Whatsapp Image 2022 05 24 At 16.48.17

מכירה פומבית מספר 136 חלק א'

2022-06-14T17:30

קבלה וחסידות, ספרי קודש, כתבי יד, מכתבי רבנים, חפצי צדיקים

מכירה פומבית 136 חלק א'
136 חלק א'מכתבי רבנים ואדמו"רים
פריט 213

מכתב היסטורי חשוב אודות המיסיון בצפת, אל "נשיא הארץ" האדמו"ר רבי משה מקאסוב

מחיר פתיחה: $150
הערכה: $200 -
$300
עמלת בית המכירות: 24%
נמכר: $186

המחיר כולל עמלת קונה

שתף פריט

תיאור פריט

מכתב ארוך, נדיר וחשוב ביותר אודות פרשת המיסיון בצפת, מאת החסיד הנודע רבי משה חר"ג (צייגר) ממונה כולל ויז'ניץ בצפת וראש החברה קדישא, אל "כקש"ת מו"ה משה שליט"א נשיא הארץ" הלא הוא הרה"ק רבי משה מקאסוב בעל ה'לקט עני'. צפת, תרנ"ח [1898].

רבי משה חר"ג היה הממונה הנודע של כולל ויז'ניץ בצפת. רובם ככולם של מכתביו אל הגולה, דומים אחד לשני ומסתכמים במילה אחת: "כסף" – על כל הטיותיה. רבי משה חר"ג היה נאלץ ללהטט עם הסכומים המצומצמים בלאו הכי שהגיעו מהגולה, בכדי שיוכל לספק לחם לפי החסידים המתגוררים בגליל, שכל פרנסת ביתם הייתה רק ממעות החלוקה ולכן מכתביו אל הגולה מבקשים, דורשים ומתחננים לדבר אחד: כסף.

יוצא דופן הוא המכתב שלפנינו העוסק כולו בנושאים רוחניים, באחת הפרשיות ההיסטוריות הכאובות בהיסטוריה של צפת – ניסיון המיסיון הנוצרי (שלא צלח) להמיר את דתם של עניי צפת על ידי סיפוק של צרכי רפואה ורופאים של המיסיון. במכתבו מאריך רבי משה לתאר את המצב הקשה בצפת, ובפרט את פעולות המיסיונרים וניסיונות השכנוע שלהם באמצעות רופאיהם. מוזכרים אישים ודמויות שונות. רבי משה מסיים את מכתבו "כאות"ה ונפש עבד נרצה הק משה חר"ג במו"ה… בן צארטיל".

האדמו"ר רבי משה הגר [תרט"ו – ה'תרפ"ה], בעל ה"לקט עני", היה האדמו"ר הרביעי בחסידות קוסוב. נולד כבן יחיד לאביו האדמו"ר רבי יעקב שמשון הגר מקוסוב. כבר בצעירותו העיד עליו אביו הרה"ק, כי לגדולות נוצר באמרו: "הוא יהיה מושיען של ישראל!". הרה"ק רבי יהושע מבעלזא זי"ע העיד כעבור זמן על נשמתו הנעלה של הרה"ק, באומרו: "נשמה כזו לא היתה בעולם, זה כבר ארבע מאות שנה". עם פטירתו של אביו בשנת ה'תר"מ, נתמנה לאדמו"ר בעיר קוסוב, היה אדמו"ר מפורסם וחסידיו נאמדו באלפים. בנו האדמו"ר רבי חיים מילא מקומו בקוסוב. צוואתו פורסמה עם פירוש "לדוד להזכיר" של הרב דוד שפרבר, ראב"ד בראשוב.

רבי משה חר"ג [צייגער], עלה לארץ ב 1839, ממונה כולל ויז'ניץ בצפת וראש החברה קדישא. מקור השם חר"ג הינו ראאשי התיבות של "חתן ר' גרשון" ויש אומרים "חתן ר' גבריאל", הלא הוא ר' גבריאל טשאק, שהיה כפי הנראה ממשפחת האחים הנועם אלימלך וזוסיא מאניפולי.

[1] דף נייר כתוב משני צידיו. 23.5×17.5 ס"מ.
מצב טוב מאוד. מעט כתמי זמן.
מקור: הארכיון של בנימין גייגר.

==================

רקע אודות המיסיון בצפת (מאת ירון פרי):

בתחילת המאה השמונה עשר החלה בפעילות מיסיונרית בלונדון האגודה המיסיונרית של לונדון , שפעלה בלונדון וטיפלה בשכבות העניות של לונדון , במטרה לקרבם לדת הנוצרית, בתחילה כוונה הפעילות לצבור העני ולא ליהודיםבלונדון, האגודה סיפקה מזון, רפואה ובעיקר מוסדות לימוד לילדי העניים.
בין מאמיניה החדשים של האגודה היה היהודי הגרמני המומר פרדריך, שהחליט כי הוא רוצה לפעול בקרב יהודי לונדון על מנת להמירם לדת הנוצרית מטעם אגודת המיסיון האנגלי שהוא היה חבר בה, אלא שדעתו לכוון המרת הדת ליהודים, הייתה דעת מיעוט וחברי האגודה , סרבו לספק ממון להקמת מוסדות למשיכת היהודים .
אי לכך החלים פרדריך להקים בתחילת המאה התשע עשר , אגודה מיסיונרית משל עצמו את האגודה הלונדונית להפצת הדת הנוצרית בקרב היהודים באנגליה בתחילה, פרדריך הבין שלא יצליח להמיר את כול יהודי לונדון, אבל הוא חשב שמוטב להטמיע את הרעיון הנוצרי טיפין טיפין , תוך שימוש בתמורות כספיות, או מקומות עבודה ואפילו במתן שירותים רפואיים לנזקקים בקרב העניים היהודיים.
המשך בשנות העשרים של המאה התשע עשר, החליטו חברי האגודה המיסיונרית החדשה להגביר ולמרחיב את הרעיון ולהקים מיסיונים כדוגמת האגודה הלונדונית, בארץ ישראל, לצורך זה נשלחו בשתי פעמים שליחים כמרים להקים בסיסים ראשונים בירושלים, שני ניסיונות אלו כשלו , ולכן נשלח היהודי המומר גון ניקולסון , המורעל לרעיון המיסיון בארץ ישראל , שם הצליח לרכוש חלקה ממול למגדל דוד בירושלים שעליה קמה כנסיית המשיח בעיר העתיקה, ממש על הדרך המוליכה לכותל משער יפו.
לאחר שהמיסיון הראשון נבנה בשנות השלושים של המאה התשע עשר בירושלים העתיקה הוחלט להרחיב באגודה הלונדונית להפצת הדת הנוצרית בקרב היהודים , את היריעה ולהקים מיסיון נוסף בעיר הקדושה ליהודים העיר צפת, כניסיון התבססות נוספת בארץ ישראל, הרעיון משך עוד אגודות מיסיונריות לתקוע יתד בארץ ישראל , לשם הגשמת רעיון המרת הדת של התושבים , לדת הנוצרית בעיקר לכתות הפרוטסטנטיות או הקרובות אליהם ברעיון הנוצרי.
תחילת ספור המיסיונרית בעיר צפת
לצורך הקמת המיסיון בצפת, יצאו מירושלים שני מיסיונרים יהודים מומרים פאול וברנס, במחצית המאה התשע עשר, כאשר הגיעו לצפת הקימו מאחז מיסיונרי ראשון בעיר, בעייתם העיקרית הייתה ששש שנים לפני בואם התרחשה רעידת האדמה הגדולה בצפת , שבה נהרסו רוב בתי העיר ורבים מתושביה שנותרו בחיים נסו ממנה.
העיר סבלה ממעשי שוד ממושכים , של הבדויים והאריסים הדרוזיים באזור, ממחלות כמו החולירע , למרות היותה עיר דתית חשובה ליהודים , לא התיישבו בה באותה תקופה תושבים נוספים והנותרים היו עניים מרודים שחיו על כספי החלוקה.
כיוון שתושבי העיר היו במעין בועה סגורה של דתיות יהודית קיצונית של חסידים ושכמותם ולא הייתה פתוחה לקדמה ולשינויים החדשים , דבקו התושבים היהודים זה בזה ולא נהו אחרי תורות ודעות חדשים, לכן המיסיונרים שהגיעו נתקלו בהתנגדות קשה מצד הציבור היהודי, רבני העיר היהודים איימו לנקוט בסנקציות כנגד יהודים שיתפתו, הן בהוקעה וחרם ובסגירת ברז כספי החלוקה.
גלי השנאה היהודית כלפי המיסיונרים , כללה איומים לכוונום שמוטב שיכינו מראש את קבריהם כיוון שבקרוב יהיה להם שימוש, בנקודת זמן זאת הבינו המיסיונרים שהבעיות הרפואיות הן הבעיה העיקרית לתושבי צפת ופתחו מרפאה בראשות רופא ממומר יהודי , אלא שצעד כזה הביא את היהודים בצפת , להקים מרפאה מקבילה בצפת ליהודים.
אך כיוון שטיב הרפואה ומומחיה במרפאה המיסיונרית היו טובים יותר, גרמו ליהודים לפנות למרפאה המיסיונרית לקבלת טיפול ומרפאת היהודים נסגרה, למרבית המבוכה של רבני העיר, חתמו מאות יהודים תושבי העיר במכתב למלכת בריטניה ויקטוריה, למנות קונסול בריטי בעיר צפת ורצוי שיהיה רופא מומחה על מנת לטפל בהתנכלות התושבים המוסלמים ולספק טיפול רפואי הולם למחלות המשתוללות בצפת וסביבתה.
כיוון שמועמד של היהודים , המיסיונר המומר האנגלי ג'יימס כהן לקונסול צפת, מעד מבחינה כספית , ונאלץ לעזוב ולחזור לאנגליה , החל לדעוך המיסיון בצפת עד שנסגר, במחצית המאה התשע עשר, למרות זאת בשנת 1867 רכשה האגודה שטח של שמונה דונם , בתפר בין השכונה היהודית לנוצרית בעיר צפת , על מנת להגשים את הפרחת המיסיון בעיר צפת בעתיד.
כאשר החלו להגיע גלי העליות לארץ ישראל של יהודים ציוניים בעלייה הראשונה בשנות השמונים של המאה התשע עשר והעלייה השנייה אחריה , החליטו ראשי האגודה המיסיונרית הלונדונית להפצת הדת הנוצרית בקרב היהודים, לחזור ולחדש את הפעילות המיסיונרית בעיר צפת.
לעיר צפת נשלחה משלחת מיסיונרית לבחון את המצב ולתכנן את השיבה , מסקנות חברי המשלחת , העלו את הצורך בשינויים של קו המחשבה לגבי הפעילות המיסיונרית בצפת, כאשר קצה חץ הרעיון המוביל של אגודת המיסיון , צריך להיות במישור הרפואי המתקדם , ודרכו להכניס את הרעיון המיסיונרי בדלת האחורית , בהופעתם המושיעה למען האדם הסובל, שבשעה של מצוקה מוכן לקבל כול רעיון שיושיע אותו מהכאב.
בשנת 1887 נתמנה בן ציון פרידמן היהודי המומר , שהיה רב בהכשרתו מטעם רבני צפת, ושבעצמו נפל בחבלי הרעיון המשיחי מיסיונרי הנוצרי, לאחר שהוסמך ככומר מיסיונרי בלונדון חזר אל העיר ובדרכו המתונה התחבב על תושבי העיר צפת .
הצלחה זאת של אהדת התושבים היהודים שימשה את פרידמן המומר כקרדום להעמקת החדרת הרעיון המיסיונרי ולהגדלת כוחה בעיר, על מנת להגביר את כוח המיסיון המליץ המומר בן ציון לראשי האגודה שישבו בלונדון להקים בית חולים בעיר צפת שיחליף את המרפאה , כיוון שחולים שנזקקו לטיפול בית חולים נשלחו בדרכים הקשות לבית החולים הסקוטי בטבריה.
ראשי האגודה נתנו את הסכמתם לבניית בית חולים מיסיונרי בצפת , בעקבות זאת פנו לשלטונות העותומאניים על מנת שיאפשרו בניית בית חולים על אדמתם שרכשו בתפר בין השכונה היהודית למוסלמית, בתקופת בניית בית החולים על שטחם , שכרה האגודה המיסיונרית בראשות הרופא אנדרסון בסוף המאה התשע עשר, מבנה שישמש כבית חולים ארעי עם מספר מיטות חולים מוגבל, המרפאה שכנה במקום שנהרס והוקם במקומו מלון מרכזי בצפת, עד שתסתיים בניית בית החולים המודרני בצפת בשנת 1904.
במתחם המיסיון , הוקמו שלושה מבנים שהוקפו בחומה, המתחם כלל : בית הרופא, בית ספר בהנהלת הנזירות לבנים ובנות ובית חולים קטן בתחילה שבו ניתן טיפול לחולים בקהילת צפת , גם כן בניסיון להמיר את דתם בהמשך בית החולים גדל וצמח לשלוש קומות.
את מבנה מתחם המיסיון כולל בית הרופא אנדרסון ובית החולים , תכנן ופיקח על בנייתו היה גוטליב שומאכר בן הקהילה הטמפלרית במושבה הראשונה של הטמפלרים בחיפה, הקבלן הטמפלרי המבצע פרדריך היה אף הוא גרמני , בנו של הטמפלרי יעקב שומאכר במושבת חיפה , שהיה גם קונסול אמריקה בחיפה עובי קירות המבנה היו בין מטר למטר וחצי.
בית החולים במתחם המיסיון נפתח בשנת 1904 , בחזית המבנה נקבע מגדל שעון ופעמון גחמה של הרופא אנדרסון על מנת להראות לכול תושבי העיר את השעה , במבנה בית החולים של המיסיון כאקט פרסומי וחשוב של הקדמה שמביא בית החולים המיסיונרי לעיר.
בית החולים שהטיפול בו ניתן בחינם (שטיפת המוח להמרת הדת גם כן בחינם), על פי תכנונו המודרני של גוטליב שומאכר , נבנו בבית החולים חדרי טיפולים ואשפוז, עם ארבעים מיטות אשפוז, חדרים שטופי אור ואוורור וחדרי ניתוח מודרניים , בבית החולים נבנה אף מטבח כשר לחולים יהודיים שיתאשפזו בו.
במבט לאחור נראה שבית החולים , בזכות הרפואה המודרנית צבר קהל חולים , של יהודים למרות זאת הם הרגישו כחסרי אונים כנגד הפעילות המיסיונרית הזאת, גם חולים מוסלמיים הרבו לנצל הזדמנות חינמית רפואית זאת.
האגדות מספרות כי לאחר פתיחת בית חולים נתגלו בעיות באריחי הקרמיקה של הרצפה , אז החל ויכוח עצום בין אנדרסון המנהל למתכן גוטליב שומכאר על ליקוי בתכנון, הויכוח גלש לאיומים לפנות לקיסר גרמניה בתלונה על גטוליב שומכאר , שומאכר מצידו השיב לאנדרסון שאם הוא חושב שזמנו של הקיסר פנוי לתלונה כזאת , הוא ראשי לפנות אליו, ובזאת הסתיימה המחלוקת.
הצלחת בית החולים של המיסיון , והתגברות הפעילות המיסיונרית להחדרת הדת הנוצרית כתחליף לדת היהודית , קוממה את רבני העיר ועסקניה היהודים , שלחצו על אדמונד רוטשילד להקמת בית חולים יהודי בצפת מתחרה, על מנת להעניק טיפול חינמי כדוגמת בית החולים של המיסיון לענייני העיר צפת, למניעת המרת דתם של יהודים לנצרות.
כעשרים שנה לאחר פתיחת המתחם המיסיון ההולנדי המיסיונרי , בית החולים נעזב מחוסר תקציב להפעלתו , מירידה במספר תושבי העיר היהודיים ומתביעה משפטית גדולה שהוגשה כנגדה כתוצאה מכך החליטה האגודה המיסיונרית הלונדונית להפצת הדת הנוצרית בקרב היהודים, לסגור את המיסיון בצפת ולהעביר את ניהול בית החולים לידי המיסיון הסקוטי ( מקבילו של בית החולים הסקוטי בטבריה) ולהתרכז בפעילות בקרב יהודי ירושלים ויפו.
בתחילת מלחמת העולם הראשונה , מסולקים מהארץ בני הכת הסקוטית , כיוון שהשתייכו לבריטניה אויבם של העותומאניים, והמבנה עבר לשימוש הצבא העותומאני, שמסר אותו לידי יועציו הקצינים הגרמניים וטייסיהם שהשתמשו בו למגוריהם, לאורוות הסוסים ומגורי חיילי המשמר העותומאני בעיר, עד שצבאו של אלנבי התקרב למקום והם נמלטו.
לאחר המלחמה החליט המיסיון האנגלי בעליו של המתחם בתחילה להפעילו כמוסד לילדי פליטים מוסלמים ונוצרים מלבנון וסוריה כשאזל כספם בשנת 1921 , החליט המיסיון הבריטי למכור את המתחם בכללותו , שכלל שלושה מבנים, המתחם נמכר למיסיון הסקוטי, שהוסיף למתחם כנסייה , המיסיון הסקוטי מחליט לשנות את בית הספר לעניים , לחסל את בית החולים בצפת , במקומו לפתוח בית ספר תיכון מקצועי לאוכלוסיה המבוססת בצפת בראשות המנהל סטפל, משפחות הערבים בצפת ובסביבתה, שמחו לשלוח את ילדיהם לבית הספר , אך חלק מתושביה היהודים נמנעו גם הפעם ממשלוח ילדיהם, אך יהודים ממושבות יהודה והגליל כן שלחו את בניהם ללמוד מקצוע בקולג , ליצני צפת כינו את הקולג המיסיונרי "הישיבה מקוצ"ק ".
בשנת 1932 מדווחים ראשי היהודים בצפת, כי מספר התלמידים היהודים בקולג המיסיונרי, עולה על ארבעים תלמידים , למרות שהשפה העברית נעדרה מחומר הלימוד, רובם של התלמידים נמנו על הציבור האשכנזי, חלקם בני משפחות שמתקיימות מכספי החלוקה וחלקם בני גבאים בבתי כנסת, ואפילו בני מנהיגים ועסקנים יהודים , אל מול מצב זה של מוסד חינוכי נוצרי שכיסיו עמוקים, נשלחו קרוב לתשעים ילדים לביתם עקב מחסור בכספים שבעקבות זאת נסגרו מוסדות לימוד יהודים לגיל הרך בצפת.
כאשר פרץ המרד הערבי והחלו המאורעות בשנת 1936 בארץ ישראל , פונו תלמידיו לחיפה נותר המתחם בין המחנות היריבים, כיוון שכך ירד כוחו של בית הספר הסקוטי והתלמידים חדלו לבוא, למתחם הנטוש נכנס כוח ספר צבאי ירדני ויחידות של הצבא הבריטי כולל מגורים בבית הרופא הסמוך של סגן הקונסול הבריטי .
אחרי הקמת מצודת בידי שלטונות המנדט בצפת על הר כנען ועזיבת יחידות הצבא והמשטרה המנדטורית את המתחם, החליטו הבעלים אנשי המיסיון הסקוטי, עקב ההפסדים ואי יכולת להמשיך במטרתו החליטו הבעלים המיסיון הסקוטי , להוציא את המתחם למכירה לכול המרבה במחיר, בשנת 1942 החל מכרז לרכישת המקום גם משום מקומו האסטרטגי .
יש לזכור כי בשמונים שנות בפעילות המיסיונרית של, האגודה המיסיונריתהלונדונית להפצת הדת הנוצרית בקרב היהודים, היו שנים של מאבקים ומעשי התנגדות של הציבור היהודי בארץ ישראל , בעומדו על שני רגלים אחוריות תוך שימוש באמצעים אלימים , בעמידתו הקנאית לשמירת הדת היהודית בארץ ישראל.
במכרז השתתפו לכאורה שני קונים יהודים זאב מתיתיהו ויהודה מייברג, וקונה ערבי ערבי שהיו כסות לארגונים ומוסדות לאומנים הן יהודים והן מוסלמים, כיוון שבתהליך המכירה נראה היה כי המקום עומד להימכר למוסלמי, ערכו המוסדות הלאומיים היהודיים (קרן קיימת וההסתדרות הציונית) המוסדות היהודיים ערכו מגבית וגברו בהצעה הכספית על הקניין המוסלמי , לאחר המכירה הוא הפך לרכוש יהודי.
הספור האמיתי של הרכישה של הארבע עשר וחצי דונם של המבנים והמתחם המיסיונרי, התקיים לאחר שהקרן הקיימת השקיעה כארבעים אחוז מהכסף ששולם, וקופת החולים של ההסתדרות הפועלים השקיעה 60 אחוז מהתשלום, לאחר הרכישה נרשם הרכוש על שם הקק"ל, והמבנים הוחכרו ל 49 שנים להסתדרות על מנת לפתוח במקום בית הבראה.
המתחם שינה את ייעודו לבית הבראה ושינה את שמו לבית בוסל , שהיה חבר הסתדרות וממייסדי קבוץ דגניה בעמק יזרעאל, במסווה של מתארחים נכנס למקום כוח של ההגנה והקים עמדה קדמית אל מול הרובע המוסלמיבעת התקדמות תגבורת של צבא השחרור הערבי לכוון צפת, פתחו המגנים על האוטובוסים הערביים שנשאו את המתנדבים והניסו אותם ובפועל שיתקו את התחבורה בין צפת לעכו.
בתגובה ערכו הבריטים חיפוש אחר נשק בבית בוסל והעלו חרס כיוון שמומחי ההסלקה היהודים עבדו שעות נוספות, בתגובה על הירי כנגד האוטובוסים הערבים נעמד משוריין בריט בנקודת הפגיעה וירה ירי נגד טנקים לעבר המבנה וגרם לו לנזק.
כתגובה העמידו אנשי הרובע המוסלמי עמדות צלפים ופגעו באנשים שרצו להגיע בכביש הכניסה לבית בוסל, אנשי ההגנה הערימו על הצלפים , בזכות חפירת תעלות מסתור מבית הספר אליאנס דרך גן העיר לתוך בית בוסל, בנוסף נחפרו מנהרות ונפרצו גדרות וחומות והקשר בביטחה עם בית בוסל חודש.
כיוון שהמתחם היה חוצץ בין הרובעים , הפקיעו הבריטים את הקומה השנייה של המבנה הגדול לצרכי שליטה על שני הרובעים היהודי והמוסלמי.
לאחר עזיבת האנגלים את צפת, עבר כול המתחם בחזרה לידי כוחות צהל מחטיבת יפתח שנה לאחר המלחמה הוחזר המתחם להסתדרות , שהמשיכו בייעודו כבית הבראה לבעלי הפנקסים האדומים של ההסתדרות ולפונקציונרים, התווספה לבית ההבראה בהמשך מחלקות נפרדות לקשישים ותשושים, לעולים חדשים שהגיעו לישראל מהמחנות פגועי ראש.
ליצני העיר ירושלים וזקניה מספרים כי בעת שנערך דיון בכנסת בשנת 1970,לגרושו של מומר היהודי גולדברג לארי ( המנזר הכרמליתי בחיפה)עמד הרב פורוש הירושלמי בדיון והטיח בשופט בית המשפט העליון ברנזון , על הערתו של ברנזון , שאינו מבין מדוע רוצים לגרש את לארי גולדברג מארץ ישראל, כי השופט ברנזון למד בבית הספר התיכון המקצועי של המיסיון בצפת ולכן דעתו מוטה, הערה זאת נמחקה מהפרוטוקול.

פריטים נוספים שיכולים לעניין אותך

פריט 178
באר שבע. עותק ה'סטייפלר'. הגהות וציור (!) יפהפה בכתי"ק
מחיר פתיחה: $400
הערכה: $800 -
$1,200
נמכר: $570

המחיר כולל עמלת קונה

פריט 142
ילקוט מנחם. ווילנא, תרס"ג. הקדשת המחבר על פני עמוד שלם
מחיר פתיחה: $120
הערכה: $200 -
$300
פריט 43
שפת אמת, [4] חלקים. מהדורה ראשונה. עותקים מהודרים. שערים מוזהבים
מחיר פתיחה: $200
הערכה: $400 -
$600
נמכר: $744

המחיר כולל עמלת קונה

פריט 48
תפארת שלמה לרה"ק מרדומסק. חותמת נכד המחבר
מחיר פתיחה: $100
הערכה: $200 -
$300
נמכר: $298

המחיר כולל עמלת קונה

פריט 14
סט מדרש רבה, עם פירוש הרה"ק מזידיטשוב - סגולה לשמירה. מהדורה ראשונה
מחיר פתיחה: $100
הערכה: $200 -
$400
נמכר: $273

המחיר כולל עמלת קונה

פריט 44
תהלים חסידי-קבלי. לבוב, תרל"ט. מהדורה ראשונה. וריאנט מיוחד
מחיר פתיחה: $200
הערכה: $400 -
$600
נמכר: $397

המחיר כולל עמלת קונה

פריט 297
מזרח' גדול - הדפסה ליטוגרפית נאה. [גרמניה, ראשית המאה ה20]. מצב נדיר במיוחד
מחיר פתיחה: $100
הערכה: $150 -
$200
נמכר: $124

המחיר כולל עמלת קונה

פריט 112
מסכת ביצה. מהדורה נדירה. וריאנט מיוחד
מחיר פתיחה: $100
הערכה: $150 -
$200
נמכר: $136

המחיר כולל עמלת קונה

קבל הערכת פריטים ללא עלות

למכור עם Winner'S

סקרן לדעת האם הפריט שלך מתאים לאחת מהמכירות הקרובות שלנו?
ספק מידע ושתף תמונות כדי לבקש הערכת מחיר מקוונת כעת.

התחל להקליד ע"מ לקבל תוצאות רלוונטיות

תנאי בית המכירות

הדרכה למבקרי התערוכה ומשתתפי המכירות הפומביות כולל תקנות ונוהל.

ווינרס מכירות פומביות בע"מ להלן החברה עורכת בזה תצוגת פריטי יודאיקה שונים, אשר התקבלו מאנשים שונים אשר הסכימו להעמיד את הפריטים החשובים לרשות הקהל להסתכלות עם אפשרות לרכישתם במכירה פומבית שתתקיים עם סיום התערוכה.

 

*היות ובאתר הבית של ווינרס ישנה אפשרות למתן הצעות מוקדמות ולראותן, במקרה של שוויון בהצעות מוקדמות ההצעות שניתנו באתר הבית של ווינרס גוברות על פני הצעות שנתקבלו באתרים אחרים.

1 . לנוחיות המבקרים הוצאנו לאור קטלוג זה עם הסברים מפורטים בליווי תמונות. המידע בקטלוג מבוסס על הערכת מומחי החברה אולם האחריות

הבלעדית על בדיקת הפריטים מוטלת על הרוכש. שמור על הקטלוג כעל מלווה אישי לכל ימי התערוכה והמכירה. אנו לרשותך בכל שאלה, ספק וברור.

ניהול המכירה ותנאיה:

2 . המכירה עצמה תנוהל ע"י אדם מנוסה הבקי בנוהלי המכירות פומביות. אנו מבקשים מכל המבקרים והאורחים במכירה הפומבית לצייד את עצמם

בידע המתאים. לאלו שאינם בקיאים בנושא זה אנו ממליצים לפנות אלינו בימי התערוכה או לפניה ולקבל מאיתנו את המידע הדרוש.

3 . עצם ההשתתפות במכירה הפומבית וקבלת "מספר רכישה" מאיתנו מהווה אישור והסכמה כי ידועים למקבל המספר. התקנות, הנוהל, התנאים

והנהוג בתערוכות ובמכירה פומבית שלנו ובכל בעיה וספק, באם יתעוררו, בשעת המכירה או לאחריה, עקב רכישת פריטים מסוימים, ינהג הרוכש או

הרוכשת וכן הנהלת החברה כעורכי המכירה, לפי הנהוג והמקובל אצלנו.

4 . היות והחברה אינה אלא עורכת התערוכה והמכירה ואינה בעלת הפריטים עצמם לכן מוסכם ומותנה בזאת כי בכל מקרה, לא תהיה אחריות החברה כלפי הרוכשים אלא עד העברת הכספים לידי המוכרים- בעלים ולכן, באם הועבר כבר התשלום שהתקבל מהרוכש ליד הבעלים, אזי אף אם תלונתו או טענתו של הרוכש תהיה מוצלחת, אנו נעשה כל מאמץ והשתדלות להשיב את כספו של הבעלים. אך לא תהיה כל התחיבות מצידנו לכך, וכן לא ננהל הליכים משפטיים לשם החזרת כספים לרוכשים לאחר שהועברו לבעלים. אולם נסכים למתן האישורים המתאימים מצידנו לרוכש כדי שיוכל לנהל הליכים משפטיים נגד הבעלים.

5 . עם קבלת "מספר רכישה" מאיתנו באופן אישי או טלפוני, מסכים ומתחייב הרוכש לא לתבוע באופן אישי או בתביעה משפטית בכל מקרה של נזק או טעות בתיאורי הפריטים את החברה. כל טענה או תביעה לאחר העברת הכספים לבעלים הנה אך ורק כלפי הבעלים.

מחירים והערכות:

ההשתתפות במכירה מתבצעת באחת מהאפשריות הבאות: א. ע"י הופעת הרוכש\ת בעצמו באולם ב. בא כוחו ג. ע"י הצעות טלפוניות או בכתב, המייפות את כוחה של הנהלת החברה לרכוש עבור המזמינים פריטים שונים ד. דרך האינטרנט.

6 . משתתף המופיע כבא כוחו של אדם אחר, מחייב את עצמו ואת שולחו באותה מידה, ויחויב לעמוד בעצמו בתשלומי רכישותיו עבור משלחו ואנו נראה בו כ"רוכש" לכל דבר, ונוכל לפנות אליו או אל שולחו כדי לממן את הרכישה, לפי ראות עינינו.

7 . באם נקבל הזמנה טלפונית או בכתב לפריט מסוים, נשתדל לפעול למען האינטרס של המזמין כאילו היה הוא בעצמו באולם. אולם, אין התחיבות מצידנו להשיג עבורו את הפריט.

8 . אין התחיבות לקבל כל הצעה שהיא לרבות הגבוהה ביותר וזאת אף אם הרוכש או מיופה כוחו נמצא באולם ומשתתף אישית במכירה.

9 . המכירה עצמה מנוהלת בהכרזת דולרים של ארה"ב. אולם התשלום בפועל מתקבל בשקלים לפי חישוב הדולר בשער אשר יוכרז עליו בפתיחת המכירה או ביום התשלום (הגבוה מבינהם), או בדולרים של ארה"ב.

10 . א. על כל תשלומי הרוכשים עד $500,000 לפריט מתווספים 24% עמלה. מעל $501,000 לפריט מתווספים 20%. על כל התשלומים יש תוספת מע"מ על העמלה. תוספות אלו הינם חלק בלתי נפרד מהצעת המחיר המתקבל ע"י מנהל המכירה בשעת המכירה וכל ההתחייבות והמשתמע מהן חלות גם על האחוזים.

ב. תושב חו"ל יהא זכאי לפטור מן המע"מ רק במידה והפריט שרכש ישלח לחו"ל ע"י החברה ללא אחריותה ובכפוף להוצאת רשימון יצוא משרותי המכס. הרוכש ישא בכל העלויות הנילוות.

11 . א. צ'יקים בנקאיים או צ'יקים אישיים מתקבלים בהסתייגות עד לביצוע התשלום בפועל ע"י הבנק.

ב. תשלום במזומן, בצ'קים או בהעברה בנקאית מהארץ הם ללא עמלה. תשלום בצ'קים )מחו"ל( או כרטיסי אשראי )מהארץ( יחויבו בתוספת של 1.5% .

העברה בנקאית מחוץ לארץ תחויב בתוספת של 1.5% מהסכום, מינימום 30$ . תשלום בכרטיסי אשראי מחו"ל יחויב בעמלה של 3% . כל החיובים הנ"ל אינם תלויים בתאריך הגביה וכפופים להיתר עיסקה.

2 1 . ליד כל פריט נמצאת הערכת המומחים שלנו. נא להתייחס אל ההערכה רק כאל הצעה בלבד, אין כל הבטחה שהפריטים לא ימכרו מתחת למחיר הנמוך המופיע בהערכה ואין כל בטחון שהמחיר לא יעלה ואפילו בהרבה על המחיר הגבוה. סעיף זה אינו גורע מהגנתנו העקבית על מחיר המינימום של בעל הפריט, הגנה זו מתבצעת על ידינו בדרכים מקובלות והנראות לנו. לצורך זה נרשם גם מחיר הפתיחה ליד הערכה.

פעמים ואנו מקבלים פריטים אשר הבעלים קבעו להם מחיר פתיחה נמוך ביותר, אנו מצידנו קובעים את ההערכה מבחינה מקצועית, לכן אנו רושמים את מחיר הפתיחה, המבוקש ע"י הבעלים אך רושמים גם את ההערכה שלנו, שהיא לפעמים גבוהה בהרבה ממחיר הפתיחה.

13 . הרוכש (לרבות אדם שרכש את הפריטים שלו שהוא העמיד למכירה) או בא כוחו יוציא את הפריט שנרכש בהקדם האפשרי. אנו מבקשים להופיע תוך 7 ימים, לשלם ולהוציא את הפריטים ומכל מקום בשום אופן לא לאחר יותר מ- 14 יום. כעבור 14 יום החברה תשמור לעצמה את הזכות לגבות 5$ לפריט ליום, דמי שמירה ואחסון ו/או לבטל את המקח בצורה חד צדדית, בלי לוותר על זכות התביעה של העמלות.

14 . משלוח הפריטים אל בית הרוכש, מתבצע על אחריותו הבלעדית, ובדרך שתיראה לנו. כל הוצאות משלוח וכו' על חשבון הרוכש.

15 . הרוכש ישלם על רכישותיו לפני הוצאת הפריטים ממשרדי החברה.

16 . לידיעת הבעלים: אין אנו אחראים לביצוע בפועל של התשלומים אשר התחייבו הרוכשים לשלם בשעת המכירה. כל התחיבות של הרוכשים אשר לא תבוצע בפועל, ניתן את כל הגיבוי לבעל הפריט ]לשעבר[ לגבות את התשלומים המגיעים לו. אך לא ננהל בפועל הליכים משפטיים כנגד רוכשים,

אלא נשתדל בכל הדרכים הנראות לנו כגון עיקול כספים של רוכשים באם נמצאים אצלנו, או חפצים שלהם וכדומה, אך איננו מתחייבים לעקל כספים וכדומה.

17 . למרות כל האמור מסכימים הרוכשים והמוכרים לראות בנו כצד משפטי לכל דבר במקרה ונעמוד על זכותנו הניתנת לנו בזה, לנהל הליכים משפטיים ולנקוט בכל דרך מקובלת אחרת כנגד צד שאינו עומד באיזהו שהיא מהתחייבויותיו.

18 . אנו משאירים לעצמנו את הזכות להודיע בע"פ או בכתב, עד שעות המכירה, על שינויים בסעיפים דלעיל או הוספת שונות באם יהיו כאלו.

19 . בכל מקרה של שינוי, תוספת או השמטה בתרגום לאנגלית, הנוסח העברי קובע.

שאלה על פריט

מכתב היסטורי חשוב אודות המיסיון בצפת, אל "נשיא הארץ" האדמו"ר רבי משה מקאסוב