דיוקן של נירון לימין./ נשר עומד על ברק עם כנפיים פרושות.
פנים: סוכך מלכותי ומסביבו כתובת יוונית AΓPIΠA BACIɅEWC (של אגריפס המלך). גב: שלוש שיבולים בוקעות משתי עלים ולצדדיהן התאריך L ς (שנה שישית). 2.20 גרם, 17 מ"מ, ציר 12.
פנים: עוגן מוקף בכתובת יוונית AΛ[EΞ]ANΔPOY BAΣIΛEΩΣ (של המלך אלכסנדר). גב: נזר מלכים ובתוכו הכתובת "יהונתן המלך" בכתב העברי הקדום. לאחר ניצחון 'מרד המכבים' המפורסם, נוסדה בארץ ישראל הממלכה החשמונאית אשר עמדה על תילה כמאה שנים. הכתובות שבמטבעות החשמונאים נכתבו בכתב שהיה נהוג בימי בית ראשון (כתב 'דעץ') ולא בכתב הנהוג באותה התקופה. הסיבה לכך, כנראה, הייתה רצונם של החשמונאים להידמות למלכי יהודה וישראל ולהציג עצמם כממשיכי דרכם. הסמלים מביעים את הקרע התרבותי בו היו נתונים המלכים החשמונאים. במטבעות מופיעים סמלים יהודיים ויווניים במקביל. המוטיב המרכזי – קרני שפע – הינו מוטיב יווני אותו 'גיירו' החשמונאים באמצעות הוספת רימון במרכז.
פנים: עוגן מוקף בכתובת יוונית [AΛEΞANΔPOY] [BA]ΣIΛEΩΣ (של המלך אלכסנדר). גב: פרח שושן ומסביבו הכתובת (יהונתן המלך) בכתב העברי הקדום. 1.93 גרם, 15 מ"מ, ציר 6. לאחר ניצחון 'מרד המכבים' המפורסם, נוסדה בארץ ישראל הממלכה החשמונאית אשר עמדה על תילה כמאה שנים. הכתובות שבמטבעות החשמונאים נכתבו בכתב שהיה נהוג בימי בית ראשון (כתב 'דעץ') ולא בכתב הנהוג באותה התקופה. הסיבה לכך, כנראה, הייתה רצונם של החשמונאים להידמות למלכי יהודה וישראל ולהציג עצמם כממשיכי דרכם. הסמלים מביעים את הקרע התרבותי בו היו נתונים המלכים החשמונאים. במטבעות מופיעים סמלים יהודיים ויווניים במקביל. המוטיב המרכזי – קרני שפע – הינו מוטיב יווני אותו 'גיירו' החשמונאים באמצעות הוספת רימון במרכז.
פנים: עוגן ומסביבו כתובת יוונית H[P]W BACI (קיצור של HPWΔOY BACIΛEWC; של הורדוס המלך). גב: צמד קרני שפע וביניהן קדוקאוס ומעליהן נקודות. 2.08 גרם, 15 מ"מ, ציר 6. שושלת בית הורדוס נוסדה בידי הורדוס הגדול וכללה מספר מלכים מצאצאיו, חלקם בעלי מודעות יהודית עמוקה, כדוגמת אגריפס הראשון. מטבעותיו של הורדוס הגדול מביעים התחשבות ברגשותיה הדתיים של האוכלוסייה היהודית. בנו הורדוס ארכילאוס ונכדו אגריפס הראשון נקטו גם הם בקו מנחה זה ונמנעו מלהציג במטבעות שנטבעו ביהודה מוטיבים פולחניים.
פנים: שיבולת מוקפת כתובת יוונית KAICAPOC (של הקיסר). גב: עץ תמר ומתחתיו התאריך L ΛΘ (שנת 39). 9/10 לסה"נ. 2.53 גרם, 18 מ"מ, ציר 12. עם הדחת הורדוס ארכילאוס בחר הקיסר הרומי להנהיג בארץ צורת שלטון חדשה ושלח נציבים שפיקחו על הסדר הפנימי ודאגו לגביית המיסים. רבים מהנציבים הראשונים הפגינו רגישות כלפי היהודים וטבעו מטבעות ללא מוטיבים פולחניים. אלו המטבעות הרומיים היחידים ללא דמות הקיסר ומוטיבים רומאיים טיפוסיים, ובמקום זאת מופיעים סמלים משבעת המינים. אולם הנציבים המאוחרים פעלו רבות כנגד הציבור היהודי. כאשר פלורוס, הנציב הרומאי האחרון, התעמר ביהודים והכניס אלמנטים פולחניים לבית המקדש, פתח הציבור היהודי במרד ארוך ומורט עצבים נגד רומא.
פנים: סימפולום ומסביבו כתובת יוונית [TIBE]PIOY KAICAPOC LIς (של הקיסר טיבריוס, שנת 16). גב: שלוש שיבולים קשורות בבסיס משותף ומסביבן הכתובת IOYΛIA KAICAPOC (של הקיסרית יוליה). 29 לסה"נ. 2.09 גרם, 16 מ"מ, ציר 11. עם הדחת הורדוס ארכילאוס בחר הקיסר הרומי להנהיג בארץ צורת שלטון חדשה ושלח נציבים שפיקחו על הסדר הפנימי ודאגו לגביית המיסים. רבים מהנציבים הראשונים הפגינו רגישות כלפי היהודים וטבעו מטבעות ללא מוטיבים פולחניים. אלו המטבעות הרומיים היחידים ללא דמות הקיסר ומוטיבים רומאיים טיפוסיים, ובמקום זאת מופיעים סמלים משבעת המינים. אולם הנציבים המאוחרים פעלו רבות כנגד הציבור היהודי. כאשר פלורוס, הנציב הרומאי האחרון, התעמר ביהודים והכניס אלמנטים פולחניים לבית המקדש, פתח הציבור היהודי במרד ארוך ומורט עצבים נגד רומא.
פנים: כתובת יוונית מוקפת זר TIB/KAI/CAP (טיבריוס קיסר). גב: כף תמר ובצדדיה הכתובתIOY ΛIA (יוליה) והתאריך L Δ (שנת ארבע). 17 לסה"נ. 2.29 גרם, 17 מ"מ, ציר 12. עם הדחת הורדוס ארכילאוס בחר הקיסר הרומי להנהיג בארץ צורת שלטון חדשה ושלח נציבים שפיקחו על הסדר הפנימי ודאגו לגביית המיסים. רבים מהנציבים הראשונים הפגינו רגישות כלפי היהודים וטבעו מטבעות ללא מוטיבים פולחניים. אלו המטבעות הרומיים היחידים ללא דמות הקיסר ומוטיבים רומאיים טיפוסיים, ובמקום זאת מופיעים סמלים משבעת המינים. אולם הנציבים המאוחרים פעלו רבות כנגד הציבור היהודי. כאשר פלורוס, הנציב הרומאי האחרון, התעמר ביהודים והכניס אלמנטים פולחניים לבית המקדש, פתח הציבור היהודי במרד ארוך ומורט עצבים נגד רומא.
פנים: זמורת גפן עם עלה, קנוקנת ואשכול קטן ומעליה כתובת יוונית[IOYΛI]A (יוליה). גב: אמפורה (כלי קיבול ליין) ומצדיה התאריך L Δ (שנת ארבע). עם הדחת הורדוס ארכילאוס בחר הקיסר הרומי להנהיג בארץ צורת שלטון חדשה ושלח נציבים שפיקחו על הסדר הפנימי ודאגו לגביית המיסים. רבים מהנציבים הראשונים הפגינו רגישות כלפי היהודים וטבעו מטבעות ללא מוטיבים פולחניים. אלו המטבעות הרומיים היחידים ללא דמות הקיסר ומוטיבים רומאיים טיפוסיים, ובמקום זאת מופיעים סמלים משבעת המינים. אולם הנציבים המאוחרים פעלו רבות כנגד הציבור היהודי. כאשר פלורוס, הנציב הרומאי האחרון, התעמר ביהודים והכניס אלמנטים פולחניים לבית המקדש, פתח הציבור היהודי במרד ארוך ומורט עצבים נגד רומא.
פנים: אמפורה (כלי קיבול ליין) בעלת צוואר צר, שפה רחבה ושתי ידיות. מסביבה הכתובת ('שנת שתים') בכתב עברי קדום. גב: עלה גפן בעל זמורה וקנוקנת, ומסביבו הכתובת ('חרות ציון'). 67/8 לסה"נ. 2.92 גרם, 18 מ"מ, ציר 12. המרד הגדול (66-70 לסה"נ) נחקק בהיסטוריה היהודית בשל תוצאותיו ההרסניות, שכללו השחתת הארץ עד היסוד, הרג רבבות יהודים וחורבן בית המקדש השני. במהלך המרד טבעו היהודים מטבעות מכסף וברונזה שהיוו קריאת תגר כנגד רומא (שכן טביעת מטבעות סימלה ריבונות ועצמאות) ודרכם הפיצו סיסמאות מלחמה ומסרים לציבור היהודי. הסיסמאות הביעו את כמיהת העם לניצחון (למשל בכתובת 'חרות ציון'), אמונה בניצחון בעזרת האל ('לגאולת ציון') ואזכור ירושלים ('ירושלים הקדושה'). הסמלים המופיעים במטבעות מציגים את שפע תנובת ארץ ישראל (ענף רימונים, עלה גפן, עץ תמר) וכלים המזוהים ככלי המקדש (גביע העומר, כלי ניסוך היין).
ערכת שי מהודרת לחנוכה הכוללת: פרוטה עשויה ברונזה, יהודה המאה הראשונה לספירה.
כד חרס זעיר, (ארץ ישראל, ברונזה מאוחרת?)
מגילת אנטיוכוס מיניאטורית מודפסת ע"ג קלף.
על חזית הקופסה סדר הדלקת נרות חנוכה
פנים: אמפורה (כלי קיבול ליין) בעלת צוואר צר, שפה רחבה ושתי ידיות. מסביבה הכתובת ('שנת שתים') בכתב עברי קדום. גב: עלה גפן בעל זמורה וקנוקנת, ומסביבו הכתובת ('חרות ציון'). 67/8 לסה"נ. 2.26 גרם, 17 מ"מ, ציר 12. המרד הגדול (66-70 לסה"נ) נחקק בהיסטוריה היהודית בשל תוצאותיו ההרסניות, שכללו השחתת הארץ עד היסוד, הרג רבבות יהודים וחורבן בית המקדש השני. במהלך המרד טבעו היהודים מטבעות מכסף וברונזה שהיוו קריאת תגר כנגד רומא (שכן טביעת מטבעות סימלה ריבונות ועצמאות) ודרכם הפיצו סיסמאות מלחמה ומסרים לציבור היהודי. הסיסמאות הביעו את כמיהת העם לניצחון (למשל בכתובת 'חרות ציון'), אמונה בניצחון בעזרת האל ('לגאולת ציון') ואזכור ירושלים ('ירושלים הקדושה'). הסמלים המופיעים במטבעות מציגים את שפע תנובת ארץ ישראל (ענף רימונים, עלה גפן, עץ תמר) וכלים המזוהים ככלי המקדש (גביע העומר, כלי ניסוך היין).
פנים: אמפורה (כלי קיבול ליין) בעלת מכסה משולש, צוואר צר ושפה רחבה ומסביבה הכתובת ('שנת שלוש') בכתב עברי קדום. גב: עלה גפן בעל זמורה וקנוקנת, ומסביבו הכתובת ('חרות ציון'). 68/9 לסה"נ. 2.67 גרם, ½17 מ"מ, ציר 12.
בשורה העליונה: שלושה מטבעות שטבע הנציב ולריוס גראטוס המציגים כף תמר, קרני שפע ושלושה פרחי שושן. במטבעות אלה מופיעות כתובות ביוונית, בין היתר TIB/KAI/CAP (טיבריוס קיסר) ו- IOY/ ΛIA (יוליה). בשורה התחתונה: שתי פרוטות ברונזה שטבע אנטוניוס פליקס, המציגים שתי חניטות ושני מגנים מצטלבים, עץ תמר, שתי כפות תמר מצטלבות וכתובות ביוונית, כמו IOY/ ΛIA AΓ/ PIΠΠI/ NA (יוליה אגריפינה) או NEPW KΛAY KAICAP (נירון קלאודיוס קיסר). עם הדחת הורדוס ארכילאוס בחר הקיסר הרומי להנהיג בארץ צורת שלטון חדשה ושלח נציבים שפיקחו על הסדר הפנימי ודאגו לגביית המיסים. רבים מהנציבים הראשונים הפגינו רגישות כלפי היהודים וטבעו מטבעות ללא מוטיבים פולחניים. אלו המטבעות הרומיים היחידים ללא דמות הקיסר ומוטיבים רומאיים טיפוסיים, ובמקום זאת מופיעים סמלים משבעת המינים. אולם הנציבים המאוחרים פעלו רבות כנגד הציבור היהודי. כאשר פלורוס, הנציב הרומאי האחרון, התעמר ביהודים והכניס אלמנטים פולחניים לבית המקדש, פתח הציבור היהודי במרד ארוך ומורט עצבים נגד רומא.
בשורה העליונה: שני מטבעות שטבע המלך הורדוס הגדול, המציגים שולחן בעל שלוש רגליים וכפות תמר, והכתובת היוונית HPΩΔOY BAΣIΛEΩΣ, שפירושה "של המלך הורדוס". בשורה התחתונה: שתי פרוטות ברונזה שטבע בנו, הורדוס ארכילאוס, המציגים עוגן וחרטום של ספינה וקיצור של המילים EΘNPXOY (האתנארך) ו-HPWΔOY (הורדוס). שושלת בית הורדוס נוסדה בידי הורדוס הגדול וכללה מספר מלכים מצאצאיו, חלקם בעלי מודעות יהודית עמוקה, כדוגמת אגריפס הראשון. מטבעותיו של הורדוס הגדול מביעים התחשבות ברגשותיה הדתיים של האוכלוסייה היהודית. בנו הורדוס ארכילאוס ונכדו אגריפס הראשון נקטו גם הם בקו מנחה זה ונמנעו מלהציג במטבעות שנטבעו ביהודה מוטיבים פולחניים.
המטבע הימני העליון נטבע על ידי אנטיוכוס השביעי (סידטס) בירושלים ועליו עוגן, כתובת יוונית BAΣIɅEΩΣ ANTIOXOY EYEPΓETOY (של המלך אנטיוכוס המיטיב) ופרח שושן. שני המטבעות האחרים בשורה העליונה נטבעו על ידי יהוחנן הורקנוס ומופיעה עליהם כתובת מוקפת זר: 'יהוחנן הכהן הגדול וחבר היהודים' בכתב עברי קדום. בצד השני מופיע צמד קרני שפע וביניהן רימון (קיימים מספר הבדלים בצורה של האותיות העבריות בשני המטבעות הללו). בשורה התחתונה, מימין לשמאל: פרוטת ברונזה של אלכסנדר ינאי, המציגה עוגן ומסביבו כתובת ביוונית AΛEΞANΔPOY BAΣIΛEΩΣ (של אלכסנדר המלך) ונזר מלכים ומסביבו הכתובת "יהונתן המלך" בכתב עברי קדום. במרכז השורה, פרוטה נוספת שטבע אלכסנדר ינאי, הנושאת את הכתובת 'יהונתן הכהן הגדול וחבר היהודים' בכתב עברי קדום ובגב המטבע צמד קרני שפע וביניהן רימון. כתובת זאת הינה חריגה וייחודית. בצד שמאל, פרוטה שטבע יהודה אריסטובוס, הנושאת את הכתובת 'יהודה כהן גדל וחבר היהודים' ובגב המטבע, צמד קרני שפע וביניהן רימון. לאחר ניצחון 'מרד המכבים' המפורסם, נוסדה בארץ ישראל הממלכה החשמונאית אשר עמדה על תילה כמאה שנים. הכתובות שבמטבעות החשמונאים נכתבו בכתב שהיה נהוג בימי בית ראשון (כתב 'דעץ') ולא בכתב הנהוג באותה התקופה. הסיבה לכך, כנראה, הייתה רצונם של החשמונאים להידמות למלכי יהודה וישראל ולהציג עצמם כממשיכי דרכם. הסמלים מביעים את הקרע התרבותי בו היו נתונים המלכים החשמונאים. במטבעות מופיעים סמלים יהודיים ויווניים במקביל. המוטיב המרכזי – קרני שפע – הינו מוטיב יווני אותו 'גיירו' החשמונאים באמצעות הוספת רימון במרכז.
על המטבעות מופיעים קרני שפע וכתובות בעברית (שפירושן "מתתיהו הכהן הגדול") וכתובות ביוונית (שפירושן "של המלך אנטיגונוס"). לאחר ניצחון 'מרד המכבים' המפורסם, נוסדה בארץ ישראל הממלכה החשמונאית אשר עמדה על תילה כמאה שנים. הכתובות שבמטבעות החשמונאים נכתבו בכתב שהיה נהוג בימי בית ראשון (כתב 'דעץ') ולא בכתב הנהוג באותה התקופה. הסיבה לכך, כנראה, הייתה רצונם של החשמונאים להידמות למלכי יהודה וישראל ולהציג עצמם כממשיכי דרכם. הסמלים מביעים את הקרע התרבותי בו היו נתונים המלכים החשמונאים. במטבעות מופיעים סמלים יהודיים ויווניים במקביל. המוטיב המרכזי – קרני שפע – הינו מוטיב יווני אותו 'גיירו' החשמונאים באמצעות הוספת רימון במרכז.
פנים: אשכול ענבים עם זמורה, עלה וקנוקנת ומסביבו הכתובת ('שמעון') בכתב עברי קדום. בשוליים ניתן להבחין בשרידים של כתובת לטינית קדומה. גב: צלוחית ולימינה כף תמר (לולב) ומסביב הכתובת ('לחרות ירושלם'). במהלך מרד בר כוכבא (132-135 לסה"נ) נטבעו מטבעות בעלי סמלים וכתובות דומים לעיטורים המופיעים במטבעות המרד הגדול. מרד בר כוכבא פרץ כשבעים שנה לאחר חורבן בית המקדש השני, וחמש עשרה שנים לאחר מרד יהודי התפוצות. תוצאות המרד היו טרגיות, ובעקבותיו הוחלף כינויו של בר כוכבא לבר כוזיבא, ביטולי ייאוש ואכזבה. כל מטבעות בר כוכבא נטבעו על גבי מטבעות רומיים. 132/5 לסה"נ. 3.22 גרם, 20 מ"מ, ציר 12.
פנים: אשכול ענבים עם זמורה, עלה וקנוקנת ומסביבו הכתובת ('[ש]מעון') בכתב עברי קדום. בשוליים ניתן להבחין בשרידים של כתובת לטינית קדומה. גב: שתי חצוצרות ומסביבן הכתובת ('לח[רות] ירושלם'). בין החצוצרות, נקודה קטנה. בשוליים ניתן להבחין בשרידים של כתובת לטינית קדומה. 132/5 לסה"נ. 3.09 גרם, 19 מ"מ, ציר 7. במהלך מרד בר כוכבא (132-135 לסה"נ) נטבעו מטבעות בעלי סמלים וכתובות דומים לעיטורים המופיעים במטבעות המרד הגדול. מרד בר כוכבא פרץ כשבעים שנה לאחר חורבן בית המקדש השני, וחמש עשרה שנים לאחר מרד יהודי התפוצות. תוצאות המרד היו טרגיות, ובעקבותיו הוחלף כינויו של בר כוכבא לבר כוזיבא, ביטולי ייאוש ואכזבה. כל מטבעות בר כוכבא נטבעו על גבי מטבעות רומיים.
הדרכה למבקרי התערוכה ומשתתפי המכירות הפומביות כולל תקנות ונוהל.
ווינרס מכירות פומביות בע"מ להלן החברה עורכת בזה תצוגת פריטי יודאיקה שונים, אשר התקבלו מאנשים שונים אשר הסכימו להעמיד את הפריטים החשובים לרשות הקהל להסתכלות עם אפשרות לרכישתם במכירה פומבית שתתקיים עם סיום התערוכה.
*היות ובאתר הבית של ווינרס ישנה אפשרות למתן הצעות מוקדמות ולראותן, במקרה של שוויון בהצעות מוקדמות ההצעות שניתנו באתר הבית של ווינרס גוברות על פני הצעות שנתקבלו באתרים אחרים.
1 . לנוחיות המבקרים הוצאנו לאור קטלוג זה עם הסברים מפורטים בליווי תמונות. המידע בקטלוג מבוסס על הערכת מומחי החברה אולם האחריות
הבלעדית על בדיקת הפריטים מוטלת על הרוכש. שמור על הקטלוג כעל מלווה אישי לכל ימי התערוכה והמכירה. אנו לרשותך בכל שאלה, ספק וברור.
ניהול המכירה ותנאיה:
2 . המכירה עצמה תנוהל ע"י אדם מנוסה הבקי בנוהלי המכירות פומביות. אנו מבקשים מכל המבקרים והאורחים במכירה הפומבית לצייד את עצמם
בידע המתאים. לאלו שאינם בקיאים בנושא זה אנו ממליצים לפנות אלינו בימי התערוכה או לפניה ולקבל מאיתנו את המידע הדרוש.
3 . עצם ההשתתפות במכירה הפומבית וקבלת "מספר רכישה" מאיתנו מהווה אישור והסכמה כי ידועים למקבל המספר. התקנות, הנוהל, התנאים
והנהוג בתערוכות ובמכירה פומבית שלנו ובכל בעיה וספק, באם יתעוררו, בשעת המכירה או לאחריה, עקב רכישת פריטים מסוימים, ינהג הרוכש או
הרוכשת וכן הנהלת החברה כעורכי המכירה, לפי הנהוג והמקובל אצלנו.
4 . היות והחברה אינה אלא עורכת התערוכה והמכירה ואינה בעלת הפריטים עצמם לכן מוסכם ומותנה בזאת כי בכל מקרה, לא תהיה אחריות החברה כלפי הרוכשים אלא עד העברת הכספים לידי המוכרים- בעלים ולכן, באם הועבר כבר התשלום שהתקבל מהרוכש ליד הבעלים, אזי אף אם תלונתו או טענתו של הרוכש תהיה מוצלחת, אנו נעשה כל מאמץ והשתדלות להשיב את כספו של הבעלים. אך לא תהיה כל התחיבות מצידנו לכך, וכן לא ננהל הליכים משפטיים לשם החזרת כספים לרוכשים לאחר שהועברו לבעלים. אולם נסכים למתן האישורים המתאימים מצידנו לרוכש כדי שיוכל לנהל הליכים משפטיים נגד הבעלים.
5 . עם קבלת "מספר רכישה" מאיתנו באופן אישי או טלפוני, מסכים ומתחייב הרוכש לא לתבוע באופן אישי או בתביעה משפטית בכל מקרה של נזק או טעות בתיאורי הפריטים את החברה. כל טענה או תביעה לאחר העברת הכספים לבעלים הנה אך ורק כלפי הבעלים.
מחירים והערכות:
ההשתתפות במכירה מתבצעת באחת מהאפשריות הבאות: א. ע"י הופעת הרוכש\ת בעצמו באולם ב. בא כוחו ג. ע"י הצעות טלפוניות או בכתב, המייפות את כוחה של הנהלת החברה לרכוש עבור המזמינים פריטים שונים ד. דרך האינטרנט.
6 . משתתף המופיע כבא כוחו של אדם אחר, מחייב את עצמו ואת שולחו באותה מידה, ויחויב לעמוד בעצמו בתשלומי רכישותיו עבור משלחו ואנו נראה בו כ"רוכש" לכל דבר, ונוכל לפנות אליו או אל שולחו כדי לממן את הרכישה, לפי ראות עינינו.
7 . באם נקבל הזמנה טלפונית או בכתב לפריט מסוים, נשתדל לפעול למען האינטרס של המזמין כאילו היה הוא בעצמו באולם. אולם, אין התחיבות מצידנו להשיג עבורו את הפריט.
8 . אין התחיבות לקבל כל הצעה שהיא לרבות הגבוהה ביותר וזאת אף אם הרוכש או מיופה כוחו נמצא באולם ומשתתף אישית במכירה.
9 . המכירה עצמה מנוהלת בהכרזת דולרים של ארה"ב. אולם התשלום בפועל מתקבל בשקלים לפי חישוב הדולר בשער אשר יוכרז עליו בפתיחת המכירה או ביום התשלום (הגבוה מבינהם), או בדולרים של ארה"ב.
10 . א. על כל תשלומי הרוכשים עד $500,000 לפריט מתווספים 24% עמלה. מעל $501,000 לפריט מתווספים 20%. על כל התשלומים יש תוספת מע"מ על העמלה. תוספות אלו הינם חלק בלתי נפרד מהצעת המחיר המתקבל ע"י מנהל המכירה בשעת המכירה וכל ההתחייבות והמשתמע מהן חלות גם על האחוזים.
ב. תושב חו"ל יהא זכאי לפטור מן המע"מ רק במידה והפריט שרכש ישלח לחו"ל ע"י החברה ללא אחריותה ובכפוף להוצאת רשימון יצוא משרותי המכס. הרוכש ישא בכל העלויות הנילוות.
11 . א. צ'יקים בנקאיים או צ'יקים אישיים מתקבלים בהסתייגות עד לביצוע התשלום בפועל ע"י הבנק.
ב. תשלום במזומן, בצ'קים או בהעברה בנקאית מהארץ הם ללא עמלה. תשלום בצ'קים )מחו"ל( או כרטיסי אשראי )מהארץ( יחויבו בתוספת של 1.5% .
העברה בנקאית מחוץ לארץ תחויב בתוספת של 1.5% מהסכום, מינימום 30$ . תשלום בכרטיסי אשראי מחו"ל יחויב בעמלה של 3% . כל החיובים הנ"ל אינם תלויים בתאריך הגביה וכפופים להיתר עיסקה.
2 1 . ליד כל פריט נמצאת הערכת המומחים שלנו. נא להתייחס אל ההערכה רק כאל הצעה בלבד, אין כל הבטחה שהפריטים לא ימכרו מתחת למחיר הנמוך המופיע בהערכה ואין כל בטחון שהמחיר לא יעלה ואפילו בהרבה על המחיר הגבוה. סעיף זה אינו גורע מהגנתנו העקבית על מחיר המינימום של בעל הפריט, הגנה זו מתבצעת על ידינו בדרכים מקובלות והנראות לנו. לצורך זה נרשם גם מחיר הפתיחה ליד הערכה.
פעמים ואנו מקבלים פריטים אשר הבעלים קבעו להם מחיר פתיחה נמוך ביותר, אנו מצידנו קובעים את ההערכה מבחינה מקצועית, לכן אנו רושמים את מחיר הפתיחה, המבוקש ע"י הבעלים אך רושמים גם את ההערכה שלנו, שהיא לפעמים גבוהה בהרבה ממחיר הפתיחה.
13 . הרוכש (לרבות אדם שרכש את הפריטים שלו שהוא העמיד למכירה) או בא כוחו יוציא את הפריט שנרכש בהקדם האפשרי. אנו מבקשים להופיע תוך 7 ימים, לשלם ולהוציא את הפריטים ומכל מקום בשום אופן לא לאחר יותר מ- 14 יום. כעבור 14 יום החברה תשמור לעצמה את הזכות לגבות 5$ לפריט ליום, דמי שמירה ואחסון ו/או לבטל את המקח בצורה חד צדדית, בלי לוותר על זכות התביעה של העמלות.
14 . משלוח הפריטים אל בית הרוכש, מתבצע על אחריותו הבלעדית, ובדרך שתיראה לנו. כל הוצאות משלוח וכו' על חשבון הרוכש.
15 . הרוכש ישלם על רכישותיו לפני הוצאת הפריטים ממשרדי החברה.
16 . לידיעת הבעלים: אין אנו אחראים לביצוע בפועל של התשלומים אשר התחייבו הרוכשים לשלם בשעת המכירה. כל התחיבות של הרוכשים אשר לא תבוצע בפועל, ניתן את כל הגיבוי לבעל הפריט ]לשעבר[ לגבות את התשלומים המגיעים לו. אך לא ננהל בפועל הליכים משפטיים כנגד רוכשים,
אלא נשתדל בכל הדרכים הנראות לנו כגון עיקול כספים של רוכשים באם נמצאים אצלנו, או חפצים שלהם וכדומה, אך איננו מתחייבים לעקל כספים וכדומה.
17 . למרות כל האמור מסכימים הרוכשים והמוכרים לראות בנו כצד משפטי לכל דבר במקרה ונעמוד על זכותנו הניתנת לנו בזה, לנהל הליכים משפטיים ולנקוט בכל דרך מקובלת אחרת כנגד צד שאינו עומד באיזהו שהיא מהתחייבויותיו.
18 . אנו משאירים לעצמנו את הזכות להודיע בע"פ או בכתב, עד שעות המכירה, על שינויים בסעיפים דלעיל או הוספת שונות באם יהיו כאלו.
19 . בכל מקרה של שינוי, תוספת או השמטה בתרגום לאנגלית, הנוסח העברי קובע.