ספרי תורה ומגילות על קלף

מספר פריטים: 9

סנן פריטים

בחר קטגוריות להצגה
בחר קטגוריה
נמכר
פריט מספר 1
מכירה 144
מגילת אסתר מהודרת עם איורים מיוחדים במינם, מהדורה מוגבלת. כולל קופסה מוכספת מפוארת

מגילה מהודרת, נכתבה ותוייגה בירושלים בידי סופר אברך ירא שמים ע"י נוצה ודיו, ועל גבי קלף קטיפתי כשר למהדרין ואיכותי.

עותק ממוספר 3 מתוך 20. מהדורה מוגבלת!

הצייר שקד על הציור שלוש שנים בירושלים עיה"ק, ומשולבים בו ציורים על פני 16 עמודים מתוך סיפור המגילה וביניהם; ציור פתיחה של ארמון אחשוורוש, בואה של אסתר לארמון המלך, המלך נותן למרדכי את מפתחות בית המן, מרדכי רכוב על סוס, תליית עשרת בני המן וציור הסיום של מרדכי היהודי כותב את מגילת אסתר.

מסביב לציור איורים נהדרים של פירות משבעת המינים, ירושלים, מערת המכפלה, קבר רחל ועוד.

הציור מלווה את הקורא תוך כדי הקריאה, ומחייה את סיפור המגילה באיורים המתאימים להתפתחות העלילה.

הכתיבה האמנותית מאפשרת לקורא במגילה שטף נעים של קריאה עם כתב ברור יפה ומאיר עיניים.

לפנינו עבודת אומנות מדויקת ונדירה, המשלבת טכניקת הדפסה מיוחדת, עם כתיבת סת"ם אמנותית ומדויקת, לעיתים זעירה, היוצרים יחד מגילת אסתר בעלת יופי מוזיאלי נדיר.

הציור נסרק והודפס על הקלף ברזולוציה גבוהה ואיכותית המעטרת את המגילה הכתובה מכל צדדיה.

גובה הקלף 50 ס"מ. 6 יריעות. 16 עמודים, 28 שורות.

מצב חדש.

מחיר פתיחה: $4,500
הערכה: $7,000 -
$8,000
פריט מספר 2
מכירה 144
מיניאטורה. מגילת אסתר על קלף עם נרתיק כסף. האימפריה העות'מאנית, המאה 20-19

מגילת אסתר מיניאטורית,
דיו על קלף. נתונה בתוך נרתיק כסף, כנראה לא חתום. עשוי בעבודת יציקה, ניסור וחקיקה.

המגילה נכתבה בכתיבת סת"ם מזרחית נאה. 32 עמודות, 12 שורות בכל עמודה.

גובה הקלף: 5 ס"מ.

הנרתיק עשוי כגליל מתומן, בחלקו העליון כיפה, עם חרוז כתום (דמוי קורל) בקצהו. בתחתית ידית כפופה. הנרתיק מעוטר בכל שטח הפנים בעבודת אמן.

הנרתיק: 6.5 ס"מ (כולל הידית: 20 ס"מ).

מצב טוב. קרעים קלים. תיקונים קלים בטקסט.

מחיר פתיחה: $5,000
הערכה: $6,000 -
$7,000
פריט מספר 3
מכירה 144
שלוש מגילות אסתר גדולות. המאה ה 20-19

1. מגילת אסתר על קלף, כתב בית יוסף (אשכנזי). המאה ה 20-19. תיוגים יפים בראשי השורות. רוחב: 43 ס"מ.
נתון בתוך נרתיק פח עם מכסה תואם. גובה: 47 ס"מ. כללית מצב טוב.

2. מגילת אסתר על קלף, כתב האר"י. המאה ה 19.
רוחב: 45 ס"מ. מצב בינוני. כתב דהוי. אותיות שבורות.

3. מגילת אסתר על קלף, כתב האר"י. המאה ה 19.
רוחב: 49 ס"מ. מצב בינוני. כתב דהוי. אותיות שבורות.

מחיר פתיחה: $500
הערכה: $800 -
$1,200
נמכר: $744

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 4
מכירה 144
ספר תורה קטן. מזרח אירופה. המאה ה 19

ספר תורה קטן. כתב האר"י. מזרח אירופה, המאה ה 19.
כתיבת סופר אחידה. גודל הקלף 30 ס"מ. גובה הכתב 22.5 ס"מ.
עצי חיים ומעיל מתקופה מאוחרת יותר.
מצב הקלף טוב. מצב הכתב בינוני. אותיות דהויות, אותיות שבורות.
הספר נמכר כלא כשר. Sold as is.

מחיר פתיחה: $1,800
הערכה: $3,000 -
$4,000
נמכר: $2,728

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 5
מכירה 144
ספר תורה מיוחד על גויל, איטליה, המאה ה 18, כולל מעיל וחגורה איטלקיים מתקופה מאוחרת יותר

ספר תורה אטלקי נאה מאוד על גויל דק. כתיבת סופר אחידה מתחילתו ועד סופו. המאה ה 18.

מאפיינים מיוחדים בספר:
הכתב משופע בתיוג מרובה ואותיות לפופות (פ, ט לפופה) ועקומות לפי המסורת המוכרת באיטליה.
כמו כן, יש מסורות הלכתיות נדירות. למשל במילים שיש ספק ומחלוקת אצל בעלי המסורה האם נכתבות כמלה אחת או כשתי מילים, נוהג הסופר לתלות בין השורות את החלק המסופק על מנת לצאת לידי כל השיטות (ראה תשבץ א קעז: ולצאת ידי כל הספקות צויתי לגרוד כס ולהרחיב למ"ד על ולכתוב כס בין השטין על י"ה וכשר הדבר. וכך עוד כמה פוסקים ומובא בבדק הבית רע"ו, וכך גם בעל גנת וורדים).
בשני מקומות חתימת הבעלים (ככל הנראה אלפנדא, אולי הספר שהה בתורכיה בבעלות של אחד מבני משפחת הרבנים המפורסמת אלפנדרי).
מצב הספר טוב. כל הספר אותנטי ללא יריעות מוחלפות. הכתב שלם ושחור במרבית האותיות. מעט תיקונים של מילים ופסוקים. מעט קרעים. הספר ניתן להכשרה.
גובה הקלף: 45 ס"מ.

מעיל בד לספר תורה אשכנזי עם חגורת בד תואמת. אטליה, המאה ה 19.
עבודת רקמה נהדרת של עלים ופרחים. בחלקו הקדמי של המעיל הקדשה רקומה בחוטי כסף: "לז"נ (לזכר נשמות) זוזפה ומריה קלבי". Calvi הינו שם משפחה איטלקי טיפוסי.
בחלקו העליון של המעיל מעין כיפה נוספת המחוברת בניטים אל חתיכת עץ אליפטית. סביב הכיפה אניצי כסף. חישוקי עץ בראש המעיל נעשו בתקופה מאוחרת.
בתחתית המעיל אניצי כסף.
גובה: 72 ס"מ. רוחב: 42 ס"מ.
מצב טוב. קרע במעיל ובבטנה בחלק הקדמי באיזור ההקדשה.

מחיר פתיחה: $8,500
הערכה: $20,000 -
$30,000
פריט מספר 6
מכירה 144
ברכת אירוסין וברכת המזון על קלף. גרמניה, המאה ה 19-18

כתב יד סופר על קלף ובו ברכת הארוסין וברכת המזון לנשואין.
בשולי הדף ישנה מסגרת נאה של 3 פסים. כל ברכה עם כותרת מסוגננת באותיות גדולות מצויירות. הברכות עצמן בכתיבת סופר נאה.
בסוף חתם הסופר את שמו: אברהם זאלצער סופר סת"ם.

[8] דף. קלף מעובד. 15 ס"מ.
מצב טוב. כתמי זמן. כריכת עור מקורית משופשפת.

מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $2,000 -
$2,500
נמכר: $1,488

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 92
מכירה 142
ספר תורה. אמסטרדם, המאה ה 18. כתב מיוחד

ספר תורה שלם על קלף. כתב אמשטרדם קלאסי, ללא וו"י העמודים, נוסח ספרדי, כולל בי"ה שמ"ו (שני השעירים, מה טבו).

תואם לתיקון עזרת הסופר אמשטרדם תקכ"ז (מהדורה ראשונה) באותיות רבתי, צורת ו קטיעא,

צורת השירות ללא שורה ריקה (כמו שראינו בספרים איטלקיים, כולל בפיג'ו)

האזינו – 35 שורות של השירה בכל עמוד. יישור השורות רק מצד הימין ומצד השמאל בכל עמוד.

שמע ישראל – לאורך כל השורה. אין ח עם חטוטרת….

42 שורות בעמוד. גובה הקלף 25 ס"מ. כולל 60 יריעות.

הספר שלם ואותנטי ללא יריעות מוחלפות, במצב טוב, ניתן להכשיר בקלות.

מחיר פתיחה: $5,000
הערכה: $10,000 -
$15,000
נמכר: $6,200

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 93
מכירה 142
ספר תורה שלם ונאה בכת"י סופר מומחה. מסורות קדומות. פולין, סוף המאה ה-18

ספר תורה שלם ויפה, קל משקל. נכתב על קלף לבן בכתיבה מאוד מוקפדת.
כתב בית יוסף בסגנון חסידי (או קבלי). כתיבה מוקפדת של שמות הקודש (צורת התגים שונה משאר המילים).

משמר הרבה מסורות של אותיות לפופות (בדרך כלל פ בצורת פ'א כפולה), וכמה מסורות נוספות (למשל ל' דגלגלתם כ'מגירה').
נאה מאוד, שוליים ומקומות בין העמודים רחבים. כולו שלם ואותנטי ללא יריעות מוחלפות, במצב טוב, ניתן להכשיר בקלות.
45 שורות בעמוד, גובה הקלף 48 ס"מ. כולל 62 יריעות.
מצב טוב. חלק מהאותיות חומות. מעט פגמים בקלף.

מחיר פתיחה: $1,500
הערכה: $3,000 -
$5,000
נמכר: $1,860

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 94
מכירה 142
קדוש ונדיר במיוחד: 'מגילת יחזקאל' בה קראו בקברו עתיר הניסים של הנביא יחזקאל בעירק

נִפְתְּחוּ֙ הַשָּׁמַ֔יִם וָאֶרְאֶ֖ה מַרְא֥וֹת אֱ-לֹהִֽים

מוצג מוזיאלי: 'מגילת יחזקאל' – מגילה נדירה במינה ונאה מאוד, עשויה גוויל אדמדם רך, וכתובה בידי סופר אמן בכתיבת סת"ם אשורית [ספרדית], בדיו משובח שנשתמר היטב לאורך השנים. המגילה גלולה על גבי 'עץ חיים' מגולף, ונקשרת באמצעות שרוך תואם עשוי גוויל. [עיראק, ראשית המאה ה-20 בקירוב]. פריט קדושה יפהפה ונדיר ביותר.

נוסח המגילה: 'מעשה מרכבה' מספר יחזקאל, המתאר את צבא השמים ומרכבת האלוקים (אותו נוהגים לקרוא בהפטרת חג השבועות); 'חזון העצמות היבשות', המתאר את מתי המדבר שהחיה יחזקאל (אותו נוהגים לקרוא בהפטרה של שבת חול המועד פסח); ותפילה ארוכה לאמרה על קברו של הנביא יחזקאל.

במגילה זו נהגו לקרוא לאורך השנים בחג השבועות ובחודש אלול, בעת העלייה המסורתית ה"זייארה" על קברו של הנביא יחזקאל בכפר אל-צ'יפל בעירק, שהיה מקום קדוש הן ליהודים והן להבדיל למוסלמים ובספרי ההיסטוריה של שני העמים מובאים ניסים ומופתים שהיו מתרחישים שם בעתות אלו במיוחד ובכל השנה כולה. כך שמלבד ערכה ההיסטורי והמוזיאלי של המגילה הייחודית שלפנינו, גם ערכה הסגולי לא יסולא בפז, בהיותה אחת המגילות המקוריות שבאמצעותן חגגו את "עיד אל זייארה" – העליה לרגל המסורתית, בה התרחשו הניסים והנפלאות על קברו של גדול האומה יחזקאל הנביא (ראה הרחבה).

מלבד המגילה שלפנינו ידוע על מגילה אחת בודדת שהוצגה אי פעם במכירות פומביות. מגילות נוספות היו אצורות באוסף משפחת ששון בלטשוורת שבאנגליה וכולן רשומות באהל דוד לר' דוד סלימאן ששון, חלק א' עמ' 558-564.

כבר בתקופת הגאונים ובמשך קרוב לאלף שנים מופיעים תיאורים של עלייה לרגל "זייארה" של יהודי בבל אל הקבר. הזייארה מוזכרת בספרי מסעות של נוסעים, יהודים ונכרים, שפקדו את עיראק ואירועים אלו עשו עליהם רושם רב. הנוסע 'בנימין השני' [ישראל בן יוסף בנימין] שביקר בקבר בשנת תר"ח, מתאר את סדר העלייה לרגל: בתוך ארון הקודש בבית הכנסת [שעל הציון] נמצאים כמה ספרי תורות ואחד מהם היה כתוב על מין קלף מיוחד הנקרא גויל ולפי קבלת התושבים נכתב מידי יחזקאל הנביא בעצמו. בערב יום החג הראשון הולכים הגברים לבית הכנסת וקוראים שם בספר יחזקאל הנביא שעה אחת טרם אור הבוקר, לפעמים יהיה ממכירת הדברים ההם לכסף מוצא עד סך אלף פיאסטר. במשך כל העת ההיא מזמרים שירים ותשבחות בקול נעים וברגשות קודש אשר לא תמלא האוזן משמוע מגודל הנעימות. הפעולה ההיא תמשך שלוש שעות כן גם לקריאת ההפטרות תדרש עת כזאת. במשך כל הזמן הזה תבואנה גם הנשים לבית הכנסת לשמוע את הזמירות והשירים אשר חוברו ביחוד לכבוד החג הזה.

כתובת בראש המגילה: "קודש לה' לכבוד אדונינו יחזקאל הנביא ע"ה זיע"א".
מקור המגילה: רבי סלמן אליהו דבי, השמש האחרון של בית-הכנסת 'מאיר טוויג' בבגדד. חתימת ידו מופיעה בסיום המגילה.

[6] יריעות, אורך: 180 ס"מ בקירוב. גובה: 7.5 ס"מ. כולל ידית 'עץ חיים': 20.5 ס"מ בקירוב.
מצב כללי טוב. נקבי תפירה ישנים בשוליים התחתונים של יריעה אחת.

…………………………………….. ……..

בספר 'קברים קדושים בבבל' ( ירושלים, תשל"ד), מתוארים לאורך כשישים עמודים [עמ' לז-צח] סיפורי ניסים שהתרחשו על קברו של הנביא יחזקאל, החל מתקופת הגאונים בעת העתיקה ועד לדור הקודם. להלן כמה מהם:

הנוסע ר' פתחיה מרגנסבורג שביקר בקבר יחזקאל בשנת ד"א תתק"ם לערך כתב אודות הניסים המתרשים בו: "קברו של יחזקאל במדבר וסביב לקבר יחזקאל מוקפת חומה ועיר גדולה וחצר גדול ולחומה אין שער אלא שער קטן וקצר והיהודים פותחין השער ונכנסין בו על ידיהם ועל רגליהם כי נמוך הוא, ובחג הסוכות באין מכל הארצות שמה והפתח מרחיב ומגביה מאליו את עצמו עד שנכנסין בו עם הגמלים, ובאים שם כששים אלף או כשמונים אלף יהודים לבד מישמעאלים ועושים סוכות בחצרו של יחזקאל ואח"כ מקטין הפתח כבתחילה, וכולם רואים ונותנים נדרים ונדבות על קברו, וכל מי שעקר או אשתו עקרה או בהמתו עקרה נודר ומתפלל על קברו [ונושע]". וממשיך ר' פתחיה מרנסבורג ומספר "וכל מי שרוצה לילך בארץ מרחקים מפקיד כיסו [ארנקו] או שום חפץ ליחזקאל במקום טמון ומכוסה ואומר 'אדוננו יחזקאל שמור לי חפץ זה עד שאשוב ואל תניח לקחתו שום אדם אלא יורשיי' וכמה כיסים של ממון מונחים שם. ורצה להוציא אחד מן הריקים אחד מן הספרים ולא היה יכול כי אחזתו יסורין ועורון, לכן מתפארים כל העולם מיחזקאל".

הנוסע ר' שניאור זלמן מנחם מנדל שהיה בבבל בשנים תר"ד-תרכ"ט כתב: "ומוכרים ההפטרה [מעשה מרכבה דיחזקאל] ביוקר הרבה והנה בעת שהייתי שם עני ראו ולא זר כי בתוך החצר של אדוננו זיע"א אחד קליפה [מסגד] ובית תפילה להגויים אבל חריבה היא, ואמרו לי היהודים יבא ר' זלמן ויראה איזה חידוש ושמעתי לקולם ועליתי למעלה ואמרו לי היהודים יאמר ר' זלמן בזה הלשון "סלימאן בן דוד" והתחיל [המסגד] להתנענע ונפל עלי אימה והיה לפלא בעיני ושאלתי מה זה הפלא? וסיפרו לי שזה המקום היה קליפה גדולה ובזכות אדוננו הנביא נחרבה ונתבטל. ועוד מעשה שמעתי בבבל, פעם אחת בא אחד שיך מהגוים והיה הולך ומסבב לראות אם אמת נביאי השקר שלהם וראה שהכל הבל וכיוון שבא אצל אדוננו שאל מי נקבר פה? אמרו לו שזה קבר נביא של היהודים ואמר אם אמת כך נראה אם הוא נביא אמת ולקח מטפחת והשליך למעלה ונשארה המטפחת תלויה באויר ולא נפלה, וכיון שראה כך ירד מן הסוס והשתטח על קבר הנביא וביקש מחילה וגזר שזה שיך ליהודיה ונדר נדבות"

הגביר יעקב צמח רצה לבנות את החצר הסמוכה למקום קבורת אדוננו יחזקאל הנביא זיע"א הציע לערבים להביא לו אפר של קנים לצרכי הבנין. הערבים דרשו מחיר יקר וכל מאמצי הגביר להשפיע עליהם שיסתפקו במחיר נמוך יותר עלו בתוהו והעבודה שבתה. ויהי בלילה ויחלום הגביר כי זקן בעל זקן לבן עומד לפניו ומראהו כמלאך ה' צבאות ואמר לו "אל תדאג בני מחר תקבל את כל האפר שאתה צריך". הגביר הקיץ, לאחר שעה קלה שמע צעקות גדולות בוקעות בין אוהלי הערבים, דליקה גדולה פרצה בין אוהליהם העשויים מקנים וממחצלאות ותאכל אותם כליל. בבוקר כל בתיהם נעשו חומרים חומרים של אפר. מיד באו כולם אל הגביר וייתחננו לפניו שיקנה מהם את אפרם באיזה מחיר שירצה. הם ראו בזה את נקמת הנביא מהם על שלא הסכימו בתחילה.

באחד הכותלים [במתחם הקבר] נמצא פתח סגור המופנה למערה. האגדה מספרת שדרך מערה זו אפשר להגיע לארץ ישראל במשך שעות מספר. לדעת כמה חכמים וזקנים זוהי המערה הנזכרת בתלמוד ומסופר עליה שאיש אחד בארץ ישראל ברחה ממנו פרתו כשחרש ורץ אחריה עד שבא לבבל באותו יום, אחרי כן כשרצה לחזור לא מצא את מקום המחילה. ליד המערה הנ"ל נמצאות שתי אבנים שלפי האגדה הם ראש גמל שהלך מבבל לירושלים וחזר במשך שלוש שעות. אבנים אלו הם רפואה לכאב גב ורגל הכשפשף בהם את גבו או את רגלו מתרפא.

לסוחר עשיר לא היו ילדים והוא התפלל לשם יתברך שיזכהו בבן. ידידיו יעצו לאשתו להשתטח על קברו של יחזקאל הנביא, להדליק נרות ולבקש ממנו פרי בטן. צמה האשה יום שלם, התפללה ובכתה והלכה אל קבר הנביא לבקש מאלוקים שיעזור לה ללדת בן. שבע פעמים הקיפה האשה את הקבר ובפעם השביעית שמעה קול קורא "שרה שרה קולך נשמע לכי לך לשלום" נדהמה האשה מאוד חזרה לביתה וכעבור שנה כשנולד לה בן קראה את שמו יחזקאל על שמו של יחזקאל הנביא.

מחיר פתיחה: $3,000
הערכה: $6,000 -
$8,000

התחל להקליד ע"מ לקבל תוצאות רלוונטיות

שאלה על פריט

ברכת אירוסין וברכת המזון על קלף. גרמניה, המאה ה 19-18

תנאי בית המכירות

הדרכה למבקרי התערוכה ומשתתפי המכירות הפומביות כולל תקנות ונוהל.

ווינרס מכירות פומביות בע"מ להלן החברה עורכת בזה תצוגת פריטי יודאיקה שונים, אשר התקבלו מאנשים שונים אשר הסכימו להעמיד את הפריטים החשובים לרשות הקהל להסתכלות עם אפשרות לרכישתם במכירה פומבית שתתקיים עם סיום התערוכה.

 

*היות ובאתר הבית של ווינרס ישנה אפשרות למתן הצעות מוקדמות ולראותן, במקרה של שוויון בהצעות מוקדמות ההצעות שניתנו באתר הבית של ווינרס גוברות על פני הצעות שנתקבלו באתרים אחרים.

1 . לנוחיות המבקרים הוצאנו לאור קטלוג זה עם הסברים מפורטים בליווי תמונות. המידע בקטלוג מבוסס על הערכת מומחי החברה אולם האחריות

הבלעדית על בדיקת הפריטים מוטלת על הרוכש. שמור על הקטלוג כעל מלווה אישי לכל ימי התערוכה והמכירה. אנו לרשותך בכל שאלה, ספק וברור.

ניהול המכירה ותנאיה:

2 . המכירה עצמה תנוהל ע"י אדם מנוסה הבקי בנוהלי המכירות פומביות. אנו מבקשים מכל המבקרים והאורחים במכירה הפומבית לצייד את עצמם

בידע המתאים. לאלו שאינם בקיאים בנושא זה אנו ממליצים לפנות אלינו בימי התערוכה או לפניה ולקבל מאיתנו את המידע הדרוש.

3 . עצם ההשתתפות במכירה הפומבית וקבלת "מספר רכישה" מאיתנו מהווה אישור והסכמה כי ידועים למקבל המספר. התקנות, הנוהל, התנאים

והנהוג בתערוכות ובמכירה פומבית שלנו ובכל בעיה וספק, באם יתעוררו, בשעת המכירה או לאחריה, עקב רכישת פריטים מסוימים, ינהג הרוכש או

הרוכשת וכן הנהלת החברה כעורכי המכירה, לפי הנהוג והמקובל אצלנו.

4 . היות והחברה אינה אלא עורכת התערוכה והמכירה ואינה בעלת הפריטים עצמם לכן מוסכם ומותנה בזאת כי בכל מקרה, לא תהיה אחריות החברה כלפי הרוכשים אלא עד העברת הכספים לידי המוכרים- בעלים ולכן, באם הועבר כבר התשלום שהתקבל מהרוכש ליד הבעלים, אזי אף אם תלונתו או טענתו של הרוכש תהיה מוצלחת, אנו נעשה כל מאמץ והשתדלות להשיב את כספו של הבעלים. אך לא תהיה כל התחיבות מצידנו לכך, וכן לא ננהל הליכים משפטיים לשם החזרת כספים לרוכשים לאחר שהועברו לבעלים. אולם נסכים למתן האישורים המתאימים מצידנו לרוכש כדי שיוכל לנהל הליכים משפטיים נגד הבעלים.

5 . עם קבלת "מספר רכישה" מאיתנו באופן אישי או טלפוני, מסכים ומתחייב הרוכש לא לתבוע באופן אישי או בתביעה משפטית בכל מקרה של נזק או טעות בתיאורי הפריטים את החברה. כל טענה או תביעה לאחר העברת הכספים לבעלים הנה אך ורק כלפי הבעלים.

מחירים והערכות:

ההשתתפות במכירה מתבצעת באחת מהאפשריות הבאות: א. ע"י הופעת הרוכש\ת בעצמו באולם ב. בא כוחו ג. ע"י הצעות טלפוניות או בכתב, המייפות את כוחה של הנהלת החברה לרכוש עבור המזמינים פריטים שונים ד. דרך האינטרנט.

6 . משתתף המופיע כבא כוחו של אדם אחר, מחייב את עצמו ואת שולחו באותה מידה, ויחויב לעמוד בעצמו בתשלומי רכישותיו עבור משלחו ואנו נראה בו כ"רוכש" לכל דבר, ונוכל לפנות אליו או אל שולחו כדי לממן את הרכישה, לפי ראות עינינו.

7 . באם נקבל הזמנה טלפונית או בכתב לפריט מסוים, נשתדל לפעול למען האינטרס של המזמין כאילו היה הוא בעצמו באולם. אולם, אין התחיבות מצידנו להשיג עבורו את הפריט.

8 . אין התחיבות לקבל כל הצעה שהיא לרבות הגבוהה ביותר וזאת אף אם הרוכש או מיופה כוחו נמצא באולם ומשתתף אישית במכירה.

9 . המכירה עצמה מנוהלת בהכרזת דולרים של ארה"ב. אולם התשלום בפועל מתקבל בשקלים לפי חישוב הדולר בשער אשר יוכרז עליו בפתיחת המכירה או ביום התשלום (הגבוה מבינהם), או בדולרים של ארה"ב.

10 . א. על כל תשלומי הרוכשים עד $500,000 לפריט מתווספים 24% עמלה. מעל $501,000 לפריט מתווספים 20%. על כל התשלומים יש תוספת מע"מ על העמלה. תוספות אלו הינם חלק בלתי נפרד מהצעת המחיר המתקבל ע"י מנהל המכירה בשעת המכירה וכל ההתחייבות והמשתמע מהן חלות גם על האחוזים.

ב. תושב חו"ל יהא זכאי לפטור מן המע"מ רק במידה והפריט שרכש ישלח לחו"ל ע"י החברה ללא אחריותה ובכפוף להוצאת רשימון יצוא משרותי המכס. הרוכש ישא בכל העלויות הנילוות.

11 . א. צ'יקים בנקאיים או צ'יקים אישיים מתקבלים בהסתייגות עד לביצוע התשלום בפועל ע"י הבנק.

ב. תשלום במזומן, בצ'קים או בהעברה בנקאית מהארץ הם ללא עמלה. תשלום בצ'קים )מחו"ל( או כרטיסי אשראי )מהארץ( יחויבו בתוספת של 1.5% .

העברה בנקאית מחוץ לארץ תחויב בתוספת של 1.5% מהסכום, מינימום 30$ . תשלום בכרטיסי אשראי מחו"ל יחויב בעמלה של 3% . כל החיובים הנ"ל אינם תלויים בתאריך הגביה וכפופים להיתר עיסקה.

2 1 . ליד כל פריט נמצאת הערכת המומחים שלנו. נא להתייחס אל ההערכה רק כאל הצעה בלבד, אין כל הבטחה שהפריטים לא ימכרו מתחת למחיר הנמוך המופיע בהערכה ואין כל בטחון שהמחיר לא יעלה ואפילו בהרבה על המחיר הגבוה. סעיף זה אינו גורע מהגנתנו העקבית על מחיר המינימום של בעל הפריט, הגנה זו מתבצעת על ידינו בדרכים מקובלות והנראות לנו. לצורך זה נרשם גם מחיר הפתיחה ליד הערכה.

פעמים ואנו מקבלים פריטים אשר הבעלים קבעו להם מחיר פתיחה נמוך ביותר, אנו מצידנו קובעים את ההערכה מבחינה מקצועית, לכן אנו רושמים את מחיר הפתיחה, המבוקש ע"י הבעלים אך רושמים גם את ההערכה שלנו, שהיא לפעמים גבוהה בהרבה ממחיר הפתיחה.

13 . הרוכש (לרבות אדם שרכש את הפריטים שלו שהוא העמיד למכירה) או בא כוחו יוציא את הפריט שנרכש בהקדם האפשרי. אנו מבקשים להופיע תוך 7 ימים, לשלם ולהוציא את הפריטים ומכל מקום בשום אופן לא לאחר יותר מ- 14 יום. כעבור 14 יום החברה תשמור לעצמה את הזכות לגבות 5$ לפריט ליום, דמי שמירה ואחסון ו/או לבטל את המקח בצורה חד צדדית, בלי לוותר על זכות התביעה של העמלות.

14 . משלוח הפריטים אל בית הרוכש, מתבצע על אחריותו הבלעדית, ובדרך שתיראה לנו. כל הוצאות משלוח וכו' על חשבון הרוכש.

15 . הרוכש ישלם על רכישותיו לפני הוצאת הפריטים ממשרדי החברה.

16 . לידיעת הבעלים: אין אנו אחראים לביצוע בפועל של התשלומים אשר התחייבו הרוכשים לשלם בשעת המכירה. כל התחיבות של הרוכשים אשר לא תבוצע בפועל, ניתן את כל הגיבוי לבעל הפריט ]לשעבר[ לגבות את התשלומים המגיעים לו. אך לא ננהל בפועל הליכים משפטיים כנגד רוכשים,

אלא נשתדל בכל הדרכים הנראות לנו כגון עיקול כספים של רוכשים באם נמצאים אצלנו, או חפצים שלהם וכדומה, אך איננו מתחייבים לעקל כספים וכדומה.

17 . למרות כל האמור מסכימים הרוכשים והמוכרים לראות בנו כצד משפטי לכל דבר במקרה ונעמוד על זכותנו הניתנת לנו בזה, לנהל הליכים משפטיים ולנקוט בכל דרך מקובלת אחרת כנגד צד שאינו עומד באיזהו שהיא מהתחייבויותיו.

18 . אנו משאירים לעצמנו את הזכות להודיע בע"פ או בכתב, עד שעות המכירה, על שינויים בסעיפים דלעיל או הוספת שונות באם יהיו כאלו.

19 . בכל מקרה של שינוי, תוספת או השמטה בתרגום לאנגלית, הנוסח העברי קובע.