מטבעות המרד הגדול

מספר פריטים: 9

סנן פריטים

בחר קטגוריות להצגה
בחר קטגוריה
נמכר
פריט מספר 154
מכירה 090
שקל כסף מן השנה השנייה למלחמת היהודים ברומאים (המרד הגדול)

פנים: גביע ועל שפתו תשע נקודות ומסביבו הכתובת
('שקל ישראל') בכתב עברי קדום. מעל הגביע מופיע התאריך
('שב'; קיצור של שנה ב = שנה שנייה למרד). גב: ענף הנושא שלושה רימונים מסוגננים ומסביבו הכתובת
('ירושלים הקדושה'). 67/8 לסה"נ. 13.00 גרם, ¼22 מ"מ, ציר 12. המרד הגדול (66-70 לסה"נ) נחקק בהיסטוריה היהודית בשל תוצאותיו ההרסניות, שכללו השחתת הארץ עד היסוד, הרג רבבות יהודים וחורבן בית המקדש השני. במהלך המרד טבעו היהודים מטבעות מכסף וברונזה שהיוו קריאת תגר כנגד רומא (שכן טביעת מטבעות סימלה ריבונות ועצמאות) ודרכם הפיצו סיסמאות מלחמה ומסרים לציבור היהודי. הסיסמאות הביעו את כמיהת העם לניצחון (למשל בכתובת 'חרות ציון'), אמונה בניצחון בעזרת האל ('לגאולת ציון') ואזכור ירושלים ('ירושלים הקדושה'). הסמלים המופיעים במטבעות מציגים את שפע תנובת ארץ ישראל (ענף רימונים, עלה גפן, עץ תמר) וכלים המזוהים ככלי המקדש (גביע העומר, כלי ניסוך היין).

מחיר פתיחה: $3,000
הערכה: $4,750 -
$3,250
נמכר: $5,040

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 155
מכירה 090
חצי שקל כסף מן השנה השנייה למלחמת היהודים ברומאים (המרד הגדול)

פנים: גביע ועל שפתו שבע נקודות ומסביבו הכתובת
('חצי השקל') בכתב עברי קדום. מעל הגביע מופיע התאריך
('שב'; קיצור של שנה ב = שנה שנייה למרד). גב: ענף הנושא שלושה רימונים מסוגננים ומסביבו הכתובת
('ירושלים הקדושה'). 67/8 לסה"נ. 5.62 גרם, ¼19 מ"מ, ציר 12. המרד הגדול (66-70 לסה"נ) נחקק בהיסטוריה היהודית בשל תוצאותיו ההרסניות, שכללו השחתת הארץ עד היסוד, הרג רבבות יהודים וחורבן בית המקדש השני. במהלך המרד טבעו היהודים מטבעות מכסף וברונזה שהיוו קריאת תגר כנגד רומא (שכן טביעת מטבעות סימלה ריבונות ועצמאות) ודרכם הפיצו סיסמאות מלחמה ומסרים לציבור היהודי. הסיסמאות הביעו את כמיהת העם לניצחון (למשל בכתובת 'חרות ציון'), אמונה בניצחון בעזרת האל ('לגאולת ציון') ואזכור ירושלים ('ירושלים הקדושה'). הסמלים המופיעים במטבעות מציגים את שפע תנובת ארץ ישראל (ענף רימונים, עלה גפן, עץ תמר) וכלים המזוהים ככלי המקדש (גביע העומר, כלי ניסוך היין).

מחיר פתיחה: $5,000
הערכה: $8,000 -
$5,500
נמכר: $6,000

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 156
מכירה 090
חצי שקל כסף מן השנה השנייה למלחמת היהודים ברומאים (המרד הגדול)

פנים: גביע ועל שפתו שבע נקודות ומסביבו הכתובת
('חצי השקל') בכתב עברי קדום. מעל הגביע מופיע התאריך
('שב'; קיצור של שנה ב = שנה שנייה למרד). גב: ענף הנושא שלושה רימונים מסוגננים ומסביבו הכתובת
('ירושלים הקדושה'). 67/8 לסה"נ. 6.48 גרם, 19 מ"מ, ציר 12. המרד הגדול (66-70 לסה"נ) נחקק בהיסטוריה היהודית בשל תוצאותיו ההרסניות, שכללו השחתת הארץ עד היסוד, הרג רבבות יהודים וחורבן בית המקדש השני. במהלך המרד טבעו היהודים מטבעות מכסף וברונזה שהיוו קריאת תגר כנגד רומא (שכן טביעת מטבעות סימלה ריבונות ועצמאות) ודרכם הפיצו סיסמאות מלחמה ומסרים לציבור היהודי. הסיסמאות הביעו את כמיהת העם לניצחון (למשל בכתובת 'חרות ציון'), אמונה בניצחון בעזרת האל ('לגאולת ציון') ואזכור ירושלים ('ירושלים הקדושה'). הסמלים המופיעים במטבעות מציגים את שפע תנובת ארץ ישראל (ענף רימונים, עלה גפן, עץ תמר) וכלים המזוהים ככלי המקדש (גביע העומר, כלי ניסוך היין).

מחיר פתיחה: $4,000
הערכה: $7,000 -
$4,500
נמכר: $6,600

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 157
מכירה 090
פרוטת ברונזה מן השנה השנייה למרד הגדול

פנים: אמפורה (כלי קיבול ליין) בעלת צוואר צר, שפה רחבה ושתי ידיות. מסביבה הכתובת
('שנת ש[ת]ים') בכתב עברי קדום. גב: עלה גפן בעל זמורה וקנוקנת, ומסביבו הכתובת
('חרת [ציון]'). 67/8 לסה"נ. 3.03 גרם, ¼18 מ"מ, ציר 12. המרד הגדול (66-70 לסה"נ) נחקק בהיסטוריה היהודית בשל תוצאותיו ההרסניות, שכללו השחתת הארץ עד היסוד, הרג רבבות יהודים וחורבן בית המקדש השני. במהלך המרד טבעו היהודים מטבעות מכסף וברונזה שהיוו קריאת תגר כנגד רומא (שכן טביעת מטבעות סימלה ריבונות ועצמאות) ודרכם הפיצו סיסמאות מלחמה ומסרים לציבור היהודי. הסיסמאות הביעו את כמיהת העם לניצחון (למשל בכתובת 'חרות ציון'), אמונה בניצחון בעזרת האל ('לגאולת ציון') ואזכור ירושלים ('ירושלים הקדושה'). הסמלים המופיעים במטבעות מציגים את שפע תנובת ארץ ישראל (ענף רימונים, עלה גפן, עץ תמר) וכלים המזוהים ככלי המקדש (גביע העומר, כלי ניסוך היין).

מחיר פתיחה: $95
הערכה: $150 -
$100
נמכר: $132

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 158
מכירה 090
פרוטת ברונזה מן השנה השנייה למרד הגדול

פנים: אמפורה (כלי קיבול ליין) בעלת צוואר צר, שפה רחבה ושתי ידיות. מסביבה הכתובת
('שנת שתים') בכתב עברי קדום. גב: עלה גפן בעל זמורה וקנוקנת, ומסביבו הכתובת
('חר[ת] [צי]ון'). 67/8 לסה"נ. 2.85 גרם, ½17 מ"מ, ציר 12. המרד הגדול (66-70 לסה"נ) נחקק בהיסטוריה היהודית בשל תוצאותיו ההרסניות, שכללו השחתת הארץ עד היסוד, הרג רבבות יהודים וחורבן בית המקדש השני. במהלך המרד טבעו היהודים מטבעות מכסף וברונזה שהיוו קריאת תגר כנגד רומא (שכן טביעת מטבעות סימלה ריבונות ועצמאות) ודרכם הפיצו סיסמאות מלחמה ומסרים לציבור היהודי. הסיסמאות הביעו את כמיהת העם לניצחון (למשל בכתובת 'חרות ציון'), אמונה בניצחון בעזרת האל ('לגאולת ציון') ואזכור ירושלים ('ירושלים הקדושה'). הסמלים המופיעים במטבעות מציגים את שפע תנובת ארץ ישראל (ענף רימונים, עלה גפן, עץ תמר) וכלים המזוהים ככלי המקדש (גביע העומר, כלי ניסוך היין).

מחיר פתיחה: $85
הערכה: $150 -
$100
נמכר: $102

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 159
מכירה 090
פרוטת ברונזה מן השנה השנייה למרד הגדול

פנים: אמפורה (כלי קיבול ליין) בעלת צוואר צר, שפה רחבה ושתי ידיות. מסביבה הכתובת
('שנת שתים') בכתב עברי קדום. גב: עלה גפן בעל זמורה וקנוקנת, ומסביבו הכתובת
('חרת ציון'). 67/8 לסה"נ. 2.25 גרם, 17 מ"מ, ציר 12. המרד הגדול (66-70 לסה"נ) נחקק בהיסטוריה היהודית בשל תוצאותיו ההרסניות, שכללו השחתת הארץ עד היסוד, הרג רבבות יהודים וחורבן בית המקדש השני. במהלך המרד טבעו היהודים מטבעות מכסף וברונזה שהיוו קריאת תגר כנגד רומא (שכן טביעת מטבעות סימלה ריבונות ועצמאות) ודרכם הפיצו סיסמאות מלחמה ומסרים לציבור היהודי. הסיסמאות הביעו את כמיהת העם לניצחון (למשל בכתובת 'חרות ציון'), אמונה בניצחון בעזרת האל ('לגאולת ציון') ואזכור ירושלים ('ירושלים הקדושה'). הסמלים המופיעים במטבעות מציגים את שפע תנובת ארץ ישראל (ענף רימונים, עלה גפן, עץ תמר) וכלים המזוהים ככלי המקדש (גביע העומר, כלי ניסוך היין).

מחיר פתיחה: $120
הערכה: $180 -
$120
פריט מספר 160
מכירה 090
פרוטת ברונזה מן השנה השנייה למרד הגדול

פנים: אמפורה (כלי קיבול ליין) בעלת צוואר צר, שפה רחבה ושתי ידיות. מסביבה הכתובת
('שנת שתים') בכתב עברי קדום. גב: עלה גפן בעל זמורה וקנוקנת, ומסביבו הכתובת
('חרת ציון'). 67/8 לסה"נ. 3.90 גרם, ¼18 מ"מ, ציר 12. המרד הגדול (66-70 לסה"נ) נחקק בהיסטוריה היהודית בשל תוצאותיו ההרסניות, שכללו השחתת הארץ עד היסוד, הרג רבבות יהודים וחורבן בית המקדש השני. במהלך המרד טבעו היהודים מטבעות מכסף וברונזה שהיוו קריאת תגר כנגד רומא (שכן טביעת מטבעות סימלה ריבונות ועצמאות) ודרכם הפיצו סיסמאות מלחמה ומסרים לציבור היהודי. הסיסמאות הביעו את כמיהת העם לניצחון (למשל בכתובת 'חרות ציון'), אמונה בניצחון בעזרת האל ('לגאולת ציון') ואזכור ירושלים ('ירושלים הקדושה'). הסמלים המופיעים במטבעות מציגים את שפע תנובת ארץ ישראל (ענף רימונים, עלה גפן, עץ תמר) וכלים המזוהים ככלי המקדש (גביע העומר, כלי ניסוך היין).

מחיר פתיחה: $245
הערכה: $350 -
$250
פריט מספר 161
מכירה 090
שקל כסף מן השנה השלישית למלחמת היהודים ברומאים (המרד הגדול)

פנים: גביע ועל שפתו תשע נקודות ומסביבו הכתובת
('שקל ישראל') בכתב עברי קדום. מעל הגביע מופיע התאריך
('שג'; קיצור של שנה ג = שנה שלישית למרד). גב: ענף הנושא שלושה רימונים מסוגננים ומסביבו הכתובת
('ירושלים הקדושה'). 68/9 לסה"נ. 14.19 גרם, ¾23 מ"מ, ציר 12. המרד הגדול (66-70 לסה"נ) נחקק בהיסטוריה היהודית בשל תוצאותיו ההרסניות, שכללו השחתת הארץ עד היסוד, הרג רבבות יהודים וחורבן בית המקדש השני. במהלך המרד טבעו היהודים מטבעות מכסף וברונזה שהיוו קריאת תגר כנגד רומא (שכן טביעת מטבעות סימלה ריבונות ועצמאות) ודרכם הפיצו סיסמאות מלחמה ומסרים לציבור היהודי. הסיסמאות הביעו את כמיהת העם לניצחון (למשל בכתובת 'חרות ציון'), אמונה בניצחון בעזרת האל ('לגאולת ציון') ואזכור ירושלים ('ירושלים הקדושה'). הסמלים המופיעים במטבעות מציגים את שפע תנובת ארץ ישראל (ענף רימונים, עלה גפן, עץ תמר) וכלים המזוהים ככלי המקדש (גביע העומר, כלי ניסוך היין).

מחיר פתיחה: $6,000
הערכה: $11,000 -
$7,000
נמכר: $15,600

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 162
מכירה 090
פרוטת ברונזה מן השנה השלישית למרד הגדול

פנים: אמפורה (כלי קיבול ליין) בעלת מכסה משולש, צוואר צר ושפה רחבה ומסביבה הכתובת
('שנת שלוש') בכתב עברי קדום. גב: עלה גפן בעל זמורה וקנוקנת, ומסביבו הכתובת
('חרות [צ]יון'). 68/9 לסה"נ. 2.40 גרם, ½17 מ"מ, ציר 12. המרד הגדול (66-70 לסה"נ) נחקק בהיסטוריה היהודית בשל תוצאותיו ההרסניות, שכללו השחתת הארץ עד היסוד, הרג רבבות יהודים וחורבן בית המקדש השני. במהלך המרד טבעו היהודים מטבעות מכסף וברונזה שהיוו קריאת תגר כנגד רומא (שכן טביעת מטבעות סימלה ריבונות ועצמאות) ודרכם הפיצו סיסמאות מלחמה ומסרים לציבור היהודי. הסיסמאות הביעו את כמיהת העם לניצחון (למשל בכתובת 'חרות ציון'), אמונה בניצחון בעזרת האל ('לגאולת ציון') ואזכור ירושלים ('ירושלים הקדושה'). הסמלים המופיעים במטבעות מציגים את שפע תנובת ארץ ישראל (ענף רימונים, עלה גפן, עץ תמר) וכלים המזוהים ככלי המקדש (גביע העומר, כלי ניסוך היין).

מחיר פתיחה: $70
הערכה: $120 -
$75

התחל להקליד ע"מ לקבל תוצאות רלוונטיות

שאלה על פריט

שקל כסף מן השנה השלישית למלחמת היהודים ברומאים (המרד הגדול)

תנאי בית המכירות

הדרכה למבקרי התערוכה ומשתתפי המכירות הפומביות כולל תקנות ונוהל.

ווינרס מכירות פומביות בע"מ להלן החברה עורכת בזה תצוגת פריטי יודאיקה שונים, אשר התקבלו מאנשים שונים אשר הסכימו להעמיד את הפריטים החשובים לרשות הקהל להסתכלות עם אפשרות לרכישתם במכירה פומבית שתתקיים עם סיום התערוכה.

 

*היות ובאתר הבית של ווינרס ישנה אפשרות למתן הצעות מוקדמות ולראותן, במקרה של שוויון בהצעות מוקדמות ההצעות שניתנו באתר הבית של ווינרס גוברות על פני הצעות שנתקבלו באתרים אחרים.

1 . לנוחיות המבקרים הוצאנו לאור קטלוג זה עם הסברים מפורטים בליווי תמונות. המידע בקטלוג מבוסס על הערכת מומחי החברה אולם האחריות

הבלעדית על בדיקת הפריטים מוטלת על הרוכש. שמור על הקטלוג כעל מלווה אישי לכל ימי התערוכה והמכירה. אנו לרשותך בכל שאלה, ספק וברור.

ניהול המכירה ותנאיה:

2 . המכירה עצמה תנוהל ע"י אדם מנוסה הבקי בנוהלי המכירות פומביות. אנו מבקשים מכל המבקרים והאורחים במכירה הפומבית לצייד את עצמם

בידע המתאים. לאלו שאינם בקיאים בנושא זה אנו ממליצים לפנות אלינו בימי התערוכה או לפניה ולקבל מאיתנו את המידע הדרוש.

3 . עצם ההשתתפות במכירה הפומבית וקבלת "מספר רכישה" מאיתנו מהווה אישור והסכמה כי ידועים למקבל המספר. התקנות, הנוהל, התנאים

והנהוג בתערוכות ובמכירה פומבית שלנו ובכל בעיה וספק, באם יתעוררו, בשעת המכירה או לאחריה, עקב רכישת פריטים מסוימים, ינהג הרוכש או

הרוכשת וכן הנהלת החברה כעורכי המכירה, לפי הנהוג והמקובל אצלנו.

4 . היות והחברה אינה אלא עורכת התערוכה והמכירה ואינה בעלת הפריטים עצמם לכן מוסכם ומותנה בזאת כי בכל מקרה, לא תהיה אחריות החברה כלפי הרוכשים אלא עד העברת הכספים לידי המוכרים- בעלים ולכן, באם הועבר כבר התשלום שהתקבל מהרוכש ליד הבעלים, אזי אף אם תלונתו או טענתו של הרוכש תהיה מוצלחת, אנו נעשה כל מאמץ והשתדלות להשיב את כספו של הבעלים. אך לא תהיה כל התחיבות מצידנו לכך, וכן לא ננהל הליכים משפטיים לשם החזרת כספים לרוכשים לאחר שהועברו לבעלים. אולם נסכים למתן האישורים המתאימים מצידנו לרוכש כדי שיוכל לנהל הליכים משפטיים נגד הבעלים.

5 . עם קבלת "מספר רכישה" מאיתנו באופן אישי או טלפוני, מסכים ומתחייב הרוכש לא לתבוע באופן אישי או בתביעה משפטית בכל מקרה של נזק או טעות בתיאורי הפריטים את החברה. כל טענה או תביעה לאחר העברת הכספים לבעלים הנה אך ורק כלפי הבעלים.

מחירים והערכות:

ההשתתפות במכירה מתבצעת באחת מהאפשריות הבאות: א. ע"י הופעת הרוכש\ת בעצמו באולם ב. בא כוחו ג. ע"י הצעות טלפוניות או בכתב, המייפות את כוחה של הנהלת החברה לרכוש עבור המזמינים פריטים שונים ד. דרך האינטרנט.

6 . משתתף המופיע כבא כוחו של אדם אחר, מחייב את עצמו ואת שולחו באותה מידה, ויחויב לעמוד בעצמו בתשלומי רכישותיו עבור משלחו ואנו נראה בו כ"רוכש" לכל דבר, ונוכל לפנות אליו או אל שולחו כדי לממן את הרכישה, לפי ראות עינינו.

7 . באם נקבל הזמנה טלפונית או בכתב לפריט מסוים, נשתדל לפעול למען האינטרס של המזמין כאילו היה הוא בעצמו באולם. אולם, אין התחיבות מצידנו להשיג עבורו את הפריט.

8 . אין התחיבות לקבל כל הצעה שהיא לרבות הגבוהה ביותר וזאת אף אם הרוכש או מיופה כוחו נמצא באולם ומשתתף אישית במכירה.

9 . המכירה עצמה מנוהלת בהכרזת דולרים של ארה"ב. אולם התשלום בפועל מתקבל בשקלים לפי חישוב הדולר בשער אשר יוכרז עליו בפתיחת המכירה או ביום התשלום (הגבוה מבינהם), או בדולרים של ארה"ב.

10 . א. על כל תשלומי הרוכשים עד $500,000 לפריט מתווספים 24% עמלה. מעל $501,000 לפריט מתווספים 20%. על כל התשלומים יש תוספת מע"מ על העמלה. תוספות אלו הינם חלק בלתי נפרד מהצעת המחיר המתקבל ע"י מנהל המכירה בשעת המכירה וכל ההתחייבות והמשתמע מהן חלות גם על האחוזים.

ב. תושב חו"ל יהא זכאי לפטור מן המע"מ רק במידה והפריט שרכש ישלח לחו"ל ע"י החברה ללא אחריותה ובכפוף להוצאת רשימון יצוא משרותי המכס. הרוכש ישא בכל העלויות הנילוות.

11 . א. צ'יקים בנקאיים או צ'יקים אישיים מתקבלים בהסתייגות עד לביצוע התשלום בפועל ע"י הבנק.

ב. תשלום במזומן, בצ'קים או בהעברה בנקאית מהארץ הם ללא עמלה. תשלום בצ'קים )מחו"ל( או כרטיסי אשראי )מהארץ( יחויבו בתוספת של 1.5% .

העברה בנקאית מחוץ לארץ תחויב בתוספת של 1.5% מהסכום, מינימום 30$ . תשלום בכרטיסי אשראי מחו"ל יחויב בעמלה של 3% . כל החיובים הנ"ל אינם תלויים בתאריך הגביה וכפופים להיתר עיסקה.

2 1 . ליד כל פריט נמצאת הערכת המומחים שלנו. נא להתייחס אל ההערכה רק כאל הצעה בלבד, אין כל הבטחה שהפריטים לא ימכרו מתחת למחיר הנמוך המופיע בהערכה ואין כל בטחון שהמחיר לא יעלה ואפילו בהרבה על המחיר הגבוה. סעיף זה אינו גורע מהגנתנו העקבית על מחיר המינימום של בעל הפריט, הגנה זו מתבצעת על ידינו בדרכים מקובלות והנראות לנו. לצורך זה נרשם גם מחיר הפתיחה ליד הערכה.

פעמים ואנו מקבלים פריטים אשר הבעלים קבעו להם מחיר פתיחה נמוך ביותר, אנו מצידנו קובעים את ההערכה מבחינה מקצועית, לכן אנו רושמים את מחיר הפתיחה, המבוקש ע"י הבעלים אך רושמים גם את ההערכה שלנו, שהיא לפעמים גבוהה בהרבה ממחיר הפתיחה.

13 . הרוכש (לרבות אדם שרכש את הפריטים שלו שהוא העמיד למכירה) או בא כוחו יוציא את הפריט שנרכש בהקדם האפשרי. אנו מבקשים להופיע תוך 7 ימים, לשלם ולהוציא את הפריטים ומכל מקום בשום אופן לא לאחר יותר מ- 14 יום. כעבור 14 יום החברה תשמור לעצמה את הזכות לגבות 5$ לפריט ליום, דמי שמירה ואחסון ו/או לבטל את המקח בצורה חד צדדית, בלי לוותר על זכות התביעה של העמלות.

14 . משלוח הפריטים אל בית הרוכש, מתבצע על אחריותו הבלעדית, ובדרך שתיראה לנו. כל הוצאות משלוח וכו' על חשבון הרוכש.

15 . הרוכש ישלם על רכישותיו לפני הוצאת הפריטים ממשרדי החברה.

16 . לידיעת הבעלים: אין אנו אחראים לביצוע בפועל של התשלומים אשר התחייבו הרוכשים לשלם בשעת המכירה. כל התחיבות של הרוכשים אשר לא תבוצע בפועל, ניתן את כל הגיבוי לבעל הפריט ]לשעבר[ לגבות את התשלומים המגיעים לו. אך לא ננהל בפועל הליכים משפטיים כנגד רוכשים,

אלא נשתדל בכל הדרכים הנראות לנו כגון עיקול כספים של רוכשים באם נמצאים אצלנו, או חפצים שלהם וכדומה, אך איננו מתחייבים לעקל כספים וכדומה.

17 . למרות כל האמור מסכימים הרוכשים והמוכרים לראות בנו כצד משפטי לכל דבר במקרה ונעמוד על זכותנו הניתנת לנו בזה, לנהל הליכים משפטיים ולנקוט בכל דרך מקובלת אחרת כנגד צד שאינו עומד באיזהו שהיא מהתחייבויותיו.

18 . אנו משאירים לעצמנו את הזכות להודיע בע"פ או בכתב, עד שעות המכירה, על שינויים בסעיפים דלעיל או הוספת שונות באם יהיו כאלו.

19 . בכל מקרה של שינוי, תוספת או השמטה בתרגום לאנגלית, הנוסח העברי קובע.