עותקים מיוחסים של אדמו"רים

מספר פריטים: 24

סנן פריטים

בחר קטגוריות להצגה
בחר קטגוריה
נמכר
פריט מספר 120
מכירה 111
עבודת הגרשוני. פרנקפורט דמיין, תנ"ט [1699]. חותמת הגאון הקדוש רבי אברהם מטשכנוב

עבודת הגרשוני. שאלות ותשובות מאת רבי גרשון אשכנזי. פרנקפורט דמיין, תנ"ט [1699]. מהדורה ראשונה. חותמת הגאון הקדוש רבי אברהם מטשכנוב.
בשער, חותמת 'אברהם ב"ר רפאל ז"ל'.
הגאון הקדוש רבי אברהם לנדא נולד בשנת תקמ"ד לאביו רבי רפאל, מגאוני דורו המובהקים, רבה הנודע של טשכנוב, ואבי שושלת סטריקוב. פוסק נודע ונחשב מגאוני התורה ומחשובי הרבנים בדורו, ולדעתו ההלכתית היה משקל רב. לפתחו הגיעו השאלות המרכזיות של אותו דור ואשר עוררו פולמוס בקרב גדולי הרבנים, ובהם: מצת מכונה, קופת רבי מאיר בעל הנס לעניי ארץ ישראל, גזירת הלבוש וגילוח הזקן והפיאות, גיטין, והתרת עגונות.
בשנת תק"פ התמנה כרבה של טשכנוב, וכיהן בה משך 55 שנה עד פטירתו. מיד לאחר קבלת הרבנות הקים בה ישיבה ועמד בראשה. עם תלמידי הישיבה נמנו רבים שלימים התפרסמו כגדולי תורה בפולין.
במשך שנים רבות סירב לנהוג באדמו"רות. רק בשנת תרכ"ו [1866], לאחר פטירת החידושי הרי"ם מגור, נאות לקבל על עצמו אדמו"רות, בטענה כי יש למלא את החלל שנוצר עם פטירת הרבי מגור. אף על פי שהחל לנהוג קצת במנהגי באדמו"רות לא שינה שתי הנהגות שהקפיד עליהן עד אז, תפילת שחרית בוותיקין ובנוסח אשכנז.
רבי אברהם מטשכנוב נפטר בשנת תרל"ה [1875], רבים מצאצאיו שימשו באדמו"רות. מבנו האדמו"ר רבי דב בעריש מביאלה השתלשלה חסידות סטריקוב.
המחבר רבי גרשון אשכנזי, כיהן כרבה של קהילת וינה עד גזירת הגירוש של יהודי וינה. לאחר מכן נתקבל כרב בקהילת מיץ. אליו נשלחו שאלות מכל קהילות ישראל. עם הקדמה ארוכה ובה תולדות המחבר, מאת רבי דוד אופנהיים אשר באותם ימים היה רבה של ניקלשבורג.
[4] צד [4] דף, 31 ס"מ. מצב‭: בינוני‭, כריכה‭ חדשה‭.
מצב‭: בינוני‭, כריכה‭ חדשה‭.

מחיר פתיחה: $900
הערכה: $2,000 -
$3,000
פריט מספר 121
מכירה 111
שני ספרים עם חתימת יד האדמו"ר רבי מאיר יוסף מקרסטיר

לוחות עדות, כתבי קודש המצדדים ברבי יהונתן אייבשיץ. ווארשא [1900 בערך]. כרוך עם: מאורעות צבי, סיפור חלומות קץ הפלאות, נלקט מחכמי הדורות נגד שבתי צבי. ווארשא [1900 בערך]. בשני הספרים חתימת האדמו"ר רבי מאיר יוסף שטיינר מקרסטיר. בשני השערים חתימות יד קדשו, ובדף הפורזץ מופיעה פעמיים חותמתו האישית.
האדמו"ר רבי מאיר יוסף רובין מקרסטיר : חתן רבי אברהם בנו של רבי ישעיה שטיינר מקרעסטיר [רבי 'ישעהלה' קערעסטירער'] . לאחר כשנתיים בהם שימש האדמו"ר רבי אברהם כממשיך דרכו באדמורו"ת של אביו הצדיק ר' ישעיה מקריסטיר – לפני פטירתו צווה כי חתנו רבי מאיר יוסף רובין ימלא את מקומו באדמו"רות. רבי מאיר יוסף שמש באדמו"רות קרעסטיר במשך כ 20 שנה, משנת תרפ"ד [1924] עד להרצחו באושוויץ בשנת תש"ד [1944].
מצב טוב. כתמי זמן. כריכה מנותקת, בלויה.

מחיר פתיחה: $800
הערכה: $1,000 -
$1,200
פריט מספר 122
מכירה 111
הסידור של האדמו''ר מבורשא בן אחיו של רבי מרדכי מנדבורנה. סידור חסידי - מהדורה ראשונה שי''ל ע''י האדמו''ר רבי שלמה חיים פרלוב

סדר תפלות לכל השנה, כמנהג ספרד, נערך על ידי האדמו"ר הרבי חיים שלמה פרלוב מבולחוב, עם פרקי אבות ועם פירוש 'מעשה אבות' מהאדמו"ר. מרמורשסיעגט, תרס"ז [1907], מהדורה ראשונה. חתימות וחותמות האדמו"ר רבי יצחק לייפר מבורשא בן אחיו של הרב הקדוש מרדכי מנדבורנא.
סידור חסידי לכל ימות השנה, לימות החול לשבתות לימים טובים ולימים נוראים, עם הגדה של פסח ועם יוצרות וסליחות. עם הוספות שכתב האדמו"ר: על פירוש 'דרך החיים' מאת רבי יעקב מליסא הוסיף האדמו"ר עוד חידושי דינים נחוצים שליקט מספרים רבים, וכן הוסיף סדר זכירות עם פירוש מרבי לוי יצחק מברדיטשוב וכן נוסח הוידוי הגדול שסידר רבי אהרן מקרלין. כמו"כ הדפיס פירוש מעשה אבות על פרקי אבות ממה שליקט מאבותיו הקדושים, ובשער מונה י"ג צדיקים שמדבריהם הביא. מסכת אבות עם הפירוש נדפס אחר כך גם כספר בפני עצמו. בתחילת הסידור כתב האדמו"ר את יחוסו באריכות רבה.
האדמו"ר הקדוש רבי יצחק לייפר מבורשא בנו של האדמו"ר הקדוש רבי יוסף מבארשא אחיו של הרה"ק הרבי מרדכי מנאדבורנא – 'קדוש יאמר לו'. נרצח ע"י הרומנים יחד עם בנו ובתו בתש"א [1941].
[4], תנב דף, 20.5 ס"מ. בין דפי הספר חתימות נוספות מהאדמו"ר וכיתובים.
מצב בינוני. קרעים במס' דפים בודדים עם פגיעת טקסט. סמני שימוש וכתמים. כריכה מקורית, פגומה.

מחיר פתיחה: $800
הערכה: $1,200 -
$1,500
נמכר: $976

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 123
מכירה 111
מזרחי על התורה. העותק של רבי ישראל מהוסיאטין עם הגהות. 2 כרכים

'מזרחי' על פירוש על רש"י על התורה [ומפרשים נוספים], ווארשא תקפ"ה [1825]. העותק של רבי ישראל מהוסיאטין, בדף השער חותמת בעלים שלו. בין דפי הספר מספר ההערות למדניות בכתב יד ו 3 מתוכם כנראה בכתב ידו של האדמו"ר. (2 כרכים).
כרך א' בראשית שמות, כרך ב' ויקרא – דברים. על השערים חותמת "אוצר הספרים של ישראל פריעדמאן מהוסיאטין".
האדמו"ר רבי ישראל פרידמן מהוסיאטין [תרי"ח-תש"ט 1857-1948] זקן אדמו"רי בית רוז'ין, נכדו האחרון של רבי ישראל מרוז'ין, נולד בשנת תרי"ח לאביו, רבי מרדכי פייביש מהוסיאטין. בשנת תרנ"ד [1894] נתמנה לאדמו"ר על מקום אביו בהוסיאטין, והיה אדמו"ר לאלפים. נתפרסם מאת במידת האמת שלו, ודודו – האדמו"ר רבי דוד משה מטשורטקוב התבטא עליו: "הוא האמת". בזמן מלחמת העולם הראשונה עבר לווינה וקבע בה את חצרו, יחד עם אדמו"רי בית רוז'ין האחרים. פעל רבות ליישוב ארץ ישראל, ובשנת תרצ"ז עלה בעצמו לארץ והתיישב בתל-אביב. עם עליית הנאצים הפציר פעמים רבות בחסידיו להימלט מאירופה הבוערת ונהג לומר: "מי שיש לו שכל שיברח כעת אפילו בנעלי בית". לחסידים שבאו להיפרד ממנו בתחנת הרכבת אמר: "מי שיכול למכור – שימכור, ומי שלא יכול למכור – שישאיר הכל ויברח מכאן כשרק תרמיל על שכמו". בזמן השואה התפלל על קברו של ה"אור החיים" במעמד גדולי המקובלים [כשריחפה סכנת השמדה על יושבי ארץ ישראל, עם התקדמות הצבא הנאצי בפיקודו של רומל לעבר מצרים] ונתפרסמה אמירתו באותו מעמד כי 'הצורר לא ישלוט בארץ ישראל'. נפטר בגיל מופלג בהיותו בן 91 בחנוכה תש"ט. באופן מפליא ביקש בצוואתו, שנכתבה בשנת תרצ"ט, לקברו בירושלים, אך "באם לא תהיה היכולת לירושלים" שיקברוהו בצפת או בטבריה. מאחר ובזמן פטירתו היתה הדרך להר הזיתים חסומה, נקבר בעיר טבריה.
כרך א': [4] קכז דף, [2] פו דף [2]. כרך ב': צח דף, סא דף, נא דף. 30 ס"מ.
מצב טוב מאד, כריכה מקורית יפה, מעט כתמי זמן בדפים הראשונים והאחרונים.

מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $1,500 -
$2,000
נמכר: $1,220

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 124
מכירה 111
שערי ציון, תפילות ותיקונים. למברג, 1867. חותמות אדמו"רים חשובות

שערי ציון, תפלות ותקונים. למברג, 1867. בדף השער שני חותמות האדמו"רים [סב ונכד]: רבי אברהם יהושע העשיל מברדיטשוב, ורבי אלעזר הלוי ירושלמסקי.
רבי אברהם יהושע העשעל מברדיטשוב, נכדו של רבי שמואל מקאמינקא, תלמידם של רבי לוי יצחק מברדיטשוב ושל ה'אוהב ישראל', והוא גדל על ברכיו, [גם בחותמת שלפנינו נכתב שהוא נכדו] והיה חתן רבי אלעזר שפירא מפולנאה. הוא היה אדמו"ר בפולנאה ובברדיטשוב. נפטר בשנת תרס"א, אודותיו: אלפסי, אנציקלופדיה לחסידות, א, צד.
נכדו: רבי אליעזר הלוי ירושלמסקי. האדמו"ר רבי אליעזר ירושלמסקי מקוריץ, בנו של רבי יחיאל מיכל מברעזן משולשת זלוטשוב, שהיה חתנו של רבי אברהם יהושע העשיל מברדיטשוב. מילא את מקום כאדמו"ר בקוריץ משנת תרע"ז עד הרצחו בשואה, בערב חג השבועות תש"ב, עם כל בני קהילתו. אודותיו: אלפסי, אנציקלופדיה לחסידות, א, רפא.
מצב בינוני-טוב. כתמים. כריכה מקורית, בלויה.

מחיר פתיחה: $400
הערכה: $600 -
$800
נמכר: $610

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 125
מכירה 111
ארבעה ספרים עם חתימה וחותמות האדמו"ר רבי יעקב מיעזוב בנו של רבי אברהם מטשכנוב

ארבעה ספרים עם חתימת ידו בספר יעיר קנו וחותמות האדמו"ר רבי יעקב מיעזוב בנו של רבי אברהם מטשכנוב.
*אדרת אליהו, ביאור על הש"ס, שאלות ותשובות ופרפראות, מאת רבי עמנואל חי ריקי. ליוורנו, תק"ב [1742]. שני חלקים. שרטוטים. מהדורה ראשונה שהדפיס המקובל הנודע בחייו.
בשער חותמת יעקב בהגאון מוהר"א נ"י לאנדא.
*יעיר קנו. כולל שני פירושים על מסכת קינים, שיח השדה ולקח טוב, מאת רבי מנחם אליעזר מווילנא. ווילנא, תרכ"ב 1861. מהדורה ראשונה.
בשער חתימת ידו דהויה וחותמת יעקב בהגאון מוהר"א נ"י לאנדא.
*קדושת לוי על התורה. לעמברג [תר"י] 1850. בסוף מספר דפים פגומים. כרוך עם: לקוטים יקרים, מארבעת תלמידי הבעל שם טוב. לעמברג, תר"י [1850].
בשער קדושת לוי חותמת יעקב בהגאון מוהר"א נ"י לאנדא.
*תשובות הרמב"ם ואגרותיו, כולל גם תשובות מהרי"ף מהר"י מיגש, ואגרות שנות. לייפציג, תרי"ט [1859].
בשער חותמת יעקב בהגאון מוהר"א נ"י לאנדא. חתימת יד רבי מנחם יוסף ליפסקי.
האדמו"ר רבי יעקב לנדא נולד בשנת תקצ"ד לאביו הגדול רבי אברהם מטשכנוב, היה מבחירי חבורת החסידים בקוצק ואח"כ אצל בעל חידושי הרי"מ, סייע לאביו ברבנות טשכנוב ולאחר פטירת אביו קבל את מרות אחיו רבי זאב וואלף מסטריקוב. לאחר פטירת אחיו היה אחד מממלאי מקומו העיקריים באדמורו"ת, הוא התיישב ביעזוב הסמוכה ללודז' ועל שמה נתפרסם כאדמו"ר מיעזוב. נפטר בשנת תרנ"ו [1896] השאיר אחריו כתבי יד רבים, כמה מפלפוליו נדפסו בספר 'אהבת חסד' לאביו.

מצב בינוני, כריכות חדשות.

מחיר פתיחה: $600
הערכה: $800 -
$1,000
פריט מספר 126
מכירה 111
גבורת אנשים. רבי שבתי כהן – הש"ך. דעסוי, תנ"ז [1697] מהדורה ראשונה. העותק של האדמו"ר רבי שלמה פרידמן מטשורטקוב

גבורת אנשים, בירור הלכתי בדין בשלחן ערוך אבן העזר, מאת רבי שבתי כהן – הש"ך. דעסוי, תנ"ז [1697]. מהדורה ראשונה. העותק של האדמו"ר רבי שלמה פרידמן מטשורטקוב.
מהדורה ראשונה של הספר החשוב, שהוא ספר יסוד בדינים אלו שחיבר בעל הש"ך, הובא לדפוס על ידי נכד הש"ך עם הקדמה ממנו. בדף ההסכמות חותמת בעלים 'הרב שלמה פרידמן מטשורטקוב'. רישומי בעלים וחתימות רבניות נוספות בשער, בגב השער ובדף א.
האדמו"ר רבי שלמה [שלמה'ניו] פרידמן מטשורטקוב. [תרנ"ד -תשי"ט 1894-1959] נולד לאביו האדמו"ר רבי נחום מרדכי, חתן דודו האדמו"ר רבי ישראל מסדיגורא. משנת תש"ו כיהן כאדמו"ר מטשורטקוב בתל אביב. דברי תורתו בספר דברי שלמה.
[2] לח דף, 18.5 ס"מ. מצב טוב. כתמי זמן. כריכה חדשה.

מחיר פתיחה: $350
הערכה: $400 -
$500
נמכר: $427

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 127
מכירה 111
תקוני הזהר עם פירוש 'מקדש מלך' [למברג תרכ"ד 1864?] - חתימות נכדי ה'נועם אלימלך'

תקוני הזהר עם פירוש מקדש מלך. [לעמברג תרכ"ד 1864?] עם חתימת ידם של האדמו"רים נכדי רבי אלימלך מליזנסק – האדמו"ר רבי אברהם יצחק מסטאשוב הראשון, ובנו האדמו"ר רבי אלימלך מסטאשוב. בין דפי הספר מספר הגהות בכתב ידם. עותק חסר ופגום.
*האדמו"ר רבי אברהם יצחק ויסבלום מסטאשוב – [בבטנת הכריכה חתימת ידו 'אברהם סטאשווער']: בנו של רבי נפתלי מליזענסק שהיה בן לרבי אלעזר מליזענסק בנו של הרבי ר' אלימלך מליזענסק. אמו היתה בתו של רבי יוסף ברוך 'היהודי הטוב' מניישטט ובנו של 'המאור ושמש'. כיהן כאדמו"ר בליז'נסק לאלפי חסידים וכל גדולי דורו ובראשם רבי חיים מצאנז הכירו בגדלותו הרמה. שמש כאדמו"ר עד פטירתו בשנת תרע"ט [1919]. נכדו – רבי אברהם יצחק וויסבלום מסטאשוב השני, אשר נודע בווילמסבורג כפועל ישועות ואלפים שיחרו לפתחו ונושעו מברכותיו.
*האדמו"ר רבי אלימלך ויסבלום מסטאשוב, [מופיעות מספר חתימות ידו בפתח הספר ובסופו. 'הק' אלימלך בהרה"ק רא"י וויסבלום'] בנו של רבי אברהם יצחק ויסבלום (הנ"ל), חתן רבי שמואל אהרן רובין מקורטשין. נודע כ'אדמו"ר מסטאשוב', נהג לשבת בקדושה מעוטר בטלית ובתפילין כל שעות היום, נספה בגטו לודז' בכ"ט סיון תש"ב [1942].
מנהג אצל גדולי החסידות ללמוד בכל יום מימות חודש אלול בספר 'תיקוני הזוהר'.

מחיר פתיחה: $300
הערכה: $500 -
$600
נמכר: $415

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 128
מכירה 111
אמרי יוסף - ספינקא - מהדורה ראשונה. סט שלם עם חותמות נכדי המחבר

אמרי יוסף. חסידות על סדר פרשיות התורה, ועוד, מאת האדמו"ר רבי יוסף מאיר [ווייס] מספינקא. מאראמאראש -סיגעט-מונקאטש-סעאיני, תר"ע-תרפ"ז [1927-1910]. מהדורה ראשונה. סט שלם. בחלק מהכרכים חותמת בני האדמו"ר המו"ל.
הספר יצא לאור אחרי פטירת האדמו"ר המחבר על ידי בנו האדמו"ר רבי יצחק אייזיק מספינקא. עם הקדמה ארוכה מהבן הכוללת עשרה מאמרים ובהם: תולדות, סיפורים, שיחות והנהגות של המחבר.
האדמו"ר רבי יוסף מאיר ווייס (תקצ"ח – תרס"ט 1838-1909) מייסד חסידות ספינקא, תלמידם של מהר"ם א"ש מאונגוואר ורבי שמואל שמלקה רבה של סליש. מגיל צעיר ממש דבק בתורת החסידות וקיבל מהאדמו"ר רבי שלום רוקח מבעלז, ומהאדמו"ר 'הצמח צדיק' מויזניץ. אם כי את עיקרי תורתו בחסידות קיבל מרבי יצחק אייזיק אייכנשטיין מזידיטשוב אשר הכתירו לאדמו"ר בשנת תר"ל [1870] אולם בפועל שימש כאדמו"ר לאחר פטירת רבו, בשנת תרל"ג [1873]. קיים קשרים גם עם האדמו"ר השר שלום מבעלזא ועם רבי חיים הלברשטאם מצאנז אשר נהג להתייעץ עמו בשאלות בקבלה. תורתו החסידית נכתבה בספרו הגדול 'אמרי יוסף' המבוססת רובה ככולה על קבלת האר"י הקדוש. כיהן כאדמו"ר לאלפי חסידים באזור הונגריה וגליציה וביניהם גם גדולי תורה מופלגים כדוגמת המהרש"ם מברעזין אשר נמנה על חסידיו. נפטר בשנת תרס"ט [1909], ארונו הועלה לארץ בשנת תשל"ב ונטמן בפתח תקוה בחלקה מיוחדת.
[א] בראשית. כג, רע דף. [ב] שמות: [5] קפט [3] דף. [ג] ויקרא-במדבר: [4], צו; קא, [3] דף. [ד] דברים:. [4], ג-קי, דף, יש עותקים עם עוד 4 דף בסוף כנראה תיקונים. כ 25 ס"מ.
הדפים במצב טוב מאוד. כריכות בלויות ופגומות.

מחיר פתיחה: $300
הערכה: $500 -
$800
נמכר: $366

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 129
מכירה 111
מקבץ [7] ספרי חסידות רוזין. חתימות, חותמות והגהות

*עירין קדישין. דברי תורה מרבי ישראל מרוזין ומבנו רבי אברהם יעקב מסדיגורא. ווארשא, תרמ"ה 1885. יא, יג-סה דף. שני שערים. חותמות בעלים.
*קדושת אהרן. מאמרי חסידות על התורה, מאת האדמו"ר רבי אהרן פרידמן מסדיגורא. ווארשא, תרע"ג, 1913. מהדורה ראשונה. עם חותמת בנו האדמו"ר רבי מרדכי יוסף שלום מסדיגורא. 158, 14-6 עמ', 27 ס"מ. הספר ניתן במתנה מהאדמו"ר רבי מרדכי יוסף שלום מסדיגורא לראש עירית בני ברק רבי יצחק גרשטנקורן, ועם חותמות בנו הרב ישראל אריה גרשטנקורן.
*פאר לישרים. שני ספרים נפתחים דברי תורה מרבי ישראל מרוזין ומרבי רפאל מבערשיד. ירושלים, תרפ"א [1921].
* קובץ מכתבים מקוריים מהבעש"ט ז"ל ותלמידיו, ע"י חיים בלאך. וינא-ברלין [1923]. קיא [1] עמ'. עם תמונות ופקסימיליות. מכתבים מהגניזה החרסונית, בין היתר מופיע המשא ומתן בין לשכת חצר הקיסר בוינה לנשיאות המדינה, בעניין האדמו"ר רבי ישראל מרוזין. וכן מכתב מקורי מהמהר"ל אודות יצירת הגולם.
כרוך עם: *כנסת מרדכי. אמרי קודש פתגמין קדישין מאת האדמו"ר רבי מרדכי שלום יוסף מסדיגורא. פרמישלה, נדפס בלובלין, תרצ"ח [1938]. עם שער בלועזית. [1], טז דף, 24 ס"מ. שער מעטפת. חוברת נדירה. עם חותמת האדמו"ר מסדיגורא. עם הערה בכתב יד כנראה של האדמו"ר.
*זה ינחמינו. אמרי קודש מהאדמו"ר רבי מנחם נחום זצ"ל מטשערנאוויץ מבאיאן. [טשרנוביץ, תרצ"ז]. נדפס סמוך לאחר פטירת האדמו"ר. בעותק שלפנינו לב עמ', כפי שנרשם במפעל הביבליוגרפיה. הספר לא נשלם בדפוס, וישנם עותקים הכוללים דפים נוספים.
*רבי דוב מליאובה, חייו פעולתו ותורתו, מאת הרב מתתיהו יחזקאל גוטמן. תל אביב , תשי"ב.
גדלים ומצבים שונים, מצב כללי טוב – טוב מאד.

מחיר פתיחה: $350
הערכה: $600 -
$1,000
פריט מספר 130
מכירה 111
חומש ויקרא עם אור החיים ובאר מים חיים, העותק של האדמו"ר מנדבורנא

חומש ויקרא עם פירוש רש"י ועם תרגומים, ועם פירוש אור החיים וספר באר מים חיים. טשערנוביץ, תרי"א 1851. העותק של האדמו"ר רבי חיים מרדכי מנדבורנא.
חומש חסידי. החסידים במזרח אירופה היו לומדים בחומש זה שנדפס עם פירוש האור החיים ועם ספר באר מים חיים מסביב לחומש. בדף הפורזץ, חותמת האדמו"ר רבי חיים מרדכי מנדבורנא.
רבי חיים מרדכי רוזנבוים נולד לרבי איתמר רוזנבוים, האדמו"ר הזקן מנדבורנא בשנת תרס"ג. התגורר בסיגט ואחר כך בסרט שברומניה. כיהן כאדמו"ר בחיי אביו ולאחר פטירת אביו מילא את מקומו. בשואה הוגלתה משפחתו מעיר לעיר בתנאים קשים. בהיותו בגטו דז'ורין כיהן בבית דין מיוחד להתרת עגונות. עלה לארץ ישראל בשנת תש"ז והתיישב בירושלים ואחר כך עבר ליפו, ובשנת תש"כ עבר לבני ברק והקים בה ישיבה, נפטר בשנת תשל"ח, ונודע על שם ספרו 'דבר חיים'.
[2] קנד, כ דף, 26 ס"מ. נייר כחול. מצב בינוני. נקבי עש. כריכת עור ישנה.

מחיר פתיחה: $250
הערכה: $400 -
$500
נמכר: $464

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 131
מכירה 111
שו"ת דברי חיים, בילגורייא תרפ"ט [1929]. העותק של רבי פנחס חיים מראזלע ובניו האדמו"רים לבית ראזלע

שו"ת דברי חיים מאת רבי חיים הלברשטאם מצאנז. בילגורייא, תרפ"ט [1929].
בדף הפרוזץ רישום בכתב יד בני האדמו"ר רבי פנחס חיים מראזלע כי הספר היה שייך לאביהם: 'זה הספר שייך לאאמו"ר הרה"צ מהרפ"ט [מורינו הרב פנחס טויב] שליט"א מפה קנה בעד 10 זלאטי א' וישב תרצ"ד'. בשער הספר ובדף הפרוזץ חותמות בעלים של בניו האדמור"ים לבית רוזדול – ראזלע, נכדי האדמו"ר רבי יצחק אייזיק מקאליב.
בעל הספר האדמו"ר רבי פנחס חיים מראזלע [תרכ"ז-תרצ"ו 1867-1936], חתנו של האדמו"ר רבי אברהם חיים הורוביץ מלינסק. משנת תרמ"ז כיהן כרבה של רוזדול. מיחידי הדור בחכמת הקבלה מספריו 'תורת חסד' על התורה, 'אהל מועד' ועוד. בגב הפרוזץ מצויינות בכתב יד הבנים התשובות שהשיב ה'דברי חיים' לחמיו של רבי פנחס חיים האדמו"ר רב אברהם חיים מלינסק.
רבי יהודה יחיאל טויב מראזלע [תרמ"ז-תרצ"ט 1887-1939] . בנו של רבי פנחס חיים טויב משושלת קאליב האדמו"ר מראזלע אשר קבע את מושבו במארגרטען וכיהן כאדמו"ר. כתב מספר חיבורים בכתב יד אשר טרם ראו אור הדפוס אבדו, והוציא לאור מחדש את 'לב שמח' השלם. בנו הוא האדמו"ר מקאליב שליט"א.
רבי משה עזרא טויב אדמו"ר מראזלע [תרנ"ה-תש"ד 1895-1944] . בנו של רבי פנחס חיים טויב משולשת קאליב. חתנו של רבי ברוך רובין מריזדוביץ, ועבר לסאמאשאיוואר – גהערלה [טרנסלבניה] וכיהן שם כאדמו"ר, נספה באושוויץ.
מצב טוב. חסר שער. כתמי זמן. כריכה פשוטה.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $400 -
$600
פריט מספר 132
מכירה 111
חזה ציון. ליוורנו, תק"ב-תק"ג [1743-1742]. העותק של האדמו"ר מסדיגורא

חזה ציון. תהלים עם פירוש מאת רבי רפאל עמנואל חי ריקי. ליוורנו, תק"ב-תק"ג [1743-1742]. מהדורה ראשונה.
פירוש נרחב על ספר התהלים, גם על פי סוד שכתב המקובל הנודע רבי רפאל עמנואל חי ריקי.
המקובל הקדוש רבי רפאל עמנואל חי ריקי נולד באיטליה בשנת תמ"ח [1688]. בצעירותו נדד בערי איטליה והתפרנס כמלמד. בהיותו כבן ל' שנה עלה לארץ ישראל והתיישב בצפת, שם למד את תורת הקבלה וכתבי האריז"ל. לאחר כשנתיים חזר לאיטליה והתיישב בעיר ליוורנו. לאחר שנים שב להתגורר בארץ ישראל. הוא נסע שוב לליוורנו על מנת להדפיס את שאר ספריו ולאסוף תרומות להקמת ישיבתו בירושלים. בדרכו חזרה לארץ, בשנת תק"ג [1743], תוך כדי הדפסת הספר, נהרג על קדוש השם. בשער הוא מוזכר בברכת החיים [יצ"ו] ובדפים האחרונים מתאר בנו רבי שמואל ריקי, את הריגת אביו על קידוש השם, והוא מעתיק כתב יד שכתב אביו שחלם שהוא יהרג על קידוש השם. בשער, ציור גדול סמל משפחת המחבר – משפחת ריקי. בהקדמת הספר מזכיר המחבר את תולדות חייו.
בשער חותמת רבי נחום דובער פרידמן מסדיגורא וחותמת 'קנין כספי'. האדמו"ר רבי מנחם נחום דב מסדיגורא [תר"ג-תרמ"ג] היה בעל ספריה גדולה, והוא החתים את הספרים לפי מקורם. בספר שלפנינו חתם 'קנין כספי' שמשמעותו שהוא קנה את הספר ללמוד בו. סביב סמל המדפיס כנראה בכתב יד קדשו: קנין כספי נחום דובער פרידמאן".
קלח [2] דף, 31 ס"מ. מצב טוב למעט קרע משוקם בשער. כריכה פשוטה.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $300 -
$500
נמכר: $671

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 133
מכירה 111
זהר ווילנא, תרמ"ב 1882. ג' כרכים. חותמות רבי נפתלי טייטלבוים מניבארטור

ספר הזוהר על חמשה חומשי תורה, עם דרך אמת, הגהות מהרח"ו, החיד"א, הגר"א ועוד. ווילנא, תרמ"ב 1882.
בדפי הפרוזץ, בשער, ובדפי הפנים חותמות בעלים רבות של רבי 'נפתלי טייטלבוים מנירבאטור'.
הרב הצדיק רבי נפתלי טייטלבוים [תרכ"ז-תרצ"ח 1867-1938]. נולד לאביו רבי ישראל יוקל טייטלבוים אב"ד וואלווא, והיה נכדו של בעל ה"ייטב לב" מסיגט. כיהן ארבעים שנה כאב"ד נירבאטור, ונתפרסם כאחד מגדולי רבני הונגריה ומראשי הלשכה האורתודוקסית בבודפשט. היה נערץ אצל גדולי האדמו"רים. נפטר בשנת תרצ"ח [1938].
שלשה כרכים. סט מושלם. וינוגרד, ספרי הגר"א 676.
מצב טוב. כתמי זמן. כריכות חצי עור מקוריות בלויות.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $300 -
$400
נמכר: $439

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 134
מכירה 111
שומר אמונים. ירושלים, תש"ב [1942]. מהדורה ראשונה עם הגהות המחבר רבי אהרון ראטה

"פתחו שערים ויבוא גוי צדיק שומר אמונים – אל תיקרי שומר אמונים, אלא שעונים אמן".
שומר אמונים מאת האדמו"ר רבי אהרון ראטה, לחזק הלבבות לאמונה חלקים א-ב, בסופו נלווה אליו קונטרס אהבת הבורא ואני מאמין, ושירי דבקות ושמחה, ירושלים תש"ב 1942, מהדורה ראשונה שיצאה לאור בעילום שם המחבר, הגהות בכתב ידו.
שלשה שערים. בין דפי הספר מופיעות מספר הגהות [בעיקר תיקוני טעויות] בכתב יד קודשו של המחבר בעמ' האחרון רשום בכתב ידו 'מוגה'.
האדמו"ר רבי אהרן ראטה (תרנ"ד-תש"ז). למד בישיבת רבי ישעיה זילברשטיין בווייטצן. תלמיד האדמו"ר רצ"א מבלוזוב והאדמו"ר מהרי"ד מבעלז. ייסד חבורות לעבודת ה' במסירות נפש בבודפשט ובסאטמר וקרא שמן "שומר אמונים". בשנת תרפ"ה עלה לירושלים והקים בה חבורת חסידים ותלמידים לעבודת ה' בדרכי החסידות. החבורה הקדושה ממשיכה עד ימינו את דרכו בקהילות החסידיות "תולדות אהרן", "שומרי אמונים", "תולדות אברהם יצחק", "מבקשי אמונה" ועוד.
[1], ז, [1], י-לז, קכה, י, [8], נה, לד,[1], מג,[4] דף.
מצב טוב. כריכת קרטון מקורית מאוירת עם הזהבה. הכריכה מנותקת.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $400 -
$500
פריט מספר 205
מכירה 127
שו"ת הב"ח. מהדורה ראשונה. העותק של האדמו"ר רבי יעקב לנדא

שאלות ותשובות הב"ח. מאת רבן של ישראל רבי יואל סירקיש אב"ד קראקא, ובעל הפירוש החשוב 'בית חדש' על ארבעה טורים. פרנקפורט דמיין, תנ"ז [1697]. בשער הספר מספר חותמות בעלות של האדמו"ר מיעזוב: "יעקב בהגאון מוהר"א נ"י לנדא".

לפנינו המהדורה הראשונה של אחד מספרי היסוד המפורסמים ביותר בספרות ההלכה . שער עם ציורי מלאכים וכרובים.

רבי יואל סירקיש [שכ"א-ה'ת'], מגדולי וחשובי פוסקי ההלכה שבכל הדורות. מחבר הפירוש בית חדש (ב"ח) על ארבעה טורים, ומכונה "הב"ח" על שם ספרו. תלמידו של רבי ליבוש'ס מלובלין (רבו של בעל השל"ה), שימש רב בפוזנה (כיום פוזנן בפולין) ובערים נוספות, ביניהן: לובמלא, מז'יבוז', בעלזא, בריסק וקרקוב וסביבותיה שם כיהן עד יום פטירתו. מלבד גדולתו בתורה, היה נערץ גם על גדולי החסידות, ומקובל אצלם איש מפי איש, שקודם פטירתו של הב"ח, ציננו לכבודו את הגהינום במשך ארבעים יום בכדי שיוכל להוציא משם את נשמות הרשעים.

האדמו"ר רבי יעקב לנדא [תקצ"ד-תרנ"ו], בן הרה"ק רבי אברהם מטשכנוב, מבחירי חבורת החסידים בקוצק ואח"כ אצל בעל חידושי הרי"מ, סייע לאביו ברבנות טשכנוב ולאחר פטירת אביו קבל את מרות אחיו רבי זאב וואלף מסטריקוב. לאחר פטירת אחיו היה אחד ממלאי מקומו העיקריים באדמורו"ת, הוא התיישב ביעזוב הסמוכה ללודז' ועל שמה נקרא.

[6] קו, [2] דף, 31.5 ס"מ. סטפנסקי, ספרי יסוד 299.

מצב טוב: חתימות בעלות נוספות. כתמי זמן. תעלות עש. כריכה מהודרת.

מחיר פתיחה: $260
הערכה: $350 -
$500

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 206
מכירה 127
חדושי רמ"ג, העותק של בעל ה'אהל משה' מיסד שושלת מאקווא

דרשות וחדושי רמ"ג, מעזבון כתבי יד של רבי מיכאל גאלדבערגר אב"ד מזאטור שבהונגריה. וואיצן, תרצ"ב 1932. שני חלקים בכרך אחד. בדף הפורזץ חותמת הגאון הקדוש רבי משה פארהאנד בעל ה'אהל משה', רב ואב"ד מאקווא ואבי שושלת חסידות מאקווא. ספרים של בעל האהל משה הינם נדירים.

הרה"ק רבי משה פארהאנד בעל אוהל משה [תרכ"ב-תש"ד], אב"ד נייטרא ולאחר מכן אב"ד מאקווא וראש הישיבה שם ועל שמה נקרא לדורות עולם. רבי משה היה תלמידו המובהק של בעל ה'חתן סופר' ממטרסדורף. וכן נסע אל כמה מצדיקי דורו, ביניהם: רבי יחזקאל שרגא משינאווא, בעל ה"קדושת יום טוב" מסיגעט, ורבי שלמה מבאבוב, אמנם במיוחד התקרב לצדיקי בית בעלזא שהעריכו אותו מאד (ואכן, בדורנו זכתה נכדתו ונישאה לענף היחיד ששרד משושלת אדמו"רי בעלזא הלה הוא הרה"צ רבי אהרן רוקח בנו היחיד של האדמו"ר מבעלזא). ישיבתו של האהל משה במאקווא הייתה מהישיבות הגדולות והמפורסמות בהונגריה ותלמידיה נמנו בין גדולי הדור. האהל משה נודע בקדושתו ובכח ברכותיו ורבים מבני עירו שניצלו באופן פלאי ממלתעות הנאצים תלו זאת בכח ברכותיו של האהל משה. ידועה במיוחד הבטחתו המרטיטה בצוואתו, הבטחה המעידה על עצמת גדולתו וכח ברכותיו וכה הוא כותב בצוואתו: "מי שילמוד עבורי… יתברך בודאי בברכת בני חיי ומזוני וכ"ט… וכל מי שיעשה דבר לתיקון נשמתי… אני מבטיחו שלא ילך מזה העולם בלא תשובה שלימה, שמי משה בן חי' שרה, ושם אבי הצדיק יוסף צבי נבג"מ, כי גלוי וידוע לפני כסא כבודו יתברך שמו שהרבה טרחתי לעשות תשובה שלימה ובפרט על חטאות נעורים, והרבה פעמים במסירות נפש ממש, לכן יש בכחי גם כן לזכות אחרים בזה" . נינו האדמו"ר המפורסם ממאקווא שליט"א, הינו האדמו"ר השלישי בשושלת, ואף הוא כאביו וכזקנו מכנה את עצמו בתואר "גאב"ד מאקווא".

תרפב [צ"ל תרפ] עמ', כ 27 ס"מ. + עמ' כפול ובו אילן היוחסין של המחבר, משפחות דייטש וגאלדבערגער.

מצב טוב: חתימות בעלות רבניות. מעט כתמי זמן. כריכה מקורית.

מחיר פתיחה: $100
הערכה: $400 -
$600
נמכר: $190

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 208
מכירה 127
פני מבין. העותק האישי של האדמו"ר מקאליב, חי"ק מלפני השואה!

"הושענא מרוטת לחי, הושענא חבוקה ודבוקה בך"

פני מבין על התורה, מאת רבי נתנאל פריעד. ברגסעס, תרפ"ז [1927]. מהדורה ראשונה. רישום בעלות מרטיט, חתימות וחותמות. עותק קדוש ומיוחס.

בראש השער רישום בעלות מרטיט בכתב יד קדשו של האדמו"ר מקאליב הרה"ק רבי מנחם מענדל טויב. את הרישום כתב הרבי בהיותו נער כבן 18, באירופה הבוערת, בעיצומה של השואה הארורה בה נרצחו כל בני משפחתו והרבי בעצמו עבר עינויים קשים מנשוא כאשר הנאצים ערכו על גופו הקדוש את ניסוייהם המזוויעים. כתוצאה מאותם ניסויים שטניים נשר זקנו של הרבי ולא נולדו לו ילדים עד לפטירתו.
וכה כותב הרבי הדבוק באמונתו העזה ואהבתו לבורא העולם, אמונה ששום כח בעולם לא יערער אותה, למרות הסתר הפנים הנוראי: "קוני וצורי ישעי ואורי, אור ליום ד פ' אמור שנת שב"ת [1942] ל"ק [לפרט קטן], אני הק' מענדל טויב בהגה"צ אבדק"ק ראזליא ז"ל".

האדמו"ר רבי מנחם מנדל טויב מקאליב [תרפ"ד-תשע"ט], נולד במרגיטה לאביו שכיהן כאב"ד ראזלי, והיה דור שישי לרבי יצחק אייזיק מקאליב. לאחר כיבוש הונגריה על ידי הגרמנים נשלח עם אחיו ואחיותיו לאושוויץ, לאושוויץ הגיע רבי מנחם מנדל, לאחר שהתייתם מאביו, יחד עם ששת אחיו ואחיותיו. למעט אחותו והוא, כולם נספו. רבי מנחם מנדל, כך העיד על עצמו, סבל מהתעללות ממושכת מידו של ד"ר מנגלה הנודע לשמצה, שרישומיה ניכרו על פניו ועל גופו כל חייו. פניו נותרו ללא חתימת זקן, קולו השתנה והוא איבד את היכולת להביא ילדים לעולם. הרבי מקאליב נהג לספר כי לפני שנכנס לתאי הגזים, כולם אמרו 'שמע ישראל', והוא היה בטוח שהוא עומד להגיד פעם אחרונה בחייו 'שמע ישראל', או אז הוא פנה לריבונו של עולם ואמר לו: "תן לי לחיות. אם תשאיר אותי בחיים, זה לא יהיה שמע ישראל אחרון. אני מבטיח לך שאדאג שבניך יאמרו שמע ישראל". ואכן לאחר השואה הוא תיקן אמירת שמע ישראל בסיום כל תפילה לזכר הנספים, ועודד אמירת 'שמע ישראל' כזכר לקדושי השואה בסיום עצרות המוניות.

חותמות וחתימות בעלים נוספות: "ישכר בער ראזנענבוים, בהה"צ מראחוב שליט"א, נכד להה"ק מנדבורנא זיע"א, פה אויבערווישא יצ"ו"; "הק' אברהם שישא סג"ל.

[8], רי דף, 23 ס"מ. מצב טוב-טוב מאוד.

מחיר פתיחה: $100
הערכה: $200 -
$300
נמכר: $190

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 337
מכירה 119
אוסף [4] ספרי חסידות עותקים מיוחסים לאדמורי"ם

אוסף ארבע ספרי חסידות ועותקים מיוחסים לאדמורי" ם.

*הגדה של פסח עם פירוש 'שבחא דמרא', למברג תר" מ [1880], העותק של האדמו" ר מסטראפקוב ושל רבי משה יהודה כ" ץ , הגדה של פסח עם פירוש 'שבחא דמרא' מאת רבי משלם יששכר ב" ר אריה ליבוש, בעמ' השער חותמות בעלים של האדמו" ר מסטראפקוב. ושל הגאון רבי משה יהודה כ" ץ מחבר הפירוש החסידי המפורסם על ההגדה של פסח 'ויגד משה'.

הגאון רבי משה יהודה כ" ץ : נולד ביום י’ בסיון תרס”ז ונהרג באושוויץ ביום כ”ז סיון תש”ד. הגאון נכדו ותלמידו של הרב שלמה זלמן עהרנרייך הי”ד אב”ד שאמלויי. עוד בהיותו אברך הסמוך על שולחן חותנו, שם לילות כימים בתורה עד להפליא, והיה גאון עצום ואוצר בלום מלא וגדוש בתורה ובחסידות. עוד בנעוריו נסמך להוראה ע”י ששה גדולי עולם: הגאון ר’ שמואל ענגיל מראדומישלא זצ”ל, מהגאון ר’ ישעיהו זילברשטיין מוויצן זצ”ל, מהגאון ר’ מרדכי לייב וינקלר ממאד זצ”ל, מהגאון ר’ שמעון גרינפלד מסעמיהאלי זצ”ל ומסבו הגאון שלמה זלמן עהרנרייך משאמלוי זצ”ל הי”ד, ואחר חתונתו קיבל סמיכה להוראה מהרב הגאון המובהק ר’ שבתי שעפטיל וייס זצ”ל אב”ד שימאני. חיבר חידושים חריפים ונפלאים בכל מקצועות התורה, ובהם חיבור גדול על סוגיות הש”ס, חיבור על ד’ חלקי השו”ע, שו”ת, חיבורים בהלכה ובאגדה ועל תרי”ג מצוות. בשנת תרח”ץ הודפס ספרו של חותנו זקנו, ערוגת הבושם על סוגיות איסור חל על איסור, עם הגהות הרב משה יהודה כ”ץ. רוב כתביו נשרפו בידי הנאצים ונותרו רק מעט אודים מוצלים מאש שנמצאו על ידי אחיו, הרב יהושע כ”ץ, בשובו ממחנות העבודה לאחר המלחמה הנוראה. האדמו" ר רבי יחזקאל שרגא הלברשטאם מסטרופקוב: היה נכדו [בן בתו] של האדמו" ר מסטרופקוב הראשון, רבי אברהם שלום מסטרופקוב, היה ידוע לבעל מופת גדול, ואדמורי" ם רבים היו נוהגים לשלוח אליו מבקשי ישועה, כמו" כ גדולי האדמורי" ם היו נותנים לו קוויטלאך.

לא כרוך. נקבי עש, מצב בינוני.

*
ספר הערוך, למברג תר" ל, העותק של הרה" ק רבי מאיר משאץ ואשתו הרבנית מרת ויטא מושקוביץ, ובנם הרה" ק רבי יואל משאץ , בדף השער כיתוב "
זה הספר שייך להרב ר' מאיר שליט" א משאץ " , וכן מספר חותמות של אשתו הרבנית "
הרבנית וויטא מאסקאוויטש " בדף הפורזץ
חתימת יד קדשו של הרה" ק רבי יואל משאץ, " יואל מאסקאוויטש" ומספר חותמות שלו, בסוף הספר כיתובים רבים " זה הספר שיייך להבחור בן הה" צ המפורסם מו" ה מאיר זללה" ה מפה שאץ יע" א"

הרה" ק רבי מאיר משאץ : היה בנו של הרה" ק רבי יואל משאץ הראשון שהיה חתנו של הרה" ק גלוי עינים, פועל ישועות בקרב הארץ, הרבי ר' מאירל' מפרמישלאן, והרה"ק רבי מאיר משאץ היה קרוי על שמו, היה חותנו של בן אחיו הרה" ק פועל הישועות רבי שלום משאץ לונדון, ואשתו הרבנית מזיוו" ש היתה חמותו של הרה" ק רבי שלום משאץ לונדון, ובנו הרה" ק רבי יואל משאץ, היה חתנו של גיסו רבי שלום משאץ לונדון.

מצב טוב מאוד.

*
ספר סגולה ! סידור חמדת ישראל, מונקאטש תרס" א, שהוציא לאור הרה" ק המנחת אלעזר ממונקאטש, מכת" י שהיה בידי הרה" ק משינאווא, ספר סגולה לשמירה מעליא , סידור תפילה לכל השנה עם כוונות האריז" ל ערוך ומסודר על ידי רבי שמואל ויטאל בנו של מהרח" ו. סדור חשוב מאוד, עם הרבה הסכמות מגדולי האדמורי" ם, הרה" ק האהבת ישראל מויז'ניץ, הרה" ק רבי יהודה צבי מדאלינא, והרה" ק האמרי יוסף מספינקא, הכותב בהסכמתו:

"
שיקנה את הסידור הלז להיות לו לשמירה מעולה בביתו מכל נגע ומחלה שפע ברכה והצלחה בני חיי ומזוני רוויחי" , עותק מיוחס!
בכריכת הספר חותמת של של נין ונכד הרבי ר' אלימלך מליזענסק החונה בירושלים. מצב בינוני, ללא דף השער ואולי גם חסר עוד מספר קטן של דפים בספר, דפי ההקדמה של המנחת אלעזר ממונקאטש, וההסכמה של האמרי יוסף מספינקא נמצאים.

*
חב" ד. סידור תורה אור עם שער הכולל , ווילנא תרע" א, סדר תפלות על פי נוסח האר" י עם כל הדינים והמנהגים כשאר יסד והכריע כ" ק רבינו רבי שניאור זלמן מלאדי זי" ע בעל התניא והשולחן ערוך. שני שערים, עם שער נוסף לחלק שני,
סידור חשוב במיוחד, מצב בינוני, דפים תלושים.

מחיר פתיחה: $50
הערכה: $400 -
$600
נמכר: $232

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 338
מכירה 119
מכתב נדיר ומוקדם מהאדמו''ר מבוסטון רבי לוי יצחק הורוויץ

מכתב נדיר ומוקדם משנת תש"ז, משנות צעירותו של האדמו"ר הקדוש רבי לוי יצחק הורוויץ, בהיותו בן עשרים ושש שנה! בו מזכיר את האדמו"ר ממאדזיץ ואת האדמו"ר ממונקאטש, ואת אחיו האדמו"ר רבי משה שליט"א, ניכר מבין שורות המכתב הערכתו הרבה לאחיו האדמו"ר רבי משה מבוסטון, 18 שורות בכתב ידו וחתימתו. האדמו" ר רבי לוי יצחק הורביץ : (תרפ" א-תש" ע), האדמו" ר השני מבוסטון, בן האדמו"ר רבי פנחס דוד הורוויץ מייסד שושלת בוסטון, חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, דעתו הכריע בנושאים חשובים. מפורסם בדאגתו ונשיאת אחריות לכלל ישראל ללא הבחנה בין יהודי ליהודי. הקים את חסידות בוסטון בארץ ישראל לאחר מלחמת ששת הימים. ובהשפעתו חסידות בוסטון הפכה לחסידות המאחדת בתוכה את בני כל העדות. במשך חייו מצא מסילות בלב סטודנטים יהודים שלמדו בבוסטון, סייע לאלפי יהודים שבאו לבסוטון במשך השנים לצרכים רפואיים במסגרת ארגון רפא שייסד.
[1] דף.
מצב טוב מאוד,

מחיר פתיחה: $50
הערכה: $300 -
$400
נמכר: $268

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 339
מכירה 119
התהילים של רבי בנימין מנדלזון רבה של קוממיות, עם קוויטלאך

ספר תהילים עם פירוש תפלה למשה מאת בעל הישמח משה מסיגעט. מהדורה ראשונה. קראקא, תר" מ [1880]. עם 8 דפי הפרנומערענטין הנדירים, ועם מעמדות.
העותק האישי של הגאון הקדוש רבי בנימין מנדלזון אב" ד קוממיות. בסוף ספר התהילים חותמת בעלות של רבי בנימין מנדלזון: " בנימין מנדלזון רב בכפר עטה ת" ו ע" י חיפה" , כמו"כ מספר קוויטלאך על דף הפורזצץ בסוף הספר, " משה יוסף בן בריינדיל, רבקה בת שרה פייגיל, שרגא בן רייזיל" .רבי בנימין מנדלזון [תרס" ד – תשל" ט], אב" ד קוממיות. נולד לאביו הרב מנחם מנדל מנדלזון מרבני פלוצק בפולין ומחסידי אלכסנדר. בשנת תרצ" ד על ארצה ובהשפעת האדמו" ר האמרי אמת מגור, מונה לרבה של כפר אתא ואח" כ כרבו של היישוב החרדי קוממיות. פעל רבות לשמירת השמיטה. שמו נקשר בפרשת חטיפת הילד יוסל'ה שוחמכר. זכה להערכה רבה מהחזו" א ומהרבי הקדוש מבעלזא ואף היה מחותנו.יד-שכב; [8], כו דף. 21 ס" מ. מצב בינוני. דף השער והדפים הראשונים חסרים (ספר התהילים מתחיל באמצע פרק ה', אך רוב הדפים החסרים [מלבד דף השער] נמצאים בין דפי הספר, ובחלקם הגדול קרועים לכמה חלקים). נייר שברירי. ללא כריכה.

מחיר פתיחה: $50
הערכה: $400 -
$600
נמכר: $110

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 340
מכירה 119
הסידור של האדמו''ר רבי יואל משאץ

סידור אור הישר נוסח קאדינוב וקארלין, ווילנא תרפ"ח, עם חתימת יד קדשו של האדמו"ר הרה"ק רבי יואל משאץ בנו של הרה"ק רבי מאיר משאץ , וגיסו וחתנו של הרה"ק פועל הישועות רבי שלום משאץ, בדף השער חתימת יד קדשו " יואל מאסאקוויטש" , ניכרים בסידור סימני שימוש רבים.
מצב טוב, סימני שימוש. הדבקות נייר בדף השער ובדף האחרון.

מחיר פתיחה: $50
הערכה: $600 -
$1,000
נמכר: $342

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 341
מכירה 119
המשניות של זקינו של האדמו''ר מאלכסנדר

משניות סדר מועד ווילנא תרמ" ח, עם חתימת יד קדשו של זקינו של האדמו"ר מאלכסנדר, הרה" ק רבי מנחם מענדל שטערנבערג מדעעש, בדף השער הראשון ובדף השער השני מופיעה חתימת יד קדשו מספר פעמים "
מנחם מענדיל" " מנחם מענדים שטערנבערג" , ובדף הפורזץ יש כיתוב "
שייך להרב המפורסם בכל קצווי העולם מוהר" ר מנחם מענדיל מדעעש וכעת מתגורר בעיה" ק צפת תובב" א" , וכמו" כ יש חותמת " מנחם מענדיל שטערנבערג מדעעש" ,
הגאון רבי מנחם מנדל שטרנברג: (תר" ג-תרע" ו) למד תורה אצל בעל ה" כתב סופר" ואצל הרה"ק רבי מנחם מענדל פאנעט מדעעש. עלה לארץ והשתקע בצפת.
מצב טוב.

מחיר פתיחה: $50
הערכה: $200 -
$300

התחל להקליד ע"מ לקבל תוצאות רלוונטיות

שאלה על פריט

התהילים של רבי בנימין מנדלזון רבה של קוממיות, עם קוויטלאך

תנאי בית המכירות

הדרכה למבקרי התערוכה ומשתתפי המכירות הפומביות כולל תקנות ונוהל.

ווינרס מכירות פומביות בע"מ להלן החברה עורכת בזה תצוגת פריטי יודאיקה שונים, אשר התקבלו מאנשים שונים אשר הסכימו להעמיד את הפריטים החשובים לרשות הקהל להסתכלות עם אפשרות לרכישתם במכירה פומבית שתתקיים עם סיום התערוכה.

 

*היות ובאתר הבית של ווינרס ישנה אפשרות למתן הצעות מוקדמות ולראותן, במקרה של שוויון בהצעות מוקדמות ההצעות שניתנו באתר הבית של ווינרס גוברות על פני הצעות שנתקבלו באתרים אחרים.

1 . לנוחיות המבקרים הוצאנו לאור קטלוג זה עם הסברים מפורטים בליווי תמונות. המידע בקטלוג מבוסס על הערכת מומחי החברה אולם האחריות

הבלעדית על בדיקת הפריטים מוטלת על הרוכש. שמור על הקטלוג כעל מלווה אישי לכל ימי התערוכה והמכירה. אנו לרשותך בכל שאלה, ספק וברור.

ניהול המכירה ותנאיה:

2 . המכירה עצמה תנוהל ע"י אדם מנוסה הבקי בנוהלי המכירות פומביות. אנו מבקשים מכל המבקרים והאורחים במכירה הפומבית לצייד את עצמם

בידע המתאים. לאלו שאינם בקיאים בנושא זה אנו ממליצים לפנות אלינו בימי התערוכה או לפניה ולקבל מאיתנו את המידע הדרוש.

3 . עצם ההשתתפות במכירה הפומבית וקבלת "מספר רכישה" מאיתנו מהווה אישור והסכמה כי ידועים למקבל המספר. התקנות, הנוהל, התנאים

והנהוג בתערוכות ובמכירה פומבית שלנו ובכל בעיה וספק, באם יתעוררו, בשעת המכירה או לאחריה, עקב רכישת פריטים מסוימים, ינהג הרוכש או

הרוכשת וכן הנהלת החברה כעורכי המכירה, לפי הנהוג והמקובל אצלנו.

4 . היות והחברה אינה אלא עורכת התערוכה והמכירה ואינה בעלת הפריטים עצמם לכן מוסכם ומותנה בזאת כי בכל מקרה, לא תהיה אחריות החברה כלפי הרוכשים אלא עד העברת הכספים לידי המוכרים- בעלים ולכן, באם הועבר כבר התשלום שהתקבל מהרוכש ליד הבעלים, אזי אף אם תלונתו או טענתו של הרוכש תהיה מוצלחת, אנו נעשה כל מאמץ והשתדלות להשיב את כספו של הבעלים. אך לא תהיה כל התחיבות מצידנו לכך, וכן לא ננהל הליכים משפטיים לשם החזרת כספים לרוכשים לאחר שהועברו לבעלים. אולם נסכים למתן האישורים המתאימים מצידנו לרוכש כדי שיוכל לנהל הליכים משפטיים נגד הבעלים.

5 . עם קבלת "מספר רכישה" מאיתנו באופן אישי או טלפוני, מסכים ומתחייב הרוכש לא לתבוע באופן אישי או בתביעה משפטית בכל מקרה של נזק או טעות בתיאורי הפריטים את החברה. כל טענה או תביעה לאחר העברת הכספים לבעלים הנה אך ורק כלפי הבעלים.

מחירים והערכות:

ההשתתפות במכירה מתבצעת באחת מהאפשריות הבאות: א. ע"י הופעת הרוכש\ת בעצמו באולם ב. בא כוחו ג. ע"י הצעות טלפוניות או בכתב, המייפות את כוחה של הנהלת החברה לרכוש עבור המזמינים פריטים שונים ד. דרך האינטרנט.

6 . משתתף המופיע כבא כוחו של אדם אחר, מחייב את עצמו ואת שולחו באותה מידה, ויחויב לעמוד בעצמו בתשלומי רכישותיו עבור משלחו ואנו נראה בו כ"רוכש" לכל דבר, ונוכל לפנות אליו או אל שולחו כדי לממן את הרכישה, לפי ראות עינינו.

7 . באם נקבל הזמנה טלפונית או בכתב לפריט מסוים, נשתדל לפעול למען האינטרס של המזמין כאילו היה הוא בעצמו באולם. אולם, אין התחיבות מצידנו להשיג עבורו את הפריט.

8 . אין התחיבות לקבל כל הצעה שהיא לרבות הגבוהה ביותר וזאת אף אם הרוכש או מיופה כוחו נמצא באולם ומשתתף אישית במכירה.

9 . המכירה עצמה מנוהלת בהכרזת דולרים של ארה"ב. אולם התשלום בפועל מתקבל בשקלים לפי חישוב הדולר בשער אשר יוכרז עליו בפתיחת המכירה או ביום התשלום (הגבוה מבינהם), או בדולרים של ארה"ב.

10 . א. על כל תשלומי הרוכשים עד $500,000 לפריט מתווספים 24% עמלה. מעל $501,000 לפריט מתווספים 20%. על כל התשלומים יש תוספת מע"מ על העמלה. תוספות אלו הינם חלק בלתי נפרד מהצעת המחיר המתקבל ע"י מנהל המכירה בשעת המכירה וכל ההתחייבות והמשתמע מהן חלות גם על האחוזים.

ב. תושב חו"ל יהא זכאי לפטור מן המע"מ רק במידה והפריט שרכש ישלח לחו"ל ע"י החברה ללא אחריותה ובכפוף להוצאת רשימון יצוא משרותי המכס. הרוכש ישא בכל העלויות הנילוות.

11 . א. צ'יקים בנקאיים או צ'יקים אישיים מתקבלים בהסתייגות עד לביצוע התשלום בפועל ע"י הבנק.

ב. תשלום במזומן, בצ'קים או בהעברה בנקאית מהארץ הם ללא עמלה. תשלום בצ'קים )מחו"ל( או כרטיסי אשראי )מהארץ( יחויבו בתוספת של 1.5% .

העברה בנקאית מחוץ לארץ תחויב בתוספת של 1.5% מהסכום, מינימום 30$ . תשלום בכרטיסי אשראי מחו"ל יחויב בעמלה של 3% . כל החיובים הנ"ל אינם תלויים בתאריך הגביה וכפופים להיתר עיסקה.

2 1 . ליד כל פריט נמצאת הערכת המומחים שלנו. נא להתייחס אל ההערכה רק כאל הצעה בלבד, אין כל הבטחה שהפריטים לא ימכרו מתחת למחיר הנמוך המופיע בהערכה ואין כל בטחון שהמחיר לא יעלה ואפילו בהרבה על המחיר הגבוה. סעיף זה אינו גורע מהגנתנו העקבית על מחיר המינימום של בעל הפריט, הגנה זו מתבצעת על ידינו בדרכים מקובלות והנראות לנו. לצורך זה נרשם גם מחיר הפתיחה ליד הערכה.

פעמים ואנו מקבלים פריטים אשר הבעלים קבעו להם מחיר פתיחה נמוך ביותר, אנו מצידנו קובעים את ההערכה מבחינה מקצועית, לכן אנו רושמים את מחיר הפתיחה, המבוקש ע"י הבעלים אך רושמים גם את ההערכה שלנו, שהיא לפעמים גבוהה בהרבה ממחיר הפתיחה.

13 . הרוכש (לרבות אדם שרכש את הפריטים שלו שהוא העמיד למכירה) או בא כוחו יוציא את הפריט שנרכש בהקדם האפשרי. אנו מבקשים להופיע תוך 7 ימים, לשלם ולהוציא את הפריטים ומכל מקום בשום אופן לא לאחר יותר מ- 14 יום. כעבור 14 יום החברה תשמור לעצמה את הזכות לגבות 5$ לפריט ליום, דמי שמירה ואחסון ו/או לבטל את המקח בצורה חד צדדית, בלי לוותר על זכות התביעה של העמלות.

14 . משלוח הפריטים אל בית הרוכש, מתבצע על אחריותו הבלעדית, ובדרך שתיראה לנו. כל הוצאות משלוח וכו' על חשבון הרוכש.

15 . הרוכש ישלם על רכישותיו לפני הוצאת הפריטים ממשרדי החברה.

16 . לידיעת הבעלים: אין אנו אחראים לביצוע בפועל של התשלומים אשר התחייבו הרוכשים לשלם בשעת המכירה. כל התחיבות של הרוכשים אשר לא תבוצע בפועל, ניתן את כל הגיבוי לבעל הפריט ]לשעבר[ לגבות את התשלומים המגיעים לו. אך לא ננהל בפועל הליכים משפטיים כנגד רוכשים,

אלא נשתדל בכל הדרכים הנראות לנו כגון עיקול כספים של רוכשים באם נמצאים אצלנו, או חפצים שלהם וכדומה, אך איננו מתחייבים לעקל כספים וכדומה.

17 . למרות כל האמור מסכימים הרוכשים והמוכרים לראות בנו כצד משפטי לכל דבר במקרה ונעמוד על זכותנו הניתנת לנו בזה, לנהל הליכים משפטיים ולנקוט בכל דרך מקובלת אחרת כנגד צד שאינו עומד באיזהו שהיא מהתחייבויותיו.

18 . אנו משאירים לעצמנו את הזכות להודיע בע"פ או בכתב, עד שעות המכירה, על שינויים בסעיפים דלעיל או הוספת שונות באם יהיו כאלו.

19 . בכל מקרה של שינוי, תוספת או השמטה בתרגום לאנגלית, הנוסח העברי קובע.