מגילות קלף

מספר פריטים: 14

סנן פריטים

בחר קטגוריות להצגה
בחר קטגוריה
נמכר
פריט מספר 145
מכירה 137
ספר תורה. גרמניה, ראשית המאה ה19

דיו על קלף. כ-47 יריעות, 50 שורות בעמודה. כתב סופר אחיד לכל אורך הספר. גובה הקלף 64 ס"מ. מצב כללי טוב. דיו דהוי מעט במספר מקומות. תיקונים בודדים מאוחרים. סימני שימוש קלים. ללא ה'עצי חיים'. כשרות הספר לא נבדקה, והוא נמכר כלא כשר.

מחיר פתיחה: $500
הערכה: $1,200 -
$1,500
נמכר: $744

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 146
מכירה 137
מגילת אסתר. מרכז אירופה. סוף המאה ה 18 - תחילת המאה ה 19

מגלת אסתר עם עיטורים צבעוניים. דיו על קלף ביד סופר. בתחילת המגילה ברכות המגילה בתוך איור צבעוני גדול, עיטורי שערים ופרחים לאורך כל המגילה. 2 יריעות קלף. 12.5X 115 ס"מ. ידית עץ עם חיטובים לגלילה. מצב טוב.

מחיר פתיחה: $3,800
הערכה: $5,000 -
$7,000
נמכר: $4,712

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 149
מכירה 138
ספר תורה. תימן, יריעות מהמאה ה 15-16. ארון עץ ורימונים מקוריים

ספר תורה תימני שלם על גויל. רוב הספר נכתב על גבי יריעות מהמאה ה 15-16 עם מסורות קדומות של העדה התימנית. שאר היריעות מאוחרות יותר.
הספר כללית במצב בינוני-לא טוב. אותיות שבורות ודהויות. כתמים וקרעים.
גובה הקלף המקסימלי: 58 ס"מ.

הספר נתון בתוך ארון עץ תימני טיפוסי. הארון צבוע מבחוץ בשלל דוגמאות וצבעים בעבודה עממית יפה ומרגשת. שלושה סוגרי מתכת פשוטים. כללית מצב טוב.
גובה הארון: 74 ס"מ. קוטר: 30 ס"מ.

הרימונים עשויים נחושת בעבודה עממית טיפוסית.
גובה הרימונים: 28 ס"מ.
כללית מצב טוב.

מחיר פתיחה: $4,000
הערכה: $8,000 -
$10,000
פריט מספר 150
מכירה 138
ספר תורה קטן. פולין, מאה ה 19

ספר תורה קטן, שלם ויפה על קלף. נכתב ע"י סופר אחד.
כתיבת סופר נאה בכתב בית יוסף. הספר נכתב עם שינויים במסורה ותיוגים נאים.
גובה הקלף 28.5 ס"מ. גובה הכתב 21 ס"מ.
לא נמכר ככשר.
מצב בינוני -טוב. מעט אותיות דהויות ושבורות. תיקונים. פגמים קלים.

מחיר פתיחה: $3,000
הערכה: $5,000 -
$7,000
נמכר: $4,216

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 177
מכירה 126
ספר תורה עתיק, כולל מסורות חשובות ביותר. המאות ה 17-14

ספר תורה עתיק המורכב מ-17 יריעות מספרד, שנכתבו במאה ה-14 (שנים עשר מתוכן הן יריעות רצופות). ועוד 45 יריעות מספרי תורה מפזורת גולי ספרד, קרוב לוודאי מארץ ישראל, שנכתבו החל מהמחצית הראשונה של המאה ה-16 ועד המחצית השנייה של המאה ה-17. האוסף נתפר למגילה אחת, במאמץ לסדר את הקטעים ככל האפשר כסדר התורה. הכל על גוויל ספרדי חום, מעובד בעפצים.

היריעות השונות אוצרות בתוכן מידע ותגליות רבות לגבי צורת האותיות. ביריעות מארץ ישראל נשתמרו מסורות שהובאו מספרד, והן הצטרפו עם מסורות שהתחדשו ושנקלטו למגורשי ספרד בארץ ישראל. בחלק מן הקטעים הללו ישנם ביצועים מהמוקדמים ביותר של האות חי"ת אשר גגה עשוי ז' ז' ומעליהם גמלון, כפי הבנתם של עורכי התוס' את דברי רבינו תם. צורת כתיבה שלא קוימה בימי סופרים בדורות קודמים לזה. בין הקטעים הללו משולבות גם מסורות ספרדיות עם המסורת האשכנזית של "ווי העמודים", שילוב שגם הוא אופייני לארץ ישראל.

בקטעי הספרים מארץ ישראל, ישנם כאלה, שהוצאו מספרי תורה מדורות קודמים ושולבו יחד עם קטעים מידיים אחרות במעשה שיקום. לעיתים התיבות האחרונות בסוף קטע נמחקו ונכתבו מאוחר יותר כדי ליצור רצף של השלמת טקסט ביד סופר מאוחרת. או שצורפה יריעה נוספת וכיוצ"ב.

לספר התורה מצורף אישור חתום מאת החוקר שלמה צוקר, עם פירוט נרחב אודות מעלותיו המחקריות של הספר. בנוסף פירוט מדוקדק של כל יריעות הספר.

[62] יריעות, גובה ממוצע: 51 ס"מ בערך.
אודות מצב הספר עיינו בפירוטו של החוקר שלמה צוקר.

מחיר פתיחה: $2,500
הערכה: $5,000 -
$10,000
נמכר: $4,500

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 178
מכירה 126
מגילת אסתר מיניאטורית, עתיקה. האימפריה העות'מאנית? המאה ה-19

מגילת אסתר עתיקה, מיניאטורית בגובה של כ-6 ס"מ, גלולה סביב עץ חיים בודד.
כתיבה ברורה ונאה. כתב ועליש.
חמש יריעות. 13 שורות בעמודה.
מצב בינוני: דהייה קלה של הכתב, ומספר מילים מחוקות. נקבים בודדים. כתמים.

מחיר פתיחה: $500
הערכה: $1,000 -
$1,200
נמכר: $600

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 179
מכירה 126
מגילת שיר השירים. 32 ס"מ. כשרה ומוגהת, אותיות גדולות במיוחד. כתיבה אמנותית על קלף

"אמר רבי עקיבא: כל הכתובים קודש, ושיר השירים – קודש קודשים" (מסכת ידים, ג', ה')

מגילת קלף מהודרת ויפהפייה, כתובה בידי סופר אמן, מומחה וירא שמים, בכתיבה אשכנזית – 'כתב בית יוסף', באותיות גדולות ומרשימות, בדיו נוצץ ומבריק, על גבי קלף בהיר ומשובח. כשרה ומהודרת לקריאה בציבור בברכה.

בקהילות אשכנז נקראת מגילת שיר השירים בבתי הכנסת, בברכה, בשבת החלה במהלך שבעת ימי הפסח, בהתאם למנהג הכללי במסורת האשכנזית לקרוא בכל אחד משלושת הרגלים מגילה המתאימה לאווירת החג. בקהילות אחרות נהגו לקרוא את מגילת שיר השירים בשביעי של פסח, או בתום ליל הסדר או בתפילת ערבית של השבתות של ספירת העומר. כמו כן, בחלק מקהילות ישראל (בעיקר בקהילות החסידים ובני עדות המזרח) נהוג לקרוא מגילה זו בכל יום שישי, קודם קבלת שבת, זאת הודות לתפיסת חכמי הקבלה כי יום השבת בכללו, וליל שבת בפרט, הוא זמן של קירוב וייחוד מיוחדים בין עם ישראל לקב"ה.

סגולות "שיר השירים" (מקורות: הזוהר הקדוש, חז"ל, מעם לועז, כף חיים, אהבת חיים):

* סגולה עצומה לקרוא את "שיר השירים" בכוונה ומכל הלב במשך 40 יום רצופים,
ולבקש בכל יום לאחר הקריאה בקשה אחת (דומה), ובטוח שהבקשה תתקיים, בדוק ומנוסה.

* סגולה לאם שבניה מתקשים בלימוד התורה הקדושה שתקרא "שיר השירים" יום יום ותבקש שהקב"ה יאיר את עיני בניה בתורה.

* כל הרפואות שבעולם מרומזות וכלולות ב"שיר השירים" והוא מועיל לכל מי שזקוק לרפואה.

*הקורא "שיר השירים" בכל ערב שבת בנועם ובזמרה מובטח לו שימחלו לו כל עוונותיו שחטא במשך כל אותו שבוע.

*האומר "שיר השירים" בכוונה ובדקדוק אותיותיו, ניצל מדינה של גיהנום.

*סגולה ידועה למציאת בן זוג/בת זוג במהרה, למי שקורא את "שיר השירים" במשך 40 יום ברציפות בקול ובהטעמה.

*סגולה נפלאה לשלום בית שיקראו הבעל והאישה את "שיר השירים".

*הקורא "שיר השירים" בכל יום זוכה ליראת שמים.

רוחב הקלף 32 ס"מ. 11 שורות.

מצב טוב מאד.

מחיר פתיחה: $700
הערכה: $3,000 -
$3,500
נמכר: $1,900

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 180
מכירה 126
פרשת 'פיטום הקטורת'. 55X90 ס"מ. אותיות גדולות במיוחד. כתיבה אמנותית על קלף גדול ומרשים

"יכתוב פרשת הקטורת על קלף או גוויל בכתב אשורית כספר תורה… דהקטורת מעשיר ומובטח לו דלא יופסק פרנסתו, ותמיד יהיה לו פרנסה טובה וכלכלה ברווח ולא בצמצום". (כף החיים, סימן י"ז אות י"ח)

מגילת קלף גדולה ומרשימה, כתובה בידי סופר אמן, מומחה וירא שמים, בכתיבה אשכנזית – 'כתב בית יוסף', בדיו נוצץ ומבריק, על גבי קלף בהיר ומשובח. מתאימה לתליה כקישוט וסגולה בסלון הבית, בעסק או בבית כנסת.

בזוהר הקדוש (ויקהל דף רי"ח ע"ב) הפליג בשבח אמירת פיטום הקטורת וזו לשונו: אמר רבי שמעון, אי בני הוו ידעין כמה עלאה עובדא דקטורת קמי קודשא בריך הוא, הוו נטלי כל מילה ומילה, והוו סלקין לה עטרה על רישיהו ככתרא דדהבא וכו'. לפי ספר הזוהר וספרות המנהגים, אמירת פיטום הקטורת היא סגולה לעצירת מגפה , על פי הכתוב (ספר במדבר, פרק י"ז, פסוקים י"ב-י"ג): "וַיִּתֵּן אֶת הַקְּטֹרֶת, וַיְכַפֵּר עַל-הָעָם. וַיַּעֲמֹד בֵּין-הַמֵּתִים, וּבֵין הַחַיִּים, וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה". לאור זאת ועוד, כתב רבי חיים פלאג'י בספר כף החיים (סימן י"ז אות י"ח): "יכתוב פרשת הקטורת על קלף או גויל בכתב אשורית כספר תורה ויקרא בו ויעשה לו סגולה, דהקטורת מעשיר ומובטח לו דלא יופסק פרנסתו ותמיד יהיה לו פרנסה טובה וכלכלה ברווח ולא בצמצום."

בספר סגולות ישראל כונסו 11 סגולות באמירת פרשת הקטורת:

א. מבטלת מגפה וחלאים רעים.
ב. ינצל משעבוד מלכויות.
ג. הברכה מצויה במעשה ידיו.
ד. ינצל מדינה של גיהנום.
ה. מבטלת הקליפות והחיצונים וסטרא אחרא.
ו. מבטלת הכישופים
ז. מבטלת הרהורים רעים.
ח. נוחל שני עולמות עולם הזה והעולם הבא.
ט. מסלק הדינים מעליו.
י. ימצא חן וחסד בעיני כל רואיו.
יא. מסוגלת לעושר.

[1] יריעת קלף משובח, 55X90 ס"מ. 2 עמודות, 21 שורות בעמודה.
מצב: חדש.

מחיר פתיחה: $500
הערכה: $1,500 -
$2,000
נמכר: $1,500

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 422
מכירה 139 חלק ב'
מגילת אסתר מעוטרת על קלף. פולין, המאה ה 18

מגילת אסתר על קלף בתוספת תגים מיוחדים בשורה העליונה של כל עמוד ובעשרת בני המן.

גובה הקלף 42 ס"מ, 4 יריעות, 13 עמודים, 33 שורות. כתב סופר אשכנזי עממי.

מצב בינוני. כתמים, מעט חורים, אותיות דהויות ושבורות. כשרות המגילה לא נבדקה.

נתונה בתוך גליל מתכת עם מכסה תואם.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $800 -
$1,000
נמכר: $248

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 423
מכירה 139 חלק ב'
מגילת אסתר 'המלך' גדולה ומרשימה. כתיבה אשכנזית. [אירופה, המאה ה-19]

מגילת אסתר ענקית [כחצי מטר], המיועדת לשליח ציבור. כתב בית יוסף [אשכנזי]. כל עמודה פותחת במילה 'המלך'. בראש כל עמודה מופיע עיטור גרפי נאה מקולמוס הסופר, כן מופיעים עיטורים נוספים בעמוד 'עשרת בני המן'. [אירופה, המאה ה-19].

המגילה נכתבה בהידור רב, על גבי קלף משובח, עבה ומבריק. ככל הנראה הייתה המגילה רכושה של קהילה חשובה באירופה. הדבר ניכר גם בתחזוקה של המגילה לאורך מאות השנים שעברו מכתיבתה, כאשר כל נקב או דהייה תוקנו מידית וכך נשמרה המגילה במצבה המצוין, כאשר עד היום הכתב ברור ועז.

מידות: 2 יריעות. 11 עמודות, 42 שורות בעמודה. רוחב היריעה כ-55 ס"מ. גובה הטקסט כ-40 ס"מ. מגילה כשרה.
מצב טוב. תיקונים מקצועיים לאורך השנים בקלף ובכתב. קרע בקטע הקלף הלבן בתחילת המגילה, רחוק מאוד מהטקסט.

מחיר פתיחה: $300
הערכה: $600 -
$1,000
נמכר: $446

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 424
מכירה 139 חלק ב'
מגילת אסתר. כתיבה אשכנזית. [אירופה, המאה ה-19]

מגילת אסתר נאה. כתב בית יוסף [אשכנזי]. בראש כל עמודה מופיע עיטור גרפי נאה מקולמוס הסופר, כן מופיעים עיטורים נוספים בעמוד 'עשרת בני המן'. [אירופה, המאה ה-19].

המגילה נכתבה בהידור, על גבי קלף משובח, בהיר ועבה. עמודות רחבות במיוחד.

מידות: 2 יריעות. 8 עמודות, 40 שורות בעמודה. רוחב היריעה כ-31 ס"מ. גובה הטקסט כ-27 ס"מ. מגילה כשרה.

מצב טוב. כתמי זמן. קרעים בודדים בשוליים בתחילת המגילה, ללא פגיעה בטקסט.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $500 -
$800
נמכר: $248

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 425
מכירה 139 חלק ב'
מגילת אסתר 'המלך' על קלף. עירק, המאה ה 19

מגילת אסתר 'המלך' על קלף בכתיבת סופר נאה.

גובה הקלף 32 ס"מ, 8 יריעות, 23 עמודים, 20 שורות. כתב סופר מזרחי.

מצב טוב-בינוני. כתמים, אותיות דהויות. מריחות דיו. כשרות המגילה לא נבדקה.

מחיר פתיחה: $150
הערכה: $300 -
$500
פריט מספר 426
מכירה 139 חלק ב'
סגולה לעשירות: פיטום הקטורת ומנורת למנצח על קלף, פורמט ענק

"יכתוב פרשת הקטורת על קלף או גוויל בכתב אשורית כספר תורה,
ויקרא בו ויעשה לו סגולה. דהקטורת מעשיר ומובטח לו דלא יופסק
פרנסתו, ותמיד יהיה לו פרנסה טובה וכלכלה ברווח ולא בצמצום" (כף החיים)

קמיע ענק ומרשים, מהקמיעות הידועים ביותר בכל תפוצות ישראל – 'מנורת למנצח בנגינות' משולבת ב'פיטום הקטורת', הידועים שניהם בסגולותיהם העוצמתיות (ראה הרחבה). הקמיע נכתב על גבי יריעת קלף גדולה עשויה מקשה אחת, בכתיבה אשכנזית אמנותית, גדולה ויפה (כתב בית יוסף), בדיו בולט, נוצץ ומבריק. נכתב בידי סופר-אמן, מומחה וירא שמים. [ישראל, המאה ה-21].

בראש היריעה מופיעה הכותרת 'פיטום הקטורת', במרכז היריעה מופיע ציור גדול ומדויק מאוד של מנורת 'למנצח בנגינות' ומשני צידי המנורה מופיע סדר 'פיטום הקטורת'. הכל בכתיבה אמנותית יפהפייה ומדויקת לפרטי פרטים.

כאמור, לפנינו הקמיע כנראה הידוע והנפוץ ביותר בכל עדות ישראל וניתן לראותו כמעט בכל בית כנסת בכל מקום בעולם. סגולת קריאת 'פיטום הקטורת' ובפרט מתוך הקלף וכן סגולת אמירת 'למנצח בנגינות' הכתוב בצורת המנורה ובפרט מתוך הקלף בכוחם להשפיע על הקורא שפע עליון רוחני של שמירה, פרנסה והצלחה כמופיע במקורות.

[1] יריעת קלף גדולה, 105X65 ס"מ בקירוב.
מצב מצוין. קמטים קלים מאוד בשוליים.

=========================

סגולת פיטום הקטורת:

* לשמח את הקב"ה: בזוהר הקדוש (ויקהל דף רי"ח ע"ב) הפליג בשבח אמירת פיטום הקטורת וזו לשונו: אמר רבי שמעון, אי בני הוו ידעין כמה עלאה עובדא דקטורת קמי קודשא בריך הוא, הוו נטלי כל מילה ומליה, והוו סלקין לה עטרה על רישיהו ככתרא דדהבא וכו'.

* סגולה לעשירות: בספר 'כף החיים', סימן י"ז אות י"ח, כותב ר' חיים פלאג'י כי אמירת 'פיטום הקטורת' היא סגולה נפלאה לעשירות. וזו לשונו: "יכתוב פרשת הקטורת על קלף או גוויל בכתב אשורית כספר תורה, ויקרא בו ויעשה לו סגולה. דהקטורת מעשיר ומובטח לו דלא יופסק פרנסתו, ותמיד יהיה לו פרנסה טובה וכלכלה ברווח ולא בצמצום".

* ואני ערב (!) : רבינו משה בן מכיר בעל ה"סדר היום", כותב בספרו סדר היום (פרשת סדר העבודה עמוד ט"ו) בענין פרשת הקטורת: "החושש עליו ועל נפשו, ראוי הוא להשתדל בכל עוז בענין הזה, ולכתוב כל ענין פיטום הקטורת בקלף כשר בכתיבה אשורית, ולקרות אותו פעם אחת בבקר ובערב בכוונה שלמה ואני ערב ".

* סגולה לזש"ק: הגר"מ שטרנבוך נשאל פעם אודות זוג שלא זכו להפקד בילדים שנים רבות, והראב"ד הורה אותם: "ויכתוב על קלף פרשת הקטורת עם כל הברייתא, ויאמר זה ב' פעמים ביום ויקרא המקרא בנגינות וטעמים דווקא, וכל הברייתא יאמר במתינות" (תשובות והנהגות לגר"מ שטרנבוך חלק א' עמ' תש"צ בענין פרשת פיטום הקטורת).

* סגולה להינצל ממגפה: "אמר רבי פנחס, פעם הייתי הולך בדרך, ופגשתי את אליהו הנביא ואמר לי… בזמן שפרצה מגפה בבני אדם, או גזירה, כרוז יוצא על כל צבא השמים שאם יבואו בני ישראל בארץ בבתי כנסיות ובבתי מדרשות, ויאמר בנפש חפצה את ענין פיטום הקטורת שהיו להם לישראל, יתבטל המוות מהם". (ע"כ דברי מדרש הנעלם ק' בקשר לאמירת פרשת פיטום הקטורת).

* לישועה בכל דבר: "בכל עת שצריך האדם לאיזו ישועה והצלחה בעניניו, סגולה היא בידינו שיאמר את סדר פרשת פיטום הקטורת, וישאל בקשתו מהשם יתברך בלב נשבר ובלשון הקודש אחר תיבת "לדורותיכם" קודם תיבת "תנו רבנן", ויאמר אחר כך את כל סדר פיטום הקטורת בכוונה גדולה ועצומה ובדקדוק התיבות, והעת עת רצון שימלא השם יתברך כל בקשותיו לטובה ולברכה". (סידור ישועות ישראל בענין פרשת פיטום הקטורת).

* סגולה לעשירות: בעל ה"אורח נאמן" (או"ח קל"ב כ"ו) מטעים המנהג לומר קטורת אחרי התפילה, כי כיון שאמירת פרשת הקטורת מעשרת, אז אחר התפילה קודם שיצא למסחרו או למלאכתו אומרה, בכדי שיחזק האדם בליבו אמונת ה' ולבטוח בו, ולא יחשוב בליבו לומר כוחי ועוצם ידי כי אם ברכת ה' היא תעשיר וכמו כוונת אמירת פרשת המן אחר התפילה. להתבונן שבזכות התפילה, שהיא במקום עבודה- יתעשר.

=====================

סגולת קריאת 'מנורת למנצח':

* סגולה לנשיאת חן ולהינצל מכל הגזירות: "ואמרו חכמים בעלי הקבלה כל מי שיראה זה המזמור בכל יום מצוירת כצורת מנורה ימצא חן ושכל טוב בעיני אלוקים ואדם. וכל מי שמתפלל אותו זה מזמור בכל יום בהנץ החמה, לא יקרה לו שום גזירה רעה, ויהיה חשוב לפני בורא עולם יתברך הקב"ה כאילו הוא מדליק נרות בית המקדש ויהיה מובטח שהוא בן עולם הבא". (מנורת זהב למהרש"ל).

* סגולה להצלחה: קבלה מהראשונים קמאי דקמאי מזמור אלוקים יחוננו ויברכנו, קריאתו בצורת המנורה מסוגלת להצלחה. (לשון חכמים חלק ב' סימן ו' דף פ"ה).

* שכרו רב ועצום: בספר עבודת הקודש להחיד"א ז"ל, חלק "צפורן שמיר" (סימן ב' אות ח"י): "מה מאד הפליגו באמירת למנצח בנגינות בציור מנורה, וכתבו ז"ל ששכרו רב ועצום. וראיתי קונטרס בכ"י לראשונים בזה בסודותיו ותועלותיו. ולפחות לעשות נחת רוח ליוצרינו נאמר אותו בכוונה בציור מנורה כתוב על קלף".

* סגולה שלא ינזק כל היום: בשלמי חגיגה למהרי"ט אלגאזי (בהלכות ספירת העומר אות ל"ו) כתב: "מצאתי כתוב בשם אגרת הרמב"ן, דכל ימי העומר כשאומרים ברכת כהנים, אם יאמר היחיד מזמור זה יצליח במעשיו, ואם יסתכל בצורת המנורה שבו לא יהא ניזוק כל היום. ומסיים, טוב לאמרו בכל יום ויום. וכל האומרו בצורת המנורה בכל יום בהנץ החמה לא יקרה לו שום מקרה רע, וחשוב כאילו הדליק נרות בבית המקדש".

* סגולה לשמירה בדרך: "והכל רומזים ענינם כנגד שבעת קני המנורה: חנינה ברכה אורה ישועה הודאה שמחה רננה, שכל אלו ענינים עתידים להיות לישראל. וראוי לכוין בה. וגם טוב לאומרו ז' פעמים כשאדם יוצא לדרך לשלום ולהצלחה". (יראת אל, לבעל הרוקח ז"ל).

מחיר פתיחה: $500
הערכה: $800 -
$1,000
פריט מספר 427
מכירה 139 חלק ב'
פאר האמנות היהודית: 'נשמת כל חי' - כתיבה אמנותית על קלף, איורים מרהיבי עין

מגילת קלף מהודרת ויפהפייה, כתובה בידי סופר אמן, בכתיבה אשכנזית – 'כתב בית יוסף', בדיו נוצץ ומבריק, על גבי קלף בהיר ומשובח. המגילה מעוטרת לכל ארכה באיורים אמנותיים עדינים, בעבודת יד, בצבע זהב ובשלל צבעי הקשת. [ישראל, המאה ה-21].

בתחילת המגילה, בשובל הלבן של הקלף, מצויירים צמד עמודים הרודיאניים עם עציצי פרחים. אחריהם, בראש הטקסט מופיעה באותיות מוזהבות הכותרת: "נשמת". כמו כן לאורך כל חלקה התחתון של המגילה מופיעים ציורים מרהיבי עין המתארים את יופי הבריאה כפי שהוא מתבטא בתפילה המיוחדת. (כלי נגינה, עופות, חיות, חסידים רוקדים ועוד).

סגולה להנצל מכל צרה: סגולת אמירת "נשמת" ידועה מאז ומעולם (ראה הרחבה). בדור האחרון התפרסמה וחודשה הסגולה בעקבות המלצותיהם של הגר"ח קניבסקי ורעיתו הרבנית בת שבע למחלי פניהם: "קבלו על עצמכם בלי נדר לומר 'נשמת' לאחר שתבוא הישועה" ואכן מדי חצות לילה ניתן לראות בכותל המערבי מניינים המתכנסים לצורך אמירת 'נשמת' בציבור.

[3] יריעות קלף. גודל מקסימלי: 270X32 ס"מ בקירוב.

מצב מצויין. קמטים קלים מאוד.

=============================

ליקוט מעלת וסגולת אמירת 'נשמת כל חי':

* סגולה זו נזכרת בדברי ר' יהודה עלי בספרו 'קמח סלת': "כשיצא מן העיר יאמר: הריני מקבל עלי, כשאגיע למקום פלוני לשלום, אז אוֹמַר 'נשמת כל חי' וכו'. וכשיגיע לשלום ישלם נדרו".

* קודם צאת[ו] מפתח ביתו על הדרך יניח ידו על המזוזה, ויאמר: הנני מקבל עלי בנדר, כשאראה מקום פלוני'ת אזי יאמר 'נשמת כל חי'. וכשרואה אותו מקום, מיד יאמר 'נשמת כל חי' עד גמירא. (מהגאון מהור"ר העשיל מקראקא בעל חנוכת התורה).

* קבלה מהרמ"בן ז"ל: כשתלך לדרך, קח מלח ואמור עליו ז"פ מזמור קכה, 'שיר המעלות הבוטחים' וכו', והשלך המלח לפני אויב או ביניהם, ותנצל. בדוק. קבלה עוד: כשיצא מהעיר יאמר: הריני מקבל עלי כשאגיע למקום פ'לוני, אז אני אגיד 'נשמת כל חי' וכו' עד 'האל בתעצומות'. וכשיגיע למקום פ'לוני, יקיים נדרו. בדוק. ( 'ספר זכירה').

* "שמעתי מהחכם כמוה"ר ר' מנחם לוריא [בנו של מעל'ת החכם השלם כמוהר"ר יעקב בכמוהר"ר בנימין זאב, גיסו של מעל'ת החכם השלם כמהר"ר יהודה כהן], שקבל מאדם גדול, להצלחת הדרך, והוא כשעומד בפתח העיר, ואפילו שיצא כל עוד שרואה העיר, לקבל עליו לקרות 'נשמת כל חי' כולו, מראשו לסופו, תכף שיראה המקום שהוא הולך שמה, שזה יועיל להנצל מכל דבר רע, ולהצליח דרכו".

* רבינו יוסף חיים כתב בספרו “בן איש חי” (שנה ב’, פרשת תולדות, הלכה ג’) ששבח 'נשמת כל חי' הוא יקר ומעולה מאוד. הוא מביא שם את הסגולה, שאם אדם נמצא בכל צרה שהיא, שיקבל על עצמו לומר אחר הצלתו “נשמת כל חי” ויועיל לו. כך כתוב בשם רבי יהודה החסיד.

* הגר"ח קנייבסקי והרבנית, לפני כל לידה ובעת מחלה של ילד, או כשהיו זקוקים לישועה – קיבלו על עצמם בלי נדר שכשתבוא הישועה, יאמרו 'נשמת כל חי'. וכן יעצו למחלי פניהם: 'קבלו על עצמכם בלי נדר לומר 'נשמת' לאחר שתבוא הישועה!'.

* מפי הרבנית צביון (בתו של הגרח"ק): "ילד נפל מגובה וריסק את רגלו. הרופאים קבעו שעליו לעבור סדרת ניתוחים, ועם הכל – לא הבטיחו שיצליחו להחזיר את הרגל למצבה הקודם. הדאגה היתה רבה. סבתו של הילד מיהרה לרבנית ובכתה על המצב. הרבנית שמעה, הורתה לומר 'נשמת', וקראה: 'לא יהיה צורך בניתוח!'. כל אותה תקופה התעניינה הרבנית במצבו של הילד והורתה לומר 'נשמת' על כל שיפור. כנגד כל תחזיותיהם של הרופאים, החלים הילד לגמרי ללא כל ניתוח!"

מחיר פתיחה: $700
הערכה: $1,000 -
$1,500
נמכר: $992

המחיר כולל עמלת קונה

התחל להקליד ע"מ לקבל תוצאות רלוונטיות

שאלה על פריט

פאר האמנות היהודית: 'נשמת כל חי' – כתיבה אמנותית על קלף, איורים מרהיבי עין

תנאי בית המכירות

הדרכה למבקרי התערוכה ומשתתפי המכירות הפומביות כולל תקנות ונוהל.

ווינרס מכירות פומביות בע"מ להלן החברה עורכת בזה תצוגת פריטי יודאיקה שונים, אשר התקבלו מאנשים שונים אשר הסכימו להעמיד את הפריטים החשובים לרשות הקהל להסתכלות עם אפשרות לרכישתם במכירה פומבית שתתקיים עם סיום התערוכה.

 

*היות ובאתר הבית של ווינרס ישנה אפשרות למתן הצעות מוקדמות ולראותן, במקרה של שוויון בהצעות מוקדמות ההצעות שניתנו באתר הבית של ווינרס גוברות על פני הצעות שנתקבלו באתרים אחרים.

1 . לנוחיות המבקרים הוצאנו לאור קטלוג זה עם הסברים מפורטים בליווי תמונות. המידע בקטלוג מבוסס על הערכת מומחי החברה אולם האחריות

הבלעדית על בדיקת הפריטים מוטלת על הרוכש. שמור על הקטלוג כעל מלווה אישי לכל ימי התערוכה והמכירה. אנו לרשותך בכל שאלה, ספק וברור.

ניהול המכירה ותנאיה:

2 . המכירה עצמה תנוהל ע"י אדם מנוסה הבקי בנוהלי המכירות פומביות. אנו מבקשים מכל המבקרים והאורחים במכירה הפומבית לצייד את עצמם

בידע המתאים. לאלו שאינם בקיאים בנושא זה אנו ממליצים לפנות אלינו בימי התערוכה או לפניה ולקבל מאיתנו את המידע הדרוש.

3 . עצם ההשתתפות במכירה הפומבית וקבלת "מספר רכישה" מאיתנו מהווה אישור והסכמה כי ידועים למקבל המספר. התקנות, הנוהל, התנאים

והנהוג בתערוכות ובמכירה פומבית שלנו ובכל בעיה וספק, באם יתעוררו, בשעת המכירה או לאחריה, עקב רכישת פריטים מסוימים, ינהג הרוכש או

הרוכשת וכן הנהלת החברה כעורכי המכירה, לפי הנהוג והמקובל אצלנו.

4 . היות והחברה אינה אלא עורכת התערוכה והמכירה ואינה בעלת הפריטים עצמם לכן מוסכם ומותנה בזאת כי בכל מקרה, לא תהיה אחריות החברה כלפי הרוכשים אלא עד העברת הכספים לידי המוכרים- בעלים ולכן, באם הועבר כבר התשלום שהתקבל מהרוכש ליד הבעלים, אזי אף אם תלונתו או טענתו של הרוכש תהיה מוצלחת, אנו נעשה כל מאמץ והשתדלות להשיב את כספו של הבעלים. אך לא תהיה כל התחיבות מצידנו לכך, וכן לא ננהל הליכים משפטיים לשם החזרת כספים לרוכשים לאחר שהועברו לבעלים. אולם נסכים למתן האישורים המתאימים מצידנו לרוכש כדי שיוכל לנהל הליכים משפטיים נגד הבעלים.

5 . עם קבלת "מספר רכישה" מאיתנו באופן אישי או טלפוני, מסכים ומתחייב הרוכש לא לתבוע באופן אישי או בתביעה משפטית בכל מקרה של נזק או טעות בתיאורי הפריטים את החברה. כל טענה או תביעה לאחר העברת הכספים לבעלים הנה אך ורק כלפי הבעלים.

מחירים והערכות:

ההשתתפות במכירה מתבצעת באחת מהאפשריות הבאות: א. ע"י הופעת הרוכש\ת בעצמו באולם ב. בא כוחו ג. ע"י הצעות טלפוניות או בכתב, המייפות את כוחה של הנהלת החברה לרכוש עבור המזמינים פריטים שונים ד. דרך האינטרנט.

6 . משתתף המופיע כבא כוחו של אדם אחר, מחייב את עצמו ואת שולחו באותה מידה, ויחויב לעמוד בעצמו בתשלומי רכישותיו עבור משלחו ואנו נראה בו כ"רוכש" לכל דבר, ונוכל לפנות אליו או אל שולחו כדי לממן את הרכישה, לפי ראות עינינו.

7 . באם נקבל הזמנה טלפונית או בכתב לפריט מסוים, נשתדל לפעול למען האינטרס של המזמין כאילו היה הוא בעצמו באולם. אולם, אין התחיבות מצידנו להשיג עבורו את הפריט.

8 . אין התחיבות לקבל כל הצעה שהיא לרבות הגבוהה ביותר וזאת אף אם הרוכש או מיופה כוחו נמצא באולם ומשתתף אישית במכירה.

9 . המכירה עצמה מנוהלת בהכרזת דולרים של ארה"ב. אולם התשלום בפועל מתקבל בשקלים לפי חישוב הדולר בשער אשר יוכרז עליו בפתיחת המכירה או ביום התשלום (הגבוה מבינהם), או בדולרים של ארה"ב.

10 . א. על כל תשלומי הרוכשים עד $500,000 לפריט מתווספים 24% עמלה. מעל $501,000 לפריט מתווספים 20%. על כל התשלומים יש תוספת מע"מ על העמלה. תוספות אלו הינם חלק בלתי נפרד מהצעת המחיר המתקבל ע"י מנהל המכירה בשעת המכירה וכל ההתחייבות והמשתמע מהן חלות גם על האחוזים.

ב. תושב חו"ל יהא זכאי לפטור מן המע"מ רק במידה והפריט שרכש ישלח לחו"ל ע"י החברה ללא אחריותה ובכפוף להוצאת רשימון יצוא משרותי המכס. הרוכש ישא בכל העלויות הנילוות.

11 . א. צ'יקים בנקאיים או צ'יקים אישיים מתקבלים בהסתייגות עד לביצוע התשלום בפועל ע"י הבנק.

ב. תשלום במזומן, בצ'קים או בהעברה בנקאית מהארץ הם ללא עמלה. תשלום בצ'קים )מחו"ל( או כרטיסי אשראי )מהארץ( יחויבו בתוספת של 1.5% .

העברה בנקאית מחוץ לארץ תחויב בתוספת של 1.5% מהסכום, מינימום 30$ . תשלום בכרטיסי אשראי מחו"ל יחויב בעמלה של 3% . כל החיובים הנ"ל אינם תלויים בתאריך הגביה וכפופים להיתר עיסקה.

2 1 . ליד כל פריט נמצאת הערכת המומחים שלנו. נא להתייחס אל ההערכה רק כאל הצעה בלבד, אין כל הבטחה שהפריטים לא ימכרו מתחת למחיר הנמוך המופיע בהערכה ואין כל בטחון שהמחיר לא יעלה ואפילו בהרבה על המחיר הגבוה. סעיף זה אינו גורע מהגנתנו העקבית על מחיר המינימום של בעל הפריט, הגנה זו מתבצעת על ידינו בדרכים מקובלות והנראות לנו. לצורך זה נרשם גם מחיר הפתיחה ליד הערכה.

פעמים ואנו מקבלים פריטים אשר הבעלים קבעו להם מחיר פתיחה נמוך ביותר, אנו מצידנו קובעים את ההערכה מבחינה מקצועית, לכן אנו רושמים את מחיר הפתיחה, המבוקש ע"י הבעלים אך רושמים גם את ההערכה שלנו, שהיא לפעמים גבוהה בהרבה ממחיר הפתיחה.

13 . הרוכש (לרבות אדם שרכש את הפריטים שלו שהוא העמיד למכירה) או בא כוחו יוציא את הפריט שנרכש בהקדם האפשרי. אנו מבקשים להופיע תוך 7 ימים, לשלם ולהוציא את הפריטים ומכל מקום בשום אופן לא לאחר יותר מ- 14 יום. כעבור 14 יום החברה תשמור לעצמה את הזכות לגבות 5$ לפריט ליום, דמי שמירה ואחסון ו/או לבטל את המקח בצורה חד צדדית, בלי לוותר על זכות התביעה של העמלות.

14 . משלוח הפריטים אל בית הרוכש, מתבצע על אחריותו הבלעדית, ובדרך שתיראה לנו. כל הוצאות משלוח וכו' על חשבון הרוכש.

15 . הרוכש ישלם על רכישותיו לפני הוצאת הפריטים ממשרדי החברה.

16 . לידיעת הבעלים: אין אנו אחראים לביצוע בפועל של התשלומים אשר התחייבו הרוכשים לשלם בשעת המכירה. כל התחיבות של הרוכשים אשר לא תבוצע בפועל, ניתן את כל הגיבוי לבעל הפריט ]לשעבר[ לגבות את התשלומים המגיעים לו. אך לא ננהל בפועל הליכים משפטיים כנגד רוכשים,

אלא נשתדל בכל הדרכים הנראות לנו כגון עיקול כספים של רוכשים באם נמצאים אצלנו, או חפצים שלהם וכדומה, אך איננו מתחייבים לעקל כספים וכדומה.

17 . למרות כל האמור מסכימים הרוכשים והמוכרים לראות בנו כצד משפטי לכל דבר במקרה ונעמוד על זכותנו הניתנת לנו בזה, לנהל הליכים משפטיים ולנקוט בכל דרך מקובלת אחרת כנגד צד שאינו עומד באיזהו שהיא מהתחייבויותיו.

18 . אנו משאירים לעצמנו את הזכות להודיע בע"פ או בכתב, עד שעות המכירה, על שינויים בסעיפים דלעיל או הוספת שונות באם יהיו כאלו.

19 . בכל מקרה של שינוי, תוספת או השמטה בתרגום לאנגלית, הנוסח העברי קובע.