ספרי חסידות מיוחדים ומהדורות ראשונות

מספר פריטים: 74

סנן פריטים

בחר קטגוריות להצגה
בחר קטגוריה
נמכר
פריט מספר 19
מכירה 135
מים חיים, זיטומיר. מהדורה ראשונה. עם 'מכתב' מהבעל שם טוב. חמישה שערים

ספר שאלות ותשובות מים חיים. מאת הגאון הקדוש רבי חיים הכהן רפפורט אב"ד לבוב, שסיפורי המופת אודותיו בצוותא עם הבעש"ט הרעישו את העולם. שני חלקים כרוכים יחדיו בשערים נפרדים. דפוס נכדי הרב מסלאוויטא רבי חנינא ליפא ורבי יהושע העשיל שפירא. זיטומיר, תרי"ז-תרי"ח 1857. מהדורה ראשונה. עותק מושלם עם כל חמשת השערים, כולל השער הצבעוני. בספר מופיעה תשובה הלכתית (!) נדירה מהבעש"ט, עם חתימה נדירה שלו. מספרי הסגולה והחסידות החשובים.

מחבר הספר, הגאון הקדוש רבי חיים רפפורט, אחראי לרבים מסיפורי המופת החסידיים, בעיקר בצוותא עם הבעש"ט. סיפורים שהסעירו במשך דורות את העולם החסידי (ראה הרחבה). הוא נחשב לכהן מיוחס ועד היום ישנם רבים (בעיקר מחוגי בריסק והחזון איש) המקפידים לקחת לפדיון הבן רק כהנים שידוע בוודאות שהם מצאצאי משפחת רפפורט.

הספר מעוטר בהסכמות רבות, ביניהן הסכמות אבות החסידות: רבי מרדכי מטשרנוביל, ה"שר שלום" מבעלזא, ורבי אברהם יהושע העשיל מאפטא. תוכן הספר: תשובות בארבעה חלקי השו"ע. בשולי הספר, קונטרס אוצרות חיים (עם שער מיוחד) ובו חידושי תורה על סדר פרשיות השבוע מאת המחבר ומשפחתו.

בחלק א, סימן כז, נדפסה שאלה שנשלחה ממעז'יבוז' אל רבי מאיר אב"ד קונסטנטין, בנו של רבי יעקב עמדין – היעב"ץ, אודות שאלה בסירכא, ובעקבות פסק ההלכה שהפך למחלוקת גדולה ו"מחמת גודל התעברה אשר ללהב יצאה" פנו לרבי מאיר בשאלה. בתחילת התשובה מובא תיאור המעשה, ואחר כך כתב בית דין עם חתימת "ישראל בע"ש [=בעל שם] מטליסט" – חתימה קדומה ונדירה ביותר של אור שבעת הימים רבינו ישראל בעל שם טוב. בהמשך נכתבה תשובתו הארוכה של רבי מאיר הנ"ל, בה הוא מתאר את הבעל שם טוב: "אלוף ביהודה ובישראל עושה חיל … ממציא מזור ותרף… הרב המופלג המפורסים בש"ט [-בשם טוב] מוה' ישראל נר"ו…"

הגאון הקדוש רבי חיים הכהן רפפורט [ת"ס – תקל"א] , כיהן בזה אחר זה כאב"ד סלוצק, אב"ד לבוב וכרבה הראשי של גליציה כולה בכינוי "אב"ד לכל מדינת רוסיה". בהיסטוריוגרפיה החסידית הוא נמנה בין חשובי תלמידי הבעש"ט. בתחילה כתב בחריפות שקשה להעלות על הכתב כנגד רבי יהונתן אייבשיץ בענין הקמעות, אך ככל הנראה חזר בו. רבי חיים היה מגדולי המתנגדים לחסידות אך האגדה החסידית מספרת כי הבעש"ט שידע שיש לו נשמה גבוהה במיוחד ולכן רצה לקרבו לחסידות, סובב את הדברים כל שהוא יפגש עם הבעש"ט. בפגישתם שאל רבי חיים את הבעש"ט: "מה השם שלך"? "השם שלי", השיב הבעש"ט, "הוא עפר ואפר". "אהה", חייך ר' חיים. "גם השם שלי הוא, עפר ואפר". "נו", הקשה הבעש"ט: "אם שנינו עפר ואפר אז למה אין שלום בינינו"? ומני אז – מספרת האגדה – דבק רבי חיים בבעש"ט ונהיה מגדולי תלמידיו. סיפורי החסידים מלאים בסיפורים אודותיהם, כיצד בשנת תקי"ט שלח אליו הבעש"ט נשמה טועה לתיקון. או כיצד באותה השנה, בהוראת הבישוף מיקאלסקי, התווכחו הבעש"ט ורבי חיים עם הפרנקיסטים ונצחום. גם בהקדמה שלפנינו כותב בן המחבר בשם אביו "אבותנו ספרו לנו כי הגאון הרב חיים כהן ר"פ אב"ד לבוב הוא היה הנבחר להתוכח עם כת שבתי צבי לפני נסיכים שלטונים שרי המדינות והגמונים במקום המשפט אשר הוכן לזה, והלך שמה בלי רפיון לבב ומדי לכתו התעטף לבנים, באלו הבגדים אשר האדם הולך לבית עולמו וינחם בעזר שד-י ברוב חכמתו עד אשר גם השרים תמהו עד גודל תבונתו ויהללוהו לאמר אין זה כי אם רוח אלוקים נוססה בקרבו".

מקור: ספריה פרטית.

84 עמ'; 151 עמ'. 32.5 ס"מ. סטפנסקי חסידות מס' 341.

מצב טוב. כתמי זמן. נקבי עש בודדים בשוליים. כריכה ישנה, בלויה מעט.

מחיר פתיחה: $400
הערכה: $800 -
$1,200
נמכר: $1,116

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 20
מכירה 135
טור חושן משפט - אבן העזר. סלאוויטא, תקע"ו-תקע"ז [1816-7]. חתימות רבות

צמד כרכים ממהדורת ה'טור – בית יוסף', חלקים: אבן העזר – חושן משפט.נדפס בבית דפוסו המקודש של הרה"ק רבי משה שפירא בנו של הרה"ק רבי פנחס מקוריץ. סלאוויטא, תקע"ו-תקע"ז [1816-7].

למהדורה זו ניתנו הסכמות מאת גדולי תנועת החסידות: – האדמו"ר הזקן מחב"ד, ה'אוהב ישראל' מאפטא, רבי ישראל מפיקוב בנו של רבי לוי יצחק מברדיטשוב, ועוד.

חלק אבן העזר: רד דף. 34.5 ס"מ. נייר ירקרק. בכרך זה חתימות רבות.
חלק חושן משפט: [1], ריב; [1], קל, סד דף. חסר דף השער הראשון, והדף האחרון. 35 ס"מ. נייר ירקרק.

מקור: ספריה פרטית.
מצב כללי בינוני-טוב. מספר נקבי ותעלות עש. כתמי שימוש וזמן. בלאי בדפים הראשונים והאחרונים בכרך חושן משפט. בחלק חושן משפט חסרה הכריכה. לחלק אבן העזר כריכת עור מקורית, פגומה.

מחיר פתיחה: $300
הערכה: $800 -
$1,200
נמכר: $1,984

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 21
מכירה 136 חלק א'
ישמח משה, חסידות סיגעט-סאטמר. מהדורה ראשונה. עותק מיוחס

ישמח משה. ביאורי חסידות על סדר התורה, על החומשים שמות וויקרא. מאת הרה"ק המקובל האלוקי רבי משה טייטלבוים מאוהעל אבי שושלת סיגעט-סאטמר, הידוע על שם ספרו שלפנינו בעל ה'ישמח משה'. מהדורה ראשונה. לבוב, תרי"א 1850/1. עותק נכדו גאון החסידות 'רבי בצלאל דיין' דומ"ץ חסידים בירושלים.

לפנינו מהדורתו הראשונה של ספר החסידות המפורסם ישמח משה, לרה"ק רבי משה טייטלבוים מאוהעל – ראש האדמו"רים בהונגריה, שקמיעותיו הרעישו את העולם והיו אומרים עליהם שהם רוחשים מעצמם כבעלי חיים. בספר נדפסו גם דברים רבים שנתגלו לבעל 'ישמח משה' בחזיון לילה. (ראה רשימת המקורות בספר הגאון הקדוש בעל ישמח משה, פרק י"א).

את הספר ערך נכדו חביבו האדמו"ר בעל הייטב לב. בהקדמה למהדורה השלישית של הספר, מובא בשמו שפעם בעת עריכת הכתבים חשב לשנות קצת סדר הדברים, כדי שיהיו מובנים יותר, ואז נפלה עליו תרדמה ונראתה לו דמות דיוקנו של זקנו הקדוש בעל 'ישמח משה', ואמר לו "בני ראה אם הלולב עומד כך דרך גדולו הנהו לולב הראוי לברכה, ואם מהפכים אותו עם העלים למטה הרי הוא כמטאטא לטאטא את הבית", והמשכיל יבין, אם כן שכל דבריו בספרו הקדוש נכתבו במדה במשקל ובמשורה.

בדף השער חותמת בעלות של הגאון רבי בצלאל ישעיה ברנשטיין, דומ"ץ כוללות חסידים ירושלים ונכדו של האדמו"ר הקדוש רבי משה'לה מלעלוב. רבי בצלאל דיין היה חתנו של רבי ירוחם טייטלבוים מטורנא, נכדו של ה'אריה דבי עילאי' חתן הישמח משה.

המחבר רבי משה טייטלבוים משינאווא ואוהעל [תקי"ט-תר"א], נודע כבעל ה'ישמח משה' על שם ספרו זה, למרות שחיבר ספרים רבים נוספים. תלמידו הנודע של המגיד מקאזניץ, שהתפרסם גם בגאונותו המופלגת. היה ראש האדמו"רים בהונגריה. מגדולי צדיקי החסידות, מקובל אלוקי, משיב תשובות הלכתיות ונותן קמיעות שהתפרסמו בדורו בכל קצוות תבל. נולד בשנת תקי"ט, ובהשפעת חתנו בעל האריה דבי עילאי, נסע אל החוזה מלובלין, שם התקרב לחסידות, בשנת תקס"ח נבחר לרב באויהל והיה למפיץ הראשון והחשוב של החסידות בהונגריה, פרסומו וצדקותו התפרסמו, ואף ה'חתם סופר' שעמד עמו בקשרי הלכה, ביקש את ברכתו ושיתפלל על בנו ה'כתב סופר' בחוליו. צאצאיו הם האדמו"רים מסיגעט וסטמאר.

סטפנסקי חסידות 239.

ספר שמות: צ דף.

ספר ויקרא: מב דף.

מצב טוב מאוד. מעט כתמי זמן. מעט נקבי עש. כריכה ישנה.

מחיר פתיחה: $500
הערכה: $700 -
$1,000
נמכר: $1,178

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 22
מכירה 136 חלק א'
בית אהרן להרה"ק מקרלין. מהדורה נדירה בהוצאת ה'ינוקא' הקדוש מסטולין

ספר בית אהרן על התורה ועל העבודה. ספר היסוד של חסידות קרלין. מאת האדמו"ר רבי אהרן מקארלין הנקרא על שם ספרו בעל ה'בית אהרן'. מהדורה שניה עם תקונים, "בהוצאת נכדו אדמו"ר ישראל שליט"א" הלא הוא האדמו"ר הנודע 'הינוקא' מסטולין – מגדולי האדמו"רים בדורו. ווארשא, בהוצאת ביהמ"ס של י.מ. אלטער [תרפ"ז 1927?].

לפנינו מהדורה נדירה ביותר של ההוצאה השניה של אחד מספרי החסידות החשובים שבכל הזמנים. מהדורה נדירה זו אינה מופיעה באוסף הספריה הלאומית, ובמפעל הביבליוגרפיה נרשמה על פי צילום השער בלבד. תוכן הספר זהה למהדורה השניה הידועה שנדפסה בפיעטרקוב, תרע"ד. העותק הנדיר שלפנינו נדפס בווארשא ע"י רבי יצחק מאיר אלתר חתנו של האדמו"ר מגור בעל האמרי אמת. בעמוד האחרון נדפס בלועזית: נדפס בפולין בדפוס ש.סיקורה וי.מילענר, ווארשא נאואליפקל 6.

על מהדורה נדירה זו, ראה: אברהם אביש שור 'על דרכי כתיבת והדפסת ספה"ק בית אהרן', קובץ בית אהרן וישראל, שנה ו גליון א (לא), עמ’ קמז-קמט. שם הוא כותב על שינוי קל בין המהדורות.

[2], 316, [4] עמ’, 25.5 ס"מ. .

מצב טוב. כתמי זמן. נייר יבש ועדין. דף השער קצר יותר מהדפים האחרים. כריכה מקורית עם הטבעות, פגומה.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $400 -
$500
נמכר: $1,488

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 23
מכירה 136 חלק א'
דפוס ראשון: דברי חיים לרבי חיים מצאנז. לבוב, תרל"ה. חתימות וחותמות

שו"ת דברי חיים, מאת גדול אדמו"רי גליציה הרה"ק רבי חיים מצאנז הנקרא על שם ספרו שלפנינו בעל הדברי חיים. שני החלקים בכרך אחד. לבוב, תרל"ה [1875]. מהדורה ראשונה שנדפסה בחיי חיותו של המחבר הקדוש. עותק מיוחס.

המחבר ערך והכין לדפוס את תשובותיו בזקנותו בשנותיו האחרונות. לכך הקדיש את לילותיו. כשהיה מגיע לעריכת "תשובה" בעניין עגונה "כמה וכמה פרישות וטבילות עשה טרם שחתם את עצמו על ההיתר" (פתחא זוטא, עירובין, תרס"ז, בהקדמה).

מסופר שבאמצע שהיה מקריא אל הסופר את הנוסח הסופי של תשובותיו, היה הולך ה"דברי חיים" לטבול במקווה. לאחר הטבילה חזר להקריא את המשך התשובה. לאחר הקראת כמה קטעים נוספים הלך שוב לטבול במקווה, וחזר שוב להקריא, "וכה היה טובל חמשה פעמים בכל לילה במשך העת שהיה הסופר מעלה על הספר חצי תשובה, או תשובה אחת קצרה בשלימותה בלילי טבת הקרים, כדי להוציא חידושי תורה בקדושה ובטהרה" (מקור חיים, בילגוריי תרע"ב, סעיף יג).

חותמות בדף השער הראשון: "שמעון יחזקאל בהר"ר ר' יהושוע פייבל פרענקעל תאומים זצ"ל אבדק"ק פאדגורזע והגליל קראקא" – מצאצאי ה"ברוך טעם"; "שלמה ביעגעלאייזען". חתימות בשני דפי השער: "הק' יוסף חיים בוגלאייזען מבארנוב" – ראה אודותיו: אנציקלופדיה לחכמי גליציה, ו, עמ' 202.

[2], קלד, [3], קכ דף. 35 ס"מ.

מצב בינוני-טוב. קרעים בדף השער של החלק הראשון עם פגיעת טקסט. קרעים בארבעת הדפים הראשונים ובשני הדפים האחרונים, עם פגיעה בטקסט. כתמי זמן ומעט נקבי עש בשולים.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $500 -
$800
נמכר: $322

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 24
מכירה 136 חלק א'
חידושי הרי"ם, גור. מהדורה ראשונה. הגהות בכתי"ק חתן הערוך לנר

ספר שעצר מגיפה!

שו"ת הרי"מ. שאלות ותשובות ולקוטים על מסכתות הש"ס, מאת רבי יצחק מאיר [האדמו"ר הראשון ומייסד חסידות גור]. יוזעפוף, תרכ"ז 1867. מהדורה ראשונה. עותק מיוחס, חתימה והגהה.

לפנינו הספר הראשון שנדפס מבעל חידושי הרי"ם מגור, מיד לאחר פטירתו, עם הקדמה קצרה מנכדו ממלא מקומו האדמו"ר בעל ה'שפת אמת' מגור.

בדף הפורזץ הקדמי מתנוססת חתימת יד קדשו של הגאון רבי משה אריה במברגר אב"ד באד קיסינגן שבגרמניה, בנו של ה'ווירצברגר רב' וחתנו של ה'ערוך לנר'. מתחת לחתימה הערה למדנית ארוכה בנושא הלכתי-דקדוקי המופיע בספר. ההערה פותחת במילים "בעניין כ"ף הדמיון שמוזכר בספר הזה". בהערתו מניף הרב במברגר את ידו בגאונות ובבקיאות המפורסמים של משפחת במברגר רבת היחס, ומביא למעלה מעשרה (!) מראי מקום מרחבי הש"ס והפוסקים העוסקים בנושא נדיר זה (ללא גוגל או אוצר החכמה…)

בספר מאיר עיני הגולה (תרס"ד) מובא שלאחר פטירת החידושי הרי"ם היתה מגיפה בווארשא, והאדמו"ר רבי חנוך העניך מאלכסנדר אמר שבימי נעוריו היתה מגיפה שנעצרה בזכות הדפסת ספר של אחד מהראשונים, ולכן יש להדפיס עתה מיד את ספרו של החידושי הרי"ם כדי לעצור את המגיפה, ואכן מיד כשהדפיסו את הספר (שלפנינו) נעצרה המגיפה.

המחבר רבי יצחק מאיר אלתר [תקנ"ט-תרכ"ו], מייסד חסידות גור. נולד לרבי ישראל רוטנברג, בעקבות ברכת המגיד מקוז'ניץ (שאמר כי "יאיר את העולם בתורה"). כשנפטר גיסו הרבי מקוצק נתמנה כממלא מקומו ועבר לעיירת גור, שם ביסס את החסידות והעמידה על תילה ואלפים נהרו אחריו. מלבד צדקתו המופלגת נודע כאחד מגאוני דורו בתורה, וכתב חיבורים רבים בשו"ת, הלכה ואגדה. ולפי עדותו של האבני נזר היה רב כוחו שבעתים בנסתר מבנגלה.

מפאת גאונותו האדירה וחידושיו העצומים של החידושי הרי"ם, התקבלו ספריו בשקיקה גם אצל המתנגדים לחסידות, ולכן אין כל פלא בכך שרב 'אשכנזי' מתפלפל ומדקדק בדבריו של אדמו"ר חסידי – כתורה מסיני!

רבי משה אריה (לייב) הלוי במברגר [תקצ"ח-תר"ס], רבה של העיר באד קיסינגן שבגרמניה. בנו של הגרי"ד במברגר אב"ד וירצבורג, אבי משפחת במברגר רמת היחס שכל בניה שמשו בתפקידי הרבנות הרמים בגרמניה. בשנת תרכ"ה (1865), לאחר פטירת הרב גבריאל הירש ליפמן (גר'), נתמנה לכהן כרב במקומו כרבה של באד קיסינגן. בשנת 1867 נישא לשרה אטלינגר בתו של רבי יעקב אטלינגר (עטלינגר) בעל הערוך לנר. נינו היה הרב יהושע ישעיה נויבירט בעל השמירת שבת כהלכתה.

סטפנסקי חסידות מס' 211. סטפנסקי, ספרי יסוד 84.

[1] קנז דף. 33 ס"מ. החתימה וההגהה נכתבו על גבי נייר שהודבק על דף הפורזץ.

מצב טוב מאד. כתמי זמן. כריכת נייר שיש מקורית, מוטבעת ושמורה.

מחיר פתיחה: $120
הערכה: $200 -
$300
נמכר: $496

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 24
מכירה 135
עולת תמיד, מהדורה ראשונה. סידור סגולה חסידי-קבלי מאת הצדיק הנסתר משינאווא

"ומובטחני כי מי שיתפלל בסידור הנדפס בפירושיו הקדושים תפילתו לא יחזור ריקם" (מתוך הסכמות מאורי החסידות)

סידור תפלה, כמנהג ספרד (חסידי). כולל תפלות לכל השנה – ימי חול, שבתות, מועדים ותעניות, עם פירוש עולת תמיד ע"פ הפרד"ס, מאת הצדיק הנסתר הרה"ק רבי נתן נטע זצ"ל משינאווא, שהרבי ר' אלימלך מליז'נסק הגיע לבקרו בביתו! מהדורה ראשונה. פרעמישלא, תרנ"ו [1896]. באותה שנה נדפס גם סידור דומה בנוסח אשכנז, לפנינו הסידור בנוסח ספרד.

לפנינו סידור סגולה חסידי-קבלי נדיר ומקודש, מאת הרה"ק רבי נתן נטע משינאווא, שהיה צדיק נסתר בדורו, וגדולי האדמו"רים היו סרים לבקרו והפליגו בשבחו, כמופיע בשער: "שהעידו עליו צדיקי דורו שהיה אחד מל"ו צדיקים שבדור". רבי נתן נטע נתפרסם ברבים ע"י האדמו"ר רבי שמעלקא מניקלשבורג, כמובא בהסכמת הדברי יחזקאל משינאווא: "ונודע כי הרב הגאון הקדוש המפורסם מוה' שמואל שמעלקי זצללה"ה האבד"ק ניקלשבורג והי' מקודם איזה שנים רב בק' שינאווא אמר על הרה"צ מוה' נתן נטע הנ"ל שהוא א' מל"ו צדיקים".

הספר מעוטר בהסכמות גדולי האדמו"רים והרבנים: הדברי יחזקאל משינאווא, הגה"ק רבי יצחק שמעלקיש, הרה"ק רבי צבי אלימלך שפירא מבלאזוב, הרה"ק רבי אברהם מקריפטש ועוד.

המסכימים יוצאים מגדריהם בשבחים נוראים על המחבר ומבטיחים שהתפילה בסידור הספציפי הזה סגולתה להתגשם! ואלו חלק מדברי קדשם: ומובטחני כי מי שיתפלל בסידור הנדפס בפירושיו הקדושים תפילתו לא יחזור ריקם"; "וזכות המחבר הקדוש יגן עליכם כאשר תחבבו מחברתו".

מקור: ספריה פרטית.

[4], צ; סד; סו; עח דף, 22 ס"מ.

מצב טוב מאוד למעט קרעים והדבקות בשולי כ-[17] דפים שהשתמשו בהם. כריכה פשוטה עתיקה במצב מצוין, עם שדרת עור.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $700 -
$1,200
נמכר: $806

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 25
מכירה 136 חלק א'
צמד ספרים להרה"ק מקוריץ: ליקוטי שושנים - דברים נחמדים. מהדורות ראשונות

* ליקוטי שושנים. טשערנוביץ, תרי"ח. ח דף. מהדורה ראשונה.

* דברים נחמדים. טשערנוביץ, תרי"ח. ד דף. מהדורה ראשונה. המהדורה השנייה נדפסה פחות משנתיים מעת הדפסת הקונטרס שלפנינו.
ספר זה יוחס בטעות להרה"ק מקוריץ, וככל הנראה החיבור הוא פרי רוחו של האדמו"ר ה'אהבת שלום' מקאסוב. עיין: קובץ שפתי ישנים, ח, (אדר תשנ"ו), עמ’ נה.

שני ספרים אלו אינם מצויים כלל, שכן הם קטני מידות ורבי שימוש.

[2] כרכים תואמים, 20.5 ס"מ בקירוב.
מצב בינוני-טוב. כתמי רטיבות ישנים. נקבי ותעלות עש. כריכות חדשות, פשוטות ונאות.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $400 -
$500
נמכר: $298

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 26
מכירה 136 חלק א'
מקבץ [3] ספרי חסידות חשובים, קדומים ונדירים. עותקים חסרים

* שער התפלה, מהדורה ראשונה. מאת האדמו"ר רבי חיים מטשערנוביץ – מגדולי אדמו"רי הדורות, בעל סידורו של שבת ובאר מים חיים. בשער: מאהלוב [ובאמת: סדילקוב, תקפ"ה 1825]. עם קונטרס בעניין אמירת 'לשם ייחוד'. את הספר שלפנינו אודות התפילה חיבר בארץ ישראל 'בהיותו קדוש בקדושה בארץ החיים'. הספר נדפס שנים אחדות בלבד לאחר פטירתו. סטפנסקי, חסידות 583.

עותק 1: לפנינו הדפים: ב-י: א-נב, נה-קב, 21 ס"מ. כולל הדפים ג -י (בספירה ראשונה) המכילים 'שאלה ותשובה' ארוכה בה משיג המחבר על דברי רבי יחזקאל לנדא בעל ה'נודע ביהודה' שקרא תגר על מנהגי התפילה של החסידים ונוסחותיהם. (חסרים: שער, דפים נג-נד, ו-3 דפים במפתחות שבסוף הספר. דף ההסכמות פגום וחסר בחלקו).

* עותק 2: לפנינו הדפים: ג-י: א-יג, טז-קב, קיג-קיד, 21 ס"מ. כולל הדפים ג -י (בספירה ראשונה): 'שאלה ותשובה' ארוכה בה משיג המחבר על דברי רבי יחזקאל לנדא בעל ה'נודע ביהודה' שקרא תגר על מנהגי התפילה של החסידים ונוסחותיהם. (חסרים: שער ודף הסכמות, דפים יד-טו, ודף קטו).

* נועם אלימלך לרבי ר' אלימלך מליזענסק. עם לקוטי שושנה, ודף נוסף – 'סודות' להחכם המקובל רבי יוסף גיקטליא. פולנאה, תקס"ד [1804]. מהדורה רביעית ונדירה של הספר הסגולה החסידי הנודע. סטפנסקי 377.

לפנינו הדפים: ה-צו: טז, 20 ס"מ. (חסר: [2] דפים ראשונים, ודפים א-ד בספירה הראשונה). להשלמת הספר נוספו דפים [א-ג] ממהדורת פולנא תקע"ד.

מצב כללי טוב.

מחיר פתיחה: $500
הערכה: $700 -
$800
נמכר: $682

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 26
מכירה 135
שו"ת הרי"מ, יוזעפוף, תרכ"ז 1867. נדפס כסגולה למגיפה. עותק מיוחס

שאלות ותשובות וחידושי מסכתות מאת רבי יצחק מאיר אלתר מגור. יוזעפוף, תרכ"ז 1867. מהדורה ראשונה. חותמות בעלים.

שאלות ותשובות וליקוטים על מסכתות: ברכות, שבת, פסחים, ביצה, יבמות, נדרים, זבחים וחולין.

הספר הראשון שנדפס בדברי תורתו של החידושי הרי"ם, נדפס שניה אחת לאחר פטירתו. מאחורי השער, הקדמה מאת "רבי אריה ליב נכד המחבר", הלא הוא האדמו"ר בעל שפת אמת מגור.

על הדפסת ספר זה מסופר בספר מאיר עיני הגולה (סעיף תרסד) סיפור מופלא. בשנת תרכ"ז הכתה מגפה קשה בכל עיירות פולין, שהפילה חללים רבים. האדמו"ר רבי חנוך העניך מאלכסנדר שלח בשנה ההיא את אחד החסידים, רבי שלמה בוכווייץ מווארשא, בשליחות אל ה"שפת אמת" מגור, לבקש ממנו שיתחיל להדפיס את חיבורי זקנו ה"חידושי הרי"ם", ולדבריו: "ובודאי יהיה סגולה שתפסק המחלה, כשיתפרסמו דברים של גאון וצדיק אשר למד לאמיתה של תורה בקדושה וטהרה, ועל דברי תורה כאלו נאמר: גדולה תורה שהיא נותנת חיים לעושיה". כששמע ה"שפת אמת" את דברי האדמו"ר מאלכסנדר, החל לערוך ולהכין לדפוס את כתבי השו"ת של זקנו, "וכאשר אך הופיע לאור הדפוס נפסקה המחלה" (ראה "מאיר עיני הגולה", סעיף תרסד).

חותמות בעלים הרב אפרים שלמה זלמן וינגוט. [תר"ד-תרע"ב], היה רב בסלעשין, ובפיעטרקוב, ומשנץ תקנ"ה נתמנה לרבה של ליפנא. חיבר את הספרים, אורה לציון (תרס"ב), עוז מלך (תרנ"ז) והספד על בעל האבני נזר (תרע"א).

מקור: ספריה פרטית. סטפנסקי חסידות 211.

[1], קנז דף, 34 עם שוליים נאים.

מצב טוב מאוד.

מחיר פתיחה: $300
הערכה: $500 -
$600
נמכר: $471

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 27
מכירה 136 חלק א'
סט חסד לאברהם, חסידות רדומסק. מהדורה ראשונה. שני חלקים. חותמות

ספר חסד לאברהם, חסידות על סדר פרשיות התורה (כרך א'), ועל המועדים, תנ"ך ומאמרי חז"ל (כרך ב'). מאת האדמו"ר רבי אברהם ישכר בער הכהן רבינוביץ מרדומסק. פיעטרקוב. תרנ"ג-תרנ"ז. שני כרכים. [1897-1893]. מהדורה ראשונה.

לפנינו המהדורה הראשונה של הספר החסידי 'חסד לאברהם', מאת האדמו"ר השני מרדומסק. הספר נדפס סמוך לאחר פטירתו, עם הקדמת החתומה על ידי ארבעת בניו. מאחורי שני השערים חותמות דיו של בנו הרה"ק רבי "שלמה ראבינאוויטש בהה"ק זצ"ל מרדומסק".

המחבר האדמו"ר רבי אברהם יששכר הכהן רבינוביץ [תר"ג-תרנ"ב], בנו ממלא מקומו של ה'תפארת שלמה' מראדומסק. נודע בצדקותו ובגדלותו בתורה. מילא את מקום אביו כאדמו"ר לאלפי חסידים באחת החסידויות המפורסמות בפולין. מחבר הספר "חסד לאברהם" שלפנינו על התורה והמועדים. בנו בעל החותמות שלפנינו, הוא הרה"ק רבי שלמה הכהן רבינוביץ מעלקוש, חתן הרה"ק רבי חיים מאיר עפשטיין מניישטט.

חלק א: על התורה על דרך פשט רמז דרש סוד. תרנ"ג. 434 עמ’.

חלק ב: חידושי תורה על המועדים ועל תנ"ך ומאמרי חז"ל. [תרנ"ז]. [2], 312 עמ’.

26 ס"מ. שם הספר ומקום הדפוס בדיו אדומה.

מצב כללי טוב. חותמות ורישומי בעלים.

מחיר פתיחה: $250
הערכה: $500 -
$800
נמכר: $310

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 28
מכירה 136 חלק א'
ארץ החיים לבעל 'באר מים חיים'. טשרנוביץ, תרכ"א. מהדורה ראשונה

ספר ארץ החיים, ליקוטים שונים על נביאים וכתובים ומגילות, מאת האדמו"ר רבי חיים טירר מטשרנוביץ, בעל ה'באר מים חיים' ו'סידורו של שבת'. טשרנוביץ, תרכ"א 1861. מהדורה ראשונה.

לפנינו מהדורתו הראשונה של ספרו הפחות ידוע של הרה"ק רבי חיים מטשרנוביץ – מגדולי אדמו"רי הדורות. בראש הספר הקדמה מעניינת מהמוציא לאור, שכותב שהאדמו"ר רבי ישראל מרוז'ין הוא זה שקבע את שם הספר. באותה שנה יצא גם חלק נוסף על מסכת ברכות.

המחבר רבי חיים טִירֶר מטשרנוביץ' [ת"ק-תקע"ח], מגדולי תנועת החסידות, רבה של העיר טשרנוביץ'. נודע על שם ספרו שלפנינו בעל ה'באר מים חיים', חיבר גם: 'סדורו של שבת' ו'שערי תפילה'. מקובל במקהלות החסידים, איש מפי איש, כי עם כניסת השבת הייתה מתגבהת קומתו של ה'באר מים חיים' בראש.

סטפנסקי, חסידות 68.

[2], ל דף. 21 ס"מ.

מצב טוב. כתמי זמן. נקבי עש בודדים. חיזוק לשולי השער, רחוק מהטקסט. שולים קצוצים לדף י"ב, ללא פגיעת טקסט.

כרוך עם:

פירוש על דברי רש"י ז"ל על נביאים וכתובים, מאת רבי יעקב בן מהו’ צבי הירש זצלה"ה מק"ק מיר ולע"ע חונה בק"ק ווילנא הנקרא בפי כל ר’ יעקב מירר. וילנא הוראדנא, תקצ"ד 1834. מהדורה יחידה.

[6], מא דף, 21 ס"מ.

מחיר פתיחה: $100
הערכה: $250 -
$400
נמכר: $124

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 29
מכירה 136 חלק א'
בית אהרן, מהדורה ראשונה - ספר היסוד של חסידות קרלין

בית אהרן. חסידות על סדר התורה והמועדים, מאת האדמו"ר רבי אהרן מקרלין. ברודי, תרל"ה 1875. מהדורה ראשונה. ספר היסוד של חסידות קרלין. מספרי החשובים הנודעים והחשובים שבכל הזמנים.

מלבד התורות, כולל הספר גם אגרות, הנהגות ומכתבים מאדמו"רי שלשלת קרלין: רבי אהרן 'הגדול' מקרלין בנו רבי אשר, בנו רבי אהרן 'השני' ובנו רבי אשר 'השני'.

בדף ו' נדפס הזמר הנודע לשבת "י-ה אכסוף" שחיבר רבי אהרן הגדול מקרלין. הזמר הזה התקבל בהתלהבות רבה בקרב קהילות ישראל, מתנגדים כחסידים, הנוהגים לשורר אותו בסעודת ליל שבת.

למהדורה הראשונה שלפנינו ישנם מספר וריאנטים, שתוקנו תוך כדי ההדפסה. סדר הדפים בוריאנט שלפנינו: שער מלא (כולל השורה הנוספת עם המילים: גם דברים נפלאים…), מאחוריו אישור הצנזורה. בדף הבא "להתודע ולהגלות שיש ת"י הסכמות…", בדף שאחריו 'הקדמה' ובדף האחרון 'לוח הטעות'. (ראה מאמרו של הרב אברהם אביש שור 'על דרכי כתיבת והדפסת ספה"ק בית אהרן', קובץ בית אהרן וישראל, שנה ו גליון א (לא), עמ' קלט – קמז).

סטפנסקי, חסידות 82.

[5], 316, [5] עמ’. ללא הקדם שער. 24 ס"מ.

מצב טוב. כתמי זמן. קרע עם חיסרון בשולי דף ההקדמה, השורות החסרות הושלמו בצילום אמנותי.

מחיר פתיחה: $500
הערכה: $1,500 -
$2,000
נמכר: $1,984

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 30
מכירה 136 חלק א'
ספר הרוקח. זאלקווא, תקס"ו. נדפס בציווי רבי לוי יצחק מברדיטשוב. חתימה

"…הובא לדפוס במצות כבוד רב האי גאון החסיד האלקי המפורסם נ"י עה"י פה"ח מוהר"ר לוי יצחק נ" אב"ד דק"ק בארדיטשוב…"

ספר הרוקח, מאת רבינו אלעזר ברבינו יהודה מגרמייזא, מבעלי התוספות. הספר מכיל בסגנון קצר את כל הדינים הנהוגים והנחוצים לאדם בכל ימי השנה, וכולל הלכות מועדים ותשובה, תפלה וברכות, אישות, איסור והיתר ועוד. על פי מסורתם של בעלי התוספות. זאלקווא, תקס"ו [1806].

הספר שלפנינו נדפס לראשונה בפאנו בשנת רס"ה ומאז קבע והשפיע על מנהגים רבים. וכן כותב המו"ל בהקדמתו: "ורב טיבותא אחזיק למר ובכל לבי אהודנו לכבוד הרב הגאון החסיד המפורסם מוהר"ר לוי יצחק נ"י אב"ד דק"ק בארדיטשוב, אשר בראותו כי תם הספר הנכבד הזה מרוב שנים שלא בא לדפוס, ומיקר מציאותו רבים אינם יודעים ממנו… קם והתעורר להעיר לבות בני אדם, להביאו לדפוס…".

רבי אלעזר מגרמייזא [ד'תתק"כ-ה' אלפים, לערך], מכונה בעל ספר הרוקח (רקח בגימטריה – אלעזר). היה מקובל ופוסק, מבעלי התוספות ובעל כתבים קבליים רבים, שמרביתם נותרו בכתבי יד. מגדולי חסידי אשכנז ותלמידו של רבי יהודה החסיד.

[3], קי, [1] דף. 23.5 ס"מ. חתימת בעלים: "שמואל זאנוויל בן אלעזר טעפליקער".

מצב טוב. כתמי זמן. נקבי עש בודדים. בלאי קל בפינות כמה מהדפים האחרונים. פגם בשולי השער וכמה מהדפים הראשונים. ללא כל פגיעה בטקסט.

מחיר פתיחה: $100
הערכה: $150 -
$200
נמכר: $161

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 31
מכירה 136 חלק א'
אורח לחיים. חסידות. מהדורה ראשונה. ברדיטשוב, תקע"ז [1817]

אורח לחיים, מאמרי חסידות על סדר התורה מאת האדמו"ר רבי אברהם חיים מזלוטשוב תלמיד המגיד הגדול ממעזריטש. מהדורה ראשונה. ברדיטשוב, תקע"ז [1817]. מספרי היסוד של החסידות. עותק חסר. חתימות בעלים, חותמות בעלות ורישומים מתקופת ההדפסה בגיליונות הדפים, חלקם קצוצים.

עם הסכמות חשובות מגדולי צדיקי החסידות המפורסמים: רבי לוי יצחק מברדיצ'ב, רבי ישראל מקוז'ניץ, החוזה מלובלין, הרב מאפטא, הרב חיים טירר מחבר "באר מים חיים", רבי מרדכי מקרמניץ ורבי יעקב משולם אורנשטיין. לספר הקדמה והסכמה מרבי אפרים זלמן מרגליות שמרבה לשבחו על גדלותו בתפילה ותורה.

האדמו"ר רבי אברהם חיים מזלוטשוב [בערך תפ"ו-תקע"ו], מצדיקי תנועת החסידות בדור השלישי-רביעי לתנועה. תלמידם של המגיד ממזריטש, רבי יחיאל מיכל מזלוטשוב ורבי שמעלקא מניקלשבורג. חתנו של רבי פנחס הורוביץ בעל 'ההפלאה' ובזיוו"ש חתנו של רבי ישכר בער מזלוטשוב. לא היו לו ילדים משל עצמו והוא גידל את בנו של רבי משה לייב מסאסוב רבי יקותיאל שמעלקא. ספריו: אורח לחיים עה"ת, פרי חיים על אבות ופרי חיים על הגדה של פסח.

מפרט העותק שלפנינו: דפים יא-נב: נט: כט: ב-לז: כג דף. (חסר 10 דפים ראשונים, 1 דף בתחילת במדבר, ו 8 דפים אחרונים). 19.5 ס"מ. נייר משובח. סטפנסקי חסידות, מס' 34.

מצב טוב. כתמי זמן. קרע משוקם בשולי הדף הראשון. כריכה שמורה, מנותקת חלקית.

מחיר פתיחה: $100
הערכה: $200 -
$300
נמכר: $124

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 32
מכירה 136 חלק א'
תשואות חן, לתלמיד הבעש"ט. חסידות, מהדורה ראשונה. ברדיטשוב, תקע"ו

ספר תשואות חן , חסידות על סדר פרשיות התורה וליקוטים "המשמחים א-להים ואנשים צדיקים". מאת האדמו"ר רבי גדליהו מליניץ, מראשוני האדמו"רים. מהדורה ראשונה. ברדיטשוב, תקע"ו [1816]. עותק חסר.

האדמו"ר הרה"ק רבי גדליהו רבינוביץ מליניץ [נפטר כ"ט בכסלו תקס"ד], מייסד חסידות ליניץ ומחבר הספר תשואות חן שלפנינו. רבי גדליהו נולד לרבי יצחק שהיה דיין בפולנאה והיה מיוחס למהרש"א. בנעוריו ביקר מספר פעמים אצל ה'בעל שם טוב' שחיבבו מאד. הוא היה תלמידם של רבי יהודה לייב מפולנאה, של המגיד ממזריטש ושל רבי יעקב יוסף מפולנאה. היה ידוע בכושר דרשנות, כיהן ברבנות מגיל 18 באוסטרופול, מאריפול וליניץ, ובעיירה סטוויטש הסמוכה לליניץ. סיפורים רבים המופיעים בשבחי הבעש"ט נשמעו מפי רבי גדליהו (המכונה שם "הרב דקהילתנו"). בין תלמידיו: רבי שלום מפראהביטש אביו של רבי ישראל מרוז'ין, רבי גדליהו עמד לימינו בשעה שכמה אדמו"רים ערערו על דבריו.

סטפנסקי חסידות 641.

[5] מה דף, 19.5 ס"מ. בעותק שלפנינו חסרים השער ושלושת דפי ההקדמה שאחריו, שהושלמו בצילום.

מצב בינוני. כתמים. מעט נקבי עש.

מחיר פתיחה: $100
הערכה: $200 -
$300
נמכר: $298

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 33
מכירה 136 חלק א'
מהדורה ראשונה: 'הפלאה', לרבי פנחס הלוי איש הורוויץ. חתימה

ספר כתובה, פירוש על מסכת כתובות ועל הלכות כתובות "והוא חלק אחד מן ספר הפלאה". מאת הגה"ק רבי פנחס הלוי איש הורוויץ, אב"ד פרנקפורט דמיין ורבו של החתם סופר. אופיבאך. [1787]. מהדורה ראשונה.

בסוף הספר חידושי תורה מאת חתן המחבר – רבי אברהם חיים מזלאטשוב, בעל ה'אורח לחיים'.

לפנינו חיבורו הראשון של המחבר הקדוש הנקרא על שם ספרו 'בעל ההפלאה' ושנחשב אצל החסידים כאחד מאבות החסידות לצד אחיו הרבי ר' שמעלקי מניקלשבורג. ספר זה הוא מהספרים הקדומים ביותר בהם נדפסו חידושים מתורת תלמידי 'המגיד ממעזריטש'.

בדף השער חתימה עתיקה. בדף ח/2 הגהה בכתב יד.

[1], ו, קפ; [1], פו, [1] דף, 31.5 ס"מ.

מצב בינוני. סימני שימוש. נקבי עש. ללא כריכה.

מחיר פתיחה: $100
הערכה: $200 -
$300
נמכר: $124

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 34
מכירה 136 חלק א'
דפוסים ראשונים: שני ספרי הרה"ק מטשכנוב: בית אברהם / זכותא דאברהם. כרך מרשים

* בית אברהם, חידושי הלכות בחריפות ובקיאות מאת רבי אברהם מטשעכאנאווי ווארשא, תרנ"ט .1899. מהדורה ראשונה. עותק מושלם.

רוב העותקים מסתיימים בדף צה, בעותק שלפנינו נוספו שני דפים ובהם אגרת מאת ר’ אלעזר הכהן מפולטוסק ותשובת המחבר בדבר הלכה. דפים אלו נרשמו במפעל הביבליוגרפי על פי עותק מספריה פרטית.

צז דף, 27 ס"מ. שני שערים.

כרוך עם:

* זכותא דאברהם, דרושים, ליקוטים וחידושים מאת רבי אברהם מטשעכאנאווי. וארשא תרנ"ה 1895. מהדורה ראשונה.

עם דפי הפרונעמרנטן.

[4], 104, IV עמ'. שני שערים. 27 ס"מ.

הרה"ק רבי אברהם מטשכנוב [תקמ"ד-תרל"ה], מגאוני פולין, גאון מופלא בנגלה ובנסתר. משנת תק"פ (1820) רבה של טשכנוב וראש ישיבה שם שהעמיד תלמידים רבים מגדולי התורה בפולין. משנת תרכ"ו (1856), לאחר פטירת חידושי הרי"ם נהג באדמו"רות, וייסד את שושלת חסידות סטריקוב.

מצב כללי טוב מאוד. מעט כתמי זמן. נייר שברירי. כרך מרשים, עם שוליים רחבים.

מחיר פתיחה: $100
הערכה: $200 -
$300
נמכר: $124

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 35
מכירה 136 חלק א'
צמד ספרי חסידות חשובים, מהדורות ראשונות: אך פרי תבואה / דביר המוצנע

* ספר אך פרי תבואה, חסידות על סדר פרשיות התורה, מאת האדמו"ר רבי צבי הירש מליסקא (מורו ורבו של רבי ישעיה'לה מקרעסטיר). חלק שני. מונקאטש, תרל"ו 1876. מהדורה ראשונה.

לפנינו מהדורתו הראשונה של ספר החסידות הנודע של אחד ומיוחד מצדיקי החסידות, בעל המופת הרה"ק רבי הערשל'ה מליסקא. הספר הובא לדפוס סמוך לאחר פטירת המחבר, ע"י נכדו.

בראש הספר, הסכמה נלהבת מהאדמו"ר בעל ה'דברי חיים מצאנז'. המוציא לאור כותב שלא לקח הסכמות נוספות, על פי צוואת זקנו המחבר, שאם ירצו להדפיס את החיבור יבקשו הסכמה מצדיק אחד, ההסכמה נדפסה בשני החלקים. בחלק הראשון נדפסה גם צוואת המחבר.

חלק ב: ויקרא-דברים. [1], פח דף. 22.5 ס"מ. סטפנסקי, חסידות 41.

*
כרוך עם: ספר רביד הזהב, חלק דביר המוצנע. חידושים על התורה בדרך החסידות, מאת רבי ישראל דב בער גלרנטר מיאשניצא. פרעמישלא תרל"ו [1876]. מהדורה ראשונה.

עם הסכמות רבי חיים הלברשטאם מצאנז ועוד הסכמות. דפי ההסכמות אינם מנמצאים בכל העותקים. המחבר היה תלמידם של רבי מנחם מנדל מרימנוב, רבי מנחם מנדל מקוסוב, רבי נפתלי מרופשיץ, ועוד. רבי אברהם דוד מבוטשאטש בעל ה'אשל אברהם' היה מברך עליו ברכת שהחיינו בשם ומלכות.

[3], עב, [1] דף, 22.5 ס"מ. סטפנסקי חסידות 112. חותמת בעלים: יצחק מאיר מארקאוויטש, צפת.

*
כרוך עם: ספר משנת חכמים על מ"ח מדות שהתורה נקנית בהם מאת רבי משה חאגיז (המני"ח) מהדורת טשרנוביץ תרכ"ד [1864]. עם הסכמת רבי חיים מצאנז ומהרי"א מקומרנא. [2], פז דף. חותמת בעלים: מרדכי ליעכטמאהן.

מצב כללי טוב.

מחיר פתיחה: $150
הערכה: $300 -
$400
נמכר: $211

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 36
מכירה 136 חלק א'
חזון ישעיהו להרה"ק רבי ישעיהו יוסף מדראהביטש. למברג, תרכ"ז 1867. מהדורה יחידה ונדירה

ספר חזון ישעיהו – תפלה לעני, פירוש עמוק על פרשיות התורה בדרך החסידות, עם חידושים רבים מגדולי מאורות החסידות. מאת הרב הקדוש רבי ישעיהו יוסף ווילף מדרוהוביטש – תלמידו המובהק של הרה"ק רבי מאיר מפרימישלאן. לעמבערג, דפוס סאלאט. מהדורה יחידה שנדפסה מעצם כתב יד המחבר. נדיר מאוד.

עם הסכמות חשובות מאת רבי יוסף שאול נתנזון ורבי אליהו הרושובסקי אב"ד דראהביטש. בראש הספר הקדמה ארוכה מאת בן המחבר רבי שלמה. בסוף ההקדמה נדפסה תפילה קצרה שחוברה על ידי רבי ישעיהו.

הרה"ק רבי ישעיהו יוסף ווילף מדרוהוביטש [נפטר תרכ"ד] , תלמידו המובהק של הרה"ק רבי מאיר מפרימשלאן, אשר העיד עליו כי כל דיבור היוצא מפיו נאמר ברוח הקודש. "דמות מופת של גאון בתורה, צדיק ומקובל, וגביר בעל חסד" (אנצי' לחכמי גליציה ח"ב עמ' 807). מצורף חומר אודותיו.

[2], נב דף, חסרים שני הדפים האחרונים. 24.5 ס"מ.
מצב בינוני. דפים וקונטרסים מנותקים. נקבי עש ובלאי במספר דפים. לא כרוך.

מחיר פתיחה: $100
הערכה: $150 -
$200
נמכר: $124

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 37
מכירה 136 חלק א'
רזא מהימנא, לצדיק נסתר ממקורבי הבעש"ט. מהדורה ראשונה. לבוב תקנ"א

* ספר רזא מהמנא – סודות הקבלה על אותיות האל"ף בי"ת, מאת המקובל רבי יצחק אייזיק הלוי מזורוויץ. לבוב, תקנ"א [1791].

בספר מופיעים ביאורים קבליים על כל האותיות, מלבד על האות צ' , רק נרשם (דף נד ע"ב): "חבל על דאבדין כי אות צדיק לא נמצא אחריו, ורושמי רשומות רמזו הצדי"ק אבד בעו"ה". היו מצדיקי החסידות שאמרו שמפני שהמחבר לא נסע אל צדיק הדור בעל הנועם אלימלך, נעלם ממנו עניין הצדיק! ויש שכתבו שלא נסע אליו מפני שלא רצה להתגלות מנסתרותו.

המחבר המקובל האלוקי רבי יצחק אייזיק [תצ"ה-תקמ"ג], שימש כשוחט ובודק בכפר זורוויץ הסמוכה לפרמישלא. לימים יצא שמו כצדיק נסתר וחכמי הדור העידו עליו שבעת ששחט בהמות ידע לתקן את הנשמה שהתגלגלה בבהמה זו (כפי הנכתב בהסכמה לספר שלפנינו).

לא רבים הפרטים הידועים על אודותיו, וחלקם ידועים מדברי המסכימים לספר. בהסכמת רבי משה אוסטרר בעל ערוגת הבושם: "ומאחר שצדיק זה קיים את התורה מעוני והתבודד ביערות עד שבתורתו הגיע ליערת דבש וישב על פיו ויאור עיניו בסודות התורה…".

בהסכמת רבי מנחם מענדיל מזאלקווא: "נשמת הצדיק אבד, והלך לעולמו ריקן ודל, לא נהנה מעוה"ז כלל, ומכתיבתו … נראה באפשר היה לו איזה גילוי וקרא איליו והוא כותב על הספר בדיו".

המחבר ציוה לגנוז את כתביו עמו בקבר וכששמע על כך בעל 'ישמח משה' ציוה למהר ולהעתיק את הכתבים.

ידוע שהוא נפגש עם הבעש"ט ויחדיו המתיקו סוד בתורת הנסתר, והוא נחשב לאחד מל"ו צדיקים.

ראה עוד על המחבר : מ' וונדר, אנציקלופדיה לחכמי גליציה, ג', טורים 268-272; גנזי ישראל 1075; סטפנסקי, חסידות 535].

[4], עג דף, 21 ס"מ.

* כרוך עם:

הלכה למשה ושירה חדשה, חיבור בדקדוק מאת רבי אהרן משה בן צבי הירש. [סדילקוב תקפ"ה 1825? בערך].

נדפס ללא מקום ושנת דפוס. בשולי השער: "הסכמת וחרם מהרבנים … כבר נדפסו בספר אהל משה לבל ירום איש את ידו להדפיס שנית … עד תקצ"ה".

כ דף, 21 ס"מ.

מצב כללי טוב. כתמי זמן. נקבי עש. קרעים קלים.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $500 -
$800
נמכר: $471

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 38
מכירה 136 חלק א'
צמד ספרי חסידות חשובים, מהדורות ראשונות: מגיד מישרים / חידושי היהודי הקדוש

* ספר מגיד משרים, על מסכת שבת וליקוטים על מסכתות אחרות. מאת האדמו"ר רבי ישראל – המגיד מקוזניץ. נדפס על פי כתב יד שהיה אצל נכד המגיד מקוזניץ. בילגורייא. תרצ"ז [1937]. מהדורה ראשונה.

* נדפס ונכרך (בשערים נפרדים) יחד עם ספר חידושי היהודי, חילוקי דרבנן בש"ס ופוסקים. מאת האדמו"ר רבי יעקב יצחק – היהודי הקדוש מפרשיסחא. בילגורייא. תרצ"ז [1937]. מהדורה ראשונה.

בתחילת ספר חידושי היהודי, נדפס מכתב מהמגיד מקוזניץ ומכתב מבנו רבי משה. בסוף הספר נדפס מכתב ארוך ששלח רבי יהונתן אייבשיץ לבעל הפני יהושע, אודות המחלוקת נגדו. מכתב זה ידוע בכמה נוסחאות שלו.

136 עמ', 23 ס"מ.

מצב טוב. שער מנותק. קונטרסים ודפים מנותקים. כריכה מקורית, מפורקת.

מחיר פתיחה: $100
הערכה: $200 -
$300
פריט מספר 39
מכירה 136 חלק א'
מקבץ [6] ספרי חסידות

* ספר עמוד העבודה – ביאורים בתורת הקבלה על פי דרכי החסידות, מאת הרה"ק רבי ברוך מקוסוב, מאבות החסידות ותלמיד המגיד הגדול ממעזריטש. טשרנוביץ, תרכ"ג 1863.

* ספר רץ כצבי, עם ספר קיום העולם, מאת צבי הירש פרידלינג, עורך גליונות 'הבאר. ווארשא, תרפ"ח [1928].

* ליקוטי מוהר"ן קמא ותניניא. לעמברג, תרל"ה 1876 (!)

* תפארת שלמה על קדושת המועדים, מאת האדמו"ר רבי שלמה רבינוביץ מרדוומסק. בנדין, תר"ע [1910]. יש עותקים עם קדם שער נוסף.

* אוגדני גיליונות הרבעון החסידי "הבאר", בעריכת רבי צבי הירש פרידלינג. שני כרכים: כרך ראשון – חלק שני, תרפ"ד וכרך רביעי – חלק שני, תרפ"ד; וכרך גליונות מהשנים: תרצ"ו-תרצ"ח.

גדלים משתנים. מצב כללי טוב.

מחיר פתיחה: $100
הערכה: $600 -
$1,000
נמכר: $620

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 40
מכירה 136 חלק א'
דמעות שליש - הספד על אדמורי"ם. מהדורה ראשונה. טשערנוביץ, תרמ"ה

דמעות שליש – מילי דהספידא על פטירת שלשת הרועים: האדמו"ר רבי אברהם יעקב [פרידמאן] מסאדיגורא, האדמו"ר רבי חנוך הניך אבד"ק אלעסק, והאדמו"ר רבי מנחם מענדיל [האגר] מוויזניצא. מאת האדמו"ר מסטרליסק רבי אורי לנדמן. טשערנוביץ, תרמ"ה [1885]. מהדורה יחידה.

המחבר האדמו"ר רבי אורי לנדמן מסטרליסק [תקצ"ח-תרע"ז], היה נכדו של ה"שרף" רבי אורי מסטרליסק. הוא הסתופף בצילם של האדמו"רים ה"שר שלום" מבעלזא ורבי יצחק מנשכיז. כיהן ברבנות בערים ווישנוביץ שברוסיה, לעספיץ ופודול-אילואי שברומניה. (ראה אודותיו: אנציקלופדיה לחסידות, א, עמ' רד-רה)

[1], סב [צ"ל: סג] דף, כ 23 ס"מ.

מצב טוב. שער מנותק חלקית, עם קרעים בשוליים, ללא פגיעת טקסט.

מחיר פתיחה: $100
הערכה: $200 -
$300

התחל להקליד ע"מ לקבל תוצאות רלוונטיות

שאלה על פריט

סט חידושי הרי"ם, לאדמו"ר הראשון מגור. שלושה כרכים. מהדורות ראשונות

תנאי בית המכירות

הדרכה למבקרי התערוכה ומשתתפי המכירות הפומביות כולל תקנות ונוהל.

ווינרס מכירות פומביות בע"מ להלן החברה עורכת בזה תצוגת פריטי יודאיקה שונים, אשר התקבלו מאנשים שונים אשר הסכימו להעמיד את הפריטים החשובים לרשות הקהל להסתכלות עם אפשרות לרכישתם במכירה פומבית שתתקיים עם סיום התערוכה.

 

*היות ובאתר הבית של ווינרס ישנה אפשרות למתן הצעות מוקדמות ולראותן, במקרה של שוויון בהצעות מוקדמות ההצעות שניתנו באתר הבית של ווינרס גוברות על פני הצעות שנתקבלו באתרים אחרים.

1 . לנוחיות המבקרים הוצאנו לאור קטלוג זה עם הסברים מפורטים בליווי תמונות. המידע בקטלוג מבוסס על הערכת מומחי החברה אולם האחריות

הבלעדית על בדיקת הפריטים מוטלת על הרוכש. שמור על הקטלוג כעל מלווה אישי לכל ימי התערוכה והמכירה. אנו לרשותך בכל שאלה, ספק וברור.

ניהול המכירה ותנאיה:

2 . המכירה עצמה תנוהל ע"י אדם מנוסה הבקי בנוהלי המכירות פומביות. אנו מבקשים מכל המבקרים והאורחים במכירה הפומבית לצייד את עצמם

בידע המתאים. לאלו שאינם בקיאים בנושא זה אנו ממליצים לפנות אלינו בימי התערוכה או לפניה ולקבל מאיתנו את המידע הדרוש.

3 . עצם ההשתתפות במכירה הפומבית וקבלת "מספר רכישה" מאיתנו מהווה אישור והסכמה כי ידועים למקבל המספר. התקנות, הנוהל, התנאים

והנהוג בתערוכות ובמכירה פומבית שלנו ובכל בעיה וספק, באם יתעוררו, בשעת המכירה או לאחריה, עקב רכישת פריטים מסוימים, ינהג הרוכש או

הרוכשת וכן הנהלת החברה כעורכי המכירה, לפי הנהוג והמקובל אצלנו.

4 . היות והחברה אינה אלא עורכת התערוכה והמכירה ואינה בעלת הפריטים עצמם לכן מוסכם ומותנה בזאת כי בכל מקרה, לא תהיה אחריות החברה כלפי הרוכשים אלא עד העברת הכספים לידי המוכרים- בעלים ולכן, באם הועבר כבר התשלום שהתקבל מהרוכש ליד הבעלים, אזי אף אם תלונתו או טענתו של הרוכש תהיה מוצלחת, אנו נעשה כל מאמץ והשתדלות להשיב את כספו של הבעלים. אך לא תהיה כל התחיבות מצידנו לכך, וכן לא ננהל הליכים משפטיים לשם החזרת כספים לרוכשים לאחר שהועברו לבעלים. אולם נסכים למתן האישורים המתאימים מצידנו לרוכש כדי שיוכל לנהל הליכים משפטיים נגד הבעלים.

5 . עם קבלת "מספר רכישה" מאיתנו באופן אישי או טלפוני, מסכים ומתחייב הרוכש לא לתבוע באופן אישי או בתביעה משפטית בכל מקרה של נזק או טעות בתיאורי הפריטים את החברה. כל טענה או תביעה לאחר העברת הכספים לבעלים הנה אך ורק כלפי הבעלים.

מחירים והערכות:

ההשתתפות במכירה מתבצעת באחת מהאפשריות הבאות: א. ע"י הופעת הרוכש\ת בעצמו באולם ב. בא כוחו ג. ע"י הצעות טלפוניות או בכתב, המייפות את כוחה של הנהלת החברה לרכוש עבור המזמינים פריטים שונים ד. דרך האינטרנט.

6 . משתתף המופיע כבא כוחו של אדם אחר, מחייב את עצמו ואת שולחו באותה מידה, ויחויב לעמוד בעצמו בתשלומי רכישותיו עבור משלחו ואנו נראה בו כ"רוכש" לכל דבר, ונוכל לפנות אליו או אל שולחו כדי לממן את הרכישה, לפי ראות עינינו.

7 . באם נקבל הזמנה טלפונית או בכתב לפריט מסוים, נשתדל לפעול למען האינטרס של המזמין כאילו היה הוא בעצמו באולם. אולם, אין התחיבות מצידנו להשיג עבורו את הפריט.

8 . אין התחיבות לקבל כל הצעה שהיא לרבות הגבוהה ביותר וזאת אף אם הרוכש או מיופה כוחו נמצא באולם ומשתתף אישית במכירה.

9 . המכירה עצמה מנוהלת בהכרזת דולרים של ארה"ב. אולם התשלום בפועל מתקבל בשקלים לפי חישוב הדולר בשער אשר יוכרז עליו בפתיחת המכירה או ביום התשלום (הגבוה מבינהם), או בדולרים של ארה"ב.

10 . א. על כל תשלומי הרוכשים עד $500,000 לפריט מתווספים 24% עמלה. מעל $501,000 לפריט מתווספים 20%. על כל התשלומים יש תוספת מע"מ על העמלה. תוספות אלו הינם חלק בלתי נפרד מהצעת המחיר המתקבל ע"י מנהל המכירה בשעת המכירה וכל ההתחייבות והמשתמע מהן חלות גם על האחוזים.

ב. תושב חו"ל יהא זכאי לפטור מן המע"מ רק במידה והפריט שרכש ישלח לחו"ל ע"י החברה ללא אחריותה ובכפוף להוצאת רשימון יצוא משרותי המכס. הרוכש ישא בכל העלויות הנילוות.

11 . א. צ'יקים בנקאיים או צ'יקים אישיים מתקבלים בהסתייגות עד לביצוע התשלום בפועל ע"י הבנק.

ב. תשלום במזומן, בצ'קים או בהעברה בנקאית מהארץ הם ללא עמלה. תשלום בצ'קים )מחו"ל( או כרטיסי אשראי )מהארץ( יחויבו בתוספת של 1.5% .

העברה בנקאית מחוץ לארץ תחויב בתוספת של 1.5% מהסכום, מינימום 30$ . תשלום בכרטיסי אשראי מחו"ל יחויב בעמלה של 3% . כל החיובים הנ"ל אינם תלויים בתאריך הגביה וכפופים להיתר עיסקה.

2 1 . ליד כל פריט נמצאת הערכת המומחים שלנו. נא להתייחס אל ההערכה רק כאל הצעה בלבד, אין כל הבטחה שהפריטים לא ימכרו מתחת למחיר הנמוך המופיע בהערכה ואין כל בטחון שהמחיר לא יעלה ואפילו בהרבה על המחיר הגבוה. סעיף זה אינו גורע מהגנתנו העקבית על מחיר המינימום של בעל הפריט, הגנה זו מתבצעת על ידינו בדרכים מקובלות והנראות לנו. לצורך זה נרשם גם מחיר הפתיחה ליד הערכה.

פעמים ואנו מקבלים פריטים אשר הבעלים קבעו להם מחיר פתיחה נמוך ביותר, אנו מצידנו קובעים את ההערכה מבחינה מקצועית, לכן אנו רושמים את מחיר הפתיחה, המבוקש ע"י הבעלים אך רושמים גם את ההערכה שלנו, שהיא לפעמים גבוהה בהרבה ממחיר הפתיחה.

13 . הרוכש (לרבות אדם שרכש את הפריטים שלו שהוא העמיד למכירה) או בא כוחו יוציא את הפריט שנרכש בהקדם האפשרי. אנו מבקשים להופיע תוך 7 ימים, לשלם ולהוציא את הפריטים ומכל מקום בשום אופן לא לאחר יותר מ- 14 יום. כעבור 14 יום החברה תשמור לעצמה את הזכות לגבות 5$ לפריט ליום, דמי שמירה ואחסון ו/או לבטל את המקח בצורה חד צדדית, בלי לוותר על זכות התביעה של העמלות.

14 . משלוח הפריטים אל בית הרוכש, מתבצע על אחריותו הבלעדית, ובדרך שתיראה לנו. כל הוצאות משלוח וכו' על חשבון הרוכש.

15 . הרוכש ישלם על רכישותיו לפני הוצאת הפריטים ממשרדי החברה.

16 . לידיעת הבעלים: אין אנו אחראים לביצוע בפועל של התשלומים אשר התחייבו הרוכשים לשלם בשעת המכירה. כל התחיבות של הרוכשים אשר לא תבוצע בפועל, ניתן את כל הגיבוי לבעל הפריט ]לשעבר[ לגבות את התשלומים המגיעים לו. אך לא ננהל בפועל הליכים משפטיים כנגד רוכשים,

אלא נשתדל בכל הדרכים הנראות לנו כגון עיקול כספים של רוכשים באם נמצאים אצלנו, או חפצים שלהם וכדומה, אך איננו מתחייבים לעקל כספים וכדומה.

17 . למרות כל האמור מסכימים הרוכשים והמוכרים לראות בנו כצד משפטי לכל דבר במקרה ונעמוד על זכותנו הניתנת לנו בזה, לנהל הליכים משפטיים ולנקוט בכל דרך מקובלת אחרת כנגד צד שאינו עומד באיזהו שהיא מהתחייבויותיו.

18 . אנו משאירים לעצמנו את הזכות להודיע בע"פ או בכתב, עד שעות המכירה, על שינויים בסעיפים דלעיל או הוספת שונות באם יהיו כאלו.

19 . בכל מקרה של שינוי, תוספת או השמטה בתרגום לאנגלית, הנוסח העברי קובע.