תשובה הלכתית ארוכה וחשובה בעניין שימוש במכשיר שמיעה לחרשים בשבת. מאת פוסק הדור הגרש"ז אויערבאך אל הגאון רבי אליעזר יהודה ולדנברג בעל ה'ציץ אליעזר'. ירושלים, תשכ"א [1961]. אוטוגרף חתום.
לפנינו תשובה הלכתית ארוכה – המתפרסת על פני ארבעה עמודים כתובים בצפיפות אופיינית – וחשובה ביותר וככל הנראה מן הראשונות בתחום. מאת האוטוריטה ההלכתית בעניינים סבוכים אלו, מרן הגרש"ז אויערבאך. הרב ולדנברג חשב לאסור את השימוש במכשיר השמיעה בשבת, מכיוון שהבטרייה שבו פועלת על ידי חומרים כימיים שהולכים וכלים, ויש בזה משום חשש מבעיר ומכבה. והגרש"ז משיבו: "ותמהיני טובא על כת"ר שיש לו מהלכים בענינים אלו, איך יוכל להעלות על דעתו לחשוב זה משום מכבה ומבעיר, וכי מפני שהחומרים הכימיים הולכים וכלים כל הזמן ע"י ההפעלה האם יש בזה משום מבעיר ומכבה". הגרש"ז מראה את כוחו הרב בהבנת דרך פעולת המכשירים האלקטרוניים בני ימינו, והקשתם להלכות שבת החמורות, במשנה ובגמרא. בראש המכתב מברך הגרש"ז: "והנני בברכה שיברך ה' חילו… ויהי ה' עמו… מתוך הרחבה ורוב נחת".
רבי שלמה זלמן אויערבך [תר"ע-תשנ"ה], ראש ישיבת קול תורה ומגדולי פוסקי ההלכה של הדור האחרון. כונה פוסק הדור על שם פסיקותיו שהתקבלו ללא עוררין על ידי כל עם ישראל לכל פלגיו. כבר בהיותו בגיל 24 הוציא את ספרו 'מאורי אש' העוסק בעניין חשמל בשבת, ומאז נחשב לבר הסמכא הגדול ביותר בענייני הלכה וטכנולוגיה. התפרסם בצניעותו, בעדינותו ובמאור פניו. מעולם לא הסכים לשמש ברבנות רשמית. בהלווייתו השתתפו מאות אלפי אנשים.
[4] עמ' 21X14 ס"מ. מצב טוב מאוד. סימני קיפול.