רבי עקיבא איגר ותלמידי ה’חתם סופר’

מספר פריטים: 13

סנן פריטים

בחר קטגוריות להצגה
בחר קטגוריה
נמכר
פריט מספר 144
מכירה 113
מקבץ מכתבים יקרי המציאות מרבי עקיבא איגר ומשפחתו שנמצאו בכריכת ספר

מכתב בכתב יד קדשו וחתימתו של עטרת תפארת ישראל רבינו עקיבא איגר אב"ד פוזנא.
מכתב בעצם כתב יד קדשו וחתימתו של גדול רבותינו האחרונים מרנא ורבנא רבינו עקיבא איגר אב"ד פוזנא, אל חתן בנו ותלמידו הגאון רבי נפתלי הירש בלייכראדע אב"ד קראניק.
הגאון רבי עקיבא איגר (תק"כ-תקצ"ח) גודל שבחו מי ימלל, דמות פלאית ויוצאת דופן בין רבותינו האחרונים, וכך כותב הגר"ח ברלין על אביו הנצי"ב מוואלוזי'ן "ואנוכי הנני מעיד בעדות נאמנה שהגאון רבי עקיבא איגר מרום וקדוש היה בעיני מר אבי ובכל עת שהזכירו היה מירתע כוליה גופיה מגודל קדושת תורתו וצדקתו וספר תשובותיו לא פסק מעל שולחנו ותיבה ממש אחת מלשון רע"א היה מכריע בעיניו כמה דפין מפלפולי קדישא" וכך גם מספר הגר"ז סורוצקין על חותנו הגאון רבי אליעזר גורדון מטעלז: "ודברי גדולי האחרונים היו לו לעינים בכל דרכיו בתורה, אבל מכל מקום היה מבקר אותם וחולק עליהם, זולת הגאון רבי עקיבא איגר זצ"ל כמעט כראשון נחשב לו" .
וז"ל נכדו ה'כתב סופר' בהספדו: "גודל ענוותנותו וחסידותו אין לשער… והיה פרוש מכל תענוגי עולם הזה, ובכל זאת היה מתנהג עם הבריות והיה משגיח להגדיל התורה ולגדור גדר ולעמוד בפרץ… והיה זקן ויושב בישיבה, העמיד תלמידים גדולי הדור צדיקים חכמים ואנשי מעשה… לא סגר עליו הדלת להיות בפרישות, רק הרביץ תורה וקידש השם …" (דרשות כתב סופר מהדורת תשמ"ח דף צו-קה).
המכתב עוסק בעניני כספים, איך ובאיזה אופן להשקיע "ועכ"פ … לפדותם, כי המעות הוא של ריש דוכנא שנתן בידי לשומרם והוא תובע המעות יום יום ולא נאה לי לעכבו…"
רבי נפתלי הירש בלייכראדע היה תלמיד קרוב וחביב לרבי עקיבא איגר ונשא את נכדתו הרבנית שיינכא בת רבי אברהם איגר מראוויטש, נשא ונתן עמו בהלכה וכמה תשובות בשו"ת רבי עקיבא איגר ממוענות אליו. חותנו זקנו ורבו רבי עקיבא איגר, אהבו כאהבת אב לבן ולרוב חביבותו אצלו היה רגיל רע"א לכנותו 'חתני' על אף שהיה חותנו זקנו, וכן כתב בראש מכתב זה 'לכבוד ידידי חתני הרב המופלג חריף ושנון מו"ה הירש נ"י' ובחתימת המכתב: 'ידידו חותנו דש"ת הק' עקיבא' [עטרת פז לרבי מרכי ווייץ עמ' פה ובספר מאורן של ישראל ח"ב עמ' רעז – מצורפים צילומים].
[1] דף. דיו על נייר. 17X8 ס"מ. חורים בודדים שוקמו ונסתמו בנייר, חיזוק נייר בשוליים העליונים.
מכתב מאת הגאון רבי אברהם איגר מראוויטש בן הגאון רבי עקיבא איגר אל בתו וחתנו.
מכתב בכתב יד הגאון רבי אברהם איגר מראוויטש בנו בכורו של הגאון רבי עקיבא איגר אל חתנו רבי רבי נפתלי הירש בלייכראדע אב"ד קראניק. ואל בתו מרת שיינכא. המכתב לחתנו הוא בלשון הקדש ובשולי הוסיף רבי אברהם מכתב פרטי ביידיש לבתו.
חציו השני של המכתב, הוא מכתב מאת רבי יעקב ליטויער אב"ד וונגראוויטץ – אף הוא חתן רבי אברהם אל גיסו רבי הירש הנ"ל. תחילתו וסופו אגרת שלומים, אך רובו דברי תורה במס' גיטין 'אשר נתקשתי בלימוד השיעור'.
הגאון רבי אברהם איגר [תקל"ט-תרי"ד] בנו בכורו של רבי עקיבא איגר, היה גדול בתורה, חריף ובקי, וקיבל מלא חפניים תורה מאביו, אך סירב ליהנות מכתרה של תורה, אף שבמקורות מסוימים מכנים אותו כראב"ד ראוויטש, או אב"ד ראגזני. רגיל היה בחליפת מכתבי תורה ושו"ת עם אביו הגדול שהיה מחשיבו ומעריצו. על אף שהיה חלוש וידוע חולי, התמסר בכל לבו ונפשו להוצאת כתבי אביו, העתיקם וערכם וסידרם לדפוס ואף הוסיף מעט מהגהותיו. [הפותחות במלים: אאב"ה = אמר אברהם בן המחבר]. בסוף ימיו קבע את דירתו בעיר ראגזני, שם נפטר והובל לקבורה על פי בקשתו לעיר פוזנא, שם נטמן לצד אביו רבי עקיבא איגר. [מאורן של ישראל ח"ב עמ' רעב-רעד].
חתנו הגאון רבי יעקב ליטויער – תלמיד הגאון רבי עקיבא איגר ונשא ונתן עמו בהלכה, [ראה לדוגמא: שו"ת רע"א מהדו"ק סי' כב, מא, קלה, מהד"ת סי' קי, קטו] שימש כדיין בראוויטש וכאב"ד בוונגראוויטץ ובסוף ימיו בק"ק אינווארצלוו, נפטר ביום ג' תשרי תרכ"ה [עיין עליו שם עמ' רעו, כגבה הארזים עמ' רלג].
[1] דף. דיו על נייר. 18X16 ס"מ. קרעים עם חסרון בטקסט, המכתב שוקם שיקום אמנותי. מצדו השני מכתב ביידיש – לא מזוהה.
מכתב מאת רבי אברהם משה קאלישער אב"ד פילא אל גיסו רבי אברהם איגר ותשובה ממנו אליו. הגאון רבי אברהם משה קאלישער נשא את הרבנית מרת שרל בתו של רבי עקיבא איגר, ונפטר בצעירותו בשנת תקע"א. לאחר מכן היא נישאה בשנית למרן ה'חתם סופר'.
[1] דף. דיו על נייר. 18X17 ס"מ. קרעים עם חסרון קל בטקסט, המכתב שוקם שיקום אמנותי.
שלושה מכתבים נוספים נמצאו בכריכה והם: מכתב למרן רבי עקיבא איגר מאת פנחס מיזשל. מכתב בגרמנית עתיקה. שטר מסחרי בגמנית עתיקה עם חותמת שעוה.

מחיר פתיחה: $15,000
הערכה: $25,000 -
$30,000
פריט מספר 145
מכירה 113
הגהות רבי עקיבא איגר על השלחן ערוך. עם הגהות בכתב יד

הגהות רבי עקיבא איגר על שלחן ערוך יורה דעה ואורח חיים. שני חלקים. ברלין תרכ"ב 1862. הגהות בכתב יד.
בשנת תרכ"ב הודפסו שתי מהדורות של הגהות רבי עקיבא איגר על שלחן ערוך אורח חיים. האחת זו שלפנינו שהודפסה בברלין בידי נכדו רבי אברהם כספר בפני עצמו. והאחרת הודפסה בידי בנו רבי איצק ליב, על גליון השו"ע שנדפס ביוהניסבורג. שתי מהדורות אלו הן היסוד לכל המהדורות של הגהות רבי עקיבא איגר שהודפסו לאחר מכן. בשונה מהמהדורה שהודפסה ביוהניסבורג שהעתיק רבי איצק בנו של רבי עקיבא איגר מגליונות השו"ע של אביו, והוציאם לאור, מהדורת ברלין נעשתה באופן מדויק יותר שכן כפי שכותב נינו בהקדמה למהדורה שלפנינו לאחר שפנקס כתב היד היה בידי רבי אברהם הוא נשלח לרבי עקיבא איגר לשם בדיקה, והוא שתיקן, גרע, והוסיף קטעים שלא נראו בעיניו, ולאחר הגהתו הוחזר כתב היד לנכדו לשם הבאתו לדפוס, והלה הדפיסו בברלין.
בחלק אורח חיים בהלכות ראש השנה שתי הגהות למדניות בכתב יד.
בסוף יורה דעה בחלק כתבים שתי הגהות למדניות בכתב יד.
אורח חיים: [2],סה, דף. כולל תולדות רבינו עקיבא איגר. 20.5 ס"מ.
יורה דעה: [2], VIII, סד דף, כולל תולדות רבינו עקיבא איגר. חסר 2 דפים אחרונים ודף סד פגום. 20.5 ס"מ.
כרוך עם חידושי המאיר למסכת ביצה, ברלין, תרי"ט. חסר שער.
מצב טוב. כתמים. דף השער משוקם.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $300 -
$400
נמכר: $366

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 146
מכירה 113
דרשה לראש השנה שכתב המהר"ם שיק בכתב יד קדשו

בתחילת הדברים כתב המהר"ם שיק: התחלתי לסדר דברי אגדה על ראש השנה שנת אשוש [-תר"ז] הבעל"ט לפ"ק, עם תאריך הכתיבה.
הדרשה נדפסה בספר דרשות מהר"ם שיק, חלק א דרוש כח.
רבי משה שיק (תקס"ז-תרל"ט) תלמידו הגדול של ה'חתם סופר', רבה הנודע של חוסט וראש הישיבה בה, גדול פוסקי הונגריה, ומנהיג היהדות הנאמנה בהונגריה. כתב חידושים על הש"ס, תשובות, דרשות ועוד.
[4] עמ', 22X17 ס"מ. דיו על נייר. כ 38 שורות בעמוד. מצב טוב-טוב מאוד.

מחיר פתיחה: $2,800
הערכה: $3,500 -
$4,000
נמכר: $3,660

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 147
מכירה 113
ביאורים על התורה מאת בעל 'חתם סופר' ועוד גדולי האחרונים. הונגריה, תק"צ בערך

ביאורים על חמשה חומשי תורה, רבים מהם חידושים מאת הגאון רבי משה סופר אב"ד פרשבורג בעל 'חתם סופר'.
כולל גם חידושים בשם הגאון רבי יהונתן אייבשיץ (19,ב) מהר"ר אליהו ווילנא – הגר"א (35,א) בעל ההפלאה (1,ב: 11,א: 22,ב: 24,א) והגאון רבי מרדכי בנעט (34,3: 37,א) ובשם אדמ"ו נ"י דפה ה"ב [המבורג?] (2,ב).
בדיקת כתב היד העלתה שיש כאן חידושים רבים הנמצאים בספרי רבינו ה'חתם סופר' על התורה (חתם סופר, תורת משה וחתם סופר החדש) רובם בסגנון אחר, וחלקם באותו לשון ממש, אולם שמו של ה'חתם סופר' לא נזכר כאן וייתכן שהיה בעבר דף שער בו נרשם שהחידושים הם ממנו. כיוון שחלק מהחידושים נמצאים בכתבי ה'חתם סופר', ושאר החידושים הם גם בסגנון ביאוריו, של החת"ס, ייתכן מאוד שגם שאר החידושים הם ממנו וכנראה שיש כאן חידושים נוספים שלא ידועים עד עתה ! בכל אופן לפנינו פנקס חידושים, מלא וגדוש מתורת רבן של ישראל רבינו ה'חתם סופר' – כנראה נכתב על ידי אחד מתלמידיו. (חלק מהחידושים שמצאנו בכתבי החת"ס, נדפסו על פי פנקס החת"ס משנת תקנ"ז – וכנראה שגם לפני הכותב כאן היה פנקס קדום – ענין זה טעון בדיקה נוספת ומעמיקה).
[38] דף כתובים משני צדדים בכתיב יד קרי וברור. 21X15 ס"מ. כולל פרשיות בראשית-האזינו – מאה תשעים ושבע קטעים ממוספרים באותיות א-קצז. חלקו על נייר ירקרק. מצב טוב. סוף ותחילת השורות קצוצים מעט. כריכה חדשה.

מחיר פתיחה: $800
הערכה: $1,300 -
$1,600
נמכר: $1,952

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 148
מכירה 113
כתב יד גדול. חידושים על מסכת גיטין לתלמיד ה'חתם סופר'. פרשבורג, תקצ"ה-תקצ"ו [1835-1836]

שני כרכים של חידושים על מס' גיטין בכתב יד לאחד מתלמידי ה'חתם סופר' בעת שלמד בישיבתו בפרשבורג.
החידושים הם עצמאיים של הכותב ולא משיעורי ה'חתם סופר', אך בכמה מקומות מביא מדברי ה'חתם סופר' (ראה לדוגמא: פנקס א דף 30,א: 'נ"ל ליישב מה שדקדק אדמ"ו נ"י'. פנקס ב' דף ל,ב: 'דהנה אדמ"ו הגאון נ"י אמר'. שם לד,ב: 'הנה אדמ"ו הגנ"י הביא בשם הב"ח' .).
בספירת הדפים האחרונה בקונטרס ב' ישנו קונטרס גדול על סוגיית 'הרהינו' במסכת פסחים. דפים 47-48 בפנקס א כוללים 'מה שחנני הי"ת ביום המקונן על בית אלוקינו ט' אב שחל בשבת בהלכות אבילות…. כתבתי נגהי ליום ב' שהוא י"א מנחם אב תקצ"ו לפ"ק.
בראש הפנקס הראשון חתימת בעלים מסולסלת וקשה לפיענוח: לי אני… הצעיר והק' אליהו…. לע"ע [לעת עתה] פ"ק פ"ב [פה קהלת פרשבורג] נגהי ליום ב' ער"ח אלול תקצ"ה (?) באותו עמוד נרשם שיר שמהאקרוסטיכון שלו עלה השם: אליהו בן דוד חתימתה נוספת ממנו נמצאת בפנקס א דף 48,א. זהות הכותב אינה ידועה לעת עתה. בספרו של הרב קינסטליכר על תלמידי החת"ס לא מצאנו תלמיד בשם אליהו ששם אביו דוד.
שני פנקסים בגודל: 21X25 ס"מ פנקס א : [75] דף. פנקס ב': לה, [1], טז דף (סה"כ: 254 עמ'). למיטב ידיעתינו החיבור לא נדפס. כללית מצב טוב.

מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $3,000 -
$4,000
נמכר: $3,660

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 149
מכירה 113
מכתב מרבי מנחם מנדל כ"ץ מפרשבורג. תרי"ז [1857]

מכתב מרבי מנחם מנדל כ"ץ, ספרא דדיינא ונאמן הקהילה בפרשבורג במשך יותר מארבעים שנה, במכתב הוא מזכיר פעמיים את בעל ה'כתב סופר' ששימש אז כרב העיר.
רבי מנחם מנדל כ"ץ, היה תלמידו של ה'חתם סופר' שהעיד עליו שאם היה בזמן בית המקדש היה ראוי להיות כהן גדול. גם בעל ה'כתב סופר' כתב עליו "תלמיד וותיק ומחזיק במדות רבו.. כהן לקל עליון". הוא מוזכר בשו"ת ה'חתם סופר' ובשו"ת ה'כתב סופר'. נפטר בשנת תרכ"ז, חתנו הוא רבי אהרן דוד דייטש רבה של יארמוט. אודותיו: החתם סופר ותלמידיו, שכה-שכו.
[2] עמ', 17X21 ס"מ. כתב ידו וחתימת ידו. מצב טוב מאוד.

מחיר פתיחה: $500
הערכה: $700 -
$800
פריט מספר 150
מכירה 113
מכתב מבעל ה'שבט סופר' רבי שמחה בונים סופר

רבי שמחה בונם סופר – שרייבר [תר"ג 1843 – תרס"ז 1906) נולד לאביו רבי אברהם שמואל בנימין סופר, בנו הגדול של החתם סופר. כבר מקטנותו נודע בכשרונותיו ובהתמדתו בתורה. בגיל 29 מילא את מקום אביו כרבה של פרשבורג וכראש הישיבה הגדולה בה. גדולי הדור הפליגו בשבחו. אביו ה"כתב סופר" הבחין בגדלותו ואמר עליו: "בו בחרתי מבניי, שכולם טובים וישרים, שימלא ברצות ה' כסאי אחרי". האדמו"ר רבי חיים הלברשטאם מצאנז אמר עליו בהיותו בחור צעיר, "תלמיד חכם רך בשנים כזה לא נמצא אצלינו בגליציה. המהר"ם שיק, פנה אליו בתואר "הדרת גאונותו". רבי אליעזר זוסמן סופר מגדולי תלמידי החתם סופר ורבה של פאקש, שהיה קשיש בהרבה מרבי שמחה בונם סופר, כשפגש בו פעם התכופף לעברו לנשק את ידו. חיבר את סדרת הספרים 'שבט סופר'.
[1] דף נייר רשמי. 14X22 ס"מ. 6 שורות בכתב ידו וחתימתו. מצב טוב. סימני קיפול וקרע קל ללא חסרון.

מחיר פתיחה: $700
הערכה: $1,000 -
$1,500
נמכר: $915

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 151
מכירה 113
תורת משה, חתם סופר. מהדורה ראשונה. העותק של רבי שמעון סופר מערלוי

תורת משה. פירושי רבי משה סופר – החתם סופר על התורה. הובא לדפוס על ידי נכדו רבי שמעון סופר. פרעסבורג, תרל"ט-תרנ"ג [1893-1879]. בשער ספר שמות, חותמת רבי שמעון סופר מערלוי (המביא לדפוס).
סט שלם בכרך אחד. הספר הובא לדפוס מכתב יד על ידי רבי שמעון סופר מערלוי שהוסיף בגוף הספר גם דברים משלו (בסוגריים).
רבי שמעון סופר נולד בפרשבורג בשנת תר"י לאביו רבי אברהם שמואל בנימין סופר בעל ה'כתב סופר', בנו של מרן ה'חתם סופר'. הוא התגורר בקלינוורדין, באומן, בקיוב, ובפרשבורג, ומשנת תרמ"א כיהן כרבה של ערלוי משך למעלה משישים שנה, היה ממנהיגי יהדות הונגריה עד שנהרג בזקנות מופלגת על ידי הנאצים בשנת תש"ד. חיבר את שו"ת התעוררות תשובה. נכדו הוא האדמו"ר רבי יוחנן מערלוי.
[2], נב: 1], צד: [1], סו; ס; פ דף, 23 ס"מ. מצב טוב. נייר חומצי.

מחיר פתיחה: $200
הערכה: $400 -
$600
נמכר: $244

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 152
מכירה 113
מכתב בדברי תורה שנשלח לרבי משה סופר מערלוי, עם הוספות בכתב ידו. ערלוי, תרע"ו [1916]

מכתב ארוך בדברי תורה ששלח רבי אברהם עבר שבתי ווידלינג מצאנז לרבי משה סופר, המכתב כולל ארבעה עמודים מלאים, ורבי משה סופר כתב בכתב ידו את תשובתו והערותיו בשולי העמודים, עם חתימת ידו. כתבים ממנו נדירים מאוד.
רבי משה סופר [תרמ"ה-תש"ד] נינו של החתם סופר נולד לרבי שמעון סופר מערלוי שהיה בנו של הכתב סופר. בבחרותו התפרסם כעילוי, אולם לא רצה לכהן כרב. עשרות שנים התגורר בערלוי לצד אביו בעל ה'התעוררות תשובה' וכיהן כדיין ואב"ד. נהרג בשואה עם אביו אשתו וארבע בנותיו. בנו הוא רבי יוחנן סופר מערלוי-ירושלים. רוב כתביו אבדו בשואה, ובנו רבי יוחנן הוציא לאור חלק מתשובותיו בשם שו"ת יד סופר. השולח רבי אברהם עבר שבתי ווידלינג מצאנז מוזכר בשו"ת יד סופר (סימן סב).
[4] מ', 29X23 ס"מ. מצב טוב. כתמי זמן וקרעים ללא חסרון.

מחיר פתיחה: $500
הערכה: $800 -
$1,200
נמכר: $610

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 153
מכירה 113
מכתב ובו דברי תורה מרבי משה שיפמן תלמיד ה'חתם סופר'. פרשבורג, תקצ"ג [1833]

מכתב מעניין מזמן שלמד בישיבה של בעל ה'חתם סופר' בפרשבורג, ובו חידושי תורה ששלח לידידו הבחור המופלג החכם הכולל וכו' יחיאל פולק מליבנא-ליבען.
רבי משה שיפמן [תקע"א-תרנ"ד] למד אצל החתם סופר, ומשנת תר"ו כיהן כרבה של מישקביץ, ומשנץ תרי"ז כרבה של ואטיץ, בשנת תר"כ התמנה גם כרב המחוזי בערנענוי. ובשנת תרל"ג העביר את מושבו לעיר פראג הסמוכה. הוא השאיר אחריו כתבים מחידושי רבו ה'חתם סופר', והם נתפרסמו בחידושי ה'חתם סופר' שנדפסו לאחרונה (מצורף חומר).
[1] דף. דיו על נייר. 22X18 ס"מ. כתוב משני צידי הדף. מצב טוב מאוד.

מחיר פתיחה: $400
הערכה: $600 -
$800
נמכר: $488

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 154
מכירה 113
חידושים בסוגיות הש"ס כתב יד הגאון רבי אברהם יצחק ווינברגר? אב"ד קליינווארדיין. תקצ"ח-תקצ"ט [1849-1848]

הגאון רבי אברהם יצחק ווינברגר (תקס"ה-תרמ"ה) חתן הגאון רבי צבי הירש הלר-חריף והיה סמוך על שולחנו. כשנפטר חמיו ואלמנתו נישאה לחתם סופר עבר לפרשבורג שם זכה לקרבה יתירה מהחתם סופר. משנת תקצ"ב אב"ד פריישטאדט שם למדו לפניו הגאון רבי חיים צבי מנהיימר אב"ד אונגוואר והרה"צ רבי משולם פייש סג"ל מטהאש. משנת תר"ד אב"ד קליינווארדיין כארבעים שנה, ושם מנוחתו כבוד. מהרא"י היה מיודד עם הרה"ק רבי חיים מצאנז ונשא ונתן עמו בהלכה. מכתביו נדפסו פני יצחק על הש"ס (מונקאטש תרנ"ב) ומלל אברהם על התורה (שם תרע"ג). למיטב ידיעתינו חידושים אלו לא נדפסו.
מקורות: אנציקלופדיה לחכמי גאליציה ח"ב עמ' 819-820. אישים בתשובות חת"ס סופר עמ' מא-מב.
[44] עמ'. דיו על נייר ירוק. 23X18 ס"מ. אוטוגראף. מצב בינוני-טוב. מעט כתמי זמן. דיו דהוי במס' מקומות. מעט נקבי עש. לא כרוך.

מחיר פתיחה: $800
הערכה: $1,500 -
$2,500
נמכר: $1,037

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 155
מכירה 113
מכתב מרתק מהרב יוסף נחמיה קורניצר, נינו של ה'חתם סופר' ורב העיר קרקוב. קרקוב, תרפ"ח [1928]

במכתב דיון הלכתי בנוגע למצבו של אדם אשר אשתו מאושפזת בבית משוגעים והוא אינו יכול לדור עמה, האם יכול לגרשה או לשאת אישה נוספת עליה, ובלבד שיוכל לקיים מצוות פריה ורביה.
הרב קורניצר (תרמ"א-תרצ"ג) היה נינו של ה'חתם סופר' מאביו ומאמו, היה רב העיר סעליש ולאחר מכן רב העיר קרקוב. חתניו הם הרב שבתי פרנקל והרב מנחם צבי איזנשטט, שהיה מגיד שיעור לבעלי בתים וחבר מועצת העיר קרקוב.
[1] דף. דיו על נייר. 23X29 ס"מ. נכתב בכתיבת ידו ובחתימתו של הרב יוסף נחמיה קורניצר. מצב טוב. סימני קיפול. קרעים קלים בקיפול הדף ללא פגיעה בטקסט.

מחיר פתיחה: $400
הערכה: $500 -
$600
נמכר: $1,342

המחיר כולל עמלת קונה

פריט מספר 156
מכירה 113
אישור נישואין מרבי חיים צבי מנהיימר, מבחירי תלמידי ה'חתם סופר' ווערבוי, [תרכ"ה] 1885

מסמך רשמי, בכתב ידו, חתימתו וחותמותיו הרשמיות של הגאון רבי חיים צבי מנהיימר, אל רבה הראשי של פעסט. המסמך כתוב בלועזית, ומתוארך ל-8 באוגוסט 1865. ובו אישור נישואין לבני זוג שנישאו בקהילתו. בגב המסמך פרטי הנמען והשולח וחותמת שעווה רשמית בלשון הקודש לחתימת המכתב.
הרב חיים צבי מנהיימר [תקע"ד-תרמ"ו, 1814-1886], רבן של ווערבוי ואונגוואר, וממנהיגי היהדות האורתודוקסית בהונגריה. מבחירי תלמידי החת"ס, כבר משחר ילדותו נודע כעילוי, והתקבל לישיבת החת"ס עוד טרם מלאו לו שלוש עשרה שנה, שם למדו בחורים מופלגים שכבר באו בשנים, וכמה פעמים הוכיחם החת"ס איך אינם בושים מפני העלם הזה, שאינו עוד בר מצוה והוא מפלפל בחכמה יותר מהם. הגרי"א לאנדסבערגער אב"ד גרוסוורדיין שלמד עמו ביחד בישיבת החת"ס, בפנותו אליו בשאלת היתר עגונה, כותב בתוך הדברים "ואין לי אל מי לפנות, נזכרתי בך שבעודך צעיר לימים היית בור סיד שאינו מאבד טיפה וכמעיין המתגבר והיית לגאון אמיתי". היה מקובל גם על צדיקי החסידות, ובישיבותיו בוורבוי ובאונגוואר למדו רבים מרבני הונגריה בדור שאחריו. התשובה הראשונה בשו"ת כתב סופר חלק אה"ע ממוענת אליו. מחבר הספרים 'עין הבדולח' שו"ת וחידושים. על מצבתו נחקק "שר וגדול בישראל, אביר הרועים, הארז אשר בלבנון, גאון עולם, צדיק ונשגב". [אנציקלופדיה 'החתם סופר ותלמידיו' קנא-קנו]. [1] גיליון נייר מחולק לשני דפים, 32X20 ס"מ כל דף. גרמנית. מצב טוב. כתמי זמן.

מחיר פתיחה: $300
הערכה: $500 -
$800
נמכר: $537

המחיר כולל עמלת קונה

התחל להקליד ע"מ לקבל תוצאות רלוונטיות

שאלה על פריט

אישור נישואין מרבי חיים צבי מנהיימר, מבחירי תלמידי ה'חתם סופר' ווערבוי, [תרכ"ה] 1885

תנאי בית המכירות

הדרכה למבקרי התערוכה ומשתתפי המכירות הפומביות כולל תקנות ונוהל.

ווינרס מכירות פומביות בע"מ להלן החברה עורכת בזה תצוגת פריטי יודאיקה שונים, אשר התקבלו מאנשים שונים אשר הסכימו להעמיד את הפריטים החשובים לרשות הקהל להסתכלות עם אפשרות לרכישתם במכירה פומבית שתתקיים עם סיום התערוכה.

 

*היות ובאתר הבית של ווינרס ישנה אפשרות למתן הצעות מוקדמות ולראותן, במקרה של שוויון בהצעות מוקדמות ההצעות שניתנו באתר הבית של ווינרס גוברות על פני הצעות שנתקבלו באתרים אחרים.

1 . לנוחיות המבקרים הוצאנו לאור קטלוג זה עם הסברים מפורטים בליווי תמונות. המידע בקטלוג מבוסס על הערכת מומחי החברה אולם האחריות

הבלעדית על בדיקת הפריטים מוטלת על הרוכש. שמור על הקטלוג כעל מלווה אישי לכל ימי התערוכה והמכירה. אנו לרשותך בכל שאלה, ספק וברור.

ניהול המכירה ותנאיה:

2 . המכירה עצמה תנוהל ע"י אדם מנוסה הבקי בנוהלי המכירות פומביות. אנו מבקשים מכל המבקרים והאורחים במכירה הפומבית לצייד את עצמם

בידע המתאים. לאלו שאינם בקיאים בנושא זה אנו ממליצים לפנות אלינו בימי התערוכה או לפניה ולקבל מאיתנו את המידע הדרוש.

3 . עצם ההשתתפות במכירה הפומבית וקבלת "מספר רכישה" מאיתנו מהווה אישור והסכמה כי ידועים למקבל המספר. התקנות, הנוהל, התנאים

והנהוג בתערוכות ובמכירה פומבית שלנו ובכל בעיה וספק, באם יתעוררו, בשעת המכירה או לאחריה, עקב רכישת פריטים מסוימים, ינהג הרוכש או

הרוכשת וכן הנהלת החברה כעורכי המכירה, לפי הנהוג והמקובל אצלנו.

4 . היות והחברה אינה אלא עורכת התערוכה והמכירה ואינה בעלת הפריטים עצמם לכן מוסכם ומותנה בזאת כי בכל מקרה, לא תהיה אחריות החברה כלפי הרוכשים אלא עד העברת הכספים לידי המוכרים- בעלים ולכן, באם הועבר כבר התשלום שהתקבל מהרוכש ליד הבעלים, אזי אף אם תלונתו או טענתו של הרוכש תהיה מוצלחת, אנו נעשה כל מאמץ והשתדלות להשיב את כספו של הבעלים. אך לא תהיה כל התחיבות מצידנו לכך, וכן לא ננהל הליכים משפטיים לשם החזרת כספים לרוכשים לאחר שהועברו לבעלים. אולם נסכים למתן האישורים המתאימים מצידנו לרוכש כדי שיוכל לנהל הליכים משפטיים נגד הבעלים.

5 . עם קבלת "מספר רכישה" מאיתנו באופן אישי או טלפוני, מסכים ומתחייב הרוכש לא לתבוע באופן אישי או בתביעה משפטית בכל מקרה של נזק או טעות בתיאורי הפריטים את החברה. כל טענה או תביעה לאחר העברת הכספים לבעלים הנה אך ורק כלפי הבעלים.

מחירים והערכות:

ההשתתפות במכירה מתבצעת באחת מהאפשריות הבאות: א. ע"י הופעת הרוכש\ת בעצמו באולם ב. בא כוחו ג. ע"י הצעות טלפוניות או בכתב, המייפות את כוחה של הנהלת החברה לרכוש עבור המזמינים פריטים שונים ד. דרך האינטרנט.

6 . משתתף המופיע כבא כוחו של אדם אחר, מחייב את עצמו ואת שולחו באותה מידה, ויחויב לעמוד בעצמו בתשלומי רכישותיו עבור משלחו ואנו נראה בו כ"רוכש" לכל דבר, ונוכל לפנות אליו או אל שולחו כדי לממן את הרכישה, לפי ראות עינינו.

7 . באם נקבל הזמנה טלפונית או בכתב לפריט מסוים, נשתדל לפעול למען האינטרס של המזמין כאילו היה הוא בעצמו באולם. אולם, אין התחיבות מצידנו להשיג עבורו את הפריט.

8 . אין התחיבות לקבל כל הצעה שהיא לרבות הגבוהה ביותר וזאת אף אם הרוכש או מיופה כוחו נמצא באולם ומשתתף אישית במכירה.

9 . המכירה עצמה מנוהלת בהכרזת דולרים של ארה"ב. אולם התשלום בפועל מתקבל בשקלים לפי חישוב הדולר בשער אשר יוכרז עליו בפתיחת המכירה או ביום התשלום (הגבוה מבינהם), או בדולרים של ארה"ב.

10 . א. על כל תשלומי הרוכשים עד $500,000 לפריט מתווספים 24% עמלה. מעל $501,000 לפריט מתווספים 20%. על כל התשלומים יש תוספת מע"מ על העמלה. תוספות אלו הינם חלק בלתי נפרד מהצעת המחיר המתקבל ע"י מנהל המכירה בשעת המכירה וכל ההתחייבות והמשתמע מהן חלות גם על האחוזים.

ב. תושב חו"ל יהא זכאי לפטור מן המע"מ רק במידה והפריט שרכש ישלח לחו"ל ע"י החברה ללא אחריותה ובכפוף להוצאת רשימון יצוא משרותי המכס. הרוכש ישא בכל העלויות הנילוות.

11 . א. צ'יקים בנקאיים או צ'יקים אישיים מתקבלים בהסתייגות עד לביצוע התשלום בפועל ע"י הבנק.

ב. תשלום במזומן, בצ'קים או בהעברה בנקאית מהארץ הם ללא עמלה. תשלום בצ'קים )מחו"ל( או כרטיסי אשראי )מהארץ( יחויבו בתוספת של 1.5% .

העברה בנקאית מחוץ לארץ תחויב בתוספת של 1.5% מהסכום, מינימום 30$ . תשלום בכרטיסי אשראי מחו"ל יחויב בעמלה של 3% . כל החיובים הנ"ל אינם תלויים בתאריך הגביה וכפופים להיתר עיסקה.

2 1 . ליד כל פריט נמצאת הערכת המומחים שלנו. נא להתייחס אל ההערכה רק כאל הצעה בלבד, אין כל הבטחה שהפריטים לא ימכרו מתחת למחיר הנמוך המופיע בהערכה ואין כל בטחון שהמחיר לא יעלה ואפילו בהרבה על המחיר הגבוה. סעיף זה אינו גורע מהגנתנו העקבית על מחיר המינימום של בעל הפריט, הגנה זו מתבצעת על ידינו בדרכים מקובלות והנראות לנו. לצורך זה נרשם גם מחיר הפתיחה ליד הערכה.

פעמים ואנו מקבלים פריטים אשר הבעלים קבעו להם מחיר פתיחה נמוך ביותר, אנו מצידנו קובעים את ההערכה מבחינה מקצועית, לכן אנו רושמים את מחיר הפתיחה, המבוקש ע"י הבעלים אך רושמים גם את ההערכה שלנו, שהיא לפעמים גבוהה בהרבה ממחיר הפתיחה.

13 . הרוכש (לרבות אדם שרכש את הפריטים שלו שהוא העמיד למכירה) או בא כוחו יוציא את הפריט שנרכש בהקדם האפשרי. אנו מבקשים להופיע תוך 7 ימים, לשלם ולהוציא את הפריטים ומכל מקום בשום אופן לא לאחר יותר מ- 14 יום. כעבור 14 יום החברה תשמור לעצמה את הזכות לגבות 5$ לפריט ליום, דמי שמירה ואחסון ו/או לבטל את המקח בצורה חד צדדית, בלי לוותר על זכות התביעה של העמלות.

14 . משלוח הפריטים אל בית הרוכש, מתבצע על אחריותו הבלעדית, ובדרך שתיראה לנו. כל הוצאות משלוח וכו' על חשבון הרוכש.

15 . הרוכש ישלם על רכישותיו לפני הוצאת הפריטים ממשרדי החברה.

16 . לידיעת הבעלים: אין אנו אחראים לביצוע בפועל של התשלומים אשר התחייבו הרוכשים לשלם בשעת המכירה. כל התחיבות של הרוכשים אשר לא תבוצע בפועל, ניתן את כל הגיבוי לבעל הפריט ]לשעבר[ לגבות את התשלומים המגיעים לו. אך לא ננהל בפועל הליכים משפטיים כנגד רוכשים,

אלא נשתדל בכל הדרכים הנראות לנו כגון עיקול כספים של רוכשים באם נמצאים אצלנו, או חפצים שלהם וכדומה, אך איננו מתחייבים לעקל כספים וכדומה.

17 . למרות כל האמור מסכימים הרוכשים והמוכרים לראות בנו כצד משפטי לכל דבר במקרה ונעמוד על זכותנו הניתנת לנו בזה, לנהל הליכים משפטיים ולנקוט בכל דרך מקובלת אחרת כנגד צד שאינו עומד באיזהו שהיא מהתחייבויותיו.

18 . אנו משאירים לעצמנו את הזכות להודיע בע"פ או בכתב, עד שעות המכירה, על שינויים בסעיפים דלעיל או הוספת שונות באם יהיו כאלו.

19 . בכל מקרה של שינוי, תוספת או השמטה בתרגום לאנגלית, הנוסח העברי קובע.