הגאון מווילנא

מספר פריטים: 10

סנן פריטים

בחר קטגוריות להצגה
בחר קטגוריה
נמכר
פריט מספר 134
מכירה 113
כתב יד 'ליקוטים' של ביאור הגר"א על שולחן ערוך, כנראה העתקה מעצם כתב יד קדשו של הגר"א

לפנינו נמצא העתק נדיר ביותר של חלק מהביאור ו'הליקוטים' שכתב הגר"א כתוספות על ביאורו לשלחן ערוך, על כך ראה 'תורת הגר"א' עמ' תצב ואילך. כתב היד היה מונח באוסף ר' אליהו לנדא מירושלים – דור חמישי לרבנו הגר"א, שפתח 'מכון' על שם הגר"א בכוונה להוציא לאור כל כתבי הגר"א. הוא אסף הרבה כתבי יד והדביק פתק על כל כתב יד עם מספר ותיאור. כתב יד זה מספרו כ"ו, ותיאורו "כרך הלקוטים על שו"ע או"ח ממרן הגר"א בו כמה…".
כתב היד כולל 101 דף, 16.5 ס"מ.
כתב היד נכתב על ידי כמה כותבים בסוף המאה ה 18 או תחילת המאה ה 19, והועתק, כנראה, מעצם כתב יד קדשו של הגר"א. כתב היד מוספר אחר כך במספרים רצופים מדף א עד דף ק.
כתב היד כולל:
מדף א עד דף לג (כתב יד א'): ליקוטים על חלק אורח חיים מסימן א' עד סימן רס"א, ויש שינויים קלים בינו לבין הנדפס, לפעמים משמעותיים – על כך ראה מאמרו של הרב אברהם קוסמן בקובץ 'ישורון' כרך ד' עמ' עח-ק.
דף לד: ריק.
דף לה – מב (כתב יד ב'): הביאור על חלק יורה דעה מסימן א עד אמצע סימן כ' – אין כאן הליקוטים אלא הביאור עצמו, ויש שינויים קלים בינו לבין הנדפס, וכמה שגיאות שתוקנו בנדפס.
דף מג – נב (כתב יד ג'): הביאור על אבן העזר מסימן קלח עד אמצע סימן קמז – והוא כמו הנדפס אבל לפעמים חסר קטעים.
דף נג – ק [דף נוסף, מסומן קח] (כתב יד ד'): 'ליקוטים' על חלק חושן משפט. כנראה שחסר באמצע ובסוף. כתב יד זה לא היה לפני המדפיסים ורק במהדורה האחרונה שיצא לאור על ידי 'מורשה להנחיל' תוקן חלק הליקוטים של ביאור הגר"א על פי כתב יד זה.
כתבי יד של ביאורי וליקוטי הגר"א נדירים ביותר. ידועים רק חלקים בודדים מהם – ראה ב'תורת הגר"א' של רשימת הכתבי יד הידועים, תקכ – תקכב; (ואכן לא רשום חלק מכתב יד זה שלא היה לפני המחבר). מצב טוב. כתמי זמן. כריכה בלויה.

מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $4,000 -
$6,000
נמכר: $4,392

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 135
מכירה 113
מעשה רב. כתב יד קדום לפני ההדפסה עם שינויי נוסחאות משמעותיים להלכה. תקפ"ח [1828]

ספר 'מעשה רב' הוא ליקוט מהנהגות רבי אליהו מוילנא-הגר"א, ההנהגות נלקטו על ידי רבי ישכר בער בן ר' תנחום בשנת תקע"ז, בעיקר על פי רבי סעדיה תלמידו הנודע של הגר"א וכן מתוך רשימות של הנהגות הגר"א. עריכת והדפסת הספר ארכו כ 15 שנה, שכן כבר בשנת תקע"ז ניתנו לספר הסכמות ובהם גם מרבי אברהם דאנציג בעל ה'חיי אדם' ומחותנו של הגר"א. הספר תוקן והוכן שוב לקראת הדפסתו בשנת תקפ"ט, ונדפס לראשונה בשנת תקצ"ב, על ידי ר' מרדכי בנו של רבי ישכר בער.
במהלך אותם השנים שבין כתיבת גוף החיבור להדפסה, נעתקו ממנו העתקות שונות, כפי שגם כותב המו"ל במהדורה הראשונה. לפנינו העתקה שהסתיימה ביום כ"ד אב שנת תקפ"ח, היינו לפני הדפסת הספר. החשיבות הרבה של כתב היד שלפנינו היא מחמת היותו אחד מהכתבי יד הקדומים של החיבור, שנכתב לפני ההדפסה, ואחד מכתבי היד הבודדים שנותרו. יש בו שינויים ניכרים מכפי הנדפס והוא מהעתקות הבודדות שנעתקו ע"י סופר בכתיבה מרובעת. בשנת תקצ"ג, שנה אחת בלבד לאחר הדפסת המהדורה הראשונה של הספר, נדפסה בלמברג מהדורה נוספת, אולם היא שונה בהרבה מהמהדורה שנדפסה קודם. יש שחושבים שהמהדורה השניה היא מהדורה קדומה של הספר שהוכנה לדפוס כבר בשנת תקע"ז. במהלך הדורות נדפסו עשרות מהדורות של הספר ובחלק מהם יש שינויים קלים. אמנם בשנת תרנ"ו נדפס בירושלים על ידי צאצא של הגר"א 'תוספת מעשה רב' על פי כתב יד של נין הגר"א שנכתב בשנת תקפ"ח, ובו שינויים רבים. כתב היד שלפנינו שנכתב בשנת תקפ"ח דומה למה שמכונה מהדורה קמא עם דמיון רב לתוספת מעשה רב. במאמרו של הרב דוד קמינצקי, ספר מעשה רב, ישורון כא, הוא מפרט אודות כתבי יד של מעשה רב שנכתבו לפני הדפסת הספר [עמ' תתכה-תתכו]. נציין שחלק מאותם כתבי יד אינם שלמים. בנוסף, כתב יד של מה שמכונה מהדורה קמא, הם נדירים במיוחד. כתב היד שלפנינו לא נרשם במאמר הנ"ל, וכן לא היה לעיני חוקרי תורת ומנהגי הגר"א. בכתב היד שלפנינו יש שינויים מהנדפס, שינויים רבים, וחלקם שינויים חשובים. בין אותם השינויים ישנם דברים שבמהלך הדורות מפרשי תורת הגר"א עסקו בדבר והקשו על דברי ה'מעשה רב' ואילו על פי הנוסח שבכתב היד שלפנינו הדברים מתיישבים ומתבארים.
לדוגמא:
בסימן קכד על אכילת שום בליל שבת נדפס 'והשום יהיה מבושל' וכבר עסקו בדבר והקשו על כך. והנה בנוסח שלפנינו לא נכתב שהשום יהיה מבושל. בסימן סב, נדפס 'יום ב' כולו לד' היינו שיום שני בשבוע כולו לה', ובדורות הבאים עסקו בדבר והביאו על מעלת יום שני וחמישי (ולא יום שני בלבד), ויש אף מי שכתב על כך שאכן הגר"א נפטר ביום שני, ואילו בנוסח שלפנינו נכתב להדיא 'יום ב' וה' כולו לה'. בסימן קפד, לגבי קטניות בפסח נדפס 'וכן שמן זרע קנבוס אין להתיר' ואילו לפנינו נכתב 'וכן זרע פשתן או קנבוס אין להתיר'. בסימן קיח נדפס 'בשעת קידוש על היין לא יהא הלחם על השלחן' ואילו בכתב היד נכתב 'בשעת קידוש על יין צימוקים יהא הלחם על השלחן'.
[12] עמ'. דיו על נייר. 17X21 ס"מ. כתיבת סופר מרובעת נאה. קולופון בסופו. מצב טוב. כתם שמנוני קטן לאורך דפי הספר. כריכת חצי עור חדשה.

מחיר פתיחה: $1,200
הערכה: $4,000 -
$5,000
נמכר: $2,684

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 136
מכירה 113
זמיר עריצים וחרבות צורים. ‫אלעקסניץ, תקל"ב [1772]. החיבור הראשון בהיסטוריה נגד החסידים. מהספרים הנדירים ביותר

זמיר עריצים וחרבות צורים. לזמר עריצים ולהכרית כל החוחים הקוצים … הסובבים את השושנה. מאת ר' אריה יהודה ליב מבראדי. ‫אלעקסניץ, תקל"ב [1772]. הספר הראשון בהיסטוריה שנכתב נגד החסידים, חיבור בעל חשיבות היסטורית כבירה. נדיר באופן יוצא מן הכלל. עותק חסר.
הפרסום הראשון נגד החסידים והחסידות. כולל כרוז חרם נגד החסידות, ותעודות נוספות. הפרסום גרם לזעזוע קשה בתפוצות ישראל, ובעקבותיו החסידים התאספו לטכס עצה ולחשוב על דרכי תגובה והתגוננות.
החיבור נדפס בקיץ של שנת תקל"ב, כמחצית השנה לפני פטירתו של המגיד ממעזריטש ממשיך דרכו של הבעל שם טוב בהנהגת התנועה החסידית שהיתה בראשית דרכה. האדמו"ר הזקן מליובאוויטש בעל התניא כתב על התוצאות הקשות בעקבות הפצת החיבור: ונשלחו הספרים בכל תפוצות הגולה ממש לא יאומן כי יסופר גודל הבזיונות והיסורין שנעשו אז להצדיקים המפורסמים דוואלין עד שלא יכלו לשבת בבתיהם ובאו כולם לחסות בצל כנפיו של רבינו הגדול זלה"ה (-המגיד ממזריטש) בקהלת ראוונע ולטכס עצה כדת מה לעשות.
החיבור כולל: דף 1ב: 'אגרת הקנאות' מווילנא על החסידים הראשונים בווילנא ומנהגיהם. דף 3ב: כרוז החרם שהוכרז בקהילת בראד בשנת תקל"ב. דף 6א: 'תוספת ביעור' על 'המחדשים … מהרסים ומחריבין את מנהגינו'. דף 11ב: כתבים שהגיעו לקהילת בריסק דליטא מקהילת ווילנא, וחתומים עליהם 15 פרנסים ובראשם ר’ שמואל, אב"ד, והגאון ר’ אליהו מווילנא. דף 14ב: כתב שנשלח מווילנא אל … ראשי הגלילות … הרבני" על-ידי רבני ווילנא ובראשם הגאון מווילנא; "מנדון המעשים" על התפשטות החסידות בקהילות ווילנא, מינסק ושקלאב; "תקנות … ק"ק לעשנוב" נגד "אנשים הידועים הנק’ חסידי’", חתומים בידי רבני לעשנוב ופרנסיה. וכן הוספות שונות מהמעתיק: "… גם שמעתי על פי מגידי אמת ע"י אנשי קהילת קודש ווילנא שצועקים בתפילה בא בא ואמרו בשם חסיד האמת מורינו אליהו שהוא יודע שזה קליפה גדולה…".
ההתנגדות הפומבית הגורפת הזו גרמה מטבעו של עולם, לסערה רבתי אשר בעקבותיה השמידו קהל החסידים כל עותק שהיה בנמצא ואף שילמו כסף רב לרכישתם של עותקים נוספים מחיבור זה על מנת להשמידם. העולה מכאן שכבר לפני כמאתיים שנה החיבור שלפננו היה יקר המציאות.
כעבור כ 16 שנה מההדפסה, בשנת תקנ"ח, נדפס קונטרס אחר בשם 'זמיר עריצים' שאף הוא נגד החסידים, אולם התוכן שונה לגמרי והמחבר הוא ר' דוד ממאקוב. הקונטרס ההוא היה ידוע יותר, ומחמת כך היו מהביבליוגרפים שטעו וחשבו שאף הקונטרס הנדיר שלפנינו הוא דומה לקונטרס השני, ראה בקטלוג הספריה הלאומית רשומה מס' 001729888. בשנת תרס"ד 1904, אפרים דיינאר הדפיס מהדורה נוספת של החיבור שלפנינו, והוא קרא לו בשם 'זמיר עריצים הראשון' וכך סר הבלבול.
על החשיבות ההיסטורית של החיבור שלפנינו, כתבו רבים, והיו בעבר שייחסו את חיבור הספר לגאון מווילנא (!) או לתלמידו רבי חיים מוולוז'ין. כיום ידוע שהדבר משולל כל יסוד, אולם ניתן להבין מכך את החשיבות הרבה של הדפסת החיבור שלפנינו. כיום החוקרים סוברים שהמעתיק הוא המחבר 'אריה יהודה ליב בהרבני מרדכי ספרא דק"ק בראד'. גם על מקום ההדפסה אלעקסניץ שליד ברודי נכתבו הסברים, ויש שכתבו שהמוציאים לאור של הקונטרס היו קהילת ווילנא וקהילת ברודי בצוותא. וכבר ציינו את דבריו של האדמו"ר הזקן בעל התניא שכתב 'וכתבו אז מווילנא' מה שמראה שהקהילה בווילנא היתה הגורם הדומיננטי בפרסום. ונציין למחקרו של מרדכי וילנסקי 'זמיר עריצים וחרבות צורים : מהדורה מדעית מאת מרדכי וילנסקי, בספרו חסידים ומתנגדים, א, שנדפס בשנת תש"ל.
ספר נדיר במיוחד. הביבליוגרף הנודע ר' חיים ליברמן כתב : 'הוצאה זו היא כיום אחת מהספרים הנדירים ביותר'. ידוע כיום על עותק שלם אחד בלבד בעולם, והוא העותק שבספריה הלאומית בירושלים, העותק הזה היה בעבר בספריה של שלמה דובנא, והוא הגיע לידי האספן והביבליוגרף ישראל מהלמן, 1745 והוא כתב עליו: 'יקר מציאות ויקר ערך'.
הספר כולל [16] דף, לפנינו 13 דפים מהספר ושלשה דפים [16,15,13] בצילום אומנותי, 17 ס"מ. מצב טוב-טוב מאוד. כתמי זמן. כריכת עור חדשה, נתון בקופסה נאה מפשתן.

מחיר פתיחה: $18,000
הערכה: $40,000 -
$50,000
פריט מספר 137
מכירה 113
זכרו תורת משה מבעל ה'חיי אדם'. ווילנא תקע"ז [1817] מהדורה ראשונה

ספר 'זכרו תורת משה' מאת בעל ה'חיי אדם' ו'חכמת אדם', "כולל כל הלכות שבת בקיצור נמרץ בטעמו של כל דבר. וספר מצות משה, והוא קיצור מספר חרדים [לר’ אלעזר אזכרי], כולל כל מנין המצות … בין עשה ולא תעשה בין מה שהוא מן התורה או מדרבנן … חברו… אברהם דאנציג". כולל הסכמת המחבר: "ביקש ממני ליתן לו חיבור קטן שחברתי כשהיו בניי קטנים לחנכם בהם לידע כל המצוות בכללם".
הרב אברהם דאנציג היה תלמיד ה'נודע ביהודה', רב ודיין בווילנא, היה מחותנו של הגר"א ובהקדמת הספר תיאר את דרך לימודו של הגר"א.
מהדורה ראשונה של ספר שנדפס אחר כך בעשרות רבות של מהדורות
[10], ט-נא דף. 17.5 ס"מ. הגהות ותוספות בכתיבת יד בשולי הדפים. מצב בינוני-טוב. כתמים. קרע קל בדף ג עם פגיעה במילים בודדות.

מחיר פתיחה: $500
הערכה: $800 -
$1,000
נמכר: $671

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 138
מכירה 113
פירוש על נביאים מאת 'נכד הגר"א' רבי אליהו לנדא. ירושלים, תר"ס [1900] בערך

פירוש על נביאים ראשונים: יהושע, שופטים, שמואל ומלכים. ביאור רחב על דרך הפשט והדקדוק, בעיקר פירוש על שרשי הפעלים. מאת 'נכד הגר"א' רבי אליהו לנדא, ירושלים, תר"ס [1900] בערך.
רבי אליהו לנדא [תרל"ג-תש"ו, 1873-1946], דור חמישי לרבנו הגר"א (הגאון רבי אליהו) מווילנא. משפחתו עלתה לירושלים על מנת לקיים את צוואת הגאון לצאצאיו לעלות לארץ הקודש, ולכן סירב להצעת גדולי ישראל לשמש כרבה של ווילנא, והעדיף לגור בארץ ישראל. היה תלמידם של גדולי ירושלים רבי זלמן בהר"ן ורבי יוסף חיים זוננפלד. במשך למעלה מחמישים שנה היה הדמות המרכזית וראה את עצמו כאחראי לכל מה שהיה קשור להפצת מורשתו ותורתו של זקנו הגאון מווילנא, וכתוצאה מכך זכה לכינויו המפורסם "נכד הגר"א". אוסף ספריו הנדירים מוצג בנפרד בספריית ישיבת מרכז הרב כאוסף מיוחד.
ג'-צ"ח עמ', עם עמודי הערות. סה"כ 65 דף. 28 ס"מ. כתב היד חסר מעט, מתחיל ביהושע פרק ג', ומסתיים במלכים ב', באמצע פרק כ"ה (האחרון). כתב יד נאה וברור, בעט נובע, בדיו שחורה. מצב טוב. מעט נקבי עש זעירים. קרעים קלים בעיקר בשוליים, עם פגיעה קטנה בטקסט במספר דפים.

,

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $500 -
$800
נמכר: $561

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 139
מכירה 113
דקדוק אליהו. הגר"א. ווילנא והוראדנא, תקצ"ג 1833. מהדורה ראשונה. וריאנט מיוחד

ספר דקדוק אליהו, כללים על חכמת הדקדוק מהגאון … על הניקוד וטעמים ופעלים. עם ביאורי שבארתי … צבי הירש באאמ"ו מנחם נחום ז"ל צפת, אשר מכבר חברתי הלכה למעשה ופרשתי דרכי הניקוד של ר’ משה הנקדן. ג"כ בארתי ביאור הגר"א לפי’ הרמב"ם לבית סאתים, בסוף הספר.
מהדורה ראשונה של ספר דקדוק על פי הגר"א. עם הסכמת נכד הגר"א, רבי יעקב בנו של רבי אברהם בן הגר"א. במהדורות הבאות הספר נקרא 'משפטי הלשון העברית' אולם לא נדפסו בהם כל הפרקים בספר שלפנינו. בעמודים האחרונים ביאורים הנדסיים, עם שרטוטים גיאומטריים.
עותק מיוחד: לפנינו שער שונה מהרגיל, השער שלפנינו נרשם במפעל הביבליוגרפי רשומה מס' 000110363 על פי העותק הזה שלפנינו.
[2], כד, [2] דף, 17 ס"מ. וינוגרד, ספרי הגר"א 866. מצב טוב מאוד למעט כריכה מתפרקת.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $300 -
$400
נמכר: $512

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 140
מכירה 113
לזכר לישראל. ווילנא והוראדנא, תקצ"ד 1833. עותק מיוחד עם התקנות

מסכת אבות עם פירוש זכר לישראל, וחידושים על הש"ס, מאת רבי יחיאל מיכל ממינסק. ווילנא והוראדנא, תקצ"ד 1833. מהדורה יחידה. עותק מיוחד, עם תקנות אודות הראויים להתקבל לישיבה.
המחבר רבי יחיאל מיכל למד בישיבת וולוזין ושימש את רבי חיים מוולוז'ין ואחר כך היה ר"מ בישיבה, ולבסוף פתח ישיבה במינסק. בהקדמה כותב המחבר אודות שיטת הלימוד בישיבות. גם כותב: "שמשתי את אדמו"ר הרב הגאון מוהר"ח מוואלוזין ערך שבעה שנים וקבלתי ממנו קצת דרכי העיון והחכמה שצריכה להנהיג ישיבה".
עותק מיוחד: בעותק שלפנינו נוספו 4 דפים בהתחלה שאינן נמצאים ברוב העותקים, דפים אלו נרשמו במפעל הביבליוגרפיה על פי עותק פרטי. בדף הראשון מאלו הדפים נדפס 'משמרת לזכרון המתנדבים' ובו תקנות מפורטות אודות התורמים, כולל קביעה האם התורמים זכאים להכניס את בניהם לישיבה והאם יש להם זכות קדימה. וכן אודות כספי הישיבה, שכר דירה של דירות הישיבה, וכן מי יכול להתמנות לראש ישיבה לאחר פטירת ראש הישיבה. גם נדפס חילופי אגרות עם רבי יצחק מוולוזי'ן, ואחר כך 3 דפי פרונמרנטן עם מאות שמות מקהילות ליטא.
‫[4], לו; י דף, 21 ס"מ. חותמות בעלים. מצב טוב. כריכה חדשה.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $400 -
$600
נמכר: $342

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 141
מכירה 113
רוח חיים. ביאור על פרקי אבות. רבי חיים מוואלאז'ין. ווילנא, תרי"ט 1858. מהדורה ראשונה

במרכז הדף נדפס פרקי אבות וסביבו הפירוש. כתב יד של החיבור היה מוכן להדפסה בחיי המחבר. כנזכר בהקדמת המהדורה הראשונה של 'נפש החיים' וילנא, תקפ"ד [1824] שם כתב בן המחבר וממלא מקומו רבי יצחק מוואלאזין ששם החיבור על פרקי אבות יהיה "רוח חיים". אך בנו רבי יצחק לא זכה להוציאו לאור בחייו. אלא נכדו של המחבר רבי אליהו שלמה זלמן בנו של רבי יצחק, יחד עם חתנו רבי יהושע העשיל לוין הוציאוהו לאור. עם הקדמה חשובה מאת רבי אברהם שמחה מסטיסלאוו. שהיה תלמידו של רבי חיים ובן אחיו. הוא היה העורך ומו"ל של ביאור הגר"א ל'ספרא דצניעותא'. ושל 'נפש החיים'. כמו כן הסכמה מאת רבי ישראל מסלאנט מיסד תנועת המוסר.
יז, מא דף, 20 ס"מ. נוסף שער ראשון מקוצר. וינוגרד, אוצר ספרי הגר"א, 1458. מצב טוב-טוב מאד. כתמי זמן.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $300 -
$400
נמכר: $244

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 142
מכירה 113
סט אפיקי יהודה שני חלקים. למברג, תקפ"ט [1829]. כולל הספד על הגר"א

* אפיקי יהודה חלק ראשון – עשרים וארבע דרשות. בדף מב 1 הספד על הגר"א מווילנא "שם ישבנו בבה"כ הגדולה דק"ק סלונימא יצ"ו, גם בכינו ביום ד' י"ב אדר תקנ"ח". דפוס אהרן סג"ל, לעמבורג, תקפ"ט [1829]. חותמת בעלות של הרב "גרשון באיארסקי מחבר ספר רגש אמרנו".
* אפיקי יהודה חלק שני – עשרים ושלש דרשות (החל מדרוש כ"ה עד דרוש מ"ח), הקדמה ארוכה מאת בני המחבר ושיר מאת המחבר. שני שערים, הראשון מעוטר. מהדורה ראשונה. [יוהנסבורג, תרי"ד -1854]. בשער השני נכתב (בטעות) "נדפס באמשטרדם ה'תקפ"ז לפ"ק".
מאת הגאון רבי יהודה ליב עדל [תקי"ז – תקפ"ח], מגיד מישרים דק"ק סלאנימא. ממקורביו של הגר"א מווילנא. דרשותיו שמשו כמקור לדרשנים בדורות שאחריו.
[2], קלה; [10], 238 דף. 22 ס"מ. מצב בינוני-טוב. כתמי זמן. מעט נקבי עש. חיזוקים בנייר דבק בעמודים האחרונים. ללא כריכות.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $300 -
$500
נמכר: $268

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 143
מכירה 113
ספר יצירה עם פירוש הגר"א - מהדורה ראשונה, הורודנה, תקס"ו [1806]. הגהות חשובות

ספר יצירה עם פירוש הגאון רבי אליהו מווילנא (מלבד חמשה פירושים נוספים של: הראב"ד, הרמב"ן, רבי סעדיה גאון, רבי אליעזר מגרמייזא בעל הרוקח ורבי משה בוטריל). בספר טבלאות ושרטוטים קבליים. המהדורה שלפנינו הינה המהדורה הראשונה של פירוש הגר"א על ספר יצירה. וספר הקבלה הראשון של הגר"א שהובא לדפוס. נדפס על ידי תלמידו המקובל רבי מנחם מנדל משקלוב. דפוס יחזקאל בן משה, הוראדנא הבירה, תקס"ו [1806]. בשולי הגליונות כ-13 הגהות קבליות, בעיקר בשמות הקודש וצירופי האותיות, אשר כידוע כל שינוי של אות אחת בהם מונע את הייחוד והפעולה הנדרשים, וזו לדברי המקובלים הסיבה לכך שכיום לא מצליחים לפעול באמצעות ספר היצירה כבעבר.
יב, [2], מב, [30] דף (ספירת הדפים משובשת). 20 ס"מ. מצב בינוני. כתמי זמן. נקבי עש. חיסרון בשולים הלבנים התחתונים של ששת הדפים האחרונים, עם פגיעה מינימאלית בטקסט. כריכה חדשה.

מחיר פתיחה: $300
הערכה: $500 -
$800
נמכר: $512

המחיר כולל עמלת קונה

התחל להקליד ע"מ לקבל תוצאות רלוונטיות

שאלה על פריט

רוח חיים. ביאור על פרקי אבות. רבי חיים מוואלאז'ין. ווילנא, תרי"ט 1858. מהדורה ראשונה

תנאי בית המכירות

הדרכה למבקרי התערוכה ומשתתפי המכירות הפומביות כולל תקנות ונוהל.

ווינרס מכירות פומביות בע"מ להלן החברה עורכת בזה תצוגת פריטי יודאיקה שונים, אשר התקבלו מאנשים שונים אשר הסכימו להעמיד את הפריטים החשובים לרשות הקהל להסתכלות עם אפשרות לרכישתם במכירה פומבית שתתקיים עם סיום התערוכה.

 

*היות ובאתר הבית של ווינרס ישנה אפשרות למתן הצעות מוקדמות ולראותן, במקרה של שוויון בהצעות מוקדמות ההצעות שניתנו באתר הבית של ווינרס גוברות על פני הצעות שנתקבלו באתרים אחרים.

1 . לנוחיות המבקרים הוצאנו לאור קטלוג זה עם הסברים מפורטים בליווי תמונות. המידע בקטלוג מבוסס על הערכת מומחי החברה אולם האחריות

הבלעדית על בדיקת הפריטים מוטלת על הרוכש. שמור על הקטלוג כעל מלווה אישי לכל ימי התערוכה והמכירה. אנו לרשותך בכל שאלה, ספק וברור.

ניהול המכירה ותנאיה:

2 . המכירה עצמה תנוהל ע"י אדם מנוסה הבקי בנוהלי המכירות פומביות. אנו מבקשים מכל המבקרים והאורחים במכירה הפומבית לצייד את עצמם

בידע המתאים. לאלו שאינם בקיאים בנושא זה אנו ממליצים לפנות אלינו בימי התערוכה או לפניה ולקבל מאיתנו את המידע הדרוש.

3 . עצם ההשתתפות במכירה הפומבית וקבלת "מספר רכישה" מאיתנו מהווה אישור והסכמה כי ידועים למקבל המספר. התקנות, הנוהל, התנאים

והנהוג בתערוכות ובמכירה פומבית שלנו ובכל בעיה וספק, באם יתעוררו, בשעת המכירה או לאחריה, עקב רכישת פריטים מסוימים, ינהג הרוכש או

הרוכשת וכן הנהלת החברה כעורכי המכירה, לפי הנהוג והמקובל אצלנו.

4 . היות והחברה אינה אלא עורכת התערוכה והמכירה ואינה בעלת הפריטים עצמם לכן מוסכם ומותנה בזאת כי בכל מקרה, לא תהיה אחריות החברה כלפי הרוכשים אלא עד העברת הכספים לידי המוכרים- בעלים ולכן, באם הועבר כבר התשלום שהתקבל מהרוכש ליד הבעלים, אזי אף אם תלונתו או טענתו של הרוכש תהיה מוצלחת, אנו נעשה כל מאמץ והשתדלות להשיב את כספו של הבעלים. אך לא תהיה כל התחיבות מצידנו לכך, וכן לא ננהל הליכים משפטיים לשם החזרת כספים לרוכשים לאחר שהועברו לבעלים. אולם נסכים למתן האישורים המתאימים מצידנו לרוכש כדי שיוכל לנהל הליכים משפטיים נגד הבעלים.

5 . עם קבלת "מספר רכישה" מאיתנו באופן אישי או טלפוני, מסכים ומתחייב הרוכש לא לתבוע באופן אישי או בתביעה משפטית בכל מקרה של נזק או טעות בתיאורי הפריטים את החברה. כל טענה או תביעה לאחר העברת הכספים לבעלים הנה אך ורק כלפי הבעלים.

מחירים והערכות:

ההשתתפות במכירה מתבצעת באחת מהאפשריות הבאות: א. ע"י הופעת הרוכש\ת בעצמו באולם ב. בא כוחו ג. ע"י הצעות טלפוניות או בכתב, המייפות את כוחה של הנהלת החברה לרכוש עבור המזמינים פריטים שונים ד. דרך האינטרנט.

6 . משתתף המופיע כבא כוחו של אדם אחר, מחייב את עצמו ואת שולחו באותה מידה, ויחויב לעמוד בעצמו בתשלומי רכישותיו עבור משלחו ואנו נראה בו כ"רוכש" לכל דבר, ונוכל לפנות אליו או אל שולחו כדי לממן את הרכישה, לפי ראות עינינו.

7 . באם נקבל הזמנה טלפונית או בכתב לפריט מסוים, נשתדל לפעול למען האינטרס של המזמין כאילו היה הוא בעצמו באולם. אולם, אין התחיבות מצידנו להשיג עבורו את הפריט.

8 . אין התחיבות לקבל כל הצעה שהיא לרבות הגבוהה ביותר וזאת אף אם הרוכש או מיופה כוחו נמצא באולם ומשתתף אישית במכירה.

9 . המכירה עצמה מנוהלת בהכרזת דולרים של ארה"ב. אולם התשלום בפועל מתקבל בשקלים לפי חישוב הדולר בשער אשר יוכרז עליו בפתיחת המכירה או ביום התשלום (הגבוה מבינהם), או בדולרים של ארה"ב.

10 . א. על כל תשלומי הרוכשים עד $500,000 לפריט מתווספים 24% עמלה. מעל $501,000 לפריט מתווספים 20%. על כל התשלומים יש תוספת מע"מ על העמלה. תוספות אלו הינם חלק בלתי נפרד מהצעת המחיר המתקבל ע"י מנהל המכירה בשעת המכירה וכל ההתחייבות והמשתמע מהן חלות גם על האחוזים.

ב. תושב חו"ל יהא זכאי לפטור מן המע"מ רק במידה והפריט שרכש ישלח לחו"ל ע"י החברה ללא אחריותה ובכפוף להוצאת רשימון יצוא משרותי המכס. הרוכש ישא בכל העלויות הנילוות.

11 . א. צ'יקים בנקאיים או צ'יקים אישיים מתקבלים בהסתייגות עד לביצוע התשלום בפועל ע"י הבנק.

ב. תשלום במזומן, בצ'קים או בהעברה בנקאית מהארץ הם ללא עמלה. תשלום בצ'קים )מחו"ל( או כרטיסי אשראי )מהארץ( יחויבו בתוספת של 1.5% .

העברה בנקאית מחוץ לארץ תחויב בתוספת של 1.5% מהסכום, מינימום 30$ . תשלום בכרטיסי אשראי מחו"ל יחויב בעמלה של 3% . כל החיובים הנ"ל אינם תלויים בתאריך הגביה וכפופים להיתר עיסקה.

2 1 . ליד כל פריט נמצאת הערכת המומחים שלנו. נא להתייחס אל ההערכה רק כאל הצעה בלבד, אין כל הבטחה שהפריטים לא ימכרו מתחת למחיר הנמוך המופיע בהערכה ואין כל בטחון שהמחיר לא יעלה ואפילו בהרבה על המחיר הגבוה. סעיף זה אינו גורע מהגנתנו העקבית על מחיר המינימום של בעל הפריט, הגנה זו מתבצעת על ידינו בדרכים מקובלות והנראות לנו. לצורך זה נרשם גם מחיר הפתיחה ליד הערכה.

פעמים ואנו מקבלים פריטים אשר הבעלים קבעו להם מחיר פתיחה נמוך ביותר, אנו מצידנו קובעים את ההערכה מבחינה מקצועית, לכן אנו רושמים את מחיר הפתיחה, המבוקש ע"י הבעלים אך רושמים גם את ההערכה שלנו, שהיא לפעמים גבוהה בהרבה ממחיר הפתיחה.

13 . הרוכש (לרבות אדם שרכש את הפריטים שלו שהוא העמיד למכירה) או בא כוחו יוציא את הפריט שנרכש בהקדם האפשרי. אנו מבקשים להופיע תוך 7 ימים, לשלם ולהוציא את הפריטים ומכל מקום בשום אופן לא לאחר יותר מ- 14 יום. כעבור 14 יום החברה תשמור לעצמה את הזכות לגבות 5$ לפריט ליום, דמי שמירה ואחסון ו/או לבטל את המקח בצורה חד צדדית, בלי לוותר על זכות התביעה של העמלות.

14 . משלוח הפריטים אל בית הרוכש, מתבצע על אחריותו הבלעדית, ובדרך שתיראה לנו. כל הוצאות משלוח וכו' על חשבון הרוכש.

15 . הרוכש ישלם על רכישותיו לפני הוצאת הפריטים ממשרדי החברה.

16 . לידיעת הבעלים: אין אנו אחראים לביצוע בפועל של התשלומים אשר התחייבו הרוכשים לשלם בשעת המכירה. כל התחיבות של הרוכשים אשר לא תבוצע בפועל, ניתן את כל הגיבוי לבעל הפריט ]לשעבר[ לגבות את התשלומים המגיעים לו. אך לא ננהל בפועל הליכים משפטיים כנגד רוכשים,

אלא נשתדל בכל הדרכים הנראות לנו כגון עיקול כספים של רוכשים באם נמצאים אצלנו, או חפצים שלהם וכדומה, אך איננו מתחייבים לעקל כספים וכדומה.

17 . למרות כל האמור מסכימים הרוכשים והמוכרים לראות בנו כצד משפטי לכל דבר במקרה ונעמוד על זכותנו הניתנת לנו בזה, לנהל הליכים משפטיים ולנקוט בכל דרך מקובלת אחרת כנגד צד שאינו עומד באיזהו שהיא מהתחייבויותיו.

18 . אנו משאירים לעצמנו את הזכות להודיע בע"פ או בכתב, עד שעות המכירה, על שינויים בסעיפים דלעיל או הוספת שונות באם יהיו כאלו.

19 . בכל מקרה של שינוי, תוספת או השמטה בתרגום לאנגלית, הנוסח העברי קובע.