שבעה תצלומים של קברות צדיקים בארץ ישראל – צולמו בשנת 1949.
מופיעים תצלומים של קבר רבי מאיר בעל הנס, קבר יתרו בכפר חטין, מירון [כמה תצלומים], העיר העתיקה בטבריה.
כל התצלומים מתוארים ומתוארכים מאחור בכתב יד.
גודל: חמשה תצלומים 9×7 ס"מ. שנים בגודל: 13×9 ס"מ. מצב טוב מאד.
ששה תצלומים של יהודים ברחובותיה של העיירה גוניונדז [Goniadz] במחוז בילאסטוק שבפולין, ראשית המאה ה 20.
1. תצלום קבוצתי נדיר של המחזור הראשון בבית הספר העממי העברי בן ארבע המחלקות בגוניאונדזי, שנות העשרה של המאה ה 20. 21×15 ס"מ. מודבק למצע קשיח לשמירה. סדק לאורך התצלום.
2-6. חמשה תצלומים נדירים בהם נראים ילדים יהודים ותושביה היהודים של העיירה גוניודנז ברחובות העיירה. [מחולקים מאחור לשימוש כגלויה]. בראש כל תצלום מודפס שם הרחוב בו צולם. כתמים, מצב טוב.
ביולי 1941 נטבחו לפחות 116 יהודי העיירה בידי האזרחים הפולנים עוד לפני שהגיעו הגרמנים לאזור. אזרחי גוניאדז הפולנים עצמם יצרו יחידה משטרתית מיוחדת אשר הפרידה בין תושביה היהודים של העיירה ליתר אזרחי העיר. הוקמו בה שתי מחנות – מחנה עבודה, ומחנה השמדה. בוצעו גם עבירות של גניבת רכוש יהודי, והעלמת גופות הנרצחים היהודים בידי הפולנים.
לתולדות היהודים בעיירה ראה 'יזכור בוך גניאדז' מאת מירוסלב טריצ'ק [Mirosław Tryczyk] ספר זכרון לקהילה היהודית שנכתב על בסיס עדויות ממספר רב של יוצאי העיירה.
אוסף מגוון של 27 תצלומים ארץ ישראל ואירופה, שנות ה 20 – שנות ה 40.
בין התצלומים מופיעים תצלום משותף של חיילי בריגדה ב'גרעין א' [אטליה?]; תצלום משותף של נוטרים עבריים; ביתן תוצרת הארץ ביריד המזרח בת"א 1929 ואנדרטת הכניסה ליריד; תצלום מתהלוכת העדלידע בת"א תרצ"ד [1934]; תצלום מוקדם מכינוס תנועת הנוער העובד והלומד עם סיסמת התנועה ע"ג כרזה ענקית מעל בימת האירוע: 'לעבודה! להגנה! ולשלום!, יחי האחד במאי!'; חלוצים בעין חרוד; תצלום קבוצתי בו נראה בין היתר אח של ברל קצנלסון – איסר קצנלסון בדרכו דרומה; חזית הכניסה ל'קפה העפיל' [1948]; משפחה ליד קבר הרצל בהר הרצל בירושלים לידו מוצב השלט: 'ליד קבר הרצל! נהג לפי כבוד המקום אל תחלל את השבת, אל תעשן ליד הקבר אל תשב על אבני הקבר'; סלילת כביש אבן יהודה [1937], ועוד.
מרבית התצלומים צולמו בארץ ישראל, גדלים שונים: 14×9 ס"מ -8×6 ס"מ. מצב כללי טוב.
אוסף של 45 תצלומים שצולמו בארץ ישראל בשנים 1947-1949, חלקם מתעדים אירועים היסטורים כגון חגיגות רחוב יום למחרת הכרזת האו"ם על סיום המנדט הבריטי [כ"ט בנובמבר] ותצלומים הקשורים במלחמת העצמאות ותוצאותיה.
בתצלומים נראים תהלוכות וחגיגות רחוב בת"א יום למחרת הכרזת האו"ם, מתקנים שספגו פצצות במלחמת העצמאות, בנין עמדת לחימה, חיילים וחיילות בקורס קצינים, מראות שונים מהמושבה יבנה בשנת 1948 [בונקר, מקלט, שטח בוצי ועוד], תצלומים מהמוסד הלימודי 'גימנסיה נצח ישורון', מראות שונים מעכו, בריה, תל חי, כפר נחום, הכנרת, טבחה, ועוד.
כל התצלומים מתוארים ומתוארכים מאחור בכתב יד.
גודל: 9×7 ס"מ. מצב טוב מאד.
אוסף של 31 תצלומים פרטיים של אתרים ומראות נוף בעיר ירושלים. שנים: 1949-1950.
חורף 1950 (ינואר) בירושלים היא חורף מושלג וחלק גדול מהתצלומים המופיעים מתארים מקומות שונים בירושלים תחת מעטה לבן של שלג. נראים: הכניסה להר הרצל, רחוב יפו, צומת הרחובות יפו-קינג ג'ורג', חומת העיר העתיקה, מבנים שונים בהר ציון, תחנת הרוח, קבר דוד, עין כרם, יד אבשלום, תצלום מוקדם של שער דמשק [1930], חבורה מנטורי קרתא בונים בובת שלג, שכונת רחביה, ועוד. התצלומים מתוארים ומתוארכים מאחור בכתב יד.
גודל 9×7 ס"מ, פרט לתצלום אחד 11×8 ס"מ. מצב טוב מאד.
שמונה תצלומים קבוצתיים של תלמידים במוסדות לימוד שונים בארץ ישראל. שנות ה 30 וה 40.
מופיעים: ארבעה תצלומים קבוצתיים של תלמידים בגמנסיה 'נצח ישורון' בפתח תקוה – כיתות ט' -י' – שנים 1945-6, תצלום של ילדי כתב ב' בבית הספר 'מוריה' בתל אביב על שפת הים 1939, כיתת בנות [כיתה ז'] בבית הספר 'נצח ישראל' בפתח תקוה 1943, מחזור כ"ד של כתה ח' בנות בבה"ס 'נצח ישראל' פתח תקוה. תמונת מחזור של גמנסיה חרדית 'נצח ישורון' מחזור א' שנת תש"ח.
ארבעה תצלומים בגודל: 9×14 ס"מ, שנים בגודל: 9×7 ס"מ, אחד בגודל 18×13, ותצלום בגודל 24×18 ס"מ. כל התצלומים מתוארים [ומתוארכים] מאחור בכתב יד.
מצב כללי טוב מאד.
תצלום בו נראים 'חניכי בית חנוך – עורים לבני ישראל בירושלם ת"ו, בלמוד מלאכת יד' – מימי הראשית של המוסד, תרס"ב [1902] בקירוב.
ראשיתו של המוסד המפורסם בעיר העתיקה בירושלים לאחר מקרה שקרה -ליד בית הסוחר נחום נתנזון נפגע ילד עיוור שלא היה שייך למסגרת חינוכית או תעסוקתית כלשהיא, הדבר הביא את ר' חיים מיכל מיכלין ור' אברהם משה לונץ [שהיה בעצמו עיוור] וד"ר גרשון יצחק קרישבסקי לייסד מסגרת חינוכית ותעסוקתית לילדים עיוורים ע"מ שיזכו לחינוך ולא ישטטו ברחובות. לאחר זמן מה עבר בית החינוך לפינת רחוב הנביאים ורחוב מונבז, ובשנת 1931 קבע את משכנו בשכונת קריית משה בירושלים.
גודל: 18×13 ס"מ. מצב טוב.
[8] תצלומים גדולים של קהל המשתתפים בכינוסים יהודים חגיגיים באמריקה שהתקיימו בהיכלי פאר, חלקם בחסות הנגיד שלמה רייכמן, בתצלומים נראים רבנים ומנהיגי קהילות, פילנטרופים, ובעלי עמדות כח בעולם היהודי. שנות ה 20- שנות ה 40.
בין התצלומים: *siyum – yumd mid. winter congerence robbinical council america hotel riverside pizd. jon .18.1938 *DNNER SABBATH OBSERVING GROCERS. MARCH 12.1939 *DEDICATION DINNER. APRIL. 19.1942 *annual banquet. 1941
התצלומים כולם מתוארים בלוח בגוף התצלום, נושא הכינוס והתאריך. רובם חתומים מאחור ע"י הצלם.
מצב: טוב. התצלומים מגולגלים.
1. מאה תצלומים סטריאוסקופיים, המציגים דמויות ואתרים בארץ ישראל הוצאת חברת Underwood & Underwood ראשית המאה ה-20. תצלומים של מתפללים בכתל המערבי, מראות נוף ואנשים בירושלים ובסביבתה, מראות מערים בארץ ישראל, תושבי ארץ ישראל בלבוש מסורתי ועוד. כל תצלום נושא תיאור מודפס מאחור אודות הנושא המצולם. התצלומים נתונים בקופסה דמוית שני כרכי ספרים עם כיתוב מוזהב בשדרה.
Traveling in the Holy Land through the Stereoscope .2 מסע בארץ הקודש דרך הסטריאוסקופ]. הוצאת Underwood & Underwood , ניו-יורק–לונדון. אנגלית. הסברים ותיאורים על מאה האתרים המצולמים. בסופו מפות מקופלות.
3. מכשיר סטריאוסקופ עשוי עץ ואלומניום עם עיטורים חרוטים. תוצרת Underwood & Underwood ניו יורק 1901.
למעט קרעים קלים בקופסה מצב טוב מאד.
25 תצלומים של חיילים בצבא העברי ונוטרים, ביניהם תצלומים עבור העיתונות, שנות ה 40.
בין התצלומים מופיעים מסדרים צבאיים, תצלומים קבוצתיים של נוטרים במדים אופיינים עם רובי ציד, בפעילות בקורסים שונים ועוד.
בחלקם חותמת הצלם מאחור או חותמת סוכנות הידיעות שצילמה אותם.
גדלים שונים: 20×12 ס"מ – 9×6 ס"מ. מצב טוב.
אוסף של 22 תצלומים של גנרלים ודמויות מפתח בצרפת מתקופת מלחמת העולם השנייה.
בין התצלומים המופיעים נציין: תצלום גדול (31×24 ס"מ) של אדגרד דה לרמנט [Edgard de Larminat [1895-1962- גנרל צרפתי שלחם בשתי מלחמות העולם, מהדמויות החשובות והמשפיעות על אסטרטגיית הלחימה הצרפתית במלחמת העולם השנייה; תצלום גדול (31×24 ס"מ) של ג'וזף ז'אן דה גוילאר דה מונסאבר [Joseph Jean de Goislard de Monsabert 1887-1981] – גנרל ופוליטיקאי צרפתי, התבלט במיוחד בקרבות באפריקה בזמן מלחמת העולם השניה, וכן במערכה האיטלקית בראשות חטיבת הרגלים האלג'ירית השלישית; תצלום של מרסל קרפנטייה (Marcel Carpentier 1895-1977) שמש קצין בצבא צרפת במלחמת העולם השנייה ובמלחמת הודו; תצלום של הגנרל פייר ארמאנד גסטון בילוט (Pierre Armand Gaston Billotte 1906- 1992) שמש קצין ופוליטיקאי מצבא צרפת, בנו של גנרל גסטון בילוט, שפיקד על חלקים מצבא צרפת בתחילת מלחמת העולם השנייה פייר בילוט הצטיין בפעולותיו הקרביות במהלך קרב צרפת; תצלום של פיליפ דה גול (Philippe de Gaulle נולד: 1921) אדמירל צרפתי בדימוס וסנטור. בנו הבכור של גנרל שארל דה גול, הנשיא הראשון של הרפובליקה החמישית הצרפתית; ותצלומים נוספים של דמויות מפתח שונות בצרפת של מלחמת העולם השנייה.
כל התצלומים מתוארים מאחור בפסי נייר מוצמדים מודפסים בסטנסיל, עם חותמת של סוכנות הידיעות שצילמה אותם.
שלושה תצלומים בגודל 31X24 ס"מ. שנים בגודל: 25×18 ס"מ, שלוש עשרה תצלומים בגודל: 12×16 ס"מ, שלשה בגודל: 14×9 ס"מ, ותצלום אחד: 15×21 ס"מ. מצב כללי טוב מאד.
שלשה אלבומים ובהם עשרות תצלומים ממלחמת העולם הראשונה 1914-1919, חיילים ואזורים שונים בגרמניה ורוסיה.
בין דפי האלבומים תצלומים של גנרלים ולוחמים במדים אופיינים, תצלומי מבנים שנפגעו בהפצצות [ביניהם ככל הנראה תצלום בית כנסת שהופצץ], מכונות מלחמה, תצלומי חיילים בשדה הקרב, רחובות שננטשו, תצלומים קבוצתיים של לוחמים וגנרלים ועוד.
מרבית התצלומים מתוארים ומתוארכים בכתב יד.
תצלומים בגדלים שונים 6×6 ס"מ – 13×9 ס"מ. אחד האלבומים ללא כריכה. מצב כללי טוב.
19 תצלומים של חיילים בבריגדה היהודית אשר שרתו בלוב סביב 1944.
תצלומים פרטיים של חיילים במדים אשר שרתו בבריגדה היהודית בעיר בנגאזי ובסביבתה. חלקם מתוארים ומתוארכים מאחור בכתב יד: 'בדרך לשחרור', 'בנגזי 25/4/1944', 'לבתיה… מאברהם, בנגזי 23/3/1944' ועוד.
לאחר שצפון אפריקה נכבשה ע"י הצבא הבריטי מידי הגרמנים, בשנת 1943 הגיעו חיילי הבריגדה היהודית לעיר בנגאזי. החיילים קשרו קשרים עם הקהילה היהודית בעיר, ואף הקימו בית ספר עברי בבנגאזי והיו מעורבים בפעילותו.
מרבית התצלומים בגודל 8X6 ס"מ, חלקם גדולים או קטנים יותר. מצב טוב.
גזיר עיתון בו נראה תמונת הפרופסור אלברט אינשטיין חובש כיפה לראשו ומנגן בכינור, במרכז בית הכנסת החדש בברלין, בעת קונצרט כינורות לציבור המתפללים. מתחת התמונה כיתוב המסביר את פרטי התצלום.
תיאור: [1] דף, נייר, מודבק על נייר קשיח. 12×11 ס"מ. אידיש-אנגלית.
מצב: טוב, סימני קיפול קלים. קרע קל בחלק העליון.
גלויה הומורסטית עם איור צבעוני מאת מנחם בירנבאום [חתומה בלוח] הוצאת "צענטראל", ורשה. נדפסה בגרמניה.
מתוך סידרת הגלויות שיצר ובהן איורים של דמויות מהווי החיים הוורשאי והמזרח אירופי, המלוות בטקסטים הומוריסטיים קצרים.
לא נעשה בה שימוש, מצב טוב מאד.
אוסף [45] גלויות, מאת האומן היהודי הצייר והתחריטאי אפרים משה ליליאן. רובם הודפסו בברלין.
מפרט: [45] גלויות, 15×11 ס"מ.
רקע: אפרים משה ליליאן [1925 – 1874], היה האומן יהודי שפעל בגרמניה ובישראל, היה ממייסדי "בצלאל", שמו יצא לפניו בשל יצירתו בנושאי יהדות וציונות, הוא מכונה לעתים "האמן הציוני הראשון".
מצב: רובם טוב מאוד.
מקבץ [25] גלויות "משירי המולדת". הוצאת הקרן הקיימת לישראל, ירושלים, מחצית א' של המאה ה 20.
מפרט: אוסף ד' [10 גלויות], 9X14 ס"מ.
אוסף ט' [10 גלויות], ו [5] גלויות נוספות מאוספים אחרים. 9X16 ס"מ.
מצב טוב: מעט כתמים.
אוסף [49] גלויות של האומן היהודי הנודע אפרים משה ליליאן.
מפרט: [49] גלויות. 10×14 ס"מ.
רקע: אפרים משה ליליאן [1925 – 1874], היה האומן יהודי שפעל בגרמניה ובישראל, היה ממייסדי "בצלאל", שמו יצא לפניו בשל יצירתו בנושאי יהדות וציונות, הוא מכונה לעתים "האמן הציוני הראשון".
מצב: רובם טוב מאוד. נתונים בתוך אלבום מפואר.
אוגדן זיכרון שיצא זמן קצר לאחר פטירת הרב הראשי לישראל הראשון לציון רבי בן ציון מאיר חי עוזיאל. הוצאת ועד עדת הספרדים בירושלים- תשי"ג [1953].
באוגדן תצלום גדול [24×17 ס"מ] של הרב עוזיאל מיום הכתרתו לראשון לציון מוגן בנייר פרגמנט, 'דבריו האחרונים' – צוואה מרטיטה שהותיר הגאון ממנה ניכרת ענוותנותו הגדולה בה הוא כותב אודות העקרונות שהנחוהו כמנהיג העדה, אודות הגאולה וחשיבות שמירת המצוות בפרט בדור הזה, הודפסה עם מסגרת מעוטרת. ועמוד נוסף בו סקירה קצרה של תולדות חייו.
הרב בן ציון מאיר חי עוזיאל [תר"מ-תשי"ג 1880-1953], הראשון לציון והרב הראשי הספרדי הראשון של מדינת ישראל, מהרבנים הבולטים במחצית א' של המאה ה 20.
תקיה: 35×28 ס"מ. [5] עמ'. קרעים קלים בשולי דפי הזיכרון.
"דור דור ודורשיו וזיכרם לעולם עומדת זצ"ל, יהיו מגן וצינה עלינו אכי"ר"; תמונות [6] מחכמי מרוקו.
מפרט: [2] גלויות זהות, כל אחת בגודל 13X8.5 ס"מ, תפורות יחד על גבי קרטון נוסף, גודל לאחר תפירה: 13.5X18.5 ס"מ. החכמים המצולמים הם רבי חיים יקותיאל ברדוגו מארבאט, הרב המלאך רפאל אלנקאווא מסלא, רבי יוסף אלקובי ממקנאס. בגב הקרטון מחוברת טבעת.
מצב: בינוני. כתמי זמן, דהייה חלקית, סימני קיפול ומספר קילופים.
נרתיק עור זעיר 30×25 מ"מ בלבד – ובו 11 תצלומים זעירים של מראות מהעיר ירושלים בהוצאת פלפוט, שנות ה 50.
בתצלומים נראים העיר העתיקה, מגדל דוד, בנין האוניברסיטה, הכתל המערבי, הר ציון, חומת העיר העתיקה, בנין י.מ.ק.א., בנין הכנסת, מאה שערים,קבר הרצל, מראה כללי של העיר ירושלים. בצדו האחורי של אחד התצלומים הקדשה בכתב יד משנת 1956.
גודל 30×25 מ"מ.
הכיתוב 'ירושלים' שעל גבי הנרתיק באותיות מוזהבות דהוי. מצב טוב.
אלבום מראות ופרחים בכריכת עץ זית. תמונות מצולמות מהעיר ירושלים בפורמט גדול. בעמ' המקביל לכל תמונה הודבקו פרחים מיובשים גדולים מאותו האזור. כריכת עץ זית מפוארת עם גילוף הצלב הפרנציסקני ['צלב ירושלים'] והכיתוב: JERUSALEM.
באלבום 11 תמונות – מראה כללי של העיר ירושלים, שער יפו, ירושלים ממערב, מסגד אל אקצא, רחוב בעיר העתיקה, קבר רחל, בית לחם, נצרת, וטבריה. אלבום מעניין המשלב תמונות מצולמות בשחור לבן, עם תמונות בדפוס ליטוגרפי צבעוני. התמונות מתוארות בשלש שפות- אנגלית, צרפתית וגרמנית.
אלבום: 26×22 ס"מ. לוחות תמונות: 19X15 ס"מ.
מעט כתמים. הפרחים המיובשים במצב טוב מאד.
16 גלויות המציגות מראות מארץ ישראל בהוצאת .fr. vester & co [פרידריק וסטר] מהקולוניה האמריקאית.
הגלויות כולן צבעוניות ובהן: גלויה נדירה עם מראה קבר יוסף, שכם מכיוון הר גריזים, ירושלים מכיוון משכנות שאננים [First view of jerusalem] – גלויה מס' 1 בסדרה, מגדל דוד, חוף ימה של יפו, קבר רחל, ים המלח, קבר אבשלום ועוד.
לא נשלחו בדואר.
אלבום בכריכת עץ זית אספת פרחים וציורי מקומות הקדושים בארץ הקדש – 'מזכרת אהבה מהמוסד בית חינוך ילדים בעה"ק ירושלם תוב"א'. דפוס מונזון, ראשית המאה ה 20.
אלבום ובו 13 ליטוגרפיות איכותיות של ערים ואתרים בארץ ישראל. לצד כל ליטוגרפיה הודבק פרח הלקוח מאותו האזור מוגן בנייר פרגמנט. מראות מירושלים, קבר רחל, חברון, צפת, טבריה, הר הכרמל, ועוד. כל ליטוגפיה מתוארת בשלש שפות, עברית, אנגלית ורוסית.
גודל: 18×11 ס"מ. כריכת עץ זית עם עבודת צריבה אמנותית בעץ. מצב טוב מאד למעט אחד הפרחים שחסר בחלקו.
הדרכה למבקרי התערוכה ומשתתפי המכירות הפומביות כולל תקנות ונוהל.
ווינרס מכירות פומביות בע"מ להלן החברה עורכת בזה תצוגת פריטי יודאיקה שונים, אשר התקבלו מאנשים שונים אשר הסכימו להעמיד את הפריטים החשובים לרשות הקהל להסתכלות עם אפשרות לרכישתם במכירה פומבית שתתקיים עם סיום התערוכה.
*היות ובאתר הבית של ווינרס ישנה אפשרות למתן הצעות מוקדמות ולראותן, במקרה של שוויון בהצעות מוקדמות ההצעות שניתנו באתר הבית של ווינרס גוברות על פני הצעות שנתקבלו באתרים אחרים.
1 . לנוחיות המבקרים הוצאנו לאור קטלוג זה עם הסברים מפורטים בליווי תמונות. המידע בקטלוג מבוסס על הערכת מומחי החברה אולם האחריות
הבלעדית על בדיקת הפריטים מוטלת על הרוכש. שמור על הקטלוג כעל מלווה אישי לכל ימי התערוכה והמכירה. אנו לרשותך בכל שאלה, ספק וברור.
ניהול המכירה ותנאיה:
2 . המכירה עצמה תנוהל ע"י אדם מנוסה הבקי בנוהלי המכירות פומביות. אנו מבקשים מכל המבקרים והאורחים במכירה הפומבית לצייד את עצמם
בידע המתאים. לאלו שאינם בקיאים בנושא זה אנו ממליצים לפנות אלינו בימי התערוכה או לפניה ולקבל מאיתנו את המידע הדרוש.
3 . עצם ההשתתפות במכירה הפומבית וקבלת "מספר רכישה" מאיתנו מהווה אישור והסכמה כי ידועים למקבל המספר. התקנות, הנוהל, התנאים
והנהוג בתערוכות ובמכירה פומבית שלנו ובכל בעיה וספק, באם יתעוררו, בשעת המכירה או לאחריה, עקב רכישת פריטים מסוימים, ינהג הרוכש או
הרוכשת וכן הנהלת החברה כעורכי המכירה, לפי הנהוג והמקובל אצלנו.
4 . היות והחברה אינה אלא עורכת התערוכה והמכירה ואינה בעלת הפריטים עצמם לכן מוסכם ומותנה בזאת כי בכל מקרה, לא תהיה אחריות החברה כלפי הרוכשים אלא עד העברת הכספים לידי המוכרים- בעלים ולכן, באם הועבר כבר התשלום שהתקבל מהרוכש ליד הבעלים, אזי אף אם תלונתו או טענתו של הרוכש תהיה מוצלחת, אנו נעשה כל מאמץ והשתדלות להשיב את כספו של הבעלים. אך לא תהיה כל התחיבות מצידנו לכך, וכן לא ננהל הליכים משפטיים לשם החזרת כספים לרוכשים לאחר שהועברו לבעלים. אולם נסכים למתן האישורים המתאימים מצידנו לרוכש כדי שיוכל לנהל הליכים משפטיים נגד הבעלים.
5 . עם קבלת "מספר רכישה" מאיתנו באופן אישי או טלפוני, מסכים ומתחייב הרוכש לא לתבוע באופן אישי או בתביעה משפטית בכל מקרה של נזק או טעות בתיאורי הפריטים את החברה. כל טענה או תביעה לאחר העברת הכספים לבעלים הנה אך ורק כלפי הבעלים.
מחירים והערכות:
ההשתתפות במכירה מתבצעת באחת מהאפשריות הבאות: א. ע"י הופעת הרוכש\ת בעצמו באולם ב. בא כוחו ג. ע"י הצעות טלפוניות או בכתב, המייפות את כוחה של הנהלת החברה לרכוש עבור המזמינים פריטים שונים ד. דרך האינטרנט.
6 . משתתף המופיע כבא כוחו של אדם אחר, מחייב את עצמו ואת שולחו באותה מידה, ויחויב לעמוד בעצמו בתשלומי רכישותיו עבור משלחו ואנו נראה בו כ"רוכש" לכל דבר, ונוכל לפנות אליו או אל שולחו כדי לממן את הרכישה, לפי ראות עינינו.
7 . באם נקבל הזמנה טלפונית או בכתב לפריט מסוים, נשתדל לפעול למען האינטרס של המזמין כאילו היה הוא בעצמו באולם. אולם, אין התחיבות מצידנו להשיג עבורו את הפריט.
8 . אין התחיבות לקבל כל הצעה שהיא לרבות הגבוהה ביותר וזאת אף אם הרוכש או מיופה כוחו נמצא באולם ומשתתף אישית במכירה.
9 . המכירה עצמה מנוהלת בהכרזת דולרים של ארה"ב. אולם התשלום בפועל מתקבל בשקלים לפי חישוב הדולר בשער אשר יוכרז עליו בפתיחת המכירה או ביום התשלום (הגבוה מבינהם), או בדולרים של ארה"ב.
10 . א. על כל תשלומי הרוכשים עד $500,000 לפריט מתווספים 24% עמלה. מעל $501,000 לפריט מתווספים 20%. על כל התשלומים יש תוספת מע"מ על העמלה. תוספות אלו הינם חלק בלתי נפרד מהצעת המחיר המתקבל ע"י מנהל המכירה בשעת המכירה וכל ההתחייבות והמשתמע מהן חלות גם על האחוזים.
ב. תושב חו"ל יהא זכאי לפטור מן המע"מ רק במידה והפריט שרכש ישלח לחו"ל ע"י החברה ללא אחריותה ובכפוף להוצאת רשימון יצוא משרותי המכס. הרוכש ישא בכל העלויות הנילוות.
11 . א. צ'יקים בנקאיים או צ'יקים אישיים מתקבלים בהסתייגות עד לביצוע התשלום בפועל ע"י הבנק.
ב. תשלום במזומן, בצ'קים או בהעברה בנקאית מהארץ הם ללא עמלה. תשלום בצ'קים )מחו"ל( או כרטיסי אשראי )מהארץ( יחויבו בתוספת של 1.5% .
העברה בנקאית מחוץ לארץ תחויב בתוספת של 1.5% מהסכום, מינימום 30$ . תשלום בכרטיסי אשראי מחו"ל יחויב בעמלה של 3% . כל החיובים הנ"ל אינם תלויים בתאריך הגביה וכפופים להיתר עיסקה.
2 1 . ליד כל פריט נמצאת הערכת המומחים שלנו. נא להתייחס אל ההערכה רק כאל הצעה בלבד, אין כל הבטחה שהפריטים לא ימכרו מתחת למחיר הנמוך המופיע בהערכה ואין כל בטחון שהמחיר לא יעלה ואפילו בהרבה על המחיר הגבוה. סעיף זה אינו גורע מהגנתנו העקבית על מחיר המינימום של בעל הפריט, הגנה זו מתבצעת על ידינו בדרכים מקובלות והנראות לנו. לצורך זה נרשם גם מחיר הפתיחה ליד הערכה.
פעמים ואנו מקבלים פריטים אשר הבעלים קבעו להם מחיר פתיחה נמוך ביותר, אנו מצידנו קובעים את ההערכה מבחינה מקצועית, לכן אנו רושמים את מחיר הפתיחה, המבוקש ע"י הבעלים אך רושמים גם את ההערכה שלנו, שהיא לפעמים גבוהה בהרבה ממחיר הפתיחה.
13 . הרוכש (לרבות אדם שרכש את הפריטים שלו שהוא העמיד למכירה) או בא כוחו יוציא את הפריט שנרכש בהקדם האפשרי. אנו מבקשים להופיע תוך 7 ימים, לשלם ולהוציא את הפריטים ומכל מקום בשום אופן לא לאחר יותר מ- 14 יום. כעבור 14 יום החברה תשמור לעצמה את הזכות לגבות 5$ לפריט ליום, דמי שמירה ואחסון ו/או לבטל את המקח בצורה חד צדדית, בלי לוותר על זכות התביעה של העמלות.
14 . משלוח הפריטים אל בית הרוכש, מתבצע על אחריותו הבלעדית, ובדרך שתיראה לנו. כל הוצאות משלוח וכו' על חשבון הרוכש.
15 . הרוכש ישלם על רכישותיו לפני הוצאת הפריטים ממשרדי החברה.
16 . לידיעת הבעלים: אין אנו אחראים לביצוע בפועל של התשלומים אשר התחייבו הרוכשים לשלם בשעת המכירה. כל התחיבות של הרוכשים אשר לא תבוצע בפועל, ניתן את כל הגיבוי לבעל הפריט ]לשעבר[ לגבות את התשלומים המגיעים לו. אך לא ננהל בפועל הליכים משפטיים כנגד רוכשים,
אלא נשתדל בכל הדרכים הנראות לנו כגון עיקול כספים של רוכשים באם נמצאים אצלנו, או חפצים שלהם וכדומה, אך איננו מתחייבים לעקל כספים וכדומה.
17 . למרות כל האמור מסכימים הרוכשים והמוכרים לראות בנו כצד משפטי לכל דבר במקרה ונעמוד על זכותנו הניתנת לנו בזה, לנהל הליכים משפטיים ולנקוט בכל דרך מקובלת אחרת כנגד צד שאינו עומד באיזהו שהיא מהתחייבויותיו.
18 . אנו משאירים לעצמנו את הזכות להודיע בע"פ או בכתב, עד שעות המכירה, על שינויים בסעיפים דלעיל או הוספת שונות באם יהיו כאלו.
19 . בכל מקרה של שינוי, תוספת או השמטה בתרגום לאנגלית, הנוסח העברי קובע.