ספרי חסידות ודפוס זיטאמיר

מספר פריטים: 9

סנן פריטים

בחר קטגוריות להצגה
בחר קטגוריה
נמכר
פריט מספר 42
מכירה 126
ליקוטי מוהר"ן - מהדורה ראשונה ונדירה שנדפסה בחיי המחבר. סגולה לעשירות. 2 דפים הושלמו בצילום אמנותי

"…יהיה לו שמירה גדולה לכל דבר ושתתקיים עשירותו" (חיי מוהר"ן, שנ"ה)

ליקוטי מוהר"ן. מהדורה ראשונה של ספרו העיקרי והנודע ביותר של רבי נחמן מברסלב – ספר היסוד של תורת ברסלב ומספרי החסידות החשובים והמשפיעים בעולם. אוסטראה, תקס"ח [1808]. ספר סגולה לשמירה ולעשירות. ספר נדיר ומבוקש במיוחד. הספר במצב נדיר מלבד השער והדף האחרון שהושלמו בצילום אמנותי.

לפנינו ספרו היחיד של רבי נחמן מברסלב שנדפס בחייו. את הספר ערך גדול תלמידיו של רבי נחמן מברסלב – רבי נתן מנמירוב (מוהרנ"ת) והעריכה נעשתה על פי הוראותיו והנחייתו הצמודה של רבי נחמן, שהמריץ את מוהרנ"ת בביטויים מופלאים אודות הספר המהווה לדבריו "אתחלתא דגאולה" (חיי מוהר"ן, שמ"ו). רבי נחמן גם התנבא אודות הספר שיבוא יום ויהיה לספר ביקוש רב והוא יודפס במהדורות רבות (חיי מוהר"ן, שמ"ט), ואכן, דבריו אלו שנאמרו בעת אשר חסידי ברסלב היו קומץ קטן ונרדף, דברים שהיו נשמעים כמנותקים מהמציאות ח"ו. דברים אלו התקיימו במלואם בדורנו אנו כאשר אלפים ורבבות התקרבו לתורת ברסלב, עשרות אלפים נוסעים מדי שנה בראש השנה להשתטח על קברו שבעיר אומן שבאוקראינה וליקוטי מוהר"ן נדפס בעשרות מהדורות! גם שאר ענקי החסידות כתבו על הספר דברים נפלאים. ועיטרו את מהדורתו השנייה של הספר בהסכמותיהם הנלהבות. בין המסכימים: החוזה מלובלין (שכתב עליו: "איש קדוש, מופת הדור, נר ישראל"); המגיד מקוז'ניץ (שכתב: "מופת הדור, גדול מרבן שמו, נודע בשערים") ועוד.

רבי נחמן מברסלב גילה ובירך את מחזיקי הספר בשמירה ובעשירות, ואמר שהחזקת הספר בבית (אפילו בלא ללומדו) מהווה "שמירה גדולה בבית לשמור גם העשירות וממון האדם מכל ההזקות… והזכיר אז עשיר אחד… שיהיה הספר שלי בביתו, כי יהיה לו שמירה גדולה לכל דבר ושתתקיים עשירותו"." (חיי מוהר"ן, שנ"ה).

[1] קס דף. ספירת דפים משובשת. כ 21 ס"מ. נייר ירקרק. דף השער, והדף אחרון, וחלק קטן מדף קנט הושלמו בצילום אומנותי.

מצב טוב-טוב מאוד: מעט כתמי זמן ונקבי עש. כריכת עור מפוארת.

מחיר פתיחה: $7,000
הערכה: $10,000 -
$12,000
נמכר: $7,000

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 43
מכירה 126
סידור רבי אשר'. לבוב, תקמ"ח 1787. סידור קבלי-חסידי מבוקש במיוחד

סדר תפלה מכל השנה עם כוונת האר"י, ע"י… ר’ אשר בהמנוח … ר’ שלמה זלמן מרגליות. המהדורה הראשונה של סידור בו מופיעה תפילת 'כגוונא' בליל שבת. נדפס על ידי אותם מדפיסים (צדיקים נסתרים) שהדפיסו את ה'נועם אלימלך – דפוס ראשון' בדפוס יארוש רפפורט. לבוב, תקמ"ח 1787. הגהות בכתב יד. חסרים 29 דף.

לפנינו הסידור הידוע בשם 'סידור ר' אשר' שהינו מסידורי הקבלה הראשונים של תורת החסידות ותלמידי הבעש"ט. מחברו, רבי אשר מרגליות היה מקובל נודע, ומגדולי חכמי הקלויז המפורסם בבראדי ותלמידו המובהק של רבי חיים צאנזר (הראשון), ראש הקלויז בבראדי. הסידור הזה היה חשוב מאד בעיני צדיקי החסידות שהשתדלו מאד להתפלל בו (ראה להלן אודות רבי פנחס מקוריץ). בסידור הזה נדפסה לראשונה אמירת 'כגוונא' בערב שבת, הנהוג מאז בכל קהילות החסידים (בספרים בודדים שנדפסו שנים אחדות קודם לכן, מוזכר בקיצור שיש נוהגים לומר 'כגוונא' ללא הנוסח המלא, אך לעומתם בסידור שלפנינו נכתב: "יש לומר" והובא כל הנוסח מהזוהר). הסידור נדפס בלבוב בשנת תקמ"ח, בדפוסו של רבי שלמה יארוש רפפורט שהדפיס באותה שנה את הספר "נועם אלימלך" במהדורתו הראשונה. מקובל שהעובדים באותו בית דפוס, היו מהל"ו צדיקים הנסתרים שבאותו הדור.

רבי אשר כותב בהקדמה לסידור שהוא מביא ממה שקיבל מרבו "המאור הגדול המפורסם, המקובל האלקי מוהר"ר חיים צאנזר ז"ל מבראד, אשר גדולה שימושי ויצקתי מים על ידו בפרט בלימוד החכמה הנוראה האמתית הזאת" והוא מסביר שלכן העז לשנות ממה שנדפס במהדורות אחרות של סידורי האר"י. בתחילת הסידור נדפסו הסכמות הרבנים חכמי בראדי והסכמת גדולי החסידות רבי יששכר דוב מזלאטשוב רבי משה מפשעווארסק ועוד. בהסכמתו של רבי ישכר דוב מזלוטשוב, הוא כותב על המחבר רבי אשר: "אשר לא מש מתוך אהלו (של רבי חיים צאנזר) וקרא ושנה ויגע הרבה בתורה הנמסר מפה לאוזן".

חשובה במיוחד עדותו של האדמו"ר הרה"ק רבי רפאל מברשיד שנודע במיוחד במידת האמת עד שאמרו עליו שאם יתנו לו את כל חללו של עולם לא ישנה מדיבורו. וכה העיד רבי רפאל מברשיד: "הסידור שלנו היה סידור האריז"ל דפוס לבוב תקמ"ח (על ידי ר' אשר מרגלית), ולא רצו להתפלל בסידור אחר, כי גם הרב (רבי פנחס מקוריץ) התפלל בסידור הזה והיה חשוב אצלו מאוד".

הסידור נחלק לשלשה חלקים, לפי מספרי הקונטרסים, בסוף כל חלק נכתבו שמות פועלי הדפוס (שכאמור היו מן הצדיקים הנסתרים).

חלק ראשון: תפלות לימות החול, כולל 216 דף, בעותק שלפנינו חסרים 28 דף (יש 188 דף, רשימה מפורטת של הדפים החסרים תשלח לכל דורש).

חלק שני: תפילות לשבת. כולל 64 דף. שלם.

חלק שלישי: תפילות למועדים, עם הגדה של פסח. כולל 118 דף, בעותק שלפנינו חסר דף אחרון.

כ 17 ס"מ. סטפנסקי, חסידות 414.

מצב בינוני-טוב: כתמי זמן. נקבי עש ספורים. בחלק מהדפים, בעיקר בתפילת שחרית, סימני שימוש ובלאי משוקמים עם השלמת חלק מהכיתוב בכתב יד. בכמה דפים הערות בכתב יד בשולי העמודים. כריכת עור חדשה, מהודרת. חלק מהדפים והכריכה – מנותקים.

מחיר פתיחה: $4,000
הערכה: $8,000 -
$10,000
נמכר: $4,000

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 44
מכירה 126
סידור חמדת ישראל-כוונת האר"י. מהדורה ראשונה. ספר סגולה

"…עצתי אמונה שיקנה את הסידור הלז להיות לו לשמירה מעולה בביתו מכל נגע ומחלה ושפע ברכה והצלחה בני חיי ומזוני רויחא…" (הסכמת ה'אמרי יוסף' מספינקא)

סדר תפלה, חמדת ישראל – כוונות האריז"ל, שסידר רבי שמואל ויטאל בנו של רבי חיים ויטאל – מהרח"ו. הסידור נדפס כאן לראשונה מכתב יד שהיה בידי החיד"א והגיע לידי האדמו"ר רבי יחזקאל שרגא משינאווא, והוא מסר את כתב היד ל'מנחת אלעזר' ממונקאטש לסדר ולערוך אותו להדפסה. מונקאטש, תרס"א [1901].

הרה"ק רבי יוסף מקוסון כותב בהסכמתו לסידור: "מסוגל לגוף ולנפש להשמר מכל צער ונזק בהיות סידור הקדוש בביתו". 'האמרי יוסף' מספינקא זצ"ל כותב: "ואף מי שאין לו עסק בנסתרות עצתי אמונה שיקנה את הסידור הלז להיות לו לשמירה מעולה בביתו מכל נגע ומחלה ושפע ברכה והצלחה בני חיי ומזוני רויחא". הסכמות נוספות מאת גדולי החסידות: ה'אהבת ישראל' מויז'ניץ, רבי צבי הירש שפירא ממונקאטש, רבי יהודה צבי מדאלינא ועוד. בראש הסידור הקדמה ארוכה מאת המנחת אלעזר ממונקאטש הכותב על השתלשלות כתב היד וההדפסה, וחותם בברכה: "זכות קדושת המחבר יגן עלינו בכל משאלותינו וכו' להפקד בפקודת ישועה ורחמים".

[4], רפ דף. עם דפי הפרונמערנטן ובהם מאות שמות, דפים אלו אינם רשומים במפעל הביבליוגרפי ונמצאים בהרבה מהעותקים. 22 ס"מ. חותמת בעלות.

מצב טוב מאוד: כתמי זמן. חיזוקים בודדים בנייר דבק. כריכת חצי עור מקורית.

מחיר פתיחה: $400
הערכה: $500 -
$600
נמכר: $1,100

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 45
מכירה 126
רזיאל המלאך. ספר סגולה. המהדורה הראשונה של הגהות המגיד מקוז'ניץ

"נודע לכל גודל מעלתו וסגולתו ועוצם פעולתו ורוב הצלחתו… ואשר יביט אל הנחש וחי ה' יחזיק לו ברכה עד בלי די…" (הסכמת המגיד מקוז'ניץ למהדורה שלפנינו)

רזיאל המלאך הינו ספר קבלה קדום המיוחס למלאך רזיאל שנתנו לאדם הראשון. לפנינו המהדורה הראשונה עם הגהות וביאורים מאת המגיד מקוז'ניץ, שיזם ועודד את ההדפסה ואף עיטר את הספר בהסכמה רבת האיכות והכמות. ווארשא, תקע"ב [1812].

בשער נדפס: "נזדרזתי מהמקובל האלקי מופת הדור קדוש ישראל הרב החסיד האמתי המפורסם מגיד משרים דק"ק קאזניץ נ"י לנצח באור צח, ונהג בי טובת עין ששלח לידי ההגהות וקצת תוספת ביאור … אשר נמצא כתוב על הגליון בצד ספרו הנ"ל בכתב ידו ממש, וכאשר מבואר בהסכמה שלו בכתב ידו הקדושה…". לאחר מכן מופיעה הסכמת המגיד מקוז'ניץ שנדפסה על עמוד שלם (מבלי הסכמות נוספות) בה מדבר המגיד בשבח הספר ובסגולותיו.

הספר רזיאל המלאך העוסק בקבלה עיונית ומעשית, הינו הספר הראשון הנודע כספר סגולה, כפי המופיע בשער מהדורתו הראשונה (אמשטרדם, תס"א): "ולכל בית ישראל היא סגולה מועילה לראות בני בנים חכמים ונבונים ולהצלחה ולברכה ולכבות אש המערכה שלא ישלוט בביתו וכל שד ופגע רע לא יגור במגורתו, למי שהספר הקדוש הנכבד והנורא אתו גנוז וטמון אצל כספו וזהבו באוצרתו, ובחליו ובעת צרתו יהיה לו תשועה במהרה וזה יעידו ויגידו כל בני תורה".

דא עקא, שבמשך השנים ועקב חוסר התמצאותם של המדפיסים בידיעת שמות הקודש הממלאים ספר זה מתחילתו ועד סופו, חלו שיבושים רבים וטעויות נוראיות בשמות הקדושים ושגיאות אלו
פגמו בעוצמת סגולתו הנפלאה של הספר הקדוש הלזה. עד שקם המגיד הקדוש מקוז'ניץ, שהיה מפורסם בדורו כבקי עצום בחכמת הקבלה (כידוע, ישנן מאיתו הגהות רבות על כוונות האר"י בתקיעת שופר, שנדפסו בסוף סידור ר' שבתי מראשקוב), ובמהדורה זו שלפנינו איזן ותיקן את הספר על מכונו ועיטרו בהגהותיו וחידושיו והחזיר את עטרת סגולת הספר על מכונה. כמובן שמהדורה זו עם הגהות המגיד מקוז'ניץ הפכה עד מהרה למבוקשת כל כך עד שבמהדורות רבות של ספר רזיאל המלאך שנדפסו לאחר מכן כתבו המדפיסים בשער שיש בספר הגהות מהמגיד מקוזניץ, למרות שהם נדפסו ללא הגהות המגיד.

לפנינו אם כן המהדורה הראשונה והאמתית של הגהות המגיד מקוז'ניץ, על ספר הסגולה המובהק 'רזיאל המלאך'. מהדורה שנדפסה מתוך כתב יד קדשו (כמופיע בהקדמה) ובורכה על ידו באופן מיוחד (כמופיע בהסכמתו). ואין ספק שכל הסגולות המיוחסות כאמור לעיל לספר הקדוש הלזה (נחת, הצלחה, הגנה משריפה, שמירה על כספות, רפואה וישועה בעת צרה) יפעלו את פעולתן הנדרשת על ידי החזקת מהדורה מוגהת זו.

נא דף, (ספירת הדפים משובשת). 20 ס"מ. סטפנסקי חסידות 536. שרטוטים קבליים רבים. כיתוב ארוך בדף הפורזץ.

מצב טוב: כתמי זמן. מעט נקבי עש. קרעים קלים בשולי השער והדפים הראשונים והאחרונים, ללא פגיעת טקסט. כריכת עור חדשה, מפוארת.

מחיר פתיחה: $1,500
הערכה: $3,000 -
$4,000
נמכר: $1,700

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 46
מכירה 126
בית ישראל למגיד מקוז'ניץ. 2 כרכים. מהדורה ראשונה

בית ישראל – המהדורה הראשונה של החידושים על הש"ס (!) של אחד מגדולי האדמו"רים שבכל הדורות, הרה"ק רבי ישראל הופשטיין, תלמידם של 'המגיד ממעזריטש' וה'נועם אלימלך' ורבם של ה'יהודי הקדוש' מפשיסחא, 'המאור ושמש' וה'שר שלום' מבעלז. שמו מבוטא בסילודין 'המגיד מקוז'ניץ' [באידיש: 'דער קאז'ניצער מגיד']

* כרך א': חידושי גפ"ת על מסכתות הש"ס, מאת הגדול בענקים בהיר הוא בשחקים… כבוד קדושת שמו ישראל בהמנוח מו"ה שבתי זצ"ל מ"מ (-מגיד מישרים) דק"ק קאזניץ. ווארשא, תרכ"ה 1864. המהדורה הראשונה של חידושיו על הש"ס של המגיד מקוזניץ. [1], יב, [1]; טז; יד-כג, כה-כו דף. שרטוטים במסכת עירובין, 32 ס"מ. סטפנסקי חסידות 84. חתימות וחותמות בעלים.

* כרך ב': חידושי גפ"ת על איזה מסכתות, מאת הגדול בענקים בהיר הוא בשחקים… כבוד קדושת שמו ישראל בהמנוח מו"ה שבתי זצ"ל מ"מ (-מגיד מישרים) דק"ק קאזניץ. ווארשא, תרל"ו 1864. בספר הזה נדפסו המשך החידושים של המגיד מקוזניץ על הש"ס. ובהרבה עותקים צרפו המדפיסים את החלק הנדפס בשנת תרכ"ה 184 (לעיל). בעותק שלפנינו נמצאים רק הדפים החדשים שנדפסו במהדורה זו. [2], מג-קז, 32 ס"מ. סטפנסקי חסידות 85. בשער, חתימת בעלים.

מצב כללי טוב: כריכות זהות.

מחיר פתיחה: $250
הערכה: $400 -
$500
נמכר: $250

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 47
מכירה 126
משניות קאמרנא. לעמברג, תרכ"א 1861. מהדורה ראשונה

סט משניות [4 כרכים], סדרים: זרעים, מועד, נשים, ונזיקין. עם פירושי מעשה אורג, עצי עדן, פני זקן, מאת האדמו"ר הרה"ק רבי יצחק אייזיק יהודא יחיאל ספרין בעל ה'היכל הברכה' מקאמרנא. למברג, 1861 [תרכ"א]. מהדורה ראשונה, עם סמל המדפיסים – שלט אחוז בידי דוב וצבי. בראש סדר זרעים הקדמת המחבר.

כרכי המשניות הללו נדפסו בכמה וריאנטים, ישנם עותקים שבשערים אין את ציורי הדב והצבי ובהם שנת ההדפסה היא 1862. ישנם גם שינויים קלים במניין הדפים בין הוריאנטים השונים. בכל ארבעת הכרכים שלפנינו יש את ציורי הדב והצבי. אולם בשנים מן הכרכים יש שינויים קלים במניין הדפים. בחלק מהכרכים חתימות בעלות של הרה"צ רבי חיים ישראל הלטובסקי, מחשובי חסידי קרלין, בנו של זקן חסידי קרלין רבי יהושע העשיל הלטובסקי וזקנו של האדמו"ר מפינסק קרלין שליט"א.

האדמו"ר הגאון והמקובל רבי יצחק אייזיק יהודה יחיאל מקאמרנא [תקס"ו – תרל"ד], בן אחיו ותלמידו המובהק של רבי צבי הירש מזידיטשוב – 'שר בית הזוהר'. רבי יצחק אייזיק היה רב בזידיטשוב ובקאמרנא, והתפרסם כאדמו"ר מקאמרנא. בד בבד נסע לגדולי האדמו"רים בדורו: רבי אברהם יהושע העשיל מאפטא [ה'אוהב ישראל'], ואחר כך לרבי ישראל מרוז'ין וכן לחוזה מלובלין (שאף היה השדכן שלו). הוא התפרסם כבעל מופתים וקהל חסידיו היה רב. חיבר חיבורים בנגלה ובנסתר, ונקרא על שם סדרת ספריו בעל ה'היכל הברכה' מקאמרנא.

[א]: זרעים. [5], צז, כו, צד [צ"ל: צג] דף. שער ציורי דב וצבי.

[ב]: מועד. [1], נט, סא-קמא [צ"ל: קמג] דף. בשער ציורי דב וצבי.

[ג]: נשים. [1], קכט, [1] דף. בשער ציור דב וצבי.

[ד]: נזיקין. [1], ד, ז-יד, יז-קפד דף. בשער ציור דב וצבי. ללא השלמת פרק קנין תורה למסכת תורה שנדפס בחלק מהעותקים בסוף הכרך.

ארבעה כרכים 29 ס"מ. סטפנסקי חסידות, 367.

מצב כללי בינוני טוב: כתמי זמן. נקבי עש. קרעים, חלקם משוקמים. 3 כריכות עור בלויות מעט וכריכה אחת פשוטה.

מחיר פתיחה: $500
הערכה: $1,000 -
$1,200
נמכר: $950

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 48
מכירה 126
מנחם ציון - רימנוב. ספר סגולה לעשירות. עותק מיוחס. הגהות

"כל מי שיקנה הספר הקדוש שיפתח לו מן השמים שפע ברכה והצלחה בני חיי ומזוני" (הסכמת ה'ייטב לב' מסיגעט)

מנחם ציון. למברג, תרל"ח [1878]. ספרו הנודע של האדמו"ר הנודע הרה"ק רבי מנדל'י מרימנוב, מגדולי החסידות ובעל סגולת 'פרשת המן' המפורסמת (לאומרה ביום ג' פרשת בשלח) כסגולה לעשירות. עד היום פוקדים אנשים מכל רחבי העולם את קברו ברימנוב שבפולין, בתפילות על הפרנסה.

המהדורה שלפנינו נחשבת ל"מהדורת סגולה מיוחדת" היות ובה מופיעה לראשונה הסכמתו של בעל הייטב לב, הרה"ק רבי יקותיאל יהודה טייטלבוים מסיגעט, בה הוא מבטיח כי "כל מי שיקנה הספר הקדוש שיפתח לו מן השמים שפע ברכה והצלחה בני חיי ומזוני". וכבר ביאר את טעם הסגולה נכדו של בעל הייטב לב, האדמו"ר מסטוטשין כי "רוב הספר מנחם ציון מהרה"ק מרימנוב זצ"ל נסוב על פרשת המן, משום שהרב הקדוש מרימנוב הרבה להתפלל על הפרנסה בעד כלל ישראל". ובאותו סגנון התנבא גם הרה"ק רבי מנחם מנדל פנעט מדעעש "כי נודע לכל בעת שאדמו"ר הנ"ל אמר תורה על פרשת המן (כידוע, רבי מנדל'י דרש עשרים ושתים שנה דברי תורה על פרשת המן) השפיע… לנו ולכל ישראל השפעות טובות בני חיי ומזוני".

בדף השער חתימת ידו וחותמתו של החסיד הנודע רבי אלעזר אלימלך וואלדמאן מברדיוב, מגדולי היחס. חתן בנו של בעל 'הבני יששכר' מדינוב, ונכדם של האדמו"רים מבעלזא, אפטא, ליז'ענסק, וחותנו של האדמו"ר מטמשוואר. בין דפי הספר שתי הגהות ארוכות בכתב יד.

[42] דף, כ 22 ס"מ.

מצב בינוני-טוב: כתמי זמן. קרעים, חלקם משוקמים. שיקום לפינת השער.

מחיר פתיחה: $400
הערכה: $500 -
$600
נמכר: $480

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 49
מכירה 126
אמרי יוסף - ספינקא. מהדורה ראשונה. ספר סגולה

"בלא ספק יהיה לכם הספר הקדוש הזה לשמירה גדולה ומועילה בתוך אהליכם, ולהמשכת שפע פרנסה והצלחה לתוך משכנותיכם" (ברכת החקל יצחק מספינקא)

אמרי יוסף – שמות, מאמרי חסידות על התורה, מאת האדמו"ר רבי יוסף מאיר ווייס שנקרא על שם ספרו שלפנינו 'בעל האמרי יוסף מספינקא'. מונקאטש, תרע"א 1910. מהדורה ראשונה. ספר סגולה לשמירה ולעשירות.

לפנינו המהדורה הראשונה של ה'אמרי יוסף', מספרי החסידות הנודעים והחשובים, ספרו המפורסם של מייסד שושלת ספינקא ומגדולי החסידות הנודעים. ספר שמלבד תוכנו החסידי-קבלי החשוב, הוא התפרסם במקהלות החסידים גם (ואולי בעיקר) כספר סגולה לשמירה ולעשירות וזאת בעקבות הקדמתו החשובה של בן המחבר האדמו"ר הרה"ק רבי יצחק אייזיק מספינקא בעל ה'חקל יצחק' (בהקדמה ארוכה וחשובה זו הוא למעשה מבסס את שיטת חסידות ספינקא) ובסיומה של ההקדמה הוא מבטיח: "ועתה אחיי ורעיי מהרו וחושו להביא ברכה לביתכם כי בלא ספק יהיה לכם הספר הקדוש הזה לשמירה גדולה ומועילה בתוך אהליכם, ולהמשכת שפע פרנסה והצלחה לתוך משכנותיכם".

הספר נדפס סמוך לאחר פטירת המחבר האדמו"ר הראשון מספינקא. בסוף הספר נדפסו גם תשובותיו ההלכתיות של בן המחבר האדמו"ר רבי יצחק אייזיק מספינקא.

הרה"ק רבי יוסף מאיר וייס [תקצ"ח–תרס"ט], האדמו"ר הראשון מספינקא ומגדולי האדמורי"ם בדורו. נקרא ע"ש ספרו בעל האמרי יוסף. במיוחד התפרסם כבקי בתורת הקבלה, עד שאמרו שהדברי חיים מצאנז היה מתייעץ עמו בשאלותיו בקבלה. ספרו הגדול שלפנינו ה'אמרי יוסף', מבוסס רובו ככולו על קבלת האר"י. האמרי יוסף נודע במופתיו העצומים כפי עדותו של בנו בעל ה'חקל יצחק': "ופעל ישועות רבות ועצומות בברכתו ופקד עקרות בתפלתו ורפא חולים בעתירתו ובקע רקיעין בשיחתו וכמעט אוכל להגיד שכל דיבור שיצא מפיו הק' לא שב ריקם רק עשה רושם למטה ושורש למעלה וכ"ז ידוע ומפורסם כי הי' מופת הדור". חסידיו התרבו מאד ונמנו באלפים ובהם גם גדולי תורה נודעים וסיפורי מופת רבים סופרו אודותיו. קברו בחו"ל היה למקום תפילה וישועה. בשנת תשל"ב הועלה ארונו לארץ-ישראל, והוא נטמן בחלקה מיוחדת בבית הקברות 'סגולה' בפתח-תקוה.

[5], קפט, [2] דף, 26 ס"מ.
גליון אחד כרוך שלא כסדר.

מצב טוב: כתמי זמן. נייר שברירי. קרעים קלים. כריכה פשוטה ללא שדרה.

מחיר פתיחה: $300
הערכה: $400 -
$600
נמכר: $320

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 50
מכירה 126
בן המלך והנזיר. זיטומיר, תר"י 1850

בן המלך והנזיר לרבי אברהם הלוי אבן חסדאי, ספר מוסר קדמון וייחודי עם פירוש. זיטאמיר, בדפוס האחים מוה' חנינא ליפא, ומוה' אריה ליב ויהושע העשיל שפירא.

בן המלך והנזיר הינו ספר מוסר ייחודי שמקורו מהמזרח הבודהיסטי ומשם התגלגל לנצרות עד שבא אבן חסדאי, תרגמו לעברית ו'גייר' אותו. אבן חסדאי הכניס לספר שינויים מגמתיים מפליגים: בצורה, בלשון, בסגנון, בסוגה, בחומרים ובהשקפת העולם. שינויים אלה מעמידים את הספר בגרסתו העברית כגרסה עצמאית, מקורית, בעלת מטרות שונות מאלה שבנוסח הבודהיסטי והנוצרי. בשער המהדורה שלפנינו: מעלה הראשונה פירוש מספיק על דברי השיר מחכם אחד מחכמי הזמן, והמעלה השניה שהוסר כל הטעיות אשר היו בדפוסים הראשונים מחמת חסרון ידיעת הפירוש לאומני הדפוס.

רבי אברהם הלוי בן שמואל אבן חסדאי [חי בברצלונה במחצית הראשונה של המאה ה-13], כונה "הנשיא". הוא היה איש מדע, פילוסוף משורר ומתרגם, מראשי הקהילה היהודית בברצלונה. אבן חסדאי היה מתומכיו המובהקים של הרמב"ם בפולמוס הפילוסופיה ובמכתביו בנושא הגן על הרד"ק שנמנה עם חסידי הרמב"ם המובהקים, והותקף על ידי מתנגדיו בשל תמיכתו ברמב"ם. ספריו הנוספים: ספר התפוח (המיוחס בטעות לאריסטו); מאזני צדק; ספר היסודות ועוד.

143 עמ', 16 ס"מ. בדף [3] חתימת בעלות.

מצב טוב: כתמי זמן. נקבי עש בודדים, משוקמים. קרע משוקם בדף האחרון. כריכת נאה עשויה חצי עור ונייר שיש.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $300 -
$400
נמכר: $440

המחיר כולל עמלת קונה

התחל להקליד ע"מ לקבל תוצאות רלוונטיות

שאלה על פריט

אמרי יוסף – ספינקא. מהדורה ראשונה. ספר סגולה

תנאי בית המכירות

הדרכה למבקרי התערוכה ומשתתפי המכירות הפומביות כולל תקנות ונוהל.

ווינרס מכירות פומביות בע"מ להלן החברה עורכת בזה תצוגת פריטי יודאיקה שונים, אשר התקבלו מאנשים שונים אשר הסכימו להעמיד את הפריטים החשובים לרשות הקהל להסתכלות עם אפשרות לרכישתם במכירה פומבית שתתקיים עם סיום התערוכה.

 

*היות ובאתר הבית של ווינרס ישנה אפשרות למתן הצעות מוקדמות ולראותן, במקרה של שוויון בהצעות מוקדמות ההצעות שניתנו באתר הבית של ווינרס גוברות על פני הצעות שנתקבלו באתרים אחרים.

1 . לנוחיות המבקרים הוצאנו לאור קטלוג זה עם הסברים מפורטים בליווי תמונות. המידע בקטלוג מבוסס על הערכת מומחי החברה אולם האחריות

הבלעדית על בדיקת הפריטים מוטלת על הרוכש. שמור על הקטלוג כעל מלווה אישי לכל ימי התערוכה והמכירה. אנו לרשותך בכל שאלה, ספק וברור.

ניהול המכירה ותנאיה:

2 . המכירה עצמה תנוהל ע"י אדם מנוסה הבקי בנוהלי המכירות פומביות. אנו מבקשים מכל המבקרים והאורחים במכירה הפומבית לצייד את עצמם

בידע המתאים. לאלו שאינם בקיאים בנושא זה אנו ממליצים לפנות אלינו בימי התערוכה או לפניה ולקבל מאיתנו את המידע הדרוש.

3 . עצם ההשתתפות במכירה הפומבית וקבלת "מספר רכישה" מאיתנו מהווה אישור והסכמה כי ידועים למקבל המספר. התקנות, הנוהל, התנאים

והנהוג בתערוכות ובמכירה פומבית שלנו ובכל בעיה וספק, באם יתעוררו, בשעת המכירה או לאחריה, עקב רכישת פריטים מסוימים, ינהג הרוכש או

הרוכשת וכן הנהלת החברה כעורכי המכירה, לפי הנהוג והמקובל אצלנו.

4 . היות והחברה אינה אלא עורכת התערוכה והמכירה ואינה בעלת הפריטים עצמם לכן מוסכם ומותנה בזאת כי בכל מקרה, לא תהיה אחריות החברה כלפי הרוכשים אלא עד העברת הכספים לידי המוכרים- בעלים ולכן, באם הועבר כבר התשלום שהתקבל מהרוכש ליד הבעלים, אזי אף אם תלונתו או טענתו של הרוכש תהיה מוצלחת, אנו נעשה כל מאמץ והשתדלות להשיב את כספו של הבעלים. אך לא תהיה כל התחיבות מצידנו לכך, וכן לא ננהל הליכים משפטיים לשם החזרת כספים לרוכשים לאחר שהועברו לבעלים. אולם נסכים למתן האישורים המתאימים מצידנו לרוכש כדי שיוכל לנהל הליכים משפטיים נגד הבעלים.

5 . עם קבלת "מספר רכישה" מאיתנו באופן אישי או טלפוני, מסכים ומתחייב הרוכש לא לתבוע באופן אישי או בתביעה משפטית בכל מקרה של נזק או טעות בתיאורי הפריטים את החברה. כל טענה או תביעה לאחר העברת הכספים לבעלים הנה אך ורק כלפי הבעלים.

מחירים והערכות:

ההשתתפות במכירה מתבצעת באחת מהאפשריות הבאות: א. ע"י הופעת הרוכש\ת בעצמו באולם ב. בא כוחו ג. ע"י הצעות טלפוניות או בכתב, המייפות את כוחה של הנהלת החברה לרכוש עבור המזמינים פריטים שונים ד. דרך האינטרנט.

6 . משתתף המופיע כבא כוחו של אדם אחר, מחייב את עצמו ואת שולחו באותה מידה, ויחויב לעמוד בעצמו בתשלומי רכישותיו עבור משלחו ואנו נראה בו כ"רוכש" לכל דבר, ונוכל לפנות אליו או אל שולחו כדי לממן את הרכישה, לפי ראות עינינו.

7 . באם נקבל הזמנה טלפונית או בכתב לפריט מסוים, נשתדל לפעול למען האינטרס של המזמין כאילו היה הוא בעצמו באולם. אולם, אין התחיבות מצידנו להשיג עבורו את הפריט.

8 . אין התחיבות לקבל כל הצעה שהיא לרבות הגבוהה ביותר וזאת אף אם הרוכש או מיופה כוחו נמצא באולם ומשתתף אישית במכירה.

9 . המכירה עצמה מנוהלת בהכרזת דולרים של ארה"ב. אולם התשלום בפועל מתקבל בשקלים לפי חישוב הדולר בשער אשר יוכרז עליו בפתיחת המכירה או ביום התשלום (הגבוה מבינהם), או בדולרים של ארה"ב.

10 . א. על כל תשלומי הרוכשים עד $500,000 לפריט מתווספים 24% עמלה. מעל $501,000 לפריט מתווספים 20%. על כל התשלומים יש תוספת מע"מ על העמלה. תוספות אלו הינם חלק בלתי נפרד מהצעת המחיר המתקבל ע"י מנהל המכירה בשעת המכירה וכל ההתחייבות והמשתמע מהן חלות גם על האחוזים.

ב. תושב חו"ל יהא זכאי לפטור מן המע"מ רק במידה והפריט שרכש ישלח לחו"ל ע"י החברה ללא אחריותה ובכפוף להוצאת רשימון יצוא משרותי המכס. הרוכש ישא בכל העלויות הנילוות.

11 . א. צ'יקים בנקאיים או צ'יקים אישיים מתקבלים בהסתייגות עד לביצוע התשלום בפועל ע"י הבנק.

ב. תשלום במזומן, בצ'קים או בהעברה בנקאית מהארץ הם ללא עמלה. תשלום בצ'קים )מחו"ל( או כרטיסי אשראי )מהארץ( יחויבו בתוספת של 1.5% .

העברה בנקאית מחוץ לארץ תחויב בתוספת של 1.5% מהסכום, מינימום 30$ . תשלום בכרטיסי אשראי מחו"ל יחויב בעמלה של 3% . כל החיובים הנ"ל אינם תלויים בתאריך הגביה וכפופים להיתר עיסקה.

2 1 . ליד כל פריט נמצאת הערכת המומחים שלנו. נא להתייחס אל ההערכה רק כאל הצעה בלבד, אין כל הבטחה שהפריטים לא ימכרו מתחת למחיר הנמוך המופיע בהערכה ואין כל בטחון שהמחיר לא יעלה ואפילו בהרבה על המחיר הגבוה. סעיף זה אינו גורע מהגנתנו העקבית על מחיר המינימום של בעל הפריט, הגנה זו מתבצעת על ידינו בדרכים מקובלות והנראות לנו. לצורך זה נרשם גם מחיר הפתיחה ליד הערכה.

פעמים ואנו מקבלים פריטים אשר הבעלים קבעו להם מחיר פתיחה נמוך ביותר, אנו מצידנו קובעים את ההערכה מבחינה מקצועית, לכן אנו רושמים את מחיר הפתיחה, המבוקש ע"י הבעלים אך רושמים גם את ההערכה שלנו, שהיא לפעמים גבוהה בהרבה ממחיר הפתיחה.

13 . הרוכש (לרבות אדם שרכש את הפריטים שלו שהוא העמיד למכירה) או בא כוחו יוציא את הפריט שנרכש בהקדם האפשרי. אנו מבקשים להופיע תוך 7 ימים, לשלם ולהוציא את הפריטים ומכל מקום בשום אופן לא לאחר יותר מ- 14 יום. כעבור 14 יום החברה תשמור לעצמה את הזכות לגבות 5$ לפריט ליום, דמי שמירה ואחסון ו/או לבטל את המקח בצורה חד צדדית, בלי לוותר על זכות התביעה של העמלות.

14 . משלוח הפריטים אל בית הרוכש, מתבצע על אחריותו הבלעדית, ובדרך שתיראה לנו. כל הוצאות משלוח וכו' על חשבון הרוכש.

15 . הרוכש ישלם על רכישותיו לפני הוצאת הפריטים ממשרדי החברה.

16 . לידיעת הבעלים: אין אנו אחראים לביצוע בפועל של התשלומים אשר התחייבו הרוכשים לשלם בשעת המכירה. כל התחיבות של הרוכשים אשר לא תבוצע בפועל, ניתן את כל הגיבוי לבעל הפריט ]לשעבר[ לגבות את התשלומים המגיעים לו. אך לא ננהל בפועל הליכים משפטיים כנגד רוכשים,

אלא נשתדל בכל הדרכים הנראות לנו כגון עיקול כספים של רוכשים באם נמצאים אצלנו, או חפצים שלהם וכדומה, אך איננו מתחייבים לעקל כספים וכדומה.

17 . למרות כל האמור מסכימים הרוכשים והמוכרים לראות בנו כצד משפטי לכל דבר במקרה ונעמוד על זכותנו הניתנת לנו בזה, לנהל הליכים משפטיים ולנקוט בכל דרך מקובלת אחרת כנגד צד שאינו עומד באיזהו שהיא מהתחייבויותיו.

18 . אנו משאירים לעצמנו את הזכות להודיע בע"פ או בכתב, עד שעות המכירה, על שינויים בסעיפים דלעיל או הוספת שונות באם יהיו כאלו.

19 . בכל מקרה של שינוי, תוספת או השמטה בתרגום לאנגלית, הנוסח העברי קובע.