עותקים וחפצים מיוחסים

מספר פריטים: 39

סנן פריטים

בחר קטגוריות להצגה
בחר קטגוריה
נמכר
פריט מספר 59
מכירה 100
הספר הקדוש 'ראשית חכמה' עם חתימת יד הרה"ק רבי אלימלך מגרודז'יסק

ספר ראשית חכמה לרבי אליהו די וידאש תלמיד הרמ"ק. מהדורת אמשטרדם תצ"ז [1737]. העותק האישי של הרה"ק רבי אלימלך מגרודז'יסק עם חתימת יד קדשו בשער הספר.
מפרט: [1] ה, שלד דף. 19 ס"מ. חסר דף אחרי השער.
מאפיינים ייחודיים: בשער הספר חתימת יד קדשו של הרה"ק רבי אלימלך מגרודז'יסק ובסופו חותמותיו.
רקע: הרה"ק רבי אלימלך מגרודז'יסק (תקפ"ד-תרנ"ב), בן הרה"ק רבי חיים מאיר יחיאל שפירא ממולגניצא, נכדו של המגיד מקוז'ניץ. מגדולי צדיקי דורו ואדמו"ר לאלפי חסידים, קיבל מהסבא קדישא מראדושיץ, רבי נתן דוד משידלובצה, והושפע גם מרבי ישראל מרוז'ין, משנת תר"ח ישב בגרודז'יסק והיה ממנהיגי הדור. מתורתו נדפסו הספרים הגדולים 'אמרי אלימלך' על התורה ו'דברי אלימלך' על התורה ומועדים, הספרים ספוגים באהבת ישראל וכתובים ברוחו של סבו המגיד מקוז'ניץ. בנו הוא הרה"ק רבי קלונימוס קלמיש מפיאסצנא הי"ד. [אנציקלופדיה לחסידות עמ' רמד-רמה]. ספר המוסר הקדוש הנערץ על גדולי וצדיקי החסידות. גדולי החסידות הפליאו בערך קדושת הספר וציוו לעסוק בו יום יום, ראה בראשית חכמה השלם מהדורת ירושלים תש"ס במבוא פרק ד'.
מצב: בינוני. חצי התחתון של השער חסר, וכן יש קרע בדף האחרון. כתמי זמן. כריכה פשוטה.

מחיר פתיחה: $2,500
הערכה: $3,500 -
$4,500
נמכר: $4,636

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 60
מכירה 100
ספר טיב גיטין חתימות שושלת אדמור"י פשדבורז

ספר טיב גיטין ויד אפרים, על שמות גיטין. לעמברג 1839. חתימות שושלת אדמור"י פשדבורז.
מפרט: בדף הפורזץ חתימת יד קדשו של האדמו"ר רבי אברהם משה וולטפרייד מפשדבורז ורוספשה (ת"ר-תרע"ח) בהרה"ק רבי עמנואל מפשדבורז בנו יחידו של רבי ישעיה מפשדבורז, סבל רבות מרדיפות ועלילות הן מהגויים והן מממתנגדיו היהודים וזכה לתמיכת רבו רבי חיים מצאנז, שכתב עליו בעוד שהיה צעיר לימים "שהרב היקר בנש"ק מו"ה אברהם משה בהרב המאוה"ג הקדוש מו"ה עמנואל ז"ל ימלא מקום אבותיו לשבת על כסא הרבנות ואם כי עודנו רך בשנים עוז פניו תאיר ביראה וחכמה לכן בטוח אני שיהי' לאילן רב אם יפארוהו ויחזקוהו". באותו דף קצת למטה חתימת בנו האדמו"ר רבי עמנואל ממפאביאניץ – לודז' חתן הרה"ק רבי יהושע מדז'יקוב בעל עטרת ישועה בשער הספר חותם אחיו (מזיווג שני של אביו) וחתנו האדמו"ר רבי יחזקאל יחיאל וולטפריד אב"ד דגליל וואלא. ראה אודותם בספר דברות חיים (ירושלים תשע"ה).
מצב: טוב. כתמי זמן. כריכה מקורית מפורקת.

מחיר פתיחה: $750
הערכה: $1,000 -
$1,300
נמכר: $915

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 61
מכירה 100
חידושי תורה בכתב יד הרה"ק רבי יהוסף הלוי רוטנברג מקאסאני בעל "בני שלשים" על ספר הקבלה 'קרניים'. [לעמברג]' תר"י [1850]

ספר קרניים עם פירוש דן ידין למהר"ש אוסטרופוליא. [לעמברג] תר"י [1850]. עם חותמו האישי של הרה"ק רבי יהוסף הלוי רוטנברג מקאסאני' בעל "בני שלשים"' ובסופו חידושי תורה בעצם כתב יד קדשו.
מפרט: ל [7] דף, 19 ס"מ .
מאפיינים ייחודיים: בדף ל,ב חותמו של הרה"ק רבי יהוסף רוטנברג מתקופת רבנותו בניר מאדע, בעמוד האחרון רישום מעניין ביותר בענין קול באשה ערוה בכתב יד האדמו"ר הקדוש בעל בני שלשים, ובין הדברים כותב 'וכל זה כתבתי משום מעשה שהיה ונפל במחשבתי בשעת מעשה, הש"י יצילני מכל רע, העבר עיני ואזני מראות ומשמוע רע אך טוב וחסד וכו'.
רקע: האדמו"ר הרה"ק רבי יהוסף הלוי רוטנברג ראש שושלת קאסאני, בן הרה"ק רבי צבי הירש מטלוסט בנו של הרה"ק רבי יהוסף מקוזובה – חתן האדמו"ר רבי צבי הירש מזידיטשוב. מגדולי צדיקי דורו, נהג בחיי קדושה וטהרה והרבה בסיגופים ותעניות, נסע אל הרבה מצדיקי החסידות בדורו, ורבו רבי חיים מצאנז העיד עליו שיש לו את המח של זקנו העטרת צבי מזידיטשוב. נולד בשנת תרי"ג, מתרל"ה ממלא מקום חותנו הרה"ק רבי משולם פייש הלוי מטהאש, משם עבר לניר מאדע, דברצין, ומשנת תרנ"ז בקאסאוני שעל שמה נקרא, נסתלק בשנת תרע"ב. מכתביו נדפסו הספרים בני שילשים על התורה ומועדים, בני שלשים דרשות, ויצהר יוסף, וילקט יוסף, וידבר יוסף ועוד.
מצב: טוב-טוב מאוד. לא כרוך. מעט כתמי זמן. בתחתית הדף שוליים רחבים שחלקם לא נחתכו.

מחיר פתיחה: $2,000
הערכה: $3,000 -
$4,000
נמכר: $3,904

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 62
מכירה 100
קופסת הטבק של האדמו"ר מזבלטוב, רבי יעקב הגר

קופסת טבק. כסף חתום. אלט-ווין, המאה ה 19.
מפרט: 58x87X17 מ"מ. חותמות כסף בפנים הקופסא. נתונה בתוך קופסא ייעודית מהודרת.
מאפיינים ייחודיים: על מכסה הקופסא דוגמת חריטה עדינה ובמרכזה חריטה נאה וקטנה של שמו של האדמו"ר: "יעקב ב'ה מוה' דוד מזאבלטוב".
רקע: רבי יעקב הגר [תקע"ה-תרמ"א, 1715-1881] כיהן כהאדמו"ר מזאבלטוב, בנו הגדול של מייסד השושלת רבי דוד, שהיה חתנו של רבי משה לייב סאסוב, ובנו של רבי מנחם מקוסוב, ומילא מקום אביו באדמו"רות לאחר פטירתו. הוא היה חתנו של רבי יהודה צבי מראזלא ובזיו"ש נישא לבתו של רבי ישעיה שור רבה של יאס. רבי חיים צאנזער כתב אודותיו "בוצינא קדישא חסידא ופרישא". מדברי תורתו בספרות 'עטרת יעקב וישראל' ו'עשר עטרות'. ראה אודותיו: אלפסי חסידות ב רל-רלא.
מצב: מעיכות קלות. טוב מאוד.

מחיר פתיחה: $1,200
הערכה: $2,000 -
$3,000
נמכר: $1,464

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 230
מכירה 094
עקידת יצחק. הסט של המשגיח הגה"צ רבי אליהו לופיאן

ספר עקידת יצחק על חמשה חומשי תורה מאת החכם המפורסם רבי יצחק עראמה עם ביאורים ומקורות מאת רבי חיים יוסף פולק אב"ד טרעביטש. פרשבורג תר"ט [1849]. חותמות הגאון הצדיק רבי אליהו לופיאן.
ארבעה חלקים ללא חלק בראשית, חלק שמות חסר שער ודף אחריו, שאר החלקים בשלמות ובמצב טוב. נוסף ספר חזות קשה.
בראש כל חלק חותמו של הגאון הצדיק רבי אליהו לופיאן –  זקן המשגיחים ומגדולי בעלי המוסר בדורות האחרונים, נולד בשנת תרל"ו, למד בלומז'ה ובקלם וכל ימיו דרך בשיטתה, עלה ארצה בתשי"א ושימש כמנהלה הרוחני של ישיבת כפר חסידים עד פטירתו, תורתו כונסה בספר לב אליהו שנערך על ידי תלמידו המגיד הירושלמי רבי שלום שבדרון.
כריכות עור חלקם משוחזרות עם בד. מצב טוב.

מחיר פתיחה: $400
הערכה: $700 -
$600
פריט מספר 231
מכירה 094
הגדה של פסח. העותק של רבי שמואל רוזובסקי

הגדה של פסח עם ביאור מועדים וזמנים מאת רבי משה שטרנבוך. ירושלים, תשל"א. חתימת רבי שמואל רוזובסקי ראש ישיבת פוניבז'.
כתב יד בדף הפורזץ : מספרי שמואל רוזובסקי.
הרב שמואל רוזובסקי (

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $300 -
$250
נמכר: $288

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 232
מכירה 094
ספר התהלים של רבי משה אריה פריינד, גאב"ד ירושלים

תהלים עם פירוש רש"י ואסיפת מאמרים מהבעל שם טוב ותלמידיו. ירושלים, תשמ"ח. עותק פרטי של רבי משה אריה פריינד, גאב"ד ירושלים.
הספר ניתן לרבי משה אריה פריינד מתלמיד שכתב הקדשה עם שמו לתפילה. בדף לפני השער חותמת של רבי משה אריה פריינד. בין הדפים פתקאות-קוויטלך עם שמות לתפילה.
הגאון הקדוש רבי משה אריה פריינד, גאב"ד ירושלים, נכד הרה"ק רבי אברהם יהושע פריינד, שהיה רב ואדמו"ר באונטרדם ונאסוד (חתן רבי מרדכי יהודה לעוו אב"ד אונטרדם). שימש כרב וראש ישיבה בהוניאד שהונגריה, ומשעלה ארצה שימש כרב שכונת בית ישראל, ראש ישיבת ייטב לב, ראב"ד העדה החרדית בירושלים, ואחר גם גאב"ד העדה החרדית. נודע בצדקותו הרבה ובהנהגותיו הקדושות, נפטר בשנת תשנ"ו [1996].
מצב טוב מאד.

מחיר פתיחה: $300
הערכה: $700 -
$500
נמכר: $780

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 233
מכירה 094
ספר התהלים של הצדיק רבי אליהו דושניצר

תהלים עם פירוש 'באר אברהם' מאת רבי אברהם מווילנא בן הגר"א. וארשא, תרמ"ז 1877. בשער חתימת רבי אליהו דושניצר.
בתוך החיבור הביא רבי אברהם דברים משל אביו – הגר"א.
הגאון הצדיק רבי אליהו דושניצר נולד בשנת תרל"ו [1876] למד בישיבות טלז וסלבודקא, ואף שימש את רבן של ישראל ה'חפץ חיים'. כיהן כמשגיח בישיבת ראדין, ואחר כך בישיבת לומז'ה בפתח תקוה, נפטר בשנת תש"ט [1949]. שיעוריו נדפסו בספר 'נחלת אליהו' ונערכו על ידי תלמידיו, ובראשם רבי חיים קניבסקי תלמידו בישיבת לומז'ה, שכותב שבשעת פטירתו אמר עליו בעל ה'חזון איש' שהוא היה מל"ו צדיקים.
יש עותקים עם דפים נוספים בסוף. וינוגרד, ספרי הגר"א 1371.
כריכת עור מהודרת, בקופסא תואמת. סימני שימוש. כתמי זמן. מעט קרעים. פגם בדף אחרון. מס' דפים בסוף נכרכו בסדר לא נכון. מצב בינוני.

מחיר פתיחה: $5,000
הערכה: $8,000 -
$6,000
פריט מספר 234
מכירה 094
דרך אמונה. עותק המחבר רבי חיים קניבסקי עם עשרות תיקונים בכתב יד קדשו

דרך אמונה, פירוש וביאור על סדר זרעים, חלק ראשון. הלכות כלאים ומתנות עניים, מאת רבי חיים קניבסקי. בני ברק, תשמ"ד. 
בדף שלפני השער כתב המחבר את שמו, 'מספרי חיים קניבסקי'. בדפי הספר הוסיף בכתב ידו כארבעים תיקונים והגהות, כהכנה למהדורה הבאה. בתוכם, טעויות דפוס, הערות, שינויים והוספות, ואף מחיקות של משפטים שלמים. נוסף פתק בכתב ידו עם רשימת העמודים שבהם נכתבו התיקונים.  
מצב טוב מאד.

מחיר פתיחה: $2,000
הערכה: $5,000 -
$3,000
נמכר: $2,400

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 235
מכירה 094
תשובה מאהבה, חלק ג. מהדורה ראשונה. חתימות והגהות רבות מרבי גבריאל דעסויער, תלמיד החתם סופר

תשובה מאהבה, חלק שלישי. תשובות מאת רבי דוד פלעקלש מפראג. פראג, תקפ"א [1821]. מהדורה ראשונה. חתימות והגהות רבות מרבי גבריאל דעסויער, תלמיד החתם סופר.
בכמה מקומות חתימת בעלים של רבי גבריאל דעסויער. בין דפי הספר עשרות הגהות בכתב ידו, חלקן חתומות, הגהות הלכתיות ופעמים שהוא חולק על המחבר. 
רבי גבריאל דעסויער [תקס"ה-תרל"ח 1805-1878], למד אצל החתם סופר, ובהסכמה לספר מאת החתם סופר כינהו רבו בתארים מפליגים. נודע כרבה של באלאטן-פעקאיאר בה כיהן כרב קרוב לארבעים שנה. חיבר יד גבריאל על שלחן ערוך, קסת גבריאל על ספר איוב, ועוד. ראה: מא"ז קינסטליכער, החתם סופר ותלמידיו צה-צו.
כריכה פשוטה. תיקון אמנותי בשער ובדף הראשון, ללא חסרון בכתוב. כתמי זמן. מצב טוב. 
 

מחיר פתיחה: $350
הערכה: $600 -
$500
נמכר: $420

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 236
מכירה 094
ספרי דאגדתא. וילנא, תרמ"ז 1886. חתימת רבי עזריאל הידלסהיימר

ספרי דאגדתא על מגלת אסתר, עם הערות תיקונים ומראי מקומות מאת שלמה באבער [בובר]. וילנא, תרמ"ז 1886. חתימת רבי עזריאל הידלסהיימר.
[6] XIV  [1] 112 עמ', 23 ס"מ. מהדורה ראשונה של קבוצת המדרשים על מגלת אסתר, שנערכו ע"י ר' שלמה בובר, החוקר והמהדיר הידוע של ספרי המדרשים. שערים נוספים ברוסית ובגרמנית, ושערים חלקיים לכל מדרש. עותק מיוחס: ר' שלמה בובר נתן את הספר במתנה לרבי עזריאל הידלסהיימר, רבי עזריאל כתב בדף השער: מתנה מהרב המחבר, הק' עזריאל היידלסהיימער. עם חותמות סמינר הרבנים בברלין.
רבי עזריאל הידלסהיימר (תק"פ – תרנ"ט) ממנהיגי היהדות האורתודוכסית בגרמניה במאה ה-19, ומייסד בית המדרש לרבנים בברלין.
כריכת קרטון עם פגם בשדרה. הספר במצב טוב מאד.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $300 -
$250
נמכר: $264

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 237
מכירה 094
שו"ת הר"ן. רומא, שה-שו [1547-1548]. מהדורה ראשונה עם חתימתו של רבי ישראל יעקב אלגאזי

שו"ת הר"ן. שאלות ותשובות מאת רבנו נסים גירונדי זצ"ל (הר"ן). רומי, ש"ה – ש"ו [1546-1545]. מהדורה ראשונה. חתימת רבי ישראל יעקב אלגאזי. 
 קעג עמ', 20 ס"מ. חסר שער, ומפתחות בסוף.
מהדורה ראשונה של שו"ת הר"ן, כולל את כל 77 התשובות. בכל עמוד לג שורות, כל שורה עשירית סומנה באות (י, כ, ל). בעמוד ג חתימת רבי ישראל יעקב אלגאזי.ספר נדיר במיוחד. בדף הפורזץ כתב החוקר והאספן ישראל מהלמן 'יקר המציאות'.
רבי ישראל יעקב אלגאזי, חכם באשי וראשון לציון, נולד באזמיר בשנת 1680 והיה מגדולי חכמי איזמיר וירושלים. עלה לירושלים בשנת תצ"ט 1739, ובשנותיו האחרונות כיהן כראשון לציון. היה כעין רבו של החיד"א, שמביא ממנו הרבה בספריו. חיבר ספרים רבים, ובהם: קהִלות יעקב, שו"ת מהר"י אלגאזי, אמת ליעקב, שלמי ציבור, שלמי חגיגה, ועוד.
כריכה פשוטה. נקבי עש ספורים. כתמי זמן. קרעים וחסרון בשוליים הלבנים בדפים ראשונים ואחרונים הפוגעים במספר אותיות בודדות. מצב בינוני.

מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $2,000 -
$1,500
נמכר: $660

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 238
מכירה 094
אור חכמים. העותק של ה'בית הלוי'

חידושים ופלפולים על הש"ס בשם 'אור חכמים', וחידושי אגדות בשם 'לב חכמים', מאת רבי בנימין לבית קצנאילנבוגן, אב"ד ור"מ סמטור. פרנקפורט דאודר, תקי"ב [1752].
[2], ד- נה; י דף. 32 ס"מ. 
בדף שלפני השער ובדף האחרון רישומים מידי כמה כותבים שהספר שייך להגאון הנודע רבי יוסף דוב הלוי סולובייצ'יק מוואלוז'ין, הראשון לשושלת בריסק ובעל 'בית הלוי'. הרישומים מכתירים אותו בתארים מופלגים, כמו "אשר עוצם חריפותו הוא להפליא", וכן באו גם חתימות הכותבים.
ספר לא מצוי. כנראה חסרים דפים בודדים שכן ישנם וריאנטים שונים.
כריכת חצי עור מקורית בלויה. כתמי זמן. קרעים קטנים בשער ושיקום אמנותי בראשו. מצב טוב.
 

מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $1,300 -
$1,200
נמכר: $1,200

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 239
מכירה 094
קנאת סופרים. מאת רבי שלמה קלוגר. לעמברג, תר"ך 1860. מהדורה ראשונה. חותמות של רבי מאיר שפירא מלובלין

קנאת סופרים. דיני ספר תורה תפילין ומזוזות ודיני נדה מקוואות ונדרים, מאת רבי שלמה קלוגר. לעמברג, תר"ך 1860. מהדורה ראשונה. חותמות של רבי מאיר שפירא מלובלין. הערה בכתב ידו (?)

פ, פ-פא דף, 36 ס"מ.

בשער שתי חותמות של רבי מאיר שפירא מלובלין, כרבה של פיעטרקוב, וחותמת של ישיבת חכמי לובלין. כידוע רבי מאיר שפירא העביר לישיבה ספרים מספרייתו הפרטית. מאחורי העמוד האחרון הערה למדנית ארוכה, כנראה בכתב ידו.

רבי מאיר שפירא מלובלין [תרמ"ז-תרצ"ד 1933-1887], מהרבנים החשובים ביותר בפולין שהיה גם חבר ה'סיים' הפולני, מיייסד ישיבת חכמי לובלין ומחולל לימוד הדף היומי.

כריכה פשוטה. מעט כתמי זמן. מצב טוב.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $500 -
$300
נמכר: $360

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 240
מכירה 094
עוד למועד. מיץ, תקפ"ב [1722] חתימת רבי מאיר שפירא מלובלין?
 עוד למועד [חלק חמישי ממאורי אור]. חידושים על הש"ס ועוד מאת, [רבי אהרן ווירמש]. [מיץ]. תקפ"ב [1722]. חתימת רבי מאיר שפירא מלובלין? מהדורה יחידה.
[1], קצב דף, 19 ס"מ. חיבור על מסכתות מסדר מועד. בשער חתימת רבי מאיר שפירא מלובלין? ליד חתימתו יש חותמת של ישיבתו – ישיבת חכמי לובלין. וידוע שהוא העביר ספרים מספרייתו הפרטית לספריית הישיבה. בדף פד תיקון בכתב ידו?
רבי מאיר שפירא מלובלין [תרמ"ז-תרצ"ד 1933-1887], מהרבנים החשובים ביותר בפולין שהיה גם חבר ה'סיים' הפולני, מיייסד ישיבת חכמי לובלין ומחולל הדף היומי.
כריכה פשוטה. כתמי זמן. מצב טוב מאוד.
מחיר פתיחה: $300
הערכה: $500 -
$400
פריט מספר 241
מכירה 094
מקור חכמה. פראג, שע"א [1610]. מהדורה ראשונה

מקור חכמה. מאמרים מספר הזוהר מתורגמים לעברית לפי סדר פרשיות התורה, מאת רבי יששכר בער ב"ר משה פתחיה מקרעמניץ. פראג, שע"א [1610]. מהדורה ראשונה. עותק מיוחס. 
לח [צ"ל: מ] דף, 20 ס"מ. בדף האחרון נדפסו הסכמות רבות חשובות. מרבי מרדכי יפה בעל ה'לבוש', רבי מנחם עזריה מפאנו, בעל השל"ה, והסכמות שניתנו מצפת, רבי גדליה קורדובירו בנו של הרמ"ק, ורבי ישראל לוריא אשכנזי. 
חתימת בעלים בשער, שייך להשר וטפסר בתורה… שמשון, כנראה המגיד שמשון וורטהיימר, על זה נכתב בכתב מאוחר יותר 'נתן אדלר כץ', יתכן וזהו רבי נתן אדלר מפרנקפורט רבו של החתם סופר שכידוע עסק גם בקבלה. חתימות וחותמות בעלים נוספות.
כריכת חצי עור. כתמי זמן. מצב טוב מאד.
 

מחיר פתיחה: $750
הערכה: $1,500 -
$1,000
נמכר: $1,800

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 242
מכירה 094
טור יורה דעה, העותק בו למד האדמו"ר רבי יואל טייטלבוים מסאטמר

טור יורה דעה, חלק שני. וילנא, תר"ס 1900. עם חותמת האדמו"ר מסאטמר.
בדף הפורזץ חותמת רבי יואל טיילבוים: JOEL TEITELBAUM Oberrabiner Iršavaw Bezirk.
בין דפי הספר יש סימני שעוה מנרות שלאורן למד ועמל האדמו"ר בתורה בלילות, בעיקר בהלכות אבילות.
האדמו"ר הנודע רבי יואל טייטלבוים מסאטמר, נולד בשנת תרמ"ז 1887, מקום רבנותו הראשון היה בעיר אורשייווא כפי שנקראה אצל היהודים, ובצ'כית  Iršava (בהונגרית Ilosva). האדמו"ר כיהן שם כרב בצעירותו החל משנת תרע"א 1911. הוא כיהן שם כרב עד שנת תרפ"ה 1925, אולם חלק מהשנים מיעט לשכון בה. אורשיווא היא עיר קטנה שבתקופה ההיא היתה שייכת לצ'כסלובקיה. בעקבות הסכם מינכן חזרה להונגריה והיהודים שחיו שם נשלחו לאושוויץ באביב 1944.
מעניין לציין שהאדמו"ר שדגל בקנאות שאסור לדבר ב'שפת המדינה' אלא בשפת האידיש בלבד, הכין חותם וחתם את שמו בלועזית.
כריכה מקורית בלויה מופרדת מהספר. מעט סימני שעווה. דפי הספר במצב טוב. 

מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $3,000 -
$2,000
נמכר: $3,480

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 243
מכירה 094
חתימות ידו של רבי יעקב לנדא מיעזוב, בן רבי אברהם מטשכנוב

דף בודד, כנראה דף פורזץ, בו רבי יעקב לנדא כותב וחותם שהספר שייך לו, ליעקב לנדא בהגאון מוהר"א שליט"א מטשעכנאוו.
האדמו"ר רבי יעקב לנדא מיעזוב, נולד בשנת תקצ"ו [1836] לאביו הגדול רבי אברהם מטשכנוב. רבי יעקב לנדא היה חסיד של רבי מנחם מנדל מקוצק, ושל אחיו הגדול, רבי זאב וולף מסטריקוב. לאחר פטירת אחיו החל לכהן כאדמו"ר מיעזוב (שליד לודז'). השאיר אחריו כתבי יד רבים, כמה מפלפוליו נדפסו בספר 'אהבת חסד' לאביו.
כנראה שהספר עבר בירושה לבנו של רבי יעקב, רבי מרדכי יוסף מלודז', שהוסיף את חתימות ידו.
סימני קיפול. כתמי זמן. קרעים קלים. מצב בינוני-טוב.

מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $1,400 -
$1,200
פריט מספר 244
מכירה 094
ספר שער נפתלי עם חתימת יד קדשו של רבי משולם הכהן אב"ד לבוב, תלמיד המגיד ממזריטש ואחיו של בעל ברית כהונת עולם

שער נפתלי, מאת  הרה"ק רבי נפתלי כ"ץ, בעל סמיכת חכמים. ברין תקי"ז [1757]. חתימת יד קדשו של רבי משלם הכהן צדק, בעל קיצור תוספות יום טוב, נכד המחבר.
על שער הספר מופיעה חתימה: הק' משולם הכהן צדק נין ונכד להגאון המחבר זצ"ל. זו חתימת יד קדשו של הגאון הקדוש רבי משולם הכהן זצ"ל, מחבר הספר הנודע קיצור תוספות יום טוב על המשניות, וספר פתחי נדה. כיהן כאב"ד זורבנא, בוליחוב, ולאחר מכן שימש ברבנות קוריץ בה מילא את מקום אחיו, הגה"ק רבי יצחק אייזיק הכהן בעל ברית כהונת עולם, המכונה 'שר בית הזוהר', ואח"כ כיהן כמו"ץ ומגיד מישרים בק"ק לבוב חוץ לעיר, ושם מנוחתו כבוד.
רבי משולם הכהן צדק היה בנו של הגה"ק רבי יואל כ"ץ, אב"ד אטניא, בן הגאון רבי יצחק אייזיק כ"ץ, בן הגה"ק רבי בצלאל, בנו של הגה"ק רבי נפתלי כ"ץ, בעל ספר סמיכת חכמים וספר שער נפתלי. על גדולתו וחשיבותו של רבי משולם הכהן צדק בעיני תלמידי המגיד ניתן ללמוד מכך שרבי שניאור זלמן מלאדי בא לבקש את הסכמתו לספרו סדר ברכת הנהנין.
חתימתו בצורה זו, "משולם הכהן צדק", מופיעה בהסכמותיו לספר אותיות דרבי יצחק, זולקווא, תקס"א, ולסדר ברכת הנהנין של בעל התניא.
כרוך בכריכת עור חדשה ומהודרת. קרעים עם חסרון, חיזוקים ותיקונים. כתמים. מצב בינוני-לא טוב.
 (מצורף אישור מומחה לכתבי יד רבניים על כל הנאמר לעיל).
 

מחיר פתיחה: $1,800
הערכה: $2,300 -
$2,000
פריט מספר 245
מכירה 094
מחזור לראש השנה של הרה"ק רבי יצחק יחיאל פאנעט מדעש

מחזור לראש השנה עם פירוש עברי טייטש ועוד ליקוטים שונים. וילנא, תרס"ז 1907. העותק האישי של הרה"ק רבי יצחק יחיאל מיכל פאנעט מדעש.
שער כחול. על שער הספר נמצא חותמו של האדמו"ר. 
הרה"ק רבי יצחק יחיאל  מדעש נולד בשנת תרכ"ג (1863) לאביו רבי משה פאנעט מדעש, ולמד אצל סבו רמ"מ מדעש. כל ימיו ישב בדעש ושימש בה כעין אדמו"ר, הוא היה גם נשיא כולל זיבנברגן, נפטר בשנת ת"ש (1940). ראה אודותיו: אלפסי, אנציקלופדיה לחסידות ב, תז.
כריכה מנותקת ושחוקה. הגליון הראשון והאחרון מנותקים, חלקם רופפים. כתמי זמן. מצב בינוני. 
 

מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $1,300 -
$1,200
פריט מספר 246
מכירה 094
תיקוני הזהר. ירושלים, בדפוס ב"ק. תר"ד [1844]. עותק מיוחס

תיקוני הזהר. ירושלים, בדפוס ב"ק. תר"ד [1844]. עותק של רבי שבתי מראשקוב.
[3] קסד [1] דף, 21 ס"מ. 2 תיקונים בכתב יד מרובע בדף מג.
עם הסכמה מאת רבי אהרן משה מגזע צבי מבראד, שכתב רק הסכמות בודדות. שני שערים. בראשון: נדפס על מכבש הדפוס משאת [-מתנת] משה ויהודית [מונטיפיורי] ע"י הרב המדפיס מו"ה ישראל [ב"ק]. בשער השני ציור בית המקדש והר הזיתים. 
עותק מיוחס: מספר כיתובי בעלים שהספר היה שייך לרבי שבתי מראשקוב [השני], נינו של רבי שבתי מראשקוב מחבר הסידור הנודע. נפטר בשנת תרמ"ג [1883]. ראה אודותיו: אלפסי, אנציקלופדיה לחסידות ג, תרנה. בניו, רבי יחיאל יוסף ורבי משה אברהם, כיהנו אחריו כאדמו"רים מראשקוב.
כריכת עור ישנה משופשפת. כתמי זמן. הספר במצב טוב. 
ש. הלוי, ספרי ירושלים הראשונים 26.
 

מחיר פתיחה: $500
הערכה: $800 -
$700
נמכר: $720

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 247
מכירה 094
חתימת האדמו"ר רבי יהודה יחיאל טויב מראזלע על ספר 'עטרת חכמים'

עטרת חכמים. שאלות ותשובות וחידושי סוגיות מאת רבי ברוך פרנקל תאומים בעל ברוך טעם. פאדגורזע–קראקא, תר"ס, 1899. 
בשער הספר ובדף החלק שלפניו חתימות האדמו"ר רבי יהודה יחיאל טויב מרוזדול וחותמותיו, בסוף הספר מפתחות בכתב יד.
האדמו"ר רבי יהודה יחיאל טויב מרוזדול (ראזלע), היה בן האדמו"ר רבי פנחס חיים מראזלע ב"ר יהודה צבי מרוזדול, נכדו של ראש השושלת, רבי יצחק אייזיק מקאליב. נולד בשנת תרמ"ז ומילא מקום אביו במרגרגטין ורוזדול. נפטר בשנת תרצ"ז. מבין כתביו נדפסו: לב שמח החדש, תורת יחיאל ועוד. שאר כתביו אבדו בשואה. בנו הוא האדמו"ר מקאליב שליט"א.
שדרה פגומה. דף אחרון מנותק. מעט כתמי זמן. מצב הספר טוב מאד.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $400 -
$300
פריט מספר 248
מכירה 094
מסכת נזיר. חותמת של רבי איצ'לה פטרבורגר. מהדורה ראשונה

מסכת נזיר עם פירוש לקט הקוצרים לרבי פנחס מיכאל [גרויסלייט] רבה של אנטיפאליע. ורשא, תרכ"ז 1866. מהדורה ראשונה. חותמת רבי יצחק בלאזר – רבי איצ'לה פטרבורגר.
[1] עט דף, 20 ס"מ. חלוקת דפי הגמרא שונה מהסדר המקובל. נדפס ללא פירוש רש"י וללא כל פירושים אחרים, מלבד לקט הקוצרים.
המחבר הרב פנחס מיכאל גרויסלייט [תקס"ח 1808 בערך- תר"ן 1890) היה הרב של אנטופול שברוסיה הלבנה ומחבר ספרים. ידוע המעשה עם 'אגרת החלום' סביב הדפסת ספריו 'לקט הקוצרים'. הרב מרדכי רוזנבלט הצדיק מאושמינה שלח מכתב לרב גרויסלייט על סדרת חלומות שהחלו בליל ערב יום הכיפורים. בחלומות נגלה מהר"י בן לב ואמר לרב מרדכי שהוא מצאצאיו של האדם שסטר למהר"י בן לב לעיני כל משום שיצא חייב בדין לפניו. לכן הרב מרדכי צריך לתקן את נשמת זקנו בשינון הספר שו"ת מהר"י בן לב עד שידע אותו על בוריו, ועליו לקנות את הספר מהרב של אנטופול, משום שיש על הרב תביעה בשמים מדוע לא הוציא לאור את פירושיו על התלמוד, ובכסף שיקבל עבור שו"ת מהר"י בן לב ידפיס אותם [מצורף חומר בעניין].
בדף הפורזץ חותמתו של רבי יצחק בלאזער, [תקצ"ז 1867 – תרס"ז 1907], לאחר שעלה לירושלים בשנת תרס"ד [1904]. רבי יצחק בלאזר הנודע כרבי איצ'לה פטרבורגר היה תלמידו הגדול של רבי ישראל מסלנט, ומפיץ תורתו. 
כריכה ישנה פגומה. כתמי זמן. מצב טוב. ספר נדיר.
 
 

מחיר פתיחה: $400
הערכה: $600 -
$500
נמכר: $528

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 249
מכירה 094
נדחי ישראל. וארשא, תרנ"ג 1893. מהדורה ראשונה

נדחי ישראל. ביאור כמה מעקרי הדת בפרט לאלו המתגוררים בארצות רחוקות, מאת רבי ישראל מאיר הכהן [בעל ה'חפץ חיים']. וארשא, בדפס האלטער-אייזענשטדט. תרנ"ג 1893. מהדורה ראשונה. חותמות האדמו"ר רבי ישראל שפירא מגרודזי'סק.
[2] 130 עמ', 22 ס"מ. עם קונטרס תפארת אדם, 14 עמ'.כרוך עם: אבן פנה. דרושים מאת רבי אליהו קלצקין. ירושלים, תר"ץ [4] 190 עמ', 22 ס"מ.
בדפי הספר מספר חותמות של האדמו"ר רבי ישראל שפירא מגודז'יסק.
רבי ישראל שפירא מגרודז'יסק [תרל"ד-תש"ב] התייתם בצעירותו וגדל תחת השגחתם של שני סביו, האדמו"רים מגרודז'יסק ומבוהוש. בשנת תרנ"ב, לאחר פטירת סבו התמנה כאדמו"ר בגרודז'יסק, בהיותו בן 18. בתקופת מלחמת העולם הראשונה עבר לוארשא והנהיג בה חצר חסידית גדולה, עד רציחתו בטרבלינקה. דברי תורתו נדפסו בספר אמונת ישראל. אודותיו: אלפסי, אנציקלופדיה לחסידות ב, תקע"ח-תקע"ט. 
כריכה רגילה. כתמי זמן. מצב טוב מאוד.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $350 -
$250
נמכר: $576

המחיר כולל עמלת קונה

התחל להקליד ע"מ לקבל תוצאות רלוונטיות

שאלה על פריט

הכיפה הקדושה של זקן המקובלים רבי מרדכי שרעבי

תנאי בית המכירות

הדרכה למבקרי התערוכה ומשתתפי המכירות הפומביות כולל תקנות ונוהל.

ווינרס מכירות פומביות בע"מ להלן החברה עורכת בזה תצוגת פריטי יודאיקה שונים, אשר התקבלו מאנשים שונים אשר הסכימו להעמיד את הפריטים החשובים לרשות הקהל להסתכלות עם אפשרות לרכישתם במכירה פומבית שתתקיים עם סיום התערוכה.

 

*היות ובאתר הבית של ווינרס ישנה אפשרות למתן הצעות מוקדמות ולראותן, במקרה של שוויון בהצעות מוקדמות ההצעות שניתנו באתר הבית של ווינרס גוברות על פני הצעות שנתקבלו באתרים אחרים.

1 . לנוחיות המבקרים הוצאנו לאור קטלוג זה עם הסברים מפורטים בליווי תמונות. המידע בקטלוג מבוסס על הערכת מומחי החברה אולם האחריות

הבלעדית על בדיקת הפריטים מוטלת על הרוכש. שמור על הקטלוג כעל מלווה אישי לכל ימי התערוכה והמכירה. אנו לרשותך בכל שאלה, ספק וברור.

ניהול המכירה ותנאיה:

2 . המכירה עצמה תנוהל ע"י אדם מנוסה הבקי בנוהלי המכירות פומביות. אנו מבקשים מכל המבקרים והאורחים במכירה הפומבית לצייד את עצמם

בידע המתאים. לאלו שאינם בקיאים בנושא זה אנו ממליצים לפנות אלינו בימי התערוכה או לפניה ולקבל מאיתנו את המידע הדרוש.

3 . עצם ההשתתפות במכירה הפומבית וקבלת "מספר רכישה" מאיתנו מהווה אישור והסכמה כי ידועים למקבל המספר. התקנות, הנוהל, התנאים

והנהוג בתערוכות ובמכירה פומבית שלנו ובכל בעיה וספק, באם יתעוררו, בשעת המכירה או לאחריה, עקב רכישת פריטים מסוימים, ינהג הרוכש או

הרוכשת וכן הנהלת החברה כעורכי המכירה, לפי הנהוג והמקובל אצלנו.

4 . היות והחברה אינה אלא עורכת התערוכה והמכירה ואינה בעלת הפריטים עצמם לכן מוסכם ומותנה בזאת כי בכל מקרה, לא תהיה אחריות החברה כלפי הרוכשים אלא עד העברת הכספים לידי המוכרים- בעלים ולכן, באם הועבר כבר התשלום שהתקבל מהרוכש ליד הבעלים, אזי אף אם תלונתו או טענתו של הרוכש תהיה מוצלחת, אנו נעשה כל מאמץ והשתדלות להשיב את כספו של הבעלים. אך לא תהיה כל התחיבות מצידנו לכך, וכן לא ננהל הליכים משפטיים לשם החזרת כספים לרוכשים לאחר שהועברו לבעלים. אולם נסכים למתן האישורים המתאימים מצידנו לרוכש כדי שיוכל לנהל הליכים משפטיים נגד הבעלים.

5 . עם קבלת "מספר רכישה" מאיתנו באופן אישי או טלפוני, מסכים ומתחייב הרוכש לא לתבוע באופן אישי או בתביעה משפטית בכל מקרה של נזק או טעות בתיאורי הפריטים את החברה. כל טענה או תביעה לאחר העברת הכספים לבעלים הנה אך ורק כלפי הבעלים.

מחירים והערכות:

ההשתתפות במכירה מתבצעת באחת מהאפשריות הבאות: א. ע"י הופעת הרוכש\ת בעצמו באולם ב. בא כוחו ג. ע"י הצעות טלפוניות או בכתב, המייפות את כוחה של הנהלת החברה לרכוש עבור המזמינים פריטים שונים ד. דרך האינטרנט.

6 . משתתף המופיע כבא כוחו של אדם אחר, מחייב את עצמו ואת שולחו באותה מידה, ויחויב לעמוד בעצמו בתשלומי רכישותיו עבור משלחו ואנו נראה בו כ"רוכש" לכל דבר, ונוכל לפנות אליו או אל שולחו כדי לממן את הרכישה, לפי ראות עינינו.

7 . באם נקבל הזמנה טלפונית או בכתב לפריט מסוים, נשתדל לפעול למען האינטרס של המזמין כאילו היה הוא בעצמו באולם. אולם, אין התחיבות מצידנו להשיג עבורו את הפריט.

8 . אין התחיבות לקבל כל הצעה שהיא לרבות הגבוהה ביותר וזאת אף אם הרוכש או מיופה כוחו נמצא באולם ומשתתף אישית במכירה.

9 . המכירה עצמה מנוהלת בהכרזת דולרים של ארה"ב. אולם התשלום בפועל מתקבל בשקלים לפי חישוב הדולר בשער אשר יוכרז עליו בפתיחת המכירה או ביום התשלום (הגבוה מבינהם), או בדולרים של ארה"ב.

10 . א. על כל תשלומי הרוכשים עד $500,000 לפריט מתווספים 24% עמלה. מעל $501,000 לפריט מתווספים 20%. על כל התשלומים יש תוספת מע"מ על העמלה. תוספות אלו הינם חלק בלתי נפרד מהצעת המחיר המתקבל ע"י מנהל המכירה בשעת המכירה וכל ההתחייבות והמשתמע מהן חלות גם על האחוזים.

ב. תושב חו"ל יהא זכאי לפטור מן המע"מ רק במידה והפריט שרכש ישלח לחו"ל ע"י החברה ללא אחריותה ובכפוף להוצאת רשימון יצוא משרותי המכס. הרוכש ישא בכל העלויות הנילוות.

11 . א. צ'יקים בנקאיים או צ'יקים אישיים מתקבלים בהסתייגות עד לביצוע התשלום בפועל ע"י הבנק.

ב. תשלום במזומן, בצ'קים או בהעברה בנקאית מהארץ הם ללא עמלה. תשלום בצ'קים )מחו"ל( או כרטיסי אשראי )מהארץ( יחויבו בתוספת של 1.5% .

העברה בנקאית מחוץ לארץ תחויב בתוספת של 1.5% מהסכום, מינימום 30$ . תשלום בכרטיסי אשראי מחו"ל יחויב בעמלה של 3% . כל החיובים הנ"ל אינם תלויים בתאריך הגביה וכפופים להיתר עיסקה.

2 1 . ליד כל פריט נמצאת הערכת המומחים שלנו. נא להתייחס אל ההערכה רק כאל הצעה בלבד, אין כל הבטחה שהפריטים לא ימכרו מתחת למחיר הנמוך המופיע בהערכה ואין כל בטחון שהמחיר לא יעלה ואפילו בהרבה על המחיר הגבוה. סעיף זה אינו גורע מהגנתנו העקבית על מחיר המינימום של בעל הפריט, הגנה זו מתבצעת על ידינו בדרכים מקובלות והנראות לנו. לצורך זה נרשם גם מחיר הפתיחה ליד הערכה.

פעמים ואנו מקבלים פריטים אשר הבעלים קבעו להם מחיר פתיחה נמוך ביותר, אנו מצידנו קובעים את ההערכה מבחינה מקצועית, לכן אנו רושמים את מחיר הפתיחה, המבוקש ע"י הבעלים אך רושמים גם את ההערכה שלנו, שהיא לפעמים גבוהה בהרבה ממחיר הפתיחה.

13 . הרוכש (לרבות אדם שרכש את הפריטים שלו שהוא העמיד למכירה) או בא כוחו יוציא את הפריט שנרכש בהקדם האפשרי. אנו מבקשים להופיע תוך 7 ימים, לשלם ולהוציא את הפריטים ומכל מקום בשום אופן לא לאחר יותר מ- 14 יום. כעבור 14 יום החברה תשמור לעצמה את הזכות לגבות 5$ לפריט ליום, דמי שמירה ואחסון ו/או לבטל את המקח בצורה חד צדדית, בלי לוותר על זכות התביעה של העמלות.

14 . משלוח הפריטים אל בית הרוכש, מתבצע על אחריותו הבלעדית, ובדרך שתיראה לנו. כל הוצאות משלוח וכו' על חשבון הרוכש.

15 . הרוכש ישלם על רכישותיו לפני הוצאת הפריטים ממשרדי החברה.

16 . לידיעת הבעלים: אין אנו אחראים לביצוע בפועל של התשלומים אשר התחייבו הרוכשים לשלם בשעת המכירה. כל התחיבות של הרוכשים אשר לא תבוצע בפועל, ניתן את כל הגיבוי לבעל הפריט ]לשעבר[ לגבות את התשלומים המגיעים לו. אך לא ננהל בפועל הליכים משפטיים כנגד רוכשים,

אלא נשתדל בכל הדרכים הנראות לנו כגון עיקול כספים של רוכשים באם נמצאים אצלנו, או חפצים שלהם וכדומה, אך איננו מתחייבים לעקל כספים וכדומה.

17 . למרות כל האמור מסכימים הרוכשים והמוכרים לראות בנו כצד משפטי לכל דבר במקרה ונעמוד על זכותנו הניתנת לנו בזה, לנהל הליכים משפטיים ולנקוט בכל דרך מקובלת אחרת כנגד צד שאינו עומד באיזהו שהיא מהתחייבויותיו.

18 . אנו משאירים לעצמנו את הזכות להודיע בע"פ או בכתב, עד שעות המכירה, על שינויים בסעיפים דלעיל או הוספת שונות באם יהיו כאלו.

19 . בכל מקרה של שינוי, תוספת או השמטה בתרגום לאנגלית, הנוסח העברי קובע.