Whatsapp Image 2024 02 14 At 16.48.44.jpeg

מכירה פומבית מספר 144

2024-03-10T19:00

פורים אינקונבולה, דפוסים קדומים, חסידות, חפצי צדיקים, קמיעות, ספרי סגולה, כתבי יד, מכתבים

מכירה פומבית 144
144קמיעות
פריט 8

ערכת פדיון נפש של זקן המקובלים חכם מרדכי שרעבי ראש ישיבת נהר שלום

מחיר פתיחה: $8,000
הערכה: $12,000 -
$15,000
עמלת בית המכירות: 24%

לא נמכר

שתף פריט

תיאור פריט

"הרב הגאון הצדיק, המקובל האלהי, חסידא ופרישא,
קדוש יאמר לו. מגדולי המקובלים בירושלים. לא נכחד
ממנו דבר וכל רז לא אניס ליה" (מרן הרב עובדיה יוסף)

ערכת פדיון נפש של המקובל הא-לוקי רבי מרדכי שרעבי – גדול מקובלי תימן וירושלים בדורו ומגדולי המקובלים שבכל הדורות. מצורף אישור משמשו של הרב, המעיד שהכלי והמטבעות "היו בשימוש הרב מרדכי שרעבי זצוק"ל שערך פדיון נפש מדי יום"!

הערכה כוללת את קערת הכסף ואת מטבעות הכסף, שבאמצעותם חולל הרב שרעבי את מופתיו המפורסמים, ריפא חולים, פקד עקרות ופתח את המזל לאלפי משחרי פניו. הרב השתמש דווקא בקערת כסף ובמטבעות כסף ולא במתכות אחרות, על פי המובא בקבלה ש'צלם' בגימטריה זה 'כסף' [=160].

מאות אנשים צבאו מדי יום ביומו על דלתות ישיבת 'נהר שלום' של הרב שרעבי בשכונת מחנה יהודה שבירושלים בבקשת ישועות, וניסים ונפלאות היו מתרחשים שם כדבר שבשגרה. הדרך המרכזית בה פעל הרב שרעבי את מופתיו העצומים הייתה על-ידי 'פדיון נפש' שהיה עורך מדי יום ביומו למבקשי הישועה, באמצעות קערת הכסף ומטבעות הכסף המוצגים כאן למכירה [כמופיע באישור המצורף, מאת הרב שמואל שמואלי משמשו של הרב].

סדר עריכת פדיון הנפש מפורש במדויק בספרי הקבלה, אולם לצורך עריכתו צריך האדם להיות בעל שיעור קומה רוחני, לכן גם כאשר הפדיון נערך לפי כל הכללים, עדיין אין כל ביטחון שהוא יפעל את פעולתו. אולם הערכה שלפנינו, שהתקדשה תחת ידיו של המקובל רבי מרדכי שרעבי, ובאמצעותה הוא נהג לערוך את 'פדיון הנפש' מאות ואלפי פעמים למבקשי פניו “מידי יום” [כמופיע באישור], וודאי שסגולתה רבה ומיוחדת ועל ידה ניתן בעז"ה לפעול ישועות, כשם שהיה אצל הצדיק בעצמו, שהרי ידוע מפי הקדמונים שחפציו של הצדיק סופגים לתוכם את קדושתו והיא נשארת בהם גם אחרי פטירתו. כמובא בשמו של האדמו"ר רבי מרדכי מנעשכיז שאמר שבכלי שנתן לו רבו האדמו"ר רבי מיכל מזלאטשוב "בזו הכלי יש לו כח לעשות נסים ונפלאות" (ספר דברי בינה, דף מז).

דברים דומים כותב ה'בן איש חי' בספרו 'בן יהוידע': "כל דבר גשמי שיהיה תשמיש לדבר קדוש, מוכרח שיקנה אותו דבר הגשמי חלק קדושה שיהיה שורה עליו תמיד רוח קדושה, ולכן אמרו רז"ל אבן שהיה יושב עליה רבי אליעזר בן הורקנוס תמיד ועוסק בתורה דומה להר סיני, וכן המשענת של הנביא אשר הנביא נשען עליה תמיד בעשותו ייחודים הקדושים שסומך מצחו וראשו עליה יש בה רוח קדושה, ולכן אמר אלישע הנביא ע"ה לגחזי שייקח משענתו וישים אותה על פי הנער להחיותו בה. על כן חמורו של רבי פינחס בן יאיר שהיה מיוחד לו, שהיה רוכב עליו תמיד כשהוא נוסע ממקום למקום דרך המדבר, והיה ברוכבו עליו עושה ייחודים ועוסק בסודות התורה לעשות בירורים בהליכתו, לכך קנה החמור איכות קדושה שיהיה שורה עליו רוח קדושה תמיד" (בן יהוידע על סנהדרין צה, א).

קערת כסף קוטר 17.5 ס"מ, משקל 218 גרם. חריטה פרימיטיבית JMC. כולל 157 מטבעות כסף. כולם עותמאנים בגדלים שונים (15-25 מ"מ) למעט בודדים.

מצב טוב.

מצורף מכתב מאת שמואל שמואלי, משמשו האישי של הרב, בו הוא מעיד כי "היו בשימוש הרב מרדכי שרעבי זצוק"ל שערך פדיון נפש מדי יום".

……………………………… …………

המקובל הא-לוקי רבי מרדכי שרעבי [תרס"ח-תשמ"ד 1908-1983], נולד בתימן. נחשב לגדול המקובלים בירושלים ולאחד מגדולי המקובלים שבכל הדורות. התפרסם כאיש קדוש ובעל מופתים ואלפים מכל גווני הקשת שיחרו לפתחו לבקשת ברכה ולישועה. הוא חולל מופתים כאחד מן הקדמונים והם מסופרים בספרים הרבים שחוברו עליו לאחר פטירתו. (ראה לדוגמא: ספר 'הרב שרעבי', ירושלים תשמ"ט, פרק טו: 'נפלאותיו', שם לאורך כמאה עמודים מתוארים ניסים ונפלאות שחולל).
בשנת תשכ"ב, ייסד את ישיבת המקובלים 'נהר שלום' בירושלים, על שם זקנו הרש"ש החכם המקובל שלום שרעבי [שרבי מרדכי היה דור חמישי שלו] ועמד בראשה. בערוב ימיו, כונה 'זקן המקובלים' ו'ראש עדת המכוונים'.

כל גדולי דורו מכל העדות והחוגים, אשכנזים כספרדים, אדמו"רים, ראשי ישיבות וחכמי המזרח, עלו אליו ללמוד ממנו את סודות הקבלה. ביניהם האדמו"ר מתולדות אהרן זצ"ל, הגר"ש אויערבאך ועוד רבים. גם האדמו"ר 'בבא סאלי' כאשר רצה לדעת מהיכן שורש נשמתו, שלח את השאלה אל הרב שרעבי [והוא השיב לו ששורש נשמתו מחזקיהו מלך יהודה].
רבים ממקובלי הדור הקודם החשיבו את עצמם לתלמידיו ביניהם: רב הכותל המקובל רבי מאיר יהודה גץ, רבי שלום שמואלי [ויבדלחט"א בנו הרב בניהו שמואלי שממלא את מקום הרב שרעבי בראשות ישיבת נהר שלום], הדיין המקובל רבי עובדיה הדאיה, הראשל"צ רבי עובדיה יוסף, שאף התבטא אודות הרב שרעבי כי "הוא היה גדול הדור, וכמוהו לא היה בקבלה"!

התבטאויות גדולי הדור אודותיו: לאחר ביקורו של רבי מרדכי שרעבי אצל הבבא סאלי התבטא בבא סאלי: "מדוע הטריחו צדיק גדול זקן וראש המקובלים והביאהו אליו… אנכי רציתי ללכת להקביל פניו…" (אשובה, י"ח בחשוון תשע"ח). הראשל"צ הרב עובדיה יוסף כותב עליו: "הרב הגאון הצדיק, המקובל האלהי, חסידא ופרישא, קדוש יאמר לו, זך וישר פעלו כמהר"ר מרדכי שרעבי… זכיתי להכיר מקרוב את כבוד הרה"ג הצדיק הנ"ל אשר היה מגדולי המקובלים בירושלים ורבות שמעתי עליו מפי מר חמי הרה"ג ר' אברהם פתאל הלוי זצ"ל אשר היה לומד אצלו בתורת הנסתר… כי לא נכחד ממנו דבר וכל רז לא אניס ליה" (הסכמת 'הרב שרעבי', ירושלים תשמ"ט). הראשל"צ רבי מרדכי אליהו כותב: “גדול וקדוש, חסיד וצדיק, מקובל גדול שהעמיד תלמידים הרבה, שהיה בדורנו וראינו את מעלת קדושתו וטהרתו, ראינו את גדולת תפארתו מעשיו ונפלאותיו, ראינו את יראת השמים הזכה והטהורה שהיתה בו, ראינו כיצד השפיע שפע רב בתפילותיו שלא היו חוזרות ריקם, הוא מו"ר ועט"ר חסידא קדישא ופרישא המקובל האלקי הרה"ג ר' מרדכי שרעבי זצ"ל וזיע"א". (שם).

סגולת פדיון נפש על פי כוונות הרש"ש היא בעלת מעלות עצומות ומועילה לכל צרה ועניין. בזמן מלחמת נפוליאון, ערך מרן החתם סופר זיע"א, פדיון נפש עפ”י הקבלה, לכל אנשי העיר פרשבורג, ובזמן ההפצצות לא מת אפילו יהודי אחד על אף שנחרבו כל בתי העיר ויהי לפלא גדול!!! (ספר עם לבדד ישכון מתוך כתב ידו של החת”ס). סיפור נוסף על כוחו של פדיון הנפש ע"פ הקבלה הוא על המגיד ממזריטש: פעם חלתה אשת רב העיר ממזריטש, והמגיד אמר שהגיע זמנה להפטר מהעולם, ולאחר תחנוניו של רב העיר, ערך המגיד זיע”ק פדיון נפש ע”פ הקבלה בכסף שנתנה לו הרבנית, והציל את חייה ממוות בטוח. כאמור מרן הרה”ק ר’ מרדכי שרעבי זיע”א – כשהיו מבקשים ממנו שיעתיר עבור חולים, היה עושה עבורם את הפדיון נפש עם כוונות הרש”ש זיע”א, אשר בכוחו להחזיר לאדם את הצלם הרוחני שנסתלק ממנו ועל ידי זה מתרפא [לכן נהג רבי מרדכי שרעבי להשתמש לצורך פדיון הנפש דווקא בקערת הכסף ובמטבעות הכסף שלפנינו ולא במתכות אחרות, מפני ש'צלם' בגימטריה = 'כסף' שניהם מספרם הוא 160].

על מעלתו העצומה של פדיון נפש כתב בהגהות ספר “שער הכוונות ” וזה לשונו: מהרח”ו היה נוהג בכל ערב ראש השנה וערב יום הכיפורים לעשות פדיון נפש באופן זה. והעושה פדיון זה באופן זה בודאי משלים שנתו עכ”ל. וכן כתב גאון חכמת הקבלה ה“שמן ששון“ זצ"ל שבוודאי ישלים שנתו. ובספר “פרי עץ חיים” כתב על חשיבות הפדיון וזה לשונו: "ופדיון נפש זה הוא תועלת ותרופה לכל צרה שלא תבוא ובפרט לחולים שיתרפאו במהרה, וכבר היו מנסים ובודקים אותו יותר מאלף פעמים, והיה מועיל בעזרת ה’ תכף באותה שעה, והייתה ניכרת תועלתו ותרופתו לכל אדם והיו אומרים מה גדלו מעשיך ה‘ “. והגאון החיד”א שהיה תלמידו של הרש“ש כתב עוד שהוא בגמטריא “עץ” מבחינת שהאדם הוא עץ השדה. נהגו כל גדולי המקובלים לדורותיהם לערוך פדיון נפש בכל ערב ראש השנה וערב יום הכיפורים וכן היה נוהג זקן המקובלים כמוה”ר יצחק כדורי זצוק”ל. בנוסף, יש הנוהגים לערוך את התיקון ביום י' בשבט – יום פטירתו של הרש"ש הקדוש.

פריטים נוספים שיכולים לעניין אותך

פריט 13
קמיע כסף. פרס, המאה ה 19
מחיר פתיחה: $300
הערכה: $500 -
$600
נמכר: $372

המחיר כולל עמלת קונה

פריט 188
תוכן חשוב: מכתב האדמו"ר מאלכסנדר אל פוסק הדור ה'אגרות משה'
מחיר פתיחה: $250
הערכה: $400 -
$500
נמכר: $1,612

המחיר כולל עמלת קונה

פריט 52
מגן אברהם. ונציה, שס"ג [1603] מהדורה יחידה
מחיר פתיחה: $500
הערכה: $700 -
$900
נמכר: $682

המחיר כולל עמלת קונה

פריט 137
לוט חשוב: צמד מכתבים בכתי"ק מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי, לשניים מגדולי הדור
מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $1,500 -
$2,000
פריט 203
בזו הכלי יש כח לעשות נסים ונפלאות: כתונת בד קודש של פועל הישועות הרה"ק מריבניץ זיע"א - כותונת ארוכה במיוחד, ניתן להשתמש כ'קיטל'
מחיר פתיחה: $5,000
הערכה: $15,000 -
$18,000
נמכר: $8,680

המחיר כולל עמלת קונה

פריט 5
ספר תורה מיוחד על גויל, איטליה, המאה ה 18, כולל מעיל וחגורה איטלקיים מתקופה מאוחרת יותר
מחיר פתיחה: $8,500
הערכה: $20,000 -
$30,000
פריט 175
מכתב שידוכים חשוב אודות בנו העילוי, מהגה"ק רבי ישראל פנחס רבינוביץ מראדומסק (נכד ה'תפארת שלמה')
מחיר פתיחה: $700
הערכה: $1,000 -
$1,200
נמכר: $2,728

המחיר כולל עמלת קונה

פריט 181
שלא יפלו הילדים ברשת החינוך החופשי - מכתב האדמו"ר רבי אליעזר זוסיא מסקולען
מחיר פתיחה: $1,000
הערכה: $1,500 -
$1,800
נמכר: $2,728

המחיר כולל עמלת קונה

קבל הערכת פריטים ללא עלות

למכור עם Winner'S

סקרן לדעת האם הפריט שלך מתאים לאחת מהמכירות הקרובות שלנו?
ספק מידע ושתף תמונות כדי לבקש הערכת מחיר מקוונת כעת.

התחל להקליד ע"מ לקבל תוצאות רלוונטיות

תנאי בית המכירות

הדרכה למבקרי התערוכה ומשתתפי המכירות הפומביות כולל תקנות ונוהל.

ווינרס מכירות פומביות בע"מ להלן החברה עורכת בזה תצוגת פריטי יודאיקה שונים, אשר התקבלו מאנשים שונים אשר הסכימו להעמיד את הפריטים החשובים לרשות הקהל להסתכלות עם אפשרות לרכישתם במכירה פומבית שתתקיים עם סיום התערוכה.

 

*היות ובאתר הבית של ווינרס ישנה אפשרות למתן הצעות מוקדמות ולראותן, במקרה של שוויון בהצעות מוקדמות ההצעות שניתנו באתר הבית של ווינרס גוברות על פני הצעות שנתקבלו באתרים אחרים.

1 . לנוחיות המבקרים הוצאנו לאור קטלוג זה עם הסברים מפורטים בליווי תמונות. המידע בקטלוג מבוסס על הערכת מומחי החברה אולם האחריות

הבלעדית על בדיקת הפריטים מוטלת על הרוכש. שמור על הקטלוג כעל מלווה אישי לכל ימי התערוכה והמכירה. אנו לרשותך בכל שאלה, ספק וברור.

ניהול המכירה ותנאיה:

2 . המכירה עצמה תנוהל ע"י אדם מנוסה הבקי בנוהלי המכירות פומביות. אנו מבקשים מכל המבקרים והאורחים במכירה הפומבית לצייד את עצמם

בידע המתאים. לאלו שאינם בקיאים בנושא זה אנו ממליצים לפנות אלינו בימי התערוכה או לפניה ולקבל מאיתנו את המידע הדרוש.

3 . עצם ההשתתפות במכירה הפומבית וקבלת "מספר רכישה" מאיתנו מהווה אישור והסכמה כי ידועים למקבל המספר. התקנות, הנוהל, התנאים

והנהוג בתערוכות ובמכירה פומבית שלנו ובכל בעיה וספק, באם יתעוררו, בשעת המכירה או לאחריה, עקב רכישת פריטים מסוימים, ינהג הרוכש או

הרוכשת וכן הנהלת החברה כעורכי המכירה, לפי הנהוג והמקובל אצלנו.

4 . היות והחברה אינה אלא עורכת התערוכה והמכירה ואינה בעלת הפריטים עצמם לכן מוסכם ומותנה בזאת כי בכל מקרה, לא תהיה אחריות החברה כלפי הרוכשים אלא עד העברת הכספים לידי המוכרים- בעלים ולכן, באם הועבר כבר התשלום שהתקבל מהרוכש ליד הבעלים, אזי אף אם תלונתו או טענתו של הרוכש תהיה מוצלחת, אנו נעשה כל מאמץ והשתדלות להשיב את כספו של הבעלים. אך לא תהיה כל התחיבות מצידנו לכך, וכן לא ננהל הליכים משפטיים לשם החזרת כספים לרוכשים לאחר שהועברו לבעלים. אולם נסכים למתן האישורים המתאימים מצידנו לרוכש כדי שיוכל לנהל הליכים משפטיים נגד הבעלים.

5 . עם קבלת "מספר רכישה" מאיתנו באופן אישי או טלפוני, מסכים ומתחייב הרוכש לא לתבוע באופן אישי או בתביעה משפטית בכל מקרה של נזק או טעות בתיאורי הפריטים את החברה. כל טענה או תביעה לאחר העברת הכספים לבעלים הנה אך ורק כלפי הבעלים.

מחירים והערכות:

ההשתתפות במכירה מתבצעת באחת מהאפשריות הבאות: א. ע"י הופעת הרוכש\ת בעצמו באולם ב. בא כוחו ג. ע"י הצעות טלפוניות או בכתב, המייפות את כוחה של הנהלת החברה לרכוש עבור המזמינים פריטים שונים ד. דרך האינטרנט.

6 . משתתף המופיע כבא כוחו של אדם אחר, מחייב את עצמו ואת שולחו באותה מידה, ויחויב לעמוד בעצמו בתשלומי רכישותיו עבור משלחו ואנו נראה בו כ"רוכש" לכל דבר, ונוכל לפנות אליו או אל שולחו כדי לממן את הרכישה, לפי ראות עינינו.

7 . באם נקבל הזמנה טלפונית או בכתב לפריט מסוים, נשתדל לפעול למען האינטרס של המזמין כאילו היה הוא בעצמו באולם. אולם, אין התחיבות מצידנו להשיג עבורו את הפריט.

8 . אין התחיבות לקבל כל הצעה שהיא לרבות הגבוהה ביותר וזאת אף אם הרוכש או מיופה כוחו נמצא באולם ומשתתף אישית במכירה.

9 . המכירה עצמה מנוהלת בהכרזת דולרים של ארה"ב. אולם התשלום בפועל מתקבל בשקלים לפי חישוב הדולר בשער אשר יוכרז עליו בפתיחת המכירה או ביום התשלום (הגבוה מבינהם), או בדולרים של ארה"ב.

10 . א. על כל תשלומי הרוכשים עד $500,000 לפריט מתווספים 24% עמלה. מעל $501,000 לפריט מתווספים 20%. על כל התשלומים יש תוספת מע"מ על העמלה. תוספות אלו הינם חלק בלתי נפרד מהצעת המחיר המתקבל ע"י מנהל המכירה בשעת המכירה וכל ההתחייבות והמשתמע מהן חלות גם על האחוזים.

ב. תושב חו"ל יהא זכאי לפטור מן המע"מ רק במידה והפריט שרכש ישלח לחו"ל ע"י החברה ללא אחריותה ובכפוף להוצאת רשימון יצוא משרותי המכס. הרוכש ישא בכל העלויות הנילוות.

11 . א. צ'יקים בנקאיים או צ'יקים אישיים מתקבלים בהסתייגות עד לביצוע התשלום בפועל ע"י הבנק.

ב. תשלום במזומן, בצ'קים או בהעברה בנקאית מהארץ הם ללא עמלה. תשלום בצ'קים )מחו"ל( או כרטיסי אשראי )מהארץ( יחויבו בתוספת של 1.5% .

העברה בנקאית מחוץ לארץ תחויב בתוספת של 1.5% מהסכום, מינימום 30$ . תשלום בכרטיסי אשראי מחו"ל יחויב בעמלה של 3% . כל החיובים הנ"ל אינם תלויים בתאריך הגביה וכפופים להיתר עיסקה.

2 1 . ליד כל פריט נמצאת הערכת המומחים שלנו. נא להתייחס אל ההערכה רק כאל הצעה בלבד, אין כל הבטחה שהפריטים לא ימכרו מתחת למחיר הנמוך המופיע בהערכה ואין כל בטחון שהמחיר לא יעלה ואפילו בהרבה על המחיר הגבוה. סעיף זה אינו גורע מהגנתנו העקבית על מחיר המינימום של בעל הפריט, הגנה זו מתבצעת על ידינו בדרכים מקובלות והנראות לנו. לצורך זה נרשם גם מחיר הפתיחה ליד הערכה.

פעמים ואנו מקבלים פריטים אשר הבעלים קבעו להם מחיר פתיחה נמוך ביותר, אנו מצידנו קובעים את ההערכה מבחינה מקצועית, לכן אנו רושמים את מחיר הפתיחה, המבוקש ע"י הבעלים אך רושמים גם את ההערכה שלנו, שהיא לפעמים גבוהה בהרבה ממחיר הפתיחה.

13 . הרוכש (לרבות אדם שרכש את הפריטים שלו שהוא העמיד למכירה) או בא כוחו יוציא את הפריט שנרכש בהקדם האפשרי. אנו מבקשים להופיע תוך 7 ימים, לשלם ולהוציא את הפריטים ומכל מקום בשום אופן לא לאחר יותר מ- 14 יום. כעבור 14 יום החברה תשמור לעצמה את הזכות לגבות 5$ לפריט ליום, דמי שמירה ואחסון ו/או לבטל את המקח בצורה חד צדדית, בלי לוותר על זכות התביעה של העמלות.

14 . משלוח הפריטים אל בית הרוכש, מתבצע על אחריותו הבלעדית, ובדרך שתיראה לנו. כל הוצאות משלוח וכו' על חשבון הרוכש.

15 . הרוכש ישלם על רכישותיו לפני הוצאת הפריטים ממשרדי החברה.

16 . לידיעת הבעלים: אין אנו אחראים לביצוע בפועל של התשלומים אשר התחייבו הרוכשים לשלם בשעת המכירה. כל התחיבות של הרוכשים אשר לא תבוצע בפועל, ניתן את כל הגיבוי לבעל הפריט ]לשעבר[ לגבות את התשלומים המגיעים לו. אך לא ננהל בפועל הליכים משפטיים כנגד רוכשים,

אלא נשתדל בכל הדרכים הנראות לנו כגון עיקול כספים של רוכשים באם נמצאים אצלנו, או חפצים שלהם וכדומה, אך איננו מתחייבים לעקל כספים וכדומה.

17 . למרות כל האמור מסכימים הרוכשים והמוכרים לראות בנו כצד משפטי לכל דבר במקרה ונעמוד על זכותנו הניתנת לנו בזה, לנהל הליכים משפטיים ולנקוט בכל דרך מקובלת אחרת כנגד צד שאינו עומד באיזהו שהיא מהתחייבויותיו.

18 . אנו משאירים לעצמנו את הזכות להודיע בע"פ או בכתב, עד שעות המכירה, על שינויים בסעיפים דלעיל או הוספת שונות באם יהיו כאלו.

19 . בכל מקרה של שינוי, תוספת או השמטה בתרגום לאנגלית, הנוסח העברי קובע.

שאלה על פריט

ערכת פדיון נפש של זקן המקובלים חכם מרדכי שרעבי ראש ישיבת נהר שלום