כתבי יד והגהות מזרחיות

מספר פריטים: 9

סנן פריטים

בחר קטגוריות להצגה
בחר קטגוריה
נמכר
פריט מספר 102
מכירה 100
הגהות בכתב יד קדשו של המקובל רבי שמואל ויטאל בנו של רבי חיים ויטאל, על ספר הלבוש

ספר לבוש הבוץ והארגמן. ונציה, ש"פ-שפ"א, עם עשרות הגהות בכתב יד קדשו של המקובל רבי שמואל ויטאל, אשר לא נדפסו כלל.
מפרט: [פז] דף, נייר. 24×35 ס"מ. [74] הערות בכתב יד מהרש"ו בכתיבה ספרדית – מהם [40] ארוכות ו[30] הערות קצרות. חלק מההערות מתחילות באותיות א"ש [ראשי תיבות של "אמר שמואל"]. בנוסף, תיקן רבי שמואל טעויות בכתב-ידו ואף הוסיף [19] נושאים במפתח שבסוף הספר. כל ההגהות בשלמותם, ללא כל פגיעה או חסרון. ההגהות לא נדפסו כלל, למעט בודדות שנדפסו בשינוי וחסרון מהמופיע לפנינו, שכנראה נסמכו על מקור אחר.
מאפיינים ייחודיים: רבי שמואל חיבב את ספר ה"לבוש", בציינו "כי חשקה נפשי בו מאד", וכתב עליו את חידושיו והגהותיו. חלקם התפרסמו לראשונה בספר "פתח הדביר" רק על אורח חיים. בחיבור זה התגלו הגהותיו המקוריות והמלאות על טור אבן העזר, הכוללות עשרות הגהות שלא נדפסו מעולם.
רקע: המקובל רבי שמואל ויטאל, מהרש"ו (1598-1677), בנו של המקובל רבי חיים ויטאל, שהוא שהעביר את כל תורת הקבלה לדורות, וסדרה בשמונה שערים, ממה שכתב אביו שניתנה לו בלבד הרשות לכתוב. היה חתן רבי ישעיהו פינטו [הריא"ף], ואביו העיד עליו שהוא משורש נשמת האר"י הקדוש. כיהן כרב בדמשק וכראש ישיבה בה לימד תורת האר"י. כשעבר למצרים בשנת תכ"ג שלח רכושו קודם נסיעתו, וחלקם אבד או נגנב בדרך בהם ספרים וכתבי ידו, אודותם כתב: "בעונותי כאשר נתגרשתי מבית אולמי וביתי ועירי וארצי וגר הייתי בארץ נכריה… גנב גנבתי כמה פעמים בממון ובספרים…". ערך כתבי אביו, בהם החיבור "שמונה שערים", ראשון החיבורים הרשמיים מקבלת האר"י. תלמידיו רבי יעקב צמח ורבי מאיר פופרש המשיכו אחריו. בין חיבוריו בנגלה: תוצאות חיים – על התורה, שו"ת באר מים חיים, מקור חיים – דרשות, חכמת נשים – על הלכות גיטין, יבום וחליצה, חיים שנים ישלם – חידושים בש"ס ובהלכה; ועוד. תולדותיו הובאו בבאר מים חיים, בהוצאת הרב אהרן וידער פישל הרשקאוויטש, תשכ"ו, עמ' רפ"ז-ש"ב.
מצב: כריכה עתיקה מנותקת ופגומה, כתמים, חורי עש. מצב בינוני-טוב.
מצורף אישור מומחה המאשר בוודאות שלפנינו כתב ידו של רבי שמואל ויטאל.

מחיר פתיחה: $40,000
הערכה: $80,000 -
$120,000
נמכר: $48,800

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 103
מכירה 100
משנה תורה להרמב"ם עם מאות הגהות בכתב יד. ונציה, של"ד [1574]

משנה תורה להרמב"ם עם השגות הראב"ד, מגיש משנה, ופירוש כסף משנה ממרן רבי יוסף קארו. מהדורה ראשונה של הכסף משנה. ונציה, של"ד [1574]. עם מאות הגהות בכתב יד.
מפרט: כרך ראשון: ספר מדע, אהבה וזמנים. [21] שו דף [חסר שער ועשרה דפים בסוף], כ- 28 ס"מ.
מאפיינים יחודיים: לאורך כל דפי הספר מאות של הגהות בכתב יד. ההגהות נכתבו על ידי מספר כותבים, סמוך לתקופת הדפסת הספר סוף המאה ה 16 ותחילת המאה ה 17. בין ההגהות הרבות מופיעים שינויי גירסאות, חלקם ציונים ומראי מקומות ולצידם הערות למדניות ארוכות. כידוע נוסח הרמב"ם במהדורה זו נחשב כמוגה במיוחד, וכנראה שהכותב השווה את הנוסח כאן לנוסח שהיה בידיו. במקום אחד נכתב שהספר היה במדרש הרב אליהו שמאמא, היינו בדמשק או בארם צובה. ההגהות נבדקו בשטחיות.

מצב: טוב. רוב ההערות וההגהות קריאות וברורות. כתמי זמן. לא כרוך.

מחיר פתיחה: $3,000
הערכה: $5,000 -
$8,000
נמכר: $10,370

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 104
מכירה 100
משנה למלך. עם הגהות חשובות. קושטא, תצ"א [1731] מהדורה ראשונה

חידושים ופלפולים על סדר ספר משנה תורה להרמב"ם, מאת רבינו יהודה רוזאניס מקושטא. עם הגהות חשובות בכתב יד. קושטא תצ"א [1731].
מפרט: [3], ב-כז, פ, קיב, 46, פט דף, ללא דפי המפתחות שנדפסו שנה אחר כך ונוספו רק לחלק מהעותקים. 30 ס"מ. מהדורה ראשונה.
רקע: ספר 'משנה למלך' קנה את מקומו בספרות התלמודית כאחד מספרי היסוד הלמדניים והמפולפלים בעומק הבנת דברי הרמב"ם, המחבר היה מגדולי חכמי קושטא בדורו, וחכמי הספרדים הוקירוהו והעריצוהו ביותר עד שרגילים לכנותו לרוב גדולתו ובקיאותו וקדושתו 'הרב תנא'.
מאפיינים ייחודיים: בגליונות הספר כשלושים הגהות בכתב יד ספרדי, רובם חתוכות מעט וחתומות בראשי תיבות: יב"ן. בשער ובדף שלפניו חתימת רבי אריה ליב הרשלר, דיין וראב"ד בירושלים [עיין עליו: תולדות חכמי ירושלים ח"ג עמ' 253], עם כמה הגהות בכתב יד אשכנזי, כנראה בכתב ידו של אריה ליב הנזכר.
מצב: טוב. דפי הספר במצב טוב מאוד למעט חיזוקים בשני דפים ראשונים ושני דפים אחרונים (החיזוקים בעיקר בשוליים הלבנים). כריכה פשוטה פגומה.

מחיר פתיחה: $750
הערכה: $1,500 -
$2,000
נמכר: $1,037

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 105
מכירה 100
דרשה בכתב יד קדשו של רבינו יוסף חיים מבגדד, ה'בן איש חי' בעניין התשובה

דרשה בכתב יד קדשו של ה'בן איש חי' בעניין תשובה מיראה ותשובה מאהבה.
מפרט: [24] עמ', נייר. 10×13 ס"מ. כתיבה ספרדית אופיינית עם מחיקות ותיקונים. כ 22-18 שורות בכל עמוד.
רקע: רבי יוסף חיים מבגדד (תקצ"ג-תרצ"ט) , בעל "בן איש חי" וגדול חכמי המזרח בזמנו. נולד לרבי אליהו חיים בן רבי משה חיים רבה של בגדאד. תלמידו של רבינו עבדאללה סומך, שכבר בצעירותו נודע בגאונותו ובצדקותו. החל לדרוש בבית הכנסת הגדול והוא רק בן 26 , ומאז דרש שם מדי שבת ויום טוב במשך כחמישים שנה. בדרשותיו המיוחדות היו מתאספים אלפי איש לשמוע את דבריו המתוקים במשך ארבע וחמש שעות. נתפרסם כ"חד בדרא" בנגלה ובנסתר בכל קצוי תבל, ונודע בקדושתו הרבה. בשנת תרכ"ט נסע לארץ ישראל להשתטח על קברות הצדיקים, ואז נתגלה אליו מן השמים שהוא משורש נשמת בניהו בן יהוידע ועל שם כך קרא שמות לרבים מעשרות חיבוריו: בן איש חי, בן איש חיל, בן יהוידע, רב פעלים, עוד יוסף חי, ועוד.
מצב: טוב מאד. כריכת עור מפוארת חדשה בתוך קופסה יעודית. מעט כתמים.

מחיר פתיחה: $6,000
הערכה: $10,000 -
$12,000
נמכר: $10,370

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 106
מכירה 100
סדור 'תכלאל' בכתב יד משנת [1652]. מאת המקובל הנודע רבי שלום חגאג'י

סידור תפלה לכל השנה, כמנהג בני תימן כולל חגים ומועדים כתב יד הסופר המקובל רבי שלום חגאג'י משנת תי"ב [1652].
מפרט: 75 דפים גדולים. 29 ס"מ. כתב יד יפה, עם הערות שוליים.
תוכן: כולל גם הגדה של פסח עם הערות שוליים, פרקי אבות, מגלת איכה עם הניקוד והמסורה התימנית.
מאפיינים ייחודיים: הניקוד הוא עליון, כלומר מעל האותיות ויש בו שינויי נוסחאות חשובים ולא ידועים. בסוף הסידור קולופון מעניין ומפורט "שלים בסיוע שמיא בארבעה בשבת דהוא תשעת עסר יומין לירח אדר שנת א'תתקס"ג שנין למנין שטרי במגדלא חקל יחרוב ויצדי ספרא קלא חיים בא"מ שלום בן דוד בן יצחק בן שלמה בן יעקב הידוע אלחגאגי אלהים יזכני להרבות ספרים עד אין קץ ולהיות ממצדיקי הרבים וכתבי יתיה בתלת עסר יומין" [כלומר שהוא כתב את הסדור הנוכחי תוך שלש עשרה ימים).
רקע: רבי שלום חגאג'י היה סופר פורה במיוחד במאה השבע עשרה, וחי בישוב מגדלא חקל שבדרום מערב צנעא. בגליונות הסידור הערות ממנו, כולל הערות קבליות. לדברי הרב ד"ר משה גברא מגדולי המומחים לכתבי יד תימניים, כתב היד שלפנינו הוא כתב יד נדיר וחשוב ביותר של התכלאל. עיין אנציקלופדיה לחכמי תימן עמ' 136.
מצב: טוב. כתמים, בלאי ומעט קרעים בשולי מעט דפים, מעט ההערות בצד דהו. כריכת עור מפוארת.

מחיר פתיחה: $5,000
הערכה: $7,000 -
$8,000
נמכר: $6,100

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 107
מכירה 100
פנקס העזבונות של בית הדין בפאס, כתוב וחתום על ידי רבני ודייני פאס, ראשית המאה ה 20

פנקס היסטורי רב ערך, שריד לימים המפוארים של קהלת פאס העתיקה מקום מוצאו של גדול הפוסקים התלמודיים רבינו יצחק אל – פאסי. ראשית המאה ה 20.
מפרט: גודל הפנקס – 19×30 ס"מ. 200 עמודים, מתוכם 61 דפים כתובים.
מאפיינים ייחודיים: פנקס מיוחד בו רשמו בבית הדין את הצוואות שנערכו ואושרו על ידם, רשימת העזבונות ואופן חלוקתם בין היורשים. הכל כתוב וחתום על ידי רבני ודייני פאס ומאושר בכתב ידם, בתוספת בולי מס ממשלתיים. בראש הפנקס רשם רבי וידאל צרפתי רבה של פאס בכתב ידו: "פנקס העזבונות נפתח לכתיבה בשלשה באב שנת תר"פ פ"ק בפאס יע"א, הצב"י וידאל צרפתי ס"ט". עם חותמו בצרפתית. בין הרבנים הכותבים והחותמים: רבי וידאל צרפתי הנ"ל, רבי משה אבן דנאן, הראב"ד רבי מתתיהו סירירו, רבי אבא עטייא, רבי יוסף הכהן סקלי, רבי יוסף בן נאיים בעל מלכי רבנן רבי שלמה ששון, רבי שמואל אבן דנאן, רבי יעקב אבן דנאן, רבי יהודה אבן עטר.
רקע: פרטים ביוגראפיים על הרבנים הנזכרים, ראה מלכי רבנן לרבי יוסף בן נאים חלק שני , נדפס בתוך תקנות ח"ב, פריז תש"ע עמ' תרא-תריא.
מצב: מצב טוב-טוב מאוד. כריכה מקורית משופשפת.

מחיר פתיחה: $2,500
הערכה: $5,000 -
$7,000
פריט מספר 108
מכירה 100
שטר מינוי לפקיד ואמרכל מטעם כוללי צפת. תרל"ב [1872]

"אנחנו… ומנהלי עדת ישורון ק"ק … אנו ממנים ומרשים אותו פקיד ואמרכל לפקח על עסקי כולליות עי"ק ת"ו למעלת הן גביר דגמיר וסביר הגבאי הנאמן… ובפרט לקבץ על הגבאות… לשם עניי ואביוני… עי"ק…".
מפרט: [1] דף, נייר. 21×13 ס"מ. כתב יד סופר ו[12] חתימות רבני צפת ובהם רבי שמואל עכו, רבי אהרן קרסינטי, רבי יוסף מזרחי, רבי שמואל הלר ורבי רפאל זילברמן. כל החתימות, מלבד אחת, מפוענחות.
מאפיינים מיוחדים: לפנינו מינוי מאוחד של כלל כוללי צפת, אשכנזים וספרדים, המוענק לרבי מאיר רובנס, מוועד הפקידי ואמרכלי ארץ ישראל באמסטרדם, לייצג אותם בכל תהליך גביית הצדקה והחלוקה שלה, לכלל עניי וחכמי העיר, אשכנזים וספרדים כאחד.
רקע: רבי מאיר ב"ר שלמה זלמן רובנס , נשיא וראש ועד פקידי ואמרכלי ארץ ישראל באמסטרדם. "איש דגול מרבבה הישיש הנכבד האלוף המרומם. יר"א מרבים נשיא וראש לועד הפקוא"מ אה"ק בע"ת אמסטרדם… מאד הצטיין בלב הטוב והטהור לכל דבר שבקדושה שהיה מסור בלב ונפש לכל דברים שבצדקה, ועל כולם היה כחותם על לבו עניין הצדקה בשביל ארץ ישראל… ומטרתו היתה קודש לה' להחזקת היושבים לפני ה' בחצרות ציון…. וחלק כחלק יתן בכל מעשה הצדקה לאשכנזים ולספרדים בלי שום הבדל… עם היותו זקן בא בימים… לא נח ולא שקט, וידיו היו מלאות עבודה בלי הרף כל היום… היה ממעט בעסקי עצמו ופנה לבו לחפצי שמים להגדיל תורה ולהאדירה ולהרבות פעלים למעשה הצדקה, ועל כולם… להגדיל כבוד ועד הפקוא"מ לטובת ארץ ישראל שבזה לא אמר די…" (מתוך "מספד בירושלים, שני הספדים אל שמועה כי באה כי נקרא אל השמים … כבוד ר' מאיר בן ר' שלמה רובענס זצ"ל…", ירושלים, תרס"ט).
מינויו הקודם של רבי מאיר רובנס לפקיד ואמרכלי ערי הקודש, לאחר פטירת אביו, בשנת תרי"ז, פורסם ב"אות אמת", חלק ה, תחת הכותרת: "שמונה הרשאות אשר שלחו כל הכוללים… בעה"ק ירושלים, צפת, חברון וטבריא תוב"ב אחרי מות… מוהר"ר שלמה זלמן רובענס… ליד שלשה מטיבי לכת אהובים וידידים… כ"ה מאיר רובענס יצ"ו, כ"ה יונתן לוי גאלדמיטסאן יצ"ו וכ"ה יוסף קייזר יצ"ו… וזה שמם אשר יקרא להם פקידי ואמרכלי ערי הקדש תובב"א יושבי עיר תהלה אמסטרדם יע"א".
מצב: מעט כתמי זמן קלים, בלאי קל בשולי הדף ללא פגיעה בכתב. מצב טוב מאוד.

מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $1,500 -
$2,000
פריט מספר 109
מכירה 100
ארכיון מסמכי רבי יעקב שאול אלישר בעל היש"א ברכה

ארכיון הכולל למעלה משלושים מסמכים, ובהם מכתבים ששלח רבי יעקב אלישר, ומכתבים שקיבל מרבנים. רוב המסמכים מהשנים תרנ"ג-תרס"ב [1893-1903].
מאפיינים ייחודיים: הארכיון כולל פסק דין בחתימתו, מכתבים ששלחו אליו רבנים ממקומות שונים, בהם רבי אברהם פאלאגי' מאיזמיר, רבי ישמעאל הכהן מצפת, רבי יוסף דוד אבואלעפיה מצפת, רבי רחמים יוסף פרנקו מחברון, מכתבים מקושטא, מבומבי ועוד.
בין המסמכים בארכיון:
*מכתב פניה לתומכי בית ועד הכללי בירושלים, נדפס על נייר רישמי של ראש הרבנים באה"ק (-הרב יעקב שאול אלישר) עם חותמתו. הפניה נכתבה בשלוש שפות: עברית, צרפתית ולאדינו, בחתימה בדפוס של רבני ירושלים ופקידי בית הועד הכללי, נוספה חותמתו של הרב אלישר החכם באשי, וחותמת כוללות ועד הספרדים בירושלים.
*פסק בית דין משנת תרנ"ה, חתומים רפאל יצחק ישראל, אברהם ב"ר שלמה מבורך, מרינו דניאל… ואחר כך שתי שורות בכתב יד הרב אלישר, בחתימת ידו ובחותמתו.
*מכתב להרב אלישר מאת רבי יוסף מאמן מטבריה, פסח שני, תר"ס [1900] בכתב ידו ושתי חתימות מסולסלות שלו. בתחתית המכתב נוספו שורות בכתיבת וחתימת רבי משה אהרן ידיד. מצורפת המעטפה שנשלחה עם כיתוב וחתימת הרב ידיד עם שבחים מרובים לכבוד הרב אלישר.
*מכתב מאת רבי חזקיה שבתאי, יפו, תרס"א [1900]. נייר רשמי, כתב ידו וחתימת ידו, עם המעטפה המקורית, ועליה כתיבת יד של הרב אלישר. הרב חזקי שבתי 'חכם באשי ביפו' חיבר את הספר דברי חזקיה.
*מכתב מאת רבי אברהם פאלאג'י להרב אלישר. תרנ"ג. כנראה הכל בכתב ידו. בחתימת ידו ובחותמתו. רבי אברהם פאלאג'י בנו של רבי חיים פאלאג'י מילא מקום אביו כרבה הכולל של איזמיר, וחיבר אף ספרים רבים: פדה את אברהם, ברך את אברהם, שמו אברהם, ויסף אברהם, והוכיח אברהם ועוד. מכתבים ממנו לא מצויים, ובמיוחד עם חותמתו.
*מכתב מאת רבי יוסף דוד אבואלעפיה (אבולעפיה) מטבריה, לרבי יעקב שאול אלישר. [תרנ"ה?] חתימת ידו וחותמתו. רבי יוסף דוד אבולעפיה נולד בסופיה, היה מחכמי דמשק, ועלה לטבריה וכיהן בה כרב משנת תרמ"ג, נפטר בשנת תרנ"ח.
*מכתב מרבי ישמעאל הכהן אל הרב אלישר. תרנ"ג. מכתב ארוך כולו בדברי תורה ששלח רבי ישמעאל הכהן מצפת להרב אלישר, כנראה הכל בכתב יד, ובחתימת ידו. רבי ישמעאל הכהן נולד בפרס והיה ראש הרבנים בצפת ובתיירא. בתשובה מזכיר קונטרס הלכתי ששלח אליו הרב ישא ברכה, בספר ישא אי"ש להרב אלישר (חלק אבן העזר, סימן טו) יש חליפת מכתבים בין שני הרבנים. והמכתב שלפנינו לא נדפס שם.
*מכתב מרבי רחמים יוסף פרנקו מחברון לרבי יעקב שאול אלישר, תר"ס [1900]. מכתב בכתב ידו בחתימתו ובחותמתו עם המעטפה המקורית. רבי רחמים יוסף פרנקו (המכונה החרי"ף), בשנת תרל"ח התמנה לרב העדה הספרדית בחברון.
* מכתב מרבי רחמים יוסף פרנקו מחברון לרבי יעקב שאול אלישר. מכתב בכתב ידו בחתימתו ובחותמתו עם המעטפה המקורית מכתב מלא ברכות שנשלח כמענה למכתב ששלח לו הרב אלישר. במכתב כותב אודות הרשע פנחס יש"ו (-ימח שמ וזכרו) שדרש ברבים בענין עלילת… ושמע הפחה, והרב מתפלא מדוע לא להשתדל לגרשו.

רקע: רבי יעקב שאול אלישר, שנודע בכינוי 'היש"א ברכה' נולד בצפת בשנת תקע"ז 1817, התייתם בילדותו, והתגורר בירושלים, בשנת תרי"ג הוסמך לדיינות וכיהן בתפקיד זה עד לכהונתו כראשון לציון. בשנת תרט"ו 1855 יצא בשליחות רבני ירושלים לאלכסנדריה שבמצרים, כדי לפעול לביטול החלטת הקהילה היהודית שלא לקבל שדרי"ם מישראל. לאחר שהצליח בשליחותו, התבקש לשמש כרב הקהילה בעיר, אך סירב. בשנת תרכ"ט 1869 החל לשמש כאב בית הדין בירושלים.
בשנת תר"ם 1880 ויתר על משרת הראשון לציון לטובת מחותנו, רבי רפאל מאיר פניז'יל. לאחר פטירת הרב פניז'יל, הוכתר בשנת תרנ"ג 1893 למשרת הראשון לציון, בטקס שנערך בבית הכנסת על שם רבן יוחנן בן זכאי בירושלים. במישרה זו כיהן במשך 13 שנה עד לפטירתו. בשנת 1889 עמד בראש נציגות היישוב היהודי בירושלים בקבלת פני קיסר גרמניה וילהלם השני, יחד עם רבי שמואל סלנט ורבי אליהו מני, ואף קיבל ממנו עיטור. נפטר בשנת תרס"ו 1906. חיבר ספרים רבים שבשמותם ראשי התיבות של שמו אי"ש: שנחה לאי"ש, מעשה אי"ש, דרך אי"ש, דברי אי"ש, עולת אי"ש, שאל האי"ש, כבוד לאי"ש ופני אי"ש. על שמו שכונת גבעת שאול בירושלים.
מצב: מצבים וגדלים שונים. כללית מצב טוב.

מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $4,000 -
$6,000
נמכר: $4,636

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 112
מכירה 100
כתב יד גורלות המיוחס לאבן עזרא. קובא, תרכ"ב 1862

כתב יד, "ספר גורלות מהחכם אבן עזרא". קובא [כיום אזרבייג'ן], תרכ"ב 1862.
מפרט: [92] עמ', מתוכם כ 80 עמ' כתובים. חלק מכתב היד הוא מאת המעתיק הידוע ראובן בן אברהם [משה], שחתם בכתב היד שלפנינו את שמו בראשי תיבות רב"א. שמו של המעתיק פוענח ע"י השוואה שביצע מומחה בין כתב יד זה לכתבי יד דומים, שנכתבו באותה תקופה ובאותו המקום, ובהם מופיע שם המעתיק כ"ראובן בן אברהם" או "ראובן בן אברהם משה". כתבי היד הדומים הם כתבי יד מאוסף ראובן בן ביל גרוס, תל אביב, AZB.011.003 וכ"י 245, וכן יש כתב יד בירושלים מס' 8188.
תוכן: כתב היד כולל "מזל חולי" ובו הנחיות לרפואות לחולאים שונים במזלות שונים, הנחיות לפעולות להשגת מטרות בריאותיות, לעורר שנאה בין איש לאשתו, לאהבה, לדעת מה תעשה אשתו כשהיא רחוקה ועוד. כן מובא מעשה ברבי מתיה בן חרש, מדרשי פסוקים, גורלות אחיתופל, מזל חולי לחזקיהו המלך. לאחר דף שער נוסף מובאת טבלה ובה משובצות אותיות א-מב, כשמתחתיהם כתוב "אני קטן המעתיקים רב"א ס"ט בשביל יצחק בר שמחה". בתום 42 סעיפים נכתב "תם ונשלם שבח לאל בורא עולם". לאחר מספר עמודים ריקים משובצת בטבלה תפילת "אנא בכח", ואחר כך מובא "זה השאלה על שם ע"ב. כל הבא לשאול קודם השאלה יאמר: ה' מנת חלקי וכוסי אתה תומך גורלי… ויניח ידו על התיבה והיא שאלתו". ושם מובא מפתח לפי סדר המילים בתפילת "אנא בכח" עד המילה "גמלם", כאשר ליד כל מילה מובאת התשובה לשאלת השואל שהניח ידו על אותה המילה בטבלה.
מצב: בינוני-טוב. כתמים, מספר דפים מנותקים, שני דפים דבוקים, מעט דפים עם בלאי בקצות הדף, שדרה מפורקת חלקית.

מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $1,500 -
$2,000
נמכר: $1,464

המחיר כולל עמלת קונה

התחל להקליד ע"מ לקבל תוצאות רלוונטיות

שאלה על פריט

כתב יד גורלות המיוחס לאבן עזרא. קובא, תרכ"ב 1862

תנאי בית המכירות

הדרכה למבקרי התערוכה ומשתתפי המכירות הפומביות כולל תקנות ונוהל.

ווינרס מכירות פומביות בע"מ להלן החברה עורכת בזה תצוגת פריטי יודאיקה שונים, אשר התקבלו מאנשים שונים אשר הסכימו להעמיד את הפריטים החשובים לרשות הקהל להסתכלות עם אפשרות לרכישתם במכירה פומבית שתתקיים עם סיום התערוכה.

 

*היות ובאתר הבית של ווינרס ישנה אפשרות למתן הצעות מוקדמות ולראותן, במקרה של שוויון בהצעות מוקדמות ההצעות שניתנו באתר הבית של ווינרס גוברות על פני הצעות שנתקבלו באתרים אחרים.

1 . לנוחיות המבקרים הוצאנו לאור קטלוג זה עם הסברים מפורטים בליווי תמונות. המידע בקטלוג מבוסס על הערכת מומחי החברה אולם האחריות

הבלעדית על בדיקת הפריטים מוטלת על הרוכש. שמור על הקטלוג כעל מלווה אישי לכל ימי התערוכה והמכירה. אנו לרשותך בכל שאלה, ספק וברור.

ניהול המכירה ותנאיה:

2 . המכירה עצמה תנוהל ע"י אדם מנוסה הבקי בנוהלי המכירות פומביות. אנו מבקשים מכל המבקרים והאורחים במכירה הפומבית לצייד את עצמם

בידע המתאים. לאלו שאינם בקיאים בנושא זה אנו ממליצים לפנות אלינו בימי התערוכה או לפניה ולקבל מאיתנו את המידע הדרוש.

3 . עצם ההשתתפות במכירה הפומבית וקבלת "מספר רכישה" מאיתנו מהווה אישור והסכמה כי ידועים למקבל המספר. התקנות, הנוהל, התנאים

והנהוג בתערוכות ובמכירה פומבית שלנו ובכל בעיה וספק, באם יתעוררו, בשעת המכירה או לאחריה, עקב רכישת פריטים מסוימים, ינהג הרוכש או

הרוכשת וכן הנהלת החברה כעורכי המכירה, לפי הנהוג והמקובל אצלנו.

4 . היות והחברה אינה אלא עורכת התערוכה והמכירה ואינה בעלת הפריטים עצמם לכן מוסכם ומותנה בזאת כי בכל מקרה, לא תהיה אחריות החברה כלפי הרוכשים אלא עד העברת הכספים לידי המוכרים- בעלים ולכן, באם הועבר כבר התשלום שהתקבל מהרוכש ליד הבעלים, אזי אף אם תלונתו או טענתו של הרוכש תהיה מוצלחת, אנו נעשה כל מאמץ והשתדלות להשיב את כספו של הבעלים. אך לא תהיה כל התחיבות מצידנו לכך, וכן לא ננהל הליכים משפטיים לשם החזרת כספים לרוכשים לאחר שהועברו לבעלים. אולם נסכים למתן האישורים המתאימים מצידנו לרוכש כדי שיוכל לנהל הליכים משפטיים נגד הבעלים.

5 . עם קבלת "מספר רכישה" מאיתנו באופן אישי או טלפוני, מסכים ומתחייב הרוכש לא לתבוע באופן אישי או בתביעה משפטית בכל מקרה של נזק או טעות בתיאורי הפריטים את החברה. כל טענה או תביעה לאחר העברת הכספים לבעלים הנה אך ורק כלפי הבעלים.

מחירים והערכות:

ההשתתפות במכירה מתבצעת באחת מהאפשריות הבאות: א. ע"י הופעת הרוכש\ת בעצמו באולם ב. בא כוחו ג. ע"י הצעות טלפוניות או בכתב, המייפות את כוחה של הנהלת החברה לרכוש עבור המזמינים פריטים שונים ד. דרך האינטרנט.

6 . משתתף המופיע כבא כוחו של אדם אחר, מחייב את עצמו ואת שולחו באותה מידה, ויחויב לעמוד בעצמו בתשלומי רכישותיו עבור משלחו ואנו נראה בו כ"רוכש" לכל דבר, ונוכל לפנות אליו או אל שולחו כדי לממן את הרכישה, לפי ראות עינינו.

7 . באם נקבל הזמנה טלפונית או בכתב לפריט מסוים, נשתדל לפעול למען האינטרס של המזמין כאילו היה הוא בעצמו באולם. אולם, אין התחיבות מצידנו להשיג עבורו את הפריט.

8 . אין התחיבות לקבל כל הצעה שהיא לרבות הגבוהה ביותר וזאת אף אם הרוכש או מיופה כוחו נמצא באולם ומשתתף אישית במכירה.

9 . המכירה עצמה מנוהלת בהכרזת דולרים של ארה"ב. אולם התשלום בפועל מתקבל בשקלים לפי חישוב הדולר בשער אשר יוכרז עליו בפתיחת המכירה או ביום התשלום (הגבוה מבינהם), או בדולרים של ארה"ב.

10 . א. על כל תשלומי הרוכשים עד $500,000 לפריט מתווספים 24% עמלה. מעל $501,000 לפריט מתווספים 20%. על כל התשלומים יש תוספת מע"מ על העמלה. תוספות אלו הינם חלק בלתי נפרד מהצעת המחיר המתקבל ע"י מנהל המכירה בשעת המכירה וכל ההתחייבות והמשתמע מהן חלות גם על האחוזים.

ב. תושב חו"ל יהא זכאי לפטור מן המע"מ רק במידה והפריט שרכש ישלח לחו"ל ע"י החברה ללא אחריותה ובכפוף להוצאת רשימון יצוא משרותי המכס. הרוכש ישא בכל העלויות הנילוות.

11 . א. צ'יקים בנקאיים או צ'יקים אישיים מתקבלים בהסתייגות עד לביצוע התשלום בפועל ע"י הבנק.

ב. תשלום במזומן, בצ'קים או בהעברה בנקאית מהארץ הם ללא עמלה. תשלום בצ'קים )מחו"ל( או כרטיסי אשראי )מהארץ( יחויבו בתוספת של 1.5% .

העברה בנקאית מחוץ לארץ תחויב בתוספת של 1.5% מהסכום, מינימום 30$ . תשלום בכרטיסי אשראי מחו"ל יחויב בעמלה של 3% . כל החיובים הנ"ל אינם תלויים בתאריך הגביה וכפופים להיתר עיסקה.

2 1 . ליד כל פריט נמצאת הערכת המומחים שלנו. נא להתייחס אל ההערכה רק כאל הצעה בלבד, אין כל הבטחה שהפריטים לא ימכרו מתחת למחיר הנמוך המופיע בהערכה ואין כל בטחון שהמחיר לא יעלה ואפילו בהרבה על המחיר הגבוה. סעיף זה אינו גורע מהגנתנו העקבית על מחיר המינימום של בעל הפריט, הגנה זו מתבצעת על ידינו בדרכים מקובלות והנראות לנו. לצורך זה נרשם גם מחיר הפתיחה ליד הערכה.

פעמים ואנו מקבלים פריטים אשר הבעלים קבעו להם מחיר פתיחה נמוך ביותר, אנו מצידנו קובעים את ההערכה מבחינה מקצועית, לכן אנו רושמים את מחיר הפתיחה, המבוקש ע"י הבעלים אך רושמים גם את ההערכה שלנו, שהיא לפעמים גבוהה בהרבה ממחיר הפתיחה.

13 . הרוכש (לרבות אדם שרכש את הפריטים שלו שהוא העמיד למכירה) או בא כוחו יוציא את הפריט שנרכש בהקדם האפשרי. אנו מבקשים להופיע תוך 7 ימים, לשלם ולהוציא את הפריטים ומכל מקום בשום אופן לא לאחר יותר מ- 14 יום. כעבור 14 יום החברה תשמור לעצמה את הזכות לגבות 5$ לפריט ליום, דמי שמירה ואחסון ו/או לבטל את המקח בצורה חד צדדית, בלי לוותר על זכות התביעה של העמלות.

14 . משלוח הפריטים אל בית הרוכש, מתבצע על אחריותו הבלעדית, ובדרך שתיראה לנו. כל הוצאות משלוח וכו' על חשבון הרוכש.

15 . הרוכש ישלם על רכישותיו לפני הוצאת הפריטים ממשרדי החברה.

16 . לידיעת הבעלים: אין אנו אחראים לביצוע בפועל של התשלומים אשר התחייבו הרוכשים לשלם בשעת המכירה. כל התחיבות של הרוכשים אשר לא תבוצע בפועל, ניתן את כל הגיבוי לבעל הפריט ]לשעבר[ לגבות את התשלומים המגיעים לו. אך לא ננהל בפועל הליכים משפטיים כנגד רוכשים,

אלא נשתדל בכל הדרכים הנראות לנו כגון עיקול כספים של רוכשים באם נמצאים אצלנו, או חפצים שלהם וכדומה, אך איננו מתחייבים לעקל כספים וכדומה.

17 . למרות כל האמור מסכימים הרוכשים והמוכרים לראות בנו כצד משפטי לכל דבר במקרה ונעמוד על זכותנו הניתנת לנו בזה, לנהל הליכים משפטיים ולנקוט בכל דרך מקובלת אחרת כנגד צד שאינו עומד באיזהו שהיא מהתחייבויותיו.

18 . אנו משאירים לעצמנו את הזכות להודיע בע"פ או בכתב, עד שעות המכירה, על שינויים בסעיפים דלעיל או הוספת שונות באם יהיו כאלו.

19 . בכל מקרה של שינוי, תוספת או השמטה בתרגום לאנגלית, הנוסח העברי קובע.