Portal Auction 64bfea43d701617f47ba0f56 Topitem (1)

מכירה פומבית מספר 142

2023-08-27T19:00

Elul דפוסים קדומים, חסידות, חפצי צדיקים, קמיעות, ספרי סגולה, כתבי יד, מכתבים, חב"ד

מכירה פומבית 142
142מכתבי רבנים ואדמו"רים - אשכנז
פריט 194

היסטורי: כתב חידוש רבנותו של בעל ה'נתיבות המשפט' בעיר ליסא, עם 130 חתימות של חכמי ופרנסי העיר

מחיר פתיחה: $3,000
הערכה: $10,000 -
$15,000
עמלת בית המכירות: 24%
נמכר: $8,060

המחיר כולל עמלת קונה

שתף פריט

תיאור פריט

"צהלי ורוני ליסא כי גדול וקדוש ישראל בקרבך…
מה נכבד היום הזה, אשר באנו בברית חדש עם כבוד
מורינו ורבינו נ"י, עוד אורו עלינו יזרח, וכבודו עלינו יראה…"

תעודה היסטורית בעלת חשיבות יוצאת דופן: שטר חידוש רבנותו של גאון הגאונים, רבינו יעקב לורברבוים מליסא בעל ה'נתיבות המשפט' ו'חוות דעת', עם חתימות 130 רבנים ודיינים, פרנסים ומנהיגים, בעיר ואם בישראל – קהילת ליסא הנכבדה, מהם אשר נודעו לימים כרבני קהילות ומאבותיהם של שושלות מפוארות. ליסא, יום ג' ח' סיון, שנת "ויחי נא רוח יעקב סלה" [תקע"ו 1816].

הגאון רבי יעקב היה גאון אדיר, בעל מוח חריף במיוחד. לאחר ששימש קרוב לעשרים שנה בעיר קאלוש שבאוקראינה, הגיע בחודש כסלו שנת תקס"ט לעיר ליסא, על מנת להנהיגה. רבי יעקב היה כל כך מפורסם, עד אשר בכתב הרבנות הראשון (שמור בתוך אוסף כתבי היד הרבניים, ספריית רי"א) אין נזכר בו שמו של רבי יעקב, אלא רק שם ספרו 'חוות דעת' [!]. בשנת תק"ע הוציאו שלושה מחכמי העיר (חלקם חתומים לפנינו) את ספרו 'חוות דעת', ובהקדמתם מתפארים הם ברבם בלשון נמלצה ונהדרת.

בכתב הרבנות הראשון משנת תקס"ט, הוסכם ששכר הרבנות יעמוד על עשרה רייכסטאהלער (ר"ט) לשבוע. בשנת תקע"ו, רצה רבי יעקב לעזוב את העיר, מחמת סיבות שונות (ראה להלן). בני העיר בהכירם היטב את גדולתו, ניסו בכל תוקף לשנות את החלטת רבם, ועל כן ניסחו 'כתב רבנות' חדש המופיע לפנינו, ובמסגרתו התקבלה החלטה על העלאת משכורתו לחמשה-עשר ר"ט לשבוע, הון רב באותה העת.

זהו למעשה הכתב המקורי עליו חתמו (כמעט) כל חכמי ומנהיגי ליסא, ואשר ללא ספק החזיק בעצם ידיו הקדושות הנמען, הלא הוא רבינו יעקב זי"ע המכונה בסילודין 'בעל הנתיבות'.

לפנינו תעודה היסטורית רבת חשיבות. תעודות בעלות חשיבות דומה מוצגות לראווה במוזיאונים ובארכיונים נחשבים ונראות לעיתים נדירות בלבד במכירות. בשונה מכתבי-ידם של רבנים שונים (ובתוכם כתי"ק של ה'נתיבות'), שככל שהם נדירים ומבוקשים, על פי רוב הם קיימים בידיים פרטיות, ועל פי רוב ניתן לרכשם תמורת הסכום המתאים. לפנינו הזדמנות חד פעמית לרכוש את התעודה ההיסטורית הנדירה, עליה חתומים כאמור כ-130 רבנים, וממנה (מן הסתם) לא נערך עותק נוסף.

בין הרבנים החתומים:

רבי נחמן ברלין, הוא הגאון רבי נחמן ברלין, מח"ס עין משפט, עת לדבר וכדור קטן כנגד המתחדשים. הדפיס מחדש בשנת תק"ע את ספר חוות דעת לרבינו יעקב מליסא.

רבי אייזיק גרשון ב"ר יהודא גולדמן, איש אלוקים קדוש, ראב"ד בליסא. תשובה ריד בשו"ת רעק"א מופנית אליו. ראה אודותיו בספר פעולת צדיק (פיעטרקוב, תרפ"ט) בהקדמה. כמו כן מוזכר בספר חכמי פולין, (י-ם תשס"ט) עמ' מו.

רבי אליעזר ב"ר משה יעקב בריש, אב"ד קוטנא וראש הישיבה דשם, באותה העת מדייני ליסא. היה ממקורבי רבינו יעקב מליסא אשר המליץ עליו לבני קהילת קוטנא. מח"ס פעולת צדיק. גיסו של רבי אייזיק גרשון הנ"ל. ראה אודותיו: חכמי פולין, (י-ם תשס"ט) עמ' מה-מז.
רבי חיים לוונשטאם אב"ד ליוורדן (לעווארדן), בנו של הגאון האדיר רבי אריה ליב ברסלא בעל ה'פני אריה'. נפטר תקצ"ו.

רבי אליעזר ליפמן אב"ד ראוויטש, תלמיד מובהק לרבינו הגרעק"א. ראה אודותיו: עוללות רבינו עקיבא איגר, סופרי המלך כ'.
רבי "יהונתן בהר"ר זכרי' מענדל ז"ל" – ייתכן והוא בנו של הגאון רבי זכריה מנדל מדייני ליסא, בנו של הגאון רבי דוד טעבלי מליסא.

רבי משה ב"ר דוד מפוזנן, מדייני ליסא.

הנגיד רבי אברהם בר"א גאטטשטין [-גוטשטיין], מחשובי נגידי קהילת ליסא. חמיו של הגאון רבי חיים לוונשטאם אב"ד ליוורדן (החתום אף הוא לקמן). מחותנו – אבי רבי חיים הנ"ל, הוא הגאון האדיר רבי אריה ליב ברסלא אב"ד עמדין ולאחמ"כ רוטרדם, מח"ס פני אריה. היה אף מחותנו של רבי יהודה ליב קאלישר.
הנגיד רבי אליעזר ב"ר חיים סג"ל מפלונסק. הדפיס מחדש בשנת תק"ע את ספר חוות דעת לרבינו יעקב מליסא, ביחד עם רבי נחמן ברלין הנ"ל.
הפרנס ומנהיג רבי נחמיה לעווינשטיין, קרוב משפחתו של רבי יהודה ליב קאלישר.
רבי דוד ליב הערצפעלד (הרצפלד), מחותנו של רבי יהודה ליב קאלישר.

כמו כן חתומים על כתב הרבנות עוד עשרות רבות של רבנים, פרנסים ותלמידי חכמים, ביניהם ממשפחות מיוחסות: פרנקל, הולנדר, חלפן, פשקס, ווינר, זקס, לוונטל, פייזר, אורנשטיין, פיילכנפלד ועוד.

[1] דף נייר כפול, מתוכם שלשה עמודים מלאים לכל גודלם. 34X21 ס"מ.

מצב טוב. כתמים, בלאי וקרעים קטנים בשולי הדף. נקבי כריכה ישנים.

– – – – – – – – –

הגאון הנודע רבי יעקב לורברבוים אב"ד ליסא [תק"ל בקירוב-תקצ"ב], נקרא על שם ספרו בעל ה'נתיבות המשפט' או בעגה הישיבתית 'הנתיבות'. מגדולי גאוני הדורות שקמו בעם ישראל. נזכר בנשימה אחת עם גדולי גאוני דורו, ידידיו הקרובים: החת"ם סופר, הגאון רבי עקיבא איגר ובעל ה'קצות החושן'. ספריו 'נתיבות המשפט', 'חוות דעת', 'תורת גיטין' ושאר ספרים היו לנכס צאן ברזל והם תופסים מקום של כבוד בקדמת ארון הספרים היהודי.

רבנות ליסא: תחילה התמנה ה'נתיבות' כרבה של מוניסטרישץ', ולאחר זמן מה התמנה כרבה של קאליש. ביושבו בקאליש הדפיס את ספרו הגדול הראשון 'חות דעת'. מקאליש נקרא לכהן כרבה של ליסא הגדולה, בה נכתב כתב המינוי שלפנינו. בעניין המינוי המחודש שלפנינו לרבנות ליסא מסופר סיפור מפליא, המעיד על צדקותו הרבה של ה'נתיבות': באחד הימים הגיע חתנו הרה"ק רבי אלעזר הכהן מפולטוסק לבית הכנסת, וקראו לו לעלות לתורה. אולם רבי אליעזר עדיין לא בירך ברכות השחר, ונתעוררה שאלה האם בברכות שיברך כעת יצא ידי חובת ברכות התורה, או שמא יצטרך לברך שוב. רבינו יעקב הכריע שלא יצא ידי חובה, ושעליו לברך שוב, וכן עשה. לאחד מכן, נוכח ה'נתיבות' כי טעה בדין, ורעדה אחזתו. לעת מנחה ציווה לכנס את דייני העיר, ושם העלה את השאלה והתשובה המוטעית שפסק, והודיע להם חגיגית על התפטרותו באופן מיידי מן הרבנות וכה אמר: דעו נא רבותי, כי טעיתי בדין… ומאחר שטעיתי הריני דומה כזקן ששכח תלמודו. לכן החלטתי לחדול מלדון באיסור והיתר, ולהסתלק מן הרבנות בכדי שלא אכשיל את הרבים. ובאם לא יקבלו את התפטרותו, הרי שיעזוב את העיר ללא רשותם. לאחר הפצרות ובכיות של פרנסי העיר ניאות ה'נתיבות' להישאר במשרתו, אולם תנאי התנה עמהם שלא יוסיפו עוד לשואלו בהלכות איסור והיתר, אלא ימנו דיין מיוחד לעניינים אלו. מאחר שכבר הועלתה על הפרק שאלת עזיבתו של ה'נתיבות' את כס הרבנות והן מפני שבתקופה זו נצרך ה'נתיבות' לשכר גבוה מפני עניינים אישיים. מיהרו בני העיר להעלות את משכורתו של ה'נתיבות' פן קהילה עשירה יותר תיקח להם את רבם האהוב, כמפורט בכתב המינוי.

לאחר ליסא: בליסא כיהן ה'נתיבות' במשך קרוב לשתים עשרה שנה, עוד כחמש שנים לאחר המינוי המחודש שלפנינו. חששם של פרנסי העיר הבא לידי ביטוי במסמך שלפנינו התגשם כעבור כחמש שנים אז עזב ה'נתיבות' את רבנות ליסא, כאשר עד היום חלוקים ההיסטוריונים בסיבה שהביאתו לידי כך. בשנת ה'תקפ"א או ה'תקפ"ב עזב ה'נתיבות' את העיר הגדולה ליסא וחזר לקאליש, בסביבות שנת תקפ"ו מונה לרבנות סטריי. בכהונה זו נותר עד יום פטירתו, ובעיר זו נקבר.

ה'קצות' ו'הנתיבות': לאחר שפרסם את ספרו 'נתיבות המשפט' בו הוא משיג על דברי הספר קצות החושן, פרסם רבי אריה לייב הלר – בעל ה'קצות החושן' [שהיה מבוגר בעשרות שנים מ'הנתיבות'], קונטרס בשם 'משובב נתיבות', בו הוא משיב על השגותיו של ה'נתיבות'. אולם גם בעל ה'נתיבות' לא טמן ידו, וכתב מהדורה חדשה בה הוא משיב על השגותיו של בעל 'קצות החושן' על ספרו. מהדורה זו נקראה לאחר פטירתו "יאיר נתיב". ספרים אלו, ובעיקר שני הראשונים, התקבלו כספרי יסוד בעולם התורני כולו.

התבטאויות גדולי דורו: הגה"ק הר"ר בונם ז"ל מפרשיסחא א' על הגאון מליסא ז"ל שאעפ"י שלא כיון בלימודו להסוד עכ"ז הלימוד שלו הגיע לחלק הסוד להלכה, מתוך שהתייגע עצמו לכוין האמת וכמרז"ל יגעת וכו' [רמתים צופים, דף צז, מצוטט בתולדות יעקב כד]. עוד התבטא אודותיו הרבי מפשרשיסחא "כי הוא גמרא סנהדרין" [שמחת ישראל דף נח מצוטט בתולדות יעקב, סימן כה, עמ' 10]. הגה"ק מהררמ"מ זצ"ל מקאצק כשהיה מדבר מהגאון מליסא זצ"ל היה קוראו: "דער זיסער למדן", והיה אומר עליו שכמו שפוסק הוא כן פוסקים גם בעולם העליון [תולדות יעקב מז].

פריטים נוספים שיכולים לעניין אותך

פריט 34
חמשה חומשי תורה. דפוס מנשה בן ישראל. אמשטרדם, ה'ת'. מהדורה נדירה
מחיר פתיחה: $800
הערכה: $1,500 -
$2,000
נמכר: $992

המחיר כולל עמלת קונה

פריט 198
אוסף [13] מכתבי ברכה וחידושי תורה מאת מנהיגי ופוסקי הדור
מחיר פתיחה: $800
הערכה: $1,200 -
$1,500
נמכר: $2,976

המחיר כולל עמלת קונה

פריט 120
אוסף [44] תשובות בכתי"ק הגר"ח קניבסקי - קיום ההבטחה הפלאית של החזון איש שלא יפלו טילים בבני-ברק!
מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $2,000 -
$3,000
נמכר: $1,736

המחיר כולל עמלת קונה

פריט 206
מכתב עשירות שלא נראה כמותו מבעל המופת רבי איציק'ל מפשעווארסק
מחיר פתיחה: $3,000
הערכה: $3,500 -
$4,000
פריט 233
סגולת הסגולות לרפואה ולכל הישועות: ספר תפילות עם הבטחת מנהיגי הדור לקבלת התפילות
מחיר פתיחה: $700
הערכה: $0 -
$0
נמכר: $930

המחיר כולל עמלת קונה

פריט 88
שני גאוני המוסר: עותק סטנסיל משיחותיו, שהעניק הגר"ח שמואלביץ לגר"ח זייצ'יק
מחיר פתיחה: $800
הערכה: $1,000 -
$1,200
נמכר: $992

המחיר כולל עמלת קונה

פריט 89
ידי משה. ויניציאה, שנ"ז. הקדשת רבי ישראל לעוו אל רבי שמואל זאממער
מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $0 -
$0
פריט 186
פולמוס הסמינר לרבנים: מכתב הגאון רבי מאיר פרלס למהר"ם שיק. תרל"ו
מחיר פתיחה: $2,000
הערכה: $0 -
$0

קבל הערכת פריטים ללא עלות

למכור עם Winner'S

סקרן לדעת האם הפריט שלך מתאים לאחת מהמכירות הקרובות שלנו?
ספק מידע ושתף תמונות כדי לבקש הערכת מחיר מקוונת כעת.

התחל להקליד ע"מ לקבל תוצאות רלוונטיות

תנאי בית המכירות

הדרכה למבקרי התערוכה ומשתתפי המכירות הפומביות כולל תקנות ונוהל.

ווינרס מכירות פומביות בע"מ להלן החברה עורכת בזה תצוגת פריטי יודאיקה שונים, אשר התקבלו מאנשים שונים אשר הסכימו להעמיד את הפריטים החשובים לרשות הקהל להסתכלות עם אפשרות לרכישתם במכירה פומבית שתתקיים עם סיום התערוכה.

 

*היות ובאתר הבית של ווינרס ישנה אפשרות למתן הצעות מוקדמות ולראותן, במקרה של שוויון בהצעות מוקדמות ההצעות שניתנו באתר הבית של ווינרס גוברות על פני הצעות שנתקבלו באתרים אחרים.

1 . לנוחיות המבקרים הוצאנו לאור קטלוג זה עם הסברים מפורטים בליווי תמונות. המידע בקטלוג מבוסס על הערכת מומחי החברה אולם האחריות

הבלעדית על בדיקת הפריטים מוטלת על הרוכש. שמור על הקטלוג כעל מלווה אישי לכל ימי התערוכה והמכירה. אנו לרשותך בכל שאלה, ספק וברור.

ניהול המכירה ותנאיה:

2 . המכירה עצמה תנוהל ע"י אדם מנוסה הבקי בנוהלי המכירות פומביות. אנו מבקשים מכל המבקרים והאורחים במכירה הפומבית לצייד את עצמם

בידע המתאים. לאלו שאינם בקיאים בנושא זה אנו ממליצים לפנות אלינו בימי התערוכה או לפניה ולקבל מאיתנו את המידע הדרוש.

3 . עצם ההשתתפות במכירה הפומבית וקבלת "מספר רכישה" מאיתנו מהווה אישור והסכמה כי ידועים למקבל המספר. התקנות, הנוהל, התנאים

והנהוג בתערוכות ובמכירה פומבית שלנו ובכל בעיה וספק, באם יתעוררו, בשעת המכירה או לאחריה, עקב רכישת פריטים מסוימים, ינהג הרוכש או

הרוכשת וכן הנהלת החברה כעורכי המכירה, לפי הנהוג והמקובל אצלנו.

4 . היות והחברה אינה אלא עורכת התערוכה והמכירה ואינה בעלת הפריטים עצמם לכן מוסכם ומותנה בזאת כי בכל מקרה, לא תהיה אחריות החברה כלפי הרוכשים אלא עד העברת הכספים לידי המוכרים- בעלים ולכן, באם הועבר כבר התשלום שהתקבל מהרוכש ליד הבעלים, אזי אף אם תלונתו או טענתו של הרוכש תהיה מוצלחת, אנו נעשה כל מאמץ והשתדלות להשיב את כספו של הבעלים. אך לא תהיה כל התחיבות מצידנו לכך, וכן לא ננהל הליכים משפטיים לשם החזרת כספים לרוכשים לאחר שהועברו לבעלים. אולם נסכים למתן האישורים המתאימים מצידנו לרוכש כדי שיוכל לנהל הליכים משפטיים נגד הבעלים.

5 . עם קבלת "מספר רכישה" מאיתנו באופן אישי או טלפוני, מסכים ומתחייב הרוכש לא לתבוע באופן אישי או בתביעה משפטית בכל מקרה של נזק או טעות בתיאורי הפריטים את החברה. כל טענה או תביעה לאחר העברת הכספים לבעלים הנה אך ורק כלפי הבעלים.

מחירים והערכות:

ההשתתפות במכירה מתבצעת באחת מהאפשריות הבאות: א. ע"י הופעת הרוכש\ת בעצמו באולם ב. בא כוחו ג. ע"י הצעות טלפוניות או בכתב, המייפות את כוחה של הנהלת החברה לרכוש עבור המזמינים פריטים שונים ד. דרך האינטרנט.

6 . משתתף המופיע כבא כוחו של אדם אחר, מחייב את עצמו ואת שולחו באותה מידה, ויחויב לעמוד בעצמו בתשלומי רכישותיו עבור משלחו ואנו נראה בו כ"רוכש" לכל דבר, ונוכל לפנות אליו או אל שולחו כדי לממן את הרכישה, לפי ראות עינינו.

7 . באם נקבל הזמנה טלפונית או בכתב לפריט מסוים, נשתדל לפעול למען האינטרס של המזמין כאילו היה הוא בעצמו באולם. אולם, אין התחיבות מצידנו להשיג עבורו את הפריט.

8 . אין התחיבות לקבל כל הצעה שהיא לרבות הגבוהה ביותר וזאת אף אם הרוכש או מיופה כוחו נמצא באולם ומשתתף אישית במכירה.

9 . המכירה עצמה מנוהלת בהכרזת דולרים של ארה"ב. אולם התשלום בפועל מתקבל בשקלים לפי חישוב הדולר בשער אשר יוכרז עליו בפתיחת המכירה או ביום התשלום (הגבוה מבינהם), או בדולרים של ארה"ב.

10 . א. על כל תשלומי הרוכשים עד $500,000 לפריט מתווספים 24% עמלה. מעל $501,000 לפריט מתווספים 20%. על כל התשלומים יש תוספת מע"מ על העמלה. תוספות אלו הינם חלק בלתי נפרד מהצעת המחיר המתקבל ע"י מנהל המכירה בשעת המכירה וכל ההתחייבות והמשתמע מהן חלות גם על האחוזים.

ב. תושב חו"ל יהא זכאי לפטור מן המע"מ רק במידה והפריט שרכש ישלח לחו"ל ע"י החברה ללא אחריותה ובכפוף להוצאת רשימון יצוא משרותי המכס. הרוכש ישא בכל העלויות הנילוות.

11 . א. צ'יקים בנקאיים או צ'יקים אישיים מתקבלים בהסתייגות עד לביצוע התשלום בפועל ע"י הבנק.

ב. תשלום במזומן, בצ'קים או בהעברה בנקאית מהארץ הם ללא עמלה. תשלום בצ'קים )מחו"ל( או כרטיסי אשראי )מהארץ( יחויבו בתוספת של 1.5% .

העברה בנקאית מחוץ לארץ תחויב בתוספת של 1.5% מהסכום, מינימום 30$ . תשלום בכרטיסי אשראי מחו"ל יחויב בעמלה של 3% . כל החיובים הנ"ל אינם תלויים בתאריך הגביה וכפופים להיתר עיסקה.

2 1 . ליד כל פריט נמצאת הערכת המומחים שלנו. נא להתייחס אל ההערכה רק כאל הצעה בלבד, אין כל הבטחה שהפריטים לא ימכרו מתחת למחיר הנמוך המופיע בהערכה ואין כל בטחון שהמחיר לא יעלה ואפילו בהרבה על המחיר הגבוה. סעיף זה אינו גורע מהגנתנו העקבית על מחיר המינימום של בעל הפריט, הגנה זו מתבצעת על ידינו בדרכים מקובלות והנראות לנו. לצורך זה נרשם גם מחיר הפתיחה ליד הערכה.

פעמים ואנו מקבלים פריטים אשר הבעלים קבעו להם מחיר פתיחה נמוך ביותר, אנו מצידנו קובעים את ההערכה מבחינה מקצועית, לכן אנו רושמים את מחיר הפתיחה, המבוקש ע"י הבעלים אך רושמים גם את ההערכה שלנו, שהיא לפעמים גבוהה בהרבה ממחיר הפתיחה.

13 . הרוכש (לרבות אדם שרכש את הפריטים שלו שהוא העמיד למכירה) או בא כוחו יוציא את הפריט שנרכש בהקדם האפשרי. אנו מבקשים להופיע תוך 7 ימים, לשלם ולהוציא את הפריטים ומכל מקום בשום אופן לא לאחר יותר מ- 14 יום. כעבור 14 יום החברה תשמור לעצמה את הזכות לגבות 5$ לפריט ליום, דמי שמירה ואחסון ו/או לבטל את המקח בצורה חד צדדית, בלי לוותר על זכות התביעה של העמלות.

14 . משלוח הפריטים אל בית הרוכש, מתבצע על אחריותו הבלעדית, ובדרך שתיראה לנו. כל הוצאות משלוח וכו' על חשבון הרוכש.

15 . הרוכש ישלם על רכישותיו לפני הוצאת הפריטים ממשרדי החברה.

16 . לידיעת הבעלים: אין אנו אחראים לביצוע בפועל של התשלומים אשר התחייבו הרוכשים לשלם בשעת המכירה. כל התחיבות של הרוכשים אשר לא תבוצע בפועל, ניתן את כל הגיבוי לבעל הפריט ]לשעבר[ לגבות את התשלומים המגיעים לו. אך לא ננהל בפועל הליכים משפטיים כנגד רוכשים,

אלא נשתדל בכל הדרכים הנראות לנו כגון עיקול כספים של רוכשים באם נמצאים אצלנו, או חפצים שלהם וכדומה, אך איננו מתחייבים לעקל כספים וכדומה.

17 . למרות כל האמור מסכימים הרוכשים והמוכרים לראות בנו כצד משפטי לכל דבר במקרה ונעמוד על זכותנו הניתנת לנו בזה, לנהל הליכים משפטיים ולנקוט בכל דרך מקובלת אחרת כנגד צד שאינו עומד באיזהו שהיא מהתחייבויותיו.

18 . אנו משאירים לעצמנו את הזכות להודיע בע"פ או בכתב, עד שעות המכירה, על שינויים בסעיפים דלעיל או הוספת שונות באם יהיו כאלו.

19 . בכל מקרה של שינוי, תוספת או השמטה בתרגום לאנגלית, הנוסח העברי קובע.

שאלה על פריט

היסטורי: כתב חידוש רבנותו של בעל ה'נתיבות המשפט' בעיר ליסא, עם 130 חתימות של חכמי ופרנסי העיר