אינקונבולות ודפוסים קדומים

מספר פריטים: 79

סנן פריטים

בחר קטגוריות להצגה
בחר קטגוריה
נמכר
פריט מספר 1
מכירה 134
האגור. רימני, [רפ"ו 1523] נדיר

פסקי דינים ומנהגים בהלכות תפילה, ציצית, תפילין, ברכות, שבת ומועדים, שחיטה ואיסור והיתר והלכות נדה, מאת רבי יעקב ברוך לנדא, עם ספר 'חזון' חידות הלכתיות ופתרונן. רימני, בדפוס רשום שונצינו [רפ"ו 1526].

המהדורה ראשונה של הספר נדפסה בשנת ר"ן, בדפוסי האינקונבולה. ולפנינו המהדורה השניה, מהדורה מתוקנת, שבה גם תוקנו מספרי הסעיפים.

לפני השער הערות מהביבליוגרף האיטלקי Federico Sacchi שרכש את הספר בברלין, ביולי 1887.

Federico Sacchi חיבר את הספר על דפוסי שונצינו I tipografi ebrei di Soncino : studii bibliografici שנדפס בשנת 1887.

חתימת בעלים בשער: מאיר בן שלמה לוצאטי, חתימות צנזורים בסוף הספר, גם בעברית.

בעותק שלפנינו דף [98] בסוף המפתחות, במקור נדפס על צד אחד ובעותק שלפנינו לא נדפס ונשאר חלק. הדף הזה לא נמצא כלל בחלק העותקים. יתכן וכיוון שהוא מסיים את חלק המפתחות ומיד לאחריו מתחיל חלק החידות הוא נשכח באין משים ע"י המדפיסים.

הברמן, דפוסי שונצינו 77. סטפנסקי, ספרי יסוד 256.

[102] דף, 20 ס"מ.

מצב טוב. כתמי זמן. מספר כותרות נחתכו חלקית ע"י הכורך. כריכת בד חדשה.

מחיר פתיחה: $7,000
הערכה: $10,000 -
$12,000
פריט מספר 2
מכירה 134
טור אבן העזר. עם פירוש הב”ח. מהדורה ראשונה. קראקא שצ”ח-שצ"ט (1638-9) נדיר ביותר!

מהדורה ראשונה של הפירוש המפורסם של הב”ח על טור אבן העזר. ספר שהדפיס המחבר בעירו קראקא, כולל הקדמת המחבר ו”הקונטרס האחרון” המפורסם. ספר נדיר ביותר!

טור אבן העזר ומסביבו פירוש 'בית חדש' שנדפס כאן לראשונה. בהקדמת המחבר הוא כותב שתוך כדי שהוא כתב את החיבור שלפנינו נדפס החיבור של בעל הסמ"ע 'דרישה ופרישה', והוא עבר על החיבור והעיר עליו הערות, אותם כתב ב'קונטרס אחרון' שנדפס לפנינו בתחלת הספר.

חיבורו החשוב של אחד מגדולי הפוסקים שבכל הדורות, שנדפס כיום בכל המהדורות של ספר הטור.

רבי יואל סירקיש [שכ”א-ת’ 1561-1640], היה תלמידו של ר’ לייביש מלובלין. התפרסם כאחד מגדולי האחרונים ושימש כרב בקהילות חשובות רבות כולל לובלין, מעז’יבוז’, בעלזא, בריסק ולבסוף קראקא. בקראקא הוא הוציא לאור את פירושו המונומנטלי על הטור תחת השם “בית חדש”. בנוסף לפירושו על הטור הוא כתב הערות על הגמרא המכונות “הגהות הב”ח. היה חמיו של הרב דוד הלוי סגל (טורי זהב), המצטט את הב”ח בהרחבה בפירושו על השולחן ערוך.

נפטר כ' אדר שנת ת' תוך כדי הדפסת ספרו על חלק או"ח, וכשעלה לשמים כרוזא קרי בחיל פנו מקום לרבינו יואל מקראקא. (הקדמת בעל תוספות שבת).

אגדות חסידיות רבות נקשרו על פסקיו של הב"ח, כן מקובל אצל חסידים להקל בחדש בחו"ל כשיטת הב"ח עפ"י מסורת מהבעש"ט: "שכיון שפסק כן הב"ח – כך פסקו בשמים".

חתימת בעלים.

סטפנסקי ספרי יסוד 155. וינוגרד קראקא 403.

[2], ח, קצח, [1] דף. 29 ס"מ.

מצב טוב. כתמי זמן. מעט קרעים קלים ללא חסרון וחיזוקים. כריכת חדשה.

מחיר פתיחה: $2,500
הערכה: $3,000 -
$4,000
נמכר: $8,060

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 3
מכירה 134
שפתי כהן – ש"ך על שלחן ערוך יורה דעה. מהדורה ראשונה. נדיר באופן מיוחד

ביאור רחב ונחמד מאד על שלחן ערוך יורה דעה, מאת רבי שבתי הכהן כ"ץ. קראקא, ת"ו [1646].

הספר שחולל מהפכה בפסיקה ההלכתית. המחבר הביא את הספר לדפוס כשהיה בן 24 שנה בלבד. הספר עורר סערה הלכתית עצומה, ורבני ועד ארבע ארצות ישבו על המדוכה, האם לפסוק כמותו.

בשער: ונדפס בהסכמת כל גאוני ארץ אשר הפליגו מאד במעלת החבור הלז, ובמעלת המחבר ובכוונתו הרצויה כוונת שם שמים. עם הקדמה מהמחבר בצורת שיר בראשי תיבות שבתי הכהן, ושיר מאבי המחבר בראשי תיבות מאיר הכהן.

בסוף הספר דברי המחבר שכותב בפירוט על עמלו להגיה את הספר. בעמוד האחרון שיר מנוקד בסדר א"ב לפי הלכות יו"ד.

הספר היחיד שהש"ך הביא לדפוס! הספר על חושן משפט נדפס לאחר פטירת המחבר (ואף הוא במכירה שלפנינו). מאז שנדפס הספר ועד ימינו אי אפשר ללמוד את הלכות יורה דעה בלא להתעמק בדברי הספר שלפנינו.

ספר נדיר במיוחד, גם בגין גזירות ת"ח ות"ט שהתחוללו בפולין בכלל ובקראקא בפרט.

חתימת בעלים בשער.

[1], ב-רנח, [2] דף, כ 30 ס"מ. חסר 2 דפים שלאחר השער הכוללים דברי המביא לדפוס והסכמות ואינם מגוף הספר.

סטפנסקי, ספרי יסוד 162.

מצב טוב מאוד למעט שיקום אמנותי בשער בחלקו התחתון עם פגיעה בטקסט. כתמי זמן. מעט נקבי עש בדפים בודדים. כריכת עור חדשה.

מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $4,000 -
$6,000
נמכר: $13,640

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 4
מכירה 134
מהדורה ראשונה של הש"ך על חשן משפט. אמשטרדם, תכ"ג [1663]. עותק מיוחס

ספר שפתי כהן. חידושי דינים וביאורים על שולחן ערוך חשן משפט מאת הגאון רבי שבתי הכהן כ"ץ. אמשטרדם תכ"ג [1663]. מהדורה ראשונה.

מהדורה ראשונה של ספר היסוד בדיני חושן משפט, שנדפס כיום בכל המהדורות של השלחן ערוך .

המחבר רבי שבתי הכהן-הש"ך, מגדולי הפוסקים שבכל הדורות. הספר הובא על ידי חתן המחבר רבי מנחם מאניש. חתנו רבי מנחם מאנש בעל הנותן אמרי שפר כותב בהקדמה שחמיו בעל הש"ך בקש ממנו לפני מותו להדפיס את הספר הזה, והוא הסכים עמו. וכאש הוא התעכב בהדפסה מחמת חסרון בממון, הוא התגלה אליו בחלום ובחזיון ותבע לקיים את מה שהבטיח לו.

עם הסכמות רבני פולין שהתאספו ביריד גרמניץ בשנת תי"ד, שניתנו לחלק זה עוד בחיי הש"ך, ועליהם הסכמות נוספות מגדולי הדור שניתנו סמוך להדפסה.

עם פנים השלחן ערוך. בדף ב נדפס שיר מהמחבר, בצורת כוכב.

בדף השער חתימה "
אשר חנן אלקים לעבדו, [ה]צעיר יצחק רפאל ן' יקר ". כפי הנראה היא חתימתו הנדירה של רבי יצחק רפאל בן יקר, מחכמי קושטא ומחשובי דייניה במחצית המאה ה18. חותם עם רבני קושטא בהסכמה שלני ספרים שנדפסו שם בשנת תע"א. ידועים מעט מאוד פרטים אודותיו.

רישום נוסף "לאברהם קאטאריבש למקנה מאת הח' הש' יצחק רפאל ן' יקר ע"י חכם ברוך".

סטפנסקי , ספרי יסוד 162.

ב, שלז דף, 31 ס"מ.

מצב טוב. כתמי זמן. מעט מקבי עש בשוליים הלבנים. כריכת עור מפוארת חדשה.

מחיר פתיחה: $2,500
הערכה: $4,000 -
$5,000
נמכר: $3,100

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 5
מכירה 134
שנים מספריו החשובים ביותר של רבינו עובדיה ספורנו. מהדורות ראשונות. ונציה, שכ"ז [1567].

* באור על התורה אשר חבר אזן וחקר הגאון השלם הא-להי כמהר"ר עובדיה ספורנו. ויניציאה, בדפוס זואן גריפו. שכ"ז [1567]. מהדורה ראשונה.

הפירוש המפורסם על התורה, שנדפס עד היום בכל חומשי ה'מקראות גדולות' לצד פירושי רש"י, הרמב"ן ועוד פירושי מרבותינו הראשונים. פירושו הידוע של ה'ספורנו' פירוש קצר המבוסס על פשט המלים.

בראש השער שתי חתימות בעלות מתקופת ההדפסה, בכתיבה איטלקית: "מושה בכ"מ דניאל ז"ל צורף מפיסארו", וחתימה נוספת.

בשער, דגל המדפיס של גריפו, אך עם שינויים בלי המגינית והעיטורים, ראה: אברהם יערי, דגלי המדפיסים העבריים, ירושלים תש"ד, עמ' 18-19, 135-136.

צב דף, 20.5 ס"מ. סטפנסקי ספרי יסוד 22

כרוך עם:

* באור שיר השירים וקהלת מהגאון הכולל ה-אלהי כמהר"ר עובדיה ספורנו. ויניציאה, בדפוס זואן גריפו. שכ"ז [1567]. מהדורה ראשונה.

בשער, דגל המדפיס של גריפו, אך עם שינויים בלי המגינית והעיטורים, ראה: אברהם יערי, דגלי המדפיסים העבריים, ירושלים תש"ד, עמ' 18-19, 135-136.

יו דף, 20.5 ס"מ.

מהדורות ראשונות ונדירות של שניים מספרי הפירוש היסודיים ביותר על התנ"ך, המודפסים בכל מהדורת מקראות גדולות, והחידושים הנדפסים בהם מצוטטים ללא הרף עד ימינו.

מצב בינוני. נקבי ותעלות עש קטנים, בעיקר בשוליים. בלאי וקרעים קלים בשולי הדפים הראשונים. סימני שימוש וזמן. כריכת קלף עתיקה, פרימיטיבית ופגומה.

מחיר פתיחה: $1,500
הערכה: $2,000 -
$2,500
נמכר: $2,356

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 6
מכירה 134
תנחומות אל. שאלוניקי, בדפוס דוד בן אברהם אזוביב. של"ח [1578] . מהדורה ראשונה ונדירה

ספר תנחומות א-ל דרשות על התורה מאת רבי יצחק בן רבי משה אבן ארויו.

דרשות על התורה בדרך חקירה פילוסופית המחבר רבי יצחק ן' אריו, היה תלמיד מובהק של רבי ר יוסף טאיטצק, והיה רב בתורכיה בזמן מהרשד"ם. חיבר גם פירוש על קהלת, והוציא את ספר הגדרים לרבי מנחם בונאפוס הפרפנייני , עם הקדמה ממנו (שאלוניקי, שכ"ז) תשובה ממנו בשו"ת מהרש"ך.

הספר הראשון שהדפיס דוד בן אברהם אזוביב.

ספר נדיר במיוחד. בקטלוג ספרים עברים עתיקים – במברגר, תשי"ד מופיע עותק חסר 2 דפים בסוף.

מהלמן, גנוזות ספרים, הדפוס בשאלוניקי מס' 31.

עותק מושלם. עם כל דפי המפתחות, ועם השיר המיוחד עם האותיות ההפוכות.

קנח דף, 26.5 ס"מ.

מצב טוב. כתמי זמן. שיקום אמנותי בשולי השער ודף אחרון. כריכת קלף עתיקה נאה.

מחיר פתיחה: $3,000
הערכה: $4,000 -
$6,000
נמכר: $3,720

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 7
מכירה 134
בית יוסף, חושן משפט. שי"ט [1559]. מהדורה ראשונה שהדפיס המחבר בחייו

פירושי וחידושי הגאון עיני העדה… כמהר"ר יוסף קארו. סביוניטה, בדפוס טוביה פואה, שי"ט [1559]. מהדורה ראשונה שהדפיס המחבר בחייו. טור חושן משפט ומסביבו חיבור ה'בית יוסף'.

מהדורה ראשונה של ספר יסוד לכל דיני חושן משפט. מרן רבי יוסף קארו כתב את חיבור הגדול 'בית יוסף' על הארבעה טורים, בחיבור זה קיבץ את כל מקורות ההלכות וכל דברי הפוסקים הראשונים והדעות השונות, ועל פי מסקנותיו ב'בית יוסף' חיבר את ספר השלחן ערוך.

רבי יוסף קארו כפי שכתב בעמוד האחרון של הספר שלפנינו עסק בחיבורו הגדול בית יוסף משך 32 שנה! "אברך ה' כי התחלתיו באדריאנופולי שנת רפ"ב והשלמתיו בעיר צפת ביום ד יא אלול שנת ה' בק"ר ונתעסקתי עוד בהגהתו ובמהדורא תנינא עד שנת די"ש [שי"ד]". ואחר כך הוא מתפלל לה' "יזכני שיתפשט בכל ישראל למען אהיה בכלל מצדיקי הרבים ויזכני לחבר עוד ספרים הרבה…"

בסיום חיבור בית יוסף על חושן משפט, שהוא החלק האחרון שחיבר רבי יוסף קארו, הסתיימה תקופה חשובה בחיי מרן הבית יוסף, ובעצם בכל הפסיקה ההלכתית.

בעמוד האחרון סמל גדול של המדפיס טוביה פואה. ידוע שהספר נדפס ב- 800 טפסים.

לפנינו עותק מרשים. כרך גדול- 39.5 ס"מ. שוליים רחבים, נדפס על נייר משובח.

שלב דף. עותק שלם, עם כל דפי "פרטי רמזי טור חשן המשפט (והמחודשים)".

כיתובים וחתימות בעלים בדפים ראשונים. סטפנסקי, ספרי יסוד 152.

מצב טוב-טוב מאוד. שיקום אמנותי בשולי דף השער. קרעים קלים בשוליים הלבנים במספר דפים. מעט כתמי זמן. כריכת עור מפוארת חדשה.

מחיר פתיחה: $3,000
הערכה: $10,000 -
$15,000
נמכר: $10,540

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 9
מכירה 134
שאלות ותשובות רבנו נסים גירונדי. רומא, ש"ה-ש"ו. מהדורה ראשונה

שאלות ותשובות הרב הגדול הגאון רבנו נסים גירונדי, דפוס השותפים ר' יצחק דלטאש בנימין מארניינו ואנטוניאו בלאדאו. רומא ש"ה-ש"ו [1545].

המהדורה הראשונה של שו"ת הר"ן שנדפסה על פי כתב יד יחיד, כפי שכתב ר' יצחק דלטאש בהגהה לתשובה ב: "כאשר מצאנו בספר ההעתק שהיה יחיד בעולמו'.

המביא לדפוס רבי יצחק דלטאש כתב הרבה הגהות שכמה מהן פותחות: אי"ל [אמר יצחק לאטאש], ובמקום אחד שחסרה התשובה, כתב הוא את התשובה.

בקולפון הוא כתב: רוח ה' נוססה בי אשר ראיתי תשובות הגאון רבנו נסים משיבות נפש השואל מחכימות פתי מתנוססות מן העפר אשר הושלכו שם מתנשאות עד שמי מרומים במעשה הדפוס הזה להרים בכח קולי להשמיע לעם כמה גדולים מעשי נסים אשר מרומים ישכון…'.

רבי יצחק דלטאש, שהיה גדול בתורה, נודע לדורות כמי שנתן את ה'פסק' להדפסת ספר הזהר בפעם הראשונה, בשנת שי"ח, שעד אז חששו מלהדפיס את ספר הזהר, והיו שהתנגדו אז להדפסה, ובפעילותו הוא הכריע את הכף בעד ההדפסה.

בדף קה, הגהה בכתב יד עתיק.

סטפנסקי, ספרי יסוד 268.

קעג [33] עמ'. 20 ס"מ.

מצב טוב. בשער השלמה אמנותית קלה של העיטור העליון. השלמת שוליים לבנים אמנותית במס' דפים. כריכת עור חדשה.

מחיר פתיחה: $1,500
הערכה: $2,000 -
$2,500
נמכר: $2,480

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 10
מכירה 134
הליכות עולם. כללים בתלמוד, ויניציאה, ש"ה [1544]. עותק מיוחס

הליכות עולם, כללים בתלמוד, מאת רבי ישועה הלוי עם מבוא התלמוד מרבי שמואל הנגיד.

המחבר, רבי ישועה בן רבי יוסף הלוי מתלמיסאן שבאלג'יר, כתב בהקדמה את קורות חייו שמחמת פרעות שהיו בשנת רכ"ז ברח לספרד והתיישב בטולדו, שם חבר את הספר הזה.

בצידה הפנימי של הכריכה הקדמית חתימת בעלות: "הק' גבריאל הירש ליפמאן" אב"ד אאוריך וקיסינגן. חתימות בעלות עתיקות נוספות בשער ובדפים נוספים.

רבי גבריאל נפתלי הירש ליפמן [תקס"ה-תרכ"ד] , מתלמידיו הקרובים ביותר של רבי וואלף המבורג (אוה"ב). רבי וואלף מזכיר אותו בספריו מספר פעמים בשבחים מופלגים על אף גילו הצעיר. כיהן ברבנות בעיר אַוּרִיךְ ולאחר מכן בעיר קִיסִינְגֶן. התפרסם רבות בשל מחקרו המעמיק בתורתו של רבי אברהם אבן-עזרא, ואף ערך והוציא לאור ספרים רבים ממנו.

לז [1] דף. 19 ס"מ. הברמן, המדפיס קורנילייו אדיל קינד מס' 3.

מצב בינוני-טוב. מעט נקבי ותעלות עש, בעיקר בשוליים. כתמי זמן ומריחות דיו. כריכת קדמית מנותקת.

מחיר פתיחה: $500
הערכה: $700 -
$900
נמכר: $1,116

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 11
מכירה 134
לקח טוב לרבי משה נג'ארה. מהדורה ראשונה. קושטא, של"ה. חתימה והגהות

יָ-ה רִבּוֹן עָלַם וְעַלְמַיָּא

ספר לקח טוב, ביאורים על הפרשיות ורשימת המצוות ופירושם על דרך הרמב"ם, לפי סדר הפרשיות. מאת תלמיד האר"י המקובל האלוקי רבי משה נגארה, ראש רבני דמשק ואביו של רבי ישראל נג'ארה בעל הפיוט הנודע 'יָ-ה רִבּוֹן עָלַם וְעַלְמַיָּא'. קושטא, של"ה [1575]. מהדורה ראשונה.

בדף האחרון נדפסו דברי ברכה מאת בן המחבר, רבי ישראל נג'ארה, שפותח בדבריו "וירא ישראל את היד הגדולה אשר עשה משה אביו…". ואחר כך כתב שיר בשבח הספר.

החיד"א בשם הגדולים משבח את הספר בכך שחיבר את התורה שבעל פה והתורה שבכתב כדי שיבא פירוש פסוקי המצוה מסודרים בכל חלקי הדינים ודרשות רז"ל…" "'אשרי אדם השוקד על דלתותיו וזו תורה לשמה… ושמו נאה לו לקח טוב".

בדף השער, חתימה רבנית עתיקה בכתיבה מזרחית, מתקופת ההדפסה. כמו כן, בין דפי הספר מספר הגהות, אף הן בכתיבה מזרחית מתקופת ההדפסה.

רבי משה נג'ארה [נפטר בשנת ה'שמ"א], נמנה על גורי האר"י הקדוש והיה מחכמי צפת בתקופת האר"י. בשנת ה'של"ט בעקבות פרעות הערבים בצפת, נמלט עם בנו רבי ישראל ועם עוד יהודים רבים לדמשק, זמן קצר לאחר מכן, נתמנה לראש הרבנים שם. נישא לבת הגאון רבי ישראל די קוריאל שהיה אחד מארבעת התלמידים שהוסמכו על ידי הרב יעקב בירב. בנו היה החכם והפייטן רבי ישראל נג'ארה מחבר הפיוט לשבת "יָה רִבּוֹן עָלַם וְעַלְמַיָּא", המושר בסילודין בלילות השבת בכל תפוצות ישראל. בנו ר' ישראל, נכדו ר' משה ונינו ר' יעקב נג'ארה שימשו בתפקיד הרב הראשי של קהילת יהודי עזה. החיד"א בשם הגדולים כותב אודותיו: "מהר"ר משה נאג'ארה מגורי האר"י ז"ל, אבי המשורר ישראל נאג'ארה, חיבר ספר נחמד שסידר כל דרשות רז"ל בש"ס וספרא וספרי ומכילתא… אשרי אדם שוקד על דלתותיו… ושמו נאה לו "לקח טוב". והרב נתבקש לישיבה של מעלה, ודמשק מנוחתו, שנת אש"ם. כן מצאתי בקובץ ישן כ"י". (שם הגדולים, מהדורת ליוורנו, תקל"ד, אות מ' סעיף נ"ז).

קמט, [1] דף, 27 ס"מ. נייר משובח. יערי קושטא 183.

מצב טוב. מעט כתמי זמן ונקבי עש. שיקום שוליים ונקבי עש למספר דפים בודדים עם פגיעה בתיבות בודדות. כריכת עור חדשה ומהודרת.

מחיר פתיחה: $2,000
הערכה: $4,000 -
$5,000
נמכר: $2,480

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 12
מכירה 134
‫עיר גיבורים, לבעל ה"כלי יקר" - באזל, ש"מ [1580] מהדורה ראשונה

דרשות על התורה, מאת רבי אפרים מלונטשיץ. בסיליאה, דפוס (ישראל זיפרוני) בבית אמברוסיאו פרוביניאו.

מהדורה ראשונה של הספר הידוע שחיבר רבי שלמה אפרים מלונטשיץ. המחבר מגדולי דורו, תלמיד המהרש"ל, היה רב, דרשן נודע, ראש ישיבה ואב"ד בעיר פראג במקביל למהר"ל והשל"ה. הוא חיבר ספרים רבים ומכונה גם כבעל ה'כלי יקר' על שם ספרו.

המחבר נודע בספריו הרבים, כלי יקר, עוללות אפרים, וכוד, לצד הספר שלפנינו שנדפס במהדורות רבות. הספר שלפנינו הוא הראשון שהדפיס. בשער נכתב שם המחבר אפרים, ואחר כך נוסף לו השם שלמה.

קל דף, 30.5 ס"מ.

מצב טוב מאוד. כתמי זמן. כריכה חדשה.

מחיר פתיחה: $500
הערכה: $700 -
$1,000
נמכר: $5,456

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 13
מכירה 134
סידור תפלות מכל השנה. ונציה, שנ"ח. נדיר ביותר

תפלות מכל השנה כמנהג קהלות הקדש אשכנזים'. סדור כמנהג אשכנז המערבי (מנהג האשכנזים שבאיטליה). ההוראות למתפללים ביידיש, באותיות צו"ר. ונציה, בדפוס זואן דגארא. שנ"ח [1598]. חסר שער ושבעה דפים. בסוף החלק הראשון רישום ארוך בכתיבה איטלקית על לידת בן לר' יעקב טודרוס, ז' אייר ת"ן, י"ג [!] אפריל 1690.

הסדור כולל תפלות לימות החול, לשבתות, לשלשה רגלים, ולימים נוראים. סדר קריאת התורה לשני וחמישי ולמועדים. פיוטי היוצרות לשבתות מיוחדת. הגדה של פסח. פרקי אבות ועוד.

לפנינו סידור קדום ונדיר במיוחד. נרשם במפעל הביבליוגרפיה על פי עותקים בספריית ולמדונה ובאוסף פרטי. העותק מספריית ולמדונה נמצא כיום בספריה הלאומית (ואין בספריה עותקים נוספים מהסידור). הסידור שלפנינו אינו זה הרשום בספר המדפיס זואן די גארה, הברמן-יודלוב, מס' 155.

העותק השלם כולל: קצב, קיו דף. בעותק שלפנינו חסר דף השער ושבעה דפים נוספים. הדפים החסרים: א-ד (דפים אלו הושלמו בצילום אמנותי), ט, ובספירה שניה חסרים הדפים: לו, לז, קיב. כמו כן שלשה דפים פגומים וחסרים בחלקם: ה, ז, ח (בספירה הראשונה). 16 ס"מ.

מצב בינוני-טוב. כתמי זמן. חיזוקים בנייר דבק לשולי מספר דפים. כריכת עור עתיקה.

מחיר פתיחה: $700
הערכה: $1,500 -
$2,500
נמכר: $930

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 14
מכירה 134
קובץ ספרי נ"ך עם תרגום לטיני. פריס, המאה ה-16

מקבץ [5] ספרי נ"ך נדירים, עם תרגום לטיני. כרוכים יחדיו בשערים נפרדים. פריס, המאה ה-16. עברית ולטינית.

*
תרגום יונתן בן עוזיאל על תרי עשר, הושע ויואל מוגה בעיון רב ומנוקד על פי דקדוק הארמי על ידי יוחנן מירקירוס המורה לשון הקודש במצות המלך הנריקוס…עם ביאור המקומות הקשים של תרגום ע"י המחבר הנזכר … Chaldaea Ionathae Uzielis filii interpretatio in duodecim prophetas, diligenter emendata & punctis… per Ioannem Mercerum….
פריס, 1557. יד, 15-30, לא-לד, 35-38 עמ’. המקור הארמי (בעמודים הממוספרים באותיות עבריות) ותרגום לאטיני (בעמודים הממוספרים בספרות).
נדיר במיוחד. אין בספריה הלאומית.

* תרגום מיכה נחום חבקוק וצפניה וחגי זכריה ומלאכי. מנוקד על פי הדקדוק… ע"י יוחנן מירקירוס המלמד את לשון הקודש בישיבת פאריס במצות המלך הינריקוס.
פאריס. 1558. [1], עה-קח עמ’.
נדיר במיוחד. העותק בספריה הלאומית מאוסף מהלמן.

שני הספרים הנ"ל הם מתוך תרגום על כל התרי עשר. לכל ספר שער נפרד. ספק אם יש בנמצא עותק של כל התרי עשר.

========================

* ספר עובדיה עם פירוש רד"ק … בדפוס רוברטוס סטפנוס , פה פארי"ש העיר הגדולה והאם בצרפת.
ה'ש' 1540 . ח עמ'.

*ספר יונה עם פירוש רד"ק … בדפוס רוברטוס סטפנוס פה פארי"ש העיר הגדולה והאם בצרפת.
שכ"ז 1567.

שני הספרים הנ"ל מתוך סט של נ"ך. לכל ספר שער נפרד.

========================

* מגלת רות עם פירוש המיוחס לרד"ק … דפוס רוברטוס סטיפאנוס , פה פארי"ש העיר הגדולה והאם בצרפת.
שכ"ד 1563. נרשם במפעל הביבליוגרפיה על פי עותק בספריה הבריטית.

בשער: מנוקדת ונמסרת על פי דרכי הסופרי’ הקדמוני’, עם פירוש קצר המיוחס לרד"ק [רבי דוד קמחי], לא נדפס לפני היום הזה … Libellus Ruth cum scholiis Masorae … item in eundem succinta expositio nondum in lucem emissa cuius in manuscripto exe[m]plari autor praefertur R. D. Kimhi. Omnia per Io. Mercerum …

נדפס בפני עצמו, לא כחלק מנ"ך. הפירוש אינו מאת הרד"ק, אלא מאת רבי ישעיה טראני (רי"ד). יב דף.

=======================

מידות: 21X15 ס"מ.

מצב כללי טוב-טוב מאוד. נייר משובח. כריכת קלף מקורית. הגהות.

מחיר פתיחה: $1,500
הערכה: $3,000 -
$5,000
נמכר: $2,356

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 15
מכירה 134
ספר עיני אברהם. מראה מקומות לפסוקי התנ"ך שנדרשו במדרש רבה, מאת ר' אברהם די פונשיקא. אמשטרדם, שפ"ז-שפ"ח [1628-1627]. מהדורה יחידה ונדירה

כל עמוד נחלק לשלש עמודות. עם שערים נוספים לחמש מגלות, לנביאים ראשונים, לנביאים אחרונים ולכתובים.

מראשוני הספרים שנדפסו באמשטרדם. נדפס בבית הדפוס של דניאל די פונשיקא, בבית הדפוס הזה נדפסו שני ספרים בלבד.

ספר נדיר, למיטב ידיעתנו לא הופיע שנים רבות במכירות פומביות.

קנג [4] דף, עם דפי מפתחות העניינים. 18 ס"מ.

מצב טוב. נקבי עש בתחתית הספר בשוליים הלבנים. כריכה חדשה.

מחיר פתיחה: $800
הערכה: $1,000 -
$1,200
נמכר: $992

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 16
מכירה 134
הגדה של פסח, עם תרגום בלשון איטליאנו. ונציה, שפ"ט. ציורים אומנותיים רבים

הגדה של פסח בלשון הקדש ופתרונו בלשון איטליאנו, עם כמה צורות על כל האותות והמופתים… וכל סדר קדש ורחץ.. וכן מכות מצרים ואותיות מצויירות… ודברים אחדים יפים עד מאד. ונציה, שפ"ט [1629].

הגדה של פסח, כמנהג בני רומי, עם ביאור ותרגום לאיטלקית באותיות עבריות מנוקדות, עם פירוש צלי אש מאת רבי יהודה אריה ממודינה, שקיצר את פירוש האברבנאל, עם הקדמה ממנו. מהדורה ראשונה של 'צלי אש' שנדפס אחר כך בעשרות מהדורות.

כל עמוד בהגדה מוקף במסגרת ארכיטקטונית. ועם ציורים. הציורים מקיפים את העמוד מכל ארבעת צדדי העמוד. הציורים פיתוחי עץ. הגדה אומנותיות מפוארת בפורמט גדול.

אחת מההגדות הראשונות מאז המצאת הדפוס, שנדפסו ביופי ובאומנות מיוחדת, עם ציורים כה רבים. בדף [26, א]: אלמעכטיגר גוט.

הגדה זו שימשה יסוד לכמה הוצאות שנדפסו כמתכונתה, והיא שיא היצירה של הגדות המצוירות שנדפסו בונציה. ראה. ב’ רות, ההגדה המצויירת שבדפוס – ארשת, ג, תשכ"א, עמ’ 22.

בשנת 1981 יצאה לאור הגדה זו במהדורת נגידים, פקסימיליה ממוספרת של 79 עותקים על קלף, בהוצאת Duksustos Editore, מילאנו.

יערי 41; אוצר ההגדות 55. גנזי ישראל 372.

[26] דף, 33 ס"מ. כריכת עור חדשה מפוארת.

ההגדה עברה שיקום אמנותי עם השלמות קלות בעיקר בשוליים הלבנים. כתמי זמן ושימוש רבים. כללית מצב טוב.

מחיר פתיחה: $8,000
הערכה: $10,000 -
$12,000
נמכר: $9,920

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 22
מכירה 137
פוסט אינקונבולה: אבודרהם. קושטא, רע"ד [1514]. עותק חסר

ספר 'פירוש הברכות והתפילות', הנודע על שם מחברו כ'ספר אבודרהם'. מאת רבינו דוד אבודרהם – מגדולי הראשונים. דפוס המחוקק אשטרוק דטולון פרובינציאל. קושטא, רע"ד [1514]. מהדורה קדומה (שנייה) של הספר החשוב – פוסט אינקונבולה. אבודרהם הוא הספר הקדום והיסודי ביותר על מנהגי התפילות ומקורותיהן, מסורת הנוסח ודיני התפילות והברכות. הספר נתקבל בכל תפוצות ישראל כמקור המוסמך ביותר בענייני התפילות ונעלה הוא בערכו הספרותי מכל הספרים שנתחברו במקצוע הזה (אנציקלופדיה אוצר ישראל). במקור: צט, [1] דף. בעותק שלפנינו: ז-נג דף. 28 ס"מ. מצב טוב. כתמי זמן. קרעים קלים בשולי כמה מהדפים, ללא חיסרון בטקסט. לא כרוך.

מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $3,000 -
$5,000
פריט מספר 23
מכירה 137
אבודרהם. אינקונבולה. אשבונה-ליסבון, ר"ן 1489

פירוש הברכות והתפילות לרבינו דוד אבודרהם. אשבונה-ליסבון, בדפוס אליעזר טולידנו. ר"ן 1489. אינקונבולה. עותק חסר. הספר הקדום היסודי ביותר על מנהגי התפילות ומקורותיהן, מסורת הנוסח ודיני תפילות וברכות. מהדורה ראשונה של הספר החשוב. נדפס בתקופת ערש הדפוס. וינוגרד, ליסבון 4; Goff Heb-36; גולדשטיין 92; אופנברג 1; העותק שלפנינו כולל 49 דף, מתוך 170 של הספר השלם. רוב הדפים עם שוליים נאים.

מחיר פתיחה: $3,000
הערכה: $8,000 -
$10,000
נמכר: $3,720

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 24
מכירה 137
צרור המור, ונציה, ש"ו. עותק מיוחס

ספר צרור המור, ביאור על התורה, על דרך הפשט ועל דרך הנסתר. מאת המקובל רבי אברהם סבע – סבו של מרן ה'בית יוסף'. ונציה, ש"ו [1545]. מהדורה שנייה. חותמות הגאון הקדוש רבי משה חלפין, אבי שושלות האדמו"רים מגור ומקוצק. בברחו מפורטוגל נאלץ המחבר להשאיר מאחוריו את כתב היד של הספר, הוא קבר אותו תחת עץ זית ליד ליסבון, וכתב אותו מחדש על פי הזכרון. שיטתו של הרב סבע ידועה במקוריותה, ושימשה רבות רבנים בדורות שלאחריו. רבי אברהם בן יעקב סבע [ה'ר-ה'רס"ט], רב, מקובל, והוגה דעות יהודי בדור גירוש ספרד. נולד ופעל בקסטיליה, היה תלמידו של רבי יצחק די ליאון. עם גירוש ספרד ב-1492 עבר לגימארייש שליד פורטו בפורטוגל עם קהילתו. החיד"א כתב על פטירתו: בספר דברי יוסף כתב יד כתב שהרב הנזכר היה בא בספינה ועמד נחשול של ים לטבעם, ורב החובל נתנפל להרב הנזכר להצילם, והשיבו שהוא יצילם אך בתנאי שאם ימות שלא ישליכוהו לים רק יביאוהו לאחת מערי ישראל ולא יהיה להם שום נזק. ונשבע לו רב החובל, והתפלל לה' ונח הים. ואחר שני ימים נפטר הרב ז"ל והיה קרוב לעיר וירונא, והשתדל רב החובל והגיע לוירונא וקברוהו ישראל שבוירונא בכבוד גדול זי"ע (שם הגדולים חלק א' מערכה א' אות פ"ה). נכדתו, בתו של בנו רבי יצחק נישאה למרן רבי יוסף קארו, מחבר השולחן ערוך. בעלי הספר הרה"ק רבי משה ליפשיץ – חלפין ['חלפן'; נפטר בשנת תקצ"א], היה מתלמיד המגיד מקוזניץ והחוזה מלובלין, היה גביר חסידי ומנכבדי הקהילה היהודית בווארשא, היה חותנם של שני גדולי החסידות: האדמו"ר רבי יצחק מאיר מגור בעל החידושי הרי"ם והאדמו"ר רבי מנחם מנדל מקוצק (בזיווג שני; ראה הרחבה). [2], ג-קסה דף. 29 ס"מ. חתימות בעלות רבניות מתקופת ההדפסה. מצב טוב. כתמי זמן. חיזוק לשולי השער וכמה דפים נוספים, ללא פגיעת טקסט. כריכה חדשה. הרחבה אודות הרה"ק רבי משה חלפן: כיצד זכה רבי משה חלפן ששני גדולי הדור יהיו חתניו? כך סיפרה בתו של רבי משה חלפן רעייתו של השרף מקוצק: כאשר היהודי הקדוש בא בקשרי שידוכין עם חבירו רבי דוד מלעלוב זצ”ל יצאו שניהם יחדיו לוורשא על מנת לחזר על פתחי הנדיבים שם לצורך הכנסת כלה. בוורשא פגשו את הרה"ק רבי משה ליפשיץ המכונה בפי כל ‘רבי משה חלפן’ שנוכח לראות בחושיו החדים כי לפניו אנשים בעלי מעלה. הוא פנה אליהם ושאל: "מהו הסכום כולו הנדרש לכם לצורך החתונה"? "שלושים אלף רובל" השיבו, יצא רבי משה לחדרו וחזר עם שלושים אלף רובל “הא לכם למצוות הכנסת כלה, וכעת לינו פה הלילה ולמחר שובו לכם לאהליכם לעבודת השם"! סירב היהודי הקדוש ליטול את המעות ואמר: "וכי תעלה על דעתך שמצווה חשובה של הכנסת כלה ניתנה ליהודי אחד"? על אתר הציע רבי משה הצעה חדשה: "אמנם כדבריכם כן הוא אך אני מציע שמזה ומזה אל תנח ידיך, אתם שבו לכם כאן בביתי שבועיים ימים להגות בתורה ועבודת השם ואני מקבל על עצמי לכתת רגליי בין בתי הגבירים דכאן על מנת לזכותם במצוות הכנסת כלה, כשאצליח לאסוף מחצית מהסכום הנדרש אשלים מכספי את החצי שני". הנהן היהודי הקדוש בהסכמה להצעה החדשה ורבי משה הלך מדי יום משך שבועיים ימים לאסוף כסף בין בתי יהודי וורשא עד אשר היו באמתחתו 15 אלף רובל, אז השלים החצי השני מכספו, והניח לפני הצדיקים. בטרם נפרדו הצדיקים מרבי משה פנה אליו רבי דוד מלעלוב זי”ע ואמר: "כבר שבועיים ימים שאנו בצל קורתך ומתפעלים ממעשי הצדקה והחסד ועתה נוכל לברכך ואת אשר תבקש נברך". נענה רבי משה ואמר להם: "בחסדי השם חנני אלוקים בממון, בנים ובנות, וברכת ה’ אצלי בכל. רצוני בברכה שאזכה להשיא את שתי בנותיי לצדיקים כמותכם". לשמע בקשתו פתחו הצדיקים וברכוהו יהי רצון ששתי בנותיך יזכו להתחתן עם אברכים צדיקים שיאירו את העולם כאור החמה. כעבור מספר שנים משהגיעו בנותיו של ‘רבי משה חלפן’ לפרקן נתקיימה הברכה בדקדוק, בתו המהוללה מרת פייגא ע”ה הקימה את ביתה עם הבחור המפורסם רבי יצחק מאיר אלתר מוורשא הלא הוא בעל החידושי הרי”ם זי”ע ואחותה הצעירה מרת חיה ע”ה הקימה את ביתה עם רבי מנחם מנדל מקוצק זי”ע. (את הסיפור סיפר האדמו”ר מביאלא-פשיסחא ששמע אותו מהחסיד רבי יוסף לנדוי ששמע אותו מה’שם משמואל’ מסוכטשוב ששמע אותו מסבתו הרבנית מקוצק בתו של רבי משה חלפן).

מחיר פתיחה: $800
הערכה: $1,200 -
$1,500
נמכר: $1,240

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 25
מכירה 137
רב אלפס. ריווא דטרינטו, שי"ח [1558]. חתימות והגהות

ספר רב אלפס, פסקי הלכות כסדר התלמוד מאת רבינו יצחק אלפס עם ביאורי הראשונים, הוגה על ידי רבי יוסף אוטולינגו. חלק שני. ריווא דטרינטו, שי"ח [1558]. נוסף 'הלכות קטנות', עם נימוקי יוסף והרא"ש, שנמצאים בדרך כלל בסוף החלק הראשון. לפנינו מהדורה קדומה של הרי"ף על סדר נשים ומסכת חולין, עם המפרשים. המגיה רבי יוסף אוטלינגו, היה רב וראש ישיבה בקרימונה, הוא יסד את בית הדפוס בריווא דה טרינטו, וערך והגיה את הספרים שהדפיס שם. חתימות בעלים, הצעיר יעקב יוסף בלא"א ר' מצליח רפאל פאנצירי: קנין כספי אברהם מצליח (?) – אולי מדייני איזמיר, ראה: ארזי הלבנון עמ' 155. כמו כן רישומי בעלים בדף השער וכמה הגהות בכתיבה מזרחית בגיליונות דפי הספר. רסח דף; הלכות קטנות תתנג – תתעב דף. 29 ס"מ. מצב טוב. מעט כתמי זמן. מעט נקבי עש בעיקר בשוליים.

מחיר פתיחה: $800
הערכה: $1,300 -
$1,500
נמכר: $992

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 26
מכירה 137
בית יוסף, אבן העזר. שי"ג [1553]. מהדורה ראשונה שהדפיס המחבר בחייו

אבן העזר עם נימוקי פאר הדור כמוהר"ר יוסף קארו יזיי"א, הבקי בחדרי תורה קראו בית יוסף. סביוניטה, שי"ט [1553]. טור 'אבן העזר' לרבינו יעקב בן הרא"ש וסביבו ספר 'בית יוסף' למרן רבנו יוסף קארו. דפוס ראשון, נדפס על ידי המחבר בעצמו. מהדורה ראשונה של ספר יסוד לכל דיני חושן משפט. מרן רבי יוסף קארו כתב את חיבור הגדול 'בית יוסף' על הארבעה טורים, בחיבור זה קיבץ את כל מקורות ההלכות וכל דברי הפוסקים הראשונים והדעות השונות, ועל פי מסקנותיו ב'בית יוסף' חיבר את ספר השלחן ערוך. מרן הבית יוסף שהתגורר בצפת שלח את החיבור להדפסה על ידי שליחו רבי משה אבן שושן. כפי הנדפס בקולופון: והתהי השלמת הטור השלישי… יום ששי, ארבעה ימים לחדש תמוז שנת שי"ג, ע"י… קורנילייו אדיל קינד… וכמוהו הוטפל בהדפסתו החכם… משה אבן שושן מעיר צפת…". ספר חשוב ביותר ומבוקש מאד. סטפנסקי, ספרי יסוד 152. גנזי ישראל 732. רלב דף, 33 ס"מ. מצב טוב-טוב מאוד. קרעים קלים בשער ללא פגיעה בטקסט. מעט כתמי זמן. כריכה משומשת עם סמל משפחת אצולה יהודית.

מחיר פתיחה: $5,000
הערכה: $8,000 -
$10,000
נמכר: $6,200

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 27
מכירה 137
בית יוסף, חושן משפט. שי"ט [1559]. מהדורה ראשונה שהדפיס המחבר בחייו

פירושי וחידושי הגאון עיני העדה… כמהר"ר יוסף קארו. סביוניטה, בדפוס טוביה פואה, שי"ט [1559]. מהדורה ראשונה שהדפיס המחבר בחייו. טור חושן משפט ומסביבו חיבור ה'בית יוסף'. חתימה בדף השער: "משה בכמ"[ר] שלמה פראנקיטה…". מהדורה ראשונה של ספר יסוד לכל דיני חושן משפט. מרן רבי יוסף קארו כתב את חיבור הגדול 'בית יוסף' על הארבעה טורים, בחיבור זה קיבץ את כל מקורות ההלכות וכל דברי הפוסקים הראשונים והדעות השונות, ועל פי מסקנותיו ב'בית יוסף' חיבר את ספר השלחן ערוך. רבי יוסף קארו כפי שכתב בעמוד האחרון של הספר שלפנינו עסק בחיבורו הגדול בית יוסף משך 32 שנה! "אברך ה' כי התחלתיו באדריאנופולי שנת רפ"ב והשלמתיו בעיר צפת ביום ד יא אלול שנת ה' בק"ר ונתעסקתי עוד בהגהתו ובמהדורא תנינא עד שנת די"ש [שי"ד]". ואחר כך הוא מתפלל לה' "יזכני שיתפשט בכל ישראל למען אהיה בכלל מצדיקי הרבים ויזכני לחבר עוד ספרים הרבה…" בסיום חיבור בית יוסף על חושן משפט, שהוא החלק האחרון שחיבר רבי יוסף קארו, הסתיימה תקופה חשובה בחיי מרן הבית יוסף, ובעצם בכל הפסיקה ההלכתית. בעמוד האחרון סמל גדול של המדפיס טוביה פואה. ידוע שהספר נדפס ב- 800 טפסים. כרך גדול – 40 ס"מ. שוליים רחבים, נדפס על נייר משובח. שלב דף. דפים [שיז-שיט] חסרים, ומצורפים מעותק אחר להשלמה. כמו כן, מצורפים מספר דפים כפולים מתחילת וסוף הספר להשלמת הטקסט החסר. מצב בינוני. פגמים עם חסרונות טקסט ב-[20] הדפים הראשונים, וב-[18] הדפים האחרונים. כתם רטיבות ישן בחלקו התחתון של הכרך. השלמת נייר בשער. נקבי עש בודדים ופגם בשוליים הפנימיים. כריכה ישנה, בלויה מעט. הדפים המצורפים מעותק אחר, במצב גרוע.

מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $1,500 -
$2,000
נמכר: $2,108

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 28
מכירה 137
מאיר נתיב. וינציאה, שכ"ד [1564]. עותק מיוחס

ספר מאיר נתיב. קונקורדנציה יהודית. מאת רבי מרדכי נתן מפרובנס, הביא לבית הדפוס רבי מאיר פרינץ. ויניציאה, בדפוס בראגאדין. של"ד [1564]. ביאור כל מלה ושורש בתנ"ך. שמות השרשים העבריים וכן שמות ספרי התנ"ך השייכים לכל מלה ושורש נדפסו באותיות מרובעות נאות. ציטוט הפסוקים באותיות רש"י. בהשער מופיעה חתימה עתיקה: "אחים בני יצחק בר יהודה חיים… התקס"ד". בסוף ההקדמה מופיעה חתימה נוספת: "מספרי הר"ר שלום קורח". [415] עמודים. 30 ס"מ. כמה דפים הושלמו מעותק אחר. מצב טוב. כתמי זמן. נקבי עש בודדים. שיקום קל לשולי השער וכמה דפים נוספים.

מחיר פתיחה: $400
הערכה: $500 -
$700
נמכר: $496

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 29
מכירה 137
שו"ת מהרלב"ח. ונציה, שכ"ה. מהדורה ראשונה. ספר יסוד

ספר שאלות ותשובות מאת רבי לוי אבן חביב -רלב"ח (מהרלב"ח). ונציה שכ"ה [1565]. מהדורה ראשונה. עם קונטרס הסמיכה. עותק יפה. מהדורה ראשונה של ספר התשובות החשוב של אחד מגדולי הדורות. המחבר מגדולי דור, הדור שבין סוף תקופת רבותינו הראשונים לתחילת תקופת האחרונים. היה ראש רבני ירושלים בתקופתו. בספר נדפסו תשובות שהפכו לנכס צאן ברזל בכמה תחומים: בדפים רמח -רעו: "פירות שביעית", חשבון שנת השמיטה; פירוש הלכות קידוש החודש לרמב"ם וחשבון תקופות ומולדות, בצרוף טבלאות וצורות הנדסיות. בדפים רעז-שכח: "קונטרס הסמיכה": "ויכוח שעבר בין חכמי צפת [ובראשם ר’ יעקב בירב] וחכמי ירושלים [ובראשם המחבר] מענין הסמיכה". איורים של צורת מעגל הירח. וטבלאות של המולדות. עותק שלם, עם דפי המפתחות ועם כל דפי השרטוטים והטבלאות. סטפנסקי יסוד 292. [4], רו [צ"ל: רי], ריז-שכח, [2] דף, 28 ס"מ. נייר עבה. מצב טוב-טוב מאוד. מעט כתמי זמן. חור זעיר בדף אחרון. כריכה פשוטה.

מחיר פתיחה: $1,500
הערכה: $1,800 -
$2,200
פריט מספר 30
מכירה 137
הלכות גדולות, מהדורה ראשונה. ונציה, ש"ח. ההקדמה הראשונה לספר עברי

הלכות גדולות [בה"ג]. ונציה, ש"ח [1548]. מהדורה ראשונה של הספר החשוב ביותר בספרות ההלכה של הגאונים. בראש הספר מופיעה הקדמה מאת המחבר. הקדמה זו נחשבת להקדמה הראשונה שנכתבה לספר עברי. הספר כולל פסקי הלכות על פי סדר התלמוד, מאחד מרבותינו הגאונים הקדמונים. מעבר לשער נכתב אודות המחבר שלא ידוע מי הוא. עד היום טרם הוברר בוודאות מי הוא המחבר, ונוטים לומר שהוא רבי שמעון קיירא, מגאוני בבל במאה התשיעית. למרות העלמת שם המחבר נתקבל הספר בכל תפוצות ישראל כספר החשוב ביותר בספרות ההלכה של הגאונים וכל רבותינו הראשונים מזכירים את הספר פעמים רבות מאד, לפעמים בשם הקיצור: בה"ג. סטפנסקי, ספרי יסוד 220. [4] קמד דף, 30 ס"מ. הברמן, המדפיס קורנילייו אדיל קינד 51. מצב טוב: בשער רישום עתיק בכתב יד. כתמי זמן. נקבי עש. כריכת חצי עור ונייר שיש חדשה ומהודרת.

מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $1,400 -
$1,500
נמכר: $1,240

המחיר כולל עמלת קונה

התחל להקליד ע"מ לקבל תוצאות רלוונטיות

שאלה על פריט

אינקונבולה: קטע מתוך ה'הגדה של פסח' הראשונה שנדפסה. רומי, רל"ד

תנאי בית המכירות

הדרכה למבקרי התערוכה ומשתתפי המכירות הפומביות כולל תקנות ונוהל.

ווינרס מכירות פומביות בע"מ להלן החברה עורכת בזה תצוגת פריטי יודאיקה שונים, אשר התקבלו מאנשים שונים אשר הסכימו להעמיד את הפריטים החשובים לרשות הקהל להסתכלות עם אפשרות לרכישתם במכירה פומבית שתתקיים עם סיום התערוכה.

 

*היות ובאתר הבית של ווינרס ישנה אפשרות למתן הצעות מוקדמות ולראותן, במקרה של שוויון בהצעות מוקדמות ההצעות שניתנו באתר הבית של ווינרס גוברות על פני הצעות שנתקבלו באתרים אחרים.

1 . לנוחיות המבקרים הוצאנו לאור קטלוג זה עם הסברים מפורטים בליווי תמונות. המידע בקטלוג מבוסס על הערכת מומחי החברה אולם האחריות

הבלעדית על בדיקת הפריטים מוטלת על הרוכש. שמור על הקטלוג כעל מלווה אישי לכל ימי התערוכה והמכירה. אנו לרשותך בכל שאלה, ספק וברור.

ניהול המכירה ותנאיה:

2 . המכירה עצמה תנוהל ע"י אדם מנוסה הבקי בנוהלי המכירות פומביות. אנו מבקשים מכל המבקרים והאורחים במכירה הפומבית לצייד את עצמם

בידע המתאים. לאלו שאינם בקיאים בנושא זה אנו ממליצים לפנות אלינו בימי התערוכה או לפניה ולקבל מאיתנו את המידע הדרוש.

3 . עצם ההשתתפות במכירה הפומבית וקבלת "מספר רכישה" מאיתנו מהווה אישור והסכמה כי ידועים למקבל המספר. התקנות, הנוהל, התנאים

והנהוג בתערוכות ובמכירה פומבית שלנו ובכל בעיה וספק, באם יתעוררו, בשעת המכירה או לאחריה, עקב רכישת פריטים מסוימים, ינהג הרוכש או

הרוכשת וכן הנהלת החברה כעורכי המכירה, לפי הנהוג והמקובל אצלנו.

4 . היות והחברה אינה אלא עורכת התערוכה והמכירה ואינה בעלת הפריטים עצמם לכן מוסכם ומותנה בזאת כי בכל מקרה, לא תהיה אחריות החברה כלפי הרוכשים אלא עד העברת הכספים לידי המוכרים- בעלים ולכן, באם הועבר כבר התשלום שהתקבל מהרוכש ליד הבעלים, אזי אף אם תלונתו או טענתו של הרוכש תהיה מוצלחת, אנו נעשה כל מאמץ והשתדלות להשיב את כספו של הבעלים. אך לא תהיה כל התחיבות מצידנו לכך, וכן לא ננהל הליכים משפטיים לשם החזרת כספים לרוכשים לאחר שהועברו לבעלים. אולם נסכים למתן האישורים המתאימים מצידנו לרוכש כדי שיוכל לנהל הליכים משפטיים נגד הבעלים.

5 . עם קבלת "מספר רכישה" מאיתנו באופן אישי או טלפוני, מסכים ומתחייב הרוכש לא לתבוע באופן אישי או בתביעה משפטית בכל מקרה של נזק או טעות בתיאורי הפריטים את החברה. כל טענה או תביעה לאחר העברת הכספים לבעלים הנה אך ורק כלפי הבעלים.

מחירים והערכות:

ההשתתפות במכירה מתבצעת באחת מהאפשריות הבאות: א. ע"י הופעת הרוכש\ת בעצמו באולם ב. בא כוחו ג. ע"י הצעות טלפוניות או בכתב, המייפות את כוחה של הנהלת החברה לרכוש עבור המזמינים פריטים שונים ד. דרך האינטרנט.

6 . משתתף המופיע כבא כוחו של אדם אחר, מחייב את עצמו ואת שולחו באותה מידה, ויחויב לעמוד בעצמו בתשלומי רכישותיו עבור משלחו ואנו נראה בו כ"רוכש" לכל דבר, ונוכל לפנות אליו או אל שולחו כדי לממן את הרכישה, לפי ראות עינינו.

7 . באם נקבל הזמנה טלפונית או בכתב לפריט מסוים, נשתדל לפעול למען האינטרס של המזמין כאילו היה הוא בעצמו באולם. אולם, אין התחיבות מצידנו להשיג עבורו את הפריט.

8 . אין התחיבות לקבל כל הצעה שהיא לרבות הגבוהה ביותר וזאת אף אם הרוכש או מיופה כוחו נמצא באולם ומשתתף אישית במכירה.

9 . המכירה עצמה מנוהלת בהכרזת דולרים של ארה"ב. אולם התשלום בפועל מתקבל בשקלים לפי חישוב הדולר בשער אשר יוכרז עליו בפתיחת המכירה או ביום התשלום (הגבוה מבינהם), או בדולרים של ארה"ב.

10 . א. על כל תשלומי הרוכשים עד $500,000 לפריט מתווספים 24% עמלה. מעל $501,000 לפריט מתווספים 20%. על כל התשלומים יש תוספת מע"מ על העמלה. תוספות אלו הינם חלק בלתי נפרד מהצעת המחיר המתקבל ע"י מנהל המכירה בשעת המכירה וכל ההתחייבות והמשתמע מהן חלות גם על האחוזים.

ב. תושב חו"ל יהא זכאי לפטור מן המע"מ רק במידה והפריט שרכש ישלח לחו"ל ע"י החברה ללא אחריותה ובכפוף להוצאת רשימון יצוא משרותי המכס. הרוכש ישא בכל העלויות הנילוות.

11 . א. צ'יקים בנקאיים או צ'יקים אישיים מתקבלים בהסתייגות עד לביצוע התשלום בפועל ע"י הבנק.

ב. תשלום במזומן, בצ'קים או בהעברה בנקאית מהארץ הם ללא עמלה. תשלום בצ'קים )מחו"ל( או כרטיסי אשראי )מהארץ( יחויבו בתוספת של 1.5% .

העברה בנקאית מחוץ לארץ תחויב בתוספת של 1.5% מהסכום, מינימום 30$ . תשלום בכרטיסי אשראי מחו"ל יחויב בעמלה של 3% . כל החיובים הנ"ל אינם תלויים בתאריך הגביה וכפופים להיתר עיסקה.

2 1 . ליד כל פריט נמצאת הערכת המומחים שלנו. נא להתייחס אל ההערכה רק כאל הצעה בלבד, אין כל הבטחה שהפריטים לא ימכרו מתחת למחיר הנמוך המופיע בהערכה ואין כל בטחון שהמחיר לא יעלה ואפילו בהרבה על המחיר הגבוה. סעיף זה אינו גורע מהגנתנו העקבית על מחיר המינימום של בעל הפריט, הגנה זו מתבצעת על ידינו בדרכים מקובלות והנראות לנו. לצורך זה נרשם גם מחיר הפתיחה ליד הערכה.

פעמים ואנו מקבלים פריטים אשר הבעלים קבעו להם מחיר פתיחה נמוך ביותר, אנו מצידנו קובעים את ההערכה מבחינה מקצועית, לכן אנו רושמים את מחיר הפתיחה, המבוקש ע"י הבעלים אך רושמים גם את ההערכה שלנו, שהיא לפעמים גבוהה בהרבה ממחיר הפתיחה.

13 . הרוכש (לרבות אדם שרכש את הפריטים שלו שהוא העמיד למכירה) או בא כוחו יוציא את הפריט שנרכש בהקדם האפשרי. אנו מבקשים להופיע תוך 7 ימים, לשלם ולהוציא את הפריטים ומכל מקום בשום אופן לא לאחר יותר מ- 14 יום. כעבור 14 יום החברה תשמור לעצמה את הזכות לגבות 5$ לפריט ליום, דמי שמירה ואחסון ו/או לבטל את המקח בצורה חד צדדית, בלי לוותר על זכות התביעה של העמלות.

14 . משלוח הפריטים אל בית הרוכש, מתבצע על אחריותו הבלעדית, ובדרך שתיראה לנו. כל הוצאות משלוח וכו' על חשבון הרוכש.

15 . הרוכש ישלם על רכישותיו לפני הוצאת הפריטים ממשרדי החברה.

16 . לידיעת הבעלים: אין אנו אחראים לביצוע בפועל של התשלומים אשר התחייבו הרוכשים לשלם בשעת המכירה. כל התחיבות של הרוכשים אשר לא תבוצע בפועל, ניתן את כל הגיבוי לבעל הפריט ]לשעבר[ לגבות את התשלומים המגיעים לו. אך לא ננהל בפועל הליכים משפטיים כנגד רוכשים,

אלא נשתדל בכל הדרכים הנראות לנו כגון עיקול כספים של רוכשים באם נמצאים אצלנו, או חפצים שלהם וכדומה, אך איננו מתחייבים לעקל כספים וכדומה.

17 . למרות כל האמור מסכימים הרוכשים והמוכרים לראות בנו כצד משפטי לכל דבר במקרה ונעמוד על זכותנו הניתנת לנו בזה, לנהל הליכים משפטיים ולנקוט בכל דרך מקובלת אחרת כנגד צד שאינו עומד באיזהו שהיא מהתחייבויותיו.

18 . אנו משאירים לעצמנו את הזכות להודיע בע"פ או בכתב, עד שעות המכירה, על שינויים בסעיפים דלעיל או הוספת שונות באם יהיו כאלו.

19 . בכל מקרה של שינוי, תוספת או השמטה בתרגום לאנגלית, הנוסח העברי קובע.