עותקים מיוחסים של אדמו״רים

מספר פריטים: 12

סנן פריטים

בחר קטגוריות להצגה
בחר קטגוריה
נמכר
פריט מספר 269
מכירה 113
קערת ליל הסדר של 'הרה"ק מריבניץ' - רבי חיים זנוויל אברמוביץ

קערת‭ ‬ליל‭ ‬הסדר‭ ‬של‭' ‬הרבי‭ ‬מריבניץ'‭- ‬ הרה‭"‬ק‭ ‬רבי‭ ‬חיים‭ ‬זנוויל‭ ‬אברמוביץ‭ ‬
קערת‭ ‬ליל‭ ‬הסדר‭ ‬בה‭ ‬השתמש‭ ‬האדמו‭"‬ר‭ ‬הרה‭"‬ק‭ ‬רבי‭ ‬חיים‭ ‬זנוויל‭ ‬אברמוביץ‭ – ‬'הרבי‭ ‬מריבניץ'‭ ‬בליל‭ ‬הסדר,‭ ‬מיד‭ ‬עם‭ ‬עלותו‭ ‬מרוסיה‭ ‬לארץ‭ ‬ישראל.‭ ‬כידוע,‭ ‬הרבי‭ ‬עלה‭ ‬לארץ‭ ‬ישראל‭ ‬בעירום‭ ‬ובחוסר‭ ‬כל,‭ ‬כאשר‭ ‬רק‭ ‬כותנתו‭ ‬לעורו‭ ‬וכובע‭ ‬קסקט‭ ‬חבוש‭ ‬לראשו,‭ ‬וזו‭ ‬הסיבה‭ ‬שהקערה‭ ‬רק‭ ‬מצופה‭ ‬כסף.‬
ליל הסדר הינו הלילה אשר על פי כתבי האר"י ולפי המסורת החסידית הינו הלילה המרומם ביותר בשנה, הלילה בעל הגילויים הגדולים ביותר אצל צדיקי ומאורי החסידות. ובפרט בשנה זו – השנה בה יצא הרבי מעבדות מעבר למסך הברזל לחרות בעיה"ק ירושלים.
כ"ק האדמו"ר רבי חיים זנוויל אברמוביץ [תרנ"ח-תשנ"ו] כונה 'הריבניצער רבי', או 'הרימניצער רבי'. צדיק פלאי ואיש קדוש, אמרו עליו כי היה "צדיק מהדורות הקדומים". בגיל שנתיים וחצי נתייתם מאביו, והצדיק הפלאי רבי אברהם מתתיהו פרידמן 'הרבי משטפנשט', שלא היו לו ילדים משל עצמו, אימצו וגידלו כבן, והיה אומר עליו "אתה החידוש שלי".
היה בעל מסירות נפש עצומה ושום דבר לא הרתיע אותו מקיום מצווה, היה מל במסירות נפש את ילדי ישראל ברוסיה הקומוניסטית, וגם את בניהם של בכירי הממשל, לעיתים ללא ידיעת האבא. מפורסם הסיפור שפעם אחת ביקשה ממנו אשת קצין בכיר בצבא האדום למול את בנה, ללא ידיעת בעלה. הרבי הלך לשם יחד עם רעו המשפיע החבד"י רבי מנדל פוטרפאס, רבי מנדל היה הסנדק והרבי היה המוהל. לאחר ברית המילה הדם לא נעצר, האם החלה לזעוק זעקות שבר, וארבעתם היו בסכנת נפשות ממש. הרבי זרק את טליתו כך שכיסתה את ראשו ביחד עם התינוק, ונשא תפילה וכך אמר: "רבונו של עולם, אני הגעתי לקיים את מצוותך, אנא אל תביישני", והדם נעצר.
היה נוהג לשבור את שכבת הקרח שמעל הנהר, ודרך החור שנוצר היה משתלשל וטובל בנהר, תוך סיכון נפשו שמא לא ימצא את החור בכדי לעלות בחזרה. עד זקנה ושיבה היה טובל רבות במקווה טהרה, והיה עושה זאת במהירות עצומה עד להפליא.
ברוסיה היו לרבי מריבניץ שני חברים קרובים, איתם למד סוגיות רבות בש"ס (הוא העיד על עצמו שבגיל 18 ידע את כל הש"ס עם פירוש רש"י). ברבות הימים שלושת הרעים נהיו למנהיגי ישראל, הלא הם: הרבי, האדמו"ר מסקווירא זצ"ל והאדמו"ר מסקולען זצ"ל.
נודע כבעל רוח הקודש ופועל ישועות, ורבבות נהרו אליו ונושעו מברכותיו, נפטר בשיבה טובה קרוב לגיל מאה שנה, קברו שבעיר מונסי הפך למוקד עליה לרגל, והמונים נוהרים לשם ביום ההילולה ובשאר ימות השנה. אחד מחסידיו המפורסמים הוא ענק הזמר החסידי מרדכי בן דוד, שהקדיש לו את השיר 'אוי רבי' באלבומו 'אין עוד מלבדו'.
ישנו יהודי הדר כיום בעיר מונסי שבארה"ב (שמו שמור במערכת), שהיה חשוך בנים, והרבי מריבניץ הבטיחו בליל הסדר שייוושע, ובמשך שנים רבות עדיין לא נושע, עד שכמעט והתייאש, ובליל הסדר, חצי שנה לאחר פטירת הרבי, נולד בנו יחידו. ויהי לפלא.
קערת נחושת עשויה בעבודת יד ומצופה כסף, חתומה "DORON HAND MADE IN JERUSALEM". עם שקערוריות לסימני הסדר. וחריטת: שמות הסימנים, כוכבים, פרחים ומגדל דוד עם המילה "ירושלים". חפץ קדושה ראשון במעלה.
קוטר הקערה: 36 ס"מ.
מצב טוב מאוד.
מצורף‭ ‬אישור‭ ‬חתום‭ ‬על‭ ‬ידי‭ ‬משב‭"‬ק‭ ‬האדמו‭"‬ר‭ ‬המעיד‭ ‬כי‭ ‬בקערה‭ ‬קדושה‭ ‬זו‭ ‬השתמש‭ ‬האדמו‭"‬ר‭ ‬בליל‭ ‬הסדר. ‬

מחיר פתיחה: $2,000
הערכה: $4,000 -
$6,000
נמכר: $15,860

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 270
מכירה 113
חומש בראשית – העותק של האדמו"ר הקדוש מהוסיאטין רבי ישראל פרידמן

חומש חסידי עם אור החיים ובאר מיים חיים. בעמוד השער חותמת "ישראל פריעדמאן מהוסיאטין". בדף ב' כתב את שמו ובקשתו, חסיד של הרבה שכנראה נתן לרבה את הספר במתנה: "ישראל בן דרעזיל לבריה"ג (לבריאות הגוף)".
רבי ישראל פרידמן האדמו"ר השני לחסידות הוסיאטין מאדמו"רי בית רוז'ין. בערוב ימיו בגיל 80, עלה לארץ ישראל, תוך שהוא מפציר בחסידיו לברוח "אפילו בנעלי בית" לארץ ישראל. התיישב בתל אביב וייסד שם מחדש את חסידות הוסיאטין (אנציקלופדיה לחסידות, עמ' תקסא). בשנת תש"ב [1942] החלו הגרמנים להתקרב לארץ ישראל ופחד גדול נפל ביישוב העברי, לאור המצב הגיע הרבי לתפילה בירושלים על קברו של בעל האור החיים הקדוש, לאחר אמירת תהילים אמר לציבור כי ראה שם הוי"ה מאיר על גבי הקבר וזה סימן כי "לצורר לא תהיה שליטה בארצנו" וכך היה.
[1], קץ, קד, נט דף. 27 ס"מ. מצב בינוני-טוב. מס' דפים רופפים. מעט קרעים בשוליים. כריכת עור מקורית משופשפת.

מחיר פתיחה: $3,000
הערכה: $4,000 -
$5,000
נמכר: $3,660

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 271
מכירה 113
מסכת ברכות של האדמו"ר הצדיק רבי גדליה משה מזוועהיל

מסכת ברכות. ווארשא, תרכ"ג 1863. כרוכה בכריכת עור מהודרת עם הטבעות זהב. בעמוד שלפני השער, שני חותמות בעלות: "הרב גדליה משה גולדמן בהרה"צ אדמו"ר שלמה זצוק"ל מזוועהיל". בעמוד שאחרי השער רישום בעלות בכתב יד קדשו של הצדיק הנסתר החלבן רבי שלמה פרישטיק חתנו של האדמו"ר רבי גדליה משה: "שלמה פרישטיק גר אצל הר"ג גולדמן".
האדמו"ר רבי גדליה משה גולדמן [תרמ"ז תש"י, 1887-1949], האדמו"ר החמישי בשושלת זוויהל. נרדף על ידי השלטון הסובייטי ונשפט לשבע שנות עבודת פרך בסיביר. לאחר שהטיח בפני שופטיו כי "אין אדם נוקף אצבעו מלמטה אלא אם כן מכריזין עליו מלמעלה". בשנת תרצ"ז (1937) נמלט מרוסיה, עלה לארץ ישראל והתיישב בירושלים. לאחר פטירת אביו הרה"ק רבי שלומ'קה מזוועהיל, החל לכהן כאדמו"ר ונודע כפועל ישועות, אלפים היו משחרים לפתחו לעצה וברכה. נקבר בבית העלמין בגבעת רם (שייח' באדר). קברו הפך בשנים האחרונות לתל תלפיות. השמועה על הקבר הקדוש החלה להתגלגל, בעקבות חלום של יהודי מאנגליה, שהאדמו"ר התגלה אליו בחלום ואמר לו שאם יתפלל בימים שני, חמישי ושני (ברציפות) על קברו, יזכה לישועה. הצדיק הנסתר רבי שלמה פרישטיק [תרע"ה-תשע"ו], חתנו של האדמו"ר רבי גדליה משה מזוועהיל זיע"א. נודע בירושלים של מעלה בכינוי "רב שלוימאלע דער מילכגער", שכן לפרנסתו עבד כ'חלבן', ובשנינותו היה משמח את כל סובביו באמרותיו המיוחדות. כל ימיו התהלך בצניעות מופלגת ובענווה וברח מן הכבוד כמטחווי קשת, אינו מגלה לאיש את גדלותו. זקנו רבי שלומק'ע מזוועהיל – שאף בחר אותו כחתן לנכדתו, למרות עלותו ארצה כפליט, והשתייכותו לחוג הליטאי – התבטא עליו דברים נשגבים בשל חסידותו ופרישותו.
סד; פח דף. 23 ס"מ. חותמות ורישומי בעלים. מצב בינוני. כתמי רטיבות ועובש ללא פגיעה בטקסט. קרעים בשוליים הלבנים.

מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $2,500 -
$3,000
פריט מספר 272
מכירה 113
מכתב ברכה מאת הצדיק רבי יוד'לי הורוויץ מדז'יקוב. מזמן ששהותו בעיירת הנופש דאוואס בשוויץ

רבי יהודה הורוויץ (תרס"ה-תשמ"ט, 1989-1905] הנודע גם בכינוי רבי יהודל'ה דזיקובר, נולד לאביו רבי אלתר יחזקאל אליהו האדמו"ר מדזיקוב, והיה נכדו של האדמו"ר רבי ישראל מוויזניץ וגדל על ברכיו, וכן למד אצל רבי מאיר אריק. נישא לבת דודתו בתו של האדמו"ר רבי חיים מאיר מווזיניץ. משנת תרצ"ו כיהן כדיין בקלויזנבורג. לאחר השואה בה נהרג אביו, סירב בתוקף להתמנות כאדמו"ר מדזיקוב ולמרות זאת רבים הסתופפו בצלו ונודע כצדיק נשגב ופרוש. בשנותיו האחרונות התגורר בלונדון בה נקבר וקברו נעשה לתל תלפיות. דברי תורתו והערותיו על כמה ספרים נדפסו בשנים האחרונות. מכתבים ממנו נדירים. ראה אודותיו אלפסי חלק ב' ג-ד.
המכתב מכיל כ-12 שורות ובו מברך ר' יודל'י את הנמען על אירוסי בתו ומאחל לה מזל טוב "ויהי רצון שהזיווג יעלה יפה ותזכה לרוות חת ממנה ומכל צאצאיה… מזל טוב לחתן ולמחותן".
[3] עמודים. 19X14 ס"מ. כולו נכתב בכתב ידו וחתימתו. מצב טוב מאוד.

מחיר פתיחה: $300
הערכה: $800 -
$1,000
נמכר: $732

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 273
מכירה 113
בינת ישראל. הקדשה בכתב יד המחבר האדמו"ר מגרודז'ינסק

בינת ישראל. מאמרי חסידות על סדר התורה והמועדים, מאת האדמו"ר רבי ישראל שפירא מגרודזינסק. ווארשא, תרצ"ח [1938]. מהדורה ראשונה. הקדשת המחבר בכתב ידו.
בשער הספר הקדשה בכתב ידו של האדמו"ר: 'מוקדש לנכדי היקר הרב החו"ב איש חמודות מ' זאב שליט"א, לאות אהבה וחיבה, ישראל שפירא ב"ה רחמ"י זצלה"ה'.
האדמו"ר רבי ישראל שפירא מגרודז'יסק [(תרל"ד, 1874 – תש"ב, 1941] בנו של רבי חיים מאיר יחיאל שפירא, שהיה בנו של רבי אלימלך מגרודז'יסק וחתנו של רבי יצחק מבוהוש. רבי ישראל התייתם בצעירותו וגדל תחת השגחתם של שני סביו, האדמו"רים מגרודז'יסק ומבוהוש . בשנת תרנ"ב [1892], לאחר פטירת סבו התמנה כאדמו"ר בעיירה גרודז'יסק, בהיותו בן 18 בלבד. בתקופת מלחמת העולם הראשונה עבר לוורשה והנהיג שם חצר חסידית גדולה, והיה אחד מגדולי אדמו"רי פולין. בתקופת השואה שהה בגטו ורשה עם חסידיו , וסירב לנסיונות להצילו לבדו. עבר למחנה ההשמדה טרבלינקה, ונשתמרו דבריו האחרונים שאמר טרם הריגתו [ראה: אלפסי, אנציקלופדיה לחסידות ב, תקעה-תקעו].
‫‫ [2], 5-178 עמ’, 27 ס"מ. מצב טוב. קרעים בפינות הכריכה.

מחיר פתיחה: $500
הערכה: $700 -
$900
נמכר: $793

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 274
מכירה 113
חק לישראל, חומש ויקרא. בראדי, תרל"ה 1875. העותק של האדמו"ר רבי ישראל משה בנו של רבי יחיאל מאיר מגאסטאנין

בדף השער חותמת רבי ישראל משה ליפשיץ בן רבי יחיאל מאיר מגאסטאנין. האדמו"ר רבי ישראל משה נולד לאביו האדמו"ר רבי יחיאל מאיר הנודע גם בכינוי 'היהודי הטוב מגאסטאנין'. בילדותו הכיר את האדמו"ר מקוצק ואחר כך נסע לבעל החידושי הרי"ם ולרבי אברהם מטשכנוב. לאחר פטירת אביו בשנת תרמ"ח כיהן כאדמו"ר, והתיישב בפרושקוב, בה ניהל את חצרו עד לפטירתו בזקנה מופלגת בשנת תרע"ח. ראה: אלפסי, חסידות ב ת"ר.
עם כיתוב: בן ציון בן פייגא, כנראה שם לתפילה שניתן לאדמו"ר. מצב טוב. כתמי זמן. ללא כריכה.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $300 -
$400
נמכר: $244

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 275
מכירה 113
חתימת רבי נפתלי הירש הכהן מברדיטשוב, תלמיד המגיד ממזריטש, [פיורדא], תקכ"ז [1767]

שאלות ותשובות שארית יוסף מאת רבי יוסף כ"ץ מקראקא גיסו של הרמ"א.[פיורדא], תקכ"ז [1767]. עם חתימת רבי נפתלי הירש ב"ר ישראל הכהן מסטאנוב מו"ץ דק"ק ברדיטשוב בזמן רבי לוי יצחק מברדיטשוב, ונו"נ בהלכה עם בעל ה"תניא".

מן הענינים המפורסמים שבתשובות בעל התניא, הן התשובות בענין סירכות הריאה (סי' יב יד) בשו"ת הנדפסות בסוף השו"ע, שתחילתן בתשובה שהשיב לשואליו בשעת היותו בברדיטשוב בשנת תק"ע "להסכים ולבא אחר הרב אשר כבר עשהו הלא הוא מחותני, הגאון החסיד המנוח מוהר"ר לוי יצחק זצ"ל, אב"ד דק"ק ברדיטשוב בהוראה להיתר בסרכא שעברה וניתקה מהריאה ע"י מיעוך ומשמוש וגלגול באצבעות וכו', ועוד בהיותו שם התקבלה אליו שאלה טענה מאת הרב דק"ק בריסק, הוא הרה"ג רבי אריה ליב קצנלבויגן אודות אותו פסק. תשובת בעל התניא הגיע כנראה בדרכה לבריסק לברדיטשוב, והמ"ץ דשם ר' נפתלי הירש הכהן כתב תשובה לחלוק על דעתו של בעל התניא, בתוספת שאלה בסוגיא בבא קמא, ובעל התניא משיב לו. דעתו של רבי נפתלי לא נחה מתשובת בעל התניא, והשיב תשובתו חזרה, אלא שהיא לא נדפסה בתשובות הנ"ל, ונשמרה בספרו של רבי נפתלי "תפארת ישרה" כתב יד, הכולל ביאורים על התורה ושאלות ותשובות, ומשם נדפסה בשני מקומות, החלק בענין סירכות בקובץ אהלי תם (חלק ה'), והחלק בענין הסוגיא בב"ק בקובץ מגדל דוד חלק ה' עמ' 19, משם לקחנו גם את הדברים הנ"ל).

מצב: בינוני. כתמים חומים בהירים, במספר דפים פגיעות שונות. מעט נקבי עש. כריכה חדשה.

מחיר פתיחה: $250
הערכה: $600 -
$800
נמכר: $305

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 276
מכירה 113
דורון דרשה מאת האדמו"ר הקדוש בעל ה'עצי חיים' מסיגעט

ראשית חכמה. לעמבערג, 1877, שניתן במתנה בשנת תרס"ה [1915] כשנה לאחר שניתמנה לאדמו"ר ולרבנות סיגעט.
בדף הפורזץ נכתב בעפרון: "זה הראשית חכמה נתן לי רבי הגה"צ אב"ד דק"ק סיגעט מוה"ר חיים צבי ט"ב שליט"א במתנת דורון דרשה…".
רבי חיים צבי טייטלבוים, האדמו"ר מסיגעט, תר"מ-תרפ"ו (1880-1926) , "האדם הגדול בענקים צבי תפארת ישראל כ"ק אדמו"ר הרב הגאון הגדול והקדוש המפורסם בתורתו וחכמתו בכל קצוי ארץ כקש"ת מרן חיים צבי טייטלבוים אב"ד סיגט והגליל" (ציטוט משער ספרו), היה גאון מופלג שנאמר עליו שמעולם לא שכח דבר מתלמודו, מגדולי האדמורי"ם בדורו וממנהיגי הונגריה היהודית, העמיד תלמידים למאות והמונים נהרו לפתחו. נולד בשנת תר"מ לאביו האדמו"ר רבי חנניה יום טוב ליפא טייטלבוים בעל קדושת יום טוב בן ה"ייטב לב". היה חתן הרה"ק רבי שלום אליעזר הלברשטאם מראצפרט בנו של רבי חיים מצאנז. משנת תרס"ד (1904) מילא את מקום אביו ברבנות העיר סיגעט ועל כס האדמורו"ת והוא בן עשרים וארבע בלבד. בשהותו אצל חסידיו בקליינוורדיין קיבל שטף דם במח ונלב"ע בהיותו בן ארבעים ושש בלבד בו' בשבט תרפ"ו (1926). חיבוריו על הש"ס, תורה ומועדים נקראו בשם עצי חיים.
פה, קמז דף. 21 ס"מ. מצב בינוני-טוב. כתמי זמן. שני חורים לאורך כל הספר. לא כרוך.

מחיר פתיחה: $300
הערכה: $400 -
$600
נמכר: $366

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 277
מכירה 113
חמשה ספרים עם חתימות וחותמות האדמו"ר רבי אברהם אלימלך שפירא

מקבץ [5] ספרים עם חתימות וחותמות האדמו"ר רבי אברהם אלימלך שפירא מגרודז'ינסק.
*ילקוט ראובני. ויקרא, במדבר דברים. ווארשא, תרמ"ד 1833. *תורת משה. אלשיך, וירא. ווארשא תר"ך 1860. *המשביר או ערוך החדש, ווארשא, תרי"ח 1858. חסר שער. *ציון דרש, ניו יורק, תשכ"ו. *תשובות רבי עקיבא איגר, ירושלים, תש"י. בכל הספרים חתימות יד וחותמות של האדמו"ר.
האדמו"ר רבי אברהם אלימלך שפירא , נולד בשנת תרנ"ז [1897] לאביו האדמו"ר רבי ישראל שפירא מגרודז'יסק. עלה ארצה בשנת תרפ"ו, וסירב לכהן כאדמו"ר. רק לאחר השואה כאשר נודע לו על מותם של בני משפחתו הסכים לכהן כאדמו"ר לחסידי גרודז'יסק, ופתח בית כנסת בשכונת זיכרון משה. נפטר בשנת תשכ"ד [1964]. מתורתו בספרים 'אמונת ישראל' ו'בינת ישראל' של אביו.
גדלים ומצבים שונים. מצב כללי טוב.
.

מחיר פתיחה: $250
הערכה: $400 -
$600
נמכר: $305

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 278
מכירה 113
עירין קדישין. ורשה, תרמ"ה 1885. העותק של האדמו"ר הקדוש רבי ישראל שפירא מגרודז'ינסק הי"ד. מהדורה ראשונה

עירין קדישין. לקוטים על התורה ומועדים, מאת מרנא ורבנא ישראל [פרידמן] מייסד שושלת חסידות רוז'ין ובנו רבי אברהם יעקב האדמו"ר הראשון לבית סאדיגורא.
עותק מיוחס: העותק היה שייך לאדמו"ר רבי ישראל שפירא מגרודז'ינסק, ועבר לבנו האדמו"ר רבי אברהם אלימלך שפירא מגרוד'ינסק. בין דפי הספר, חותמות רבות של האדמו"ר רבי ישראל וחתימות וחותמות של בנו האדמו"ר רבי אברהם אלימלך מגרוד'ינסק.
האדמו"ר רבי ישראל שפירא מגרודז'יסק [תרל"ד, 1874 – תש"ב, 1941] היה בנו של רבי חיים מאיר יחיאל שפירא, שהיה בנו של רבי אלימלך מגרודז'יסק וחתנו של רבי יצחק מבוהוש. רבי ישראל התייתם בצעירותו וגדל תחת השגחתם של שני סביו, האדמו"רים מגרודז'יסק ומבוהוש. בשנת תרנ"ב, לאחר פטירת סבו התמנה כאדמו"ר בעיירה גרודז'יסק, בהיותו בן 18. בתקופת מלחמת העולם הראשונה עבר לוורשה והנהיג שם חצר חסידית גדולה, והיה אחד מגדולי אדמו"רי פולין. בתקופת השואה שהה בגטו ורשה עם חסידיו, ולא הסכים לנסיונות להצילו לבדו. עבר למחנה ההשמדה טרבלינקה, ונשתמרו דבריו האחרונים האמוניים טרם הריגתו [ראה: אלפסי, אנציקלופדיה לחסידות ב, תקעה-תקעו]. מתורתו בספרים 'אמונת ישראל' ו'בינת ישראל'. בנו רבי אברהם אלימלך שפירא, נולד בשנת תרנ"ז, הוא עלה לארץ בשנת תרפ"ו, וסירב לכהן כאדמו"ר. רק לאחר השואה כאשר נודע לו על מותם של בני משפחתו הסכים לכהן כאדמו"ר לחסידי גרודז'יסק, הוא פתח בית כנסת בשכונת זיכרון משה. נפטר בשנת תשכ"ד. מתורתו בספרי אביו.
יא,יג-סה דף. שני שערים. 18 ס"מ. מצב טוב.

מחיר פתיחה: $250
הערכה: $400 -
$500
נמכר: $305

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 279
מכירה 113
ברכת הבית. סיגעט תרנ"ג, מהדורה ראשונה. חתימת יד האדמו"ר רבי משה טייטלבוים ה'ברך משה' בעת מגוריו בסיגעט

ברכת הבית. פסקי הלכות בחלק אורח חיים, מאת רבי אברהם חיים איינהורן. סיגעט, תרנ"ג [1893]. שני חלקים. מהדורה ראשונה. חתימת האדמו"ר רבי משה טייטלבוים מסיגעט.
בשער הספר, חתימת ידו,'הק' משה טייטלבוים' וחותמת: משה טייטלבוים, מ. סיגוט, וחתימת בעלים נוספת. בכמה דפים הגהות בכתב יד מכותב לא מזוהה.
האדמו"ר רבי משה טייטלבוים מסאטמר [תרע"ד –תשס"ו 1914-2016]: נולד בעיר סיגט (סיגעט) שברומניה לאביו בעל ה"עצי חיים" מסיגט מצד אמו נין לרבי חיים מצאנז וצאצא של רבי שניאור זלמן מלאדי. תלמידו של דודו הגדול האדמו"ר מסאטמר. בימי השואה נשלח עם כל משפחתו לאושוויץ, שם נרצחו אשתו ושלושת ילדיו, לאחר השואה שב לסיגט וניסה לארגן מחדש חיי דת בקרב שארית הפליטה. במהלך התקופה בה שהה בסיגט נישא בשנית לבתו של רבי אהרן טייטלבוים מוואלווא. הוא חשש מהשלטון הקומוניסטי החדש והיגר לארצות הברית. שם נפגש עם דודו רבי יואל, שניצל אף הוא מהמלחמה ושיתף אותו במפעלי חייו הציבוריים. התיישב בבורו פארק, בה הקים בית כנסת "עצי חיים סיגוט" על שם אביו. ולאחר פטירתו של האדמו"ר מסאטמר (ללא ילדים חיים), מונה כיורשו וממלא מקומו של דודו והוכתר לרבם הנערץ של חסידי סאטמר החל משנת תשל"ט ועד לפטירתו. שמש גם נשיאה של העדה החרדית בארץ ישראל.
מצב טוב- טוב מאד. קרע קל עוקב בדף השער ובדפים הראשונים. מעט כתמים. כריכה חדשה.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $300 -
$400
נמכר: $464

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 280
מכירה 113
סידור תפלה בחתימת ידי האדמו"ר רבי יוסף לייפער מפיטסבורג, ושני ספרים נוספים בחתימתו

* סידור מאירת עינים השלם, כמנהג ספרד. תל אביב, תשכ"ב 1962. חתימת יד האדמו"ר : הרי זה שייך אלי הק' יוסף לייפער. לאחר מכן נוספו שורות בכתב יד, תפלה לומר קודם הנחת תפילין, ובסוף כתב יד (כנראה) מהאדמו"ר. * בינה לעתים, מאת רבי עזריה פיגו. לעמברג, תקע"ו. שני חלקים. [3], לח; נה דף. בדף הפורזץ חתימת יד האדמו"ר וכיתובים בעברית ובלועזית שהספר היה שייך לו. בדף ל חתימה נוספת: ליב סגל, ועם חתימות נוספות. * יסוד האמונה, חיבור באמונה מאת רבי יוסף יעבץ. [למברג] בדפוס אברהם יוסף מדפיס [ת"ר 1840 בערך]. יג דף, 20 ס"מ. כרוך עם: מאמר האחדות. שרשי האמונה מאת רבי יוסף יעבץ. [למברג] בדפוס אברהם יוסף מדפיס [ת"ר 1840 בערך]. יד [1] דף, 20 ס"מ. בדף הפורזץ חתימת יד הק' יוסף לייפער, ובשער חותמות האדמו"ר.
רבי יוסף לייפער, האדמו"ר הראשון מפיטסבורג, נולד בשנת תרנ"א לאביו האדמו"ר רבי ישכר דב (ברטשע-בערצי') מסטמאר שהיה בנו של רבי מרדכי מנדבורנה. הוא למד אצל רבי יהודה גרינוולד רבה של סטמאר. עם נישואיו החל לכהן כאדמו"ר בכמה מקומות ואחר כך התיישב בפיטסבורג שבארצות הברית, והקים בה מרכז חסידי חשוב. נפטר בשנת תשכ"ו, דברי תורתו בספר צדקת יוסף. בנו הוא האדמו"ר רבי אברהם אבא מפיטסבורג שהתגורר באשדוד. אודותיו: אלפסי, אנציקלופדיה לחסידות ב, קטז-קיז.ב.
גדלים ומצבים שונים. כללית מצב טוב.

מחיר פתיחה: $900
הערכה: $1,200 -
$1,500

התחל להקליד ע"מ לקבל תוצאות רלוונטיות

שאלה על פריט

דורון דרשה מאת האדמו"ר הקדוש בעל ה'עצי חיים' מסיגעט

תנאי בית המכירות

הדרכה למבקרי התערוכה ומשתתפי המכירות הפומביות כולל תקנות ונוהל.

ווינרס מכירות פומביות בע"מ להלן החברה עורכת בזה תצוגת פריטי יודאיקה שונים, אשר התקבלו מאנשים שונים אשר הסכימו להעמיד את הפריטים החשובים לרשות הקהל להסתכלות עם אפשרות לרכישתם במכירה פומבית שתתקיים עם סיום התערוכה.

 

*היות ובאתר הבית של ווינרס ישנה אפשרות למתן הצעות מוקדמות ולראותן, במקרה של שוויון בהצעות מוקדמות ההצעות שניתנו באתר הבית של ווינרס גוברות על פני הצעות שנתקבלו באתרים אחרים.

1 . לנוחיות המבקרים הוצאנו לאור קטלוג זה עם הסברים מפורטים בליווי תמונות. המידע בקטלוג מבוסס על הערכת מומחי החברה אולם האחריות

הבלעדית על בדיקת הפריטים מוטלת על הרוכש. שמור על הקטלוג כעל מלווה אישי לכל ימי התערוכה והמכירה. אנו לרשותך בכל שאלה, ספק וברור.

ניהול המכירה ותנאיה:

2 . המכירה עצמה תנוהל ע"י אדם מנוסה הבקי בנוהלי המכירות פומביות. אנו מבקשים מכל המבקרים והאורחים במכירה הפומבית לצייד את עצמם

בידע המתאים. לאלו שאינם בקיאים בנושא זה אנו ממליצים לפנות אלינו בימי התערוכה או לפניה ולקבל מאיתנו את המידע הדרוש.

3 . עצם ההשתתפות במכירה הפומבית וקבלת "מספר רכישה" מאיתנו מהווה אישור והסכמה כי ידועים למקבל המספר. התקנות, הנוהל, התנאים

והנהוג בתערוכות ובמכירה פומבית שלנו ובכל בעיה וספק, באם יתעוררו, בשעת המכירה או לאחריה, עקב רכישת פריטים מסוימים, ינהג הרוכש או

הרוכשת וכן הנהלת החברה כעורכי המכירה, לפי הנהוג והמקובל אצלנו.

4 . היות והחברה אינה אלא עורכת התערוכה והמכירה ואינה בעלת הפריטים עצמם לכן מוסכם ומותנה בזאת כי בכל מקרה, לא תהיה אחריות החברה כלפי הרוכשים אלא עד העברת הכספים לידי המוכרים- בעלים ולכן, באם הועבר כבר התשלום שהתקבל מהרוכש ליד הבעלים, אזי אף אם תלונתו או טענתו של הרוכש תהיה מוצלחת, אנו נעשה כל מאמץ והשתדלות להשיב את כספו של הבעלים. אך לא תהיה כל התחיבות מצידנו לכך, וכן לא ננהל הליכים משפטיים לשם החזרת כספים לרוכשים לאחר שהועברו לבעלים. אולם נסכים למתן האישורים המתאימים מצידנו לרוכש כדי שיוכל לנהל הליכים משפטיים נגד הבעלים.

5 . עם קבלת "מספר רכישה" מאיתנו באופן אישי או טלפוני, מסכים ומתחייב הרוכש לא לתבוע באופן אישי או בתביעה משפטית בכל מקרה של נזק או טעות בתיאורי הפריטים את החברה. כל טענה או תביעה לאחר העברת הכספים לבעלים הנה אך ורק כלפי הבעלים.

מחירים והערכות:

ההשתתפות במכירה מתבצעת באחת מהאפשריות הבאות: א. ע"י הופעת הרוכש\ת בעצמו באולם ב. בא כוחו ג. ע"י הצעות טלפוניות או בכתב, המייפות את כוחה של הנהלת החברה לרכוש עבור המזמינים פריטים שונים ד. דרך האינטרנט.

6 . משתתף המופיע כבא כוחו של אדם אחר, מחייב את עצמו ואת שולחו באותה מידה, ויחויב לעמוד בעצמו בתשלומי רכישותיו עבור משלחו ואנו נראה בו כ"רוכש" לכל דבר, ונוכל לפנות אליו או אל שולחו כדי לממן את הרכישה, לפי ראות עינינו.

7 . באם נקבל הזמנה טלפונית או בכתב לפריט מסוים, נשתדל לפעול למען האינטרס של המזמין כאילו היה הוא בעצמו באולם. אולם, אין התחיבות מצידנו להשיג עבורו את הפריט.

8 . אין התחיבות לקבל כל הצעה שהיא לרבות הגבוהה ביותר וזאת אף אם הרוכש או מיופה כוחו נמצא באולם ומשתתף אישית במכירה.

9 . המכירה עצמה מנוהלת בהכרזת דולרים של ארה"ב. אולם התשלום בפועל מתקבל בשקלים לפי חישוב הדולר בשער אשר יוכרז עליו בפתיחת המכירה או ביום התשלום (הגבוה מבינהם), או בדולרים של ארה"ב.

10 . א. על כל תשלומי הרוכשים עד $500,000 לפריט מתווספים 24% עמלה. מעל $501,000 לפריט מתווספים 20%. על כל התשלומים יש תוספת מע"מ על העמלה. תוספות אלו הינם חלק בלתי נפרד מהצעת המחיר המתקבל ע"י מנהל המכירה בשעת המכירה וכל ההתחייבות והמשתמע מהן חלות גם על האחוזים.

ב. תושב חו"ל יהא זכאי לפטור מן המע"מ רק במידה והפריט שרכש ישלח לחו"ל ע"י החברה ללא אחריותה ובכפוף להוצאת רשימון יצוא משרותי המכס. הרוכש ישא בכל העלויות הנילוות.

11 . א. צ'יקים בנקאיים או צ'יקים אישיים מתקבלים בהסתייגות עד לביצוע התשלום בפועל ע"י הבנק.

ב. תשלום במזומן, בצ'קים או בהעברה בנקאית מהארץ הם ללא עמלה. תשלום בצ'קים )מחו"ל( או כרטיסי אשראי )מהארץ( יחויבו בתוספת של 1.5% .

העברה בנקאית מחוץ לארץ תחויב בתוספת של 1.5% מהסכום, מינימום 30$ . תשלום בכרטיסי אשראי מחו"ל יחויב בעמלה של 3% . כל החיובים הנ"ל אינם תלויים בתאריך הגביה וכפופים להיתר עיסקה.

2 1 . ליד כל פריט נמצאת הערכת המומחים שלנו. נא להתייחס אל ההערכה רק כאל הצעה בלבד, אין כל הבטחה שהפריטים לא ימכרו מתחת למחיר הנמוך המופיע בהערכה ואין כל בטחון שהמחיר לא יעלה ואפילו בהרבה על המחיר הגבוה. סעיף זה אינו גורע מהגנתנו העקבית על מחיר המינימום של בעל הפריט, הגנה זו מתבצעת על ידינו בדרכים מקובלות והנראות לנו. לצורך זה נרשם גם מחיר הפתיחה ליד הערכה.

פעמים ואנו מקבלים פריטים אשר הבעלים קבעו להם מחיר פתיחה נמוך ביותר, אנו מצידנו קובעים את ההערכה מבחינה מקצועית, לכן אנו רושמים את מחיר הפתיחה, המבוקש ע"י הבעלים אך רושמים גם את ההערכה שלנו, שהיא לפעמים גבוהה בהרבה ממחיר הפתיחה.

13 . הרוכש (לרבות אדם שרכש את הפריטים שלו שהוא העמיד למכירה) או בא כוחו יוציא את הפריט שנרכש בהקדם האפשרי. אנו מבקשים להופיע תוך 7 ימים, לשלם ולהוציא את הפריטים ומכל מקום בשום אופן לא לאחר יותר מ- 14 יום. כעבור 14 יום החברה תשמור לעצמה את הזכות לגבות 5$ לפריט ליום, דמי שמירה ואחסון ו/או לבטל את המקח בצורה חד צדדית, בלי לוותר על זכות התביעה של העמלות.

14 . משלוח הפריטים אל בית הרוכש, מתבצע על אחריותו הבלעדית, ובדרך שתיראה לנו. כל הוצאות משלוח וכו' על חשבון הרוכש.

15 . הרוכש ישלם על רכישותיו לפני הוצאת הפריטים ממשרדי החברה.

16 . לידיעת הבעלים: אין אנו אחראים לביצוע בפועל של התשלומים אשר התחייבו הרוכשים לשלם בשעת המכירה. כל התחיבות של הרוכשים אשר לא תבוצע בפועל, ניתן את כל הגיבוי לבעל הפריט ]לשעבר[ לגבות את התשלומים המגיעים לו. אך לא ננהל בפועל הליכים משפטיים כנגד רוכשים,

אלא נשתדל בכל הדרכים הנראות לנו כגון עיקול כספים של רוכשים באם נמצאים אצלנו, או חפצים שלהם וכדומה, אך איננו מתחייבים לעקל כספים וכדומה.

17 . למרות כל האמור מסכימים הרוכשים והמוכרים לראות בנו כצד משפטי לכל דבר במקרה ונעמוד על זכותנו הניתנת לנו בזה, לנהל הליכים משפטיים ולנקוט בכל דרך מקובלת אחרת כנגד צד שאינו עומד באיזהו שהיא מהתחייבויותיו.

18 . אנו משאירים לעצמנו את הזכות להודיע בע"פ או בכתב, עד שעות המכירה, על שינויים בסעיפים דלעיל או הוספת שונות באם יהיו כאלו.

19 . בכל מקרה של שינוי, תוספת או השמטה בתרגום לאנגלית, הנוסח העברי קובע.