עותקים מיוחסים לאדמו"רים

מספר פריטים: 16

סנן פריטים

בחר קטגוריות להצגה
בחר קטגוריה
נמכר
פריט מספר 86
מכירה 123
שולחן ערוך של הרה"ק מביאלה ובנו ה'אבני נזר', חתימות והגהות בכתי"ק

שולחן ערוך חלק יורה דעה – אשלי רברבי, בדפוס האדמו"ר הרה"ק רבי משה שפירא מסלאוויטא, תקפ"ב [1822]. העותק של הרה"ק רבי זאב נחום מביאלה בעל שו"ת אגודת אזוב ואביו של בעל ה'אבני נזר' (כידוע הסיפור על הרה"ק מביאלה שבזכות שהיה היחיד בעולם שלמד בפורים זכה ל'אבני נזר' שהאיר את העולם בתורתו). חתימות והגהות בכתב יד קדשו שלא נדפסו. וכן חתימות ה'אבני נזר'.

בראש השער מופיעה חתימתו של הרב מביאלה: "זאב נחום במהר"א ז"ל". וכן בעוד מקומות מופיעה חתימתו: "זאב נחום". בשער מופיעה חתימה נוספת של בנו האדמו"ר הרה"ק רבי אברהם בורנשטיין מסוכטשוב בעל ה'אבני נזר': "[א]ב[ר]הם ב… אמ"ו זאב נחום בארינשטיין" ושרידי חתימה נוספת של ה'אבני נזר'.

בין דפי הספר הגהות והערות רבות בכתב יד קדשו של הרה"ק מביאלה. ההגהות בדפים: קמה 2, רא 2, רו 2, רט 2, ריג 1, רמב 1, רנח 1, רסה 1, רסו 2, רצד 1, שכח 1, שלז 1, שמ 1, שמט 1.

הרה"ק רבי זאב נחום בורנשטיין [תק"פ-תרמ"ה, 1820-1884] רבה הנודע של העיירה ביאלה, וראש הישיבה שם, בה למדו רבים מגדולי יהדות פולין. בין תלמידיו המפורסמים: בעל 'חלקת יואב'. הרה"ק מביאלה היה מחסידי השרף מקוצק שהיה גם מחותנו.

מפורסמת האימרה בשם הרבי מקוצק, כי זכה רבי זאב נחום לבנו הגאון הקדוש בעל ה"אבני נזר" וה"אגלי טל", בעקבות עמלו בתורה ביום הפורים, בשעה בה העולם כולו היה שמם מלימוד התורה, וכידוע שבלא תורה אין קיום לעולם, והיה הוא היחיד שקיים את העולם באותה השעה. לכן הוחלט בבית דין של מעלה, מידה כנגד מידה, שיזכה לבן שיאיר את עיני העולם כולו בתורתו.

שנב [1] דף, 37 ס"מ. נייר ירקרק.

מצב בינוני-גרוע. פגעי עש. החתימות דהויות ופגועות וחלקן מעל גבי דבקיות-תיקון מהתקופה. כריכה חדשה.

מחיר פתיחה: $500
הערכה: $800 -
$1,200
נמכר: $793

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 87
מכירה 123
הרמב"ם של האדמו"רים רבי אלימלך מגרודז'יסק ובנו בעל חובת התלמידים

משנה תורה להרמב"ם, חלק ראשון – מדע, אהבה וזמנים. ברדיטשוב, תקע"ח [1818]. העותק של האדמורי"ם רבי אלימלך מגרודז'יסק ובנו האדמו"ר רבי קלונימוס קלמיש מפיאסצנא בעל חובת התלמידים. מגדולי וחשובי האדמו"רים בדורם.

בשער ובדף שלפניו מספר חותמות בעלות של האדמו"רים הרה"ק רבי אלימלך מגרודז'יסק, ובנו הרה"ק רבי קלונימוס קלמיש שפירא. חותמת בעלות נוספת של בנו הנוסף של הרבי מגרודז'יסק, האדמו"ר רבי ישעיה שפירא. וכן רישומים בכתב יד המעידים על בעלות הצדיקים על הספר, וכן תולדות המשפחה החשובה.

כמה מפעים ומרטיט להחזיק ביד את ספר המדע להרמב"ם ובו הלכות "קידוש ה' ". הספר בו הגה בעל 'חובת התלמידים' הרה"ק רבי קלונימוס קלמיש, אשר רבו כמו רבו הסיפורים אודותיו, עת שימש כמגדלור לעשרות אלפי היהודים השבורים בגיטו (ראה להלן) ובראשם הלך בראש מורם לקיים הלכה למעשה את המצווה הנדירה של קידוש ה'.

האדמו"ר הרה"ק רבי אלימלך מגרודז'יסק [תקפ"ד-תרנ"ב], מצד אביו: בנו של השרף ממוגלניצא, ונכדו של המגיד מקוז'ניץ. ומצד אמו – גיטל: היא הייתה בתו של רבי אלעזר מליז'נסק, בנו של רבי אלימלך מליז'נסק שעל שמו הוא נקרא. רבי אלימלך מגרודז'יסק היה מחשובי האדמו"רים בדורו, וייסד את שושלת גרודז'יסק. אשתו הראשונה הייתה בתו של רבי ירחמיאל מפשיסחא, בנו של 'היהודי הקדוש'. בשנותיו האחרונות נישא בשנית לחנה ברכה, בתו של רבי חיים שמואל הורוביץ מחנצ'ין. מנישואים אלו נולד לו בנו המפורסם, רבי קלונימוס קלמיש שפירא מפיאסצנא בעל 'חובת התלמידים'. מתורתו נדפסו הספרים: 'אמרי אלימלך' על התורה ו'דברי אלימלך' על התורה ומועדים.

הרה"ק רבי קלונימוס קלמיש שפירא [תרמ"ט- תש"ד], בנו של הרה"ק רבי אלימלך מגרודז'יסק. גאון מופלא בנגלה ובנסתר. במקביל לאדמו"רותו בפיאסצנא, יסד האדמו"ר את ישיבת 'דעת משה' בורשה ושימש בה כראש ישיבה, באומרו: "לחסידים המבוגרים יש להיכן ללכת וממי ללמוד, לא חסרים רבי'ים שיקרבו אותם. אני רוצה לקרב דווקא את צעירי הצאן, שלא ירעו בשדות זרים". רבי קלונימוס קלמיש נודע בספרי ההדרכה שחיבר 'חובת התלמידים', 'חובת האברכים', 'אש קודש' וספרים נוספים. עם פרוץ מלחמת העולם השנייה נלכד רבי קלונימוס קלמיש בוורשה, המכותרת על ידי הגרמנים. בהפגזות נהרגו בנו, כלתו ודודתו, וזמן קצר לאחר תחילת הכיבוש הגרמני מתה גם אמו. למרות האסון האישי, ולמרות הצרה הכללית, סירב האדמו"ר להצעות בריחה שונות שהופנו אליו והעדיף להישאר עם חסידיו בגטו ורשה עד הסוף. האדמו"ר עשה מאמצים רבים בגטו לשמור על מסגרת החיים היהודיים. כך, למשל, עשה מאמץ עליון לאפשר גישה של נשים למקווה טהרה, לקיים את מסגרת החגים – אפיית מצה בפסח, וכדומה, קיום ברית מילה, ועוד. הוא ערך את שולחנותיו הטהורים, בלב התופת, במרתפים נסתרים של מפעלים נטושים, בהם התקבצו מאות ואלפים מהנשמות השבורות והגופים ההרוסים, שבדרשות החיזוק שהרבי נשא בפניהם, הוא רומם אותם מתוך עמק הבכא אל גבהים רוחניים. אותן דרשות מרטיטות קובצו על ידיו לספר 'אש קודש'. אותו קבר מתחת להריסות של בניין בגטו, וצירף לו מכתב בו ביקש שאם ימצא מישהו את הכתבים, שיקח אותם לארץ ישראל ויוציאם לאור, וכך היה. לאחר מרד גטו ורשה, גורש הרבי עם היהודים שנותרו בחיים למחנה הריכוז טרווניקי, ליד לובלין. שם נרצח, יחד עם שאר יהודי המחנה.

האדמו"ר רבי ישעיה שפירא [תרנ"א-תש"ה], בן הזקונים של הרה"ק רבי אלימלך מגרודז'יסק נודע באהבת ארץ ישראל שלו וכל חייו עסק בחיבת ציון וישוב הארץ, הוא פעל במרץ להביא חלוצים שומרי תורה ומצוות ולהקים בארץ ישראל ישובים דתיים ברוח התורה. עם קבלת הידיעות על היקף השואה באירופה, והירצחם של אחיו, ובמיוחד אחיו האהוב האדמו"ר מפיאסצנא וכל בני משפחתו, הידרדר מצב בריאותו, ובערב חג השבועות ה'תש"ה נפטר בירושלים, והובא לקבורה בבית הקברות בהר הזיתים.

רעח דף, 39 ס"מ. נייר ירקרק. כרך מרשים.

מצב טוב. כתמי זמן. נקבי עש. כריכת עור.

מחיר פתיחה: $2,000
הערכה: $4,000 -
$5,000
פריט מספר 88
מכירה 123
'שולחן מלכים', עותק מיוחס לשלושה מלכים - מאן מלכי רבנן!

שולחן מלכים – הלכה, מאת הגאון רבי משה צבי לאנדא אב"ד קליינווארדיין. ברגסס, תרצ"א [1931]. עותק מיוחס שהיה שייך לשלושה גדולי עולם שכללו יחדיו את כל חלקי התורה: הלכה, קבלה וחסידות. חתימות והגהות רבות.

בתחילה היה הספר שייך לגאון רבי יעקב יוסף יונגרייז אב"ד ניר-מאדע שבהונגריה, שחותמותיו מופיעות בדף השער ובדף שאחריו (וכן חתימת בעלות של גיסו רבי יחיאל מיכל בראך). ממנו עבר הספר לאחד מגדולי המקובלים-העיוניים בדורות האחרונים, המקובל רבי דניאל פריש בעל ה'מתוק מדבש', שחתימות בעלות בכתב יד קדשו מופיעות פעמיים: בדף הפורזץ ובדף השער. (אין ידוע כיצד הגיע הספר לידי רבי דניאל פריש, מה שידוע הוא שגם מוצאו של רבי דניאל היה מהונגריה). ורבי דניאל פריש, מחיבת הקודש, נתן את הספר כמשלוח מנות למורו ורבו האדמו"ר מתולדות אהרן הרה"ק רבי אברהם יצחק קאהן. כמו שמופיע בכתב יד קדשו בדף הפורזץ: "משלוח מנות לאדמו"ר שליט"א, דניאל בן שרה".

בדפי הספר הגהות ותיקונים רבים. ההגהות, שחלקן נכתבו בעט וחלקן בעיפרון, לא נבדקו בהשוואה לכתב ידם של שלושת הגדולים וייתכן שנכתבו בידי אחד מהם או בידי כולם. אחת ההגהות מסתיימת במילים "דבר פלא ונורא מאוד".

הגאון רבי יעקב יוסף הלוי יונגרייז [נעק"ד בשנת תש"ד], רבה של ניר-מאדע שבהונגריה משנת תרפ"ז ועד להסתלקותו. בנו של הגאון רבי יצחק הלוי יונגרייז אב"ד קאשוי ומעדיעש. וחתנו וממלא מקומו של רבי שמואל בראך אב"ד ניר-מאדע והגלילות ובעל 'זכרון שמואל'.

המקובל רבי דניאל פריש [תרצ"ה-תשס"ה], מגדולי המקובלים בדורות האחרונים, שזכה שספרו 'מתוק מדבש' התקבל בכל תפוצות ישראל כאחד מספרי המקובלים הקדמונים. רבי דניאל היה מראשי ישיבות המקובלים 'אנשי מעמד' ו'שער השמים' בהם השמיע את שיעוריו העמוקים בקבלה. הוא חיבר ספרים רבים, הנפוץ והמפורסם שבהם הוא 'מתוק מדבש' על הזוהר הקדוש. רבי דניאל נולד בעיירה נאנאש שבהונגריה, לשרה ולרב נפתלי הירצקא. הוא עבר את מאורעות השואה ועלה לישראל בשנת תשי"ב. בתחילה למד אצל הרב יוחנן סופר האדמו"ר מערלוי, ולאחר מכן דבק בלב ונפש באדמו"ר מתולדות אהרן ואף נטמן בסמוך אליו.

האדמו"ר רבי אברהם יצחק קאהן [תרע"ד-תשנ"ז], מחשובי האדמורי"ם בדור הקודם ומיסד חסידות 'תולדות אהרון'. לאחר פטירת חמיו האדמו"ר רבי אהרון ראטה משומרי אמונים, הנודע בכינויו 'רבי אהרל'ה', החליטו רוב החסידים להכתירו כממשיכו וממלא מקומו של האדמו"ר, בתקופתו פרחה החסידות וגדלה מאוד והוקמו מרכזי חסידות בעיר בית שמש וכן בניו יורק, נחשב מגדולי המתנגדים לציונות, נודע בקדושתו ופרישותו.

שסח דף, 23 ס"מ.
מצב טוב. כתמי זמן, דף אחד מנותק. חיזוקים. נייר שברירי. כריכה מקורית.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $400 -
$500
נמכר: $244

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 89
מכירה 123
משניות קדשים - סלאוויטא. העותק של האדמו"ר מתולדות אהרון

"יבואו טהורים ויעסקו בטהרות"

משניות סדר קדשים, דפוס האדמו"ר הרה"ק רבי משה שפירא מסלאוויטא, בנו של הרה"ק רבי פנחס מקוריץ. סלאוויטא, תק"ץ 1830 . העותק של האדמו"ר מתולדות אהרן.

עם פירוש רבינו עובדיה מברטנורא, תוספות יום טוב ותוספות חדשים, פרי חדש, וראשי פרקים מכל פרקי הש"ס. בדף שלפני השער הקדשה רבנית עתיקה בכתב יד. בסוף הכרך שני דפים נוספים בכתב יד ובהם ראשי פרקים מכל פרקי הש"ס לפי סדר האלפא ביתא וכן תפילה לעילוי נשמה, לאחר לימוד המשניות.

האדמו"ר הרה"ק רבי אברהם יצחק קאהן [תרע"ד-תשנ"ז], מחשובי האדמורי"ם ומיסד חסידות 'תולדות אהרון'. לאחר פטירת חמיו האדמו"ר רבי אהרון ראטה הנודע בכינויו 'רבי אהרל'ה', החליטו רוב החסידים להכתירו כממשיכו וממלא מקומו של האדמו"ר, בתקופתו פרחה החסידות וגדלה מאוד והוקמו מרכזי חסידות בעיר בית שמש וכן בניו יורק, נחשב מגדולי המתנגדים לציונות, נודע בקדושתו ופרישותו.

קסג דף, כ 27 ס"מ. שער בדיו אדומה ושחורה, חלק מדפי הספר בצבע כחול, שוליים רחבים, במספר דפים
מצב בינוני-טוב. כתמי זמן. פגעי עש. קרע בפינת דף אחד ובשולי השער, ללא פגיעת טקסט. כריכת עור מקורית, עם בלאי קל.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $400 -
$600
נמכר: $732

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 90
מכירה 123
הש"ס של האדמו"ר מ'תולדות אהרן' שירש מזקנו הרה"ק מקרעטשניף

מסכתות: עירובין, יומא, גיטין, עבודה זרה, זבחים ומנחות, [ששה כרכים] מהש"ס של האדמו"ר מתולדות אהרן הרה"ק רבי אברהם יצחק קאהן אותו ירש מזקנו האדמו"ר מקרעטשניף סיגעט הרה"ק רבי משה דייטש. למברג [תרכ"ב-תרכ"ה] 1862-1865.

בחלקם הגדול של הכרכים מופיעות חתימות רבות בכתב יד קדשו של הרה"ק רבי משה דייטש מקרעטשניף. ובראש מסכת גיטין מופיעה עדותו החתומה של אחד מבני האדמו"ר מתולדות אהרן זצ"ל, המאשר כי בש"ס זה הגה והשתמש אביו האדמו"ר מתולדות אהרן במשך שנים.

האדמו"ר הרה"ק רבי משה דייטש מקרעטשניף סיגעט. בן רבי דוד נתן דייטש אב"ד קרעטשניף בעל הנפש דוד, וחתן רבי אברהם יצחק העליר בן הרב הקדוש רבי שמואל העליר רבה של צפת. רבי משה היה זקינו אבי אמו של רבי אברהם יצחק קאהן האדמו"ר מתולדות אהרן. הוא שימש כאדמו"ר בסיגעט, (כמקובל מפי האדמו"ר מתולדות אהרן).

האדמו"ר הרה"ק רבי אברהם יצחק קאהן. מחשובי האדמורי"ם ומיסד חסידות 'תולדות אהרון'. לאחר פטירת חמיו האדמו"ר רבי אהרון ראטה הנודע בכינויו 'רבי אהרל'ה', החליטו רוב החסידים להכתירו כממשיכו וממלא מקומו של האדמו"ר, בתקופתו פרחה החסידות וגדלה מאוד והוקמו מרכזי חסידות בעיר בית שמש וכן בניו יורק, נחשב מגדולי המתנגדים לציונות, נודע בקדושתו ופרישותו.

[6] כרכים. מצב כללי טוב.

מחיר פתיחה: $500
הערכה: $1,000 -
$1,200
נמכר: $610

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 91
מכירה 123
חומש ויקרא, העותק של האדמו"ר מתולדות אהרן

חומש ויקרא עם פירוש האלשיך הקדוש ומגילת שיר השירים. פורמט גדול. דפוס לעמבערג. העותק של האדמו"ר מתולדות אהרן הרה"ק רבי אברהם יצחק קאהן.

בדף הפורזץ מופיעה עדותו החתומה של אחד מבני האדמו"ר מתולדות אהרן זצ"ל, המאשר כי ספר זה היה שייך לאביו האדמו"ר. בשער רישום בעלות עתיק: "הק' ליפמן ב"ה לוי יצ"ו חונה פה ק"ק [סורצוילו] ואגפי' ".

האדמו"ר הרה"ק רבי אברהם יצחק קאהן [תרע"ד-תשנ"ז], מחשובי האדמורי"ם ומיסד חסידות 'תולדות אהרון'. לאחר פטירת חמיו האדמו"ר רבי אהרון ראטה הנודע בכינויו 'רבי אהרל'ה', החליטו רוב החסידים להכתירו כממשיכו וממלא מקומו של האדמו"ר, בתקופתו פרחה החסידות וגדלה מאוד והוקמו מרכזי חסידות בעיר בית שמש וכן בניו יורק, נחשב מגדולי המתנגדים לציונות, נודע בקדושתו ופרישותו.

[1] קכ [1] דף, 34 ס"מ. נייר ירקרק/אפרפר.

מצב טוב. כתמי זמן. מעט תעלות עש. קרעים קלים בשולי מספר דפים. קרעים בדף השער, משוקמים בנייר דבק עם פגיעת טקסט. כריכה פשוטה.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $300 -
$400
פריט מספר 92
מכירה 123
'תקוני הזוהר' של האדמו"ר מתולדות אהרן

תקוני הזוהר, ירושלים, תשל"ד [1974]. דפוס צילום ממהדורת זיטומיר תרכ"ג. העותק של האדמו"ר מתולדות אהרן.

בדף הפורזץ מופיעה עדותו החתומה של אחד מבני האדמו"ר מתולדות אהרן זצ"ל, המאשר כי ספר זה היה שייך לאביו האדמו"ר. בדף הפורזץ הזכרת שם לברכה של אחד החסידים.

בדף שאחרי השער הסכמת הרה"ק רבי אהרון בנו וממלא מקומו של המגיד מטשרנוביל המברך "באורך ימים ושנים טובים. וייטיב ה' להם בגו"ר בבני חיי ומזוני רויחא".

גדולי החסידות והמקובלים נוהגים ללמוד את ספר 'תקוני הזוהר' ולסיים את כל שבעים התיקונים בחודש אלול ובימים הנוראים (מערב ראש חודש אלול ועד יום הכפורים), שכן לפי ספרי המקובלים וספרי חסידות רבים, קריאת 'תקוני הזוהר' מתקנת את הנפש ומטהרת את הגוף והנשמה. כמו כן, לפי המסורת בימים אלו הנקראים ימי תשובה, התיקון של המעשים גדול יותר. במהדורה שלפנינו, שהיא כאמור ד"צ של מהדורת זיטומיר המפורסמת, קיימת חלוקה מובנית לפי ימי חודש אלול. לפי חלוקה זו, בימים מסוימים קוראים מעט ובאחרים הרבה.

האדמו"ר הרה"ק רבי אברהם יצחק קאהן [תרע"ד-תשנ"ז], מחשובי האדמורי"ם ומיסד חסידות 'תולדות אהרון'. לאחר פטירת חמיו האדמו"ר רבי אהרון ראטה הנודע בכינויו 'רבי אהרל'ה', החליטו רוב החסידים להכתירו כממשיכו וממלא מקומו של האדמו"ר, בתקופתו פרחה החסידות וגדלה מאוד והוקמו מרכזי חסידות בעיר בית שמש וכן בניו יורק, נחשב מגדולי המתנגדים לציונות, נודע בקדושתו ופרישותו.

קנד דף, כ 18 ס"מ.

מצב טוב מאוד. מעט כתמי זמן. כריכה פשוטה.

מחיר פתיחה: $300
הערכה: $500 -
$600
נמכר: $561

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 93
מכירה 123
עצי חיים מהדורה ראשונה, העותק של האדמו"ר מתולדות אהרן

עצי חיים על מועדים. מהדורה ראשונה. סיגוט, תרצ"ד [1934]. מאת האדמו"ר רבי חיים צבי טייטלבוים אב"ד סיגט הנקרא על שם ספרו שלפנינו בעל ה'עצי חיים'. העותק של האדמו"ר מתולדות אהרן הרה"ק רבי אברהם יצחק קאהן.

בדף הפורזץ מופיעה עדותו החתומה של אחד מבני האדמו"ר מתולדות אהרן זצ"ל, המאשר כי ספר זה היה שייך לאביו האדמו"ר. בשער כתובה בעיפרון המילה "אדמו"ר". בין דפי הספר נמצא 'קוויטעל' – פתקא לישועה מאחד החסידים.

האדמו"ר הרה"ק רבי חיים צבי טייטלבוים [תר"מ -תרפ"ו], בנו של הרה"ק בעל 'קדושת יום טוב', ונכדו של הרה"ק בעל 'ייטב לב'. חתן הרה"ק רבי שלום אליעזר הלברשטאם מראצפערט בן הדברי חיים מצאנז. התמנה לאדמו"ר מסיגעט בהיותו בן כ"ד שנים בלבד. היה עילוי, גאון ומתמיד עצום. חתנו היה האדמו"ר מצאנז-קלויזנבורג בעל 'שפע חיים'. אחיו היה האדמו"ר רבי יואל'יש מסאטמאר, ובנו היה האדמו"ר בעל 'ברך משה' מסאטמאר, אבי האדמורי"ם מסאטמאר.

האדמו"ר הרה"ק רבי אברהם יצחק קאהן [תרע"ד-תשנ"ז], מחשובי האדמורי"ם ומיסד חסידות 'תולדות אהרון'. לאחר פטירת חמיו האדמו"ר רבי אהרון ראטה הנודע בכינויו 'רבי אהרל'ה', החליטו רוב החסידים להכתירו כממשיכו וממלא מקומו של האדמו"ר, בתקופתו פרחה החסידות וגדלה מאוד והוקמו מרכזי חסידות בעיר בית שמש וכן בניו יורק, נחשב מגדולי המתנגדים לציונות, נודע בקדושתו ופרישותו.

[2], קנח דף, 25 ס"מ. שוליים רחבים.

מצב טוב. מעט כתמי זמן. נייר שברירי. קרעים קלים בשולי השער וחיזוקים בנייר דבק. כריכה נאה.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $400 -
$500
פריט מספר 94
מכירה 123
מקבץ [14] ספרים של האדמו"ר מתולדות אהרן בהם הגה שנים

מקבץ [14] ספרים מספרייתו של האדמו"ר מתולדות אהרן הרה"ק רבי אברהם יצחק קאהן. [7] ספרים כרוכים יחדיו, ועוד [7] ספרים כרוכים בנפרד. לספרים מצורף אישור כתוב וחתום מבנו של האדמו"ר מתולדות אהרן זצ"ל, המאשר כי אביו האדמו"ר הגה בספרים אלו במשך שנים.

* שערי הקדושה למהרח"ו, עם חידושים מאת רבי שמשון מאוסטרופולי "אשר לא היו מעולם". למברג, תרכ"ב 1862.

* כרוך יחד עם אגרת תשובת הרמב"ם, עם אגרת רבינו אברהם בן הרמב"ם. למברג, [תרי"ז] 1857.

* כרוך יחד עם דרך אמונה – קבלה מאת המקובל האלוהי רבי מאיר בן גבאי בעל 'עבודת הקודש', לבוב? תר"ט [1849].

* כרוך יחד עם מאמר יהונתן לרבי יהונתן אייבשיץ. למברג, תרכ"ב 1862.

* כרוך יחד עם שלחן הטהור מאת רבי נסים זרחיה בן רבי אברהם אזולאי. למברג, [תרי"ח] 1858.

* כרוך יחד עם אורחות צדיקים – מוסר. יוזעפאף, תר"ד 1844. נייר ירקרק. חתימת בעלות של רבי משה קליערס אב"ד טבריה?

* כרוך יחד עם 'זכירה וענייני סגולות', שני חלקים בשערים נפרדים . חותמות בעלות של הקדוש רבי אלישע קליערס בנו של אב"ד טבריה שנרצח במאורעות תרפ"ט.

* תורת חסד על חמשה חומשי תורה. מונקאטש, תרנ"ז [1897]. חותמת בעלות של אביו של האדמו"ר מתולדות אהרן.

* דרך טוב, קיצור חובת הלבבות, עותק חסר.

* בחינת עולם לרבי ידעיה הפניני. ווארשא, תרכ"ו 1866.

* עמודי גולה, הנקרא ספר מצות קטן, מאת רבי יצחק מקורביל. קאפוסט, תק"ף [1820]. נייר ירקרק. עותק חסר.

* ספר התנאים והכתובה שבין ישראל לאביהם שבשמים. פיעטרקוב, תרע"ג [1913].

* רבינו בחיי על חמשה חומשי תורה. חסר שער. חותמת בעלות של הרה"ק רבי משה דייטש מקרעטשניף, אבי אמו של האדמו"ר מתולדות אהרן. בסוף הספר רישומים, ייתכן בכתב יד האדמו"ר מתולדות אהרן.

* קונטרס אגרות הרמב"ם. עותק חסר.

רבי אברהם יצחק קאהן האדמו"ר מתולדות אהרן [תרע"ד-תשנ"ז], מייסד חסידות תולדות אהרן. היה חתנו של הרה"ק רבי אהרן ראטה בעל 'שומר אמונים'. נולד בעיר הקודש צפת לאביו רבי אהרן דוד קאהן, שהיה חתנו של האדמו"ר הקדוש רבי משה דייטש מסיגעט חתנו של רבי אברהם יצחק העליר בנו של הגה"ק רבי שמואל העליר רבה של צפת. נודע בקדושתו, בעבודת ה' ה' מופלאה עד כלות הכוחות, וברוח קדשו.

גדלים ומצבים משתנים.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $1,000 -
$1,500
נמכר: $293

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 95
מכירה 123
'סדר משנה' עשרות חתימות של האדמו"ר הרה"ק רבי יהודה'לה מדז'יקוב

ספר סדר משנה, ביאור על הרמב"ם מאת בנו של ה'מחצית השקל', ירושלם, תש"א [1941]. העותק של האדמו"ר הרה"ק רבי יהודה'לה הורוויץ מדז'יקוב. עשרות חתימות בעברית ובלועזית בכתב יד קדשו.

את הספר שלפנינו חיבר הגאון רבי וואלף באסקאוויטץ, בנו של המחצית השקל. הספר זכה להסכמתו הנלהבת ולברכתו של החתם סופר המברך: "וכל המסייעו יתברך מאל-הי העולם… והשומע ישמעהו ה' ויענהו משמי קדשו".

בדף שלפני השער חתימות בעלות רבות בעברית ובלועזית לסירוגין, הכל בכתב יד קדשו של רבי יהודה'לה מדז'יקוב. ידוע כי הצדיק רבי יהודה'לה מדזיקוב, מרוב דבקות ועיון היה נתקף בכאבי ראש עזים, וכדי לחוש הקלה היה כותב ומשרבט מלים וכופלם כמה פעמים.

האדמו"ר רבי יהודה הורוויץ [תרס"ה-תשמ"ט], נודע בכינוי רבי יהודה'לה דז'יקובר. נולד לאביו רבי אלתר יחזקאל אליהו האדמו"ר מדזיקוב והיה נכדו של האדמו"ר רבי ישראל מוויזניץ וגדל על ברכיו. למד אצל רבי מאיר אריק. נישא לבת דודתו, בתו של האדמו"ר רבי חיים מאיר מווזיניץ. משנת תרצ"ו כיהן כדיין בקלויזנבורג. לאחר השואה בה נהרג אביו, סירב בתוקף לקרוא לעצמו בשם 'אדמו"ר' מדז'יקוב ולמרות זאת רבים הסתופפו בצלו. נודע כצדיק נשגב ופרוש. את כספי נדונייתו העניק לרבי יוסף נפתלי שטרן מפרשבורג להדפסת ספרי החתם סופר. הוא נהג לומר ש"החתם סופר מדבר אל לבי". רבי יוסף נפתלי התבטא עליו שהוא "חד בדרא בתורת החתם סופר". בשנותיו האחרונות התגורר בלונדון שם ניהל את עדת חסידיו ובה נקבר. קברו נעשה לתל תלפיות. דברי תורתו והערותיו על כמה ספרים נדפסו בשנים האחרונות (ראה אודותיו, אלפסי חלק ב' ג-ד).

[4], 127 עמ', 24 ס"מ.

מצב טוב. נייר שברירי. כריכה מנותקת.

מחיר פתיחה: $300
הערכה: $400 -
$600
נמכר: $390

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 96
מכירה 123
'אלה המצוות'. העותק של האדמו"ר הרה"ק רבי יהודה'לה מדז'יקוב

ספר אלה המצוות, מניין המצוות, מאת רבי משה חגיז. שני חלקים בשערים נפרדים. פשעמישל, תרס"ג [1903]. העותק של האדמו"ר הרה"ק רבי יהודה'לה הורוויץ מדז'יקוב. ארבע חתימות בעברית ובלועזית בכתב יד קדשו.

בדף שלפני השער ארבע חתימות בעלות בעברית ובלועזית, הכל בכתב יד קדשו של רבי יהודה'לה מדז'יקוב. ידוע כי הצדיק רבי יהודה'לה מדזיקוב, מרוב דבקות ועיון היה נתקף בכאבי ראש עזים, וכדי לחוש הקלה היה כותב ומשרבט מלים וכופלם כמה פעמים.

האדמו"ר רבי יהודה הורוויץ [תרס"ה-תשמ"ט], נודע בכינוי רבי יהודה'לה דז'יקובר. נולד לאביו רבי אלתר יחזקאל אליהו האדמו"ר מדזיקוב והיה נכדו של האדמו"ר רבי ישראל מוויזניץ וגדל על ברכיו. למד אצל רבי מאיר אריק. נישא לבת דודתו, בתו של האדמו"ר רבי חיים מאיר מווזיניץ. משנת תרצ"ו כיהן כדיין בקלויזנבורג. לאחר השואה בה נהרג אביו, סירב בתוקף לקרוא לעצמו בשם 'אדמו"ר' מדז'יקוב ולמרות זאת רבים הסתופפו בצלו. נודע כצדיק נשגב ופרוש. את כספי נדונייתו העניק לרבי יוסף נפתלי שטרן מפרשבורג להדפסת ספרי החתם סופר. הוא נהג לומר ש"החתם סופר מדבר אל לבי". רבי יוסף נפתלי התבטא עליו שהוא "חד בדרא בתורת החתם סופר". בשנותיו האחרונות התגורר בלונדון שם ניהל את עדת חסידיו ובה נקבר. קברו נעשה לתל תלפיות. דברי תורתו והערותיו על כמה ספרים נדפסו בשנים האחרונות (ראה אודותיו, אלפסי חלק ב' ג-ד).

עד; [1], ע דף. 20 ס"מ. הדפים האחרונים נכרכו שלא כסדרם.

מצב טוב. נייר שברירי. שער מנותק. כריכה מנותקת חלקית.

מחיר פתיחה: $300
הערכה: $400 -
$600
נמכר: $366

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 152
מכירה 126
קודש הקודשים! מחזור התפילה האישי של האדמו"ר רבי ישראל מהוסיאטין

מחזור ליום הכיפורים, עם פירושי: עברי טייטש, מצוות ה', משלי יעקב, ספר הישר ועוד. למברג, תרס"ז [1907]. בשער חותמת בעלות של הרה"ק רבי ישראל פרידמן מהוסיאטין. בדף שלפני השער רישומים בכתב-יד של שמות לזכרון ולשנה טובה, וסכומים שנודבו לצדקה (בין השמות: האדמו"ר בעצמו ושתי בנותיו חיה שרה וחוה).

לפנינו מחזור התפילה האישי של פועל הישועות הנודע הצדיק הפלאי האדמו"ר הרה"ק רבי ישראל פרידמן מהוסיאטין שכל גדולי דורו קראו אחריו "מקודש מקודש" (בחסידות בעלז מקובל שכאשר רבי אהרן מבעלז היה מזכיר את הכינוי 'הרבי' ללא שם לוואי כוונתו הייתה לרבי מהוסיאטין והוא אף כינה אותו: "צדיק יסוד עולם"!). במחזור זה שפך הרבי הקדוש מהוסיאטין את נפשו לפני ה' בתפילותיו הפלאיות כאשר רק שפתיו נעות וקולו לא ישמע, ובו פעל את ישועותיו המפורסמות מעל לדרך הטבע לכלל ולפרט. נציין כי באורח יוצא דופן דפי המחזור מלאים בסימני דמעותיו של הרבי לאורך כל המחזור ממש החל ממתפילת המנחה בערב יום הכיפורים ועד לדף האחרון בהכרזה "לשנה הבאה בירושלים" אותה הרבי כל כך אהב ונשא אליה את נפשו וכיסופיו.

האדמו"ר רבי ישראל פרידמן מהוסיאטין [תרי"ח תש"ט] , היה זקן אדמו"רי רוז'ין בדורו והיה נכדו האחרון של קדוש ישראל מרוז'ין (הוא היה בנו של הרה"ק רבי מרדכי שרגא-פייבוש שהיה בנו של הרה"ק רבי ישראל מרוז'ין). רבי ישראל היה אולי היחיד מגדולי האדמו"רים שצפה את השואה טרם החלה והאיץ בחסידיו לעזוב את אירופה ולעלות לארץ ישראל באומרו להם "השאירו הכל מאחוריכם והימלטו על נפשותיכם – אפילו רק נעלי-בית לרגליכם!". ידוע ומפורסם הסיפור המבהיל וישנם עדיין עמנו בין החיים אנשים שהיו נוכחים בשעת מעשה, בעת העצרת על קברו של בעל ה'אור החיים' הקדוש, כאשר הגנרל רומל שעט לארץ ישראל והישוב היהודי בארץ ישראל היה בפחד ואימה מפני פלישת הנאצים לארץ, לכן כונסה עצרת תפילה וזעקה על קברו של בעל ה'אור החיים', הנוכחים מספרים שלמרות שהדבר היה בעיצומו של הקיץ – הייתה קרקעית הר-הזיתים רטובה מדמעות המתפללים! הרבי מהוסיאטין שהשתתף בעצרת הודיע לסובביו מיד בסיום העצרת שאין מה לחשוש והנאצים לא יכנסו לארץ ישראל, לפליאת הנוכחים סיפר הרבי שראה את שם 'הויה' מאיר באור יקרות מעל קברו של ה'אור החיים' וזה לו לסימן שלא תהיה לנאצים שליטה בארץ ישראל, ואכן למרבה הפלא ובניגוד לכל הציפיות, לאחר הנצחונות בכל שאר החזיתות ברחבי העולם, דווקא במצרים באיזור הכי פחות מוגן, נהדף הגנרל רומל והנאצים נחלו מפלה.

רז, [7] דף. כ 22 ס"מ.
מצב טוב: כתמי זמן ודמעות. נקבי עש בודדים. כריכה ודפים מנותקים חלקית. בלאי קל בשולי מספר דפים.

מחיר פתיחה: $5,000
הערכה: $8,000 -
$10,000
נמכר: $5,000

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 154
מכירה 126
אך פרי תבואה', העותק של האדמו"ר בעל ה'מעגלי צדק' מדעעש

אך פרי תבואה, חסידות לפי סדר פרשיות התורה והמועדים. מאת האדמו"ר הרה"ק רבי צבי הירש מליסקא (רבו הנודע של רבי ישעיה'לה מקרסטיר). שני חלקים בשערים נפרדים. מהדורה ראשונה. מונקאטש, תרל"ה-תרל"ו 1875-1876. העותק של בעל ה'מעגלי צדק' מדעעש.

הספר שלפנינו נדפס סמוך לאחר פטירתו של הרה"ק מליסקא, יחד עם צוואתו. בשני החלקים הסכמה מאת האדמו"ר רבי חיים מצאנז בעל ה'דברי חיים', המהלל מאד את המחבר. המביא לדפוס כותב שהמחבר כתב בצוואה שניתן להדפיס את חיבורו, רק בהסכמת צדיק אחד [לפחות], ולכן בקשו הסכמה מהאדמו"ר מצאנז.

לפנינו העותק של האדמו"ר הרה"ק רבי מנחם מענדל פאנעט מדעעש בעל ה'מעגלי צדק'. בדף הפורזץ מופיע הכיתוב: " שייך לאדמ"ו [-אדוננו מורנו ורבנו] דק"ק דעעש" .

שני הצדיקים הנודעים היו מראשי תנועת החסידות בהונגריה ושמרו על קשר חם ביניהם, ואף צאצאיהם השתדכו ביניהם. העותק שלפנינו עבר בירושה לנכדו של ה'מעגלי צדק', רבי יחזקאל אייזיק פנט (בנו של חתנו רבי שבתי פנט בעל 'מבשר טוב', שנולד כעשר שנים לאחר חתונת הוריו בברכת ה'דברי חיים' מצאנז). בדף השער מופיעה חותמת הנכד.

המחבר האדמו"ר רבי צבי הירש פרידמן מליסקא [תקס"ח – תרל"ד] , היה מראשי תנועת החסידות בהונגריה במאה ה-19, ומייסד חסידות ליסקא. הוא היה תלמיד מובהק של רבי משה טייטלבוים בעל ה'ישמח משה', ונסע גם לרבי ישראל מרוז'ין, רבי מאיר מפרמישלן, רבי שלום מבעלז, ורבי חיים מצאנז. נודע כפועל ישועות והמונים נהרו אליו מכל רחבי הונגריה. משב"ק האדמו"ר היה הרה" ק רבי ישעיה'לה מקרעסטיר. ולאחר פטירתו מונה המשב"ק רבי ישעיה'לה כממשיכו העיקרי.

האדמו"ר רבי מנחם מנדל פנט מדעעש [תקע"ח-תרמ"ה], בנו של הרה"ק רבי יחזקאל פנט בעל ה'מראה יחזקאל'. רבי מנדל היה מתלמידיו הקרובים של החתם סופר שהיה מפליג בשבחו והיה מכנהו 'דער זיידענער בחור' ואף היה מטייל עמו בערבי שבתות. הוא היה היחיד בישיבת פרשבורג שהיה לבוש בבגדי חסידות. תלמידי החת"ס היו מספרים שרבי מנחם מנדל פנט היה נוכח פעם בעת שאליהו הנביא נגלה לחתם סופר. בעקבות נישואיו התקרב רבי מנחם מנדל ל'ישמח משה'. כבר בצעירותו שימש כרבה של דעעש ומשנת תרי" ח כיהן שם כאדמו"ר. בגללו, רבים בהונגריה החלו להתפלל בנוסח ספרד, והעיר דעעש הפכה למעוז חסידי. משך עשרות שנים היה מנהיג היהדות החרדית בטרנסילבניה ואחד מגדולי האדמו" רים בדורו. חיבר את הספרים: מעגלי צדק, שערי צדק, משפט צדק ואבני צדק.

[4], קטז; [1], פח דף. 23 ס" מ. סטפנסקי חסידות 41.

מצב טוב. כתמי זמן. נקב בדף הפורזץ עם פגיעת טקסט קלה. כריכה קדמית מנותקת.

מחיר פתיחה: $700
הערכה: $1,200 -
$1,500
נמכר: $900

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 155
מכירה 126
חידושי הר"ן. העותק של האדמו"ר הרה"ק רבי יהודה'לה מדז'יקוב

חדושי הר"ן על מסכת ראש השנה, מספרי היסוד העיוניים. ווילנא, תרפ"ה [1925]. בדפי הפורזץ מאות (!) חתימות בעלות בלועזית ובעברית לסירוגין, הכל בכתב יד קדשו של רבי יהודה'לה מדז'יקוב.

ידוע כי הצדיק רבי יהודה'לה מדזיקוב, מרוב דבקות ועיון היה נתקף בכאבי ראש עזים, וכדי לחוש הקלה היה כותב ומשרבט מלים וכופלם כמה פעמים.

האדמו"ר רבי יהודה הורוויץ [תרס"ה-תשמ"ט], נודע בכינוי רבי יהודה'לה דז'יקובר. נולד לאביו רבי אלתר יחזקאל אליהו האדמו"ר מדזיקוב והיה נכדו של האדמו"ר רבי ישראל מוויזניץ וגדל על ברכיו. למד אצל רבי מאיר אריק. נישא לבת דודתו, בתו של האדמו"ר רבי חיים מאיר מווזיניץ. משנת תרצ"ו כיהן כדיין בקלויזנבורג. לאחר השואה בה נהרג אביו, סירב בתוקף לקרוא לעצמו בשם 'אדמו"ר' מדז'יקוב ולמרות זאת רבים הסתופפו בצלו. נודע כצדיק נשגב ופרוש. את כספי נדונייתו העניק לרבי יוסף נפתלי שטרן מפרשבורג להדפסת ספרי החתם סופר. הוא נהג לומר ש"החתם סופר מדבר אל לבי". רבי יוסף נפתלי התבטא עליו שהוא "חד בדרא בתורת החתם סופר". בשנותיו האחרונות התגורר בלונדון שם ניהל את עדת חסידיו ובה נקבר. קברו נעשה לתל תלפיות. דברי תורתו והערותיו על כמה ספרים נדפסו בשנים האחרונות (ראה אודותיו, אלפסי חלק ב' ג-ד).

[2], 23 [צ"ל: 24] עמ’, 33 ס"מ.

מצב בינוני-טוב: מעט כתמי זמן. שער מנותק עם קרעים קלים בשוליו, רחוק מהטקסט. כריכה מנותקת חלקית.

מחיר פתיחה: $500
הערכה: $600 -
$700
נמכר: $600

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 156
מכירה 126
ברכי יוסף, העותק של האדמו"ר הרה"ק רבי יעקב לנדא מיעזוב

ספר ברכי יוסף על ארבעה חלקי שולחן ערוך, מאת רבי חיים יוסף דוד אזולאי (החיד"א). וינה, תר"כ 1859. העותק האישי של האדמו"ר מיעזוב הרה"ק רבי יעקב לנדא בנו של הרה"ק רבי אברהם מטשכנוב ואחיו של הרה"ק רבי זאב וואלף מסטריקוב.

.

בשער הספר מספר חותמות בעלות של האדמו"ר מיעזוב: "יעקב בהגאון מוהר"א נ"י לנדא". בדף שלפני השער מופיע רישום על בעלות הספר להנ"ל, ובהמשך הדף חתימת בנו רבי מרדכי יוסף מלודז' (ייתכן שגם הרה"ק רבי יעקב לנדא בעצמו חתום בדף שלפני השער). רישום בעלות האדמו"ר על הספר וחתימת בנו רבי מרדכי יוסף, מופיעים גם בדף החלק בסוף הספר.

האדמו"ר רבי יעקב לנדא [תקצ"ד-תרנ"ו], בן הרה"ק רבי אברהם מטשכנוב, מבחירי חבורת החסידים בקוצק ואח"כ אצל בעל חידושי הרי"מ, סייע לאביו ברבנות טשכנוב ולאחר פטירת אביו קבל את מרות אחיו רבי זאב וואלף מסטריקוב. לאחר פטירת אחיו היה אחד ממלאי מקומו העיקריים באדמורו"ת, הוא התיישב ביעזוב הסמוכה ללודז' ועל שמה נקרא.

[3], קלו, פט, [1], פה-פו, עג-עד, כה, [1], עד דף, חלק מהשער בדיו אדום. 33 ס"מ.

מצב טוב-טוב מאוד: כתמי זמן. כריכת חצי עור מנותקת חלקית עם בלאי בשדרה.

מחיר פתיחה: $350
הערכה: $500 -
$600
נמכר: $350

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 157
מכירה 126
כתבי קודש, סטנסיל. העותק של רבי יואל'יש מסטמאר. הגהות

שני ספרי-חסידות כרוכים יחדיו בשערים נפרדים: כתבי קודש מאת החסיד הנודע רבי משה מידנער (נכתב ע"י החסיד המפורסם רבי אהרן יוסף לוריא מטבריה), וליקוטים יקרים מאת האדמו"ר רבי מרדכי חיים [רבי מוטל] מסלונים. הדפסת סטנסיל. לפנינו העותק המקורי שהוקלד במכונת כתיבה! העותק המקורי שלפנינו ניתן במתנה לרבי יואל'יש מסאטמר והוחזר על ידיו בחזרה לנותן.

הספרים שלפנינו מכילים סיפורים נדירים, חלקם סיפורים נסתרים וסודיים שסופרו בלחישה ובהבלעה ועברו מפה לאוזן בין זקני החסידים. הסיפורים והאמרות נסובים בעיקר – אך לא רק – סביב אדמו"רי לכוביץ', קוברין וסלאנים. בשולי העמודים הגהות רבות בכתב יד.

העותק שלפנינו הוקלד במיוחד ונכרך בהידור על ידי הרב מ. ד. בלום מייסד הוצאת הספרים בלום, וניתן על ידו במתנה לאדמו"ר רבי יואל'יש מסטמאר. הרבי שמח על הספר כמוצא שלל רב, במיוחד לאור הסיפורים ה'סודיים' המופיעים בו. אך למרבה הפלא כעבור זמן לא רב מקבל הרב בלום הודעה כי הרבי מבקש ממנו לבוא ולקחת בחזרה את הספר. לפליאתו הרבה של הרב בלום, בפרט לאחר גילויי השמחה והכרת התודה של הרבי על הספר, מה ראה הרבי על ככה? השיב לו הרבי כי סיפור מסוים בספר על הרה"ק רבי זאב מזבאריז אינו מובן בעיניו ולכן קשה לו להחזיק ברשותו את הספר.

בדף המגן של הספר מופיע פירוט בכתב יד מאת הרב אהרן בלום בנו של בעל המעשה, מה הוא אותו הסיפור שהסעיר את הרבי ומה אמר הרבי מסטמאר לאביו בעת שהחזיר לו את הספר. (הסיפור המדובר מספר על כך שרבי זאב מזבאריז לא הסכים להתפלל על אפיקורסים שיעברו מן העולם, מה שנגד את השקפתו הקנאית של רבי יואל'יש מסטמאר. והרבי התבטא על כך "ספר שכתוב בו שר' זאב התפלל בלא 'ולמלשינים' איני רוצה להחזיק").

[2] רמג: [1] 56 עמ', 26.5 ס"מ.

מצב טוב מאוד. קרע קל בשולי השער רחוק מהטקסט. כריכה מקורית.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $400 -
$500
נמכר: $440

המחיר כולל עמלת קונה

התחל להקליד ע"מ לקבל תוצאות רלוונטיות

שאלה על פריט

'אלה המצוות'. העותק של האדמו"ר הרה"ק רבי יהודה'לה מדז'יקוב

תנאי בית המכירות

הדרכה למבקרי התערוכה ומשתתפי המכירות הפומביות כולל תקנות ונוהל.

ווינרס מכירות פומביות בע"מ להלן החברה עורכת בזה תצוגת פריטי יודאיקה שונים, אשר התקבלו מאנשים שונים אשר הסכימו להעמיד את הפריטים החשובים לרשות הקהל להסתכלות עם אפשרות לרכישתם במכירה פומבית שתתקיים עם סיום התערוכה.

 

*היות ובאתר הבית של ווינרס ישנה אפשרות למתן הצעות מוקדמות ולראותן, במקרה של שוויון בהצעות מוקדמות ההצעות שניתנו באתר הבית של ווינרס גוברות על פני הצעות שנתקבלו באתרים אחרים.

1 . לנוחיות המבקרים הוצאנו לאור קטלוג זה עם הסברים מפורטים בליווי תמונות. המידע בקטלוג מבוסס על הערכת מומחי החברה אולם האחריות

הבלעדית על בדיקת הפריטים מוטלת על הרוכש. שמור על הקטלוג כעל מלווה אישי לכל ימי התערוכה והמכירה. אנו לרשותך בכל שאלה, ספק וברור.

ניהול המכירה ותנאיה:

2 . המכירה עצמה תנוהל ע"י אדם מנוסה הבקי בנוהלי המכירות פומביות. אנו מבקשים מכל המבקרים והאורחים במכירה הפומבית לצייד את עצמם

בידע המתאים. לאלו שאינם בקיאים בנושא זה אנו ממליצים לפנות אלינו בימי התערוכה או לפניה ולקבל מאיתנו את המידע הדרוש.

3 . עצם ההשתתפות במכירה הפומבית וקבלת "מספר רכישה" מאיתנו מהווה אישור והסכמה כי ידועים למקבל המספר. התקנות, הנוהל, התנאים

והנהוג בתערוכות ובמכירה פומבית שלנו ובכל בעיה וספק, באם יתעוררו, בשעת המכירה או לאחריה, עקב רכישת פריטים מסוימים, ינהג הרוכש או

הרוכשת וכן הנהלת החברה כעורכי המכירה, לפי הנהוג והמקובל אצלנו.

4 . היות והחברה אינה אלא עורכת התערוכה והמכירה ואינה בעלת הפריטים עצמם לכן מוסכם ומותנה בזאת כי בכל מקרה, לא תהיה אחריות החברה כלפי הרוכשים אלא עד העברת הכספים לידי המוכרים- בעלים ולכן, באם הועבר כבר התשלום שהתקבל מהרוכש ליד הבעלים, אזי אף אם תלונתו או טענתו של הרוכש תהיה מוצלחת, אנו נעשה כל מאמץ והשתדלות להשיב את כספו של הבעלים. אך לא תהיה כל התחיבות מצידנו לכך, וכן לא ננהל הליכים משפטיים לשם החזרת כספים לרוכשים לאחר שהועברו לבעלים. אולם נסכים למתן האישורים המתאימים מצידנו לרוכש כדי שיוכל לנהל הליכים משפטיים נגד הבעלים.

5 . עם קבלת "מספר רכישה" מאיתנו באופן אישי או טלפוני, מסכים ומתחייב הרוכש לא לתבוע באופן אישי או בתביעה משפטית בכל מקרה של נזק או טעות בתיאורי הפריטים את החברה. כל טענה או תביעה לאחר העברת הכספים לבעלים הנה אך ורק כלפי הבעלים.

מחירים והערכות:

ההשתתפות במכירה מתבצעת באחת מהאפשריות הבאות: א. ע"י הופעת הרוכש\ת בעצמו באולם ב. בא כוחו ג. ע"י הצעות טלפוניות או בכתב, המייפות את כוחה של הנהלת החברה לרכוש עבור המזמינים פריטים שונים ד. דרך האינטרנט.

6 . משתתף המופיע כבא כוחו של אדם אחר, מחייב את עצמו ואת שולחו באותה מידה, ויחויב לעמוד בעצמו בתשלומי רכישותיו עבור משלחו ואנו נראה בו כ"רוכש" לכל דבר, ונוכל לפנות אליו או אל שולחו כדי לממן את הרכישה, לפי ראות עינינו.

7 . באם נקבל הזמנה טלפונית או בכתב לפריט מסוים, נשתדל לפעול למען האינטרס של המזמין כאילו היה הוא בעצמו באולם. אולם, אין התחיבות מצידנו להשיג עבורו את הפריט.

8 . אין התחיבות לקבל כל הצעה שהיא לרבות הגבוהה ביותר וזאת אף אם הרוכש או מיופה כוחו נמצא באולם ומשתתף אישית במכירה.

9 . המכירה עצמה מנוהלת בהכרזת דולרים של ארה"ב. אולם התשלום בפועל מתקבל בשקלים לפי חישוב הדולר בשער אשר יוכרז עליו בפתיחת המכירה או ביום התשלום (הגבוה מבינהם), או בדולרים של ארה"ב.

10 . א. על כל תשלומי הרוכשים עד $500,000 לפריט מתווספים 24% עמלה. מעל $501,000 לפריט מתווספים 20%. על כל התשלומים יש תוספת מע"מ על העמלה. תוספות אלו הינם חלק בלתי נפרד מהצעת המחיר המתקבל ע"י מנהל המכירה בשעת המכירה וכל ההתחייבות והמשתמע מהן חלות גם על האחוזים.

ב. תושב חו"ל יהא זכאי לפטור מן המע"מ רק במידה והפריט שרכש ישלח לחו"ל ע"י החברה ללא אחריותה ובכפוף להוצאת רשימון יצוא משרותי המכס. הרוכש ישא בכל העלויות הנילוות.

11 . א. צ'יקים בנקאיים או צ'יקים אישיים מתקבלים בהסתייגות עד לביצוע התשלום בפועל ע"י הבנק.

ב. תשלום במזומן, בצ'קים או בהעברה בנקאית מהארץ הם ללא עמלה. תשלום בצ'קים )מחו"ל( או כרטיסי אשראי )מהארץ( יחויבו בתוספת של 1.5% .

העברה בנקאית מחוץ לארץ תחויב בתוספת של 1.5% מהסכום, מינימום 30$ . תשלום בכרטיסי אשראי מחו"ל יחויב בעמלה של 3% . כל החיובים הנ"ל אינם תלויים בתאריך הגביה וכפופים להיתר עיסקה.

2 1 . ליד כל פריט נמצאת הערכת המומחים שלנו. נא להתייחס אל ההערכה רק כאל הצעה בלבד, אין כל הבטחה שהפריטים לא ימכרו מתחת למחיר הנמוך המופיע בהערכה ואין כל בטחון שהמחיר לא יעלה ואפילו בהרבה על המחיר הגבוה. סעיף זה אינו גורע מהגנתנו העקבית על מחיר המינימום של בעל הפריט, הגנה זו מתבצעת על ידינו בדרכים מקובלות והנראות לנו. לצורך זה נרשם גם מחיר הפתיחה ליד הערכה.

פעמים ואנו מקבלים פריטים אשר הבעלים קבעו להם מחיר פתיחה נמוך ביותר, אנו מצידנו קובעים את ההערכה מבחינה מקצועית, לכן אנו רושמים את מחיר הפתיחה, המבוקש ע"י הבעלים אך רושמים גם את ההערכה שלנו, שהיא לפעמים גבוהה בהרבה ממחיר הפתיחה.

13 . הרוכש (לרבות אדם שרכש את הפריטים שלו שהוא העמיד למכירה) או בא כוחו יוציא את הפריט שנרכש בהקדם האפשרי. אנו מבקשים להופיע תוך 7 ימים, לשלם ולהוציא את הפריטים ומכל מקום בשום אופן לא לאחר יותר מ- 14 יום. כעבור 14 יום החברה תשמור לעצמה את הזכות לגבות 5$ לפריט ליום, דמי שמירה ואחסון ו/או לבטל את המקח בצורה חד צדדית, בלי לוותר על זכות התביעה של העמלות.

14 . משלוח הפריטים אל בית הרוכש, מתבצע על אחריותו הבלעדית, ובדרך שתיראה לנו. כל הוצאות משלוח וכו' על חשבון הרוכש.

15 . הרוכש ישלם על רכישותיו לפני הוצאת הפריטים ממשרדי החברה.

16 . לידיעת הבעלים: אין אנו אחראים לביצוע בפועל של התשלומים אשר התחייבו הרוכשים לשלם בשעת המכירה. כל התחיבות של הרוכשים אשר לא תבוצע בפועל, ניתן את כל הגיבוי לבעל הפריט ]לשעבר[ לגבות את התשלומים המגיעים לו. אך לא ננהל בפועל הליכים משפטיים כנגד רוכשים,

אלא נשתדל בכל הדרכים הנראות לנו כגון עיקול כספים של רוכשים באם נמצאים אצלנו, או חפצים שלהם וכדומה, אך איננו מתחייבים לעקל כספים וכדומה.

17 . למרות כל האמור מסכימים הרוכשים והמוכרים לראות בנו כצד משפטי לכל דבר במקרה ונעמוד על זכותנו הניתנת לנו בזה, לנהל הליכים משפטיים ולנקוט בכל דרך מקובלת אחרת כנגד צד שאינו עומד באיזהו שהיא מהתחייבויותיו.

18 . אנו משאירים לעצמנו את הזכות להודיע בע"פ או בכתב, עד שעות המכירה, על שינויים בסעיפים דלעיל או הוספת שונות באם יהיו כאלו.

19 . בכל מקרה של שינוי, תוספת או השמטה בתרגום לאנגלית, הנוסח העברי קובע.