות הבאות: א. ע"י הופעת הרוכש\ת בעצמו באולם ב. בא כוחו ג. ע"י הצעות טלפוניות או בכתב, המייפות את כוחה של הנהלת החברה לרכוש עבור המזמינים פריטים שונים ד. דרך האינטרנט.
6 . משתתף המופיע כבא כוחו של אדם אחר, מחייב את עצמו ואת שולחו באותה מידה, ויחויב לעמוד בעצמו בתשלומי רכישותיו עבור משלחו ואנו נראה בו כ"רוכש" לכל דבר, ונוכל לפנות אליו או אל שולחו כדי לממן את הרכישה, לפי ראות עינינו.
7 . באם נקבל הזמנה טלפונית או בכתב לפריט מסוים, נשתדל לפעול למען האינטרס של המזמין כאילו היה הוא בעצמו באולם. אולם, אין התחיבות מצידנו להשיג עבורו את הפריט.
8 . אין התחיבות לקבל כל הצעה שהיא לרבות הגבוהה ביותר וזאת אף אם הרוכש או מיופה כוחו נמצא באולם ומשתתף אישית במכירה.
9 . המכירה עצמה מנוהלת בהכרזת דולרים של ארה"ב. אולם התשלום בפועל מתקבל בשקלים לפי חישוב הדולר בשער אשר יוכרז עליו בפתיחת המכירה או ביום התשלום (הגבוה מבינהם), או בדולרים של ארה"ב.
10 . א. על כל תשלומי הרוכשים עד $500,000 לפריט מתווספים 24% עמלה. מעל $501,000 לפריט מתווספים 20%. על כל התשלומים יש תוספת מע"מ על העמלה. תוספות אלו הינם חלק בלתי נפרד מהצעת המחיר המתקבל ע"י מנהל המכירה בשעת המכירה וכל ההתחייבות והמשתמע מהן חלות גם על האחוזים.
ב. תושב חו"ל יהא זכאי לפטור מן המע"מ רק במידה והפריט שרכש ישלח לחו"ל ע"י החברה ללא אחריותה ובכפוף להוצאת רשימון יצוא משרותי המכס. הרוכש ישא בכל העלויות הנילוות.
11 . א. צ'יקים בנקאיים או צ'יקים אישיים מתקבלים בהסתייגות עד לביצוע התשלום בפועל ע"י הבנק.
ב. תשלום במזומן, בצ'קים או בהעברה בנקאית מהארץ הם ללא עמלה. תשלום בצ'קים )מחו"ל( או כרטיסי אשראי )מהארץ( יחויבו בתוספת של 1.5% .
העברה בנקאית מחוץ לארץ תחויב בתוספת של 1.5% מהסכום, מינימום 30$ . תשלום בכרטיסי אשראי מחו"ל יחויב בעמלה של 3% . כל החיובים הנ"ל אינם תלויים בתאריך הגביה וכפופים להיתר עיסקה.
2 1 . ליד כל פריט נמצאת הערכת המומחים שלנו. נא להתייחס אל ההערכה רק כאל הצעה בלבד, אין כל הבטחה שהפריטים לא ימכרו מתחת למחיר הנמוך המופיע בהערכה ואין כל בטחון שהמחיר לא יעלה ואפילו בהרבה על המחיר הגבוה. סעיף זה אינו גורע מהגנתנו העקבית על מחיר המינימום של בעל הפריט, הגנה זו מתבצעת על ידינו בדרכים מקובלות והנראות לנו. לצורך זה נרשם גם מחיר הפתיחה ליד הערכה.
פעמים ואנו מקבלים פריטים אשר הבעלים קבעו להם מחיר פתיחה נמוך ביותר, אנו מצידנו קובעים את ההערכה מבחינה מקצועית, לכן אנו רושמים את מחיר הפתיחה, המבוקש ע"י הבעלים אך רושמים גם את ההערכה שלנו, שהיא לפעמים גבוהה בהרבה ממחיר הפתיחה.
13 . הרוכש (לרבות אדם שרכש את הפריטים שלו שהוא העמיד למכירה) או בא כוחו יוציא את הפריט שנרכש בהקדם האפשרי. אנו מבקשים להופיע תוך 7 ימים, לשלם ולהוציא את הפריטים ומכל מקום בשום אופן לא לאחר יותר מ- 14 יום. כעבור 14 יום החברה תשמור לעצמה את הזכות לגבות 5$ לפריט ליום, דמי שמירה ואחסון ו/או לבטל את המקח בצורה חד צדדית, בלי לוותר על זכות התביעה של העמלות.
14 . משלוח הפריטים אל בית הרוכש, מתבצע על אחריותו הבלעדית, ובדרך שתיראה לנו. כל הוצאות משלוח וכו' על חשבון הרוכש.
15 . הרוכש ישלם על רכישותיו לפני הוצאת הפריטים ממשרדי החברה.
16 . לידיעת הבעלים: אין אנו אחראים לביצוע בפועל של התשלומים אשר התחייבו הרוכשים לשלם בשעת המכירה. כל התחיבות של הרוכשים אשר לא תבוצע בפועל, ניתן את כל הגיבוי לבעל הפריט ]לשעבר[ לגבות את התשלומים המגיעים לו. אך לא ננהל בפועל הליכים משפטיים כנגד רוכשים,
אלא נשתדל בכל הדרכים הנראות לנו כגון עיקול כספים של רוכשים באם נמצאים אצלנו, או חפצים שלהם וכדומה, אך איננו מתחייבים לעקל כספים וכדומה.
17 . למרות כל האמור מסכימים הרוכשים והמוכרים לראות בנו כצד משפטי לכל דבר במקרה ונעמוד על זכותנו הניתנת לנו בזה, לנהל הליכים משפטיים ולנקוט בכל דרך מקובלת אחרת כנגד צד שאינו עומד באיזהו שהיא מהתחייבויותיו.
18 . אנו משאירים לעצמנו את הזכות להודיע בע"פ או בכתב, עד שעות המכירה, על שינויים בסעיפים דלעיל או הוספת שונות באם יהיו כאלו.
19 . בכל מקרה של שינוי, תוספת או השמטה בתרגום לאנגלית, הנוסח העברי קובע.