קמעות

מספר פריטים: 4

סנן פריטים

בחר קטגוריות להצגה
בחר קטגוריה
נמכר
פריט מספר 1
מכירה 129
סגולה לעשירות! דרשות לחג השבועות בכי"ק של רבי הערש'לה מליסקא רבו של רבי ישעיה'לה מקרסטיר

"…והיו אומרים כל מי שמקטיר קטורת היה מתעשר וממונו מתרבה" (הרמב"ם)

אוטוגרף [2 עמ', כ-800 מילים!] המכיל שתי דרשות לחג השבועות. בעצם כתב יד קדשו של גדול אדמו"רי הונגריה, הרה"ק רבי צבי הירש מליסקא. ליסקא תרכ"ג [1863].

בראש העמוד הראשון של כתב היד (הדרשה הראשונה) מופיע הכותרת: "בעז"ה, על חג השבועות, מה שחידשתי ב"ה בשנת ברכתא", ובראש העמוד השני (הדרשה השניה) מופיעה הכותרת: "על שבועות בשבת דף פ"ח ע"ב". הדרשות כתובות בכתיבה אוטוגרפית ברורה וקריאה. לא נבדק אם הדרשות שלפנינו אכן נדפסו בספרו של הרה"ק מליסקא 'הישר והטוב', אך בכל אופן שם נדפסו הדרשות בדרך בנוסח שונה מהמקור ובעריכת נכד המחבר, הכותב שערך ותיקן את הנוסח המקורי (באישור סבו). לפנינו המקור בטהרתו כפי שנכתב על-ידי הרה"ק מליסקא בעצמו!

מעבר לערכו ההיסטורי-תורני העצום של כתב היד שלפנינו, כאוטוגרף המכיל שתי דרשות מושלמות מתחילתן ועד סופן, בכי"ק של האדמו"ר הנודע, מראשי תנועת החסידות בהונגריה – הרי שכתב היד מהווה גם קמיע של ממש לעשירות! שהרי ידוע מפי ספרים וסופרים כי כתבי ידם של גדולי הדורות היו משמשים כקמיעות לשמירה ולהצלחה (בפרט כתבי ידם של האדמו"רים החסידיים, אך לא רק). על אחת כמה וכמה כתב ידו של גדול אדמו"רי הונגריה, שהיה מפורסם במיוחד בכוח קמיעותיו שחוללו ניסים, הכותב בעצם כתב יד קדשו: 3 פעמים את המילה "סגולה"! וכן את ה"סוד של הקטורת (המסוגלת לעשירות)"! וכתב היד מסתיים בפסוק הסגולי מתוך ההלל: "מקימי מעפר דל מאשפות ירים אביון"!!

האדמו"ר רבי צבי הירש (פרידמן) מליסקא – ידוע בכינויו רבי הערש'לה ליסקער [תקס"ח-תרל"ד], מייסדה של חסידות ליסקא ומראשי תנועת החסידות בהונגריה במאה ה-19. למד אצל בעל 'ישמח משה', אך נהג לנסוע גם לצדיקים אחרים, ובהם רבי ישראל מרוז'ין, רבי מאיר מפרמישלן, רבי שלום מבלז ורבי חיים מצאנז. רבי הערש'לה מליסקא נודע כפועל ישועות ואלפי חסידים נהרו אליו מכל רחבי הונגריה והארצות השכנות לקבל את עצתו וברכתו. לאחר פטירת רבו ה'ישמח משה' הפכה חסידות ליסקא לחסידות החשובה והמפורסמת ביותר בהונגריה. נכדו, רבי זאב וואלף כותב בהקדמה לספר 'הישר והטוב' אודות דרשותיו של הרה"ק מליסקא: "מה נהדר היה אדונינו בימים הקדושים, בעמדו לפני ארון הקודש לבוש לבנים, פניו בוערים כגחלי אש ולפידים, תוארו כמלאך אלוקים, עיניו למעלה סגורים, כפיו פרושות על ראשי בני ישראל ככהן המברך בשם… אשרי עין ראתה כל אלה". בניגוד לשושלות חסידיות אחרות בהן בני האדמו"ר ממלאים את מקומו, דווקא הגבאי של הרה"ק מליסקא, הלא הוא הרה"ק רבי ישעיה'לה מקרסטיר – מונה לממשיכו העיקרי ועד סוף ימיו גם לאחר שהיה מחשובי אדמו"רי דורו, במקום להצמיד לשמו את התואר 'אדמו"ר' היה נוהג להצמיד לחתימתו את התואר "משמש בקודש אצל הרב הצדיק מליסקא זי"ע".

לפי המסורת החסידית, את כוח כתיבת הקמיעות קיבל רבי הערש'לה מליסקא מרבו בעל ה'ישמח משה' , שהשתמש הרבה במסירת קמיעות להושיע את בני ישראל. ולפי אותה המסורת, לפני פטירתו מסרו לתלמידו רבי ישעיה'לה מקרסטיר שאף הוא השתמש בכוח זה וחולל פלאות בקמיעותיו כאחד מן הקדמונים.

[2] עמודים כ-25 ס"מ. נייר עבה ומשובח. כולו בכתב יד קדשו של הרה"ק מליסקא.
מצב טוב מאוד: כתמי זמן.

* שימו לב: עמלת פריט זה חייבת במע"מ ללא יוצא מן הכלל.

מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $6,000 -
$8,000
נמכר: $5,124

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 6
מכירה 129
מכתב עמוס ברכות לחג השבועות מהאדמו"ר מגור בעל ה'בית ישראל'

מכתב נדיר, ארוך יחסית [כ-80 מילים] ועמוס בברכות, כולו בכתב יד קדשו ובחתימתו של האדמו"ר הקדוש רבי ישראל אלטר בעל ה'בית ישראל' מגור, אל הרב אפרים שרגא זילברברג בנו של רבה של פיטסבורג.

"הנני לברכך אותך בברכת חג שמח וקבלת עול תורה והשי"ת יעזור לבשר ולהתברך אך טוב, בברכת הצלחה בכל עניינים שלו לטוב… הצלחה וכל טוב והשי"ת ישלח במהרה רפואה שלמה".

האדמו"ר רבי ישראל אלטר [תרנ"ה-תשל"ז], מגדולי האדמו"רים בדורו, מראשי 'מועצת גדולי התורה' וממנהיגי היהדות החרדית לאחר השואה. בנו וממשיך דרכו של האדמו"ר מגור רבי אברהם מרדכי אלטר בעל ה'אמרי אמת'. נודע בקדושתו הרבה ובהנהגתו החריפה והפקחית, בעניני הכלל ובעניני הפרט. מופתים רבים התגלגלו תחת שולחנו ונהרו אליו המוני בית ישראל מכל גווני היהדות. לאחר פטירתו נדפסו מאמריו על התורה בסדרת הספרים 'בית ישראל'.

ידוע מפי ספרים ומפי סופרים כי כתבי ידם של גדולי ישראל שימשו פעמים רבות כקמיעות לשמירה, רפואה והצלחה. מה גם מכתב בעצם כתב יד קדשו של אחד ומיוחד מצדיקי הדורות האחרונים אשר כל עם ישראל לכל פלגיו ענו אחריו מקודש מקודש, ואשר נודע כבעל מופת שמילה מדבריו לא שבה ריקם, המברך במכתבו שלפנינו כמעט את כל הברכות האפשריות, ובראשן ברכות: "רפואה שלמה" ו"הצלחה", וכותב בעצם כתב יד קדשו את המילים "והשי"ת ישלח במהרה רפואה שלמה" ו-3 פעמים ברכת "הצלחה" ש
מקובל בקרב זקני החסידים כי ברכת "הצלחה" כוללת בתוכה את כל הברכות כולן, קל וחומר ברכת "הצלחה" משולשת בעצם כתב יד קדשו של הרבי!

[1] דף נייר, כ 7X18 ס"מ.

מצב טוב מאוד: סימני קיפול.

מחיר פתיחה: $500
הערכה: $1,000 -
$1,500
נמכר: $850

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 78
מכירה 129
"שפע מזון לכל העולמות" כי"ק של ה'היכל הברכה'. סגולה לעשירות!

"…יורד שפע של מזון לכל העולמות… ומשפיע מזון וטרף" (מברכות האדמו"ר בכתב היד)

שני עמודים מתוך ספר הסגולה הנודע 'משניות קומרנא', המכילים כאלף וארבע מאות מילים (!) בעצם כתב יד קדשו של האדמו"ר רבי יצחק אייזיק סאפרין בעל ה'היכל הברכה' מקומרנא – מגדולי האדמו"רים שבכל הדורות.

מלבד ערכם ההיסטורי הרב של העמודים שלפנינו, כאוטוגרף המקורי של ספר הסגולה החסידי המפורסם, הרי הם מהווים גם קמיע חסידי של ממש. זאת משום שהקטעים שלפנינו הינם מתוך פרק ה' שבמסכת 'מעשר שני', הפרק העוסק בפרשת המעשרות הכוללת את ברכות התורה החשובות ביותר: "השקיפה ממעון קדשך וברך את עמך ישראל כאשר נשבעת לאבותינו ארץ זבת חלב ודבש" (פרק ה' משנה י"ג), הפרשה ממנה דורשים חז"ל את הברכה המפורסמת לעשירות: "עשר תעשר – עשר בשביל שתתעשר"! ובעקבות כך מופיעים באורח נדיר בכתב היד, בעצם כתב יד קדשו של ה'היכל הברכה' עשרות פעמים (!) המילים: "שפע", "מזון", "ברכה", "רחמים גמורים" ועוד, ובאורח סגולי המילים האחרונות בכתב היד שלפנינו הינן הברכה הנוראה: "להשפיע מיכלא ומשתיא ומזון וטרף, עביד רעותא דכולא ומשפיע מזון וטרף".

העמודים שלפנינו כתובים כאמור, מתחילתם ועד סופם, בעצם כתב-יד קדשו של האדמו"ר המחבר, בכתיבה אוטוגרפית, בטורים מקבילים. בראשי הטורים מופיעות כותרות עם שמות הפירושים: "מ' ארג" [=מעשה ארג], "פ"ז" [=פני זקן] ו"עצי עדן". פירושיו העיוניים והקבליים על המשניות, המכונסים בספרו המפורסם של הרבי – 'משניות קומרנא' – המקובל במקהלות החסידים כסגולה לעשירות וזש"ק.

המקובל האלוקי האדמו"ר רבי יצחק אייזיק סאפרין [בעל ה'היכל הברכה'; תקס"ו – תרל"ד], האדמו"ר המרכזי בשושלת קומרנא. אחיינו ותלמידו המובהק של "שר בית הזהר" האדמו"ר רבי צבי הירש מזידיטשוב אשר גידלו כבן לאחר שנתייתם מאביו. גדולי אדמו"רי דורו שהכירוהו הפליגו בשבחו עד למאוד: ה'חוזה מלובלין', ה'אוהב ישראל' מאפטא, רבי ישראל מרוז'ין ועוד. כבר מילדותו היה בעל רוח הקודש גלויה כמופיע בספרו 'מגילת סתרים': "מיום שהייתי בן שנתיים עד חמש השגתי מראות נפלאות, והשגתי רוח הקודש, ודברתי דברי נביאות כאשר ישאל איש בדבר האלקים. וצפיתי מסוף העולם ועד סופו ממש. ומורי דודי, איש האלקים, מוהר"ר ר' צבי מזידיטשוב זי"ע נתן לי שני ראניש בכל שבוע שאספר לו ואשיב לו כל אשר ישאל ממני ודברתי ואמרתי ברור ונקי על כל השאלות אשר ישאל ממני, והמעות חלקתי לצדקה." מפורסם שגדולי האדמו"רים בדורות שאחריו (ה'דברי חיים', ה'צמח צדק' ועוד) חיזרו במיוחד להחזיק ברשותם את 'משניות קומרנא' בעודם מפליגים בדבר עוצמת קדושתם וסגולתם.

מפרט: [2] עמ' נייר עבה ואיכותי, 24 ס"מ.

מצב; טוב מאוד. כתמי זמן.

* שימו לב: עמלת פריט זה חייבת במע"מ ללא יוצא מן הכלל.

מחיר פתיחה: $5,000
הערכה: $7,000 -
$8,000
פריט מספר 94
מכירה 129
חמסא. 5 ברכות ברציפות לשפע פרנסה בכתב יד קדשו של ה'בן איש חי'

"…מעוררים השפע מיד העליונה, להשפיע למטה לישראל, כדכתיב פותח את ידך ומשביע לכך חי רצון… א-ל ש-די יהיה בעזרתינו, וישמרינו ויעזרינו תמיד אכי"ר" (מברכות ה'בן איש חי' בכתב היד)

[2] עמ' עמוסים בברכות שפע פרנסה, בכתב יד קדשו של הארי הח"י, רבינו יוסף חיים מבגדד בעל ה'בן איש חי'. החידושים עוסקים בסוד השפע של עם ישראל ומכילים פסוקים וברכות נדירות לשפע ופרנסה, בעצם כתב יד קדשו של ה'בן איש חי' המפורסם כקמיע לשמירה והצלחה. נדיר ומקודש.

כתבי ידו של ה'בן איש חי' שימשו את יהדות המזרח בכלל ואת יוצאי בבל בפרט, כקמיע מומחה, בדוק ומנוסה לרפואה, לפרנסה ולשמירה. עולה על כולם כתב היד שלפנינו העוסק בסוד השפע של עם ישראל ומכיל במפורש פסוקים וברכות נדירות לשפע פרנסה. כולל הפסוק "פותח את ידך ומשביע לכך חי רצון" (שאף הוא מופיע במלואו בכתב היד) ועל פי האר"י צירופי השמות הרמוזים בו (פא"י, סא"ל, חת"ך) הם הם צינורות השפע.

מעלה עצומה נוספת בכתב היד שלפנינו על יתר כתבי יד קדשו של ה'בן איש חי' היא, שבדרך כלל כתבי היד של הבן איש חי מסתיימים בברכה הנשגבה "א-ל ש-די יהיה בעזרתינו וישמרינו ויעזרינו תמיד אכי"ר", ברכה בה נהג לסיים את דרשותיו – ואילו בכתב היד שלפנינו, הגדיל ה'בן איש חי' לעשות וחזר וכפל ברכה זו חמש פעמים (!) בעצם כתב יד קדשו.

רבי יוסף חיים מבגדד (תקצ"ג-תרס"ט), בעל "בן איש חי" וגדול חכמי המזרח בזמנו. נולד לרבי אליהו חיים בן רבי משה חיים רבה של בגדאד. תלמידו של רבינו עבדאללה סומך, שכבר בצעירותו נודע בגאונותו ובצדקותו. החל לדרוש בבית הכנסת הגדול והוא רק בן 26 , ומאז דרש שם מדי שבת ויום טוב במשך כחמישים שנה. בדרשותיו המיוחדות היו מתאספים אלפי איש לשמוע את דבריו המתוקים במשך ארבע וחמש שעות. נתפרסם כ"חד בדרא" בנגלה ובנסתר בכל קצוי תבל, ונודע בקדושתו הרבה. בשנת תרכ"ט נסע לארץ ישראל להשתטח על קברות הצדיקים, ואז נתגלה אליו מן השמים שהוא משורש נשמת בניהו בן יהוידע ועל שם כך קרא שמות לרבים מעשרות חיבוריו: בן איש חי, בן איש חיל, בן יהוידע, רב פעלים, עוד יוסף חי, ועוד.

[2] עמ', 10×13 ס"מ. נייר משובץ. כתיבה אוטוגראפית עם מחיקות, הוספות ותיקונים.
מצב טוב-טוב מאוד: קרע קטן, משוקם אמנותית, בפינה השמאלית התחתונה. כריכת עור נאה, עם הטבעה מוזהבת.

* שימו לב: עמלת פריט זה חייבת במע"מ ללא יוצא מן הכלל.

מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $4,000 -
$5,000
נמכר: $3,800

המחיר כולל עמלת קונה

התחל להקליד ע"מ לקבל תוצאות רלוונטיות

שאלה על פריט

חמסא. 5 ברכות ברציפות לשפע פרנסה בכתב יד קדשו של ה'בן איש חי'

תנאי בית המכירות

הדרכה למבקרי התערוכה ומשתתפי המכירות הפומביות כולל תקנות ונוהל.

ווינרס מכירות פומביות בע"מ להלן החברה עורכת בזה תצוגת פריטי יודאיקה שונים, אשר התקבלו מאנשים שונים אשר הסכימו להעמיד את הפריטים החשובים לרשות הקהל להסתכלות עם אפשרות לרכישתם במכירה פומבית שתתקיים עם סיום התערוכה.

 

*היות ובאתר הבית של ווינרס ישנה אפשרות למתן הצעות מוקדמות ולראותן, במקרה של שוויון בהצעות מוקדמות ההצעות שניתנו באתר הבית של ווינרס גוברות על פני הצעות שנתקבלו באתרים אחרים.

1 . לנוחיות המבקרים הוצאנו לאור קטלוג זה עם הסברים מפורטים בליווי תמונות. המידע בקטלוג מבוסס על הערכת מומחי החברה אולם האחריות

הבלעדית על בדיקת הפריטים מוטלת על הרוכש. שמור על הקטלוג כעל מלווה אישי לכל ימי התערוכה והמכירה. אנו לרשותך בכל שאלה, ספק וברור.

ניהול המכירה ותנאיה:

2 . המכירה עצמה תנוהל ע"י אדם מנוסה הבקי בנוהלי המכירות פומביות. אנו מבקשים מכל המבקרים והאורחים במכירה הפומבית לצייד את עצמם

בידע המתאים. לאלו שאינם בקיאים בנושא זה אנו ממליצים לפנות אלינו בימי התערוכה או לפניה ולקבל מאיתנו את המידע הדרוש.

3 . עצם ההשתתפות במכירה הפומבית וקבלת "מספר רכישה" מאיתנו מהווה אישור והסכמה כי ידועים למקבל המספר. התקנות, הנוהל, התנאים

והנהוג בתערוכות ובמכירה פומבית שלנו ובכל בעיה וספק, באם יתעוררו, בשעת המכירה או לאחריה, עקב רכישת פריטים מסוימים, ינהג הרוכש או

הרוכשת וכן הנהלת החברה כעורכי המכירה, לפי הנהוג והמקובל אצלנו.

4 . היות והחברה אינה אלא עורכת התערוכה והמכירה ואינה בעלת הפריטים עצמם לכן מוסכם ומותנה בזאת כי בכל מקרה, לא תהיה אחריות החברה כלפי הרוכשים אלא עד העברת הכספים לידי המוכרים- בעלים ולכן, באם הועבר כבר התשלום שהתקבל מהרוכש ליד הבעלים, אזי אף אם תלונתו או טענתו של הרוכש תהיה מוצלחת, אנו נעשה כל מאמץ והשתדלות להשיב את כספו של הבעלים. אך לא תהיה כל התחיבות מצידנו לכך, וכן לא ננהל הליכים משפטיים לשם החזרת כספים לרוכשים לאחר שהועברו לבעלים. אולם נסכים למתן האישורים המתאימים מצידנו לרוכש כדי שיוכל לנהל הליכים משפטיים נגד הבעלים.

5 . עם קבלת "מספר רכישה" מאיתנו באופן אישי או טלפוני, מסכים ומתחייב הרוכש לא לתבוע באופן אישי או בתביעה משפטית בכל מקרה של נזק או טעות בתיאורי הפריטים את החברה. כל טענה או תביעה לאחר העברת הכספים לבעלים הנה אך ורק כלפי הבעלים.

מחירים והערכות:

ההשתתפות במכירה מתבצעת באחת מהאפשריות הבאות: א. ע"י הופעת הרוכש\ת בעצמו באולם ב. בא כוחו ג. ע"י הצעות טלפוניות או בכתב, המייפות את כוחה של הנהלת החברה לרכוש עבור המזמינים פריטים שונים ד. דרך האינטרנט.

6 . משתתף המופיע כבא כוחו של אדם אחר, מחייב את עצמו ואת שולחו באותה מידה, ויחויב לעמוד בעצמו בתשלומי רכישותיו עבור משלחו ואנו נראה בו כ"רוכש" לכל דבר, ונוכל לפנות אליו או אל שולחו כדי לממן את הרכישה, לפי ראות עינינו.

7 . באם נקבל הזמנה טלפונית או בכתב לפריט מסוים, נשתדל לפעול למען האינטרס של המזמין כאילו היה הוא בעצמו באולם. אולם, אין התחיבות מצידנו להשיג עבורו את הפריט.

8 . אין התחיבות לקבל כל הצעה שהיא לרבות הגבוהה ביותר וזאת אף אם הרוכש או מיופה כוחו נמצא באולם ומשתתף אישית במכירה.

9 . המכירה עצמה מנוהלת בהכרזת דולרים של ארה"ב. אולם התשלום בפועל מתקבל בשקלים לפי חישוב הדולר בשער אשר יוכרז עליו בפתיחת המכירה או ביום התשלום (הגבוה מבינהם), או בדולרים של ארה"ב.

10 . א. על כל תשלומי הרוכשים עד $500,000 לפריט מתווספים 24% עמלה. מעל $501,000 לפריט מתווספים 20%. על כל התשלומים יש תוספת מע"מ על העמלה. תוספות אלו הינם חלק בלתי נפרד מהצעת המחיר המתקבל ע"י מנהל המכירה בשעת המכירה וכל ההתחייבות והמשתמע מהן חלות גם על האחוזים.

ב. תושב חו"ל יהא זכאי לפטור מן המע"מ רק במידה והפריט שרכש ישלח לחו"ל ע"י החברה ללא אחריותה ובכפוף להוצאת רשימון יצוא משרותי המכס. הרוכש ישא בכל העלויות הנילוות.

11 . א. צ'יקים בנקאיים או צ'יקים אישיים מתקבלים בהסתייגות עד לביצוע התשלום בפועל ע"י הבנק.

ב. תשלום במזומן, בצ'קים או בהעברה בנקאית מהארץ הם ללא עמלה. תשלום בצ'קים )מחו"ל( או כרטיסי אשראי )מהארץ( יחויבו בתוספת של 1.5% .

העברה בנקאית מחוץ לארץ תחויב בתוספת של 1.5% מהסכום, מינימום 30$ . תשלום בכרטיסי אשראי מחו"ל יחויב בעמלה של 3% . כל החיובים הנ"ל אינם תלויים בתאריך הגביה וכפופים להיתר עיסקה.

2 1 . ליד כל פריט נמצאת הערכת המומחים שלנו. נא להתייחס אל ההערכה רק כאל הצעה בלבד, אין כל הבטחה שהפריטים לא ימכרו מתחת למחיר הנמוך המופיע בהערכה ואין כל בטחון שהמחיר לא יעלה ואפילו בהרבה על המחיר הגבוה. סעיף זה אינו גורע מהגנתנו העקבית על מחיר המינימום של בעל הפריט, הגנה זו מתבצעת על ידינו בדרכים מקובלות והנראות לנו. לצורך זה נרשם גם מחיר הפתיחה ליד הערכה.

פעמים ואנו מקבלים פריטים אשר הבעלים קבעו להם מחיר פתיחה נמוך ביותר, אנו מצידנו קובעים את ההערכה מבחינה מקצועית, לכן אנו רושמים את מחיר הפתיחה, המבוקש ע"י הבעלים אך רושמים גם את ההערכה שלנו, שהיא לפעמים גבוהה בהרבה ממחיר הפתיחה.

13 . הרוכש (לרבות אדם שרכש את הפריטים שלו שהוא העמיד למכירה) או בא כוחו יוציא את הפריט שנרכש בהקדם האפשרי. אנו מבקשים להופיע תוך 7 ימים, לשלם ולהוציא את הפריטים ומכל מקום בשום אופן לא לאחר יותר מ- 14 יום. כעבור 14 יום החברה תשמור לעצמה את הזכות לגבות 5$ לפריט ליום, דמי שמירה ואחסון ו/או לבטל את המקח בצורה חד צדדית, בלי לוותר על זכות התביעה של העמלות.

14 . משלוח הפריטים אל בית הרוכש, מתבצע על אחריותו הבלעדית, ובדרך שתיראה לנו. כל הוצאות משלוח וכו' על חשבון הרוכש.

15 . הרוכש ישלם על רכישותיו לפני הוצאת הפריטים ממשרדי החברה.

16 . לידיעת הבעלים: אין אנו אחראים לביצוע בפועל של התשלומים אשר התחייבו הרוכשים לשלם בשעת המכירה. כל התחיבות של הרוכשים אשר לא תבוצע בפועל, ניתן את כל הגיבוי לבעל הפריט ]לשעבר[ לגבות את התשלומים המגיעים לו. אך לא ננהל בפועל הליכים משפטיים כנגד רוכשים,

אלא נשתדל בכל הדרכים הנראות לנו כגון עיקול כספים של רוכשים באם נמצאים אצלנו, או חפצים שלהם וכדומה, אך איננו מתחייבים לעקל כספים וכדומה.

17 . למרות כל האמור מסכימים הרוכשים והמוכרים לראות בנו כצד משפטי לכל דבר במקרה ונעמוד על זכותנו הניתנת לנו בזה, לנהל הליכים משפטיים ולנקוט בכל דרך מקובלת אחרת כנגד צד שאינו עומד באיזהו שהיא מהתחייבויותיו.

18 . אנו משאירים לעצמנו את הזכות להודיע בע"פ או בכתב, עד שעות המכירה, על שינויים בסעיפים דלעיל או הוספת שונות באם יהיו כאלו.

19 . בכל מקרה של שינוי, תוספת או השמטה בתרגום לאנגלית, הנוסח העברי קובע.